Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Het Lot van de Familie Meijer. LEZEN alsjeblieft! Zo prachtig!!
Geweldige klassieker! Ik heb al een aantal klassiekers gelezen maar 1 van de betere was 1984. Ik heb ook dantes inferno, mary shelley frankenstein, bram stokers dracula, hg wells, etc gelezen maar dit was toch wel top moet ik zeggen. Komt zo vaak terug in andere boeken/filmsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Juvenalis is die met al die computers jaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Het kost je wel bijbetalen aan bagagequote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.quote:
ja george orwell, over het big brother dilemma in de toekomstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Joe speedboot is ook erg tof.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.
Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.
Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! desnoods!
O wat hou ik van lezen![]()
Life of Pi ga ik even op googlen!
De alchemist van Paulo Coelhoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Hitchhikers guide is natuurlijk geweldig. Sindsdien heb ik een rare assciatie met het getal 42.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Joe speedboot is ook erg tof.
Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.
Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.
Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.
Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.
Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.
En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.
Oei, ik ga op beunkster lijken!
Voor avonturen verhalen raad ik aan: Clive cussler en james rollins boeken, indiana jones achtig spulquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
dysutopisch?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Ook erg goed inderdaadquote:
Ja, dat is zij inderdaad. Anna, hanna en Johanna. Ze heeft nog veel meer geweldige boeken geschreven, heb hier het zesde zintuig staan, geweldig. Helaas onlangs overleden!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.
En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |