Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Het Lot van de Familie Meijer. LEZEN alsjeblieft! Zo prachtig!!
Geweldige klassieker! Ik heb al een aantal klassiekers gelezen maar 1 van de betere was 1984. Ik heb ook dantes inferno, mary shelley frankenstein, bram stokers dracula, hg wells, etc gelezen maar dit was toch wel top moet ik zeggen. Komt zo vaak terug in andere boeken/filmsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Juvenalis is die met al die computers jaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Het kost je wel bijbetalen aan bagagequote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.quote:
ja george orwell, over het big brother dilemma in de toekomstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Joe speedboot is ook erg tof.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.
Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.
Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! desnoods!
O wat hou ik van lezen![]()
Life of Pi ga ik even op googlen!
De alchemist van Paulo Coelhoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Hitchhikers guide is natuurlijk geweldig. Sindsdien heb ik een rare assciatie met het getal 42.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Joe speedboot is ook erg tof.
Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.
Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.
Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.
Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.
Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.
En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.
Oei, ik ga op beunkster lijken!
Voor avonturen verhalen raad ik aan: Clive cussler en james rollins boeken, indiana jones achtig spulquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
dysutopisch?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Ook erg goed inderdaadquote:
Ja, dat is zij inderdaad. Anna, hanna en Johanna. Ze heeft nog veel meer geweldige boeken geschreven, heb hier het zesde zintuig staan, geweldig. Helaas onlangs overleden!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.
En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
dysutopisch?
Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.
Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?
Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.
Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Joe speedboot is ook erg tof.
Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.
Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.
Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.
Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.
Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.
En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.
Oei, ik ga op beunkster lijken!
Ik vond vonk (epiloog) wel leuk om te lezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
Ik ken haar verhaal, heb het boek nooit gelezen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Maar wel fantasy met een hele dikke absurdistische knipoog! je hoeft niet van fantasy te houden om het leuk te vinden inderdaad! Het is eerder een parodie zelfs.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
Je hebt utopische verhalen en dysutopische verhalen. In utopische verhalen wordt een mooie wereld beschreven, in dysutopische juist het tegenovergestelde. 1984 is een schoolvoorbeeld van een dysutopische roman. "If you want a picture of the future, imagine a boot stomping on a human face -- forever."quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
dysutopisch?
Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.
Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?
Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.
Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
Oh, en Kings of Conveniencequote:"You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die of asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young."
[Ford Prefect:] "Why, what did she tell you?"
"I don't know, I didn't listen."
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijvenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:49 schreef cul_non_kul het volgende:
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83![]()
Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein, D_H
... en mijn eigen dames
...
Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...
Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint![]()
Btw .. Anth > congratz
enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Het boek had ook met 300 pagina's minder gekundquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
ein-de-lijk iemand die dat ook vindtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:52 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven
In het Engels is hij een stuk leuker, maar de vertaling is ook het lezen waardquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
Als je wat gewend bent:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Weet iemand nog een goed mooi boek? Niet zo simplistisch als de Davinci Code
niet zo langdradig als De Eeuw van mijn vader. Net zo spannend als De schaduw van de wind. En een beetje eigenaardig zoals The unbearable lightness of being.
Zo iets zoek ik. Maar ik weet niets.
En van Mulisch natuurlijk:quote:Clemens van de Wissel, linkse socioloog aan de universiteit en zoon van een minister, is wrokkig omdat niet hij, maar een jong broekie tot lector van het instituut is benoemd. Hij schopt het maar niet tot professor, hoe graag hij ook wil. Zijn vrouw Sita, kind van een winkelier, heeft een dochter van een Amerikaan die met de noorderzon vertrokken is: de losgeslagen Parel. Toen Sita met Clemens trouwde, moest ze van zijn vader abortus plegen, een operatie die zo gecompliceerd verliep dat ze tot haar grote verdriet onvruchtbaar werd. Het drama: twee mensen die niet hebben wat ze willen en die bovendien buiten hun stand getrouwd zijn.
Ik lees alles in het engels, het is trouwens stikkenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
quote:
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vond voornamelijk de stukjes waarin beschreven werd hoe de vliegers gebouwd en bestuurd werken interessant.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ein-de-lijk iemand die dat ook vindt![]()
ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:![]()
![]()
Je kan hem wel lenen van mij als je het niet zeker weet PFquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef beunkster het volgende:
[..]
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
Dan lees je toch de vertaling?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O dat wil ik wel! Ik duik gelijk hier in de boekenkast want ik weet zeker dat ik in de naam van de Roos ooit heb zien staan..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Je kan hem wel lenen van mij als je twijfel hebt PF
Slechte stijl, rommelige opbouw, karakters niet voldoende uitgewerkt, raar einde waar geen touw aan vast te knopen was... Wat wilde de schrijver met dit boek? Beats me.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ein-de-lijk iemand die dat ook vindt![]()
ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:![]()
![]()
Zwaar, heel zwaar, heb ik ook gelezen, samen Dante's Inferno het moeilijkste boek wat ik ben tegen gekomenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:
Het blijkt wel dat behalve koken, we ook nog kunnen lezen!
Ik heb trouwens een heftig boek op me staan wachten, war and peace, van Tolstoy. Daar ben ik nog moed voor an het verzamelen.
Als je ooit gillend van frustratie een boek wil weggooien: Ulysses, van James Joycequote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Zwaar, heel zwaar, heb ik ook gelezen, samen Dante's Inferno het moeilijkste boek wat ik ben tegen gekomen
My Life (Clinton) vind ik een mooi voorbeeld daarvan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef AKnynke het volgende:
Speaking of de Winter, normaal vind ik hem echt prut, maar Gods Gym vond ik een geweldig boek!
Maar ik vind het ook heerlijk om non-fictie te lezen. Een goede biografie, of een boek over een ineressante theorie...heerlijk!
Ja! Alleen het laatste hoofdstuk niet want ik vond dit einde wel prima oidquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
The Secret History van Donna Tartt. Heb je die al gelezen?
Schitterend, maar inderdaad zwaar.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:03 schreef AKnynke het volgende:
Het blijkt wel dat behalve koken, we ook nog kunnen lezen!
Ik heb trouwens een heftig boek op me staan wachten, war and peace, van Tolstoy. Daar ben ik nog moed voor an het verzamelen.
Vonnegut is zo geweldig, zo absurdistisch soms...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:09 schreef beunkster het volgende:
[..]
My Life (Clinton) vind ik een mooi voorbeeld daarvan.
Of de boeken van Fik Meijer, zoals Keizers sterven niet in bed en Macht zonder grenzen.
Die vind ik ook erg goed. En erg de moeite waard.
PF, nog even wat tips uit de Russische bibliotheek, waar je je zéker mee gaat vermaken:
- Dostojevski's Misdaad en straf
- Anna Karenina van Tolstoj
- Oorlog en vrede van Tolstoj (wat een meesterwerk en wat een dikke pil)
En er schiet me ineens een prachtig werk te binnen: Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut.
Armageddon in retrospect van hem moet ook erg goed zijn. Nog niet gelezen, overigens.
Eeeeehm.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Welke horen nog meer bij mijn literaire opvoeding
De ako top 10 geloof ik welDat is dan zogenaamd literair omdat iedereen die koopt..
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef Pandorah het volgende:
Welnee Lein, dan ben ik ook een dommie omdat ik kinderboeken (HP) en stripboeken (Donald Duck) lees
Heb je het kaartenhuis weleens geprobeerd om doorheen te komenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Zwaar, heel zwaar, heb ik ook gelezen, samen Dante's Inferno het moeilijkste boek wat ik ben tegen gekomen
helemaal niet! Donald duck is geweldig! en ik heb ook alle Harry Potters gelezen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef Pandorah het volgende:
Welnee Lein, dan ben ik ook een dommie omdat ik kinderboeken (HP) en stripboeken (Donald Duck) lees
Ik heb ze alle 7 al gelezen in het Engelsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef Pandorah het volgende:
Ik lees eigenlijk veel te weinig thuis, des te meer op mijn werk...
PF: als je je engels wil verbeteren met lezen, begin dan met de Harry Potter reeks. Daar ben ik nu in bezig. Ik kan het erg goed volgen. Daarna staat die Hitchhikers Guide in de planning (maar de film heb ik al gezien).
Antraxx: gefeliciteerd! Je bent van al dat gestudeer af!
MB: ah, als je dat colletje gebruikt, dan zou ik het zeker meenemen. Al het andere: herpak altijd de boel. Helpt met dingen eruitlaten
T lijkt op een kinderboek, maar de kleine prins. Geweldig.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Eeeeehm.
Alice in Wonderland
All Quiet on the Western Front
The Art of War
De Bhagavad Gita, als je daarvan houdt.
The Catcher in the Rye
Ik denk even verder.
De Geisha heb ik ook gelezen. Twee Geisha's. Je hebt de waargebeurde en de fictionele. Beide een interessant inkijkje in die bizarre wereld!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:16 schreef Bluezz het volgende:
Hoi, ik wil de violen meenemen van Siebelink voor in het vliegtuig heen en de Geisha voor terug.
Of zo
Of een thrillertje, niet te moeiljik igg.
IN aus ga ik niet lezen dude
Ik verslind hele saaie wetboeken op kantoor en moet de achtergrondinfo van die wetten soms weten. Ik lees soms wel 8 uur op een dag. Dan heb ik thuis geen zin meer. Dat is mijn excuusquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef Leintjeuh het volgende:ik kan het altijd nog op mn HBO-mentaliteit gooien, maar wat is jouw excuus?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb je het kaartenhuis weleens geprobeerd om doorheen te komen![]()
@Annie: helemaal geweldig, we zijn trots op je![]()
![]()
@Muabdib(whatever ik noem je voortaan gewoon moestafa ofzo): ik vond jullie allebei wel sexy heur
Maar cnk het allersexiest en lekkerst en jummiest en
en
en
Eens proberen dan maar...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:08 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Als je ooit gillend van frustratie een boek wil weggooien: Ulysses, van James Joyce
In dezelfde trant: Never Ending Storyquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
T lijkt op een kinderboek, maar de kleine prins. Geweldig.
Angela's ashes van FrankMcCourt..
The color Purple is een amerikaanse klassieker vind ik..
Nou wie weetquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:19 schreef Duderinnetje het volgende:
De Geisha heb ik ook gelezen. Twee Geisha's. Je hebt de waargebeurde en de fictionele. Beide een interessant inkijkje in die bizarre wereld!
Niet lezen in Aus? Voor het slapen gaan in het hotel niet? Ik lees me altijd suf in hotels!
Helemaal mee eens. De geschiedenis van Afghanistan en het vliegeren, dat is het enige wat het boek nog een beetje interessant maakte. En Duizend schitterende zonnen vond ik nog veel slechter.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Slechte stijl, rommelige opbouw, karakters niet voldoende uitgewerkt, raar einde waar geen touw aan vast te knopen was... Wat wilde de schrijver met dit boek? Beats me.
Het enige dat het mij gaf was een kijkje in de geschiedenis van Afghanistan, die ik niet zo op het netvlies had. Verder....
Hup Foer lezen danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:11 schreef golfer het volgende:
Alle boeken/klassiekers die Beunkster opnoemt heb ik al gelezen.
Ik ben juist op zoek naar moderne nieuwe boeken.
Mjin eigen mening erover: Literaire masturbatie van een egotrippende schrijver. Maar goed, de rest van de wereld beshouwt het als het toppunt van de Engelse literatuur, dus wie weetquote:
Dat ken ik niet. Zelfde auteur?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De geschiedenis van Afghanistan en het vliegeren, dat is het enige wat het boek nog een beetje interessant maakte. En Duizend schitterende zonnen vond ik nog veel slechter.
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:14 schreef AKnynke het volgende:
[..]
helemaal niet! Donald duck is geweldig! en ik heb ook alle Harry Potters gelezen.
Ik ben gewoon een letter-junkie.
Vroeger ging ik op vrijdagmiddag na school naar de bieb, leende daar 14 boeken (dat was het maximum), en bracht die op maandag gelezen weer terug. Ik was dat meisje op feestjes die met een boek in de hoek zat..
Ik hou je op de hoogte eroverquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:24 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Mjin eigen mening erover: Literaire masturbatie van een egotrippende schrijver. Maar goed, de rest van de wereld beshouwt het als het toppunt van de Engelse literatuur, dus wie weet
eensch idd en t andere boek ben ik niet eens aan begonnen...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De geschiedenis van Afghanistan en het vliegeren, dat is het enige wat het boek nog een beetje interessant maakte. En Duizend schitterende zonnen vond ik nog veel slechter.
Het zijn niet bepaald dezelfde boekenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:25 schreef AKnynke het volgende:
Sophie´s choice, Steer, is dat de Wereld van Sophie?
Geweldig boek, je komt op een speelse manier in aanraking met alle belangrijke (wetenschaps) filosofen en hun bekendste theorieen.
Volgens mij moeten we dit topic naar LIT shcoppen!
Ja. Maar ik heb geloof ik al eens verteld hoe slecht ik ben met titels en namen toch? Het zou dus ook een andere titel kunnen zijn maar het lijkt er in ieder geval wel op.quote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:27 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Het zijn niet bepaald dezelfde boeken![]()
Je hebt helemaal gelijk over de Wereld van Sophie trouwens, geweldig boek als je een inleiding in de filosofie wil
Maakt ook niet uit. Geen aanrader dus!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ja. Maar ik heb geloof ik al eens verteld hoe slecht ik ben met titels en namen toch? Het zou dus ook een andere titel kunnen zijn maar het lijkt er in ieder geval wel op.
ja, van dat boek word je erg somber. Wel erg fijn voor op een regenachtige zondagmiddag, luierend in bed.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:30 schreef Duderinnetje het volgende:
O en Bluezz, van de violen word je nadrukkelijk echt NIET vrolijk hoor. Is dat wel een goede, voor de heenreis? Ik trok me de beklemming die eruit sprak in elk geval enorm aan. Die druk van zo'n oude familie, de worsteling met armoe, het zoeken naar zekerheden (het geloof) en de kinderen die onder die bedrukte stemming hun jeugd doorbrengen... kijk, als ik dan toch op miraculeuze wijze in een bel van cabinedruk ergens boven een diepe koude oceaan in de lucht hang, dan lees ik liever wat vrolijkers.
Ik herhaal hier een aantal dingen die ik al heb genoemd, maar om het even op een rijtje te zetten:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Welke horen nog meer bij mijn literaire opvoeding
De ako top 10 geloof ik welDat is dan zogenaamd literair omdat iedereen die koopt..
Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duhquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:28 schreef DarkElf het volgende:
ik mocht al vrij vroeg in de bib met mijn vader op de volwassenen sectie boeken uitzoeken omdat ik er beneden wel doorheen was
en werd overhoord omdat ik die kinderpillen van vroeger zo snel uithad(op school dus overhoord terwijl de rest nog aan t lezen was)...
lees nog steeds erg snel... lekker hoor
Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!![]()
O en De Wereld van Sofie vond ik acht keer niets.![]()
Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Oeh, je brengt verdrongen herinneringen bij me boven, hou opquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze lieten mij op school op een gegeven moment samenvattingen schrijven van de boeken die ik gelezen had. Deels omdat ze zo konden controleren of ik ze wel echt gelezen had (duh) en deels omdat ze dan een handige lijst hadden van welke boeken er waren en waar ze over gingen.
Laat mij gewoon lekker lezen. Als ik wilde schrijven dan was ik dat wel gaan doen.
Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste DarkElf!![]()
O en De Wereld van Sofie vond ik acht keer niets.![]()
Een Kleine Geschiedenis van Bijna Alles ga ik trouwens nog eens een herkansing geven. Moet ik even de rust voor vinden.
Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Beunkster, vind je dat ook allemaal Echt Oprecht Mooi, of vind je dat je die werken allemaal gelezen moet hebben in het kader van je algemene ontwikkeling?
Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapelquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:29 schreef AKnynke het volgende:
Als jullie trouwens een interessant, Non-fictie boek willen lezen moet je 'shake hands with the devil' van Romea Dellaire lezen. Dellaire is een canadees, en lt. generaal. Hij was in charge van de UN vredesmacht in Rwanda, en beschrijft tot in groot detail hoe de VN zo ontzettend kon falen daar. Erg aangrijpend, zeker omdat hij wist dat het mis zou gaan, maar door de bureaucratie niets meer kon doen. De beste man heeft ook een aantal zelfmoordpogingen gedaan bij thuiskomst. Echt een ontzettend aangrijpend boek.
Yep, Bryson. Grappig dat jij dat ook had op die manier.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Bill Bryson, toch? A short history of nearly anything....ben ik halverwege in gekomen. Inderdaad, niet de rust voor.
@ MiM: zelfde hier.
Ook niet gekquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef AKnynke het volgende:
Ik laat de literatuur achter me voor vandaaag, en ga verder in de krantenwereld. Trusten allemaal!
Ja!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik was afgehaakt nadat ze voor de tiende keer een briefje uit de brievenbus ging halen.
Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:42 schreef beunkster het volgende:
[..]
Nee, driekwart hiervan ongeveer vind ik mooi.
Brontë is niet mijn ding, maar moet je wel gelezen hebben vind ik (bijvoorbeeld). Churchill is daarentegen weer geniaal.
@ FW: Ja, The Art of War is geniaal.
Ulysses van James Joyce... maar eens bestellen dus
Ken het alleen van naam...
[..]
Klinkt erg interessant. Gaan we ook maar eens bestellen, voor op de stapel
Vorkie wat kut!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Vork het volgende:
Hallo. Een gigantische hooikoortsaanval krijgen, vlak voordat je weg gaat en geen benodigde medicijnen ertegen meer in huis hebt, dat is niet leuk.
Bah, m'n kop zit nogsteeds vol met zooi, alles zit dicht. Tot zover dus die paar overgebleven uurtjes nachtrust.
Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je heden ten dage van dat alles nog lyrisch raakt. Los van de historische literaire waarde hè?
Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Driekwart. Dat deel vind ik dan de moeite waard. Maar lezen-omdat-je-het-gelezen-moet-hebben lijkt me onzinnig als iemand om boekentips vraagt. Vandaar dat ik even benieuwd was in hoeverre je je lijst echt met je hart aanbeveelde.
Dat is al helderder!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:45 schreef beunkster het volgende:
Dude, ik heb maar even een splitsing in Echt Oprecht Mooi en Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding gemaakt.
En je woont niet om de hoek.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
ik heb hier hooikoorspilletjes maar ik heb geen hooikoorts..
De lijst is natuurlijk ook echt enorm persoonlijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat is al helderder!
Hoewel ik je stiekem niet geloof, in je scheidslijn.Volgens mij zit daar nog aardig wat tussen dat literair-geschiedkundig interessant kan zijn, maar de moderne mens echt niet meer in vervoering brengt (Lucifer!). Jouw interesse voegt die werelden wellicht samen, maar de Aeneas is echt geen literaire pageturner voor gewone mensen zoals ik hoor, sorry.
Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoffquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:56 schreef beunkster het volgende:
Beterschap Vork!
FW, welk boek?
Ik ben op dit moment nog steeds bezig in Rushdie, ik kom er te weinig aan toe om het te lezen namelijk.
Ik heb me heilig voorgenomen om in mijn vakantie echt veel te gaan lezen. Dan kan ik het eindelijk eens doen.
Waarom niet dan? Acute aanvallen lijken me een goede reden om het juist wel te hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:51 schreef Vork het volgende:
En Hooikoortsmedicijnen is nou net zo'n product dat niet bij de nachtapotheker verkrijgbaar is
Ach, altijd nog beter dan mijn stapeltje syllabi voor de summercourse pensioenen (actuarieel rekenen anyone...).quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:58 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Wiskunde voor het hoger onderwijs, uitgegeven door Wolters Noordhoff![]()
Trusten iedereen,
Waarom excuseer je je daar bijna voor?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:52 schreef beunkster het volgende:
[..]
Ik raak van heel, heel veel boeken niet lyrisch. Maar sommige (zoals hier gepost door mij) doen iets met me, op de een of andere manier. Aeneas bijvoorbeeld is niet alleen leuk om te lezen, maar daaraan kleven ook de herinneringen van mijn eerste lessen Latijn (waar ik overigens na 2 jaar mee gestopt ben).
En op die manier hebben bepaalde werken meer waarde dan andere.
Qua literatuur hou ik erg van magisch realisme, existentialisme en dergelijke stromingen. Ach, uit mijn lijst blijkt ook wel wat ik het meest waardeer natuurlijk
Ik heb ook bewust een boek als Max Havelaar van Multatuli niet genoemd. Vind ik een verschrikkelijk boek om te lezen. Kan er niets aan doen, maar vind het echt.
Weet je wel niet hoe laat het is? Die liggen al op een oor. Sterker nog, die liggen waarschijnlijk nogsteeds op een oor, als ik hier weer wakker moet zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vraag anders rond bij buren etc?
Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:54 schreef beunkster het volgende:
[..]
Zie splitsing, en ik ben het met je eens voor wat betreft de tips. Maar ze vroeg om haar literaire opvoeding, en tsja...Yeats
en de
Brontë-zusjes
horen daar eigenlijk gewoon bij vind ik
Goezzo Hobbelquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:08 schreef MissHobje het volgende:
Avond allemaal
Zo ben nu lekker in de chill modus.. heb weekend
en dan werk ik vanaf het weekend weer
Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom excuseer je je daar bijna voor?
Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Alsof Oude Boeken iets zouden mogen afdwingen aan schoonheid. Schoonheid (ook literaire) is vergankelijk. Dat doet - nogmaals - niets af aan historische waarde. Maar oude boeken moeten ook geen juk worden. Bovendien zouden ze dan in de weg staan van de aandacht voor nieuwe literatuur en mán, daar gebeurt veel! Eerder door mij genoemd: Foer en bijbehorende garde. Baanbrekend, overweldigend, wars van alle literaire conventies! En dat vind ik nou écht een toegevoegde waarde aan de literaire opvoeding van de huidige leesgeneratie.
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn dingquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohjee ik was een jaar of 12 toen ik de boeken van Brontë las, en ik vond ze heerlijk weglezen
Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaadquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Goezzo Hobbel![]()
En ga je nu foto's kijken?![]()
Dude vond je de foto's leuk? Miss had je het al vermeld, maar heb ik erover heen gelezen
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zit overigens nog heerlijk in de tuin. Wat een mooie zomeravond!
Nu nog sneeuw.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.
Sneeuw is heel fijn enzo maar ik geniet wel van 's avonds buiten zitten in de zomer. Als de zon (bijna) weg is en het flink afkoelt en dan met de tuinhaard aan.quote:
Nee lieverd, dit zijn we al voorbij! Er is vanalles gaande. Nieuwe horizonten!quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:11 schreef beunkster het volgende:
[..]
Noem het een klassieke opvoeding (op dit gebied, althans).
[..]
Eens, natuurlijk gebeurt er in de moderne literatuur heel erg veel.
Zoals ik al zei, Eco, Rushdie, Seth, Vonnegut, Allende.
Als je nou eerst deze eens koopt:quote:Foer ken ik nog niet. Maar ga ik zeker op de leeslijst zetten.
Tips?
Ik was 12! Het is volgens mij sowieso al bijzonder dat een 12-jarige Brontë leestquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:12 schreef beunkster het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Het is gewoon totaal niet mijn ding
Zit jij bij mij op schoot soms?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. Met olielampjes, een muziekje op de achtergrond en een glas wijn.
Lianne zou idd een vrouwelijke versie van Floortje kunnen zijnquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb ze echt * net* bekeken! Had niet gezien dat er een album was inderdaad
Hartstikke leuke foto's, ik werd helemaal blij van dat gezelschap. Kon niet alle gezichten thuisbrengen, maar Milou is natuurlijk een heldin, Lein herkende ik en vond ik een veel mooier en markanter gezicht hebben dan uit haar avatar blijkt, PF is een waar schatje om te zien (o de jeugd!), jij bent gewoon een lekker ding en Lianne lijkt op Floortje Dessing (maar dat vonden man en ik al meteen na haar bezoek zaterdag).
Een blauwe kin? How come? En dat heb ik op de foto's dan niet gezien geloof ik.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lianne zou idd een vrouwelijke versie van Floortje kunnen zijn![]()
Ik had een blauwe kin, dus ik was heul geen lekker ding![]()
Lein is gewoonweg een lekker wijf![]()
PF is te schattig idd![]()
En Milou...was die dag gewoonweg helemaal de Milou waar ik jullie over vertel![]()
De mannen, ookal kende ik ze niet behalve Den_Haag en mijn lief, waren allemaal geweldig! Ook zo sweet hoe ze tegenover Milou waren. Milou trok vooral naar Belsezar, daar zijn ook veel foto's van.
Ik zat net ook bij jullie, lekker met kaarsje aan, wil nog wel een zachte tuinverlichting eigenlijk, het is nu té donker.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Zit jij bij mij op schoot soms?![]()
Wat een geweldige zomer is dit nu al hè?
Heul verstandig! Maar niet die duizend zonnen doen dan hoor! MiMu vond dat echt kut.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:37 schreef Bluezz het volgende:
Ja! Ik heb bij Lianne ook altijd de associatie Floortje Dessing
De violen lees ik dan maar thuis dudeHet gaat gewoon een lekkere thriller worden, of die duizend zonnen, moet ik ook nog lezen. Ik vind het al zo heerlijk om een boek te kopen
Bij jou op schoot? Mag dat?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zit jij bij mij op schoot soms?![]()
Wat een geweldige zomer is dit nu al hè?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zat net ook bij jullie, lekker met kaarsje aan, wil nog wel een zachte tuinverlichting eigenlijk, het is nu té donker.
Uitgegeleden over een tekening van Milou die op de grond lag, en klapte zo met mijn kin op de salontafelquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een blauwe kin? How come? En dat heb ik op de foto's dan niet gezien geloof ik.
Den_Haag herkende ik ook en vind ik hilarisch (sorry D_H), gewoon het type: mannetjuh!Wel aandoenlijk ook daarin. Belsezar ken ik niet, dus geen idee. Leek me in elk geval een heerlijke middag samen!
Poes ligt ook zo heerlijk te chillen en waakt over haar tuinquote:
Nou nu zit je er al!quote:
Natuurlijk is dat heel bijzonder, ik had ongeveer hetzelfde (maar dan met Hermans en Reve en Vestdijk).quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik was 12! Het is volgens mij sowieso al bijzonder dat een 12-jarige Brontë leest![]()
Maargoed ik lees van jongs af aan al alles wat los en vast zit, ookal paste dat niet bij mijn leeftijd
Ik ga maar op jouw smaak af, die voor zover ik teruggelezen heb een beetje de mijne is, dus die zet ik ook op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Hup Foer lezen dan![]()
Betrekt ook de typografie van zijn boeken bij zijn vertelling. Klinkt weird, maar klopt gewoon.
http://www.boekentaal.info/id233.htm
Denk dat je dat misschien best heel bijzonder zou vinden.
Auwquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Uitgegeleden over een tekening van Milou die op de grond lag, en klapte zo met mijn kin op de salontafel![]()
Zeker als je hem zo optisch vergroot door vanaf de grond de foto te nemenquote:Den_Haag is een reus gewoonweg![]()
Ik vind dat zo fijn he.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou nu zit je er al!
Ik vind het leuk dat er nog wat gekken in de tuin zitten na middernacht, met kaarsjes en olielampjes, zoals hier.
Foer?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:40 schreef beunkster het volgende:
Is ie in het Engels een beetje te lezen of kan ik beter de Nederlandse vertaling pakken?
Ik ga nu toch een paar boeken bestellen bij amazon.co.uk, dus dan kan ik deze zo meenemen.
Bert vindt niets aan buitenzitten?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind dat zo fijn he.
Jammer dat Bert er niks aan vind maar met mijn laptopje vermaak ik me ook wel.![]()
De honden zijn inmiddels ook naar binnen verhuist. Vonden er blijkbaar niks meer aan buiten.
Oja goeiequote:Op woensdag 2 juli 2008 00:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Goezzo Hobbel![]()
En ga je nu foto's kijken?![]()
Dude vond je de foto's leuk? Miss had je het al vermeld, maar heb ik erover heen gelezen
Ja herkenbaar! Zo Niet onder de Indruk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Poes ligt ook zo heerlijk te chillen en waakt over haar tuin
Gisteren liep er trouwens een enorme egel door de tuin, ik helemaal lyrisch, en de poes keek er zo naar van : oh ben jij er ook weer
PF slaap lekker meis!quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga slapen, morgen maar eens op zoek naar boeken..
Het was donker en ik sliep nog halfquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
AuwDomme doos
[..]
Zeker als je hem zo optisch vergroot door vanaf de grond de foto te nemen
Ik moest denken aan de GVR
trustenquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ga slapen, morgen maar eens op zoek naar boeken..
Foer inderdaad.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Foer?
Ik las hem gewoon in het Nederlands en dat is indrukwekkend genoeg. We hebben knappe vertalers in Nederland vind ik.
Ik weet niet wie je buren zijnquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:06 schreef Vork het volgende:
[..]
Weet je wel niet hoe laat het is? Die liggen al op een oor. Sterker nog, die liggen waarschijnlijk nogsteeds op een oor, als ik hier weer wakker moet zijn.
Maar ik heb zojuist een neusspray gevonden (waarvan ik niet wist dat ik die had). Misschien kan ik dan evengoed nog een wat beter slagende slaappoging doen.
Weltrusten allemaal.
Ik vind het leuk dat je hem hebt besteld! Je gaat de voorhoede van de moderne literatuur lezen, spannend!quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:55 schreef beunkster het volgende:
[..]
Foer inderdaad.
Ik heb hem zojuist maar gewoon in het Engels besteld. We zien wel.
Als ik er niet doorkom bestel ik de Nederlandse versie wel, er is een 12,50 voordeeleditie zag ik via bol.com.
Ik las gewoon alles wat er in de boekenkast stondquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:42 schreef beunkster het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat heel bijzonder, ik had ongeveer hetzelfde (maar dan met Hermans en Reve en Vestdijk).
En nog steeds overigens, alles waarvan ik ook maar het vermoeden heb dat het goed is staat op mijn lijst om te proberen.
Dat klinkt zoooo lekker!quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga morgen ook eens op boekenjacht, en sandalenjacht, en zonnebril ophalen voor golfer.
Lekker fietsen naar Haarlem...
Lekker heet zal het daar wel zijnIJsjes eten
heb je jezelf niet ingesmeerd danquote:Op woensdag 2 juli 2008 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Lekker lezen
* Bluezz gaat naar bed, ik heb een soort rare koorts? Verbrand ja
Nee, want de mevrouw kan niet tegen parfum en dat zit bijna in alle smeerseltjes. Dus daar gaan we morgen ook naar op zoek. Parfumvrije zonnebrandsmeersel en aftersuns.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:10 schreef mascara-klodder het volgende:
heb je jezelf niet ingesmeerd dan
wij hebben hier geen incrowdquote:Op woensdag 2 juli 2008 01:09 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig hoort nu ook bij de incrowd
Leuk, dit is echt zó herkenbaar!quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik las gewoon alles wat er in de boekenkast stondZo had ik voor mijn 14de ofzo ook erg veel van de vrouwenliteratuur gelezen: Weldon, Angelou, Plath en zo meer
![]()
Maar ook Wolkers, Kafka en whatever las ik.
Of ik het begreep was een tweedeMaar mijn honger naar lezen werd iig gestild
![]()
Veel boeken heb ik later dan ook nog een keer gelezen![]()
Waar ik ook veel plezier aan heb beleefd in mijn late pubertijd waren Grunberg, Giphart en Zwagerman, de nieuwe generatie Nederlandse schrijvers
even naar de betere parfumerie dan (hoe dubbel dat ook mag klinkenquote:Op woensdag 2 juli 2008 01:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, want de mevrouw kan niet tegen parfum en dat zit bijna in alle smeerseltjes. Dus daar gaan we morgen ook naar op zoek. Parfumvrije zonnebrandsmeersel en aftersuns.
Het lezen werd bij mij vooral op zeer vroege leeftijd gestimuleerd door de boeken van Terlouw en Beckman. En natuurlijk Dahl en Lindgren niet te vergeten samen met het eerste boek van 'Lees je knetter'quote:
Ja maar beunkster, Foer zonder voorbehoud lezen hè en niet je wijsneuzerigheid de boel in de weg laten staan. Ik hoop dat je dat kan, want dan ga je namelijk een prachtboek lezen!quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:17 schreef beunkster het volgende:
Bluezz, have fun morgen tijdens de jacht naar diverse zaken!
En welterusten.
Ik ga ook maar eens. Morgen thuiswerken, maar nog steeds om 8 uur mijn bed uit.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
De Dune serie an Frank Herbert heb ik ook gelezen, inclusief alle 6 de fokking prequels.
Muad'dib
Ja meneer. Ik ga wel eerst douchen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:41 schreef Den_Haag het volgende:
* Den_Haag geeft Steer een schop
Doorlopen jongen
The Devine Comedyquote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef Belsezar het volgende:
[..]
heb net alle dode, oude en bijna oude blommetjes van mijn petunia's geplukt, en nu zijn ze een stuk kalerquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:07 schreef DarkElf het volgende:
zo ben al lekker op dreefen dat voor de vroege ochtend, ik ben trots op mezelf
dat komt wel weer goedquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
heb net alle dode, oude en bijna oude blommetjes van mijn petunia's geplukt, en nu zijn ze een stuk kaler
Tegenpunt: je hebt een roze motor.quote:
Dude, hoe gek dit misschien ook klinkt (quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja maar beunkster, Foer zonder voorbehoud lezen hè en niet je wijsneuzerigheid de boel in de weg laten staan. Ik hoop dat je dat kan, want dan ga je namelijk een prachtboek lezen!
quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja meneer. Ik ga wel eerst douchen.
MoBlo, speciaal voor jou een *kusjekroel*quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!!!
spannend dagje: sollicitatiegesprek bij IT-bedrijf waar ik wel zou willen werken (anders zou ik niet solliciteren, dúh!)
heb nog niet echt relevante kennis of ervaring, maar je moet ergens beginnen met opleidinggerelateerd werk...
ben zeeeeer benieuwd
Ja ik moet de andere 2 nog lezen maar ben er een beetje angstig voor. Ik moest bij deze mezelf af en toe al dwingen om door te lezen...quote:
Ohja, hoe laat moet/mag je vandaag?quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:27 schreef motorbloempje het volgende:![]()
![]()
ik wil zo graag weg bij de woningbouw, maar eigenlijk niet voordat we een huis hebben
![]()
Mag ik 'm dan van je lenen? Ben nu ook wel benieuwd nlquote:Op woensdag 2 juli 2008 09:40 schreef AKnynke het volgende:
Succes MoBlo..![]()
![]()
Wat een streek van Milou. Zou ze hem in de taxi kunnen hebben laten liggen?
Oh, Beunkster: Ik heb dat boek van Foer hier liggen, je had hem zo van me mogen hebben. Ik vond er niet zo heel veel aan!
Hmm... nou ja, ik heb hem inmiddels dus al besteldquote:Op woensdag 2 juli 2008 09:40 schreef AKnynke het volgende:
Oh, Beunkster: Ik heb dat boek van Foer hier liggen, je had hem zo van me mogen hebben. Ik vond er niet zo heel veel aan!
K ga proberen er aan te denken hem mee te nemen zaterdag! K heb wel de engelse versie..quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mag ik 'm dan van je lenen? Ben nu ook wel benieuwd nl![]()
Taxi gebeld idd, ga zo bij de bakker vragen of ze terug hebben gebeld
iddquote:Op woensdag 2 juli 2008 09:32 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja ik moet de andere 2 nog lezen maar ben er een beetje angstig voor. Ik moest bij deze mezelf af en toe al dwingen om door te lezen...
Succes!quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!!!
spannend dagje: sollicitatiegesprek bij IT-bedrijf waar ik wel zou willen werken (anders zou ik niet solliciteren, dúh!)
heb nog niet echt relevante kennis of ervaring, maar je moet ergens beginnen met opleidinggerelateerd werk...
ben zeeeeer benieuwd
Voorzichtig zijn met verse ananas als je dat van plan was. Want dat kan weeën opwekken geloof ik.quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik zal zo eens een vriendin van me bellen wat hun plannen voor vanavond zijn. Ze staat op knappen (vandaag uitgerekend) en ze wilde zo graag voor de bevalling nog een keer komen barbecueën bij ons. Nou hadden we dat voor dit weekend gepland maar het is natuurlijk maar de vraag of ze dat wel haalt.![]()
Het is een schat van een meid maar ze kan dus echt niet koken en komt bij een barbecue niet verder dan rundvleessalade, huzarensalade, braadworsten, speklappen en karbonades. Kip op de barbecue en een aardappel tussen de kolen was voor haar al een heel avontuur.
Erg komisch en het streelt mijn ego want ze zijn al snel onder de indruk.![]()
Nou weet ik wel dat ze heel erg moet uitkijken met rauw vlees en rauwmelkse kazen maar moet ik verder eigenlijk nog ergens op letten of mag ze verder alles hebben? Iemand?
half 2quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ohja, hoe laat moet/mag je vandaag?
Oja, dat heeft ze verteld inderdaad. Nou mag die bevalling wat haar betreft ook wel beginnen maar ze houdt niet van ananas dus dat wordt hem niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:04 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Voorzichtig zijn met verse ananas als je dat van plan was. Want dat kan weeën opwekken geloof ik.
Raad eens wat ik vandaag draag?quote:Op woensdag 2 juli 2008 07:44 schreef Stereotomy het volgende:
Parfum
Ik heb hier drie stripjes met vrouwengeuren naast me, YSL Rive Gauche, YSL Cinéma Festival d'Eté en de originele Gucci Envy voor vrouwen. De Envy is toch wel heel fraai, heel vrouwelijk, groen/floral/aquatic geurtje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foer moet je echt in het engels lezen, trouwens. Woordgrappen laten zich niet vertalen.
Nynke (ja, ik heb een stuk teruggelezen): ik vond het juist andersom: Leon de Winter is echt een prima auteur, Jessica Durlacher is een zielige kloon die meelift op zijn concepten. Ik vond Emoticon echt een flutboek
Oh en al die mensen die mekkeren over hoe vies de Noordzee is: valt echt wel mee. Fijne/grove sedimenten, jeweetsOogt misschien 'vies' want een beetje troebel, maar het valt best mee (op de riooloverstort bij Houtrust na
).
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Raad eens wat ik vandaag draag?Oh, en steer: raad eens wat ik vandaag draag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foer moet je echt in het engels lezen, trouwens. Woordgrappen laten zich niet vertalen.
Nynke (ja, ik heb een stuk teruggelezen): ik vond het juist andersom: Leon de Winter is echt een prima auteur, Jessica Durlacher is een zielige kloon die meelift op zijn concepten. Ik vond Emoticon echt een flutboek
Oh en al die mensen die mekkeren over hoe vies de Noordzee is: valt echt wel mee. Fijne/grove sedimenten, jeweetsOogt misschien 'vies' want een beetje troebel, maar het valt best mee (op de riooloverstort bij Houtrust na
).
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
Hmm... Foer gaat zeker mee op vakantie als ik dit zo hoorquote:Op woensdag 2 juli 2008 10:12 schreef ColdFeet het volgende:
Foer moet je echt in het engels lezen, trouwens. Woordgrappen laten zich niet vertalen.
Heb jij ook Envy?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:14 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Oh, en steer: raad eens wat ik vandaag draag?
Ik ook. Minimaal een ananas per dag. Vort met dat kind, het is te warm om zwanger te zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou op het laatst juist wel ananas gaan eten(wel verse met van die bruine stukjes erin nemen)
Goeiemorgen!
Probeer 'The seventh beggar' van Pearl Abraham, als je zin hebt in moderne literatuur.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:15 schreef beunkster het volgende:
[..]
Hmm... Foer gaat zeker mee op vakantie als ik dit zo hoor
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:14 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Oh, en steer: raad eens wat ik vandaag draag?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:21 schreef borisz het volgende:
Je wordt drijft je bed uitgedreven met dit weer![]()
quote:
Oh Nynke, had jij de foto van de jurkjes die Isa en ik in Londen gekocht hebben, al gezien?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:30 schreef AKnynke het volgende:
[..]
![]()
![]()
De zon is alleen weg nu hier, dat is wel een beetje jammer.
Nee!quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh Nynke, had jij de foto van de jurkjes die Isa en ik in Londen gekocht hebben, al gezien?
Gefeliciteerd met je afstuderen!quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja.. SoL? Komt tram 1 bij jou in de buurt??en wat is je adres?
weet jij waar we heen meoten dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kom je vanuit Den Haag? Misschien kunnen we samen reizen, ik probeer mijn vent zo gek te krijgen dat 'ie me wegbrengt
Er gaat geloof ik bus die kant uit vanaf het station. En DE komt ook vanuit het zuiden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:49 schreef AKnynke het volgende:
[..]
weet jij waar we heen meoten dan?
Ik kom waars. vanuit Tilburg. Iemand die ook vanuit die richting komt?
men, wat een tieten!quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh Nynke, had jij de foto van de jurkjes die Isa en ik in Londen gekocht hebben, al gezien?
Ik geloof dat ik blijf slapen... Mits er een bed-achtig iets voor me is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
zo, in de trein
Klinkt als een plan opzich CF! Misschien kun je dan weer met mij terug rijden??
Misschien is er nog wel een plekje vrij op mn luchtbed? Weet niet hoe de indeling tot nu toe is?quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik blijf slapen... Mits er een bed-achtig iets voor me is.
Neen! En dat weet SOL al langer.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je afstuderen!
Zometeen weer 's proberen, nu dat afgerond is?
En SHE, wat hoor ik nou: kom je zaterdag niet?
Aiiii. Maar wel jammer! kom je 'n keer naar België, dan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Neen! En dat weet SOL al langer.
Mijn been ligt in tweeen zoals u weet en ik ga dus nevernooitniet naar een meet op krukken en stijf van de pijnstillers.
Daar ben ik dan weer te ijdel voor
Dat weet ik wel zeker.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Aiiii. Maar wel jammer! kom je 'n keer naar België, dan?
Is je band nog niet vervangen MoBlo?quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
zweten is vervelend... wil niet plakkerig op die sollicitatie aankomenmaargoed.. die mensen zal het ook niet ontgaan zijn dat het 30 graden is
jammer SHE
Ik zal een mand met een appel voor je deur plaatsen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker.
Wie toevallig in Utrecht is kan zich ook gewoon voor mijn deur laten vallen hoor; mits met fruitmand.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef DarkElf het volgende:
succes moblo...
en SHE we doen wel een keer een Mario
en verder kan iedereen verrekken van me vandaag, nou ja iig nu ff
Bejaarden, pijn in lijf, stomme selfabsorbed mensen, de vlieg die zich niet laat vangen, incrowd geneuzel, geneuzel in t algemeen, katten die over toetsenborden lopen, en dat krijsende kutkind in de supermarkt net
allemaal![]()
zou t pms zijn?
komt wel goed hoorquote:
ik mopper gewoon graag. en soms kleppen jullie incrowd ja maar niet bewust, denk ik danquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:23 schreef ColdFeet het volgende:
DE, incrowd geneuzel? Voel je je buitengesloten?
Ik heb al weken geen brood meer gegeten..ik ga daar ZO van genieten!quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef DarkElf het volgende:
succes moblo...
en SHE we doen wel een keer een Mario
en verder kan iedereen verrekken van me vandaag, nou ja iig nu ff
Ik ben me er niet van bewustquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik mopper gewoon graag. en soms kleppen jullie incrowd ja maar niet bewust, denk ik dannaief maar annoying? Neuh...
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb al weken geen brood meer gegeten..ik ga daar ZO van genieten!
Als je er last van heb moet je t gewoon zeggenquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik mopper gewoon graag. en soms kleppen jullie incrowd ja maar niet bewust, denk ik dannaief maar annoying? Neuh...
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als je er last van heb moet je t gewoon zeggendan kunnen we vertalen voor je
Leuke gesprekken zijn dat hehquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:27 schreef DarkElf het volgende:
en dat self absorbed sloeg op iemand die ik net tegenkwam bij de delhaize, ik stond te luisteren naar een verhaal en bedacht me ondertussen hoe knap het is dat iemand zo vaak de woorden "ik "en "me" en zo in een zin kon frotten
Ik dacht éven dat je t over Mr.MoBlo hadquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Bijna weer bij mn schatjevond maar niets dat hij niet in de tuin sliep
totdat jij dit typte was ik volledig in de veronderstelling dat ze het over mr. moblo had.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik dacht éven dat je t over Mr.MoBlo had
Jaquote:
t gaat over die motor he?quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:34 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik dacht éven dat je t over Mr.MoBlo had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |