Mocht je goedkoop apparatuur aangeboden krijgen, wees dan op je hoede!quote:Man beroofd: waarde ruim 10.000 euro
NIEUWEGEIN – Een man deed op dinsdag 8 juli aangifte van een beroving die op zondag 6 juli plaatsvond.
Op zondag parkeerde een 38-jarige man uit Nieuwegein zijn auto rond 18.30 uur op de Achterweg. De man wilde voor zijn hobby daar foto’s gaan maken en had daarvoor fotoapparatuur bij zich. Hij stapte uit en zag dat een crossmotor met twee opzittenden over de Achterweg reed. De motor passeerde hem en de Nieuwegeiner vertrouwde het niet. Hij wilde zijn fotoapparatuur terug in de auto leggen, maar op dat moment kwam de motor terugrijden.
De motor stopte naast de Nieuwegeiner. Hij werd door één van de inzittenden met een slagvoorwerp bedreigd en vervolgens gingen de verdachten er met zijn tas met foto- en videoapparatuur vandoor. De apparatuur heeft een waarde van meer dan 10.000 euro.
Signalementen:
Bestuurder: blanke man, 18 – 25 jaar, 1.80 – 1.90 meter en een normaal postuur. Hij droeg een zwart motorjack, blauwe spijkerbroek, motorcrossbril met donkere glazen en een donkere motorhelm. De helm was een zogenaamde fighter- of crosshelm (bij het kingedeelte een opvallende punt naar voren).
Passagier: man, 18 – 25 jaar, 1.80 – 1.90 meter en een normaal postuur. Hij droeg een zwart jack, vermoedelijk een blauwe spijkerbroek, zwart lederen handschoenen met op de knokkels bescherming. Hij droeg een zwarte integraalhelm met een donker vizier.
De verdachten reden op een cross- dan wel off-the-roadmotor, vermoedelijk een oud model Honda. De tank en spatborden waren rood. De motor was wel voorzien van een kentekenplaat, maar die was omhoog gebogen en daardoor onleesbaar.
Aan getuigen die de beroving hebben gezien of die menen de verdachten te (her-)kennen, wordt verzocht contact op te nemen met de politie van district Lekstroom op telefoonnummer 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem op telefoonnummer 0800-7000.
Je jat men woorden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:36 schreef De_Fotograaf het volgende:
waarom blijven mensen godverdomme niet gewoon van andermans spullen af
Dat is best een goed puntquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het was handig geweest als er wat meer informatie over de apparatuur was verstrekt, want op basis van de signalementen zie ik de daders niet zo snel gevonden worden...
1 Dsquote:Op woensdag 9 juli 2008 15:48 schreef peejdorie het volgende:
te koop: Canon 1d Mark III, ¤200!
ja ja ikke ikkequote:Op woensdag 9 juli 2008 15:48 schreef peejdorie het volgende:
te koop: Canon 1d Mark III, ¤200!
Inderdaadquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:31 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dit las ik net op de persberichten van het politiedistrict waar ik woonachtig ben:
[..]
Mocht je goedkoop apparatuur aangeboden krijgen, wees dan op je hoede!
Kweenie hoor, het was buitenshuisquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:28 schreef Re het volgende:
och, er wordt wel vaker iets gejat toch, gewoon verzekeringswerk...
Dank je wel voor het corrigeren leiden --> lijdenquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:19 schreef k_man het volgende:
Uit de reacties op het incident met Theo Maasen heb ik geleerd dat dit bericht niet waar kan zijn. Geen mens gaat met ¤ 10.000 aan fotospullen op stap. En als je dat toch doet is het je eigen schuld als er iets mee gebeurt.
Boontje komt om zijn loontje --> De dief......niet de fotograaf zover ik weet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:34 schreef mr_wolf het volgende:
Of je eigen spullen kopen of ervoor werken en dan kopen. Als iemand nog een nikon 70 200, 105 macro, 50 mm, sb 800 etc tegenkomt in een sjiek lowepro tasje.... Die hoort in mijn kofferbak te liggen waar ie laatst nog lag maar nu niet meer. (Houten btw)
Boontje komt om zijn loontje? Als je dat over jezelf zegt maak ik me toch wel zorgen om iemands geweten hier. Ik snap dat niet, waarom zou je niet met 10k aan spullen mogen rondlopen en mag je dit blijkbaar verwachten. Als dat ons uitgangspunt wordt dan het een interessant land hier.
Daar heeft de fotowinkel veel betere dingen voor waarmee je bij gebrek aan criminelen je tele kunt stabiliserenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:25 schreef MaartenGrendel het volgende:
10.000 is niet zoveel hoor, een nieuwe Canon 1-serie met wat L-glas en je zit er al snel aan.
Als iemand mijn spullen wil jatten onder bedreiging van een slagwapen sla ik terug met mijn 70-200.
Houdt de wet van drie in erequote:Op woensdag 9 juli 2008 18:33 schreef feetjai het volgende:
Echt triest. Ik ben zelf ook wel bestolen geweest. wat geld verloren. Deur kapot....
Maar ik geloof --> boontje komt om zijn loontje..... noem het karma...noem het God die straft...
leiden zullen ze ooit....
Dat is ook een goeie, zeker in uitgeschoven toestand uiterst effectief, alleen heb ik die niet altijd bij me.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Daar heeft de fotowinkel veel betere dingen voor waarmee je bij gebrek aan criminelen je tele kunt stabiliseren
en die mensen in het ziekenhuis zich maar afvragen waarom er bij zo'n overvaller met wat moeite ottorfnaM in het hoofdletsel te lezen is
kan je beter met je statief uithalen zo'n ding moet aankomenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:59 schreef prupke het volgende:
Als ik beroofd word van camera en toebehoren.... bel ik 112 !
als je pas op dinsdag aangifte doet van een roof op zondag... dat stinkt.
btw 1 trap tegen de motor en ze lagen op de grond (bij mij dan )
tuurlijk... iedereen is de held in zo'n situatiequote:Op woensdag 9 juli 2008 22:59 schreef prupke het volgende:
Als ik beroofd word van camera en toebehoren.... bel ik 112 !
als je pas op dinsdag aangifte doet van een roof op zondag... dat stinkt.
btw 1 trap tegen de motor en ze lagen op de grond (bij mij dan )
Pffff... jij mag de curus smilies interpreteren nog een keertje overdoen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef feetjai het volgende:
Repy eerder post:
Eigenschuld?? nee ! net als vrouwen die korte rokken dragen is het hun schuld dat er viezerikken zijn ??
Kom op! iedereen moet in principe basis respect hebben voor elk ander mens...
Hequote:De motor stopte naast de Nieuwegeiner. Hij werd door één van de inzittenden met een slagvoorwerp bedreigd en vervolgens gingen de verdachten er met zijn tas met foto- en videoapparatuur vandoor. De apparatuur heeft een waarde van meer dan 10.000 euro.
een BMW C 1 misschien?quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:50 schreef Noway666 het volgende:
[..]
HeInzittenden op een motor ? WTF is dat dan voor motor ?
Niet echt een cross motor. Zou die kerel geen kenteken hebben genoteerd maarja, wellicht zo verbaasd dat het hem overkomt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
een BMW C 1 misschien?
[ afbeelding ]
Zullen we meeten? Jij neemt je camera mee en ik een honkbalknuppelquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:54 schreef PankPinther het volgende:
Spullen afstaan onder bedreiging van een slagwapen?![]()
Het zal wel komen doordat ik in rotterdam ben opgegroeid maar ik krijg nu echt een beeld van een klein nerderig mannetje die "belazer mij" op z'n voorhoofd heeft staan.
Het ideale slachtoffer, 1 keer boe roepen en hij geeft netjes zijn spullen af.
Zijn angstige gedrag toen de motor langsreed heeft hem waarschijnlijk de das om gedaan.
Criminelen zijn gewoon mensen en de meeste criminelen schijten net als jij in hun broek.
Zodra ze merken dat een slachtoffer wel eens weerstand zou kunnen bieden zoeken ze een ander uit.
Zorg dus dat je dat uitstraalt op het moment dat iemand zijn kansen aan het inschatten is.
Da's goed...quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zullen we meeten? Jij neemt je camera mee en ik een honkbalknuppel![]()
Verder vind ik het wel een beetje vreemd ja, een hobbyfotograaf met voor 10k aan spullen bij zich?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:31 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Da's goed...
Op voorwaarde dat je achteraf geen aangifte tegen me doet
Wat is dan het nut van een vechtsport als je het niet mag gebruiken op het moment dat je het nodig hebt?quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Regel 1 van praktisch iedere vechtsport: Wordt je overvallen, sta je spullen af.
Ik ga ook achter insluipers aan dus ja ik ben gek en denk niet na in zo'n situatiequote:Op donderdag 10 juli 2008 00:50 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
tuurlijk... iedereen is de held in zo'n situatie
ik heb ook wel eens moeten rennen voor mensen tijdens fotowerk.
het laatste waar je dan aan denkt is de apparatuur hoor.
Waarom niet?quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:54 schreef PankPinther het volgende:
Spullen afstaan onder bedreiging van een slagwapen?![]()
Zucht... Wat gebeurd er als jij een beetje gaat kungfu-en daar? Juist. Hij pakt zijn 9mmquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:48 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van een vechtsport als je het niet mag gebruiken op het moment dat je het nodig hebt?![]()
Ik snap sowieso die hele redenatie niet.
Je gaat het criminelen toch niet makkelijker maken door iedereen te adviseren om zonder slag of stoot netjes z'n spulletjes af te geven aan iedereen die een beetje dreigend overkomt ?
Typisch nederlands dit, geilen we hier in dit land op angst ofzo?
Je ziet het overal, mensen die verhuizen vanwege hun tokkie buren.
Mensen die bang zijn voor groepjes marokkanen of antilianen.
Ik had hier pas nog een groep marokkaanse jongeren tussen de 13 en 19 jaar in m'n studio, wie van jullie zou ze binnen laten? ik heb in ieder geval nog nooit zulke brave jochies meegemaakt!
dat MAG wel ..maar zorg dan wel dat je zeker weet dat het voor je aanvaller "einde oefening"is anders heb je een probleemquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:48 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Wat is dan het nut van een vechtsport als je het niet mag gebruiken op het moment dat je het nodig hebt?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |