Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.
Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.
Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toetskreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
Ik kom van de Havo, ben na mijn HBO p naar de uni gegaan en had toen ik de master in ging een cijfergemiddelde van 7,6 wat hier voldoende is om een onderzoeksmaster te mogen doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die HBO willen doen en dan nog geen Engels kunnen.
Royal sadness!
Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfersquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:15 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?
En dat baseer je op?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
![]()
Ik vind die afcajos sowieso maar een meeloper
Huh? 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO. Hoezo 5 jaar overdoen op VWO niveau?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toetskreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?quote:
Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfers
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.quote:
Te vlug bekeken, het gaat juist niet over de TUquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?
Ik heb ook Engelsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?
Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef afcajos het volgende:
[..]
En dat baseer je op?Nee laat ik dan maar een vage boycot verzinnen waardoor ik compleet voor lul sta en absoluut geen punt maak, maar wel lekker "anders" ben
Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Ik wind mij er absoluut niet over op, volgens mij ben jij nu diegene die zich aangevallen voeltquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:23 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.
Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:24 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.
Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:31 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.
Mensen die je boycot niet begrijpenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:29 schreef Knevelt het volgende:
Welk boycot?
Ja, daar noem je ook wat..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:33 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |