boriq | maandag 19 juni 2017 @ 11:21 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 11:22 |
Laatste berichten;
| |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 11:24 |
Ik vermoed van niet. De Belgen pakken dat anders aan. Die gaan gewoon in het spoor zitten of plegen sabotage, zodat hun acties met weinig man toch veel effect sorteren | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 11:25 |
Je weet het niet! Fiesuh soosjalisten daaro. | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 11:33 |
Ja iedere Belg mag overal een rode vlag in het spoor steken als hij "gevaar" vermoedt, en maar heel weinig mensen mogen constateren dat het wel meevalt en die vlag weer weghalen | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 11:38 |
Ook de enige manier om ze te werven? Ik heb ze op de universiteit of hogeschool nog nooit gezien | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 11:46 |
Trouwens, als je lid bent van de bond en de bond schrijft een staking uit, dan betaalt de bond ook je loon voor die dag vanuit de stakingskas. Als je geen lid bent, staak je op eigen kosten. | |
GlenSpey | maandag 19 juni 2017 @ 11:54 |
Binnen het spoorbedrijf ligt er sowieso veel nadruk op. Heb van veel mentoren bijvoorbeeld ook gehoord over het nut en de noodzaak om je bij een bond aan te sluiten. Het is eigenlijk bijna een ongeschreven regel | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 11:59 |
Was in Duitsland het volledige budget niet recentelijk opgestaakt door zo'n klein bondje? | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 12:04 |
Oh dat zou best kunnen Moet je maar normaal doen en gewoon werken, met je luie aarsch | |
Goverman | maandag 19 juni 2017 @ 12:36 |
Tja, mooi gevalletje "put your money where your mouth is". En dan blijkt dat de zaak waarvoor gestaakt wordt misschien toch niet zo principieel, heilig en belangrijk te zijn... | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 12:39 |
Die groeptickets voor DB, is de naam daarvoor voldoende of moet je geboortedatum daarvoor ook weten? | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 13:18 |
Moet je greavy ff PM/DM, die weet dat precies. | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 13:26 |
In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen. http://nos.nl/artikel/217(...)-op-duits-spoor.html | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 13:28 |
Als er iets een linkse hobby is? | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 13:44 |
Ze hebben daar heel veel van die rooie gekkies. Op 1 mei wordt ook altijd het halve land afgebroken | |
dennistd | maandag 19 juni 2017 @ 13:55 |
Dat is altijd gezellig daar ja Gelukkig niet in Bochum-Dahlhausen dit jaar: | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 13:59 |
Dat heb je goed geraden! .. | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 14:51 |
Weten ze wel niet hoeveel schadelijke broeikasgassen er vrij komen bij het verbranden van kabels | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 14:52 |
En de andere helft vlucht naar Nederland | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 15:53 |
Wat willen die defensielui nou bij 't harde.... camokleding met een geel vest erover.... | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 17:43 |
Onzichtbaar opvallen. | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 17:50 |
Station Zwolle ligt nu plat door een stroomstoring. Geradicaliseerde FNV'ers?
| |
MTL | maandag 19 juni 2017 @ 17:54 |
Dit heeft meer impact denk ik dan die hele staking | |
renwan | maandag 19 juni 2017 @ 18:19 |
Net een stukje over die staking gezien op de site van het AD. Wat een treurnis | |
Adrie072 | maandag 19 juni 2017 @ 18:25 |
Deze? http://www.ad.nl/binnenla(...)ijn-leven~va746baa3/ Vind hier eigenlijk niets mis mee. | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 18:35 |
Joepie, ik sta stil achter een defecte trein. edit: Hij rijdt weer [ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 19-06-2017 18:41:44 ] | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 19:00 |
Ik ga morgen weer in Eindhoventje werken Stand by me | |
renwan | maandag 19 juni 2017 @ 19:02 |
Ik heb problemen met het gebruik van we. We willen de tweede man terug, we hebben dagelijks problemen. Pardon? Spreek lekker voor jezelf want ik hoef die tweede man niet terug en ik heb nog nooit problemen gehad. | |
renwan | maandag 19 juni 2017 @ 19:02 |
Ik heb morgen weer 2 slagen Eindhoven | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 19:40 |
Ik vind de ÖBB bovenleidingconstructie maar vreemd. Wel mooi maar zulke hoge masten, is dat niet pokkeduur en onderhoudsintensief? Meer spullen=meer dat kapot kan gaan. | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 19:43 |
Bovenleidingsconstructie is vrijwel onderhoudsarm, in NL althans. | |
Adrie072 | maandag 19 juni 2017 @ 19:44 |
| |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 19:49 |
de groente uit leeuwarden | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 19:51 |
En nu wat heen en weer pendelen voordat je weer naar de andere kant van het land mag? | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 19:56 |
neuh passagieren naar Meppel en vanaf daar zie ik wel hoe ik thuis kom | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 19:58 |
Ik ben al een keer extra in Lw geweest dus ik vind het al wel weer mooi geweest. Als de trein waarin ik nu zit door zou rijden leg ik al tijd bij en ik weet al dat ie noet verder gaat | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 20:00 |
Dat gaat nog een lang ritje worden denk ik | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 20:01 |
gezellig met de bus naar zwollywood en naar Amersfoort | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 20:06 |
http://nos.nl/artikel/217(...)geld-door-hitte.html Ah, we kunnen weer iets de schuld geven | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 20:06 |
Geen taxi Meppel - 't Harde? btw: leuk treinnummertje met Arriva als vervoerder https://www.ovtijden.com/arnu/rl/30661/2017-06-19T18:33:00+0200 | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 20:07 |
KANSLOOS KANSLOOS KANSLOOS schijtbedrijf prorail Geen excuses voor mogelijk Hef jezelf op falers. | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 20:08 |
nee want dan weet bijsturing ook waar ik ben ik berust mij in mijn lot en schrijf wel overuren als het teveel uit de kluiten escaleert | |
Ou-Tannu | maandag 19 juni 2017 @ 20:08 |
Begin jij dan een beter werkend bedrijf? want zonder prutsfail wordt het helemaal niks | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 20:10 |
schandalig | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:13 |
Arriva - B? | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 20:15 |
Arriva is niet zo vreemd, omdat dit vroeger de treinserie Groningen-Delfzijl was, maar - B vind ik raar | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 20:20 |
Inmiddels is de oorzaak gevonden van de storing in Zwolle, aldus Prorail op Twitter. Nu dus nog het repareren. | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 20:22 |
met ook niet. Kun je net zo goed het geld in de zak houden. | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 20:23 |
duurt waarschijnlijk tot na de ochtendspits. | |
Ou-Tannu | maandag 19 juni 2017 @ 20:23 |
Ga je zien.. hebben ze niet het juiste materiaal op voorraad | |
boriq | maandag 19 juni 2017 @ 20:38 |
Het is dus niet morgenochtend geworden;
| |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:40 |
Vorige week zaten sommige stukken van Zwolle in een tot 5 uur lange stroomstoring vanaf ergens in de ochtend. Ik had net de trein genomen en toen begon het. Alhoewel het station er geloof ik geen last van heeft gehad. Vraag me af of ze aan elkaar gerelateerd zijn. | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:41 |
Het spoor heeft toch z'n eigen energievoorziening? Een hele tijd terug was er hier in Breda eens een stroomstoring, in een wijk recht naast het spoor en vlakbij het station. De treinen bleven echter gewoon rijden. | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 20:44 |
Hangt gewoon aan TenneT vast | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:45 |
Aan de laagspanningstransformatorhuisjes die her en der in de wijken staan? | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:46 |
Het is niet de eerste keer dat een stroomstoring in een stad effect heeft op het treinverkeer.Nee duh, kom op zeg hondedrol | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 20:47 |
Dat is geen TenneT eah | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:47 |
Soms wel. Maar inderdaad, Enexis, Liander, Cogas, dat soort partijen. | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:47 |
Nou nou Ohja, je hebt gelijk. TenneT is 150+ kV en alles daaronder ligt bij de Stedins en Enexissen toch? Of zit ik nu abuis? | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 20:50 |
Het is officieel 110+ | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:53 |
Slechts 40 kV ernaast Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken? | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:55 |
Wacht, daar staat iets over op energievoorziening.info. Even zoeken. | |
b2py | maandag 19 juni 2017 @ 20:56 |
Ik kan de exacte details niet maar onderstations worden direct met 150kV gevoed volgens mij, hoe dat zit met seinhuizen etc weet ik niet precies. | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:56 |
Maakt eigenlijk niet uit want wat er ook staat, het is gelogen als er niet staat "De Kattencentrale" (c)Chris van Abkoude. | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 20:57 |
Wát? | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 20:58 |
Ja, daar zitten allemaal mensen katten te aaien om statische elektriciteit op te wekken. Dat is geloof ik uit Pietje Bell | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 21:09 |
Kansloos jankverhaal : http://nos.nl/artikel/217(...)geld-door-hitte.html | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 21:16 |
Taxi Meppel - Rotterdam | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 21:17 |
Aardig ritje | |
Frozen-assassin | maandag 19 juni 2017 @ 21:18 |
Jeetje... Elk jaar zelfde liedje. Paar dagen achter elkaar warm en ProRail kan het allemaal niet meer handelen... | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 21:20 |
Ja, is al dertig jaar zo. De "maatregelen" bestaan elk jaar weer uit "hopen dat het meevalt". Totaal kansloos gewoon. | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 21:21 |
Misschien is klimaatverandering sneller dan ProRail | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 21:22 |
Misschien moeten ze de rails wit schilderen | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 21:23 |
ik hoef het niet zelf te betalen | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 21:23 |
Ja of platentektoniek | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 21:24 |
Een vriend van me heeft ooit een taxiritje Keulen - Zandvoort gekregen van DB | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 21:25 |
" " Uiteindelijk wordt dat soort onzin toch door de reiziger betaald hoor. | |
James1988 | maandag 19 juni 2017 @ 21:26 |
Dat ze hem niet in een hotel hebben gestopt verbaasde me nog het meeste. Dit kan onmogelijk goedkoper zijn geweest | |
Peterselieman | maandag 19 juni 2017 @ 21:27 |
net nu alles weer begint te rijden ... | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 21:29 |
ja we hebben wel bijna uur staan wachten tot de taxi eindelijk eens een keer kwam want wij moeten die ook gewoon bestellen en kunnen niet zomaar de eerste taxi nemen die aan komt rijden | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 21:32 |
en hoe zie je het verschil dan? | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 21:33 |
Hardop lachen | |
DeaDLocK2K | maandag 19 juni 2017 @ 21:35 |
Ja, die meuk is aanbesteed dus ze kunnen niet zomaar een taxibedrijf bellen. Dan kan het taxibedrijf dat de aanbesteding gewonnen heeft het bedrag wat het andere taxibedrijf verdiend heeft opeisen plus een schadevergoeding geloof ik. | |
Salatrel | maandag 19 juni 2017 @ 21:42 |
aan het bedrag want aan het eind van de tot op de meter staat | |
Dr_Flash | maandag 19 juni 2017 @ 22:40 |
Zo dom ben je niet echt toch? | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:36 |
Bij onze buren zag ik dit:
| |
Duvel | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:04 |
Nee, onderstations worden gewoonlijk gevoed door 10kV uit het openbare net. En dat is dus geen TenneT. Als de "post" uitvalt, blijft de bovenleiding gewoon onder spanning staan. | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:46 |
Kan het dan zijn dat 25kV wel direct aan TenneT hangt en ik daarmee in de war ben? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:03 |
In principe ligt dat bij de Lianders, Enexissen enzo. Staat op wikipedia. Op energievoorziening staat dat het 10kV direct gevoed wordt. | |
Fred | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:20 |
Voor mijn gevoel mist hier iets | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:28 |
Logos! | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:57 |
Volgens mij heeft TenneT alleen 50kV en hoger. | |
Duvel | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:57 |
Het "Rijdt niet" onder de Benelux? | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:11 |
Dat een IC Direct niet rijdt is helaas geen nieuws meer | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:12 |
FirstGroup/MTR gaan 750 bakken Aventra bestellen bij Bombardier voor inzet in Wessex, waar nu Stagecoach South West Trains rijdt. Vanaf 20 augustus zal de joint venture First/MTR de franchise overnemen, nadat Stagecoach meer dan 20 jaar de houder is geweest. De nieuwe treinen zullen worden geleverd in samenstellingen van 5 en 10 bakken en zullen de treinen van het type Class 455 (in dienst 1985) en Class 707 (nog niet in dienst). | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:28 |
Ik weet niet of het door ons komt maar de tekst bij de machinist vacature reclame is aangepast naar
| |
ReisT | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:39 |
Ik mis een woord. Aanvullen? Vervangen? | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:55 |
Excuus. De nieuwe Aventra's gaan de 455's en 707's vervangen. | |
Fred | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:13 |
Een spoornummer is ook wel handig als je je trein wil halen | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:30 |
Jebaited | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:20 |
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen http://www.dumpert.nl/med(...)dat_kaartje_kan.html | |
dennistd | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:05 |
Blijkbaar gaat dat soort volk alleen met de trein en niet met de bus. Ik heb ze tenminste nooit in mijn bus | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:21 |
In de bus heb je die kaart tohc niet nodig jonge | |
dennistd | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:30 |
Zonder kaartje kom je bij mij de bus niet in hoor. | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:40 |
Daarom zie jij ze ook nooit eah | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:26 |
derLudolf | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:30 |
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest? | |
De_Hertog | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:33 |
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet: https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707 Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714 | |
JDude | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:42 |
Dat kan zelfs de Fyra niet zeggen. | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38 |
Ja, inderdaad. De geruchten gaan zelfs dat ze helemaal nooit in dienst gaan komen in Wessex: de toelating heeft vertraging opgelopen (softwareproblemen) en de nieuwe franchisenemer wil ze dus niet. Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden. De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer. | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:42 |
Door wie zijn ze ooit gekocht? | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:00 |
