Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Het Lot van de Familie Meijer. LEZEN alsjeblieft! Zo prachtig!!
Geweldige klassieker! Ik heb al een aantal klassiekers gelezen maar 1 van de betere was 1984. Ik heb ook dantes inferno, mary shelley frankenstein, bram stokers dracula, hg wells, etc gelezen maar dit was toch wel top moet ik zeggen. Komt zo vaak terug in andere boeken/filmsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef FleshWound het volgende:
Wat vond je van het Juvenalis Dilemma?
Oh, en mag ik 1984 aanraden?
Juvenalis is die met al die computers jaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Het kost je wel bijbetalen aan bagagequote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou eens een goede tip.
Ik zat al een tijdje te bedenken wat voor leesvoer ik mee zou nemen voor tijdens onze Aussie-reis.
Dit is precies het soort boek dat ik zocht.
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.quote:
ja george orwell, over het big brother dilemma in de toekomstquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Was dat die met de computers of dat deel voor DVC?
1984 is een boek?
Joe speedboot is ook erg tof.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond de violen van Siebelink ook wel mooi. Maar ik was er niet zó lyrisch over als sommigen. Maar het gaf wel een mooi (en beklemmend) tijdsbeeld. Absoluut de moeite waard.
Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.
Het Huis met de Geesten van Allende vond ik ook geweldig. Net als Extreem Etcetera van Foer. Prachtig prachtig prachtig. En Joe Speedboot. Halleluja. Dat je denkt: ik offer gaarne een arm op als ik daarna zo zou kunnen schrijven. Jaloers jaloers jaloers. Twee armen! En schrijven met een pen tussen de gelakte teennagels! desnoods!
O wat hou ik van lezen![]()
Life of Pi ga ik even op googlen!
De alchemist van Paulo Coelhoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Hitchhikers guide is natuurlijk geweldig. Sindsdien heb ik een rare assciatie met het getal 42.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Joe speedboot is ook erg tof.
Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.
Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.
Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.
Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.
Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.
En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.
Oei, ik ga op beunkster lijken!
Voor avonturen verhalen raad ik aan: Clive cussler en james rollins boeken, indiana jones achtig spulquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Literatuurachtige boeken. Maar niet zoals de passievrucht want dat kan ik zelf ook wel schrijven. Ik kan zo snel niet op titels komen maar Mulisch vond ik dan altijd juist wel leuk om te lezen.
Een beetje moeilijk achtige boeken zoals de ondraaglijke lichtheid van het bestaan waar een verhaal inzit maar je ook tot nadenken aanzet. En ook wel van spannende boeken zoals de schaduw van de wind (maar dan had ik eigenlijk gewild dat het wat moeilijker geschreven was dan had ik het tenminste niet zo snel uit)
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
dysutopisch?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:34 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Juvenalis is die met al die computers ja![]()
En 1984 is niet zomaar een boek, het is hét boekMaar als je niet van dysutopische zooi houdt moet je echt The Hitchhikers Guide to the Galaxy lezen
Ook erg goed inderdaadquote:
Ja, dat is zij inderdaad. Anna, hanna en Johanna. Ze heeft nog veel meer geweldige boeken geschreven, heb hier het zesde zintuig staan, geweldig. Helaas onlangs overleden!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Is zij van Anna, Johanna etc? Die heb ik een tijd terug geleend en gelezen. Vond ik erg mooi.
En Theroux is nou net de tip die ik zocht! Nooit aan gedacht om eens iets van hem te kopen. En hij is zo leuk! Dank!
Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
dysutopisch?
Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.
Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?
Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.
Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Joe speedboot is ook erg tof.
Emoticons van Jessica Durlach vond ik ook een erg goed boek. K heb hier ´t Schervengericht van AFth. staan, maar daar kwam ik niet doorheen. Als ik er eens goed voor kan gaan zitten nog een keer proberen.
Wat ook erg leuk is als je een beetje interesse hebt in geschiedenis is In Europa, van Geert Mak. Geweldige beschrijving van de 20ste eeuw Europese geschiedenis.
Alle boeken van Marianne Frederikson zijn ontzettend tof.
Wil je iets over globalisering weten, en op een leuke maneir verteld moet je De world is Flat van Thomas Friedman lezen, entertainend geschreven, en toch erg interessante theorieen.
Paul Theroux schrijft erg leuke reisboeken. Als je een interesante biografie wilt lezen moet je mevrouw de minister over Madeline Albreight lezen.
En alle boeken van Frank McCourt zijn natuurlijk geweldig.
Oei, ik ga op beunkster lijken!
Ik vond vonk (epiloog) wel leuk om te lezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef borisz het volgende:
Wil je wat te doen hebben begin je aan ontdekking van de hemel
Ik ken haar verhaal, heb het boek nooit gelezen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Golfer, ik denk dat je Anna Boom van Judith Koelemeijer (zo even uit mijn hoofd) ook erg mooi zult vinden. Waargebeurde geschiedenis die op mij althans veel indruk maakte. Google maar even anders!
Maar wel fantasy met een hele dikke absurdistische knipoog! je hoeft niet van fantasy te houden om het leuk te vinden inderdaad! Het is eerder een parodie zelfs.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dan brown is opzich best leuk, maar al z´n boeken lijken op elkaar. De hitchhikers guide lijkt eerst heel erg fantasy achtig, en dat is een genre waar ik echt niet van hou. Dit boek was geweldig!
Je hebt utopische verhalen en dysutopische verhalen. In utopische verhalen wordt een mooie wereld beschreven, in dysutopische juist het tegenovergestelde. 1984 is een schoolvoorbeeld van een dysutopische roman. "If you want a picture of the future, imagine a boot stomping on a human face -- forever."quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
dysutopisch?
Juvenalis vond ik een soort van slechte poging tot een spannende film geschreven als boek. Wel leuk maar niet indrukwekkend oid.
Ik heb wel gehoord dat er ook een film van is, waar gaat The Hitchhikers Guide to the Galaxy over? Toch niet startrek/starwars achtig?
Ik kijk nooit tv en alleen heel sporadisch een film.
Even if I could hear what you said
I doubt my reply would be interesting for you to hear
Because I haven't read a single book in years
And the only film I saw, I didn't like it at all
Oh, en Kings of Conveniencequote:"You know," said Arthur, "it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die of asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young."
[Ford Prefect:] "Why, what did she tell you?"
"I don't know, I didn't listen."
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijvenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:49 schreef cul_non_kul het volgende:
Pf / Belsezar / Muad .... idem hier met 1.83![]()
Ik heb de foto's nog niet gezien, maar ik vond de meet (met enkele mij onbekende, maar ook onverwachte fokkers) èrg leuk ... Sympa gozerts, PF=lief, Liej=charmante dame, Lein, D_H
... en mijn eigen dames
...
Muad ... Kula was ws een veel betere optie dan Racoon ...
Die knakker met zijn geloof...sja...ik zei hem dat ik het fijn vond dat hij zijn geluk vond in zijn geloof, nadat hij zich wilde ontworstelen aan wat kritische opmerrkingen die ik plaatste ... en die dronken Harley-Sint![]()
Btw .. Anth > congratz
enne .. MK...dat van die nagels lakken enzo was voor binnenskamers
Het boek had ook met 300 pagina's minder gekundquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:40 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat blijft m´n lievelingsboek, allertijden. Ligt hier klaar om herlezen te worden..
ein-de-lijk iemand die dat ook vindtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik een waardeloos boek vond: De Vliegeraar.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:52 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ach ik zal wat meer gaan posten hier dus ik zal niet lang onbekend blijven
In het Engels is hij een stuk leuker, maar de vertaling is ook het lezen waardquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
Als je wat gewend bent:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Weet iemand nog een goed mooi boek? Niet zo simplistisch als de Davinci Code
niet zo langdradig als De Eeuw van mijn vader. Net zo spannend als De schaduw van de wind. En een beetje eigenaardig zoals The unbearable lightness of being.
Zo iets zoek ik. Maar ik weet niets.
En van Mulisch natuurlijk:quote:Clemens van de Wissel, linkse socioloog aan de universiteit en zoon van een minister, is wrokkig omdat niet hij, maar een jong broekie tot lector van het instituut is benoemd. Hij schopt het maar niet tot professor, hoe graag hij ook wil. Zijn vrouw Sita, kind van een winkelier, heeft een dochter van een Amerikaan die met de noorderzon vertrokken is: de losgeslagen Parel. Toen Sita met Clemens trouwde, moest ze van zijn vader abortus plegen, een operatie die zo gecompliceerd verliep dat ze tot haar grote verdriet onvruchtbaar werd. Het drama: twee mensen die niet hebben wat ze willen en die bovendien buiten hun stand getrouwd zijn.
Ik lees alles in het engels, het is trouwens stikkenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik weet niet of engelse fictie mijn ding is.. Woorden als asphyxiation ken ik bijvoorbeeld al niet..
quote:
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vond voornamelijk de stukjes waarin beschreven werd hoe de vliegers gebouwd en bestuurd werken interessant.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ein-de-lijk iemand die dat ook vindt![]()
ik word altijd zo aangekeken als ik zeg dat ik t maar zo-zo vond:![]()
![]()
Je kan hem wel lenen van mij als je het niet zeker weet PFquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:59 schreef beunkster het volgende:
[..]
Gewoon proberen. 1984 is goed te doen.
En ook gewoon een geniaal boek.
Dan lees je toch de vertaling?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:54 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |