abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2008 @ 17:57:47 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_60101803
Ik zit al een hele tijd met een probleem.. op mn armen heb ik al geruime tijd ontzettende last van exeem.
Ik ben er al een x mee naar de dokter geweest en die had me een zalfje gegeven (geen idee wat het was is al een aantal jaar terug) Maar het probleem bij dat zalfje was dat mn huid er echt extreem dun van werd en de klachten aanbleven.

Nu is het de laatste tijd wel weer heel erg aan het opzetten, als mn armen in contact komen met water worden ze gelijk vuurrood en gaan ze ontzettend jeuken.

Ik heb een tijd gedacht dat het kwam door chocolade eten, maar ik eet al tijden geen chocolade meer en nog steeds heb ik die klote armen.

Ik zou er natuurlijk weer mee naar de dokter kunnen gaan, maar ik kijk eerst even of iemand hier goeie tips heeft. En ik heb geen tijd om naar de dokter te gaan i.v.m werk.

De zalf die ik tegenwoordig gebruik en totaal niet helpt maar wel de ergste jeuk weghaald is
nestosyl. Ook heb ik nog een of ander homeopatisch middel gebruikt, maar daar werd het alleen maar erger van...

Zo ziet het er dus uit:
hier ben ik net uit de douche en is het al een beetje weggetrokken maar het was vuurrood
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_60101922
opgeschoond, en nee, jullie zijn echt niet grappig.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 14 juli 2008 @ 18:07:10 #3
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60101947
Dokter, en vragen of hij je doorstuurt naar de dermatoloog. Als je er echt zo’n last van hebt dan lijkt me doorrommelen met homeopatische middeltjes geen succes. Allicht dat het na een tijdje vanzelf wel weggaat, zoals het dit ook eerder heeft gedaan, maar dan is het wachten totdat het weer terugkomt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_60101974
Heb je onlangs gezwommen in vervuild water?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:12:48 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_60102049
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:08 schreef Oldenzaal het volgende:
Heb je onlangs gezwommen in vervuild water?
nope.

als ik me inspan en ga transpireren is het ook binnen de kortste keren rood.

verder ben ik gewoon helemaal gezond, nergens last van, alleen heb ik altijd 2 rode vlekken op me armen
en ik heb ook een auto.
pi_60102052
Ben je niet nadat je in het water was op het gras gaan zitten?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60102122
Verwijzing naar dermatoloog vragen en een aantal allergie testen doen, ziet er uit als een allergie.
Probeer op te letten wat voor kleding je gedragen hebt als je het weer heel erg krijgt, juist op die plek als je je armen gebogen hebt duwt stof heel erg tegen je huid.
Heb je het misschien ook bij je oksels?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60102141
zit te denken, bekende allergie is bv ook wasmiddel, zou ook nog kunnen.
pi_60102173
TVP ivm ik ook heb
  maandag 14 juli 2008 @ 18:20:57 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_60102209
quote:
Op maandag 14 juli 2008 18:16 schreef WRH het volgende:
Verwijzing naar dermatoloog vragen en een aantal allergie testen doen, ziet er uit als een allergie.
Probeer op te letten wat voor kleding je gedragen hebt als je het weer heel erg krijgt, juist op die plek als je je armen gebogen hebt duwt stof heel erg tegen je huid.
Heb je het misschien ook bij je oksels?
een allergie is het zoieso
maakt niet uit wat voor kleren ik draag, en zoals vandaag loop ik de hele dag in een t-shirt, die raakt me armen niet aan op die plek... zou het ook vitamine gebrek kunnen zijn?

ja natuurlijk kan het dat zijn, goddamnit moet naar een dokter }:( geen zin in
en ik heb ook een auto.
pi_60102282
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het aan vitamine gebrek ligt, vind het zo'n spcifieke plek, precies daar waar huid vaak tegen elkaar zit en dus warm wordt.
(bedoelde met allergie eigenlijk vooral contact allergie)

realiseer je wel dat huid aandoeningen zo ongeveer 1 van de meest moeizaam te vinden oorzaken kent, in 9 van de 10 x krijg je een zalfje 'om te proberen' en als het niet helpt dan proberen ze weer iets anders.

heb je al op huidinfo.nl gekeken? (is incl plaatjes :-)!)
pi_60142897
Is inderdaad exceem, heb het zelf ook in meer of mindere mate, meestal afhankelijk van weerstand en weeromstandigheden. Je huisarts moet je een cortisone zalf voorschrijven, dat doet het bij mij altijd binnen drie dagen verdwijnen. Zou er eens om vragen bij je huisarts als ik jou was, ik weet hoe vervelend die shit voelt.
pi_60144459
Lijkt mij ook een overgevoeligheid (allergie) voor iets. Ik zeg huisarts en eventueel dermatoloog . Je hebt hele fijne testjes met prikjes die je precies kunnen zeggen of je allergisch bent voor de meest vreemde dingen.
Vriendin van mij had ook eczeem die blijkt nu allergisch voor parfum en nog wat producten die in cosmetica voorkomen, maar het kan evengoed dat er een soort boom is waar je huid niet lekker op reageert. Daar kunnen we je op fok niet verder mee helpen .
pi_60144468
Ik heb precies hetzelfde en ook geen idee waar het van komt. Soms maanden achter elkaar last van en dan is het ineens weg. Heb er nu al weer een paar weken geen last van. Ik ben wel benieuwd of je er nog achter gaat komen waardoor het komt.
pi_60151836
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:18 schreef vin001 het volgende:
Is inderdaad exceem, heb het zelf ook in meer of mindere mate, meestal afhankelijk van weerstand en weeromstandigheden. Je huisarts moet je een cortisone zalf voorschrijven, dat doet het bij mij altijd binnen drie dagen verdwijnen. Zou er eens om vragen bij je huisarts als ik jou was, ik weet hoe vervelend die shit voelt.
Klopt. Ik heb er vroeger (toen ik een jaar of 5 was) ook last van gehad maar dan ook in m'n knieholtes. Het jeukte vreselijk. Maar met een zalfje van de dokter was het zo weg.
pi_60153469
Ik had ook zoiets bij allebei mijn ellebogen, wat rood werd en jeukte bij het douchen. Volgens de dokter was het een schimmelinfectie, gaf me er een zalfje voor (miconazolnitraat/hydrocortison) waarbij het wel wegging, maar als je ermee ophield kwam het weer terug. Na een tijdje ging het vanzelf gelukkig grotendeels weg (nu zie je er nog een heel klein beetje van)

Die rode plekken bij het douchen heb ik nu trouwens nog steeds bij mijn buik, waterallergie ofzoiets denk ik ik had/heb ook altijd last van jeuk als ik hard fiets (dus als ik zweet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')