Dit is niet helemaal fair. Alle betaalbare schermen, of je nu 22 inch of 24 inch neemt, hebben een TN-paneel, ook die Dell die TS hierboven noemt. Als je gaat kijken naar schermen met een PVA/MVA/IPS paneel dan kom je in een heel ander prijssegment terecht, reken daarbij op ongeveer het dubbele.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:11 schreef EiSl het volgende:
Wellicht een weetje, maar zowat de meeste 22" schermen hebben een TN-paneel. Dit is uitstekend voor gamen ed, maar als je voor beeldkwaliteit gaat is een ander paneel beter (PVA/MVA/IPS). TN-paneel heeft maar 6-bits voor kleurdiepte; de rest wordt 'gefaked' door backpanel light te varieren. Ze vallen allemaal door de boot als je een moeilijk breed contract plaatje erop zet. Die andere paneel types hebben wel 8-bits (of meer) kleurdiepte EN daarnaast eventuele variable backlight voorziening.
In de 24" range zal je meer merken vinden die de betere paneel types gebruiken, waaronder Dell die kwalitatief goede LCD aflevert.
Je moet bij jezelf dus even nagaan wat belangrijker is, want naast snelle responsetijd zijn de TN-schermen ook het goedkoopst te produceren. Tegenwoordig zijn die andere panelen ook wel snel genoeg (vind ik).
Exact.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:55 schreef Nr.G het volgende:
22" is 1680x1050
24" is 1920x1200
Met een 8800GTX moet je ook op de 24" wel kunnen gamen. Ik zou voor de 24" gaan aangezien je dan ook films in full HD kunt kijken
Een hogere resolutie is niet per definitie beter. Dat hangt helemaal van je toepassing af. Antony1989 hierboven bijvoorbeeld was niet tevreden over de nogal kleine afbeelding van tekst door de kleinere dotpich op een 24 inch scherm. Ik ben zelf momenteel naar een geschikt scherm voor mijn ouders aan het kijken en ik denk inderdaad ook dat ze beter af zijn met een 22 inch scherm vanwege de betere leesbaarheid van tekst in de internet browser.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:24 schreef Ruuub het volgende:
[..]
Exact.
24" is echt veel beter qua resolutie.. Meer ruimte en idd Full HD!
shocking!!! en alsof je op een 16:9 scherm geen balken krijgt... beetje onzin hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Maar dan is de aspectratio niet correct en wordt er bovendien geëxtrapoleerd (van 1080 naar 1200 pixels verticaal). Kortom, het blijft behelpen met de weergave van HD videomateriaal op een computermonitor.
Nee dat heb je niet. Hoe kom je daar nou bij?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:50 schreef kodama het volgende:
[..]
shocking!!! en alsof je op een 16:9 scherm geen balken krijgt... beetje onzin hoor
idd..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:50 schreef kodama het volgende:
[..]
shocking!!! en alsof je op een 16:9 scherm geen balken krijgt... beetje onzin hoor
Met een 16:9 film niet nee, dat is juist het idee erachterquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:50 schreef kodama het volgende:
[..]
Ligt aan het tijdperk waarin de film gemaakt is. Maargoed, als jij lekker een 2,35:1 scherm wil, wens ik je daar veel plezier mee, vooral als je 4:3 tv-uitzendingen gaat kijkenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:07 schreef kodama het volgende:
Ja en meeste films worden ook in 16:9 opgenomen heh....
Meeste films staan meestal in 2.35:1 of 1.85:1 op dvd. Dan krijg je gewoon zwarte balken op je 16:9 schermpje hoor...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet. Hoe kom je daar nou bij?
Ja duh... Maar het ging over 16:9-films.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Meeste films staan meestal in 2.35:1 of 1.85:1 op dvd. Dan krijg je gewoon zwarte balken op je 16:9 schermpje hoor...
Ooit een scherm voor je PC gezien die 16:9 was?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:13 schreef Merovingian het volgende:
Het is heel simpel: met 16:9 zit je gemiddeld goed
Ik heb momenteel een 16:9 scherm op mijn pc aangesloten, dus ja, die heb ik ooit wel eens gezien.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:29 schreef Ruuub het volgende:
[..]
Ooit een scherm voor je PC gezien die 16:9 was?
TS is een zij en geeft duidelijk aan dat het nieuwe scherm ook voor algemeen pc gebruik moet dienen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:19 schreef Ruuub het volgende:
Ja een tv..
TS heeft het over een computerscherm dat ie wil kopen voor games etc.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:19 schreef Ruuub het volgende:
Ja een tv..
Allebei dus inderdaad, "normaal" pc gebruik EN gamen en ja ik ben een zijquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:47 schreef Riparius het volgende:
[..]
TS is een zij en geeft duidelijk aan dat het nieuwe scherm ook voor algemeen pc gebruik moet dienen.
Houd er wel rekening mee dat je een hele krachtige PC en.grafische kaart moet hebben willen die games een beetje lekker lopen op een resolutie van 1920x1200. Een 22 inch met een resolutie van 1680x1050 is wat dat betreft iets minder veeleisend (maar nog steeds pittig).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:55 schreef Karina het volgende:
[..]
[..]
Allebei dus inderdaad, "normaal" pc gebruik EN gamen en ja ik ben een zijVooral voor het gamen wil ik een grotere monitor, voor internetten e.d. is dat natuurlijk niet echt nodig.
Ik heb trouwens in de winkel een 22 inch en 24 inch bekeken, de 24 inch was minder groot dan ik had gedacht.
Ik heb in ieder geval m'n best gedaan. En als mensen nog nooit zwarte balken op een breedbeeld hebben gehad met het afspelen van een dvd hebben ze waarschijnlijk informatie links en rechts gemist. Maarja who cares, als het maar beeldvullend is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:22 schreef kodama het volgende:
ik zou er niet aan beginnen fathenk, de logica is ver te zoeken.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval m'n best gedaan. En als mensen nog nooit zwarte balken op een breedbeeld hebben gehad met het afspelen van een dvd hebben ze waarschijnlijk informatie links en rechts gemist. Maarja who cares, als het maar beeldvullend is.
En jij had het over een scherm. Maar dan nog, alsof er verschil zit tussen een lcd-tv en een lcd-monitorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:19 schreef Ruuub het volgende:
Ja een tv..
Een TV bevat doorgaans meer beeldverbeteringstechnieken dan een computermonitor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:22 schreef Merovingian het volgende:
En jij had het over een scherm. Maar dan nog, alsof er verschil zit tussen een lcd-tv en een lcd-monitor![]()
Het is maar net wat voor naam het beestje meekrijgt als het de fabriek uitrolt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |