Rook in een rookruimte!quote:Op zondag 6 juli 2008 15:32 schreef gebruikersnaam het volgende:
in het restaurant waar ik altijd ga, kan je na het eten een sooort huiskamer in waar een koffie machine staat met heerlijke koffie, lekkere stoelen, en banken. rondom een open haard.
Daar komt geen personeel, en je mag daar roken.
Ik zat daar dus gisteren lekker van een sigaretje te genieten na een voortreffelijke maaltijd in een gelukkig rookvrije ruimte ( ik rookte hiervoor ook nooit in een eetgelegenheid).
Komt er ineens zo'n wijf met haar vol waterstofperoxide klagen dat het hier in de rookruimtre zo stink naar rook, en dat zij ook lekker wil relaxen bij de openhaard zonder last van mijn rook te hebben.
Ik vind de aanzicht van de meeste mensen nogal eetlust bedervend. Zou het niet heerlijk zijn als alle mensen uit een restaurant werden weggejaagd voor ik er kwam eten?quote:Op zondag 6 juli 2008 17:05 schreef krakkemieke het volgende:
Ik rook al jaren buiten. Ik vind niet dat anderen last hoeven te hebben van mij.
Ik zou het dan ook enorm waarderen als mensen niet teveel parfum opdoen als ze naar een restaurant of theater gaan. Het bederft mijn eetlust en bovendien zijn er ook mensen die er net zo min tegen kunnen als tegen rook.
Nou, je zou inderdaad maar een paar meter door een ruimte lopen waar gerookt wordt, de ellende. Aansteller.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:23 schreef Qwea het volgende:
nou, ik ben gisteren uit eten geweest (geen roker) maar merkte weinig verschil. Ik zit altijd in een niet rokers ruimte. Fijne was wel dat toen ik ging plassen ik niet door heel die rook hoefde
ja, dat is idd ellende.quote:Op zondag 6 juli 2008 17:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nou, je zou inderdaad maar een paar meter door een ruimte lopen waar gerookt wordt, de ellende. Aansteller.
sneu dat ze niet even zonder kunnen.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik rook zelf al een hele tijd niet meer, maar vind het toch een beetje "jammer" dat er nu helemaal niet meer gerookt mag worden.
Ik weet al hoe het gaat als we in de toekomst met een groepje vrienden gaan uiteten...dan zitten 3 van de 6 tussen elke gang buiten :S
Gezellig is anders he!
Tijdens het eten kan ik wel even zonder. Maar daar na, bij de koffie vond ik altijd wel lekker. En van tafel gaan zou ik niet doen nee. Maar als je na afloop je koffie ergens kunt drinken met een sigaret, zou ik wel gezellig vinden.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:15 schreef Little_Angel het volgende:
Ik begrijp dat ook niet Q, je kunt toch wel eventjes zonder? Ik zou uit fatsoen al niet eens van tafel gaan om even aan zo'n kankerstokje te gaan zitten zuigen.
tjah, sommige mensen zijn blijkbaar niet ubersneuquote:Op maandag 7 juli 2008 21:15 schreef Little_Angel het volgende:
Ik begrijp dat ook niet Q, je kunt toch wel eventjes zonder? Ik zou uit fatsoen al niet eens van tafel gaan om even aan zo'n kankerstokje te gaan zitten zuigen.
omg, wat ben jij een partij sneu zegt. Sukkeltjequote:Op maandag 7 juli 2008 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook wel eventjes in de rook zitten toch? Jammer dat mensen die beleefdheid niet kunnen opbrengen.
Je bent dus niet bereid om rekening te houden met de behoeften van andere mensen en ondertussen wil je er verboden doordrukken om andere mensen verplicht rekening te laten houden met jou? Beetje hypocriet heur.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
omg, wat ben jij een partij sneu zegt. Sukkeltje
Ja. Er is nu een verbod, daar heb ik last van.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:57 schreef Little_Angel het volgende:
Heb jij als roker last van mensen die niet roken? Neen.
Er zijn zoveel verboden.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja. Er is nu een verbod, daar heb ik last van.
Grappig, en hoe deed je dat dan met je tafelgenoten die dat misschien niet lekker vonden? Of mensen er omheen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 20:48 schreef Karina het volgende:
Ik ga niet vaak uit eten, maar als ik het deed vond ik het altijd wel lekker om (soms) tussen de gangen door of na afloop bij de koffie een sigaret te roken.
Zeg ik zie in jou fotoboek allemaal foto's van dieren.quote:
Mijn tafelgenoten rookten meestal mee en waren mans genoeg om het te zeggen als ze er last van hadden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:31 schreef mgerben het volgende:
[..]
Grappig, en hoe deed je dat dan met je tafelgenoten die dat misschien niet lekker vonden? Of mensen er omheen?
Herinner mij een scene in een klein restaurantje. Aan het tafeltje in het midden twee vrouwen. De één zat met een sigaret en aansteker in de aanslag te wachten tot haar vriendin was uitgegeten. Hartstikke netjes! Zo houden rokers rekening met niet-rokers!![]()
Alleen jammer dat ze toen de vriendin klaar was natuurlijk opstak terwijl er nog 14 mensen omheen zaten te eten.
Hoe deed je dat als roker?
Je bent niet verplicht om een kroeg binen te gaan waar over het algemeen alcohol gedronken word, gerookt, gepraat, gelachen en ander lawaai gemaakt word. Je bent ook niet verplicht om vuilnisman te worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:23 schreef mgerben het volgende:
[..]
Er zijn zoveel verboden.
Die zijn allemaal ingesteld omdat mensen last kunnen hebben van het gedrag van anderen, of omdat dat gedrag ronduit gevaarlijk is.
Vrijheid is niet de afwezigheid van regels, zoals jij lijkt te denken. Vrijheid komt met verantwoordelijkheid. Jij legt die verantwoordelijkheid zonder problemen neer bij degenen die eronder lijden.
Ik negeer de verantwoordelijkheid niet. Ik neem de nadelen en risico's op de koop toe iedere keer dat ik in de auto stap.quote:
Als sommige mensen wel de vrijheid willen maar de verantwoordelijkheid negeren, worden er verboden ingesteld.
Amerika, de hypocriete derde wereld dictatuur neem jij als voorbeeld? Daar zijn staten waar je alleen in missionaris houding mag neuken. Wie heeft er last van als ik het anders doen? Is het dus een nuttig verbod?quote:
Jouw ieder-voor-zich-en-wie-naar-beneden-wordt-getrapt-heeft-dat-aan-zichzelf-te-danken instelling wordt zelfs in Amerika genuanceerd.
Interessant, en hoe zit het met de risico's en nadelen voor anderen?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik negeer de verantwoordelijkheid niet. Ik neem de nadelen en risico's op de koop toe iedere keer dat ik in de auto stap.
Dit is wel een beetje naiefquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:23 schreef mgerben het volgende:
[..]
Er zijn zoveel verboden.
Die zijn allemaal ingesteld omdat mensen last kunnen hebben van het gedrag van anderen, of omdat dat gedrag ronduit gevaarlijk is.
Nee dat doen de anti-rokers tegenwoordig, vrijheid met verantwoordelijkheid zou inhouden dat de overheid niks te zeggen heeft over het gebruikt van legale producten in private gelegenheden.quote:Vrijheid is niet de afwezigheid van regels, zoals jij lijkt te denken. Vrijheid komt met verantwoordelijkheid. Jij legt die verantwoordelijkheid zonder problemen neer bij degenen die eronder lijden.
Als sommige mensen wel de vrijheid willen maar de verantwoordelijkheid negeren, worden er verboden ingesteld.
Jouw ieder-voor-zich-en-wie-naar-beneden-wordt-getrapt-heeft-dat-aan-zichzelf-te-danken instelling wordt zelfs in Amerika genuanceerd.
uuuuhquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:23 schreef Qwea het volgende:
nou, ik ben gisteren uit eten geweest (geen roker) maar merkte weinig verschil. Ik zit altijd in een niet rokers ruimte. Fijne was wel dat toen ik ging plassen ik niet door heel die rook hoefde
Mijn hond schijt op het gras waar het mag en enkel honden komen. Daarnaast zijn die jacks niet van mij, en die poes is helaas al een poosje overleden. Blijft alleen nog de golden retriever over die op het gras poept. En als hij eens op de straat schijt ruim ik het op.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:35 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Zeg ik zie in jou fotoboek allemaal foto's van dieren.
Buiten het feit dat ik het triest vind dat mensen dieren in hun huis hebben , omdat dieren er in eerste instantie niet zijn voor menselijk vermaak, maar gewoon om op te eten in een restaurant met een lekker peukie daarna.
Heb ik ook altijd last van de uitwerpselen die ze op straat achter laten.
Verder kan ik altijd mijn kleren gelijk in de was doen als ik bij mensen langskom met huisdieren, omdat al mijn kleren gelijk onder de haren zitten, en ook nies ik mij te pletter als er ergens een kat rond loopt.
*insert willekeurige hond icm chinees restaurant opmerkingquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:47 schreef Qwea het volgende:
Je vergelijking raakt kant nog wal want ik neem mn hond niet mee naar het restaurant of de kroeg oid
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:51 schreef Taurus het volgende:
Ik ben gewoon gestopt. Ik ga echt niet naar buiten om een sigaret te roken. Dat staat zo afhankelijk
zwijg maar snelquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:35 schreef Patries86 het volgende:
Je ziet nu wel meer en meer stoppen met roken reclames... opzich wel grappig!
