abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:01:31 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60003843
Gisteren heeft Sasha 'afgezwommen' voor zijn 'dolfijntjes-diploma'. Uiteraard is hij geslaagd maar dat is besides the point.

Mijn mond viel namelijk open bij het zien van het feit dat flink veel van die kleine wurmen (een paar van +/- 6mnd en dan uitloop tot 2 jaar) kadootjes kregen hiervoor!
Mss ben ik dan heel saai of zo, maar het zou niet in mijn hoofd opgekomen zijn om daar een kadootje voor te geven.

Ligt dat aan mij?
Dit was voor mij wel het summum, los van het feit dat ik toch al het idee heb dat veel kindertjes voor de meest futiele 'kunsten' kadootjes krijgen.
  Jubileum moderator woensdag 9 juli 2008 @ 20:06:44 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60003965
Nou daar zou ik ook niet zo snel aan gedacht hebben hoor BE, een kadootje voor een babyzwemdiploma
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60003993
ach je hebt eenmaal sloeber families er tussen zitten
pi_60004012
De opvoeding van veel ouders is tegenwoordig sowieso behoorlijk kansloos.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_60004054
Ben het volledig met je eens.
Niets mis met een kusje of zoiets.

Ik sta ook met een mond vol tanden als ik zie wat P&F van de crechekids krijgen als ze jarig zijn. Alles x2 ook uiteraad.....Laatst werd een kind 1. Het leek wel of P&f jarig waren.

Ik vind je niet saai.
pi_60004065
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:08 schreef DroogDok het volgende:
De opvoeding van veel ouders is tegenwoordig sowieso behoorlijk kansloos.
Eh ja, maar dat heeft niet direct hiermee te maken denk ik.

Wellicht is het voor veel mensen gewoon een excuus (de gelegenheid) om een kadootje te geven aan hun kind. Ik zou er zelf ook niet aan gedacht hebben waarschijnlijk. Maar ik kan me best indenken dat mensen dat leuk vinden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Milf woensdag 9 juli 2008 @ 20:12:42 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_60004084
Als je op deze leeftijd al begint om voor bijna alles een cadeautje te kopen dan wordt het een verwend nest. Waarom niet de lovende woorden dat je trots bent op je kindje een dikke knuffel en een kus? Dat zegt toch zoveel meer dan weer een cadeautje?
Als het nu voor A was is het iets anders.... klein doosje Lego en een dikke kus
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 juli 2008 @ 20:17:56 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60004190
ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden, ik zou misschien kiezen voor een maaltijd waarbij de kleine mag kiezen wat hij wil eten, maar om hem te overstelpen met cadeaus vind ik overdreven, hoewel ik bij mijn eerste anders handel, omdat ik haar weinig zie. dan is het standaard een cadeautje wanneer we een bezoekafspraak hebben.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60004402
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:26:41 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_60004416
Voor zo'n kleintje vind ik dat nogal overdreven. Een kind van een jaar of 6 dat zijn zwemdiploma haalt na (meestal) een jaar les, okee.

Baby zelf heeft toch geen idee van dat diploma, die heeft gewoon lekker in het water gespeeld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:28:33 #11
13151 crew  Rewimo
pi_60004466
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:26 schreef Jarno het volgende:
Toch typisch altijd, dat je het in het wild volop ziet gebeuren, maar dat er op een forum als dit opeens niemand meer aan doet.
Christan heeft geen babyzwemdiploma's. Voor zijn A-diploma heeft hij een duikbril met snorkel gekregen, een lang gekoesterde wens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:28:40 #12
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_60004468
Tja, het is vrij normaal tegenwoordig....

De eerste communie kon ik mij nog goed herinneren. Groep 4 van de basisschool. Ikzelf deed daar niet aan mee, maar een behoorlijk aantal klasgenoten wel. En die kwamen allemaal met de vetste cadeau's weer terug Natuurlijk was ik stikjaloers, want ja, ik wilde ook wel een nieuwe radio, tv, ghettoblaster etc.

Maar goed, aan het eind van het verhaal, nu ik voor mezelf kan denken, ben ik toch blij dat ik er niet aan mee heb gedaan. Wat kan mij die tv of radio nou verrotten, ik heb tenminste die eerste communie niet hoeven doen en ben nog steeds vrij van elke vorm van geloof.

Cadeau's geven achteraf kan volgens mij wel worden gezien als 'omkopen op krediet'. Je kinderen verwachten cadeau's, ze hoeven alleen maar hun ouders hun zin te geven, en vooral niet teveel nadenken
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:30:09 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60004502
quote:
Idd ja!
Maar goed, als dit een topic van een ander was en ik zou het doen zou ik ook mijn kop houden.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:31:48 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60004543
Anna heeft na het afzwemmen een ballon gehad van de badjuf en een krokodil op wieltjes van de horecamedewerker. Dat was het wel.
Een cadeautje geven hoeft wat mij betreft echt niet standaard te zijn op dit soort gelegenheden, maar ik vind het wel leuk om tussendoor soms iets te kopen. Zo was ze een paar dagen terug helemaal hoteldebotel met Elmo (nog steeds). Voor mezelf koop ik tussendoor ook weleens iets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60004587
Ach zolang het dan blijft bij een zwemspeeltje of een leuk handdoekje ofzo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best vaak een gelegenheid zoek/bedenk om iets leuks te geven aan mijn kids
Zwemdiploma's - check
Rapport - check
Avondvierdaagse - check
Dapper een prik doorstaan - check
Gewoon zomaar omdat ik ook wat leuks voor mezelf koop - check
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:45:05 #16
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60004841
Demi krijg af en toe wel eens een kleinigheidje maar dat is dan zomaar, een boekje of een puzzeltje is het dan vaak.
Maar zie het zelf dan niet echt als een kado, als ik voor mezelf een boek koop is het ook geen kado.

Maar voor babyzwemmen vind ik ook wel erg overdreven.
pi_60004944
Nou ja, een kadootje geven aan je kind is toch ook gewoon leuk. Ik koop best vaak zomaar iets voor haar. Alleen hang ik er meestal geen gelegenheid of prestatie aan.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:49:02 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60004947
Ik snap 'voor de zomaar' op de een of andere manier ook beter dan dat belonen voor van alles en niks.
Komt mss ook wel weer omdat ik dat zelf ook niet anders gewend ben van vroeger. Geen geleur met rapporten etc. etc.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:51:08 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60004999
Ik heb laatst een keer "zomaar" een kadootje voor de kinderen gekocht, tenminste, ze mochten het zelf uitzoeken. Dat gebeurt hier dus echt nooit, Freek vroeg wat angstig toen we de Bart Smit weer uitliepen, "Krijg ik nou nog wel wat voor mijn verjaardag?"

Dus nee, vrij weinig kadootjes hier, ook niet voor bv een rapport. Dat mogen Opa en Oma best doen wmb, maar wij doen het niet. Een compliment en een welgemeende knuffel, dat wel .

[ Bericht 0% gewijzigd door Leah op 09-07-2008 20:58:04 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2008 @ 20:53:01 #20
13151 crew  Rewimo
pi_60005037
Behalve een heleboel complimenten heeft Christan ook niks gekregen voor zijn rapport
pi_60005065
Ik kreeg vroeger ook niks voor mijn rapport (e.d.) hoor, ja een kus inderdaad (of niet, als het wat minder was )
Maar ja, daarom denk ik ook dat het voor veel mensen gewoon een 'excuus' was om iets te kopen. Omdat ze dan anders toch ook wel doen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:56:38 #22
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60005122
Ik heb wel na de babytijd dingen gekocht, gewoon omdat er domweg geen peuter/kleuter speelgoed was nog .
En verder krijgen ze best veel, met name van familie, dus ze komen niets te kort .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60005125
Ik vind t best apart bij die kleintjes. Die zullen vast niet weten waarvoor ze t doen. Om met 6 maanden nou een kadootje te geven voor de "prestatie" vind ik wat ver gaan.

Vroeger kreeg ik kadootjes bij t afzwemmen. Weet zelfs nog wat ik voor mijn b diploma kreeg (en dat is 16 jaar geleden , maar kreeg toen mijn favoriete pop dus dat heeft indruk gemaakt haha).
Ook toen ik 9 was en die prikken kreeg, kreeg ik een kadootje.
Met rapporten alleen bij het laatste rapport geloof ik, als ik overging.
(oma is een ander verhaal )
Bij de avondvierdaagse kregen we altijd een bos bloemen en volgens mij verder niet.
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:59:18 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60005188
Oh ja, de avondvierdaagse is ook zoiets. Sommige kinderen komen echt strompelend binnen bij de intocht omdat ze behangen zijn met zooi!
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:01:31 #25
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_60005240
quote:
Cadeautjes.. ook bij mij een gevoelig onderwerp. En iets soortgelijks als bovenstaande dacht ik ook

Hier heeft Oma er ook een handje van om elke keer (of nouja, héél vaak) een cadeautje mee te nemen voor mijn kinderen. Gewoon een doos liga's of een rompertje, wel 'nuttige' dingen op zich. Maar ik stoor me er een beetje aan want het moet niet zo zijn dat peuter straks denkt dat er elke keer een cadeautje met oma mee komt. Oma moet ook leuk zijn zónder een cadeautje.

Peuter heeft de leeftijd nog niet om dat echt te beseffen, maar ik hoop dat ik vóór die leeftijd nog de moed bij elkaar weet te rapen om het tegen mijn schoonmoeder te zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')