abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:27:00 #26
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60005786
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!
Omdat ze de avondvierdaagse hebben gelopen???? Wij kregen vroeger een bosje bloemen voor op onze eigen kamer en een ijsje na afloop. Het was eigenlijk al heel wat dat we die 4 dagen later dan anders naar bed mochten weet ik nog
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:28:48 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60005844
Koosje mijn moeder is net zo Zegt steeds dat ik Linde verwen, maar neemt bijna altijd zelf iets voor haar mee : pop, zwembroekje, krukje, boekje, cd etc. Ach oma's mogen verwennen en ze snapt het nu toch nog niet denk ik dan maar
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 juli 2008 @ 21:31:49 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60005922
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!
Ik krijg 1 zielige gladiool als ik de 4Daagse heb gelopen

Maar goed, hier ook meer de 'zomaar tussendoor kadootjes'. Isa heeft wel wat babyzwemdiploma's, maar ik had me nu echt niet bedacht daar kadootjes voor te geven. Heb ik overigens ook niet bij anderen gezien...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:36:08 #29
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60006012
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Koosje mijn moeder is net zo Zegt steeds dat ik Linde verwen, maar neemt bijna altijd zelf iets voor haar mee : pop, zwembroekje, krukje, boekje, cd etc. Ach oma's mogen verwennen en ze snapt het nu toch nog niet denk ik dan maar
Nee precies Maar mams zit wel vaak weer met de rotzooi te kijken Had ik net besloten geen liga's met zo'n melklaagje te kopen omdat peuter daarmee zit te rotzooien, komt oma aanzetten met een heel doos vol..
pi_60006025
Hier ook meer zomaar tussendoor kadootjes omdat we dingen zelf soms gewoon zo leuk vinden.
En we hadden ons nog zo voorgenomen alleen met verjaardagen en sinterklaas kadootjes te kopen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:47:58 #31
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60006320
Wat vinden jullie dan van de zomaar-tussendoor-cadeautjes?
Ik heb daar namelijk wel best een handje van, tot ergernis van mijn moeder en mijn ega. Als argument voer ik dan aan dat zij nu eenmaal geen oudere broers of zussen hebben die al speelgoed vergaard hebben. (Zo heb ik mijn ega ook gevraagd hoe hij vroegah aan die emmer lego is gekomen....verzameld door 2 oudere broers.. duhus... ) Het zijn meestal wel flutdingen van de action; verf etc. Onder het mom van 'ontwikkelen'.
Maar hoe doe je stiekem een beetje aan ontwikkeling, zonder opzichtig iets nieuws tevoorschijn te halen? Want ik ben ook een felle tegenstander van het fenomeen "Verwend Blaag". Zo heeft mijn dochter vandaag ook niets gekregen omdat we naar de tandarts geweest zijn. En krijgen ze ook echt niets bij een vaccinatie.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 juli 2008 @ 21:52:01 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60006428
Ik koop tussendoordingetjes als ik ze tegenkom, bijvoorbeeld als iets dat ik toch wel al wilde kopen toevallig in de aanbieding is. En vooral niet omdat ze erom vraagt, daar doe ik dan weer niet aan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_60006537
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:47 schreef Smirre het volgende:
Wat vinden jullie dan van de zomaar-tussendoor-cadeautjes?
...
En krijgen ze ook echt niets bij een vaccinatie.
Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4 ).
En ik koop dus wel regelmatig knutsel/kleur/schilderspullen omdat ik vind dat dat er gewoon moet zijn.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:02:29 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_60006658
BE, ik ben het helemaal met je eens. Wij geven nooit veel cadeautjes. Zelfs met verjaardagen hou ik het graag normaal. tussendoor krijgen ze heel soms iets (zoals laatst op vakantie bijvoorbeeld) verder Sinterklaas (natuurlijk) en met kerst doen we 1 cadeautje onder de boom (omdat ik kerst stiekem veel leuker vind dan Sinterklaas). Ik moet zeggen dat Liam ook altijd heel blij is als hij iets krijgt, hij kan echt vreselijk lief enthousiast reageren en is enorm dankbaar en ik vind dat fijn. Ik weet niet of dat aan ons "beleid" ligt of dat dat puur in zijn karakter zit natuurlijk, dat is moeilijk te beoordelen. Maar ik hou het in ieder geval graag rustig op het cadeautjesfront
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:07:55 #35
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_60006798
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:57 schreef snoopy het volgende:

[..]

Tot nu toe kregen ze ook nooit iets bij een vaccinatie maar de laatste keer met Morris mocht hij van mij wel iets uitzoeken. Misschien omdat ik dacht dat hij zich nu meer bewust is van zoiets (hij is bijna 4 ).
En ik koop dus wel regelmatig knutsel/kleur/schilderspullen omdat ik vind dat dat er gewoon moet zijn.
Hmmm, oké, dat laatste vind ik dus ook.

Over die vaccinatie denk ik nog even na, maar ik ga er voorzichtig van uit dat we niet langs de Bart Smit gaan nadien, maar pin me nergens op vast; ik heb na de geboorte van de kinderen wel meer principes laten varen.....
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:09:24 #36
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60006839
Dat vind ik inderdaad ook belangrijk, dat een kind dankbaar kan zijn of de (vaak hoge!) waarde van een cadeautje leert kennen. Met verjaardagen wordt het vaak zo massaal, ik probeer het ook altijd een beetje 'klein' te houden. Maar vaak worden verlanglijstjes me niet in dank afgenomen en zit je achteraf met cadeautjes waar je kind nauwelijks naar om kijkt of die je zelf niet educatief verantwoord vindt
pi_60007037
Oh en ik bedenk ineens dat ik ook heel erg van het boekjes kopen ben. Zomaar. Ook dat moet er gewoon zijn vind ik. En ja, ik kan het zelf natuurlijk vaak niet weerstaan.
Die dingen en knutsel/kleurspullen laat ik ook niet inpakken ofzo. Dat ligt er dan gewoon ineens.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:52:23 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_60007992
Ik kan hier nog niet echt over meepraten, aangezien Ruben nog geen diploma;s of wat dan ook heeft, maar een cadeau voor een babyzwemdiploma vind ik wat ver gaan. Iets leuks voor A of B ofzo vind ik wel kunnen, mits het een kleinigheidje is. Ik ben zelf toch meer van het af en toe tussendoor kopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:00:04 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008187
Guilty as charged...ik grijp echt elke gelegenheid aan om een cadeautje te kopen. En vaak ook nog gewoon tussendoor. Als oma er is is het helemaal feest, dan gaat ie helemaal los in de speelgoedwinkel.

Daarom zeg ik dan vaak de dag erop bewust "Nee" als ie een autootje pakt in de Wibra of de Action ofzo, om te leren dat ie niet alles kan krijgen. Maar ja, dan staan er al 27 racebanen en brandweerauto's op hem te wachten thuis .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60008198
Wat grappig, dit topic te zien, wilde laatst zelf een topic openen met precies dezelfde titel

Het ging mij om de kadootjes die op de laatste schooldag op school werden gegeven, aan alle juffen, stagiaires, invallers, etc. Ik was echt verbaasd toen ik de bossen bloemen en andere dingen zag. Ik kan me van mijn tijd helemaal niet herinneren dat we dit deden, jullie?

Omdat ik het van het vorig jaar al wist deed ik er maar wel aan mee, ik wilde de meiden niet als één van de weinigen met lege handen laten staan.
Heb voor de juffen van de oudste die naar een nieuwe klas gaat 4 kleinigheidjes gekocht, en voor de stagiarie van de jongste haar klas ook. Haar juf ziet ze volgend jaar weer, dus voor haar niet.

Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school, ben ik wel benieuwd naar.
En hoe vinden de juffen en meesters het, om zoveel dingen te krijgen waar je vaak niks mee kan/wil

Ik wil mijn eigen kinderen eigenlijk ook niet zo vaak zomaar iets kopen.
Maar het is met die winkels als Action e.d. wel eens lastig, het kost soms ook geen drol.
En later loop ik weer te zuchten dat ze zoveel zooi hebben
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:01:35 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008233
Oke, ik beken; dat "Nee" zeggen is een keer voorgekomen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:05:59 #42
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60008366
Ook al zoiets Dinus! Mijn peuter gaat sinds een paar maanden naar de peuterspeelzaal en laatst tijdens de het laatste 'schooluitje' werden er ook veel cadeautjes aan de juffen gegeven. Ik had de tijd en inspiratie niet kunnen vinden om iets te knutselen of te kopen en bovendien vind ik het ook een beetje onzin. Kan me inderdaad niet herinneren dat wij dat vroeger ook deden.

Maar wat me verder ook opviel (misschien niet helemaal on-topic)..
De hoeveelheid snoep er al getrakteerd wordt onder kindjes van 2 tot 4 jaar! Mijn mond viel er echt van open. Zelfs van de juffen kreeg peuter een heel zakje snoep.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:11:48 #43
16715 Mylene
*schatje*
pi_60008522
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:00 schreef Vivi het volgende:
Guilty as charged...ik grijp echt elke gelegenheid aan om een cadeautje te kopen. En vaak ook nog gewoon tussendoor. Als oma er is is het helemaal feest, dan gaat ie helemaal los in de speelgoedwinkel.
Ik ook hoor Vivi. Er zijn ook zoveel leuke dingen. Ik word altijd helemaal vrolijk van .

Bij de Action hebben ze vaak goedkoop Lego enzo. Dat sla ik dan meteen in.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:14:54 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60008596
My god, bij zwemles kregen we lintjes om op de zwembroek te naaien en daar waren we maar wat trots op.

Dat was meer dan beloning genoeg.

Maar ja, bij mij was er ook geen schuldgevoel om af te kopen omdat ik de hele dag in de creche/dagopvang whatever doorbracht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:16:23 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008648
Ik sla ook vaak dingen in die leuk zijn voor wat later, en nu toevallig in de aanbieding. Dan heb ik die maar alvast, en heb ik straks altijd wat om uit de kast te trekken als ie zich met een vriendje loopt te vervelen op een regenachtige middag .

@ schatje; Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:18:56 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_60008718
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Nee hoor, geen kinderen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:19:38 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008737
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:14 schreef Dagonet het volgende:
My god, bij zwemles kregen we lintjes om op de zwembroek te naaien en daar waren we maar wat trots op.

Dat was meer dan beloning genoeg.

Maar ja, bij mij was er ook geen schuldgevoel om af te kopen omdat ik de hele dag in de creche/dagopvang whatever doorbracht.
Dat is het bij mij ook niet hoor, ik ben vanaf de geboorte tot nu toe thuis gebleven om mijn zoontje die basis mee te kunnen geven...hij gaat wel twee middagjes naar het KDV omdat ik het goed vind dat ie met andere kindjes omgaat...en omdat ie ervan geniet, als ie alleen maar tegen mijn hoofd aan moet kijken 24/7 lijkt me ook niet echt goed voor zijn sociale ontwikkeling . Ik wil nu wel weer gaan werken btw, maar iedereen zegt dat mijn kind zo vrolijk zelfverzekerd en sociaal is, dus dat ik hem graag verwen heeft niets met schuldgevoel te maken. Eerder met dat ik nu zelf weer een excuus heb om in de speelgoedwinkel te neuzen. Wat dat betreft is het goed dat ik geen dochter heb, daar was ik helemaal op leeggelopen wrs.
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:20:17 #48
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60008755
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee hoor, geen kinderen.
Die vraag was voor schatje bedoeld, ik had jouw post nog niet gelezen .
  woensdag 9 juli 2008 @ 23:23:48 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_60008844
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:16 schreef Vivi het volgende:
Ik sla ook vaak dingen in die leuk zijn voor wat later, en nu toevallig in de aanbieding. Dan heb ik die maar alvast, en heb ik straks altijd wat om uit de kast te trekken als ie zich met een vriendje loopt te vervelen op een regenachtige middag .

Heb jij een kindje dan? Dat wist ik helemaal niet!
Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.

Ik ben voornamelijk een OUD lurker.

woensdag 9 juli 2008 @ 23:32:26 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60009061
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er twee, Mike en Jasmijn.

Ik ben voornamelijk een OUD lurker.

Oh oke, had geen idee dus! Leuk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')