Eh ja, maar dat heeft niet direct hiermee te maken denk ik.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:08 schreef DroogDok het volgende:
De opvoeding van veel ouders is tegenwoordig sowieso behoorlijk kansloos.
Christan heeft geen babyzwemdiploma's. Voor zijn A-diploma heeft hij een duikbril met snorkel gekregen, een lang gekoesterde wensquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
Cadeautjes.. ook bij mij een gevoelig onderwerp. En iets soortgelijks als bovenstaande dacht ik ookquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
Omdat ze de avondvierdaagse hebben gelopen???? Wij kregen vroeger een bosje bloemen voor op onze eigen kamer en een ijsje na afloop. Het was eigenlijk al heel wat dat we die 4 dagen later dan anders naar bed mochten weet ik nogquote:Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!![]()
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!![]()
Nee preciesquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Koosje mijn moeder is net zoZegt steeds dat ik Linde verwen, maar neemt bijna altijd zelf iets voor haar mee : pop, zwembroekje, krukje, boekje, cd etc. Ach oma's mogen verwennen en ze snapt het nu toch nog niet denk ik dan maar
Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:47 schreef Smirre het volgende:
Wat vinden jullie dan van de zomaar-tussendoor-cadeautjes?
...
En krijgen ze ook echt niets bij een vaccinatie.
Hmmm, oké, dat laatste vind ik dus ook.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef snoopy het volgende:
[..]
Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4).
En ik koop dus wel regelmatig knutsel/kleur/schilderspullen omdat ik vind dat dat er gewoon moet zijn.
Ik ook hoor Vivi. Er zijn ook zoveel leuke dingen. Ik word altijd helemaal vrolijk vanquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Vivi het volgende:
Guilty as charged...ik grijp echt elke gelegenheid aan om een cadeautje te kopen. En vaak ook nog gewoon tussendoor. Als oma er is is het helemaal feest, dan gaat ie helemaal los in de speelgoedwinkel.
Nee hoor, geen kinderen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Dat is het bij mij ook niet hoor, ik ben vanaf de geboorte tot nu toe thuis gebleven om mijn zoontje die basis mee te kunnen geven...hij gaat wel twee middagjes naar het KDV omdat ik het goed vind dat ie met andere kindjes omgaat...en omdat ie ervan geniet, als ie alleen maar tegen mijn hoofd aan moet kijken 24/7 lijkt me ook niet echt goed voor zijn sociale ontwikkelingquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:14 schreef Dagonet het volgende:
My god, bij zwemles kregen we lintjes om op de zwembroek te naaien en daar waren we maar wat trots op.
Dat was meer dan beloning genoeg.
Maar ja, bij mij was er ook geen schuldgevoel om af te kopen omdat ik de hele dag in de creche/dagopvang whatever doorbracht.
Die vraag was voor schatje bedoeld, ik had jouw post nog niet gelezenquote:
Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Ik sla ook vaak dingen in die leuk zijn voor wat later, en nu toevallig in de aanbieding. Dan heb ik die maar alvast, en heb ik straks altijd wat om uit de kast te trekken als ie zich met een vriendje loopt te vervelen op een regenachtige middag.
Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Oh oke, had geen idee dus!quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.
Ik ben voornamelijk een OUD lurker.![]()
De juffen worden tegenwoordig ook wel heel erg verwend idd, zelfs de juffen zelf vinden dat niet altijd prettig weet ik van een vriendin van me.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:05 schreef Koosje het volgende:
Ook al zoiets Dinus! Mijn peuter gaat sinds een paar maanden naar de peuterspeelzaal en laatst tijdens de het laatste 'schooluitje' werden er ook veel cadeautjes aan de juffen gegeven. Ik had de tijd en inspiratie niet kunnen vinden om iets te knutselen of te kopen en bovendien vind ik het ook een beetje onzin. Kan me inderdaad niet herinneren dat wij dat vroeger ook deden.
Maar wat me verder ook opviel (misschien niet helemaal on-topic)..
De hoeveelheid snoep er al getrakteerd wordt onder kindjes van 2 tot 4 jaar!Mijn mond viel er echt van open. Zelfs van de juffen kreeg peuter een heel zakje snoep.
Hier dus ook precies zoquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:35 schreef bixister het volgende:
zelf geef ik m'n kinderen ook best vaak kadootjes. vaker dan ik van tevoren gedacht had althans. ik zie veel (te veel) leuks voor ze, welk een luxeprobleem.![]()
als ik me dan weer eens niet in kan houden om iets te kopen gaat 't eerst in een grote doos (die al een paar keer vervangen is voor een nog grotere doos...). en wanneer er zich dan een bijzondere gelegenheid voordoet of als ze hun zoveelste sticker hebben gekregen voor wat dan ook aan dingen waar ze mee aan 't oefenen zijn, kan ik dus putten uit een enorme voorraad. ik houd mezelf altijd voor dat 't ook alvast voor de verjaardag is, en alvast voor 5 december, en mogelijk ook als kadootje voor andere kinderen ingezet kan gaan worden, maar uiteindelijk belandt het meeste dus toch voortijdig in ons eigen speelparadijs.
Bij de meiden op school wordt altijd een klein bedrag ingezameld door de ouders als er iets speciaals is. De klassenmoeders kopen daar dan wat leuks van wat alle kinderen tezamen dan aan de juf geven.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Dinus het volgende:
Wat grappig, dit topic te zien, wilde laatst zelf een topic openen met precies dezelfde titel![]()
Het ging mij om de kadootjes die op de laatste schooldag op school werden gegeven, aan alle juffen, stagiaires, invallers, etc. Ik was echt verbaasd toen ik de bossen bloemen en andere dingen zag. Ik kan me van mijn tijd helemaal niet herinneren dat we dit deden, jullie?
Omdat ik het van het vorig jaar al wist deed ik er maar wel aan mee, ik wilde de meiden niet als één van de weinigen met lege handen laten staan.
Heb voor de juffen van de oudste die naar een nieuwe klas gaat 4 kleinigheidjes gekocht, en voor de stagiarie van de jongste haar klas ook. Haar juf ziet ze volgend jaar weer, dus voor haar niet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school, ben ik wel benieuwd naar.
En hoe vinden de juffen en meesters het, om zoveel dingen te krijgen waar je vaak niks mee kan/wil![]()
Ik wil mijn eigen kinderen eigenlijk ook niet zo vaak zomaar iets kopen.
Maar het is met die winkels als Action e.d. wel eens lastig, het kost soms ook geen drol.
En later loop ik weer te zuchten dat ze zoveel zooi hebben
Nou, zo zou ik het idd ook doen. Verf of vouwblaadjes of weetikveel zou ik niet eens als kadootje zien en dus ook niet als zodanig geven. Dat 'hoort' er idd gewoon bij. Net als boekjes.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef snoopy het volgende:
Oh en ik bedenk ineens dat ik ook heel erg van het boekjes kopen ben. Zomaar. Ook dat moet er gewoon zijn vind ik. En ja, ik kan het zelf natuurlijk vaak niet weerstaan.
Die dingen en knutsel/kleurspullen laat ik ook niet inpakken ofzo. Dat ligt er dan gewoon ineens.
Ja, dat gemeet en hokjes geprop op enorm jonge leeftijd. Cito toetsen voor peuters, etc. Ongelooflijk de kriebels krijg ik daarvan.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef nebelung het volgende:
Bij mij begint het al wat eerder: ik vind die hele diploma-voor-alles cultuur soms al heel raar![]()
Nou dit dus. Op school is er een nieuw leessysteem. Na elk blok een leestoets die dan wordt beloond met een diploma.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef nebelung het volgende:
Ha wat een grappig topic
Bij mij begint het al wat eerder: ik vind die hele diploma-voor-alles cultuur soms al heel raar![]()
(sorry BE, Sacha is natuurlijk uiteraard wel heel knap met zijn dolfijntjes-diploma!![]()
)
Lol, de redeneringen die mensen gebruiken om cadeautjes te geven blijven mij verbazen. Tegen mij werd altijd gezegd dat ik blij moest zijn dat ik op vakantie ging en dat accepteerde ik dan ook. Het doel was de reis wel waard. Bovendien hebben ze de meesten kinderen toch al genoeg speelgoed om drie keer de wereld rond te reizen.quote:En achter in de auto op vakantie. Kleine kadootjes om de tijd wat door te komen.
Waat naar voor je.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:48 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Lol, de redeneringen die mensen gebruiken om cadeautjes te geven blijven mij verbazen. Tegen mij werd altijd gezegd dat ik blij moest zijn dat ik op vakantie ging en dat accepteerde ik dan ook. Het doel was de reis wel waard. Bovendien hebben ze de meesten kinderen toch al genoeg speelgoed om drie keer de wereld rond te reizen.
Ohja voor vaccinatie, avondvierdaagse
. Krijg daarbij altijd het idee dat het meer voor mams/paps is dan daadwerkelijk voor de kinderen.
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Nadat ze buisjes hebben gekregen krijgen ze ook iets kleins. Een ambulance ofzo.
Oh, maar zo bedoel ik het ook niet.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:19 schreef Lishe het volgende:
Ik kan nu heel verantwoord gaan letten op mijn woorden, maarehm:
Ik ben volgens mij de uitvindster van de kadootjes cultuur. Ik breng regelmatig wat mee voor tussendoor. Dat zijn dan vooral stickers en van die boeken waarin getekend kan worden.En spelletjes, daar is ze dol op. Kadootjes op voorhand kopen lukt me niet, dan geef ik het toch meteen, dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik geef geen kado als beloning, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Wat ik eerder las, van Leah volgens mij, het zomaar mee naar de speelgoedwinkel, heb ik ook 's gedaan. Daar genoten we alletwee net zoveel van volgens mij.Ik wil zo graag zo'n nepdier, een soort van furby-verkleed-als-dier, maar daar is ze bang van. Hopelijk wil Lena die ooit.
Opa en oma geven vooral veel bruikbaars. Ondergoed, pyama, sloffen. Ze is er heel blij mee (en ik ook.) Ze hebben 1 tante die wel echt verwent, Luuke krijgt daar altijd veel rose, glitter en prinsessenspul.
Zolang ze er niet vanuit gaat dat ze altijd wat krijgt, en gaat huilen, zeuren en stampen in de winkel zie ik er niets kwaads in. En daarbij is het dus niet zo dat ze wekelijks overladen word.
Zo doe ik het eigenlijk ook, hoewel ik niet zo'n grote voorraad heb, als ik dat zo leesquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:35 schreef bixister het volgende:
zelf geef ik m'n kinderen ook best vaak kadootjes. vaker dan ik van tevoren gedacht had althans. ik zie veel (te veel) leuks voor ze, welk een luxeprobleem.![]()
als ik me dan weer eens niet in kan houden om iets te kopen gaat 't eerst in een grote doos (die al een paar keer vervangen is voor een nog grotere doos...). en wanneer er zich dan een bijzondere gelegenheid voordoet of als ze hun zoveelste sticker hebben gekregen voor wat dan ook aan dingen waar ze mee aan 't oefenen zijn, kan ik dus putten uit een enorme voorraad. ik houd mezelf altijd voor dat 't ook alvast voor de verjaardag is, en alvast voor 5 december, en mogelijk ook als kadootje voor andere kinderen ingezet kan gaan worden, maar uiteindelijk belandt het meeste dus toch voortijdig in ons eigen speelparadijs.
Nou ja zeg! Ik vind dat je hem best een snorkel had kunnen geven BE.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
6 maanden wat door zijn moeder onder water geduwd wordt? Nah nee... dat gaat mij te ver hoor!
Ik vind dat je je kind als ouder best voor iets mag belonen zodat ze algauw weten dat aan alles een prijskaartje hangt zolang je je best ervoor doet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:08 schreef DroogDok het volgende:
De opvoeding van veel ouders is tegenwoordig sowieso behoorlijk kansloos.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |