abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59829299
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:30:20 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829313
beide staan letters in
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:30:39 #3
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829321
Van wat voor soort boeken hou je PF??
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:31:33 #4
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829349
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?

Oh, en mag ik 1984 aanraden?
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:31:48 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829356
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.

Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.

Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! Desnoods!

O wat hou ik van lezen

Life of Pi ga ik even op googlen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:32:17 #6
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829374
Heerlijk vind ik dat, door kookboeken bladeren. K kan ze bijna lezen als gewone boeken. Op dit moment liggen er ook 3 kookboeken naast m´n bed.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_59829379
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:

Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:33:21 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59829404
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:

Het Lot van de Familie Meijer. LEZEN alsjeblieft! Zo prachtig!!
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:34:18 #9
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829424
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:

Geweldige klassieker! Ik heb al een aantal klassiekers gelezen maar 1 van de betere was 1984. Ik heb ook dantes inferno, mary shelley frankenstein, bram stokers dracula, hg wells, etc gelezen maar dit was toch wel top moet ik zeggen. Komt zo vaak terug in andere boeken/films
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:34:53 #10
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829441
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

1984 is een boek?
Juvenalis is die met al die computers ja

En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boek Maar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:35:24 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829449
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
Het kost je wel bijbetalen aan bagage maar dan heb je ook wat. Reken er wel op dat je het niet meer weg kan leggen. En het is nogal dik!
Ik heb een week werk, man en huishouden com-pleet verwaarloosd. Dus of je dan nog iets van Australië ziet...
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_59829456
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:30 schreef Belsezar het volgende:
Van wat voor soort boeken hou je PF??
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:35:33 #13
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829459
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

1984 is een boek?
ja george orwell, over het big brother dilemma in de toekomst
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:04 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829492
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.

Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! desnoods!

O wat hou ik van lezen

Life of Pi ga ik even op googlen!
Joe speedboot is ook erg tof.

Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.

Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.

Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.

Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.

Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.

En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.

Oei, ik ga op beunkster lijken!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:20 #15
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829498
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
De alchemist van Paulo Coelho
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:29 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829501
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:37:30 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829504
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:38:44 #18
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829533
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:

[..]

En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boek Maar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Hitchhikers guide is natuurlijk geweldig. Sindsdien heb ik een rare assciatie met het getal 42.

In die trant ook catch 22 van Joseph Heller. Geweldig goed geschreven.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:39:09 #19
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59829543
TVP voor alle boekentips in dit topic.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:39:17 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829545
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.

Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.

Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.

Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.

Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.

En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:40:08 #21
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829566
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Voor avonturen verhalen raad ik aan: Clive cussler en james rollins boeken, indiana jones achtig spul
Mysterie als in dan brown: steve berry, michael cordy, david gibbons, matthew reilly en katherine neville

De rest weet ik niet zo uit mijn hoofd
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:40:12 #22
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829567
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
pi_59829593
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:

[..]

dysutopisch?

Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.

Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?

Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.

Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:41:57 #24
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829615
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef FleshWound het volgende:

[..]

De alchemist van Paulo Coelho
Ook erg goed inderdaad
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:42:14 #25
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829623
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.

En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Ja, dat is zij inderdaad. Anna, hanna en Johanna. Ze heeft nog veel meer geweldige boeken geschreven, heb hier het zesde zintuig staan, geweldig. Helaas onlangs overleden!

En theroux is erg leuk. Hilarische stukjes, maar soms ook erg reflecterend.

Men, ik lees veel te veel!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:43:26 #26
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59829654
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

dysutopisch?

Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.

Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?

Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
pi_59829659
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Hmm... ik vond Joe Speedboot niet echt speciaal.. Maar misschien omdat ik hem niet uit heb gelezen..
En als Europa net is als de eeuw van mijn vader saai kutboek

Misschien waardeer ik het nu wel, toen was ik 15..
Toen ik 9 was vond ik de hobbit ook een saai kut boek maar 5 jaar later vond ik het geweldig
pi_59829696
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Ik vond vonk (epiloog) wel leuk om te lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:45:49 #29
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59829730
Joe Speedboot vond ik de 2e keer helemaal geweldig. De eerste keer vond ik het alleen maar aardig.
pi_59829747
Wat een informatie trouwens Pfoe

Ik vond bijvoorbeeld de eetclub wel leuk om te lezen maar daar begon ik in na het inchecken en had ik uit voor dat we opstegen. Dus dan bewaar ik dat soort boeken liever voor als ik maar heel even de tijd heb. Nu heb ik zin om uren lang te lezen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:49:29 #31
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_59829839
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83

Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein , D_H ... en mijn eigen dames ...

Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...

Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint

Btw .. Anth > congratz

enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Alea jacta est
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:49:41 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59829846
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Ik ken haar verhaal, heb het boek nooit gelezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:51:51 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59829901
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:43 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
Maar wel fantasy met een hele dikke absurdistische knipoog! je hoeft niet van fantasy te houden om het leuk te vinden inderdaad! Het is eerder een parodie zelfs.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:51:55 #34
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59829904
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

dysutopisch?

Je hebt utopische verhalen en dysutopische verhalen. In utopische verhalen wordt een mooie wereld beschreven, in dysutopische juist het tegenovergestelde. 1984 is een schoolvoorbeeld van een dysutopische roman. "If you want a picture of the future, imagine a boot stomping on a human face -- forever."

Juvenalis vond ik de slechtste van z'n romans. Ik bleef me ergeren aan alle fouten die erin zaten. Als je er geen verstand van hebt, schrijf er dan niet over.

HH2G gaat over Arthur Dent. Op een zekere brakke ochtend ontdekt hij dat zijn huis gesloopt gaat worden. Wat hij niet weet is dat die dag ook de sloop van de wereld gepland staat. Gelukkig heeft hij zijn goede vriend Ford Prefect, die dat wel wist en hem van de aarde weet te halen door middel van een lift van enkele buitenaardse wezens.

Het boek zit vol geweldige zinnen, humor en vreselijk slechte poezie.
quote:
"You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die of asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young."
[Ford Prefect:] "Why, what did she tell you?"
"I don't know, I didn't listen."
Oh, en Kings of Convenience
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:52:47 #35
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59829925
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:49 schreef cul_non_kul het volgende:
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83

Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein , D_H ... en mijn eigen dames ...

Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...

Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint

Btw .. Anth > congratz

enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 22:53:37 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59829947
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
Het boek had ook met 300 pagina's minder gekund . Enige boek die ik echt gelezen had voor Nederlands .
Het geluk was dan ook dat bijna de hele mondeling tentamen over dat boek ging
pi_59829954
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:

ein-de-lijk iemand die dat ook vindt

ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59829979
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:56:25 #39
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_59830026
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:52 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven

ben je inmiddels ook niet meer
Alea jacta est
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:56:37 #40
182895 FleshWound
Closing Time
pi_59830031
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
In het Engels is hij een stuk leuker, maar de vertaling is ook het lezen waard
pi_59830053
Annie, gefeli met je 8!
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Weet iemand nog een goed mooi boek? Niet zo simplistisch als de Davinci Code
niet zo langdradig als De Eeuw van mijn vader. Net zo spannend als De schaduw van de wind. En een beetje eigenaardig zoals The unbearable lightness of being.

Zo iets zoek ik. Maar ik weet niets.
Als je wat gewend bent:
- Eiland van de vorige dag (Umberto Eco)
- De naam van de roos (Umberto Eco)
- De blikken trommel (Günter Grass)
- De Satansverzen (Salman Rushdie)
- Middernachtskinderen (Salamn Rushdie)
- A Suitable Boy (Vikram Seth), kan eventueel ook in het Nederlands maar is in het Engels gewoon het mooiste

Literaire thrillers (echt behoorlijk literair, niet Nicky-Pruts-literair):
- The Spy Who Came In From The Cold (Johne Le Carré)
- The Tailor of Panama (John Le Carré)
- The Constant Gardener (John Le Carré, echt een uiterst prachtig, indrukwekkend boek)

Fantasy:
- The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis)
- The Lord Of The Rings (J.R.R. Tolkien)

En zoals Liejannuh al zei, Isabel Allende is mooi.

En vergeet niet Uit talloos veel miljoenen, een typische Hermans. Geniaal genadeloos.
quote:
Clemens van de Wissel, linkse socioloog aan de universiteit en zoon van een minister, is wrokkig omdat niet hij, maar een jong broekie tot lector van het instituut is benoemd. Hij schopt het maar niet tot professor, hoe graag hij ook wil. Zijn vrouw Sita, kind van een winkelier, heeft een dochter van een Amerikaan die met de noorderzon vertrokken is: de losgeslagen Parel. Toen Sita met Clemens trouwde, moest ze van zijn vader abortus plegen, een operatie die zo gecompliceerd verliep dat ze tot haar grote verdriet onvruchtbaar werd. Het drama: twee mensen die niet hebben wat ze willen en die bovendien buiten hun stand getrouwd zijn.
En van Mulisch natuurlijk:
- Siegfried (schitterend, prachtig, meeslepend, geniaal)
- De verteller
- De ontdekking van de hemel

Kafka's Het Proces natuurlijk niet vergeten!
Faust van Goethe, evenals Het lijden van de jonge Werther
Lord of the Flies, William Golding.
Samuel Beckets Waiting for Godot (toneelstuk)
Leon de Winters nieuwe boek lijkt me ook mooi. Van hem ken ik in ieder geval De (ver)wording van de jongere Durer. en dat vond ik zelf echt een schitterend boek. Sprak me erg aan.
En denk er niet te licht over: Leon de Winter kan soms wat Giphart-achtig aan doen, maar dat is dit boek zéker niet!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:59:28 #42
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830102
quote:
Ik lees alles in het engels, het is trouwens stikken
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:56 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

ben je inmiddels ook niet meer
pi_59830107
quote:
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:59:56 #44
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830119
Speaking of de Winter, normaal vind ik hem echt prut, maar Gods Gym vond ik een geweldig boek!

Maar ik vind het ook heerlijk om non-fictie te lezen. Een goede biografie, of een boek over een ineressante theorie...heerlijk!
pi_59830136
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ein-de-lijk iemand die dat ook vindt

ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:

Ik vond voornamelijk de stukjes waarin beschreven werd hoe de vliegers gebouwd en bestuurd werken interessant.

Ik zie warempel een aantal bekende namen voorbij komen hier. Maar dit is een mooi topic om een boekenlijst samen te stellen zeg.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 juli 2008 @ 23:01:21 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59830166
Ik ben ook nog wel opzoek naar iets leesbaars voor de zomer.
Ik heb alle baantjer boeken al gehad .
Maar ik kan met dit topic weer even verder .

Ohja ik ga ook beginnen aan Stenders Leesvermaak
pi_59830190
The Chronicles of Narnia (C.S. Lewis)

Dat zijn kinderboeken Ooit (honderd keer) gelezen op de basisschool. Heb ze nu nog ergens in m'n kamer staan net als LotR

Ik heb nog veel te lezen als ik dit allemaal zie Moet er zo maar even een lijstje van maken..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:02:48 #48
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59830203
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef beunkster het volgende:

[..]

Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
Je kan hem wel lenen van mij als je het niet zeker weet PF
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:02:53 #49
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_59830206
quote:
Dan lees je toch de vertaling?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:03:46 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_59830236
Het blijkt wel dat behalve koken, we ook nog kunnen lezen!

Ik heb trouwens een heftig boek op me staan wachten, war and peace, van Tolstoy. Daar ben ik nog moed voor an het verzamelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')