abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59916596
Ik heb problemen met verschillende kunstof draai/kantel ramen (van die ramen die als je de hendel horizontaal hebt staan het raam open draait, als je de hendel naar boven hebt staan kiept het raam)

Eén raam klemt links onder bij het dicht doen. (schanieren zitten dus rechts) Hoe stel ik zo'n raam af?

Een ander raam krijg ik niet meer dicht. Staat op dit ogenblik in de kiep stand (schaniert dus onder) en de handel staat omhoog. Ik krijg met geen mogelijkheid de handel naar beneden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Gebruikt houten speelgoed www.speelspul.eu
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 17:42:17 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59932885
fijn;) nu nog iemand die weet waarom ik met geen mogelijkheid de handel van de kantelstand kan krijgen
pi_59933218
druk je ze GOED dicht?

zit er geen vuiligheid op het mechaniek?
pi_59933819
ik duw het raam zo hard als ik kan dicht en probeer de handel van boven naar beneden te zetten.. dat lukt 2 cm en dan lukt het met geen mogelijkheid. Heb alle pallen al gevoeld en bewegen volgens mij allemaal een klein stukje. Er zit een knopje ter hoogte van de handel, maar deze heeft geen effect
pi_59934073
hoelang zit het er al in? en is het in tussentijds ook ooit nog eens opnieuw ingevet?
pi_59934452
Het huis staat er sinds 2004. Wij hebben het huis pas sinds oktober. Denk niet dat het is ingevet. Ik heb er net op alle plekken WD40 ingespoten maar geen resultaat.

Het lijkt er op dat het zwarte knopje ter hoogte van de handel geen effect meer heeft. Op de andere ramen werkt dit wel
pi_59934698
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:23 schreef rolf2 het volgende:
Het huis staat er sinds 2004. Wij hebben het huis pas sinds oktober. Denk niet dat het is ingevet. Ik heb er net op alle plekken WD40 ingespoten maar geen resultaat.

Het lijkt er op dat het zwarte knopje ter hoogte van de handel geen effect meer heeft. Op de andere ramen werkt dit wel
hmm dan weet ik t ook niet..

advies is iig tijdig invetten

en WD40 is niet echt een smeermiddel dacht ik
pi_59938788
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:23 schreef rolf2 het volgende:

achterhalen wie het gezet heeft en daar naar toe bellen En vragen of je dat zelf kan doen of niet.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_60077956
als het zwarte knopje ter hoogte van het krukje kapot is, dan blijft het sluitwerk aan de onderzijde in een bepaalde stand staan en is ie alleen nog met grof geweld te openen, waarna het een en ander vervangen moet worden (bewegende delen aan het draaideel, sluitnokjes,enz..)

afstellen van die ramen kan meestal bij de scharnieren, onder: plastic kapje er af halen en met een inbus omhoog of naar beneden of links of rechts draaien.
boven: draai het raam helemaal open en kijk dan als het ware bovenin aan de binnenkant van het draaideel waar je een inbusje kwijt kan en stel hem dan naar links of rechts..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')