Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duhquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht al vrij vroeg in de bib met mijn vader op de volwassenen sectie boeken uitzoeken omdat ik er beneden wel doorheen was
en werd overhoord omdat ik die kinderpillen van vroeger zo snel uithad(op school dus overhoord terwijl de rest nog aan t lezen was)...
lees nog steeds erg snel... lekker hoor
Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!![]()
O en De Wereld van Sofie vond ik acht keer niets.![]()
Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Oeh, je brengt verdrongen herinneringen bij me boven, hou opquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duh) en deels omdat ze dan een handige lijst hadden van welke boeken er waren en waar ze over gingen.
Laat mij gewoon lekker lezen. Als ik wilde schrijven dan was ik dat wel gaan doen.
Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!![]()
O en De Wereld van Sofie vond ik acht keer niets.![]()
Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Beunkster, vind je dat ook allemaal Echt Oprecht Mooi, of vind je dat je die werken allemaal gelezen moet hebben in het kader van je algemene ontwikkeling?
Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapelquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:29 schreef AKnynke het volgende:
Als jullie trouwens een interessant, Non-fictie boek willen lezen moet je 'shake hands with the devil' van Romea Dellaire lezen. Dellaire is een canadees, en lt. generaal. Hij was in charge van de UN vredesmacht in Rwanda, en beschrijft tot in groot detail hoe de VN zo ontzettend kon falen daar. Erg aangrijpend, zeker omdat hij wist dat het mis zou gaan, maar door de bureaucratie niets meer kon doen. De beste man heeft ook een aantal zelfmoordpogingen gedaan bij thuiskomst. Echt een ontzettend aangrijpend boek.
Yep, Bryson. Grappig dat jij dat ook had op die manier.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.
@ MiM: zelfde hier.
Ook niet gekquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef AKnynke het volgende:
Ik laat de literatuur achter me voor vandaaag, en ga verder in de krantenwereld. Trusten allemaal!
Ja!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.
Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:42 schreef beunkster het volgende:
[..]
Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.
Brontë is niet mijn ding, maar moet je wel gelezen hebben vind ik (bijvoorbeeld). Churchill is daarentegen weer geniaal.
@ FW: Ja, The Art of War is geniaal.
Ulysses van James Joyce... maar eens bestellen dus
Ken het alleen van naam...
[..]
Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapel
Vorkie wat kut!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Vork het volgende:
Hallo. Een gigantische hooikoortsaanval krijgen, vlak voordat je weg gaat en geen benodigde medicijnen ertegen meer in huis hebt, dat is niet leuk.
Bah, m'n kop zit nogsteeds vol met zooi, alles zit dicht. Tot zover dus die paar overgebleven uurtjes nachtrust.
Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.
Dat is al helderder!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:45 schreef beunkster het volgende:
Dude, ik heb maar even een splitsing in Echt Oprecht Mooi en Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding gemaakt.
En je woont niet om de hoek.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik heb hier hooikoorspilletjes maar ik heb geen hooikoorts..
De lijst is natuurlijk ook echt enorm persoonlijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is al helderder!
Hoewel ik je stiekem niet geloof, in je scheidslijn.Volgens mij zit daar nog aardig wat tussen dat literair-geschiedkundig interessant kan zijn, maar de moderne mens echt niet meer in vervoering brengt (Lucifer!). Jouw interesse voegt die werelden wellicht samen, maar de Aeneas is echt geen literaire pageturner voor gewone mensen zoals ik hoor, sorry.
Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoffquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:56 schreef beunkster het volgende:
Beterschap Vork!
FW, welk boek?
Ik ben op dit moment nog steeds bezig in Rushdie, ik kom er te weinig aan toe om het te lezen namelijk.
Ik heb me heilig voorgenomen om in mijn vakantie echt veel te gaan lezen. Dan kan ik het eindelijk eens doen.
Waarom niet dan? Acute aanvallen lijken me een goede reden om het juist wel te hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:51 schreef Vork het volgende:
En Hooikoortsmedicijnen is nou net zo'n product dat niet bij de nachtapotheker verkrijgbaar is
Ach, altijd nog beter dan mijn stapeltje syllabi voor de summercourse pensioenen (actuarieel rekenen anyone...).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:58 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoff![]()
Trusten iedereen,
Waarom excuseer je je daar bijna voor?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:52 schreef beunkster het volgende:
[..]
Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).
En op die manier hebben bepaalde werken meer waarde dan andere.
Qua literatuur hou ik erg van magisch realisme, existentialisme en dergelijke stromingen. Ach, uit mijn lijst blijkt ook wel wat ik het meest waardeer natuurlijk
Ik heb ook bewust een boek als Max Havelaar van Multatuli niet genoemd. Vind ik een verschrikkelijk boek om te lezen. Kan er niets aan doen, maar vind het echt.
Weet je wel niet hoe laat het is? Die liggen al op een oor. Sterker nog, die liggen waarschijnlijk nogsteeds op een oor, als ik hier weer wakker moet zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vraag anders rond bij buren etc?
Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef beunkster het volgende:
[..]
Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja...Yeats
en de
Brontë-zusjes
horen daar eigenlijk gewoon bij vind ik
Goezzo Hobbelquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Avond allemaal
Zo ben nu lekker in de chill modus.. heb weekend
en dan werk ik vanaf het weekend weer
Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom excuseer je je daar bijna voor?
Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Alsof Oude Boeken iets zouden mogen afdwingen aan schoonheid. Schoonheid (ook literaire) is vergankelijk. Dat doet - nogmaals - niets af aan historische waarde. Maar oude boeken moeten ook geen juk worden. Bovendien zouden ze dan in de weg staan van de aandacht voor nieuwe literatuur en mán, daar gebeurt veel! Eerder door mij genoemd: Foer en bijbehorende garde. Baanbrekend, overweldigend, wars van alle literaire conventies! En dat vind ik nou écht een toegevoegde waarde aan de literaire opvoeding van de huidige leesgeneratie.
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn dingquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezen
Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Goezzo Hobbel![]()
En ga je nu foto's kijken?![]()
Dude vond je de foto's leuk? Miss had je het al vermeld, maar heb ik erover heen gelezen
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zit overigens nog heerlijk in de tuin. Wat een mooie zomeravond!
Nu nog sneeuw.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.
Sneeuw is heel fijn enzo maar ik geniet wel van 's avonds buiten zitten in de zomer. Als de zon (bijna) weg is en het flink afkoelt en dan met de tuinhaard aan.quote:
Nee lieverd, dit zijn we al voorbij! Er is vanalles gaande. Nieuwe horizonten!quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:11 schreef beunkster het volgende:
[..]
Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).
[..]
Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.
Zoals ik al zei, Eco, Rushdie, Seth, Vonnegut, Allende.
Als je nou eerst deze eens koopt:quote:Foer ken ik nog niet. Maar ga ik zeker op de leeslijst zetten.
Tips?
Ik was 12! Het is volgens mij sowieso al bijzonder dat een 12-jarige Brontë leestquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:12 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn ding
Zit jij bij mij op schoot soms?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.
Lianne zou idd een vrouwelijke versie van Floortje kunnen zijnquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaad
Hartstikke leuke foto's, ik werd helemaal blij van dat gezelschap. Kon niet alle gezichten thuisbrengen, maar Milou is natuurlijk een heldin, Lein herkende ik en vond ik een veel mooier en markanter gezicht hebben dan uit haar avatar blijkt, PF is een waar schatje om te zien (o de jeugd!), jij bent gewoon een lekker ding en Lianne lijkt op Floortje Dessing (maar dat vonden man en ik al meteen na haar bezoek zaterdag).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |