abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59829299
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:30:20 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829313
beide staan letters in
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:30:39 #3
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829321
Van wat voor soort boeken hou je PF??
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:31:33 #4
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829349
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?

Oh, en mag ik 1984 aanraden?
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:31:48 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829356
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.

Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.

Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! Desnoods!

O wat hou ik van lezen

Life of Pi ga ik even op googlen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:32:17 #6
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829374
Heerlijk vind ik dat, door kookboeken bladeren. K kan ze bijna lezen als gewone boeken. Op dit moment liggen er ook 3 kookboeken naast m´n bed.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_59829379
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:

Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:33:21 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59829404
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:

Het Lot van de Familie Meijer. LEZEN alsjeblieft! Zo prachtig!!
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:34:18 #9
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829424
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:

Geweldige klassieker! Ik heb al een aantal klassiekers gelezen maar 1 van de betere was 1984. Ik heb ook dantes inferno, mary shelley frankenstein, bram stokers dracula, hg wells, etc gelezen maar dit was toch wel top moet ik zeggen. Komt zo vaak terug in andere boeken/films
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:34:53 #10
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829441
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

1984 is een boek?
Juvenalis is die met al die computers ja

En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boek Maar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:35:24 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829449
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
Het kost je wel bijbetalen aan bagage maar dan heb je ook wat. Reken er wel op dat je het niet meer weg kan leggen. En het is nogal dik!
Ik heb een week werk, man en huishouden com-pleet verwaarloosd. Dus of je dan nog iets van Australië ziet...
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59829456
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:30 schreef Belsezar het volgende:
Van wat voor soort boeken hou je PF??
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:35:33 #13
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829459
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

1984 is een boek?
ja george orwell, over het big brother dilemma in de toekomst
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:04 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829492
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.

Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! desnoods!

O wat hou ik van lezen

Life of Pi ga ik even op googlen!
Joe speedboot is ook erg tof.

Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.

Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.

Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.

Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.

Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.

En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.

Oei, ik ga op beunkster lijken!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:20 #15
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829498
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
De alchemist van Paulo Coelho
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:29 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829501
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:30 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829504
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:38:44 #18
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829533
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:

[..]

En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boek Maar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Hitchhikers guide is natuurlijk geweldig. Sindsdien heb ik een rare assciatie met het getal 42.

In die trant ook catch 22 van Joseph Heller. Geweldig goed geschreven.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:39:09 #19
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59829543
TVP voor alle boekentips in dit topic.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:39:17 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829545
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.

Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.

Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.

Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.

Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.

En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:40:08 #21
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829566
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Voor avonturen verhalen raad ik aan: Clive cussler en james rollins boeken, indiana jones achtig spul
Mysterie als in dan brown: steve berry, michael cordy, david gibbons, matthew reilly en katherine neville

De rest weet ik niet zo uit mijn hoofd
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:40:12 #22
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829567
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
pi_59829593
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:

[..]

dysutopisch?

Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.

Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?

Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.

Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:41:57 #24
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829615
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef FleshWound het volgende:

[..]

De alchemist van Paulo Coelho
Ook erg goed inderdaad
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:42:14 #25
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829623
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.

En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Ja, dat is zij inderdaad. Anna, hanna en Johanna. Ze heeft nog veel meer geweldige boeken geschreven, heb hier het zesde zintuig staan, geweldig. Helaas onlangs overleden!

En theroux is erg leuk. Hilarische stukjes, maar soms ook erg reflecterend.

Men, ik lees veel te veel!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:43:26 #26
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829654
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

dysutopisch?

Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.

Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?

Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
pi_59829659
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Hmm... ik vond Joe Speedboot niet echt speciaal.. Maar misschien omdat ik hem niet uit heb gelezen..
En als Europa net is als de eeuw van mijn vader saai kutboek

Misschien waardeer ik het nu wel, toen was ik 15..
Toen ik 9 was vond ik de hobbit ook een saai kut boek maar 5 jaar later vond ik het geweldig
pi_59829696
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Ik vond vonk (epiloog) wel leuk om te lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:45:49 #29
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59829730
Joe Speedboot vond ik de 2e keer helemaal geweldig. De eerste keer vond ik het alleen maar aardig.
pi_59829747
Wat een informatie trouwens Pfoe

Ik vond bijvoorbeeld de eetclub wel leuk om te lezen maar daar begon ik in na het inchecken en had ik uit voor dat we opstegen. Dus dan bewaar ik dat soort boeken liever voor als ik maar heel even de tijd heb. Nu heb ik zin om uren lang te lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:49:29 #31
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_59829839
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83

Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein , D_H ... en mijn eigen dames ...

Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...

Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint

Btw .. Anth > congratz

enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Alea jacta est
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:49:41 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59829846
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Ik ken haar verhaal, heb het boek nooit gelezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:51:51 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829901
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:43 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
Maar wel fantasy met een hele dikke absurdistische knipoog! je hoeft niet van fantasy te houden om het leuk te vinden inderdaad! Het is eerder een parodie zelfs.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:51:55 #34
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829904
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

dysutopisch?

Je hebt utopische verhalen en dysutopische verhalen. In utopische verhalen wordt een mooie wereld beschreven, in dysutopische juist het tegenovergestelde. 1984 is een schoolvoorbeeld van een dysutopische roman. "If you want a picture of the future, imagine a boot stomping on a human face -- forever."

Juvenalis vond ik de slechtste van z'n romans. Ik bleef me ergeren aan alle fouten die erin zaten. Als je er geen verstand van hebt, schrijf er dan niet over.

HH2G gaat over Arthur Dent. Op een zekere brakke ochtend ontdekt hij dat zijn huis gesloopt gaat worden. Wat hij niet weet is dat die dag ook de sloop van de wereld gepland staat. Gelukkig heeft hij zijn goede vriend Ford Prefect, die dat wel wist en hem van de aarde weet te halen door middel van een lift van enkele buitenaardse wezens.

Het boek zit vol geweldige zinnen, humor en vreselijk slechte poezie.
quote:
"You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die of asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young."
[Ford Prefect:] "Why, what did she tell you?"
"I don't know, I didn't listen."
Oh, en Kings of Convenience
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:52:47 #35
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829925
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:49 schreef cul_non_kul het volgende:
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83

Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein , D_H ... en mijn eigen dames ...

Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...

Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint

Btw .. Anth > congratz

enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:53:37 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829947
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
Het boek had ook met 300 pagina's minder gekund . Enige boek die ik echt gelezen had voor Nederlands .
Het geluk was dan ook dat bijna de hele mondeling tentamen over dat boek ging
pi_59829954
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:

ein-de-lijk iemand die dat ook vindt

ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59829979
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:56:25 #39
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_59830026
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:52 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven

ben je inmiddels ook niet meer
Alea jacta est
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:56:37 #40
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830031
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
In het Engels is hij een stuk leuker, maar de vertaling is ook het lezen waard
pi_59830053
Annie, gefeli met je 8!
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Weet iemand nog een goed mooi boek? Niet zo simplistisch als de Davinci Code
niet zo langdradig als De Eeuw van mijn vader. Net zo spannend als De schaduw van de wind. En een beetje eigenaardig zoals The unbearable lightness of being.

Zo iets zoek ik. Maar ik weet niets.
Als je wat gewend bent:
- Eiland van de vorige dag (Umberto Eco)
- De naam van de roos (Umberto Eco)
- De blikken trommel (Günter Grass)
- De Satansverzen (Salman Rushdie)
- Middernachtskinderen (Salamn Rushdie)
- A Suitable Boy (Vikram Seth), kan eventueel ook in het Nederlands maar is in het Engels gewoon het mooiste

Literaire thrillers (echt behoorlijk literair, niet Nicky-Pruts-literair):
- The Spy Who Came In From The Cold (Johne Le Carré)
- The Tailor of Panama (John Le Carré)
- The Constant Gardener (John Le Carré, echt een uiterst prachtig, indrukwekkend boek)

Fantasy:
- The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis)
- The Lord Of The Rings (J.R.R. Tolkien)

En zoals Liejannuh al zei, Isabel Allende is mooi.

En vergeet niet Uit talloos veel miljoenen, een typische Hermans. Geniaal genadeloos.
quote:
Clemens van de Wissel, linkse socioloog aan de universiteit en zoon van een minister, is wrokkig omdat niet hij, maar een jong broekie tot lector van het instituut is benoemd. Hij schopt het maar niet tot professor, hoe graag hij ook wil. Zijn vrouw Sita, kind van een winkelier, heeft een dochter van een Amerikaan die met de noorderzon vertrokken is: de losgeslagen Parel. Toen Sita met Clemens trouwde, moest ze van zijn vader abortus plegen, een operatie die zo gecompliceerd verliep dat ze tot haar grote verdriet onvruchtbaar werd. Het drama: twee mensen die niet hebben wat ze willen en die bovendien buiten hun stand getrouwd zijn.
En van Mulisch natuurlijk:
- Siegfried (schitterend, prachtig, meeslepend, geniaal)
- De verteller
- De ontdekking van de hemel

Kafka's Het Proces natuurlijk niet vergeten!
Faust van Goethe, evenals Het lijden van de jonge Werther
Lord of the Flies, William Golding.
Samuel Beckets Waiting for Godot (toneelstuk)
Leon de Winters nieuwe boek lijkt me ook mooi. Van hem ken ik in ieder geval De (ver)wording van de jongere Durer. en dat vond ik zelf echt een schitterend boek. Sprak me erg aan.
En denk er niet te licht over: Leon de Winter kan soms wat Giphart-achtig aan doen, maar dat is dit boek zéker niet!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:59:28 #42
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830102
quote:
Ik lees alles in het engels, het is trouwens stikken
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:56 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

ben je inmiddels ook niet meer
pi_59830107
quote:
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:59:56 #44
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830119
Speaking of de Winter, normaal vind ik hem echt prut, maar Gods Gym vond ik een geweldig boek!

Maar ik vind het ook heerlijk om non-fictie te lezen. Een goede biografie, of een boek over een ineressante theorie...heerlijk!
pi_59830136
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ik vond voornamelijk de stukjes waarin beschreven werd hoe de vliegers gebouwd en bestuurd werken interessant.

Ik zie warempel een aantal bekende namen voorbij komen hier. Maar dit is een mooi topic om een boekenlijst samen te stellen zeg.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 23:01:21 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59830166
Ik ben ook nog wel opzoek naar iets leesbaars voor de zomer.
Ik heb alle baantjer boeken al gehad .
Maar ik kan met dit topic weer even verder .

Ohja ik ga ook beginnen aan Stenders Leesvermaak
pi_59830190
The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis)

Dat zijn kinderboeken Ooit (honderd keer) gelezen op de basisschool. Heb ze nu nog ergens in m'n kamer staan net als LotR

Ik heb nog veel te lezen als ik dit allemaal zie Moet er zo maar even een lijstje van maken..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:02:48 #48
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830203
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef beunkster het volgende:

[..]

Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
Je kan hem wel lenen van mij als je het niet zeker weet PF
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:02:53 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830206
quote:
Dan lees je toch de vertaling?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:03:46 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830236
Het blijkt wel dat behalve koken, we ook nog kunnen lezen!

Ik heb trouwens een heftig boek op me staan wachten, war and peace, van Tolstoy. Daar ben ik nog moed voor an het verzamelen.
pi_59830250
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:02 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Je kan hem wel lenen van mij als je twijfel hebt PF
O dat wil ik wel! Ik duik gelijk hier in de boekenkast want ik weet zeker dat ik in de naam van de Roos ooit heb zien staan..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:05:14 #52
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830283
Trouwens, PF...naast 1984 van Orwell vind ik ook dat je Animal Farm moet lezen, wat een geweldig boek, en wat een karakters..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:05:55 #53
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830301
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Slechte stijl, rommelige opbouw, karakters niet voldoende uitgewerkt, raar einde waar geen touw aan vast te knopen was... Wat wilde de schrijver met dit boek? Beats me.

Het enige dat het mij gaf was een kijkje in de geschiedenis van Afghanistan, die ik niet zo op het netvlies had. Verder....
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:06:14 #54
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830308
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:

Ik heb trouwens een heftig boek op me staan wachten, war and peace, van Tolstoy. Daar ben ik nog moed voor an het verzamelen.
Zwaar, heel zwaar, heb ik ook gelezen, samen Dante's Inferno het moeilijkste boek wat ik ben tegen gekomen
pi_59830315
Welke horen nog meer bij mijn literaire opvoeding
De ako top 10 geloof ik wel Dat is dan zogenaamd literair omdat iedereen die koopt..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:08:26 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59830365
The Secret History van Donna Tartt. Heb je die al gelezen?
Confidence through competence
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:08:54 #57
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830377
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Zwaar, heel zwaar, heb ik ook gelezen, samen Dante's Inferno het moeilijkste boek wat ik ben tegen gekomen
Als je ooit gillend van frustratie een boek wil weggooien: Ulysses, van James Joyce
pi_59830384
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef AKnynke het volgende:
Speaking of de Winter, normaal vind ik hem echt prut, maar Gods Gym vond ik een geweldig boek!

Maar ik vind het ook heerlijk om non-fictie te lezen. Een goede biografie, of een boek over een ineressante theorie...heerlijk!
My Life (Clinton) vind ik een mooi voorbeeld daarvan.
Of de boeken van Fik Meijer, zoals Keizers sterven niet in bed en Macht zonder grenzen.
Die vind ik ook erg goed. En erg de moeite waard.

PF, nog even wat tips uit de Russische bibliotheek, waar je je zéker mee gaat vermaken:
- Dostojevski's Misdaad en straf
- Anna Karenina van Tolstoj
- Oorlog en vrede van Tolstoj (wat een meesterwerk en wat een dikke pil)

En er schiet me ineens een prachtig werk te binnen: Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut.
Armageddon in retrospect van hem moet ook erg goed zijn. Nog niet gelezen, overigens.
LinkedIn profiel
pi_59830388
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
The Secret History van Donna Tartt. Heb je die al gelezen?
Ja! Alleen het laatste hoofdstuk niet want ik vond dit einde wel prima oid
pi_59830437
En nu voel ik me een dommie omdat van die bouquet-reeksjes heerlijk te verslinden zijn op het strand
pi_59830442
Ik lees eigenlijk veel te weinig thuis , des te meer op mijn werk...

PF: als je je engels wil verbeteren met lezen, begin dan met de Harry Potter reeks. Daar ben ik nu in bezig. Ik kan het erg goed volgen. Daarna staat die Hitchhikers Guide in de planning (maar de film heb ik al gezien ).

Antraxx: gefeliciteerd! Je bent van al dat gestudeer af!

MB: ah, als je dat colletje gebruikt, dan zou ik het zeker meenemen. Al het andere: herpak altijd de boel. Helpt met dingen eruitlaten
pi_59830445
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:

Schitterend, maar inderdaad zwaar.
Beter kun je de Nederlandse vertaling pakken die bij Van Oorschot is uitgebracht in de serie Russische Bibliotheek.

O en PF, Dante Alighieri mag niet ontbreken (La Divina Comedia, de goddelijke komedie).
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:11:38 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59830449
Alle boeken/klassiekers die Beunkster opnoemt heb ik al gelezen.
Ik ben juist op zoek naar moderne nieuwe boeken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_59830457
Welnee Lein, dan ben ik ook een dommie omdat ik kinderboeken (HP) en stripboeken (Donald Duck ) lees
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:13:20 #65
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830494
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:09 schreef beunkster het volgende:

[..]

My Life (Clinton) vind ik een mooi voorbeeld daarvan.
Of de boeken van Fik Meijer, zoals Keizers sterven niet in bed en Macht zonder grenzen.
Die vind ik ook erg goed. En erg de moeite waard.

PF, nog even wat tips uit de Russische bibliotheek, waar je je zéker mee gaat vermaken:
- Dostojevski's Misdaad en straf
- Anna Karenina van Tolstoj
- Oorlog en vrede van Tolstoj (wat een meesterwerk en wat een dikke pil)

En er schiet me ineens een prachtig werk te binnen: Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut.
Armageddon in retrospect van hem moet ook erg goed zijn. Nog niet gelezen, overigens.
Vonnegut is zo geweldig, zo absurdistisch soms...

K heb hem vaak gebruikt als introductie in papers, gewoon omdat zijn situatie´s zo explicitet zijn.

Wat ik ook altijd nog een keer wil lezen zin Ilias en Odyssee van Homerus.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:14:24 #66
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830524
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
De ako top 10 geloof ik wel Dat is dan zogenaamd literair omdat iedereen die koopt..
Eeeeehm.

Alice in Wonderland
All Quiet on the Western Front
The Art of War
De Bhagavad Gita, als je daarvan houdt.
The Catcher in the Rye

Ik denk even verder.
pi_59830527
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef Pandorah het volgende:
Welnee Lein, dan ben ik ook een dommie omdat ik kinderboeken (HP) en stripboeken (Donald Duck ) lees
ik kan het altijd nog op mn HBO-mentaliteit gooien, maar wat is jouw excuus?
pi_59830535
quote:

[..]

Heb je het kaartenhuis weleens geprobeerd om doorheen te komen

@Annie: helemaal geweldig, we zijn trots op je

@Muabdib(whatever ik noem je voortaan gewoon moestafa ofzo ): ik vond jullie allebei wel sexy heur Maar cnk het allersexiest en lekkerst en jummiest en en en
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:14:51 #69
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830542
quote:
helemaal niet! Donald duck is geweldig! en ik heb ook alle Harry Potters gelezen.

Ik ben gewoon een letter-junkie.
Vroeger ging ik op vrijdagmiddag na school naar de bieb, leende daar 14 boeken (dat was het maximum), en bracht die op maandag gelezen weer terug. Ik was dat meisje op feestjes die met een boek in de hoek zat..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:14:57 #70
55709 Stereotomy
pi_59830545
Slaughterhouse Five, Bluebeard en Timequake heb ik gelezen van Vonnegut.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:15:50 #71
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830567
Ja, Vonnegut natuurlijk! Briljante schrijver
pi_59830579
Hoi, ik wil de violen meenemen van Siebelink voor in het vliegtuig heen en de Geisha voor terug.
Of zo
Of een thrillertje, niet te moeiljik igg.

IN aus ga ik niet lezen dude
pi_59830604
quote:
Ik lees eigenlijk veel te weinig thuis , des te meer op mijn werk...

PF: als je je engels wil verbeteren met lezen, begin dan met de Harry Potter reeks. Daar ben ik nu in bezig. Ik kan het erg goed volgen. Daarna staat die Hitchhikers Guide in de planning (maar de film heb ik al gezien ).

Antraxx: gefeliciteerd! Je bent van al dat gestudeer af!

MB: ah, als je dat colletje gebruikt, dan zou ik het zeker meenemen. Al het andere: herpak altijd de boel. Helpt met dingen eruitlaten
Ik heb ze alle 7 al gelezen in het Engels Dat ging best prima, sneller dan in het Nederlands
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:17:47 #74
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830616
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Eeeeehm.

Alice in Wonderland
All Quiet on the Western Front
The Art of War
De Bhagavad Gita, als je daarvan houdt.
The Catcher in the Rye

Ik denk even verder.
T lijkt op een kinderboek, maar de kleine prins. Geweldig.

Angela's ashes van FrankMcCourt..

The color Purple is een amerikaanse klassieker vind ik..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:18:52 #75
55709 Stereotomy
pi_59830644
De Dune serie an Frank Herbert heb ik ook gelezen, inclusief alle 6 de fokking prequels.

Muad'dib
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:19:37 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830663
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:16 schreef Bluezz het volgende:
Hoi, ik wil de violen meenemen van Siebelink voor in het vliegtuig heen en de Geisha voor terug.
Of zo
Of een thrillertje, niet te moeiljik igg.

IN aus ga ik niet lezen dude
De Geisha heb ik ook gelezen. Twee Geisha's. Je hebt de waargebeurde en de fictionele. Beide een interessant inkijkje in die bizarre wereld!

Niet lezen in Aus? Voor het slapen gaan in het hotel niet? Ik lees me altijd suf in hotels!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59830667
the color purple bluhhhhh
maar dat was misschien omdat ik hem verplicht moest lezen
ga eerst eens engels leren of zo
pi_59830676
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef Leintjeuh het volgende:

ik kan het altijd nog op mn HBO-mentaliteit gooien, maar wat is jouw excuus?
Ik verslind hele saaie wetboeken op kantoor en moet de achtergrondinfo van die wetten soms weten. Ik lees soms wel 8 uur op een dag. Dan heb ik thuis geen zin meer. Dat is mijn excuus

KNynke: zo was ik vroeger ook, ik verslond ook hele boeken in de bieb . Waar dat is misgegaan weet ik niet, ik vermoed ergens met die neus in de wetboeken

Bluezz: Ja maar! Je gaat toch wel Aussie reisboeken lezen en meenemen toch? Over de streek en wat er te doen is enzo? Althans: in Nieuw Zeeland had ik de Rough Guide mee en de rest aan reisgidsen heb ik daar gekocht. Erg makkelijk hoor .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:20:48 #79
55709 Stereotomy
pi_59830691
Ah, The Color Purple heb ik alleen de film van gezien. Oprah ftw

Sophie's Choice ook alleen maar als film gezien.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:21:16 #80
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830702
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb je het kaartenhuis weleens geprobeerd om doorheen te komen

@Annie: helemaal geweldig, we zijn trots op je

@Muabdib(whatever ik noem je voortaan gewoon moestafa ofzo ): ik vond jullie allebei wel sexy heur Maar cnk het allersexiest en lekkerst en jummiest en en en
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:08 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Als je ooit gillend van frustratie een boek wil weggooien: Ulysses, van James Joyce
Eens proberen dan maar...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:22:24 #81
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830734
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:17 schreef AKnynke het volgende:

[..]

T lijkt op een kinderboek, maar de kleine prins. Geweldig.

Angela's ashes van FrankMcCourt..

The color Purple is een amerikaanse klassieker vind ik..
In dezelfde trant: Never Ending Story
pi_59830755
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:

De Geisha heb ik ook gelezen. Twee Geisha's. Je hebt de waargebeurde en de fictionele. Beide een interessant inkijkje in die bizarre wereld!

Niet lezen in Aus? Voor het slapen gaan in het hotel niet? Ik lees me altijd suf in hotels!
Nou wie weet
pi_59830759
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Slechte stijl, rommelige opbouw, karakters niet voldoende uitgewerkt, raar einde waar geen touw aan vast te knopen was... Wat wilde de schrijver met dit boek? Beats me.

Het enige dat het mij gaf was een kijkje in de geschiedenis van Afghanistan, die ik niet zo op het netvlies had. Verder....
Helemaal mee eens. De geschiedenis van Afghanistan en het vliegeren, dat is het enige wat het boek nog een beetje interessant maakte. En Duizend schitterende zonnen vond ik nog veel slechter.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:23:44 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830777
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef golfer het volgende:
Alle boeken/klassiekers die Beunkster opnoemt heb ik al gelezen.
Ik ben juist op zoek naar moderne nieuwe boeken.
Hup Foer lezen dan

Betrekt ook de typografie van zijn boeken bij zijn vertelling. Klinkt weird, maar klopt gewoon.
http://www.boekentaal.info/id233.htm

Denk dat je dat misschien best heel bijzonder zou vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:24:07 #85
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830785
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:21 schreef Belsezar het volgende:

[..]

[..]

Eens proberen dan maar...
Mjin eigen mening erover: Literaire masturbatie van een egotrippende schrijver. Maar goed, de rest van de wereld beshouwt het als het toppunt van de Engelse literatuur, dus wie weet
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:24:33 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830798
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De geschiedenis van Afghanistan en het vliegeren, dat is het enige wat het boek nog een beetje interessant maakte. En Duizend schitterende zonnen vond ik nog veel slechter.
Dat ken ik niet. Zelfde auteur?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:25:38 #87
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830828
Sophie´s choice, Steer, is dat de Wereld van Sophie?

Geweldig boek, je komt op een speelse manier in aanraking met alle belangrijke (wetenschaps) filosofen en hun bekendste theorieen.

Volgens mij moeten we dit topic naar LIT TTK shcoppen!
pi_59830844
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

helemaal niet! Donald duck is geweldig! en ik heb ook alle Harry Potters gelezen.

Ik ben gewoon een letter-junkie.
Vroeger ging ik op vrijdagmiddag na school naar de bieb, leende daar 14 boeken (dat was het maximum), en bracht die op maandag gelezen weer terug. Ik was dat meisje op feestjes die met een boek in de hoek zat..
Ik ook.
"En MM, hoe was het feestje?"
"Leuk!"
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:26:41 #89
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830849
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:24 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Mjin eigen mening erover: Literaire masturbatie van een egotrippende schrijver. Maar goed, de rest van de wereld beshouwt het als het toppunt van de Engelse literatuur, dus wie weet
Ik hou je op de hoogte erover
pi_59830859
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

eensch idd en t andere boek ben ik niet eens aan begonnen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:27:20 #91
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830871
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:25 schreef AKnynke het volgende:
Sophie´s choice, Steer, is dat de Wereld van Sophie?

Geweldig boek, je komt op een speelse manier in aanraking met alle belangrijke (wetenschaps) filosofen en hun bekendste theorieen.

Volgens mij moeten we dit topic naar LIT shcoppen!
Het zijn niet bepaald dezelfde boeken

Je hebt helemaal gelijk over de Wereld van Sophie trouwens, geweldig boek als je een inleiding in de filosofie wil
pi_59830901
ik mocht al vrij vroeg in de bib met mijn vader op de volwassenen sectie boeken uitzoeken omdat ik er beneden wel doorheen was

en werd overhoord omdat ik die kinderpillen van vroeger zo snel uithad (op school dus overhoord terwijl de rest nog aan t lezen was)...

lees nog steeds erg snel... lekker hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59830921
speaking of....

ik ga lezen en daarna tukken...

fijne avond nog allemaal.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:29:21 #94
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830929
Als jullie trouwens een interessant, Non-fictie boek willen lezen moet je 'shake hands with the devil' van Romea Dellaire lezen. Dellaire is een canadees, en lt. generaal. Hij was in charge van de UN vredesmacht in Rwanda, en beschrijft tot in groot detail hoe de VN zo ontzettend kon falen daar. Erg aangrijpend, zeker omdat hij wist dat het mis zou gaan, maar door de bureaucratie niets meer kon doen. De beste man heeft ook een aantal zelfmoordpogingen gedaan bij thuiskomst. Echt een ontzettend aangrijpend boek.
pi_59830937
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat ken ik niet. Zelfde auteur?
Ja. Maar ik heb geloof ik al eens verteld hoe slecht ik ben met titels en namen toch? Het zou dus ook een andere titel kunnen zijn maar het lijkt er in ieder geval wel op.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:30:49 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830958
O en Bluezz, van de violen word je nadrukkelijk echt NIET vrolijk hoor. Is dat wel een goede, voor de heenreis? Ik trok me de beklemming die eruit sprak in elk geval enorm aan. Die druk van zo'n oude familie, de worsteling met armoe, het zoeken naar zekerheden (het geloof) en de kinderen die onder die bedrukte stemming hun jeugd doorbrengen... kijk, als ik dan toch op miraculeuze wijze in een bel van cabinedruk ergens boven een diepe koude oceaan in de lucht hang, dan lees ik liever wat vrolijkers.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:31:06 #97
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830967
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:27 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Het zijn niet bepaald dezelfde boeken

Je hebt helemaal gelijk over de Wereld van Sophie trouwens, geweldig boek als je een inleiding in de filosofie wil

ik ben erg slecht in het onthouden van titelts/ schrijvers. als ik er eentje weet, weet ik de andere meestal ook wel, maar de kans is klein dat ik de titel zo 1 2 3 weet. Ben vanavond al een paar keer opgestaan om naar m'n boekenkast te lopen om te kijken hoe dat ene boek nu ook al weer heet. Dan kan ik je wel exact vertellen waar dat boek staat..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:31:40 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830977
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja. Maar ik heb geloof ik al eens verteld hoe slecht ik ben met titels en namen toch? Het zou dus ook een andere titel kunnen zijn maar het lijkt er in ieder geval wel op.
Maakt ook niet uit. Geen aanrader dus!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:32:06 #99
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830983
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:30 schreef Duderinnetje het volgende:
O en Bluezz, van de violen word je nadrukkelijk echt NIET vrolijk hoor. Is dat wel een goede, voor de heenreis? Ik trok me de beklemming die eruit sprak in elk geval enorm aan. Die druk van zo'n oude familie, de worsteling met armoe, het zoeken naar zekerheden (het geloof) en de kinderen die onder die bedrukte stemming hun jeugd doorbrengen... kijk, als ik dan toch op miraculeuze wijze in een bel van cabinedruk ergens boven een diepe koude oceaan in de lucht hang, dan lees ik liever wat vrolijkers.
ja, van dat boek word je erg somber. Wel erg fijn voor op een regenachtige zondagmiddag, luierend in bed.
pi_59831007
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik herhaal hier een aantal dingen die ik al heb genoemd, maar om het even op een rijtje te zetten:

- Het Proces van Kafka
- Oorlog en vrede van Tolstoj
- Misdaad en straf van Dostojevski
- De blikken trommel van Günter Grass
- De goddelijke komedie van Dante
- Lucifer van Joost van den Vondel
- De naam van de roos (niet 'in de naam van de roos') van Umberto Eco
- Aeneas van Vergilius
- De oude geschiedenis van de Joden van Flavius Josephus
- Heart of Darkness van Joseph Conrad
- alles van Shakespeare, maar in ieder geval Hamlet
- De Heerser van Machiavelli
- De lof der zotheid van Erasmus
- De Satansverzen van Rushdie
- A Suitable Boy van Vikram Seth
- Het huis met de geesten van Isabel Allende
- In ieder geval iets van Yeats
- iets van Kipling
- alles van Edgar Allan Poe, maar in ieder geval zijn gedichten The Raven en Annabel Lee
- Het leiden van de jonge Werther van Goethe
- De koperen tuin van Vestdijk
- De nadagen van Pilatus van Vestdijk
- De filosoof en de sluipmoordenaar van Vestdijk
- Alles van Hermans
- Alles van Mulisch
- De (ver)wording van de jongere Durer van Leon de Winter
- in ieder geval van alle Brontë zussen één boek
- The Chosen van Chaim Potok, eventueel ook My name is Asher Lev
- Dood in Venetië van Thomas Mann
- In Cold Blood van Truman Capote, eventueel ook Breakfast at Tiffany's
- iets van T.S. Elliot
- The conquest of happiness van Bertrand Russel
- The Second World War van Churchill (zijn 6 delen of zo, is hét standaardwerk over WO II en bekroond met de Nobelprijs voor de literatuur)
- iets van Hemmingway
- De Vreemdeling van Albert Camus
- iets van Sartre
- Alzo Sprach Zarathustra van Nietzsche
- Waiting for Godot van Samuel Beckett
- Das Parfum van Patrick Süskind
- Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut

En nog een hele lijst meer, maar dit komt zo in me op als ik het heb over niet te missen boeken uit de wereldliteratuur die bij je literaire opvoeding horen.
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:34:00 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831021
Truste DarkElf!

O en De Wereld van Sofie vond ik acht keer niets.

Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831033
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht al vrij vroeg in de bib met mijn vader op de volwassenen sectie boeken uitzoeken omdat ik er beneden wel doorheen was

en werd overhoord omdat ik die kinderpillen van vroeger zo snel uithad (op school dus overhoord terwijl de rest nog aan t lezen was)...

lees nog steeds erg snel... lekker hoor
Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duh ) en deels omdat ze dan een handige lijst hadden van welke boeken er waren en waar ze over gingen.

Laat mij gewoon lekker lezen. Als ik wilde schrijven dan was ik dat wel gaan doen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:36:12 #103
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59831070
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!

Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.

@ MiM: zelfde hier.
pi_59831094
Trusten voor de slapers btw.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:38:05 #105
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59831106
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duh ) en deels omdat ze dan een handige lijst hadden van welke boeken er waren en waar ze over gingen.

Laat mij gewoon lekker lezen. Als ik wilde schrijven dan was ik dat wel gaan doen.
Oeh, je brengt verdrongen herinneringen bij me boven, hou op

Docenten die het best vreemd vinden als je in één week acht boekverslagen inlevert enzo
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:39:59 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831145
Beunkster, vind je dat ook allemaal Echt Oprecht Mooi, of vind je dat je die werken allemaal gelezen moet hebben in het kader van je algemene ontwikkeling?

Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:41:09 #107
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59831172
Ik laat de literatuur achter me voor vandaaag, en ga verder in de krantenwereld. Trusten allemaal!
pi_59831187
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!

Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.
pi_59831197
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Beunkster, vind je dat ook allemaal Echt Oprecht Mooi, of vind je dat je die werken allemaal gelezen moet hebben in het kader van je algemene ontwikkeling?

Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.
Brontë is niet mijn ding, maar moet je wel gelezen hebben vind ik (bijvoorbeeld). Churchill is daarentegen weer geniaal.

@ FW: Ja, The Art of War is geniaal.

Ulysses van James Joyce... maar eens bestellen dus
Ken het alleen van naam...
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:29 schreef AKnynke het volgende:
Als jullie trouwens een interessant, Non-fictie boek willen lezen moet je 'shake hands with the devil' van Romea Dellaire lezen. Dellaire is een canadees, en lt. generaal. Hij was in charge van de UN vredesmacht in Rwanda, en beschrijft tot in groot detail hoe de VN zo ontzettend kon falen daar. Erg aangrijpend, zeker omdat hij wist dat het mis zou gaan, maar door de bureaucratie niets meer kon doen. De beste man heeft ook een aantal zelfmoordpogingen gedaan bij thuiskomst. Echt een ontzettend aangrijpend boek.
Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapel
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:42:08 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831200
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.

@ MiM: zelfde hier.
Yep, Bryson. Grappig dat jij dat ook had op die manier.

Er is trouwens wel een prachtige geïllustreerde uitgave van verschenen inmiddels, die ik overweeg te kopen als aanzet tot nu écht eens uitlezen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:43:26 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831221
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef AKnynke het volgende:
Ik laat de literatuur achter me voor vandaaag, en ga verder in de krantenwereld. Trusten allemaal!
Ook niet gek

Truste alvast!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:43:49 #112
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59831227
Vergeet ik daar bijna John Steinbeck!

Wie heeft Cannery Row gelezen?

En Ernest Hemingway
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:44:33 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831243
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.
Ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831256
Dude, ik heb maar even een splitsing in Echt Oprecht Mooi en Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding gemaakt.

Echt Oprecht Mooi:
- Alzo Sprach Zarathustra van Nietzsche
- Waiting for Godot van Samuel Beckett
- Das Parfum van Patrick Süskind
- Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut
- The conquest of happiness van Bertrand Russel
- The Second World War van Churchill (zijn 6 delen of zo, is hét standaardwerk over WO II en bekroond met de Nobelprijs voor de literatuur)
- The Chosen van Chaim Potok, eventueel ook My name is Asher Lev
- Dood in Venetië van Thomas Mann
- In Cold Blood van Truman Capote, eventueel ook Breakfast at Tiffany's
- alles van Edgar Allan Poe, maar in ieder geval zijn gedichten The Raven en Annabel Lee
- Het leiden van de jonge Werther van Goethe
- De koperen tuin van Vestdijk
- De nadagen van Pilatus van Vestdijk
- De filosoof en de sluipmoordenaar van Vestdijk
- Alles van Hermans
- Alles van Mulisch
- De (ver)wording van de jongere Durer van Leon de Winter
- Het Proces van Kafka
- Oorlog en vrede van Tolstoj
- Misdaad en straf van Dostojevski
- De blikken trommel van Günter Grass
- De goddelijke komedie van Dante
- Lucifer van Joost van den Vondel
- De naam van de roos (niet 'in de naam van de roos') van Umberto Eco
- Aeneas van Vergilius
- De oude geschiedenis van de Joden van Flavius Josephus
- Heart of Darkness van Joseph Conrad
- alles van Shakespeare, maar in ieder geval Hamlet
- De Heerser van Machiavelli
- De lof der zotheid van Erasmus
- De Satansverzen van Rushdie
- A Suitable Boy van Vikram Seth
- Het huis met de geesten van Isabel Allende

Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding:
- In ieder geval iets van Yeats
- iets van Kipling
- in ieder geval van alle Brontë zussen één boek
- iets van T.S. Elliot
- iets van Hemmingway
- De Vreemdeling van Albert Camus
- iets van Sartre
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:45:54 #115
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59831265
Ok, bed tijd, slaap lekker allemaal!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:48:03 #116
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59831307
Hallo. Een gigantische hooikoortsaanval krijgen, vlak voordat je weg gaat en geen benodigde medicijnen ertegen meer in huis hebt, dat is niet leuk.

Bah, m'n kop zit nogsteeds vol met zooi, alles zit dicht. Tot zover dus die paar overgebleven uurtjes nachtrust.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:48:42 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831323
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:42 schreef beunkster het volgende:

[..]

Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.
Brontë is niet mijn ding, maar moet je wel gelezen hebben vind ik (bijvoorbeeld). Churchill is daarentegen weer geniaal.

@ FW: Ja, The Art of War is geniaal.

Ulysses van James Joyce... maar eens bestellen dus
Ken het alleen van naam...
[..]

Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapel
Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:49:40 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831347
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Vork het volgende:
Hallo. Een gigantische hooikoortsaanval krijgen, vlak voordat je weg gaat en geen benodigde medicijnen ertegen meer in huis hebt, dat is niet leuk.

Bah, m'n kop zit nogsteeds vol met zooi, alles zit dicht. Tot zover dus die paar overgebleven uurtjes nachtrust.
Vorkie wat kut!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:51:23 #119
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59831384
En Hooikoortsmedicijnen is nou net zo'n product dat niet bij de nachtapotheker verkrijgbaar is
pi_59831410
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).
En op die manier hebben bepaalde werken meer waarde dan andere.

Qua literatuur hou ik erg van magisch realisme, existentialisme en dergelijke stromingen. Ach, uit mijn lijst blijkt ook wel wat ik het meest waardeer natuurlijk

Ik heb ook bewust een boek als Max Havelaar van Multatuli niet genoemd. Vind ik een verschrikkelijk boek om te lezen. Kan er niets aan doen, maar vind het echt.
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:54:55 #121
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59831447
Ik ga vanavond maar eens met een goed boek naar bed

Trusten, en beterschap Vork
pi_59831448
ik heb hier hooikoorspilletjes maar ik heb geen hooikoorts..
pi_59831449
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.
Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja... Yeats en de Brontë-zusjes horen daar eigenlijk gewoon bij vind ik
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:55:13 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831454
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:45 schreef beunkster het volgende:
Dude, ik heb maar even een splitsing in Echt Oprecht Mooi en Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding gemaakt.

Dat is al helderder!

Hoewel ik je stiekem niet geloof, in je scheidslijn. Volgens mij zit daar nog aardig wat tussen dat literair-geschiedkundig interessant kan zijn, maar de moderne mens echt niet meer in vervoering brengt (Lucifer!). Jouw interesse voegt die werelden wellicht samen, maar de Aeneas is echt geen literaire pageturner voor gewone mensen zoals ik hoor, sorry.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831477
Beterschap Vork!

FW, welk boek?
Ik ben op dit moment nog steeds bezig in Rushdie, ik kom er te weinig aan toe om het te lezen namelijk.
Ik heb me heilig voorgenomen om in mijn vakantie echt veel te gaan lezen. Dan kan ik het eindelijk eens doen.
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:57:56 #126
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59831505
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik heb hier hooikoorspilletjes maar ik heb geen hooikoorts..
En je woont niet om de hoek.
En het ergste is nog dat ik dus morgen de hele dag in het distributiecentrum van Kruidvat rondbanjer, zonder medicijnen en misschien wel met hooikoortsaanvallen, terwijl ze die daar gewoon hebben liggen (simpele pillen met Loratadine werkt tot mijn verbazing namelijk erg goed), maar niet uit het magazijn kan plukken ter consumptie.
pi_59831510
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat is al helderder!

Hoewel ik je stiekem niet geloof, in je scheidslijn. Volgens mij zit daar nog aardig wat tussen dat literair-geschiedkundig interessant kan zijn, maar de moderne mens echt niet meer in vervoering brengt (Lucifer!). Jouw interesse voegt die werelden wellicht samen, maar de Aeneas is echt geen literaire pageturner voor gewone mensen zoals ik hoor, sorry.
De lijst is natuurlijk ook echt enorm persoonlijk.
Lucifer is briljant. Evenals Aeneas. Maar inderdaad, dat komt door mijn interesses.
Maar ik ben wel erg benieuwd hoe de scheidslijn er volgens jou uit ziet
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:58:32 #128
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59831513
Dank jullie wel, maar ik ben niet ziek. Het is alleen irritant.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:58:58 #129
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59831524
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:56 schreef beunkster het volgende:
Beterschap Vork!

FW, welk boek?
Ik ben op dit moment nog steeds bezig in Rushdie, ik kom er te weinig aan toe om het te lezen namelijk.
Ik heb me heilig voorgenomen om in mijn vakantie echt veel te gaan lezen. Dan kan ik het eindelijk eens doen.
Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoff

Trusten iedereen,

dinsdag 1 juli 2008 @ 23:59:17 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831528
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:51 schreef Vork het volgende:
En Hooikoortsmedicijnen is nou net zo'n product dat niet bij de nachtapotheker verkrijgbaar is
Waarom niet dan? Acute aanvallen lijken me een goede reden om het juist wel te hebben.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831552
Vraag anders rond bij buren etc?
pi_59831571
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:58 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoff

Trusten iedereen,

Ach, altijd nog beter dan mijn stapeltje syllabi voor de summercourse pensioenen (actuarieel rekenen anyone...).
Maar veel succes!

En Leonard Cohen is leuk
LinkedIn profiel
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:06:07 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831615
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:52 schreef beunkster het volgende:

[..]

Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).
En op die manier hebben bepaalde werken meer waarde dan andere.

Qua literatuur hou ik erg van magisch realisme, existentialisme en dergelijke stromingen. Ach, uit mijn lijst blijkt ook wel wat ik het meest waardeer natuurlijk

Ik heb ook bewust een boek als Max Havelaar van Multatuli niet genoemd. Vind ik een verschrikkelijk boek om te lezen. Kan er niets aan doen, maar vind het echt.
Waarom excuseer je je daar bijna voor?
Alsof Oude Boeken iets zouden mogen afdwingen aan schoonheid. Schoonheid (ook literaire) is vergankelijk. Dat doet - nogmaals - niets af aan historische waarde. Maar oude boeken moeten ook geen juk worden. Bovendien zouden ze dan in de weg staan van de aandacht voor nieuwe literatuur en mán, daar gebeurt veel! Eerder door mij genoemd: Foer en bijbehorende garde. Baanbrekend, overweldigend, wars van alle literaire conventies! En dat vind ik nou écht een toegevoegde waarde aan de literaire opvoeding van de huidige leesgeneratie.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:06:39 #134
3878 Vork
Manisch creatief
pi_59831626
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vraag anders rond bij buren etc?
Weet je wel niet hoe laat het is? Die liggen al op een oor. Sterker nog, die liggen waarschijnlijk nogsteeds op een oor, als ik hier weer wakker moet zijn.

Maar ik heb zojuist een neusspray gevonden (waarvan ik niet wist dat ik die had). Misschien kan ik dan evengoed nog een wat beter slagende slaappoging doen.

Weltrusten allemaal.
pi_59831639
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef beunkster het volgende:

[..]

Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja... Yeats en de Brontë-zusjes horen daar eigenlijk gewoon bij vind ik
Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezen
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:08:44 #136
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_59831659
Avond allemaal
Zo ben nu lekker in de chill modus.. heb weekend
en dan werk ik vanaf het weekend weer
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:09:41 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831683
Truste Vork en hopelijk heb je een goede nacht!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:10:32 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831692
Ik zit overigens nog heerlijk in de tuin. Wat een mooie zomeravond!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831695
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Avond allemaal
Zo ben nu lekker in de chill modus.. heb weekend
en dan werk ik vanaf het weekend weer
Goezzo Hobbel

En ga je nu foto's kijken?

Dude vond je de foto's leuk? Miss had je het al vermeld, maar heb ik erover heen gelezen
pi_59831703
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom excuseer je je daar bijna voor?
Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Alsof Oude Boeken iets zouden mogen afdwingen aan schoonheid. Schoonheid (ook literaire) is vergankelijk. Dat doet - nogmaals - niets af aan historische waarde. Maar oude boeken moeten ook geen juk worden. Bovendien zouden ze dan in de weg staan van de aandacht voor nieuwe literatuur en mán, daar gebeurt veel! Eerder door mij genoemd: Foer en bijbehorende garde. Baanbrekend, overweldigend, wars van alle literaire conventies! En dat vind ik nou écht een toegevoegde waarde aan de literaire opvoeding van de huidige leesgeneratie.
Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.
Zoals ik al zei, Eco, Rushdie, Seth, Vonnegut, Allende.
En een hele lijst meer natuurlijk.

Foer ken ik nog niet. Maar ga ik zeker op de leeslijst zetten.
Tips?
LinkedIn profiel
pi_59831726
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezen
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn ding
LinkedIn profiel
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:15:52 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831779
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Goezzo Hobbel

Dude vond je de foto's leuk? Miss had je het al vermeld, maar heb ik erover heen gelezen
Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaad

Hartstikke leuke foto's, ik werd helemaal blij van dat gezelschap. Kon niet alle gezichten thuisbrengen, maar Milou is natuurlijk een heldin, Lein herkende ik en vond ik een veel mooier en markanter gezicht hebben dan uit haar avatar blijkt, PF is een waar schatje om te zien (o de jeugd! ), jij bent gewoon een lekker ding en Lianne lijkt op Floortje Dessing (maar dat vonden man en ik al meteen na haar bezoek zaterdag).
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:17:13 #143
55709 Stereotomy
pi_59831806
Floortje Dessing

Maar dan moet ik Lianne eens een keer zonder haar strenge bril bekijken.
pi_59831808
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zit overigens nog heerlijk in de tuin. Wat een mooie zomeravond!
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:17:41 #145
55709 Stereotomy
pi_59831814
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nu nog sneeuw.
pi_59831875
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nu nog sneeuw.
Sneeuw is heel fijn enzo maar ik geniet wel van 's avonds buiten zitten in de zomer. Als de zon (bijna) weg is en het flink afkoelt en dan met de tuinhaard aan.
Dat is het enige dat ik mis in de winter. Tot laat buiten zitten is fijn.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:24:06 #147
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59831906
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:11 schreef beunkster het volgende:

[..]

Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).
[..]

Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.
Zoals ik al zei, Eco, Rushdie, Seth, Vonnegut, Allende.
Nee lieverd, dit zijn we al voorbij! Er is vanalles gaande. Nieuwe horizonten!
quote:
Foer ken ik nog niet. Maar ga ik zeker op de leeslijst zetten.
Tips?
Als je nou eerst deze eens koopt:
klik

Zijn vriendin Nicole Krauss schrijft net zo verwonderend mooi. Er is een lichting schrijvers opgestaan die wat mij betreft nu literaire geschiedenis aan het schrijven is, waar we bij zijn. Dat vind ik vele malen meer de moeite waard om in te duiken dan de Oude Schrijvers, als ik moet kiezen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Duderinnetje op 02-07-2008 00:29:54 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59831937
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:12 schreef beunkster het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn ding
Ik was 12! Het is volgens mij sowieso al bijzonder dat een 12-jarige Brontë leest
Maargoed ik lees van jongs af aan al alles wat los en vast zit, ookal paste dat niet bij mijn leeftijd
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:32:06 #149
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832008
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zit jij bij mij op schoot soms?

Wat een geweldige zomer is dit nu al hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832018
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaad

Hartstikke leuke foto's, ik werd helemaal blij van dat gezelschap. Kon niet alle gezichten thuisbrengen, maar Milou is natuurlijk een heldin, Lein herkende ik en vond ik een veel mooier en markanter gezicht hebben dan uit haar avatar blijkt, PF is een waar schatje om te zien (o de jeugd! ), jij bent gewoon een lekker ding en Lianne lijkt op Floortje Dessing (maar dat vonden man en ik al meteen na haar bezoek zaterdag).
Lianne zou idd een vrouwelijke versie van Floortje kunnen zijn
Ik had een blauwe kin, dus ik was heul geen lekker ding
Lein is gewoonweg een lekker wijf
PF is te schattig idd
En Milou...was die dag gewoonweg helemaal de Milou waar ik jullie over vertel

De mannen, ookal kende ik ze niet behalve Den_Haag en mijn lief, waren allemaal geweldig! Ook zo sweet hoe ze tegenover Milou waren. Milou trok vooral naar Belsezar, daar zijn ook veel foto's van.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2008 00:34:01 ]
pi_59832065
Ja! Ik heb bij Lianne ook altijd de associatie Floortje Dessing

De violen lees ik dan maar thuis dude Het gaat gewoon een lekkere thriller worden, of die duizend zonnen, moet ik ook nog lezen. Ik vind het al zo heerlijk om een boek te kopen
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:37:31 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832067
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Lianne zou idd een vrouwelijke versie van Floortje kunnen zijn
Ik had een blauwe kin, dus ik was heul geen lekker ding
Lein is gewoonweg een lekker wijf
PF is te schattig idd
En Milou...was die dag gewoonweg helemaal de Milou waar ik jullie over vertel

De mannen, ookal kende ik ze niet behalve Den_Haag en mijn lief, waren allemaal geweldig! Ook zo sweet hoe ze tegenover Milou waren. Milou trok vooral naar Belsezar, daar zijn ook veel foto's van.
Een blauwe kin? How come? En dat heb ik op de foto's dan niet gezien geloof ik.

Den_Haag herkende ik ook en vind ik hilarisch (sorry D_H), gewoon het type: mannetjuh! Wel aandoenlijk ook daarin. Belsezar ken ik niet, dus geen idee. Leek me in elk geval een heerlijke middag samen!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832073
De Vliegeraar...geen idee of die goed of niet goed is. Je mag niet oordelen als je een boek niet uit hebt gelezen, toch? Ik kwam er niet doorheen, te saai

Verder wilde ik nog 2 boeken noemen die ik de moeite waard vond, maar ik ben net als Nynke heel slecht in het onthouden van titels en schrijvers. Helaas.

Slaap lekker voor wie gaan slapen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_59832075
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik zat net ook bij jullie, lekker met kaarsje aan, wil nog wel een zachte tuinverlichting eigenlijk, het is nu té donker.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:39:35 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832086
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:37 schreef Bluezz het volgende:
Ja! Ik heb bij Lianne ook altijd de associatie Floortje Dessing

De violen lees ik dan maar thuis dude Het gaat gewoon een lekkere thriller worden, of die duizend zonnen, moet ik ook nog lezen. Ik vind het al zo heerlijk om een boek te kopen
Heul verstandig! Maar niet die duizend zonnen doen dan hoor! MiMu vond dat echt kut.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832089
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Bij jou op schoot? Mag dat?
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:40:15 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832093
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik zat net ook bij jullie, lekker met kaarsje aan, wil nog wel een zachte tuinverlichting eigenlijk, het is nu té donker.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832101
Is ie in het Engels een beetje te lezen of kan ik beter de Nederlandse vertaling pakken?
Ik ga nu toch een paar boeken bestellen bij amazon.co.uk, dus dan kan ik deze zo meenemen.
LinkedIn profiel
pi_59832113
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een blauwe kin? How come? En dat heb ik op de foto's dan niet gezien geloof ik.

Den_Haag herkende ik ook en vind ik hilarisch (sorry D_H), gewoon het type: mannetjuh! Wel aandoenlijk ook daarin. Belsezar ken ik niet, dus geen idee. Leek me in elk geval een heerlijke middag samen!
Uitgegeleden over een tekening van Milou die op de grond lag, en klapte zo met mijn kin op de salontafel

Den_Haag is een reus gewoonweg

En ja het was een heerlijke middag, volgend jaar weer Maar eerst de komende festivals bezoeken Zondag als eerste metropolis, Milou gaat ook weer gezellig mee
pi_59832116
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Poes ligt ook zo heerlijk te chillen en waakt over haar tuin

Gisteren liep er trouwens een enorme egel door de tuin, ik helemaal lyrisch, en de poes keek er zo naar van : oh ben jij er ook weer
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:42:31 #161
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832129
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:39 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bij jou op schoot? Mag dat?
Nou nu zit je er al!

Ik vind het leuk dat er nog wat gekken in de tuin zitten na middernacht, met kaarsjes en olielampjes, zoals hier.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832134
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik was 12! Het is volgens mij sowieso al bijzonder dat een 12-jarige Brontë leest
Maargoed ik lees van jongs af aan al alles wat los en vast zit, ookal paste dat niet bij mijn leeftijd
Natuurlijk is dat heel bijzonder, ik had ongeveer hetzelfde (maar dan met Hermans en Reve en Vestdijk).
En nog steeds overigens, alles waarvan ik ook maar het vermoeden heb dat het goed is staat op mijn lijst om te proberen.
LinkedIn profiel
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:43:34 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59832145
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef Duderinnetje het volgende:

Hup Foer lezen dan

Betrekt ook de typografie van zijn boeken bij zijn vertelling. Klinkt weird, maar klopt gewoon.
http://www.boekentaal.info/id233.htm

Denk dat je dat misschien best heel bijzonder zou vinden.
Ik ga maar op jouw smaak af, die voor zover ik teruggelezen heb een beetje de mijne is, dus die zet ik ook op mijn lijstje.
De keuzes van Beunkster zijn mij te achterhaald en te veel in het kader van al gelezen boeken in het kader van mijn klassieke opvoeding.

Overigens zijn B. en ik in het kader van kunst en cultuur op dit moment weer een aantal 'flmhuizen'-films aan het bekijken.
Momenteel zitten we een 'kunstfilm' te bekijken die dus louter een soort pornofilm is. Wel lekker en leuk, daar niet van, maar als je deze ooit op TV zou vertonen wordt ie door de Tweede Kamer verboden:
Distrected heet ie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_59832153
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Uitgegeleden over een tekening van Milou die op de grond lag, en klapte zo met mijn kin op de salontafel
Auw Domme doos
quote:
Den_Haag is een reus gewoonweg
Zeker als je hem zo optisch vergroot door vanaf de grond de foto te nemen
Ik moest denken aan de GVR
pi_59832172
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou nu zit je er al!

Ik vind het leuk dat er nog wat gekken in de tuin zitten na middernacht, met kaarsjes en olielampjes, zoals hier.
Ik vind dat zo fijn he.
Jammer dat Bert er niks aan vind maar met mijn laptopje vermaak ik me ook wel.
De honden zijn inmiddels ook naar binnen verhuist. Vonden er blijkbaar niks meer aan buiten.
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:46:52 #166
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832188
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:40 schreef beunkster het volgende:
Is ie in het Engels een beetje te lezen of kan ik beter de Nederlandse vertaling pakken?
Ik ga nu toch een paar boeken bestellen bij amazon.co.uk, dus dan kan ik deze zo meenemen.
Foer?

Ik las hem gewoon in het Nederlands en dat is indrukwekkend genoeg. We hebben knappe vertalers in Nederland vind ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:49:08 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832223
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind dat zo fijn he.
Jammer dat Bert er niks aan vind maar met mijn laptopje vermaak ik me ook wel.
De honden zijn inmiddels ook naar binnen verhuist. Vonden er blijkbaar niks meer aan buiten.
Bert vindt niets aan buitenzitten?

Dat is wel jammer inderdaad. Ik vind het erg intiem, laat buiten zitten samen. Je moet fluisteren tegen elven en gebaartjes maken. Ik vind het wel leuk!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:51:08 #168
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_59832242
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Goezzo Hobbel

Oja goeie
Ga ik zo doen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:51:19 #169
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832243
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Poes ligt ook zo heerlijk te chillen en waakt over haar tuin

Gisteren liep er trouwens een enorme egel door de tuin, ik helemaal lyrisch, en de poes keek er zo naar van : oh ben jij er ook weer
Ja herkenbaar! Zo Niet onder de Indruk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832244
Ik ga slapen, morgen maar eens op zoek naar boeken..
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:53:24 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832269
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
PF slaap lekker meis!

En lees Foer lees foer leesfoer - wat beunkster ook zegt over Luicifer

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832282
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Auw Domme doos
[..]

Zeker als je hem zo optisch vergroot door vanaf de grond de foto te nemen
Ik moest denken aan de GVR
Het was donker en ik sliep nog half

Jahh die paar foto's lijkt hij helemaal een reus op

Lig ook steeds in een deuk om de foto's die Milou heeft genomen
pi_59832288
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
trusten
pi_59832298
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Foer?

Ik las hem gewoon in het Nederlands en dat is indrukwekkend genoeg. We hebben knappe vertalers in Nederland vind ik.
Foer inderdaad.
Ik heb hem zojuist maar gewoon in het Engels besteld. We zien wel.
Als ik er niet doorkom bestel ik de Nederlandse versie wel, er is een 12,50 voordeeleditie zag ik via bol.com.
LinkedIn profiel
pi_59832305
Trusten PF

En lui, doe mij ook eens dat linkje naar die foto's PM-en. Kliekjesgedoe zo.
pi_59832330
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Vork het volgende:

[..]

Weet je wel niet hoe laat het is? Die liggen al op een oor. Sterker nog, die liggen waarschijnlijk nogsteeds op een oor, als ik hier weer wakker moet zijn.

Maar ik heb zojuist een neusspray gevonden (waarvan ik niet wist dat ik die had). Misschien kan ik dan evengoed nog een wat beter slagende slaappoging doen.

Weltrusten allemaal.
Ik weet niet wie je buren zijn
ik ben bijv. nog wakker
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:58:39 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832346
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:55 schreef beunkster het volgende:

[..]

Foer inderdaad.
Ik heb hem zojuist maar gewoon in het Engels besteld. We zien wel.
Als ik er niet doorkom bestel ik de Nederlandse versie wel, er is een 12,50 voordeeleditie zag ik via bol.com.
Ik vind het leuk dat je hem hebt besteld! Je gaat de voorhoede van de moderne literatuur lezen, spannend!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832361
Ik ga morgen ook eens op boekenjacht, en sandalenjacht, en zonnebril ophalen voor golfer.
Lekker fietsen naar Haarlem...
Lekker heet zal het daar wel zijn IJsjes eten
pi_59832397
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:42 schreef beunkster het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat heel bijzonder, ik had ongeveer hetzelfde (maar dan met Hermans en Reve en Vestdijk).
En nog steeds overigens, alles waarvan ik ook maar het vermoeden heb dat het goed is staat op mijn lijst om te proberen.
Ik las gewoon alles wat er in de boekenkast stond Zo had ik voor mijn 14de ofzo ook erg veel van de vrouwenliteratuur gelezen: Weldon, Angelou, Plath en zo meer

Maar ook Wolkers, Kafka en whatever las ik.
Of ik het begreep was een tweede Maar mijn honger naar lezen werd iig gestild

Veel boeken heb ik later dan ook nog een keer gelezen

Waar ik ook veel plezier aan heb beleefd in mijn late pubertijd waren Grunberg, Giphart en Zwagerman, de nieuwe generatie Nederlandse schrijvers

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2008 01:02:37 ]
pi_59832441
Lekker lezen

* Bluezz gaat naar bed, ik heb een soort rare koorts? Verbrand ja
pi_59832466
* MinderMutsig hoort nu ook bij de incrowd
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:10:03 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832470
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga morgen ook eens op boekenjacht, en sandalenjacht, en zonnebril ophalen voor golfer.
Lekker fietsen naar Haarlem...
Lekker heet zal het daar wel zijn IJsjes eten
Dat klinkt zoooo lekker!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59832472
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Lekker lezen

* Bluezz gaat naar bed, ik heb een soort rare koorts? Verbrand ja
heb je jezelf niet ingesmeerd dan
pi_59832478
Trusten Bloes
pi_59832496
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:15:24 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59832512
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:10 schreef mascara-klodder het volgende:

heb je jezelf niet ingesmeerd dan
Nee, want de mevrouw kan niet tegen parfum en dat zit bijna in alle smeerseltjes. Dus daar gaan we morgen ook naar op zoek. Parfumvrije zonnebrandsmeersel en aftersuns.
Poef.....gone! ©golfer
pi_59832517
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:09 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig hoort nu ook bij de incrowd
wij hebben hier geen incrowd bah

seriously, ik denk dat wij de makkelijkste sc zijn om mee te posten
pi_59832525
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik las gewoon alles wat er in de boekenkast stond Zo had ik voor mijn 14de ofzo ook erg veel van de vrouwenliteratuur gelezen: Weldon, Angelou, Plath en zo meer

Maar ook Wolkers, Kafka en whatever las ik.
Of ik het begreep was een tweede Maar mijn honger naar lezen werd iig gestild

Veel boeken heb ik later dan ook nog een keer gelezen

Waar ik ook veel plezier aan heb beleefd in mijn late pubertijd waren Grunberg, Giphart en Zwagerman, de nieuwe generatie Nederlandse schrijvers
Leuk, dit is echt zó herkenbaar!

@ Dude: natuurlijk heb ik hem besteld. Ik ga het niet vragen om een beetje interessant over te komen

Ik heb naar aanleiding van vanavond zojuist de volgende boeken maar even besteld (waarvan ik Capote en Golding al gelezen heb, maar nog niet in mijn collectie heb):
- Truman Capote - In Cold Blood
- Philip Roth - The Human Stain
- Jonathan Safran Foer - Extremely Loud & Incredibly Close
- William Golding - Lord of the Flies
- James Joyce - Ulysses
LinkedIn profiel
pi_59832534
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, want de mevrouw kan niet tegen parfum en dat zit bijna in alle smeerseltjes. Dus daar gaan we morgen ook naar op zoek. Parfumvrije zonnebrandsmeersel en aftersuns.
even naar de betere parfumerie dan (hoe dubbel dat ook mag klinken )
pi_59832544
Bluezz, have fun morgen tijdens de jacht naar diverse zaken!
En welterusten.
Ik ga ook maar eens. Morgen thuiswerken, maar nog steeds om 8 uur mijn bed uit.
LinkedIn profiel
pi_59832581
Trusten Beunk
pi_59832628
Ik ga ook mijn bed opzoeken. Slaap lekker!
pi_59832637
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:16 schreef beunkster het volgende:

[..]

Leuk, dit is echt zó herkenbaar!
Het lezen werd bij mij vooral op zeer vroege leeftijd gestimuleerd door de boeken van Terlouw en Beckman. En natuurlijk Dahl en Lindgren niet te vergeten samen met het eerste boek van 'Lees je knetter'

En mijn mama natuurlijk

Ik heb zelf ook zoveel boeken maar het meeste staat bij mijn moeder door ruimte-gebrek
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:28:30 #194
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_59832657
Leuke foto's MK
Heb ze allemaal bekeken! Veel!

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:38:16 #195
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59832732
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:17 schreef beunkster het volgende:
Bluezz, have fun morgen tijdens de jacht naar diverse zaken!
En welterusten.
Ik ga ook maar eens. Morgen thuiswerken, maar nog steeds om 8 uur mijn bed uit.
Ja maar beunkster, Foer zonder voorbehoud lezen hè en niet je wijsneuzerigheid de boel in de weg laten staan. Ik hoop dat je dat kan, want dan ga je namelijk een prachtboek lezen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:45:03 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59832782
* golfer kruipt ook maar weer eens achter de befaamde billen (1 van de weinige niet verbrande plekjes op haar lijfje) aan.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 2 juli 2008 @ 01:49:53 #197
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_59832803
Truste golfer en MK!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:12:07 #198
101884 PeRi
Allons-y!
pi_59833541
Mogguh !

Ik plak, maar 's ff de douche induiken. Wordt 31 graden hier !
Whatever I want.
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:14:34 #199
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_59833560
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
De Dune serie an Frank Herbert heb ik ook gelezen, inclusief alle 6 de fokking prequels.

Muad'dib

Maar ik zou mensen alleen het eerste deel aanraden, de rest begint toch al snel in langdradig geneuzel te verzanden en daar moet je van houden. Die prequels kunnen wat mij betreft direct de kattebak in.

Verder wil ik ook nog even Publieke Werken van Thomas Roosenboom en De Tweede Man van Doeschka Meijsing nomineren als zijnde best aardige boeken.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_59833573
morning, t wordt weer warm dus maar snel wat hoognodige dingen doen.. straks boodschappen en gazpacho in elkaar flanzen zodat we vanavond iig lekker koel eten hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:34:49 #201
55709 Stereotomy
pi_59833658
Maar... maar...

langdradig geneuzel is leuk.
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:36:57 #202
55709 Stereotomy
pi_59833669

Mailtje van stipjes naar mij met bedankt-voor-de-foto's groetjes en de vraag of ze nog aan haar zus moet vragen (in Rome stage gelopen) waar in Rome de leukste eettentjes zijn.

* mompelt iets met verassend moeilijk over dit gevalletje heen te zetten en kleine dingetjes die het hem in het leven doen.
pi_59833698
* Den_Haag geeft Steer een schop

Doorlopen jongen
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:44:53 #204
55709 Stereotomy
pi_59833722
Parfum

Ik heb hier drie stripjes met vrouwengeuren naast me, YSL Rive Gauche, YSL Cinéma Festival d'Eté en de originele Gucci Envy voor vrouwen. De Envy is toch wel heel fraai, heel vrouwelijk, groen/floral/aquatic geurtje.
  woensdag 2 juli 2008 @ 07:45:35 #205
55709 Stereotomy
pi_59833724
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:41 schreef Den_Haag het volgende:
* Den_Haag geeft Steer een schop

Doorlopen jongen
Ja meneer. Ik ga wel eerst douchen.
pi_59833762
quote:

[..]

The Devine Comedy da's pittig
pi_59833775
Mogguh Het belooft weer een heerlijke dag te worden
pi_59833776
Steer
pi_59833806
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:56 schreef Den_Haag het volgende:
Steer [ afbeelding ]
en
pi_59833834
zo ben al lekker op dreef en dat voor de vroege ochtend, ik ben trots op mezelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59833958
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:07 schreef DarkElf het volgende:
zo ben al lekker op dreef en dat voor de vroege ochtend, ik ben trots op mezelf
heb net alle dode, oude en bijna oude blommetjes van mijn petunia's geplukt, en nu zijn ze een stuk kaler
pi_59833990
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

heb net alle dode, oude en bijna oude blommetjes van mijn petunia's geplukt, en nu zijn ze een stuk kaler
dat komt wel weer goed

zo, de vloer gedaan. gestoft, was aangezet, vaat gedaan, keuken aan kant, wc gedaan, badkamer schoon....

nu ff ontbijten en daarna boodschappen doen en koken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 08:39:56 #213
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59834121
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:56 schreef Den_Haag het volgende:
Steer [ afbeelding ]
Tegenpunt: je hebt een roze motor.
pi_59834247
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 01:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja maar beunkster, Foer zonder voorbehoud lezen hè en niet je wijsneuzerigheid de boel in de weg laten staan. Ik hoop dat je dat kan, want dan ga je namelijk een prachtboek lezen!
Dude, hoe gek dit misschien ook klinkt ( ): ik ben heel open-minded en oprecht geïnteresseerd in nieuwe dingen.
Dus natuurlijk lees ik het zonder voorbehoud.
Zoals ik al zei, ik ken het niet dus ik ben gewoon heel erg benieuwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door beunkster op 02-07-2008 09:12:58 ]
LinkedIn profiel
pi_59834350
goedemorgen!!!

spannend dagje: sollicitatiegesprek bij IT-bedrijf waar ik wel zou willen werken (anders zou ik niet solliciteren, dúh! )

heb nog niet echt relevante kennis of ervaring, maar je moet ergens beginnen met opleidinggerelateerd werk...

ben zeeeeer benieuwd
Ja doei.
pi_59834462
Succes MoBlo!
LinkedIn profiel
pi_59834648
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja meneer. Ik ga wel eerst douchen.
komop steer, maak er wat van vandaag

Rest, goedemorgen. Wat een brak gevoel vandaag.
pi_59834679
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!!!

spannend dagje: sollicitatiegesprek bij IT-bedrijf waar ik wel zou willen werken (anders zou ik niet solliciteren, dúh! )

heb nog niet echt relevante kennis of ervaring, maar je moet ergens beginnen met opleidinggerelateerd werk...

ben zeeeeer benieuwd
MoBlo, speciaal voor jou een *kusjekroel* ze willen je wel hoor, bij dat bedrijf. Anders zijn ze gewoon dom
pi_59834709

ik wil zo graag weg bij de woningbouw, maar eigenlijk niet voordat we een huis hebben
Ja doei.
pi_59834771
succes MoBlo
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:32:01 #221
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59834791
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:54 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

The Devine Comedy da's pittig
Ja ik moet de andere 2 nog lezen maar ben er een beetje angstig voor. Ik moest bij deze mezelf af en toe al dwingen om door te lezen...
pi_59834822
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:27 schreef motorbloempje het volgende:

ik wil zo graag weg bij de woningbouw, maar eigenlijk niet voordat we een huis hebben
Ohja, hoe laat moet/mag je vandaag?
pi_59834900
Ohh en mijn dag begint zwaar kut. Kon mijn foon niet vinden en had zo het gevoel dat Milou 'm meegenomen had naar school.
Beneden bij de bakker school gebeld om te vragen of ze 'm daar hadden.
Milou wist dus wel te vertellen dat ze 'm mee had genomen maar niet waar ze het ding heeft gelaten

Milou heeft de komende dagen dus huisarrest Ik ben echt laaiend
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:40:31 #224
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59834963
Succes MoBlo..

Wat een streek van Milou. Zou ze hem in de taxi kunnen hebben laten liggen?

Oh, Beunkster: Ik heb dat boek van Foer hier liggen, je had hem zo van me mogen hebben. Ik vond er niet zo heel veel aan!
pi_59835047
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:40 schreef AKnynke het volgende:
Succes MoBlo..

Wat een streek van Milou. Zou ze hem in de taxi kunnen hebben laten liggen?

Oh, Beunkster: Ik heb dat boek van Foer hier liggen, je had hem zo van me mogen hebben. Ik vond er niet zo heel veel aan!
Mag ik 'm dan van je lenen? Ben nu ook wel benieuwd nl

Taxi gebeld idd, ga zo bij de bakker vragen of ze terug hebben gebeld
pi_59835079
Moggûh
Tot 's diep in de nacht buiten zitten met een fles wijn en dan 's ochtends vroeg gewekt worden door woest blaffende honden omdat er iemand een biologisch groentepakket in de schuur zet is niet tof.
pi_59835155
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:40 schreef AKnynke het volgende:
Hmm... nou ja, ik heb hem inmiddels dus al besteld
Ik zie wel of ik het wat vind. Ik ben gewoon heel benieuwd na de laaiend enthousiaste reactie van Dude.
LinkedIn profiel
  woensdag 2 juli 2008 @ 09:50:48 #228
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59835165
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Mag ik 'm dan van je lenen? Ben nu ook wel benieuwd nl

Taxi gebeld idd, ga zo bij de bakker vragen of ze terug hebben gebeld
K ga proberen er aan te denken hem mee te nemen zaterdag! K heb wel de engelse versie..
pi_59835233
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:32 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ja ik moet de andere 2 nog lezen maar ben er een beetje angstig voor. Ik moest bij deze mezelf af en toe al dwingen om door te lezen...
idd

@MoBlo SUCCES!!!!!!!!!!!!
pi_59835266
Ik zal zo eens een vriendin van me bellen wat hun plannen voor vanavond zijn. Ze staat op knappen (vandaag uitgerekend) en ze wilde zo graag voor de bevalling nog een keer komen barbecueën bij ons. Nou hadden we dat voor dit weekend gepland maar het is natuurlijk maar de vraag of ze dat wel haalt.
Het is een schat van een meid maar ze kan dus echt niet koken en komt bij een barbecue niet verder dan rundvleessalade, huzarensalade, braadworsten, speklappen en karbonades. Kip op de barbecue en een aardappel tussen de kolen was voor haar al een heel avontuur.
Erg komisch en het streelt mijn ego want ze zijn al snel onder de indruk.

Nou weet ik wel dat ze heel erg moet uitkijken met rauw vlees en rauwmelkse kazen maar moet ik verder eigenlijk nog ergens op letten of mag ze verder alles hebben? Iemand?
pi_59835307
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!!!

ben zeeeeer benieuwd
Succes!
pi_59835436
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zal zo eens een vriendin van me bellen wat hun plannen voor vanavond zijn. Ze staat op knappen (vandaag uitgerekend) en ze wilde zo graag voor de bevalling nog een keer komen barbecueën bij ons. Nou hadden we dat voor dit weekend gepland maar het is natuurlijk maar de vraag of ze dat wel haalt.
Het is een schat van een meid maar ze kan dus echt niet koken en komt bij een barbecue niet verder dan rundvleessalade, huzarensalade, braadworsten, speklappen en karbonades. Kip op de barbecue en een aardappel tussen de kolen was voor haar al een heel avontuur.
Erg komisch en het streelt mijn ego want ze zijn al snel onder de indruk.

Nou weet ik wel dat ze heel erg moet uitkijken met rauw vlees en rauwmelkse kazen maar moet ik verder eigenlijk nog ergens op letten of mag ze verder alles hebben? Iemand?
Voorzichtig zijn met verse ananas als je dat van plan was. Want dat kan weeën opwekken geloof ik.
pi_59835488
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ohja, hoe laat moet/mag je vandaag?
half 2
Ja doei.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:06:56 #234
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59835490
Goedemorgen. Wat een dag! en dan moetren werken
Ik heb een hele stapel boeken voor mijn verjaardag gekregen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_59835502
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Voorzichtig zijn met verse ananas als je dat van plan was. Want dat kan weeën opwekken geloof ik.
Oja, dat heeft ze verteld inderdaad. Nou mag die bevalling wat haar betreft ook wel beginnen maar ze houdt niet van ananas dus dat wordt hem niet.
Bedankt voor het meedenken.
pi_59835628
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 07:44 schreef Stereotomy het volgende:
Parfum

Ik heb hier drie stripjes met vrouwengeuren naast me, YSL Rive Gauche, YSL Cinéma Festival d'Eté en de originele Gucci Envy voor vrouwen. De Envy is toch wel heel fraai, heel vrouwelijk, groen/floral/aquatic geurtje.
Raad eens wat ik vandaag draag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foer moet je echt in het engels lezen, trouwens. Woordgrappen laten zich niet vertalen.

Nynke (ja, ik heb een stuk teruggelezen ): ik vond het juist andersom: Leon de Winter is echt een prima auteur, Jessica Durlacher is een zielige kloon die meelift op zijn concepten. Ik vond Emoticon echt een flutboek

Oh en al die mensen die mekkeren over hoe vies de Noordzee is: valt echt wel mee. Fijne/grove sedimenten, jeweets Oogt misschien 'vies' want een beetje troebel, maar het valt best mee (op de riooloverstort bij Houtrust na ).
pi_59835637
Ik zou op het laatst juist wel ananas gaan eten (wel verse met van die bruine stukjes erin nemen)

Goeiemorgen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:14:49 #238
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59835677
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:12 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Raad eens wat ik vandaag draag?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foer moet je echt in het engels lezen, trouwens. Woordgrappen laten zich niet vertalen.

Nynke (ja, ik heb een stuk teruggelezen ): ik vond het juist andersom: Leon de Winter is echt een prima auteur, Jessica Durlacher is een zielige kloon die meelift op zijn concepten. Ik vond Emoticon echt een flutboek

Oh en al die mensen die mekkeren over hoe vies de Noordzee is: valt echt wel mee. Fijne/grove sedimenten, jeweets Oogt misschien 'vies' want een beetje troebel, maar het valt best mee (op de riooloverstort bij Houtrust na ).
Oh, en steer: raad eens wat ik vandaag draag?
pi_59835691
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:12 schreef ColdFeet het volgende:
Hmm... Foer gaat zeker mee op vakantie als ik dit zo hoor
LinkedIn profiel
pi_59835723
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Heb jij ook Envy?
pi_59835778
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou op het laatst juist wel ananas gaan eten (wel verse met van die bruine stukjes erin nemen)

Goeiemorgen!
Ik ook. Minimaal een ananas per dag. Vort met dat kind, het is te warm om zwanger te zijn.
Misschien ga ik wel gewoon wat met ananas maken. Kan ze zelf kiezen of ze het wel of niet eet. Zelf kopen zal ze niet doen in ieder geval.
pi_59835795
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:15 schreef beunkster het volgende:

[..]

Hmm... Foer gaat zeker mee op vakantie als ik dit zo hoor
Probeer 'The seventh beggar' van Pearl Abraham, als je zin hebt in moderne literatuur.

En om nog even in de joodse thematiek te blijven: ik vond Aharon Appelfelds autobiografie 'The story of a life' ook heel bijzonder. En Amos Oz, 'Een verhaal van liefde en duisternis'.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 juli 2008 @ 10:21:14 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59835849
Mogge

Je wordt je bed uitgedreven met dit weer

Geniet er maar van, van het weekend is het weer slecht.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:21:18 #244
55709 Stereotomy
pi_59835851
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:14 schreef AKnynke het volgende:

[..]

pi_59835893
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:21 schreef borisz het volgende:

Je wordt drijft je bed uitgedreven met dit weer

woensdag 2 juli 2008 @ 10:24:16 #246
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59835917
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
en een rood jurkje...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 juli 2008 @ 10:27:47 #247
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59835993
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:23 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
ook goed . Eerst een bak
pi_59836010
en de witte stipjes?
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:30:48 #249
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59836057
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:28 schreef Den_Haag het volgende:
en de witte stipjes?

De zon is alleen weg nu hier, dat is wel een beetje jammer.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:32:04 #250
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_59836088
Met witte Stippen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_59836146
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef AKnynke het volgende:

[..]

De zon is alleen weg nu hier, dat is wel een beetje jammer.
Oh Nynke, had jij de foto van de jurkjes die Isa en ik in Londen gekocht hebben, al gezien?
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:39:36 #252
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59836264
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Oh Nynke, had jij de foto van de jurkjes die Isa en ik in Londen gekocht hebben, al gezien?
Nee!
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:39:58 #253
55709 Stereotomy
pi_59836270
Ik wel. Tietuh.
pi_59836297
ik wil ze ook ziiiiien
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:41:34 #255
55709 Stereotomy
pi_59836311
Jij heb je eiges
pi_59836357
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:41 schreef Stereotomy het volgende:
Jij heb je eiges
Niet de tieten de jurkjes
pi_59836371
IK heb gezien! is leuk! Het is trouwens warm in de bus
Ja doei.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:45:31 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59836406
*krrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhh*

'Wil mascara-klodder/SOL zich melden bij de servicebalie, wil mascara-klodder/SOL zich melden bij de servicebalie'

Ik stuur godverdomme geen PM's voor jan lul!!
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:45:59 #259
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59836417
. Hoi.
pi_59836442
Oh ja.. SoL? Komt tram 1 bij jou in de buurt?? en wat is je adres?
Ja doei.
pi_59836452
ff geduld SHE, ze is een mobiel aan het zoeken
pi_59836462
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:45 schreef Anthraxx het volgende:
. Hoi.
Gefeliciteerd met je afstuderen!

Zometeen weer 's proberen, nu dat afgerond is?

En SHE, wat hoor ik nou: kom je zaterdag niet?
pi_59836480
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja.. SoL? Komt tram 1 bij jou in de buurt?? en wat is je adres?

Kom je vanuit Den Haag? Misschien kunnen we samen reizen, ik probeer mijn vent zo gek te krijgen dat 'ie me wegbrengt
pi_59836482
HET grote afzeggen begint?
Ja doei.
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:49:40 #265
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59836503
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kom je vanuit Den Haag? Misschien kunnen we samen reizen, ik probeer mijn vent zo gek te krijgen dat 'ie me wegbrengt
weet jij waar we heen meoten dan?

Ik kom waars. vanuit Tilburg. Iemand die ook vanuit die richting komt?
pi_59836592
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:49 schreef AKnynke het volgende:

[..]

weet jij waar we heen meoten dan?

Ik kom waars. vanuit Tilburg. Iemand die ook vanuit die richting komt?
Er gaat geloof ik bus die kant uit vanaf het station. En DE komt ook vanuit het zuiden.
pi_59836658
ze hadden speciaal voor de mensen die wél harder lopen en denken en winkelen en rijden en praten dan 70+ snelheid énorme blikken vol vervelende bejaarden opengetrokken vandaag waardoor alles dus veééél langer duurde dan noodzakelijk was....

soms kan ik mijn medemens wel schieten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59836685
ik ga heen met de trein, das Bergen op Zoom -> Rotterdam -> Delluft

en terug komt de mr me halen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:58:53 #269
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59836699
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

men, wat een tieten!
pi_59836744
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:58 schreef AKnynke het volgende:

[..]

men, wat een tieten stipjes!
dankje
pi_59836746
zo, in de trein

Klinkt als een plan opzich CF! Misschien kun je dan weer met mij terug rijden??
Ja doei.
pi_59836762
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
zo, in de trein

Klinkt als een plan opzich CF! Misschien kun je dan weer met mij terug rijden??
Ik geloof dat ik blijf slapen... Mits er een bed-achtig iets voor me is.
pi_59836786
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik blijf slapen... Mits er een bed-achtig iets voor me is.
Misschien is er nog wel een plekje vrij op mn luchtbed? Weet niet hoe de indeling tot nu toe is?
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:05:51 #274
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59836843
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 10:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je afstuderen!

Zometeen weer 's proberen, nu dat afgerond is?

En SHE, wat hoor ik nou: kom je zaterdag niet?
Neen! En dat weet SOL al langer.
Mijn been ligt in tweeen zoals u weet en ik ga dus nevernooitniet naar een meet op krukken en stijf van de pijnstillers.
Daar ben ik dan weer te ijdel voor
pi_59836881
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Neen! En dat weet SOL al langer.
Mijn been ligt in tweeen zoals u weet en ik ga dus nevernooitniet naar een meet op krukken en stijf van de pijnstillers.
Daar ben ik dan weer te ijdel voor
Aiiii. Maar wel jammer! kom je 'n keer naar België, dan?
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:09:51 #276
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59836943
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Aiiii. Maar wel jammer! kom je 'n keer naar België, dan?
Dat weet ik wel zeker.
Wie toevallig in Utrecht is kan zich ook gewoon voor mijn deur laten vallen hoor; mits met fruitmand.
pi_59837027
zweten is vervelend... wil niet plakkerig op die sollicitatie aankomen maargoed.. die mensen zal het ook niet ontgaan zijn dat het 30 graden is

jammer SHE
Ja doei.
pi_59837110
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
zweten is vervelend... wil niet plakkerig op die sollicitatie aankomen maargoed.. die mensen zal het ook niet ontgaan zijn dat het 30 graden is

jammer SHE
Is je band nog niet vervangen MoBlo?
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:19:45 #279
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_59837152
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
Wie toevallig in Utrecht is kan zich ook gewoon voor mijn deur laten vallen hoor; mits met fruitmand.
Ik zal een mand met een appel voor je deur plaatsen.
pi_59837157
succes moblo...

en SHE we doen wel een keer een Mario

en verder kan iedereen verrekken van me vandaag, nou ja iig nu ff

Bejaarden, pijn in lijf, stomme selfabsorbed mensen, de vlieg die zich niet laat vangen, incrowd geneuzel, geneuzel in t algemeen, katten die over toetsenborden lopen, en dat krijsende kutkind in de supermarkt net

allemaal

zou t pms zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59837174
Jawel maar wilde gisteren bier! dus staat mn motor nog in Nijmegen.. sleep nu dus een heel motorpak mee practisch is anders
Ja doei.
pi_59837213
voor DE
Ja doei.
pi_59837227
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef DarkElf het volgende:
succes moblo...

Bejaarden, pijn in lijf, stomme selfabsorbed mensen, de vlieg die zich niet laat vangen, incrowd geneuzel, geneuzel in t algemeen, katten die over toetsenborden lopen, en dat krijsende kutkind in de supermarkt net

allemaal

zou t pms zijn?
ik vind je lief. Sterkte vandaag
pi_59837258
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:22 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

ik vind je lief. Sterkte vandaag
komt wel goed hoor Moest gewoon ff zeuren.... heb je soms als mens, en als vrouw vaker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59837265
DE, incrowd geneuzel? Voel je je buitengesloten?
pi_59837317
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
DE, incrowd geneuzel? Voel je je buitengesloten?
ik mopper gewoon graag. en soms kleppen jullie incrowd ja maar niet bewust, denk ik dan naief maar annoying? Neuh...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:26:30 #287
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59837338
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef DarkElf het volgende:
succes moblo...

Ik heb al weken geen brood meer gegeten..ik ga daar ZO van genieten!
pi_59837345
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik mopper gewoon graag. en soms kleppen jullie incrowd ja maar niet bewust, denk ik dan naief maar annoying? Neuh...
Ik ben me er niet van bewust Vertel eens?
pi_59837346
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb al weken geen brood meer gegeten..ik ga daar ZO van genieten!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59837347
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Als je er last van heb moet je t gewoon zeggen dan kunnen we vertalen voor je
pi_59837378
en dat self absorbed sloeg op iemand die ik net tegenkwam bij de delhaize, ik stond te luisteren naar een verhaal en bedacht me ondertussen hoe knap het is dat iemand zo vaak de woorden "ik "en "me" en zo in een zin kon frotten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59837416
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:26 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Als je er last van heb moet je t gewoon zeggen dan kunnen we vertalen voor je
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:29:12 #293
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_59837417
Morguh
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_59837500
Bijna weer bij mn schatje vond maar niets dat hij niet in de tuin sliep
Ja doei.
pi_59837532
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:27 schreef DarkElf het volgende:
en dat self absorbed sloeg op iemand die ik net tegenkwam bij de delhaize, ik stond te luisteren naar een verhaal en bedacht me ondertussen hoe knap het is dat iemand zo vaak de woorden "ik "en "me" en zo in een zin kon frotten
Leuke gesprekken zijn dat heh
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:33:56 #296
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59837563
men, wat is het plakkerig buiten!

En waarom doe tm'n computer niet wat ik wil? Ik wil del.icio.us add-ons voor firefox 3.0, en dat werkt niet!
pi_59837572
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Bijna weer bij mn schatje vond maar niets dat hij niet in de tuin sliep
Ik dacht éven dat je t over Mr.MoBlo had
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:35:40 #298
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59837612
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

totdat jij dit typte was ik volledig in de veronderstelling dat ze het over mr. moblo had.
pi_59837616
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:32 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Leuke gesprekken zijn dat heh
Ja en ik ben dan zo'n schaap die niet eens met een smoesje ervandoor gaat

ach is zij haar verhaal ook weer kwijt, ik zie t maar als een goeie daad

mijn zus heeft ook wel eens zo'n bui, dan is ze heel druk met alles en ratelt ze maar door en luister braaf en dan ineens hoor je "alles ok met jou?" en je antwoordt net en dan hoor je "oh ben bij de appie, doei!"

Maar van zussie kan ik t wel hebben want die heeft zo'n bui zelden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:37:09 #300
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59837647
Hi! Vanwaar de massale Floortje Dessing associatie?

Ik ga trouwens zo hardlopen. Kijken of ik daarna nog leef!
pi_59837651
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:34 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

t gaat over die motor he?

ik dacht ook eerst haar mr... maar toen besefte ik me ineens dat ze net iets over slepen met een motorpak zei
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')