Dieren vergelijken met roken... doe maar niet
Wat ik vooral fijn zal gaan vinden is dat je na een avond uitgaan niet meer zo naar rook stinkt (kleding)
Als roker snap ik die argumenten over niet naar rook ruikende kleding prima, het is alleen geen argument om voor een door de overheid opgelegt rookverbod te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
zwijg maar snelnu krijg je allemaal van die idioten over je heen dat je dan wel naar bier of pis/zweetlucht gaat meuren
![]()
Ik ben iig benieuwd wat zaterdag nacht mij gaat brengen
Anderen die in de auto stappen nemen die verantwoordelijkheid voor zichzelf. Of heb je het nu over uitlaatgassen? Dan moeten we auto's verbieden. Dat schiet meer op dan rokers de straat op jagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:23 schreef mgerben het volgende:
[..]
Interessant, en hoe zit het met de risico's en nadelen voor anderen?
Zolang jij niet de kroeg in komt heb jij geen last van rokers die daar roken. Of bedoel je dat je auto's wilt verbieden omdat je verplicht bent om over straat te gaan?quote:
Jij accepteert het risico dat je mij omver rijdt - moet ik daar blij mee zijn?
Je hoeft van mij niet naar de kroeg. Maar door de rokers de straat op te jagen lopen niet-kroeg gangers nu de kans om te moeten mee roken.quote:
Jouw reactie is ongetwijfeld: Moet jij ook maar in een auto stappen.
Maar dat recht hebben rokers ook. Of zijn dat geen mensen?quote:
En als ik dat niet wil, als ik mijn leven wil inrichten zoals ik dat wil, dan is dat mijn eigen keuze.
Ik heb last van uitlaatgassen, mag ik nu auto's verbieden, of zijn de automobilisten zo egoistisch om mij te laten stikken? Binnen in een kroeg kunnen rokers roken zonder dat aderen daar last van hebben. Nu moeten ze buiten roken zodat ze de hele stad kunnen vergiftigen. Word je daar blij van?quote:
Het blijft: ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken. Want de rest kan zich toch aan mij aanpassen? Ze kunnen toch veranderen zodat ik niet hoef te veranderen?
Of wil je fabrieken en vliegtuigen verbieden? De rokers in de kroeg zaten binnen. Dat klinkt veel gezonder dan al die vuiligheid in de openlucht dumpen.quote:
Volgens die redenering moeten mensen naast een fabriek of schiphol niet klagen, want ze kunnen verhuizen of hun huis isoleren.
Ze hoeven zich niet aan mij aan te passen, maar als ze de kroeg in komen moeten ze niet zeiken over de muziek. Nu klinkt de muziek over straat, ik zie dat niet als een verbetering.quote:
Jij redeneert uiterst eenzijdig: Jij doet wat je wilt, en als mensen zich niet aan jou aanpassen, dan accepteren ze daarmee uit vrije wil de gevolgen waar jij ze mee opzadelt.
Je wilt roken vergelijken met een misdrijf?quote:
Hoe zit het met mijn vrijheid om jouw auto te stelen? Jij had de keuze om een alarmsysteem te kopen of om je auto in een afgesloten garage te zetten - het is jouw keus om dat niet te doen, dus eigen schuld?
Of had ik gewoon van jouw auto af moeten blijven?
Wacht maar tot een van jouw hobby's verboden word.quote:
Your freedom to swing your fist ends at the tip of my nose.
Rookgordijnen bij de ingangquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
zwijg maar snelnu krijg je allemaal van die idioten over je heen dat je dan wel naar bier of pis/zweetlucht gaat meuren
![]()
Ik ben iig benieuwd wat zaterdag nacht mij gaat brengen
Niet als ik van mijn eten wil genieten. Als mensen willen roken, best, maar niet naast mijn bordje met etenquote:Op maandag 7 juli 2008 21:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan ook wel eventjes in de rook zitten toch? Jammer dat mensen die beleefdheid niet kunnen opbrengen.
Ik denk dat het de cultuur word om nog voor het toetje zo snel mogelijk te evacueren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef soylent het volgende:
Ik rook eigenlijik niet meer de afgelopen vijf jaar, maar ik vind een paffertje na het uit-eten nou net altijd zo lekker.
Heb nog geen ervaring na 1 juli. Ik verwacht eigenlijk dat er niets geregeld is en dat het binnen korte tijd gewoon Nederlandse cultuur zal worden om in die situatie niet te roken.
Denk het toch niet. De beveiliging heeft het niet zo op groepjes voor de deurenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rookgordijnen bij de ingang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |