abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:01:31 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60003843
Gisteren heeft Sasha 'afgezwommen' voor zijn 'dolfijntjes-diploma'. Uiteraard is hij geslaagd maar dat is besides the point.

Mijn mond viel namelijk open bij het zien van het feit dat flink veel van die kleine wurmen (een paar van +/- 6mnd en dan uitloop tot 2 jaar) kadootjes kregen hiervoor!
Mss ben ik dan heel saai of zo, maar het zou niet in mijn hoofd opgekomen zijn om daar een kadootje voor te geven.

Ligt dat aan mij?
Dit was voor mij wel het summum, los van het feit dat ik toch al het idee heb dat veel kindertjes voor de meest futiele 'kunsten' kadootjes krijgen.
  Jubileum moderator woensdag 9 juli 2008 @ 20:06:44 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60003965
Nou daar zou ik ook niet zo snel aan gedacht hebben hoor BE, een kadootje voor een babyzwemdiploma
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60003993
ach je hebt eenmaal sloeber families er tussen zitten
pi_60004012
De opvoeding van veel ouders is tegenwoordig sowieso behoorlijk kansloos.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60004054
Ben het volledig met je eens.
Niets mis met een kusje of zoiets.

Ik sta ook met een mond vol tanden als ik zie wat P&F van de crechekids krijgen als ze jarig zijn. Alles x2 ook uiteraad.....Laatst werd een kind 1. Het leek wel of P&f jarig waren.

Ik vind je niet saai.
pi_60004065
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:08 schreef DroogDok het volgende:
Eh ja, maar dat heeft niet direct hiermee te maken denk ik.

Wellicht is het voor veel mensen gewoon een excuus (de gelegenheid) om een kadootje te geven aan hun kind. Ik zou er zelf ook niet aan gedacht hebben waarschijnlijk. Maar ik kan me best indenken dat mensen dat leuk vinden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Milf woensdag 9 juli 2008 @ 20:12:42 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_60004084
Als je op deze leeftijd al begint om voor bijna alles een cadeautje te kopen dan wordt het een verwend nest. Waarom niet de lovende woorden dat je trots bent op je kindje een dikke knuffel en een kus? Dat zegt toch zoveel meer dan weer een cadeautje?
Als het nu voor A was is het iets anders.... klein doosje Lego en een dikke kus
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 20:17:56 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60004190
ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden, ik zou misschien kiezen voor een maaltijd waarbij de kleine mag kiezen wat hij wil eten, maar om hem te overstelpen met cadeaus vind ik overdreven, hoewel ik bij mijn eerste anders handel, omdat ik haar weinig zie. dan is het standaard een cadeautje wanneer we een bezoekafspraak hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60004402
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:26:41 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60004416
Voor zo'n kleintje vind ik dat nogal overdreven. Een kind van een jaar of 6 dat zijn zwemdiploma haalt na (meestal) een jaar les, okee.

Baby zelf heeft toch geen idee van dat diploma, die heeft gewoon lekker in het water gespeeld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:28:33 #11
13151 crew  Rewimo
pi_60004466
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
Christan heeft geen babyzwemdiploma's. Voor zijn A-diploma heeft hij een duikbril met snorkel gekregen, een lang gekoesterde wens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:28:40 #12
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_60004468
Tja, het is vrij normaal tegenwoordig....

De eerste communie kon ik mij nog goed herinneren. Groep 4 van de basisschool. Ikzelf deed daar niet aan mee, maar een behoorlijk aantal klasgenoten wel. En die kwamen allemaal met de vetste cadeau's weer terug Natuurlijk was ik stikjaloers, want ja, ik wilde ook wel een nieuwe radio, tv, ghettoblaster etc.

Maar goed, aan het eind van het verhaal, nu ik voor mezelf kan denken, ben ik toch blij dat ik er niet aan mee heb gedaan. Wat kan mij die tv of radio nou verrotten, ik heb tenminste die eerste communie niet hoeven doen en ben nog steeds vrij van elke vorm van geloof.

Cadeau's geven achteraf kan volgens mij wel worden gezien als 'omkopen op krediet'. Je kinderen verwachten cadeau's, ze hoeven alleen maar hun ouders hun zin te geven, en vooral niet teveel nadenken
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:30:09 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60004502
quote:
Idd ja!
Maar goed, als dit een topic van een ander was en ik zou het doen zou ik ook mijn kop houden.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:31:48 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60004543
Anna heeft na het afzwemmen een ballon gehad van de badjuf en een krokodil op wieltjes van de horecamedewerker. Dat was het wel.
Een cadeautje geven hoeft wat mij betreft echt niet standaard te zijn op dit soort gelegenheden, maar ik vind het wel leuk om tussendoor soms iets te kopen. Zo was ze een paar dagen terug helemaal hoteldebotel met Elmo (nog steeds). Voor mezelf koop ik tussendoor ook weleens iets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60004587
Ach zolang het dan blijft bij een zwemspeeltje of een leuk handdoekje ofzo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best vaak een gelegenheid zoek/bedenk om iets leuks te geven aan mijn kids
Zwemdiploma's - check
Rapport - check
Avondvierdaagse - check
Dapper een prik doorstaan - check
Gewoon zomaar omdat ik ook wat leuks voor mezelf koop - check
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:45:05 #16
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60004841
Demi krijg af en toe wel eens een kleinigheidje maar dat is dan zomaar, een boekje of een puzzeltje is het dan vaak.
Maar zie het zelf dan niet echt als een kado, als ik voor mezelf een boek koop is het ook geen kado.

Maar voor babyzwemmen vind ik ook wel erg overdreven.
pi_60004944
Nou ja, een kadootje geven aan je kind is toch ook gewoon leuk. Ik koop best vaak zomaar iets voor haar. Alleen hang ik er meestal geen gelegenheid of prestatie aan.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:49:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60004947
Ik snap 'voor de zomaar' op de een of andere manier ook beter dan dat belonen voor van alles en niks.
Komt mss ook wel weer omdat ik dat zelf ook niet anders gewend ben van vroeger. Geen geleur met rapporten etc. etc.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:51:08 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60004999
Ik heb laatst een keer "zomaar" een kadootje voor de kinderen gekocht, tenminste, ze mochten het zelf uitzoeken. Dat gebeurt hier dus echt nooit, Freek vroeg wat angstig toen we de Bart Smit weer uitliepen, "Krijg ik nou nog wel wat voor mijn verjaardag?"

Dus nee, vrij weinig kadootjes hier, ook niet voor bv een rapport. Dat mogen Opa en Oma best doen wmb, maar wij doen het niet. Een compliment en een welgemeende knuffel, dat wel .

[ Bericht 0% gewijzigd door Leah op 09-07-2008 20:58:04 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:53:01 #20
13151 crew  Rewimo
pi_60005037
Behalve een heleboel complimenten heeft Christan ook niks gekregen voor zijn rapport
pi_60005065
Ik kreeg vroeger ook niks voor mijn rapport (e.d.) hoor, ja een kus inderdaad (of niet, als het wat minder was )
Maar ja, daarom denk ik ook dat het voor veel mensen gewoon een 'excuus' was om iets te kopen. Omdat ze dan anders toch ook wel doen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:56:38 #22
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60005122
Ik heb wel na de babytijd dingen gekocht, gewoon omdat er domweg geen peuter/kleuter speelgoed was nog .
En verder krijgen ze best veel, met name van familie, dus ze komen niets te kort .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60005125
Ik vind t best apart bij die kleintjes. Die zullen vast niet weten waarvoor ze t doen. Om met 6 maanden nou een kadootje te geven voor de "prestatie" vind ik wat ver gaan.

Vroeger kreeg ik kadootjes bij t afzwemmen. Weet zelfs nog wat ik voor mijn b diploma kreeg (en dat is 16 jaar geleden , maar kreeg toen mijn favoriete pop dus dat heeft indruk gemaakt haha).
Ook toen ik 9 was en die prikken kreeg, kreeg ik een kadootje.
Met rapporten alleen bij het laatste rapport geloof ik, als ik overging.
(oma is een ander verhaal )
Bij de avondvierdaagse kregen we altijd een bos bloemen en volgens mij verder niet.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:59:18 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60005188
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:01:31 #25
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60005240
quote:
Cadeautjes.. ook bij mij een gevoelig onderwerp. En iets soortgelijks als bovenstaande dacht ik ook

Hier heeft Oma er ook een handje van om elke keer (of nouja, héél vaak) een cadeautje mee te nemen voor mijn kinderen. Gewoon een doos liga's of een rompertje, wel 'nuttige' dingen op zich. Maar ik stoor me er een beetje aan want het moet niet zo zijn dat peuter straks denkt dat er elke keer een cadeautje met oma mee komt. Oma moet ook leuk zijn zónder een cadeautje.

Peuter heeft de leeftijd nog niet om dat echt te beseffen, maar ik hoop dat ik vóór die leeftijd nog de moed bij elkaar weet te rapen om het tegen mijn schoonmoeder te zeggen
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:27:00 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60005786
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!
Omdat ze de avondvierdaagse hebben gelopen???? Wij kregen vroeger een bosje bloemen voor op onze eigen kamer en een ijsje na afloop. Het was eigenlijk al heel wat dat we die 4 dagen later dan anders naar bed mochten weet ik nog
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:28:48 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60005844
Koosje mijn moeder is net zo Zegt steeds dat ik Linde verwen, maar neemt bijna altijd zelf iets voor haar mee : pop, zwembroekje, krukje, boekje, cd etc. Ach oma's mogen verwennen en ze snapt het nu toch nog niet denk ik dan maar
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 juli 2008 @ 21:31:49 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60005922
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg 1 zielige gladiool als ik de 4Daagse heb gelopen

Maar goed, hier ook meer de 'zomaar tussendoor kadootjes'. Isa heeft wel wat babyzwemdiploma's, maar ik had me nu echt niet bedacht daar kadootjes voor te geven. Heb ik overigens ook niet bij anderen gezien...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:36:08 #29
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60006012
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Koosje mijn moeder is net zo Zegt steeds dat ik Linde verwen, maar neemt bijna altijd zelf iets voor haar mee : pop, zwembroekje, krukje, boekje, cd etc. Ach oma's mogen verwennen en ze snapt het nu toch nog niet denk ik dan maar
Nee precies Maar mams zit wel vaak weer met de rotzooi te kijken Had ik net besloten geen liga's met zo'n melklaagje te kopen omdat peuter daarmee zit te rotzooien, komt oma aanzetten met een heel doos vol..
pi_60006025
Hier ook meer zomaar tussendoor kadootjes omdat we dingen zelf soms gewoon zo leuk vinden.
En we hadden ons nog zo voorgenomen alleen met verjaardagen en sinterklaas kadootjes te kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:47:58 #31
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60006320
Wat vinden jullie dan van de zomaar-tussendoor-cadeautjes?
Ik heb daar namelijk wel best een handje van, tot ergernis van mijn moeder en mijn ega. Als argument voer ik dan aan dat zij nu eenmaal geen oudere broers of zussen hebben die al speelgoed vergaard hebben. (Zo heb ik mijn ega ook gevraagd hoe hij vroegah aan die emmer lego is gekomen....verzameld door 2 oudere broers.. duhus... ) Het zijn meestal wel flutdingen van de action; verf etc. Onder het mom van 'ontwikkelen'.
Maar hoe doe je stiekem een beetje aan ontwikkeling, zonder opzichtig iets nieuws tevoorschijn te halen? Want ik ben ook een felle tegenstander van het fenomeen "Verwend Blaag". Zo heeft mijn dochter vandaag ook niets gekregen omdat we naar de tandarts geweest zijn. En krijgen ze ook echt niets bij een vaccinatie.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 juli 2008 @ 21:52:01 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60006428
Ik koop tussendoordingetjes als ik ze tegenkom, bijvoorbeeld als iets dat ik toch wel al wilde kopen toevallig in de aanbieding is. En vooral niet omdat ze erom vraagt, daar doe ik dan weer niet aan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60006537
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:47 schreef Smirre het volgende:
Wat vinden jullie dan van de zomaar-tussendoor-cadeautjes?
...
En krijgen ze ook echt niets bij een vaccinatie.
Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4 ).
En ik koop dus wel regelmatig knutsel/kleur/schilderspullen omdat ik vind dat dat er gewoon moet zijn.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:02:29 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_60006658
BE, ik ben het helemaal met je eens. Wij geven nooit veel cadeautjes. Zelfs met verjaardagen hou ik het graag normaal. tussendoor krijgen ze heel soms iets (zoals laatst op vakantie bijvoorbeeld) verder Sinterklaas (natuurlijk) en met kerst doen we 1 cadeautje onder de boom (omdat ik kerst stiekem veel leuker vind dan Sinterklaas). Ik moet zeggen dat Liam ook altijd heel blij is als hij iets krijgt, hij kan echt vreselijk lief enthousiast reageren en is enorm dankbaar en ik vind dat fijn. Ik weet niet of dat aan ons "beleid" ligt of dat dat puur in zijn karakter zit natuurlijk, dat is moeilijk te beoordelen. Maar ik hou het in ieder geval graag rustig op het cadeautjesfront
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:07:55 #35
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60006798
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef snoopy het volgende:

[..]

Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4 ).
En ik koop dus wel regelmatig knutsel/kleur/schilderspullen omdat ik vind dat dat er gewoon moet zijn.
Hmmm, oké, dat laatste vind ik dus ook.

Over die vaccinatie denk ik nog even na, maar ik ga er voorzichtig van uit dat we niet langs de Bart Smit gaan nadien, maar pin me nergens op vast; ik heb na de geboorte van de kinderen wel meer principes laten varen.....
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:09:24 #36
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60006839
Dat vind ik inderdaad ook belangrijk, dat een kind dankbaar kan zijn of de (vaak hoge!) waarde van een cadeautje leert kennen. Met verjaardagen wordt het vaak zo massaal, ik probeer het ook altijd een beetje 'klein' te houden. Maar vaak worden verlanglijstjes me niet in dank afgenomen en zit je achteraf met cadeautjes waar je kind nauwelijks naar om kijkt of die je zelf niet educatief verantwoord vindt
pi_60007037
Oh en ik bedenk ineens dat ik ook heel erg van het boekjes kopen ben. Zomaar. Ook dat moet er gewoon zijn vind ik. En ja, ik kan het zelf natuurlijk vaak niet weerstaan.
Die dingen en knutsel/kleurspullen laat ik ook niet inpakken ofzo. Dat ligt er dan gewoon ineens.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:52:23 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_60007992
Ik kan hier nog niet echt over meepraten, aangezien Ruben nog geen diploma;s of wat dan ook heeft, maar een cadeau voor een babyzwemdiploma vind ik wat ver gaan. Iets leuks voor A of B ofzo vind ik wel kunnen, mits het een kleinigheidje is. Ik ben zelf toch meer van het af en toe tussendoor kopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:00:04 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008187
Guilty as charged...ik grijp echt elke gelegenheid aan om een cadeautje te kopen. En vaak ook nog gewoon tussendoor. Als oma er is is het helemaal feest, dan gaat ie helemaal los in de speelgoedwinkel.

Daarom zeg ik dan vaak de dag erop bewust "Nee" als ie een autootje pakt in de Wibra of de Action ofzo, om te leren dat ie niet alles kan krijgen. Maar ja, dan staan er al 27 racebanen en brandweerauto's op hem te wachten thuis .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60008198
Wat grappig, dit topic te zien, wilde laatst zelf een topic openen met precies dezelfde titel

Het ging mij om de kadootjes die op de laatste schooldag op school werden gegeven, aan alle juffen, stagiaires, invallers, etc. Ik was echt verbaasd toen ik de bossen bloemen en andere dingen zag. Ik kan me van mijn tijd helemaal niet herinneren dat we dit deden, jullie?

Omdat ik het van het vorig jaar al wist deed ik er maar wel aan mee, ik wilde de meiden niet als één van de weinigen met lege handen laten staan.
Heb voor de juffen van de oudste die naar een nieuwe klas gaat 4 kleinigheidjes gekocht, en voor de stagiarie van de jongste haar klas ook. Haar juf ziet ze volgend jaar weer, dus voor haar niet.

Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school, ben ik wel benieuwd naar.
En hoe vinden de juffen en meesters het, om zoveel dingen te krijgen waar je vaak niks mee kan/wil

Ik wil mijn eigen kinderen eigenlijk ook niet zo vaak zomaar iets kopen.
Maar het is met die winkels als Action e.d. wel eens lastig, het kost soms ook geen drol.
En later loop ik weer te zuchten dat ze zoveel zooi hebben
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:01:35 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008233
Oke, ik beken; dat "Nee" zeggen is een keer voorgekomen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:05:59 #42
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60008366
Ook al zoiets Dinus! Mijn peuter gaat sinds een paar maanden naar de peuterspeelzaal en laatst tijdens de het laatste 'schooluitje' werden er ook veel cadeautjes aan de juffen gegeven. Ik had de tijd en inspiratie niet kunnen vinden om iets te knutselen of te kopen en bovendien vind ik het ook een beetje onzin. Kan me inderdaad niet herinneren dat wij dat vroeger ook deden.

Maar wat me verder ook opviel (misschien niet helemaal on-topic)..
De hoeveelheid snoep er al getrakteerd wordt onder kindjes van 2 tot 4 jaar! Mijn mond viel er echt van open. Zelfs van de juffen kreeg peuter een heel zakje snoep.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:11:48 #43
16715 Mylene
*schatje*
pi_60008522
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Vivi het volgende:
Guilty as charged...ik grijp echt elke gelegenheid aan om een cadeautje te kopen. En vaak ook nog gewoon tussendoor. Als oma er is is het helemaal feest, dan gaat ie helemaal los in de speelgoedwinkel.
Ik ook hoor Vivi. Er zijn ook zoveel leuke dingen. Ik word altijd helemaal vrolijk van .

Bij de Action hebben ze vaak goedkoop Lego enzo. Dat sla ik dan meteen in.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:14:54 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60008596
My god, bij zwemles kregen we lintjes om op de zwembroek te naaien en daar waren we maar wat trots op.

Dat was meer dan beloning genoeg.

Maar ja, bij mij was er ook geen schuldgevoel om af te kopen omdat ik de hele dag in de creche/dagopvang whatever doorbracht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:16:23 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008648
Ik sla ook vaak dingen in die leuk zijn voor wat later, en nu toevallig in de aanbieding. Dan heb ik die maar alvast, en heb ik straks altijd wat om uit de kast te trekken als ie zich met een vriendje loopt te vervelen op een regenachtige middag .

@ schatje; Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:18:56 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60008718
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Nee hoor, geen kinderen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:19:38 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008737
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:14 schreef Dagonet het volgende:
My god, bij zwemles kregen we lintjes om op de zwembroek te naaien en daar waren we maar wat trots op.

Dat was meer dan beloning genoeg.

Maar ja, bij mij was er ook geen schuldgevoel om af te kopen omdat ik de hele dag in de creche/dagopvang whatever doorbracht.
Dat is het bij mij ook niet hoor, ik ben vanaf de geboorte tot nu toe thuis gebleven om mijn zoontje die basis mee te kunnen geven...hij gaat wel twee middagjes naar het KDV omdat ik het goed vind dat ie met andere kindjes omgaat...en omdat ie ervan geniet, als ie alleen maar tegen mijn hoofd aan moet kijken 24/7 lijkt me ook niet echt goed voor zijn sociale ontwikkeling . Ik wil nu wel weer gaan werken btw, maar iedereen zegt dat mijn kind zo vrolijk zelfverzekerd en sociaal is, dus dat ik hem graag verwen heeft niets met schuldgevoel te maken. Eerder met dat ik nu zelf weer een excuus heb om in de speelgoedwinkel te neuzen. Wat dat betreft is het goed dat ik geen dochter heb, daar was ik helemaal op leeggelopen wrs.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:20:17 #48
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008755
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee hoor, geen kinderen.
Die vraag was voor schatje bedoeld, ik had jouw post nog niet gelezen .
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:23:48 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_60008844
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Ik sla ook vaak dingen in die leuk zijn voor wat later, en nu toevallig in de aanbieding. Dan heb ik die maar alvast, en heb ik straks altijd wat om uit de kast te trekken als ie zich met een vriendje loopt te vervelen op een regenachtige middag .

Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.

Ik ben voornamelijk een OUD lurker.

woensdag 9 juli 2008 @ 23:32:26 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60009061
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.

Ik ben voornamelijk een OUD lurker.

Oh oke, had geen idee dus! Leuk .
pi_60009160
Dinus, ik vernam dat 't hier inderdaad ook gebruikelijk is om bij de laatste schooldag een kadootje voor de juf mee te nemen... ik vind 't ook allemaal erg overdreven, maar zit precies als jij met de lastige afweging: moet ik mijn kind dan als enige andere met lege handen daar laten staan? we zullen maar proberen een beetje een leuke middenweg te vinden, iets zelfgemaakts waarschijnlijk.

zelf geef ik m'n kinderen ook best vaak kadootjes. vaker dan ik van tevoren gedacht had althans. ik zie veel (te veel) leuks voor ze, welk een luxeprobleem. als ik me dan weer eens niet in kan houden om iets te kopen gaat 't eerst in een grote doos (die al een paar keer vervangen is voor een nog grotere doos...). en wanneer er zich dan een bijzondere gelegenheid voordoet of als ze hun zoveelste sticker hebben gekregen voor wat dan ook aan dingen waar ze mee aan 't oefenen zijn, kan ik dus putten uit een enorme voorraad. ik houd mezelf altijd voor dat 't ook alvast voor de verjaardag is, en alvast voor 5 december, en mogelijk ook als kadootje voor andere kinderen ingezet kan gaan worden, maar uiteindelijk belandt het meeste dus toch voortijdig in ons eigen speelparadijs.
pi_60009196
Ze hebben hier nog geen diploma's maar krijgen wel eens wat. De gewone knutselspullen en boekjes natuurlijk, we lenen wel eens speelgoed bij een speelotheek. Als ik tussendoor iets zie waar Myrthe aan toe is (de jongste heeft al speelgoed van haar grote zus) koop ik 't regelmatig ook wel. En als we een uur met de trein gaan reizen oid krijgen ze onderweg iets om ze bezig te houden.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:46:04 #53
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60009377
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:05 schreef Koosje het volgende:
Ook al zoiets Dinus! Mijn peuter gaat sinds een paar maanden naar de peuterspeelzaal en laatst tijdens de het laatste 'schooluitje' werden er ook veel cadeautjes aan de juffen gegeven. Ik had de tijd en inspiratie niet kunnen vinden om iets te knutselen of te kopen en bovendien vind ik het ook een beetje onzin. Kan me inderdaad niet herinneren dat wij dat vroeger ook deden.

Maar wat me verder ook opviel (misschien niet helemaal on-topic)..
De hoeveelheid snoep er al getrakteerd wordt onder kindjes van 2 tot 4 jaar! Mijn mond viel er echt van open. Zelfs van de juffen kreeg peuter een heel zakje snoep.
De juffen worden tegenwoordig ook wel heel erg verwend idd, zelfs de juffen zelf vinden dat niet altijd prettig weet ik van een vriendin van me.

op de PSZ waar Demi zit mag overigens geen snoep uitgedeeld worden en op de school waar ze dadelijk naartoe gaat ook niet gelukkig.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:58:30 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60009627
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:35 schreef bixister het volgende:

zelf geef ik m'n kinderen ook best vaak kadootjes. vaker dan ik van tevoren gedacht had althans. ik zie veel (te veel) leuks voor ze, welk een luxeprobleem. als ik me dan weer eens niet in kan houden om iets te kopen gaat 't eerst in een grote doos (die al een paar keer vervangen is voor een nog grotere doos...). en wanneer er zich dan een bijzondere gelegenheid voordoet of als ze hun zoveelste sticker hebben gekregen voor wat dan ook aan dingen waar ze mee aan 't oefenen zijn, kan ik dus putten uit een enorme voorraad. ik houd mezelf altijd voor dat 't ook alvast voor de verjaardag is, en alvast voor 5 december, en mogelijk ook als kadootje voor andere kinderen ingezet kan gaan worden, maar uiteindelijk belandt het meeste dus toch voortijdig in ons eigen speelparadijs.
Hier dus ook precies zo .
pi_60010171
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Dinus het volgende:
Wat grappig, dit topic te zien, wilde laatst zelf een topic openen met precies dezelfde titel

Het ging mij om de kadootjes die op de laatste schooldag op school werden gegeven, aan alle juffen, stagiaires, invallers, etc. Ik was echt verbaasd toen ik de bossen bloemen en andere dingen zag. Ik kan me van mijn tijd helemaal niet herinneren dat we dit deden, jullie?

Omdat ik het van het vorig jaar al wist deed ik er maar wel aan mee, ik wilde de meiden niet als één van de weinigen met lege handen laten staan.
Heb voor de juffen van de oudste die naar een nieuwe klas gaat 4 kleinigheidjes gekocht, en voor de stagiarie van de jongste haar klas ook. Haar juf ziet ze volgend jaar weer, dus voor haar niet.

Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school, ben ik wel benieuwd naar.
En hoe vinden de juffen en meesters het, om zoveel dingen te krijgen waar je vaak niks mee kan/wil

Ik wil mijn eigen kinderen eigenlijk ook niet zo vaak zomaar iets kopen.
Maar het is met die winkels als Action e.d. wel eens lastig, het kost soms ook geen drol.
En later loop ik weer te zuchten dat ze zoveel zooi hebben
Bij de meiden op school wordt altijd een klein bedrag ingezameld door de ouders als er iets speciaals is. De klassenmoeders kopen daar dan wat leuks van wat alle kinderen tezamen dan aan de juf geven.
Ik ben daar wel blij mee, zo geven alle kinderen met elkaar iets leuks en staat er niemand met lege handen Uit eigen beweging kadootjes geven wordt ook niet echt gewaardeerd.
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:48:21 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60012419
Michelle krijgt wel kadootjes tussendoor maar niet omdat ze iets gehaalt heeft.
Michelle heeft 2 zwemdiploma's (teddyberen brons en zilver) en bij beide keren heeft ze alleen maar een applause en complimeten gekregen, dat was ook meer als voldoende.
Wel tijdens het s'nachts zindelijk, s'nachts geen fiep meer, heeft ze stickers mogen plakken en na een week kreeg ze dan een kadootje omdat ze het zo goed had gedaan!
Ik vind het veel leuker om met miesje naar de winkel te gaan en haar iets te laten uitkiezen(met mijn leiding natuurlijk) of haar gewoon te verassen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60013140
Ha wat een grappig topic

Bij mij begint het al wat eerder: ik vind die hele diploma-voor-alles cultuur soms al heel raar

(sorry BE, Sacha is natuurlijk uiteraard wel heel knap met zijn dolfijntjes-diploma! )
Variety is the spice of life
pi_60013770
ben ik met je eens nebelung...
en ik merk dat het op het speciaal onderwijs nog veel erger is...

de kinderen van mijn werk vergaren zo in een jaar een diploma of 10
strikdiploma, liftdiploma, leesdiploma, rekendiploma, zwemdiploma, gymdiploma, matrozen/heksen/ridder weet ik veel wat voor themaweek diploma etc.

We hebben pepijn overigens niet laten diploma zwemmen met het baby zwemmen. Vind dat met een kind van 9 maanden onzin. Als hij volgend jaar bijna 2 is met het diploma zwemmen en er meer besef van heeft zien we wel verder.

Verder kopen we tussendoor best wat, maar dat gaat dan ook niet ingepakt als kadootje. En meestal ook geen speelgoed ofzo. Met zijn verjaardag is hij ook gruwelijk verwend, maar gelukkig wel nuttige bruikbare dingen, grotendeels gewoon volgens verlanglijstje.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:24:41 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60013970
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:17 schreef snoopy het volgende:
Oh en ik bedenk ineens dat ik ook heel erg van het boekjes kopen ben. Zomaar. Ook dat moet er gewoon zijn vind ik. En ja, ik kan het zelf natuurlijk vaak niet weerstaan.
Die dingen en knutsel/kleurspullen laat ik ook niet inpakken ofzo. Dat ligt er dan gewoon ineens.
Nou, zo zou ik het idd ook doen. Verf of vouwblaadjes of weetikveel zou ik niet eens als kadootje zien en dus ook niet als zodanig geven. Dat 'hoort' er idd gewoon bij. Net als boekjes.
pi_60014014
boeken koop ik ook wel erg gemakkelijk, en die krijgen ze inderdaad vaak zomaar tussendoor. maar daar zijn ze wel altijd dolblij mee hoor, boeken worden hier behoorlijk intensief gelezen/gebruikt. eigenlijk zouden we vaker naar een bieb moeten gaan vind ik, maar het is ook wel erg fijn om ze zelf te hebben.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:30:35 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60014085
Ik heb ook eerlijk gezegd getwijfeld of ik het wel zou doen, want ik vond het ook best onzin, 6mnd oud, we zwemmen net een maand of 3, moet je dan wel 'afzwemmen'.
Maar goed, volgens een vriendinnetje was het zo ontzettend leuk... Dus toch ingeschreven.
Ach, het was net als een gewone zwemles, alleen dus met diploma aan het eind. Oh, en alle kindjes kregen een strandbal van het zwembad.

Overigens waren het niet alleen ouders met schuldgevoelens Dago, tantes, opa's, oma's de hele reut was er. Echt superdruk!
pi_60015748
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef nebelung het volgende:

Bij mij begint het al wat eerder: ik vind die hele diploma-voor-alles cultuur soms al heel raar
Ja, dat gemeet en hokjes geprop op enorm jonge leeftijd. Cito toetsen voor peuters, etc. Ongelooflijk de kriebels krijg ik daarvan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60015891
Anna vond het afzwemmen echt prachtig. Al die papa's en opa's en oma's op de brug boven het water. Ze werd helemaal hyper. Ze is nu twee keer geweest. En alleen al voor dat enthousiaste koppie ga ik de volgende keer weer.

Knutselspullen en boeken koop ik ook gewoon, maar dat mag ze wel uitpakken. Vind ze leuk. Haar eigen speelgoed pak ik soms ook in zodat ze dat uit kan pakken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60016431
Ik koop zelf weinig speelgoed voor mijn kinderen, de halve intertoys bij ons thuis is in de afgelopen 4 jaar gekregen op voornamelijk sinterklaas, verjaardag en enkele keer met kerst. Tuurlijk koop ik wel eens een kleinigheidje voor mijn kinderen maar het blijft dan ook bij een kleinigheidje. Toen ze zindelijk begon te worden hebben we haar met stickertjes beloont en toen ze echt dag en nacht zindelijk was mocht ze een baby born pop die op het potje kan. Met een prik halen mag ze na afloop een ijsje. En onderweg naar vakantie had ik zo een baby bratz pop gekocht voor de lange autorit. En het speelgoed wat zij had als baby is nu voor haar broer. Ik koop het hele jaar door wel educatief speelgoed, boeken en dat leggen we ingepakt weg in onze kledingkast voor 5 december. Voor haar verjaardag heeft ze alvast dit jaar een halfhoogslaper gekregen en nieuwe kledingkast. Complete kamer make-over (zie kinderkamer foto topic). Vorig jaar een schommel maar dat is iets waar je jaren mee doet.
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:19:10 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60020866
Ik kan nu heel verantwoord gaan letten op mijn woorden, maarehm:
Ik ben volgens mij de uitvindster van de kadootjes cultuur. Ik breng regelmatig wat mee voor tussendoor. Dat zijn dan vooral stickers en van die boeken waarin getekend kan worden.En spelletjes, daar is ze dol op. Kadootjes op voorhand kopen lukt me niet, dan geef ik het toch meteen, dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik geef geen kado als beloning, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Wat ik eerder las, van Leah volgens mij, het zomaar mee naar de speelgoedwinkel, heb ik ook 's gedaan. Daar genoten we alletwee net zoveel van volgens mij. Ik wil zo graag zo'n nepdier, een soort van furby-verkleed-als-dier, maar daar is ze bang van. Hopelijk wil Lena die ooit.
Opa en oma geven vooral veel bruikbaars. Ondergoed, pyama, sloffen. Ze is er heel blij mee (en ik ook. ) Ze hebben 1 tante die wel echt verwent, Luuke krijgt daar altijd veel rose, glitter en prinsessenspul.
Zolang ze er niet vanuit gaat dat ze altijd wat krijgt, en gaat huilen, zeuren en stampen in de winkel zie ik er niets kwaads in. En daarbij is het dus niet zo dat ze wekelijks overladen word.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 10 juli 2008 @ 15:19:10 #66
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60020867
1 keer is genoeg!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:30:23 #67
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60034993
Goh, ik denk daar eigenlijk nog niet echt over na! Zou ook niet in me opkomen, een kadootje voor een babyzwemdiploma.

Kadootjes tussendoor zijn er wel, maar dan ligt er gewoon ineens iets tussen het speelgoed. (Meer omdat ik het er leuk uit vind zien, dan dat Eli wat tekort komt...)
Vroeger konden wij alles krijgen wat we wilden, maar we moesten het ook echt wel willen, netjes vragen en zo. Voor een opwelling werd het niet gedaan. Je moest een bepaald speeltje wel echt heel mooi vinden, en dan werd het ingepakt.
Zo wil ik het ook aanpakken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:31:10 #68
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60036627
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:38 schreef nebelung het volgende:
Ha wat een grappig topic

(sorry BE, Sacha is natuurlijk uiteraard wel heel knap met zijn dolfijntjes-diploma! )
Nou dit dus. Op school is er een nieuw leessysteem. Na elk blok een leestoets die dan wordt beloond met een diploma. Zoonlief heeft dus 12 diploma's gehaald dit jaar. Ik vind het een behoorlijke devaluatie van uberhaupt een diploma.
Kadootjes geven..... Heel weinig eigenlijjk. Tuurlijk koop ik wel wat knutselspul, maar dat is voor in de kast en voor iedereen te gebruiken. Rapporten krijgen ze ook niets voor. Ja complimenten. Vriendjes op school kregen een mamoetskelter en een telefoon Na de zwemdiploma's hebben ze wel wat gekregen. Daar hebben ze dan ook ruim een jaar over gedaan allebei. Nadat ze buisjes hebben gekregen krijgen ze ook iets kleins. Een ambulance ofzo. En achter in de auto op vakantie. Kleine kadootjes om de tijd wat door te komen.
Voor de rest dus eigenlijk niets. Ook geen kast of kist met nog te vergeven dingen. En toch ligt er hier een achterlijke hoeveelheid speelgoed.
Mijn jongens zijn aan de ene kant de enige kleinkinderen en aan de andere kant is er nog één. Opa's en oma's (en ooms en tantes) te over dus, die allemaal royaal uitdelen met verjaardagen en Sinterklaas.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:48:09 #69
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60036921
quote:
En achter in de auto op vakantie. Kleine kadootjes om de tijd wat door te komen.
Lol, de redeneringen die mensen gebruiken om cadeautjes te geven blijven mij verbazen. Tegen mij werd altijd gezegd dat ik blij moest zijn dat ik op vakantie ging en dat accepteerde ik dan ook. Het doel was de reis wel waard. Bovendien hebben ze de meesten kinderen toch al genoeg speelgoed om drie keer de wereld rond te reizen.

Ohja voor vaccinatie , avondvierdaagse . Krijg daarbij altijd het idee dat het meer voor mams/paps is dan daadwerkelijk voor de kinderen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:18:26 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_60037490
Die kadootjes achter in de auto zou ik vooral geven om zelf de reis door te kunnen komen En mijn kinderen zijn nog te klein om uit te kunnen leggen dat ze blij moeten zijn dat ze uberhaupt op vakantie kunnen (ze zijn 2 en 4 jaar). Die van 4 misschien wel, maar die van 2 niet en de 1 steekt de andere aan met gegil uit verveling, enz enz.... enfin, ik denk dat ik ook gewoon een aantal kadootjes meeneem voor onderweg
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:37:40 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60040140
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:48 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Lol, de redeneringen die mensen gebruiken om cadeautjes te geven blijven mij verbazen. Tegen mij werd altijd gezegd dat ik blij moest zijn dat ik op vakantie ging en dat accepteerde ik dan ook. Het doel was de reis wel waard. Bovendien hebben ze de meesten kinderen toch al genoeg speelgoed om drie keer de wereld rond te reizen.

Ohja voor vaccinatie , avondvierdaagse . Krijg daarbij altijd het idee dat het meer voor mams/paps is dan daadwerkelijk voor de kinderen.
Waat naar voor je. Mijn jongens krijgen gewoon lekker europrullen. Een elektronisch huisdier, en 400 km verder een kleurboek. En wat zo heerlijk is, na de vakantie kwak je dat soort rommel gewoon weg. Volgens mij zijn veel mensen vergeten hoe leuk het is een kadootje te krijgen maar ook vooral hoe leuk het is een kado te geven. En Met zijn drieën 1200 km op de achterbank zonder ruzie? dat is mij wel wat boekjestroep waard.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:50:29 #72
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60040417
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:31 schreef debuurvrouw het volgende:
Nadat ze buisjes hebben gekregen krijgen ze ook iets kleins. Een ambulance ofzo.

Ik ben ook nog niet zo kadootjes geverig, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit iets voor hem koop Ik zou ook niet voor elke wissewasje een kadootje geven als beloning, maar eerder 'gewoon' zomaar iets geven, niet met een speciale reden ofzo - ik wil namelijk niet de verwachting opwekken dat je voor alles wat je doet beloond wordt met een kadootje. Maar het zou me ook niets verbazen als ik daar over 5 jaar weer heeeeel anders tegenaan kijk
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:03:58 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60040757
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:19 schreef Lishe het volgende:
Ik kan nu heel verantwoord gaan letten op mijn woorden, maarehm:
Ik ben volgens mij de uitvindster van de kadootjes cultuur. Ik breng regelmatig wat mee voor tussendoor. Dat zijn dan vooral stickers en van die boeken waarin getekend kan worden.En spelletjes, daar is ze dol op. Kadootjes op voorhand kopen lukt me niet, dan geef ik het toch meteen, dus daar ben ik maar mee gestopt. Ik geef geen kado als beloning, maar gewoon omdat ik het leuk vind. Wat ik eerder las, van Leah volgens mij, het zomaar mee naar de speelgoedwinkel, heb ik ook 's gedaan. Daar genoten we alletwee net zoveel van volgens mij. Ik wil zo graag zo'n nepdier, een soort van furby-verkleed-als-dier, maar daar is ze bang van. Hopelijk wil Lena die ooit.
Opa en oma geven vooral veel bruikbaars. Ondergoed, pyama, sloffen. Ze is er heel blij mee (en ik ook. ) Ze hebben 1 tante die wel echt verwent, Luuke krijgt daar altijd veel rose, glitter en prinsessenspul.
Zolang ze er niet vanuit gaat dat ze altijd wat krijgt, en gaat huilen, zeuren en stampen in de winkel zie ik er niets kwaads in. En daarbij is het dus niet zo dat ze wekelijks overladen word.
Oh, maar zo bedoel ik het ook niet.
Althans, ik persoonlijk vind tussendoor wat kopen voor ze ook niet 'kadootjes'. Ik noem ook niet alles wat ik voor mezelf koop een kadootje.
Het ging mij erom dat het er op begin te lijken dat kinderen tegenwoordig niks meer doen zonder dat er iets tegenover moet staan. Zwemmen, fietsen, springen, lopen, veters strikken etc. etc.
Oh, en bij een A of B diploma kan ik me er mss nog een klein beetje iets bij voorstellen, maar een wurm van 6 maanden wat door zijn moeder onder water geduwd wordt? Nah nee... dat gaat mij te ver hoor!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:05:13 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60040786
Oh, en Sasha is nu nog erg klein natuurlijk, wie weet ga ik over een jaar of 2 ook wel compleet los!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:44:37 #75
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60041807
Wij hebben wel voor de vakantie iets groots gekocht, maar ook meer om het uitbreiden van de collectie. We hadden immers niet, nu een heleboel babyzooi en langzaam aan ook wat meer dreumes/peuterspul.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:07:17 #76
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60042357
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:35 schreef bixister het volgende:
Zo doe ik het eigenlijk ook, hoewel ik niet zo'n grote voorraad heb, als ik dat zo lees .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60042459
ik vind 't wel een beetje lastig, ik wil ook niet dat ze inderdaad alleen nog maar dingen doen omdat ze er iets mee kunnen verdienen oid. dat is dan weer een mooi excuus om af en toe lekker zomaar iets tussendoor te geven.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:18:34 #78
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60042622
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

6 maanden wat door zijn moeder onder water geduwd wordt? Nah nee... dat gaat mij te ver hoor!
Nou ja zeg! Ik vind dat je hem best een snorkel had kunnen geven BE.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:54:28 #79
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60043537
In dat geval ben ik het met je eens BE. Gewoon iets doen omdat het moet (of omdat het heel leuk is om te doen/ leren) daar vind ik niks mis mee. Daar hoeft niet altijd een beloning tegenover te staan.
pi_60043986
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:08 schreef DroogDok het volgende:
Ik vind dat je je kind als ouder best voor iets mag belonen zodat ze algauw weten dat aan alles een prijskaartje hangt zolang je je best ervoor doet.
75 topics = FIN
pi_60100863
quote:
my thoughts exactly...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')