Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 12:30 |
![]() Hier alweer deel 74 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de \'lange\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
jslavenburg | woensdag 27 juni 2007 @ 12:34 |
OP is halfgaar lol, plaatje staan niet helemaal goed ![]() | |
thatsme | woensdag 27 juni 2007 @ 12:37 |
oeps.. ik had niet gezien dat ik de laatste post had! Mijn excuses! | |
Dichterbijer | woensdag 27 juni 2007 @ 12:39 |
Zo... nu een gezeik loze deel 74 aub ![]() ![]() | |
jslavenburg | woensdag 27 juni 2007 @ 12:41 |
quote:jou post staat me niet aan ![]() ![]() | |
NordicBlue | woensdag 27 juni 2007 @ 13:12 |
gegroet | |
Noisemaker | woensdag 27 juni 2007 @ 13:14 |
Laatst stopte zon loco van de header recht voor mij. Omdat we zaten te zonnen bij het spoor. ![]() | |
Petre | woensdag 27 juni 2007 @ 13:15 |
middag ![]() | |
Fred | woensdag 27 juni 2007 @ 13:24 |
Volgens NS niet | |
Petre | woensdag 27 juni 2007 @ 13:36 |
En ze verwachten minimaal 50k bezoekers extra in de stad.. ![]() Zal lekker druk worden dus ![]() | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 13:49 |
Och, als dat buiten de spits reist, merk je daar niet eens zo veel van. Met koninginnenach komen er meer mensen naar Den Haag, maar dat valt niet erg op in de treinen. | |
ReisT | woensdag 27 juni 2007 @ 15:15 |
quote:Maar in de Nach rijden er wel extra nachtreinen. | |
Socios | woensdag 27 juni 2007 @ 16:13 |
Wordt morgen één grote chaos op Den Haag Centraal Station. Er schijnt op hetzelfde tijdstip ook nog een FOK!meeting te zijn in de stad daar. ![]() | |
Remco | woensdag 27 juni 2007 @ 16:34 |
Is de 4013 eigenlijk al uit de loods? Ik dacht dat er elke maand een gerenoveerde ICM uit moest rollen. | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 16:36 |
De 4018 is binnengenomen, dus de 4013 zal niet lang op zich laten wachten. | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 17:39 |
Even wat filmpjes die ik gevonden heb: 2 Arriva buffels te Hardegarijp (wel irritant achtergrondmuziekje) Vertrekkende Benelux te Rotterdam Centraal HIJSM 113 te Wildervank GTW 305 tussen Veendam en Zuidbroek Van alles wat door Nico Spilt SSN te Eindhoven Cargo te Blerick Hondekop 766 te Baarn | |
DistantDreamer | woensdag 27 juni 2007 @ 18:52 |
Zag vandaag de 4011 langsrijden op Utrecht Terwijde, was onderweg richting Amersfoort. Was al flink vies! Toch leuk om hem een keer in dienst te zien, heb m tot nu toe alleen aan de kant zien staan. | |
Zug-Chef | woensdag 27 juni 2007 @ 19:13 |
interessante trein dit: http://reiseauskunft.bahn(...)87/803068/348017/80/ | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 19:36 |
Heel apart. Kwam deze foto vandaag tegen op internet. De 10238 met schade: ![]() Foto: Hielke Boorsma | |
thatsme | woensdag 27 juni 2007 @ 19:40 |
quote:die doet er weel heel lang over! quote:Die zal wel een auto geschept hebben. | |
Wadloper | woensdag 27 juni 2007 @ 19:46 |
Dit is trouwens de eerste GTW die zulke schade heeft opgelopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 19:47 |
quote:Voor zover ik na kan gaan wel ja. Op het eerste gezicht lijkt de schade mee te vallen. | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 20:10 |
En een Lint is weer een meter korter door een hert dat levensmoe was. | |
Kings | woensdag 27 juni 2007 @ 22:28 |
Hebben jullie al het nieuwe interieur van de koploper gezien? Ik heb er vandaag ingezeten en hij is mooooooiii!! Er rijd er nu nog maar 1 van rond in Nederland, maar als het goed is gaan ze er meer maken. | |
SNArky | woensdag 27 juni 2007 @ 22:33 |
quote:Volgens mij rijden er al 2 rond en wordt nummer drie binnenkort afgeleverd. | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 22:34 |
Nee, er rijden er 2, bijna 3, en er komt ongeveer elke 6 weken een nieuwe ![]() En zo goed zitten ze niet, met die achterlijke prullenbakjes ![]() | |
Brembo | woensdag 27 juni 2007 @ 22:35 |
quote:Dan is er een peperduur station met een fantastische nieuwe naam! Amsterdam Bijlmer ArenA. En waar moet de reiziger uitstappen ongeveer 1km van Amsterdam Arena. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 22:37 |
quote:Gaat dat zo snel met die Linten? | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 22:55 |
quote:Dat ding dat drie jaar geleden een tractor tegen kwam, staat nog steeds in de hoek in Hengelo met een zeiltje er over. En een beetje volwassen hert zal toch ook niet veel lichter zijn dan een kleine auto. | |
Brembo | woensdag 27 juni 2007 @ 23:11 |
quote:Schijnt dat de stoptrein naar Doetinchem in de avond-spits niet eens rijdt ![]() Maar zat vandaag trouwens in de trein en werd aangesproken, terwijl ik onderuit zat en luisterde naar een heerlijk muziekje. Ik werd aangesproken door een of andere 'allochtoon' die uitbeelde dat ik weer een adere reiziger moest pijpen ![]() Hij: "Weet je hoe laat het is?" Hij: "Weet je hoe laat het is?" Hij: "Weet je hoe laat het is?"(Oordopjes uit...) Hij: "Weet je hoe laat het is?" Ik : "Geen idee" Hij:" Kijk dan op je mobiel." Ik: " Je kan ook op je playstation portable kijken. " Hij: "Hoe weet je hoe die playstation portable een klok heeft..." Ik: " Ga ik toch wel vanuit , met zo'n ding!" Hij : "Kijk dan eff op je mobiel!" Ik: "Nou het is tijd om uit te stappen en het spoorboekje te leren! ![]() Nou, leuk hoor die gesprekken in de trein ![]() | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 23:24 |
quote:Dat is dan toch iets anders, want dat hert was op Zp-Hgl. Rijdt dat spits-ding niet met DM'90 trouwens? | |
Peterselieman | woensdag 27 juni 2007 @ 23:28 |
quote:Willen ze of kunnen ze dat ding niet repareren? | |
Brembo | woensdag 27 juni 2007 @ 23:42 |
quote:Stond er los van, een of andere buschauffeur vond het nogal vreemd dat iedere dag het zelfde riedeltje was... Ik zat zelf te denken, je zit zeker in Groundhog Day(film), want de 3700 is geen dag het zelfde! En die was nogal over de rooie, dat de stoptrein naar doetinchem niet vaak reed in de avondspits. Maar ja gelukkig zijn bussen zou uberbetrouwbaar ![]() Als treinreiziger geen dag is het zelfde!!! | |
MREn | woensdag 27 juni 2007 @ 23:46 |
quote:Mijn vaste reizen wel. Altijd ruim op tijd in Enschede, rustig plekje zoeken met krant in een van de twee stellen ICM, dan komt schoonmaker, iets later gaan we. In Amersfoort perron oversteken naar nog meer ICM (meestal vier) en in Utrecht net de 800 aan het perron weg zien rijden. Dan na een haluur in de volgende 800 (10 bakken IRM) en stipt op tijd in Ehv aan komen. Gaat eigenlijk nooit veel anders ![]() | |
Maik_06 | donderdag 28 juni 2007 @ 10:34 |
quote:Nee hoor. Lintje 31 is toen een tractor tegen gekomen en is een paar jaar geleden afgevoerd. De lint die nu in Hengelo staat is de 23 die begin dit jaar een vrachtwagen is tegengekomen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 juni 2007 @ 10:38 |
quote:hehe.. afkloppen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 11:23 |
quote:Waarom geen 3500? | |
ReisT | donderdag 28 juni 2007 @ 11:41 |
Omdat de 3500 nogal vaak uitvalt misschien? | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 11:48 |
Weet ik, maar om nu een half uur te gaan wachten op de volgende mogelijk vertraagde 800 is ook niet je van het. | |
Wadloper | donderdag 28 juni 2007 @ 16:47 |
Beter dan een 3500 die misschien helemaal niet komt opdagen ![]() | |
MREn | donderdag 28 juni 2007 @ 18:13 |
quote:Omdat die 's avonds niet rijdt, en ik wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 18:15 |
quote:Daar kan ik niet tegenop. | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 18:50 |
Gisteren raar mat te Amf: Eloc 1839 met wadjes 3215 en 3205 op sleeptouw richting Bokkeduinen. De spiegels waren dichtgeducttaped ![]() ![]() En mijn 28zoveel naar Rotterdam CS werd gereden met DDAR ![]() | |
MREn | donderdag 28 juni 2007 @ 18:56 |
Die wadlopers worden daar gestald....offerte bij sloper is aangevraagd, maar ze worden wel eerst technisch in orde gemaakt in Onnen dus NSFSC zal nog wel hopen op een of andere koper ooit. | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 18:58 |
quote:Hongarije kan de BZmotjes leuk afdanken en upgraden naar DH als ze willen ![]() van 2- naar 4-assige railbussen ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 28 juni 2007 @ 19:27 |
quote:Stuur het voorstel naar Hongarije ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 19:36 |
Je bedoelt dat de BZmotjes airco hadden? ![]() | |
Wadloper | donderdag 28 juni 2007 @ 19:37 |
Die BZ dingen hebben vast geen airco, dus ik denk dat ze die DH's niet erg vinden ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 19:38 |
Moeten die wadjes dan niet eerst even op revisie, omdat ze anders daar bij bosjes uitvallen? | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 19:42 |
quote:Boeiend, niet ons probleem ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 20:10 |
Weet iemand trouwens wanneer waar Strukton-loc 302282 is? Somda doet niet echt leuk mee.... | |
MREn | donderdag 28 juni 2007 @ 20:14 |
Staat die niet al een paar weken in Amersfoort? | |
Dr_Flash | donderdag 28 juni 2007 @ 20:16 |
Ik zal er morgen eens op letten ![]() | |
Socios | donderdag 28 juni 2007 @ 20:17 |
Over Somda gesproken, die hele materieelvoorspellingpagina bijvoorbeeld doet niet, zie alleen maar blauw met het grijze menu aan de bovenkant? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 20:19 |
quote:Is al oud nieuws. Alles is offline gehaald een tijdje geleden. Dit omdat het gevoelige informatie betrof. Nu zijn ze bijna weer zo ver dat de openbare informatie van de doorkomststaten weer online kan, omdat ze het spoorboekje overgetikt hebben. | |
Socios | donderdag 28 juni 2007 @ 20:20 |
Ah okey, bedankt. Ik kom er niet zo vaak, vandaar. ![]() | |
Wadloper | donderdag 28 juni 2007 @ 20:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 28 juni 2007 @ 20:46 |
En zeg maar dag tegen de Wadjes: "NedTrain meldt dat er, zoals gepland, nog 2xDH2 in Onnen staan voor het transport op 4 juli. Verder wordt gemeld dat er op 12 juli op papier weer een vloot DH-stellen buiten dienst gaat bij Arriva: als ik het goed begrijp, gaat het dan om 21 bakken. Daarvan wil men er de week erna al een stuk of 10 naar Amersfoort laten verslepen." Aldus Michiel ten Broek. | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 20:56 |
ik las het net ook. Als er dan 21 bakken buitendienst gesteld worden, dan is dat alle DH wat ze momenteel nog hebben rijden op een DH1 na. | |
MREn | donderdag 28 juni 2007 @ 20:58 |
Zijn ze in Snits ook weer blij ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 juni 2007 @ 21:00 |
Een reservebakje voor de sneltrein Lw-Gn kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ja waarom dan geen 2 DH1'tjes bewaren? Er zijn toch regelmatig 2 buffels buiten dienst. | |
Brembo | vrijdag 29 juni 2007 @ 02:13 |
quote:Mwah, de NS kan ze nuttig inzetten op de 3700! Die wadlopes zijn daarvoor prima materieel! 1 bak DH-1 en dat noemen we een intercity ![]() | |
_Xbox_Master_ | vrijdag 29 juni 2007 @ 08:57 |
Lekker weertje gisteren ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 29 juni 2007 @ 09:48 |
Weet iemand misschien toevallig waar ik filmpjes kan downloaden die vroeger 's nachts wel eens op de duitser uitgezonden werden? Een camera voor op de trein en dan reden ze gewoon lekker rustig tig kilometer door de bergen. Dat vond ik echt lekker om na het stappen en een bezoek aan de shoarmanees voldaan voor de tv neer te plempen en lekker weg te dromen ![]() Maken ze zulke programma's nog en zoja, zijn die ergens online te vinden? ![]() | |
JDude | vrijdag 29 juni 2007 @ 10:02 |
Vanochtend omstreeks 8:45 verscheen in Tilburg de IC naar Venlo van 7:06 op de borden. Verbaasde reizigers alom. Conducteur met railpocketdinges: "Verrek, het is 'm ook nog, met +100" ![]() Overigens mocht de stoptrein er nog voor, dus die heeft uiteindelijk nog wel wat meer vertraging opgelopen. | |
JDude | vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03 |
quote:De EO zendt zulks nog regelmatig uit onder de naam Rail Away ofzo. Met name de aflevering over Berlijn is tof ![]() | |
Socios | vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03 |
Duitse filmpjes weet ik zo niet. Maar zoek eens op ´trajectvideo´. Er is een hele Nederlandse serie van gemaakt en er staan veel van dat soort video´s op internet. ![]() | |
T1andonly | vrijdag 29 juni 2007 @ 10:09 |
quote:Bedoel je Bahn TV, dat is een zender die je ook op internet kunt vinden. Ik zoek hem even voor je op. | |
T1andonly | vrijdag 29 juni 2007 @ 10:10 |
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000 | |
Doc__Zenith | vrijdag 29 juni 2007 @ 11:15 |
quote:Nu ook op BahnTV ![]() | |
Petre | vrijdag 29 juni 2007 @ 11:24 |
bahnTV rond 4u 's nachts ![]() | |
vosss | vrijdag 29 juni 2007 @ 11:31 |
quote:JA!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 29 juni 2007 @ 12:41 |
Vroeger keek ik nog wel eens EisenbahnRomantik op een of andere Duitse lokaalzender, was ook leuk ![]() Trouwens, het is misschien niet helemaal treinnieuws, maar ze zijn echt enorm aan het prutsen bij Veolia. In Brabant komt maandag een staking waar 99% van de chauffeurs achter staat, en in Limburg zijn de bushaltes geen bushaltes meer... | |
JDude | vrijdag 29 juni 2007 @ 12:43 |
Verder is deze week al tweemaal mijn bus uitgevallen. Zou het iets met verminderd onderhoud te maken hebben, aangezien over een week of zes toch de nieuwe vloot komt? | |
Eix | vrijdag 29 juni 2007 @ 12:45 |
quote:Mwah, komt vast wel goed door een prachtig geel ding erbovenop te monteren. ![]() ![]() Mij lijken de nieuwe haltepalen in elk geval erg fijn omdat er elektronische info ed op te staan komt. Beetje vergelijkbaar als de infotin proef van Hermes volgens mij. ![]() Maar dit hoort eigelijk thuis in het bustopic dus misschien dat we daar maar hierover verder moeten gaan ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 juni 2007 @ 13:07 |
quote:koop een schotel.. ding is FTA te ontvangen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 13:49 |
quote:Vosssje ![]() www.trainmagazine.nl moet je hebben. Several Gigs aan cabineritten van Nederland, Duitsland en Zwitserland, gratis te downloaden ![]() Hmm ik zie dat er een heleboel niet meer beschikbaar is momenteel. Waar nog wel wat staat is HIER. Kan je alvast even mee vooruit ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Dr_Flash op 29-06-2007 13:59:56 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 29 juni 2007 @ 14:54 |
Wat zaakjes van gisteren toen het wel mooi weer was ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 17:25 |
Dordt zuid weer ja? Die frambozenlollies van de HSA blijf ik spuuglelijk vinden treouwens ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 29 juni 2007 @ 17:34 |
Ghehe ja Dordt Zuid inderdaad, lekker middagje was het. Mooie wolkjes in de lucht ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 17:46 |
Oh gewoon, naast de al genoemde tekortkomingen tov Corail Lunea het feit dat ik geen spaarpunten kreeg op mijn rit Köln - Zürich, en dan afgescheept word met een "is helaas niet mogelijk" mailtje als ik vraag om dat recht te trekken. Terwijl ik weet dat dat helaas WEL mogelijk is ![]() ![]() | |
sander89 | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:11 |
Best wel ziek van Hong Kong naar Praag met een goederentrein, alleen ik vraag me af hoe dat zit met de spoorbreedtes? Proef met volle containers is geslaagd ERS spoort tussen China en Europa Maersk-dochter ERS beslist binnenkort of het een wekelijkse containertrein tussen China en Tsjechië laat rijden. Het kost wat meer, maar is dan ook twee keer zo snel. In zeventien dagen heeft het in Nederland gevestigde European Rail Shuttle (ERS) een trein met 52 volle veertigvoetscontainers vanuit de Chinese havenstad Shenzhen naar Pardubice bij Praag gereden. Vervoer over zee via Rotterdam of Hamburg had minimaal twee keer zo lang geduurd. Het is voor het eerst dat een volle trein de route China-Europa heeft afgelegd, zegt directeur Frans Zoetmulder van ERS. Deutsche Bahn heeft eerder proeven gedaan op het traject, maar dat was zonder lading. Maersk Line-dochter ERS heeft de proef uitgevoerd op aanvraag van een klant. Wie dat is, wil Zoetmulder niet prijsgeven, wel dat de lading bestond uit computeronderdelen. Bekend is dat Apple een grote assemblagefabriek in de eindbestemming Pardubice heeft. Met diezelfde klant voert ERS over twee weken besprekingen om de 12.500 kilometer lange route in een wekelijkse dienstregeling op te nemen. Zelf is Zoetmulder hoopvol dat dat lukt. We zijn uitermate tevreden over de manier waarop dit eerste transport is verlopen. Gezien het succes verwachten we dat de animo voor deze alternatieve route de komende tijd snel zal kunnen groeien. Zeker met de huidige congestie in het zeevervoer. Port-portvervoer Zoetmulder ziet met name mogelijkheden voor bestemmingen die diep in het Europese achterland liggen. Het landtransport vanuit de West-Europese zeehavens richting Oost-Europa wordt ermee bespaard. Omgekeerd zou het spoor ook kansen bieden voor vervoer van de Europese havens naar het Chinese binnenland. We zijn dat aan het onderzoeken. Maar port-portvervoer, dus bijvoorbeeld van Shenzhen naar Rotterdam, ligt minder voor de hand, aldus de ERS-directeur. De proef is eind mei, begin juni uitgevoerd. Uiteindelijk heeft de trein er met zeventien dagen korter over gedaan dan verwacht. Maar we hadden voorzichtig gepland. Aan het proeftransport is zes maanden voorbereidingstijd voorafgegaan. Om vervelende verrassingen aan de grenzen te voorkomen waren de douanediensten van de betrokken landen vooraf op de hoogte gesteld van het vervoer en van de inhoud van de containers. De route loopt door Mongolië, Rusland, Wit-Rusland en Polen. Bron: Railcargo.nl | |
vosss | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:17 |
quote:Ik had er op googlevideos al eentje gevonden van amsterdam naar utrecht, maar die vond ik niet zo sjiek. Het mooiste is als ze met zo een boemeltreintje door een mooi berglandschap tuffen ![]() Bedankt voor de links, ik zal wel even checken of daar iets tofs bij staat ![]() | |
brandsrus | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:20 |
Vandaag was de trein 10.49 + 15min. op Lwc en stopte op Lw op spoor 5a. Sneltrein Lw - Gr van 10.58 reed niet. Stoptrein Lw - Gr van 11.01 reed van spoor 5b met + 15min. Kortom: Druk en chaos vanochtend, de oorzaak weet ik eigenlijk niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:24 |
quote:Ik heb ff een mailtje gewijd aan die onbeschikbare video's. Bleek dat ze door hun uploadbudget voor de maand heen zijn ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:39 |
Was dat niet gewoon de Inselzug? Die gaat vanaf spoor 5a. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:54 |
Aanrijding-met persoon Spoortunnel Rotterdam Blaak ... Vanaf het perron dus waarschijnlijk, juist een spoorloper die de tunnel uit wilde ofzo ![]() | |
brandsrus | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:09 |
quote:Euhm ik geloof het niet anders gaat hij niet stoppen in Lwc. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:15 |
Waar stopt die inselzug eigenlijk allemaal? Leer, Winschoten, HoogezandSappemeer, Groningen, Leeuwarden, harlingen Haven of zo? | |
Socios | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:20 |
Hij stopt eigenlijk gewoon waar ook de normale stoptrein dan stopt. Het is helaas geen extra (snel)trein... Hij stopt dus ook in Leeuwarden Camminghaburen. Maar zie net dat die vertraagde 10.49uur niet de Inselzug was, die ging al een halfuurtje eerder. ![]() | |
brandsrus | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:24 |
Ik ben er niet zeker van dat de Inselzug overal stopt. | |
Socios | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:28 |
Niet in Grijpskerk en/ of Zwaagwesteinde en soms ook niet in Sappemeer Oost en Kropswolde. Hangt er maar net van af welke stoptrein(en) de Inselzug vervangt. Had ook graag gezien dat ´ie alleen in Nieuweschans, Groningen, Leeuwarden en Harlingen Haven stopte. ![]() | |
vosss | vrijdag 29 juni 2007 @ 19:41 |
quote:Ow maar er zijn er best nog een paar beschikbaar hoor ![]() iig genoeg om vanavond lekker lam naar te koekeloeren met een berg bier en shoarma in mn pens als ik terug ben van de kroeg ![]() Ik dacht echt dat dit helemaal niet meer bestond en om wat voor reden dan ook niet meer gemaakt werd. ![]() Toen ik toevallig dit topic in de AT-list zag staan dacht ik (en ik weet het nog goed): "laat ik het maar gewoon even vragen. Misschien is er wel iemand die me hieraan kan helpen!" ![]() | |
sander89 | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:05 |
Schiet weer lekker op met de HSL ![]() Stapvoets door de tunnel hoe verzinnen ze het ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:08 |
quote:Van je collega's moet je het maar hebben niewaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:11 |
quote: quote:Minder dan 5 meter WTF ![]() Wie was daar een centimeter of 2 eerder zo aan het brallen over "vele kostbare minuten"? ![]() | |
SNArky | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:24 |
quote:Het lijkt me toch niet al te moeilijk om daar een oplossing voor te verzinnen ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 juni 2007 @ 22:30 |
quote:tuurlijk wel... stof ook weg ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2007 @ 13:12 |
Stapvoets rijden is dus hooguit enkele km/h (bij een zicht van minder dan 5 meter). Dat betekent dat je over de GroeneHarttunnel, 8,5 km lang, straks dus een paar jaar lang 3 uur doet. Dat kan natuurlijk niet, daar moet iets op bedacht worden ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 30 juni 2007 @ 13:57 |
En we leven met zn allen in een geweldig prutsland... ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 30 juni 2007 @ 13:58 |
* Dichterbijer reikt ProRAIL een motblik en veger aan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2007 @ 14:30 |
Wat is er nou weer aan de hand dan? Of hebben jullie het nog steeds over die stoftunnel? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 30 juni 2007 @ 15:00 |
Ja, ik wel iig | |
thatsme | zaterdag 30 juni 2007 @ 16:08 |
Waarom moet een stoffige tunnel een probleem zijn voor de HSL. Alle seinbeelden worden in de cabine weergegeven. De machinist heeft zijn zicht dus nergens voor nodig. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2007 @ 17:51 |
Behalve dan om te zien of eoa mongool er toevallig snachts een winkelwagentje vol met stoeptegels naar binnen heeft geduwd ![]() Ach boejje, daar blijft met 300 km/h ook weinig van heel. Toch? ![]() | |
Brembo | zaterdag 30 juni 2007 @ 19:15 |
quote:Maar hoe komt het dat zo'n tunnel totaal niet stof vrij is. Want ik neem toch aan dat het allemaal afgezogen wordt bij zo'n tunnel. Of komt het doordat er geen een trein door dat ding heen jaagt ![]() | |
Wadloper | zaterdag 30 juni 2007 @ 20:11 |
3221 is weer hersteld en samen met de 3209 staat deze in de lijn om naar Amersfoort te verhuizen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2007 @ 20:27 |
waarom repareren voordat je ze aan de sloop aanbiedt? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 30 juni 2007 @ 21:27 |
Misschien kan NSFS ze nog verkopen aan een maatschappij in het buitenland, ze hebben die Plan U dingen ook kunnen verkopen, dus misschien de wadlopers ook nog ![]() En anders is het inderdaad over en uit en gaan ze naar de sloop. En dan nog iets, Arriva moet die wadlopers hersteld van eventuele botsschade en rijvaardig afleveren aan NSFS ![]() Veolia moet dat ook, met uitzondering op de 3119, deze hebben zij dacht ik officieel afgeschreven. | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juni 2007 @ 21:44 |
quote:Dat kan jij wel leuk aannemen, maar dat is dus niet zo ![]() ![]() | |
Brembo | zondag 1 juli 2007 @ 03:33 |
quote:Inzetten in de 3700, wat anders! quote:Maar me vraag was meer van is er nou stof in die tunnel omdat er geen trein rijdt. Of omdat de afzuiging niet goed is. | |
Zug-Chef | zondag 1 juli 2007 @ 11:40 |
Blijf liever maar even af van de 3700 in negatieve zin te veranderen. Ik zit er vanaf eind augustus 95 dagen aan vast ![]() | |
Zug-Chef | zondag 1 juli 2007 @ 11:44 |
Ik vond nog een leuk plaatje van een spoorwegovergang in Duitsland, dit verzin je niet ![]() ![]() | |
NordicBlue | zondag 1 juli 2007 @ 12:06 |
Had net een discussie met iemand die beweert dat er bij spoorwegovergangen er stroom (in de vorm van schrikdraad, dus kleine tikjes) op de rails staat. Is dit zo? Lijkt mij niet toch? | |
Wadloper | zondag 1 juli 2007 @ 13:39 |
Volgens mij wel, omdat de trein dan kortsluiting maakt waardoor de spoorbomen dicht gaan ![]() Dacht dat het zoiets was, er staat wel zwakstroom op het spoor hoorde ik ![]() | |
ReisT | zondag 1 juli 2007 @ 16:35 |
Er staat toch altijd iets van stroom op het spoor, vanwege de treindetectie? En dan heb je bij elektrische treinen ook nog dat het spoor de stroomcirkel volledig maakt (stroom gaat heen door bovenleiding, terug door rails). | |
ACT-F | zondag 1 juli 2007 @ 23:22 |
quote:Dat programma heette 'Die schönsten Bahnstrecken' en werd uitgezonden op ARD. | |
Ou-Tannu | zondag 1 juli 2007 @ 23:40 |
dr staat volgens mij idd een KLEIN spanningsverschil tussen de spoorstaven? daarom worden ze ook kort gesloten bij werkzaamheden? | |
ReisT | maandag 2 juli 2007 @ 01:07 |
Dat kleine verschil is inderdaad voor de treindetectie, als er een verbinding is tussen de twee spoorstaven weet het systeem dat er een trein op het spoor staat (of dat de boel vanwege werkzaamheden dus expres is kortgesloten). Hoe dat precies zit staat hier. | |
NordicBlue | maandag 2 juli 2007 @ 08:02 |
quote:Thanks, daar staat het idd uitgebreid uitgelegd ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 juli 2007 @ 10:09 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 12:11 |
quote:Ik vreesde al voor deze chaos en heb mijn maatregelen genomen door voor de zekerheid niet met die trein van Groningen naar Lw te reizen, maar de bus te nemen en via Drachten te reizen. Was ongeveer op hetzelfde tijdstip als die trein in Lw. | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2007 @ 13:08 |
quote:* Dr_Flash duwt Zug-chef met zijn kop onder een tandradlocomotief ![]() ![]() | |
verzameldirk | maandag 2 juli 2007 @ 13:51 |
sommige honden hebben last van de stroom bij het oversteken van overwegen ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 17:42 |
Zag net een foto van deze stoomtrein:![]() Foto: Hielke Boorsma Het betreft stel 10307 | |
Wadloper | maandag 2 juli 2007 @ 17:59 |
Zijn inderdaad een aantal stellen die zulke rook uitslaan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2007 @ 18:25 |
Niks aan de hand, luchtfiltertje vervangen en het is over ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 juli 2007 @ 18:46 |
nee joh.. ze proberen gewoon de wadlopers na te apen ![]() | |
Mark-Hgl | maandag 2 juli 2007 @ 20:22 |
Cool, lijkt al op de 3416, die kon er ook wat van ![]() Hoi trouwens ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 20:30 |
Welkom ![]() Vandaag ook ICRm in Groningen volgens dit filmpje, tenbehoeve van het testen van internet in de trein http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U http://www.iee.org/Events/BOT08%20-%20Paul%20Diercks.pdf Op 18 juli is het setje in Lw ![]() | |
Mark-Hgl | maandag 2 juli 2007 @ 20:31 |
5 juli komt het ook in Hgl zie ik ![]() ICRm is een van de weinige materieelsoorten die ik in Hgl nog niet op de foto heb (naast DDM-1 en GTW) ![]() | |
Wadloper | maandag 2 juli 2007 @ 20:35 |
quote:Heb ik mooi vakantie ![]() Kan dan mooi naar Lw gaan, maar wil ik dat wel? ![]() ![]() | |
JaFFe | maandag 2 juli 2007 @ 20:36 |
ff een leek vraagje waarom rijden ze rond met internet? Tevens zou ik graag een keertje in zon nieuwe koploper willen zitten is er ergens te vinden welke stellen waar worden ingezet? | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 20:44 |
quote:Dit is een testsetje voor de NS, omdat de NS het mogelijk wil maken dat je in de trein kunt internetten en dat je op de lange afstanden tv kunt kijken. quote:Op Somda is dit meestal wel te vinden. Je moet de treinnummers dan aan tijden zien te koppelen, anders kun je een stel nog niet vinden. De 4011 zit als het goed is weer in de serie 1500 Amsterdam-Amersfoort-Deventer. Uitzoeken kan hier Vul dan een station in en probeer zo de juiste tijden te vinden die bij een treinnummer horen. | |
Mark-Hgl | maandag 2 juli 2007 @ 20:49 |
Of je registreert op Somda, en kijkt elke dag even in het forumtopic Opvallende dingen [datum]. Vaak staat daar precies wat de vernieuwde ICM stellen gaan doen ![]() ...moet je alleen wel het juiste treinnummer aan de juiste rit koppelen, maar daar is met PlannerPlus of Hafas wel uit te komen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2007 @ 21:58 |
quote:Die lui begrijpen er echt geen ene tyfus van. Absolute basisvoorzieningen als een toilet er maar gewoon uitmollen ten *gunste* van een paar klapstoeltjes, en wel uitgebreid gaan lopen kutten met nonsense als TV en Internet onderweg ![]() | |
Mark-Hgl | maandag 2 juli 2007 @ 22:09 |
Als ze dat geld nou net zoals bij DB nou eens gewoon inversteren in fatsoenlijke catering onderweg, zou al een hoop schelen! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 juli 2007 @ 22:15 |
Ja , en als je in iedere trein bier kan kopen, gaat de bezettingsgraad van de toiletten ook fors omhoog ![]() ![]() Want dat was het argument. Doodzielig eigenlijk. Bagagerekken waar nooit wat in ligt ga je er toch ook niet uitslopen? ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 22:27 |
Die Lintjes van Syntus hebben nauwelijks iets wat een bagagerek te noemen is ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 juli 2007 @ 22:39 |
quote:en dan 5 ct extra toeslag WC toeslag gaan heffen.. ofzo ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 juli 2007 @ 22:47 |
quote:ey jij hier ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 22:51 |
quote:Kan ik jou eindelijk dan ook eens ontmoeten. Waarschijnlijk komt het setje op 5a binnen. | |
_Xbox_Master_ | maandag 2 juli 2007 @ 22:51 |
quote:Idd, 4 kleine rekjes per stel dacht ik ![]() Zo, een paar foto's van gisteren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 juli 2007 @ 22:57 |
quote:Ik zal met mooi weer in ieder geval ook een langs de baan foto maken bij Werpsterhoek ! | |
Zug-Chef | maandag 2 juli 2007 @ 22:58 |
Strak geile foto van die 110 X-Box ![]() | |
thats-me | maandag 2 juli 2007 @ 23:01 |
quote:Heey Mark ook hier ![]() Vergeet 10 Juli niet, dan komt ie ook weer langs Hengelo. | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 23:01 |
quote:Ik plaat m bij het station, vraag even of ik een kijkje mag nemen en vertrek weer, omdat ik die dag hoogstwaarschijnlijk nog moet werken. | |
_Xbox_Master_ | maandag 2 juli 2007 @ 23:06 |
quote:Ook in duo uitvoering ![]() ![]() Een spoortje in Emmerich wat net iets achter de perrons ligt ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 juli 2007 @ 23:11 |
Dat is een mooie plaat ![]() | |
Mark-Hgl | maandag 2 juli 2007 @ 23:33 |
quote:Ja maar dan zit ik een km of 800 zuidelijker, bij de ingang van de Lötschbergtunnel ![]() | |
vw_caddy | maandag 2 juli 2007 @ 23:45 |
eej, Mark ook hier. ![]() | |
Wadloper | dinsdag 3 juli 2007 @ 07:17 |
Ey Mark ![]() Oke, wie is nu? ![]() ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 3 juli 2007 @ 07:59 |
Ik. HOI ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 08:38 |
Goeie platen XBM ![]() | |
Eix | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:00 |
Die 628 naar Bocholt rijdt oh zoooooo veel beter dan een wadloper. ![]() Soort van super wadloper. ^^ Hopelijk is die Duitse staking volgende week voorbij, anders begint mijn interrail al goed. ![]() ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door Eix op 03-07-2007 13:16:54 ] | |
Mark-Hgl | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:31 |
Tja ik stond in Hgl op de 144 te wachten, had dat ding +200 ![]() Gaan ze met een losse ICM-IV de vervangende treinen rijden, doe dan gewoon ICB zoals de vorige keer ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 13:49 |
Altijd beter dan een opgeheven trein niewaar? ![]() | |
Mark-Hgl | dinsdag 3 juli 2007 @ 14:05 |
Nee, want dan komen ze er achter dat het niet werkt om de 140 als normale IC te laten rijden en gaat ie zo snel mogelijk weer los van de NoordOost rijden ![]() | |
Petre | dinsdag 3 juli 2007 @ 14:50 |
Geschoten in Den Haag, en nee, hij draaide op dat moment niet door naar een volgende bestemming ![]() | |
GSMboy | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:13 |
quote:Niks speciaals aan ![]() Zie je vaker. Pas geleden een trein van Gn naar Beverwijk ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:16 |
quote:Dat zie je niet vaak, een ICRm in Groningen ![]() ![]() Ik zag in Groningen ook een keer een DD-AR staan, ook iets wat niet vaak voorkomt ![]() Meestal zijn het alleen maar Spurts,Buffels en Koplopers die daar rijden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:28 |
quote:Komt wel vaker voor. Bij verstoringen pakken ze een stammetje dat in Zwolle staat te niksen. Bij materieeltekort wil er ook nog wel eens eentje in de 9100 geplaatst worden. De extra stopper Zwolle-Groningen. | |
Zug-Chef | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:33 |
Vanaf drgl 2007 8x per dag extra stoptrein Lw - Wv, spitstrein 10798 rijdt niet meer tot Zl maar tot Wv. Jammer dat die tunnelvisie blijft, de wereld houd godverdomme toch niet op bij Wolvega ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:43 |
quote:Nope. Eigenlijk hadden de trein door moeten trekken tot Meppel en daar een overstap op de 9100 genereren. Moeten ze alleen even perron 1 daar ophogen. | |
Peterselieman | dinsdag 3 juli 2007 @ 17:45 |
quote:Ik denk dat ze het meer richting isolatie hadden moeten zoeken. Een optrekkende GTW hoor je namelijk boven bijna alles uit. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:11 |
quote:Sterker nog: De wereld BEGINT daar nog niet eens ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:13 |
quote: ![]() En jij zocht een huisje in Deinum ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:18 |
quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 3 juli 2007 @ 19:23 |
Schrikbarend dit: http://www.nicospilt.com/reisplanner-internationaal.htm en zo ongelooflijk de waarheid dit. Kansloos inderdaad | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 19:36 |
Wel godvergeten tering schandalig dat hij reclame loopt te maken voor de treinreiswinkel ja ![]() ![]() trouwens via Oberhausen gaat het natuurlijk ook gewoon. En anders pak je maar een bus, boeiend. Beetje gezocht dit. Mja, ik vind het huilie-gehalte zelfs erg hoog. Het is nooit zo geweest, en zal nooit zo worden, dat een NS-planner aansluitende binnenlandse treinen in het buitenland aangeeft. Maar DAAR is tenminste simpel omheen te laveren door gewoon de Hafas-planner te gebruiken. Even voor iedereen die mijn commentaar over de toiletten in ICMm dan ook huilie-gedrag gaat noemen dus ![]() | |
thatsme | dinsdag 3 juli 2007 @ 19:45 |
quote:Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken die me fatsoenlijk kan helpen bij internationale treinreizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 juli 2007 @ 19:48 |
quote: ![]() Het blijft wel de enige zaak in Nederland die ik ken, die me tot 2 keer toe een order heeft lopen verpuinpoeierbaggerprutsen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 juli 2007 @ 00:49 |
Reactie op de site van dagblad van het noorden naar aanleiding van het laten draaien van de GTW'tjes op een hoger stationair toerental:quote:Slurp ![]() ![]() | |
Brembo | woensdag 4 juli 2007 @ 01:12 |
quote:Opzich hebben ze wel gelijk, als het personeel op het brandstof verbruik wordt afgerekend. Maar dat lijkt mij zelf een beetje vreemd. Omdat je meestal kijkt naar brandstofverbruik, punctualiteit, aansluiting, reizigerstevredenheid etc. | |
Wadloper | woensdag 4 juli 2007 @ 06:32 |
Die dingen rijden 1 op 0,8 hoorde ik, dat is best veel... Maar je ziet ze soms ook wegknallen waar je U tegen zegt ![]() Vooral die 2-tjes zijn erg snel in optrekken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 juli 2007 @ 09:18 |
quote:Dan ken je Arriva nog niet ![]() | |
Socios | woensdag 4 juli 2007 @ 09:56 |
Hij spurt ervandoor, ja. ![]() | |
PabloLopez | woensdag 4 juli 2007 @ 10:01 |
Wat bedoeld de NS met grootste stations? Is daar een lijstje van? | |
thatsme | woensdag 4 juli 2007 @ 10:59 |
quote:Je kan er kaartjes kopen naar kleine gaten. Bij de NS kan je alleen fatsoenlijk kaartjes kopen naar Berlijn of Parijs. Iets anders kent de site niet. Daarnaast moet je uren in de rij staan voor je kaartjes waarvoor ik eerst naar Zwolle of Groningen moet! De treinreiswinkel stuurt ze mooi op! Alle groep reizen die ik er geboekt hebt zijn vlekkeloos verlopen. Ik ben benieuwd hoe de NS reageert als je dit besteld: 14 vervoersbewijzen Utrecht - Senec (SK) 15 reserveringen Utrecht - Senec (SK) en dan 1 maand later belt om nog 1 vervoersbewijs en reservering toe te voegen. Graag bij dezelfde couchette in wanneer mogelijk. Was totaal geen probleem. ![]() Ook kreeg je kaartjes die niet standaard vol tarief waren. Wij hadden een retourtje incl. CNL couchette + alle toeslagen voor de prijs van een enkeltje Utrecht-Wenen. | |
Robin2130 | woensdag 4 juli 2007 @ 11:11 |
quote:Ik denk: Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Leiden Centraal Rotterdam Centraal Den Haag Centraal Groningen Eindhoven Maastricht Of ben ik abuis? ![]() | |
JDude | woensdag 4 juli 2007 @ 11:12 |
Ik heb dat lijstje ooit eens ergens gepost, maar ja, die search he ![]() | |
JDude | woensdag 4 juli 2007 @ 11:17 |
Gevonden! Top-10 naar aantal in/uitstappers op een gemiddelde werkdag in 2005: 1 Amsterdam Centraal 2 Utrecht Centraal 3 Rotterdam Centraal 4 Den Haag Centraal 5 Leiden Centraal 6 Schiphol 7 Eindhoven 8 Hertogenbosch 's 9 Arnhem 10 Amsterdam Sloterdijk | |
Robin2130 | woensdag 4 juli 2007 @ 11:21 |
Ik heb vorige week troiuwens een ritje mogen maken met de nieuwe ICMm (4011) Hij wordt ook nog wel Koploper genoemd, maar koplopen is er niet meer bij nu de deuren dichtgelast zijn. Weet iemand een ander leuke benaming voor de ICMm? ![]() | |
SNArky | woensdag 4 juli 2007 @ 11:24 |
quote:Doodloper ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 juli 2007 @ 11:24 |
De stationsclassificatie volgens prorail met betrekking tot de gebruikersvergoeding:quote: | |
JDude | woensdag 4 juli 2007 @ 11:26 |
quote:Kopstoot? | |
Robin2130 | woensdag 4 juli 2007 @ 11:39 |
quote:Op zich heb je gelijk ![]() quote: ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 4 juli 2007 @ 13:29 |
Eindelijk de 4011 lekker aan het uittesten opweg naar mijn werk... iedere keer wel weer andere posi en nega dingen. Viel me op nu dat de intercom vele malen helderder klinkt dan in de oude koploper. Negatief een klein beetje is dat je her en der in de voorkant van de trein nog oude dingetjes tegenkomt. Zoals deurknopjes/gaatjes die nog de mooie bruine kleur hebben en dus niet veranderd zijn bij de verbouwing. Ik bedoel dan vooral in de ruimte onder de machinist. Waar je je fiets kan stallen enzo. Maar verder toptreintje! ![]() | |
JDude | woensdag 4 juli 2007 @ 13:31 |
Laatst in een ICRm stond de intercom zo hard dat het niet leuk meer was. De conducteur schrok er zelf ook van denk ik: "Station Tilburg, deze intercity gaat nog door naar Den Bosch..." *klik. Daar hoort nog een rijtje plaatsen achter ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juli 2007 @ 15:14 |
Leuk, nimby's. | |
Dr_Flash | woensdag 4 juli 2007 @ 15:24 |
quote:Tof, nu ik ![]() ![]() Allemaal irritatie en gekloot dus. En dat terwijl dit al een "herkansing" was, aangezien ik een half jaar eerder ook al op een wat minder prettige manier zaken met ze heb mogen doen. Nee hoor, laat mij maar lekker een half uurtje wachten bij de NS-balie, meteen hands-on zien en zelf kunnen checken wat er geboekt en gereserveerd wordt, en meteen mijn tickets in de zak. En wat NS Internationaal niet voor me kan regelen, dat regel ik ter plekke wel. No way in hell dat ik ooit nog iets met de treinreiswinkel te maken wil hebben ![]() ![]() | |
thatsme | woensdag 4 juli 2007 @ 15:41 |
quote:Dat is inderdaad minder! De kaartjes stonden bij mij ook op naam van de TRW, vond ik niet zo'n probleem. IK hoop dat ik niet tegen jouw ervaringen aanloop! | |
Dr_Flash | woensdag 4 juli 2007 @ 15:54 |
quote:Het wordt pas een probleem als die binding kaartje-persoon verplicht is. Dan vraagt een HC gewoon naar je legitimatiebewijs (zie CNL) en dan heb je dus wel degelijk een probleem ![]() | |
thatsme | woensdag 4 juli 2007 @ 15:57 |
quote:Ik zat dus met een groep van 16 personen in een CNL (duisburg-wenen) en geen probleem gehad met de kaartjes. | |
Peterselieman | woensdag 4 juli 2007 @ 17:18 |
quote:Tsja. Als het niet mag, dan krijgen Prorail en Tytsjerkstradeel een claim van ACTS om de oren. 11 dagen, omdat het spoor naar Heerenveen er uit ligt, moet toch kunnen. | |
Zug-Chef | woensdag 4 juli 2007 @ 17:52 |
11 nachten is dus dik gelul. Zegge en schrijven alleen op zaterdag komt er een trein aan in Lw om 3 uur. Alle overige nachten komt de trein in Lw al aan om 0:30 (en daarna komt er dus nog een arriva-trein aan) en vertrekt deze acts trein pas weer om 5:35 (en dat is dus NA de eerste arriva-trein). Feitenkennis van deze nimby's is weer eens ver zoek. | |
Wadloper | woensdag 4 juli 2007 @ 18:51 |
Wat verwacht je anders? ![]() | |
ReisT | woensdag 4 juli 2007 @ 20:45 |
quote:Als NS nu eens dit lijstje overnam, met dan de 1e en 2e-klasse stations als enige stops voor de Intercity's? Dan zit je met 41 stations net goed als je bedenkt hoe IC ooit bedacht is: "40-steden-tempo-trein". | |
Erasmo | woensdag 4 juli 2007 @ 21:54 |
Doebbel [ Bericht 98% gewijzigd door Erasmo op 04-07-2007 22:20:55 ] | |
Erasmo | woensdag 4 juli 2007 @ 21:55 |
quote:Mhoah een goederentrein die door een dorp dendert is natuurlijk ook wat anders dan een boemeltje van Arriva ![]() Afgelopen week hierin gezeten, het is technisch gezien eigenlijk een tram maar toch ![]() ![]() | |
Willy84 | woensdag 4 juli 2007 @ 21:56 |
quote:Ja goed plan! Bijlmer staat ook niet bij klasse 1 of 2. Lekker voorbij rijden dus..heerlijk ![]() Denk dat die lijstjes ook wel achterhaald zijn. asd Zuid staat er ook nog niet bij. Duivendrecht wel bij klasse 2, dit terwijl die misschien wel gaat dalen, omdat boven nog maar 2 treinen p/u komen. Beneden dan weer niks veranderd. Die cijfers van aantallen passagiers per station komen ook al uit 2005. Ik zit dus duidelijk te wachten op nieuwe cijfers. | |
Remco | woensdag 4 juli 2007 @ 21:57 |
quote:Dan zouden de IC´s niet meer in Almelo stoppen ![]() | |
Willy84 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:06 |
quote:als ze bij iedere dikke boom moeten stoppen is het geen ic meer he ![]() | |
Remco | woensdag 4 juli 2007 @ 22:07 |
Naja volgensmij is het in- en uitstappers in Almelo wel redelijk als ik dat vergelijk met IC station Steenwijk ![]() | |
Willy84 | woensdag 4 juli 2007 @ 22:24 |
quote:Daar staat toch geen dikkere boom ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 juli 2007 @ 23:52 |
quote: ![]() Wauw, dat zou nogeens wat zijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juli 2007 @ 00:25 |
De oogst van afgelopen zondag ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 5 juli 2007 @ 07:03 |
Netjes Fles! ![]() | |
thats-me | donderdag 5 juli 2007 @ 12:10 |
Was vanochtend van plan om de "Smart Connection" trein te gaan spotten te Wierden. Die heb ik niet langs zien rijden, maar wel een paar andere. | |
Dichterbijer | donderdag 5 juli 2007 @ 12:28 |
quote:Mooie plaat ![]() | |
ReisT | donderdag 5 juli 2007 @ 13:23 |
quote:Je bedoeld die trein uit dit filmpje? http://www.youtube.com/watch?v=J51Jf7pfe1U | |
Petre | donderdag 5 juli 2007 @ 14:48 |
http://www.youtube.com/watch?v=-qHciRklQQg&mode=related&search= auto + spoorwegovergang = schroot (Top Gear Style). | |
Dr_Flash | donderdag 5 juli 2007 @ 15:15 |
wel benieuwd welke machinist, autodealer, railvervoerder en spoorbeheerder ze daar gek genoeg voor gekregen hebben, oftewel: Wat kost zoeen geintje wel? ![]() Tof filmpje wel ![]() | |
Petre | donderdag 5 juli 2007 @ 15:23 |
quote:In the USA werken ook railvervoerders er aan mee, om het publiek zo te laten zien waarom ze moeten stoppen voor rode knipperende lampjes ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 juli 2007 @ 15:25 |
Dat is daar ook niet echt een overbodige luxe trouwens, daar zijn echt honderden filmpjes van ![]() | |
Petre | donderdag 5 juli 2007 @ 15:47 |
http://www.bahntv-online.(...)w_btvo_live_high.asx is ook altijd wel leuk trouwens ![]() | |
Wadloper | donderdag 5 juli 2007 @ 17:54 |
quote:Tja, maar zeg nou zelf, je zou niet graag in die auto willen zitten ![]() Dat mensen alsnog onder spoorbomen doorgaan, dat begrijp ik echt niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juli 2007 @ 18:33 |
Zow ![]() weer ff wat kilometers gevreten ![]() t barrel wat mij naar winterswijk zal brengen.. :x 2 schattive Plan V stammetjes naast elkaar ![]() wie had t over 4 bagage rekjes in een Lintert? t zijn er toch wel 12! per treinstel ![]() nog wat werkzaamheden.. zutphen geloof ik ![]() [ Bericht 59% gewijzigd door Ou-Tannu op 05-07-2007 18:43:47 ] | |
Zug-Chef | donderdag 5 juli 2007 @ 19:20 |
Geinige picca's ja ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 5 juli 2007 @ 19:21 |
Hier nog een bijdrage van mijn kant vandaag![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juli 2007 @ 19:37 |
quote:Dat heb ik gemerkt ja ![]() Ik ben ook weer terug van mijn rondje achterhoek en midden Nederland. | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juli 2007 @ 19:56 |
quote:hehe ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juli 2007 @ 19:59 |
quote:Ik heb alle overstappen gehaald, ondanks dat het soms krap was. Zelfs in Ut van 5a naar 18b, toen ik maar enkele minuten daarvoor had. | |
Zug-Chef | donderdag 5 juli 2007 @ 20:29 |
Morgen ff wat rode lintjes platen, een arriva en connexixon plan veetje schieten, hopen op de icrm-stam van 4 rijtuigen, en verder zien we wel ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juli 2007 @ 20:29 |
quote:ik had door vertragingen van een Lintert.. mn overstap op arnhem gemist.. waardoor ik op 1 MIN na mn overstap op utrecht mocht missen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 juli 2007 @ 20:35 |
quote:Ben net in Geldermalsen en met het kippenlijntje geweest ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 5 juli 2007 @ 20:46 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 05-07-2007 20:47:05 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 5 juli 2007 @ 21:22 |
idd morgen rustdag ![]() volgende week mischien nog ff een dagje yzer rijden ![]() | |
Mark-Hgl | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:37 |
quote:En vandaag ook weer, de 146 was een overvolle ICM-III en ik moest er in zitten... ![]() Daar ging mijn frühstuck in de BordBistro ![]() Van Somda btw: quote: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 00:43 |
Wat moet ik me bij dat laatste voorstellen. Remproeven op een gladde baan? | |
Brembo | vrijdag 6 juli 2007 @ 01:14 |
quote:Zo iets van: "Glij hem d'r in!" SGMm , blijft bij mij altijd bij als houten bankjes uit een communistisch treinstel. Waar 1e en 2e klas geen verschil is behalve de rust ![]() ![]() Maar goed nu twee rustige trein maanden ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 6 juli 2007 @ 05:21 |
SGMm tussen Eindhoven en Horst Sevenum, daar komt dus nooit SGMm, en DAT is nou juist het ENIGE dat boeit aan dat nieuwsitem ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 6 juli 2007 @ 09:02 |
hebben jullie allenmaal OV ofzo, dat jullie de hele dag maar aan het treinen zijn? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 11:31 |
quote:Zeker met die aankondigingen van "nu 2 rustige maanden" en zo, zou je dat wel denken ![]() Schrale paupers, lekker profiteren, maar o wee als het geld kost ![]() ![]() | |
SNArky | vrijdag 6 juli 2007 @ 12:18 |
quote:Het studenten-OV is gewoon een vorm van studiefinanciering, wat je ook gewoon moet terugbetalen als je je studie niet afmaakt ![]() | |
Mark-Hgl | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:23 |
quote:Gisteren nog een DD-AR ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:29 |
quote:* Ou-Tannu slaat fles.. tis maar 1 maand ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:32 |
Maar 1 maand? ![]() ![]() Ik had gisteren Virm in de 8800. En het schommelen viel reuze mee, zelfs tussen Woerden en Leiden ![]() Overigens erg raar: Ut - Ledn duurt 41 minuten, Ledn - Ut 47. Alle etappes zijn oostwaarts een minuut langer dan westwaarts, hij staat nergens langer stil of zo. Iemand enig idee waar dat voor nodig is? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:35 |
quote:en de 16de ga ik voor 2 weken op vakantie.. dus dan valt er ook weinig te treinen ![]() Daarna mischien nog wat euro's er aan opmaken.. als ik ze heb ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:40 |
Ik heb vernomen dat de Plan V/T's op een gegeven moment door de schredder gaan en dat ze vervangen worden door de SGMm. Klopt dit? | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:41 |
quote:met t huidige materieel tekort duurt dat vast nog wel ff.. en een T / V mag 140 volgens mij.. SGM(m) mag maar 125 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:45 |
quote:Ik begreep dat ze vervangen gaan worden door (iets wat afgeleid is van) de Duitse BR425-stellen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:51 |
quote:als dat 140 mag scheuren, anders loopt je hele dienstregeling in de soep ![]() | |
Robin2130 | vrijdag 6 juli 2007 @ 13:55 |
quote:je avatar ![]() | |
Eix | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:08 |
quote:Die Br425 mogen volgens mij 160 zelfs. ![]() Hoewel ik de Duitsers ook wel een beetje maf vind met snelheden. Afgelopen zondag met Fles, XBM en nog een vriend een rondreisje NRW gedaan en de Duitsers rijden zelfs nog met die oude Silberling rijtuigen zo'n 120-140. Was zeer comfortabel. Net alsof je over een weg vol kuilen reed. ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:13 |
quote:njah een Lint kan ook harder dan 120.. gezien ik gister met vertragign toch 135 op de GPS geclockt hebt in zo`n ding ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:20 |
quote:Heerlijk stil ook ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:25 |
quote:En naar ik meen gister ook nog een koploper. | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:27 |
quote:Goederenpad? | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:28 |
quote:Kan alleen als ie de ATB op code blauw zet. ATB helemaal uitzetten is niet verstandig. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 14:59 |
quote:Wat goederenpad? De trein volgt een goederenpad? De trein kruist een goederenpad? Wat bedoel je? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:01 |
Ik meende gelezen te hebben dat er op dat traject ergens een goederenpad lag. Daardoor is de trein langer onderweg, omdat goederentreinen nu eenmaal voorgaan. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:04 |
En omdat 5 minuten stil staan in Woerden (bijvoorbeeld) ook zo opvalt, wordt er maar overal een stukje langzamer gereden, zoiets? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:07 |
Zou zomaar kunnen. Je weet het maar nooit met de NS. Of het is bedoeld als veiligheidsmaatregel, omdat het spoor op dat traject nu ook niet als zeer goed bekend staat. | |
Brembo | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:31 |
quote:Volgens mij wordt er echt niet hard gescheurd door die Polder, zal me niks verbazen dat het maar 100 km/h aan tipt. Ik had het gevoel zelf ook dat het niet echt snel ging. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:32 |
nou ja, dat kan altijd natuurlijk, maar dan toch niet alleen maar één kant op? ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 6 juli 2007 @ 15:50 |
quote:Is dat zo? Ik zie best vaak goederentrein nogal lang stoppen op grote stations, ik dacht altijd dat dat was zodat allerlei intercitys en stoptreinen eerder konden vertrekken. Vroeger stopte hier op het kleine 3-sporige stationnetje in mijn woonplaats ook vaak goederentreinen om passagierstreinen voor te laten gaan trouwens, tegenwoordig zie ik dat niet meer zo vaak, maar ik kom er dan ook niet vaak meer. | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 16:11 |
quote:t schoot tenminste wel op ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 21:20 |
Iemand nog leuke rondjes gepland dit weekend? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:03 |
quote:ok.. dat valt me tegen van je ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:29 |
nou ja, wie weet krijg ik morgen nog eoa briljant idee ![]() | |
D_A | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:35 |
Ik heb een zilvere trein gezien waar de deuren en stoelen allemaal nog in plastic zat. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:57 |
quote:Ik dacht aan de California Zephyr maar dat kan vast niet ![]() | |
D_A | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:59 |
quote:Neen, die was het iig niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:09 |
post eens picca's dan ![]() | |
thats-me | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:13 |
Ik dacht eerder aan een Protos. ![]() Maar dan een andere kleur samenstelling ![]() Hier een video http://nl.youtube.com/watch?v=1G1btGddej0 | |
Dr_Flash | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:19 |
Een protos bij Haarlem? ![]() | |
Willy84 | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:21 |
Maandag Amersfoort-Leeuwarden-Stavoren-Groningen-Roodeschool-Amsterdam C gedaan. Vandaag Amersfoort-Emmen-Bus 300 naar Groningen(1.5 uur ![]() Toen ik tussen Leeuwarden en Sneek reed, hoorde ik nog echt dat kedegedenk ![]() | |
Luco | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:22 |
Het blijft een lelijk ding die Protos! | |
thats-me | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:24 |
Jep eerder deze week is die al in Amsterdam, Hilversum, Utrecht, Ede-Wageningen, Alphen aan den Rijn, 's-Hertogenbosch en nog meer andere plaatsen in Nederland gespot. [ Bericht 2% gewijzigd door thats-me op 06-07-2007 23:33:00 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 6 juli 2007 @ 23:55 |
Vanaf morgen 10 dagen geen treinen Leeuwarden - Heerenveen. ACTS rijdt via Buitenpost, dienstregeling zie rolandrail. Verder komende zondag de ALLERlaatste dag wadlopers in het Noorden. Het is nu definitief. Verwacht wadlopers op Leeuwarden-Groningen, maar hoogstwaarschijnlijk vooral Leeuwarden - Stavoren en misschien Leeuwarden - Harlingen Haven. | |
Ou-Tannu | zaterdag 7 juli 2007 @ 01:01 |
quote:Lekker dan ![]() ![]() zo erg ist spoor daar toch niet enzo? ik kan me ergere stukken bedenken ![]() | |
ReisT | zaterdag 7 juli 2007 @ 02:39 |
Nee ligt niet aan het spoor, ze gaan die week de spoorbrug bij Akkrum (ik zou niet weten over welke sloot) vervangen door een nieuwe en gelijk het spoor 2 meter verhogen. Voordeel: minder lawaai voor omwonenden, overweg is niet meer nodig, en de doorvaarhoogte wordt groter zodat die brug minder vaak open hoeft. Dan is eigenlijk het nog best knap dat dat in 10 dagen zou moeten kunnen lukken. | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 07:26 |
Ja dat gaat dus nooit lukken, want spoor 2 meter hoger betekend dat het hele station ook verlegd/verhoogd moet worden... 10 dagen he.... ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 08:33 |
quote:Nou dat wordt lachen ![]() EN die wadloperafsluiting, moet ik daarvoor ook via Zl - Gn - Lw omrijden dan of zo? ![]() | |
Remco | zaterdag 7 juli 2007 @ 08:43 |
Rijden wel bussen tussen Heerenveen en Leeuwarden | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:02 |
![]() Jammer dat het zulk kut weer is in dit land ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:06 |
ja, balen idd. Nou ja, als ik niks beters te doen heb kom ik misschien nog wel ff naar die wadjes kijken morgen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 09:51 |
Ah, nou ik ben morgen ook te vinden met fiets en camera rondom Leeuwarden. Er schijnt ook een meeting te zijn in de middag op spoor 1 te Leeuwarden. Maar goed, het wordt morgen wel mooi weer, dus flink wat wadjes platen in het landschap ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 10:57 |
Ik meld me nog wel als ik ook die kant op kom dan ![]() | |
vw_caddy | zaterdag 7 juli 2007 @ 11:11 |
quote:Als je bussen haat (like me) en je wilt een leuk rondje reizen dan ga je via Gn natuurlijk. ![]() | |
NordicBlue | zaterdag 7 juli 2007 @ 13:53 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:33 |
quote:Is misschien heul geen gek idee ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:33 |
quote:Waar heb jij nou weer kriebel aan? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:38 |
Helaas net de zon even weg, en op de achtergrond zie je m natuurlijk weer terug komen, waardoor de achtergrond beetje overbelicht was ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:40 |
Ik wil meer mist en zo, rijden die dingen niet in de vroege ochtend daar? Wat je nu ziet voor die bomen is alleen maar dieselrook lijkt me? Toffe plaat wel, trouwens ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:47 |
Ja klopt hij trok enorm op daar. Mist.. zou kunnen, hij rijdt doordeweeks (dinsdag tot en met vrijdagochtend) om half 6 's ochtends weg uit Leeuwarden ri Groningen... | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:50 |
quote:In november zijn de kansen op mist een stuk beter bedenk ik me net trouwens ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 14:54 |
Nog ff wat plaatjes van afgelopen zondag: BR628je... ![]() Trein van Emmerich naar Duisburg. Kan iemand me nou eens het verschil uitleggen tussen Halberstadt en Silberling? En welke van de 2 is dit dan? Bij voorbaat dank ![]() ![]() Twee 151's met een zware kolen- of ertstrein door Millingen (bei Rees). ![]() De ICE voor terug naar huis rijdt Duisburg Hbf binnen. ![]() Ranzige pornomachine ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:02 |
Leuke foto's wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:04 |
quote:Ja maar een vingerverfbeurt maakt van een Silberling toch niet een Halberstadt of zo? Er moeten toch technisch ook wel verschillen zijn zou je denken? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:06 |
Halberstadters zijn van origine Oost-Duits, en zien er zo uit: ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:08 |
En zie het verschil met de westerse variant:![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:08 |
ja, rode bakken met 2 stel witte klapdeuren op 1/3 en 2/3 baklengte. Dat is wat ik halberstadt noem ![]() Die Halberstadtjes rijden in Hongarije ook rond trouwens (maar dat wist je natuurlijk allang) | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:10 |
quote:Ja, bolle afrondinkjes kwa dakrand. rest lijkt me min of meer hetzelfde toch? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:10 |
quote:Ja dat is dus fout, Halberstadtjes zijn vooral te herkennen aan de hoekige rand aan weerszijden, terwijl de westerse variant wat ronder is. Verder zullen er vast nog wel wat verschillen zijn. Silberlingen zijn zo genoemd omdat ze vroeger zilvergrijs waren, verder hetzelfde als tegenwoordig, al is het interieur al wel gemoderniseerrd | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:11 |
De westerse variant mag geen Halberstadt heten? ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:12 |
quote:hmm nou je t zegt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:14 |
Kom op, nog 2, wie maakt de nieuwe? ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:16 |
quote:ik nomineer jou ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 7 juli 2007 @ 15:17 |
Yahoooooo ![]() |