Ze zijn gekocht door leasebedrijf Angel Trains in opdracht van Stagecoach South West Trains en met goedkeuring van het Department for Transport. De Bombardiertreinen worden gekocht door nieuwkomer Rock Rail, dat eerder al orders voor Govia Thameslink Railway en voor Abellio Greater Anglia financierde. | |
derLudolf | dinsdag 20 juni 2017 @ 17:04 |
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen. KLM heeft daarom volgens mij ook erg lang door gevlogen met de MD11: gunstige lease ondanks hoge brandstofkosten. | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:01 |
De Britse treinenleasemarkt heeft de laatste jaren juist een opleving gehad. Vroeger waren er 3 ROSCO's (Porterbrook, Angel Trains, Evershort Rail) die konden vragen wat ze wilden, omdat DfT een dikke vinger in de pap wilde hebben met het bepalen van welke treinen waar zouden rijden. Daarom rijden treinen uit de jaren '70 en '80 nog steeds rond. Tegenwoordig hebben vervoerders wat meer vrijheid gekregen, en hierop zijn nieuwe leasemaatschappijen zoals Rock Rail en Beacon ingesprongen. Er komt hierdoor wat meer risico te liggen bij leasemaatschappijen, wat leidt tot gekke uitwassen zoals de Class 707's die dus misschien nooit in Wessex zullen gaan rijden. Het omgekeerde gebeurt nu ook: een paar jaar geleden heeft leasemaatschappij Porterbrook een speculatieve order van 20 stuks Class 387 geplaatst bij Bombardier. Hoewel er nog geen klanten waren besloot Porterbrook om deze treinen tóch te kopen. En met succes: enige tijd later had c2c interesse in 6 stuks, en GWR klopte een paar weken later aan om de resterende 14 treinen te leasen. | |
James1988 | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11 |
Aanvulling: de 707's zijn sowieso niet meer geschikt voor Wessex. In hun franchisebelofte heeft First/MTR aangegeven dat alle treinen zullen zijn voorzien van toiletten, iets wat niet het geval is bij de 707's. Hoewel de Desiro City een modulair concept is, valt nog maar te bezien of het achteraf installeren van een toilet tot de mogelijkheden behoort. Als toiletten niet ingebouwd kunnen worden in de bestaande casco's zijn er weliswaar meer opties, maar die zullen de leaseprijs niet lager maken. Integendeel. De treinen verlengen tot zesjes door een bak met een toilet toe te voegen is alleen mogelijk als dat een motorbak wordt, anders hebben de treinen niet genoeg vermogen om de rijtijden te halen. En dan moet het nog maar passen, op de routes waar de 707's zouden moeten gaan rijden is 10 rijtuigen het maximum op sommige stations. Een andere optie is om bakken te vervangen voor varianten met toilet, maar dan blijft de leasemaatschappij zitten met 30 ongebruikte tussenbakken. Dan zou er natuurlijk opdracht gegeven kunnen worden aan Siemens om nog eens 15 nieuwe treinstellen te bouwen gebruikmakende van de bestaande tussenbakken, maar dan moet er wel behoefte zijn aan die stellen. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:34 |
Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt | |
Peterselieman | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:36 |
Daar kan het met het verstevigen van het frame wel | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:40 |
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting". Tamelijk bizar wel, zulke dingen. We hebben het niet over een kauwgombal van een kwartje. Er wordt gewoon hersenloos met miljonenen gegooid en het moet nog lijken alsof dat normaal is ook | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 juni 2017 @ 20:33 |
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 20:40 |
Dat moet ook verboden worden natuurlijk | |
DeaDLocK2K | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29 |
Brussel Centraal ontruimd: https://www.demorgen.be/b(...)a-explosie-b80e908c/ | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29 |
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs | |
derLudolf | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:34 |
Niets bijzonders toch, spul heeft onderhoud in Zutphen toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:54 |
Ja klopt | |
Bitlord | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:33 |
Ik lees dat de NS en Prorail binne kort weer elke woensdag gaan testen met ETMET. Ze doen voorkomen alsof dat nieuw is, maar er is enkele jaren geleden toch al een test geweest? http://www.rtvutrecht.nl/(...)rukke-trajecten.html Edit: 2010 https://www.somda.nl/forum/8974/ETMET/ | |
Dr_Flash | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:35 |
ja dat was toen ook zo'n doorslaand succes he | |
b2py | dinsdag 20 juni 2017 @ 22:53 |
Die vijf weken is het nieuwe bestuur zeker vergeten? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:18 |
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast. | |
GlennQuagmire | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:28 |
Twee leuke nieuwtje van Stadler: - De eerste hybride FLIRT is af en gepresenteerd - De mock-up van de FLIRT-UK voor Greater Anglia is af Zien er beide goed uit | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 00:09 |
Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven! | |
dennistd | woensdag 21 juni 2017 @ 00:37 |
Ligt het aan mij of is die motorbak van de hybride FLIRT³ een stuk groter dan die van een GTW? Zal wel komen door de jacobsdraaistellen die niet te dicht op elkaar passen. | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 00:44 |
Die bak lijkt een keer zo groot te zijn als die van de GTW. | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 07:51 |
Daarom gaan ze kijken of ze het nu wel kunnen Spannend! | |
Salatrel | woensdag 21 juni 2017 @ 08:05 |
bovendien zijn er nu instapzones op de stations! | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 09:22 |
Zouden de machinisten ook jarenlang getraind zijn om daadwerkelijk daar te stoppen? | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 09:25 |
Nee. Machinisten van SLT's doen maar wat, naar eigen goeddunken. | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 09:27 |
Het self loading cargo moet ook nog getraind worden | |
Salatrel | woensdag 21 juni 2017 @ 09:38 |
nou men rekende altijd een slt4 bij bordje 3 en een slt6 bij bordje 4. 10 bakken slt bij bordje 7 enzovoort... als er geen bordje 7 stond werd de trein meestal zo ongeveer halverwege de 6 en de 8 neergezet. Sinds volgens mij handboekwijxiginf van vorig jaar wil men echter dat je helemaal doorrijd naar de 8. Je hebt dus de groep die smog steeds halverwege stopt en de groep die doorrijd tot de 8 | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 10:25 |
Dat bedoel ik dus. Het is dus niet goed genoeg gecommuniceerd naar het personeel. Of men blijft vastzitten in oude gewoontes. Er is ook nog een derde groep, die niet rekent en dus vrolijk 10 bakken SLT bij het bordje 10 neer zet. | |
Salatrel | woensdag 21 juni 2017 @ 10:39 |
Voldoende gecommuniceerd is het wel het is idd vooral blijven hangen in oude gewoonten | |
James1988 | woensdag 21 juni 2017 @ 11:07 |
Gewoon die bakbordjes vervangen door borden die de lengte in meters aangeven. | |
Salatrel | woensdag 21 juni 2017 @ 11:53 |
Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 11:58 |
Schermpje in de cabine met 'x meter tot ideale stoplocatie' en dan zo goed mogelijk daarop mikken | |
James1988 | woensdag 21 juni 2017 @ 12:02 |
Weet je dat niet wanneer je een trein meeneemt dan? | |
MTL | woensdag 21 juni 2017 @ 12:06 |
Werkelijk geen idee omdat de lengte in meters momenteel totaal niet relevant is. Uiteraard weet ik wel de hoeveelheid bakken. Alleen voor IC direct en IC Den Haag - Eindhoven weet ik het en dat is alleen omdat bij het gereed maken van de trein bij de Start of Mission voor ERTMS die gegevens ingevoerd moeten worden omdat het een getrokken trein betreft en dus variabel kan zijn. Bij treinstellen zijn dit vaste waardes die niet ingevoerd hoeven te worden (je moet enkel de treinsamenstelling bevestigen, dus opnieuw alleen de hoeveelheid bakken). | |
Eix | woensdag 21 juni 2017 @ 12:32 |
Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben. Bij iedere andere vervoerder die op basis van vrije markt een aanbesteding wint had ik het begrepen. In het PvE geen toilet als eis? Dan ook geen toilet. Simpel zat. De NS heeft daarentegen jarenlang al de hoofdrailnet-concessie onderhands gekregen. En men had altijd een toilet in de trein. Om dan ineens met SLT juist te kiezen voor een uiterst zakelijke opstelling, dat vind ik knap stom. Door treinen zonder toilet te bestellen ga je voorbij aan een goede toegankelijkheid en dus is het logisch dat daaruit een maatschappelijk debat volgt. Menig vacature kom je wel eens de tekst 'politiek-bestuurlijke sensitiviteit' tegen. Dit is een voorbeeld hoe het niet moet. Althans, ik zou er niet vreemd van opkijken dat als je als bedrijf vaker dit soort geintjes flikt de politieke teneur wordt dat een zakelijke openbare aanbesteding dan al snel beter is. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 12:38 |
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel. | |
Eix | woensdag 21 juni 2017 @ 12:40 |
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 12:42 |
http://nos.nl/artikel/225(...)printer-treinen.html | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 juni 2017 @ 12:53 |
Ze hadden ook best kunnen zeggen dat ze het niet zouden gaan doen. Dan was er geen probleem geweest. | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 juni 2017 @ 12:58 |
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-) | |
Fred | woensdag 21 juni 2017 @ 13:00 |
SLT10: 171m SLT14: 271m Voor mijn gevoel klopt daar iets niet. | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 13:01 |
242 meter toch? | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 juni 2017 @ 13:02 |
SLT16 bedoelde ik Beter zo dan andersom: Treinen worden telkens net iets langer. SLT16 is bijvoorbeeld net te lang voor alle perrons van 270 meter die de jaren voor de komst van die treinen waren aangelegd. Daarom heeft men inmiddels bij heel wat perronnetjes 5 meter bijgebouwd. | |
Salatrel | woensdag 21 juni 2017 @ 13:04 |
die combi mag volgend mij niet ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijn | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 13:05 |
Lengte van de trein moet toch wel automatisch uitgerekend kunnen worden? Als de lengte gewoon afleesbaar is van een schermpje hoef je al die maten niet te kennen.De overheid heeft toestemming gegeven in de veronderstelling dat de sprinters alleen voor korte ritjes zouden worden ingezet. Voor een ritje van max. 20 minuten is een toilet toch niet nodig, was het idee. Pas toen ze rondreden werd het duidelijk dat de sprinters ook op langere trajecten werden ingezet. | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 juni 2017 @ 13:19 |
Het was de bedoeling dat die combi's rond zouden gaan rijden maar ik geloof dat de toelating nog altijd niet rond is. Dat zou wel eens samen kunnen hangen met dat het nog niet heel hard nodig is maar in ieder geval is dat wel de reden dat in 2012 de perrons bij Almere Muziekwijk, Parkwijk, Buiten en Oostvaarders verlengt zijn tot net iets meer dan 276 meter. | |
toblorone | woensdag 21 juni 2017 @ 15:19 |
4tje hou ik altijd 2.6 aan en 6je 3.7 (Vergeleken met normale baklengte) [ Bericht 38% gewijzigd door toblorone op 21-06-2017 15:41:14 ] | |
GlenSpey | woensdag 21 juni 2017 @ 15:38 |
Wát | |
Mr_Klaasje | woensdag 21 juni 2017 @ 16:03 |
2,6 is net iets meer dan een kwart van de afstand tussen de 2 en de 4 voorbij de 2. 3,7 is bijna bij het bordje 4. | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 16:16 |
De conducteurs zien het al zitten: http://nieuws.ns.nl/de-ti(...)fdconducteur-xander/
| |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 16:36 |
Pennenlikker-technisch gezien niet misschien | |
Kansenjongere | woensdag 21 juni 2017 @ 16:45 |
Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt... | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 16:50 |
Je krijgt: Den Helder - Nijmegen/Schiphol-Eindhoven (en verder) Amsterdam - Maastricht Alkmaar - Eindhoven Anders krijg je het op dit moment niet passend boven Amsterdam en onder Eindhoven | |
derLudolf | woensdag 21 juni 2017 @ 16:54 |
Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil. Door die tienminutentrein gaat NS niet opeens ruimer in het materieel zitten... | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 16:58 |
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren. | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 17:51 |
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 18:03 |
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog. | |
derLudolf | woensdag 21 juni 2017 @ 18:05 |
Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrecht | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 18:07 |
niet alleen daar hoor, maar het gaat erom dat op de drukste trajectgedeeltes de capaciteit omhoog gaat. | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 18:28 |
Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan? | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 18:38 |
De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven. | |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 18:43 |
Dat zou het idee erachter moeten zijn. Geen idee of het helemaal zo uit gaat pakken | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 19:50 |
Venlo, Heerlen en Maastricht liggen toch niet ineens dichter bij Eindhoven? #hoedan | |
ReisT | woensdag 21 juni 2017 @ 20:10 |
Dit wekt niet echt de indruk dat er straks in de spits meer capaciteit is. In de daluren is er uiteraard wel meer capaciteit...http://www.ad.nl/binnenla(...)ol-traject~a6d5de94/ | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 20:18 |
Drukste is toch Amsterdam-Utrecht? | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 20:23 |
Het meest lachwekkend is de frase "misschien wel". Al twintig jaar lang lopen de roodhemden door d trein, sinds 15 jaar hebben ze ALLE big data die je je op dat gebied maar kunt wensen, maar men weet niet eens precies wat het drukste traject van Nederland is. Man man man. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 20:23 |
Ja dat dacht ik ook allemaal wel maar het balkon is veel te fijn om me zo druk te maken Je hebt wel degelijk gelijk though (y) | |
Kansenjongere | woensdag 21 juni 2017 @ 20:26 |
Dat "spoorboekloos rijden" vind ik ook zo'n holle term. Als het in de praktijk blijft te werken is het natuurlijk prettig dat de maximale wachttijd korter wordt, maar ik denk dat dan nog steeds niemand voor zijn plezier 10 minuten op het perron staat te wachten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 20:28 |
Ik snap deze reactie niet echt. Niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten. Noch bij 1, noch bij 10, noch bij 60 minuten. Of er is iets goed mis met je. Je kan het hooguit niet erg vinden om te moeten wachten maar plezier? Dus; leg eens uit wat je bedoelt.... | |
Kansenjongere | woensdag 21 juni 2017 @ 20:30 |
Eringa stelt "Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd." Dat is natuurlijk quatsch, het gros van de reizigers op deze trajecten zal net zo veel rekening blijven houden met het spoorboekje als ze nu doen, want zoals jij al aangeeft "niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten." | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 20:33 |
Ben ik het niet mee eens. Bij treinen die iedere 10 minuten gaan, ga ik gewoon naar het station. Dat doe ik bij de metro en de tram ook. Bij een kwartier zoek ik het wél op. | |
Kansenjongere | woensdag 21 juni 2017 @ 20:39 |
Metro's en trams rijden zeker in de spits toch veel frequenter dan eens in de 10 minuten? | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 21:04 |
Dat kan wel zijn, maar met een kwartier ga ik nog plannen, met 10 minuten niet meer. Dan haal ik wel ff koffie of check ik m'n mail. Edit: Het is voor mij meestal niet zo aangezien ik bijna nooit in steden met dat soort vervoer kom op tijden dat het zo frequent rijdt. | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 21:05 |
Dat maakt zijn punt alleen maar sterker | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 21:08 |
Zo scherp ben ik na 10 uur in 30 graden op kantoor niet meer | |
Kansenjongere | woensdag 21 juni 2017 @ 21:15 |
Ik denk niet het omslagpunt bij 10 minuten ligt, ik vraag me überhaupt af of ik als reiziger zo veel verschil ga merken (behalve wanneer blijkt dat het spoor deze extra capaciteit niet aan kan en er daadwerkelijk sprake wordt van spoorboekloos rijden omdat geen trein zich nog aan de dienstregeling houdt). Het verschil tussen eens in het half uur een trein en elk kwartier is enorm, het verschil tussen eens in het kwartier en eens in de tien minuten lijkt me marginaal. | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 21:17 |
Voor interstedelijk rail is dit wel erg frequent, dat zie je niet overal. En de reiziger merkt het doordat vooral op Utrecht - Den Bosch de huidige capaciteit niet toereikend is voor de vraag. Dat had je ook anders kunnen oplossen maar er is gekozen voor het invoeren van PHS, wel zo toekomstvast. | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 21:38 |
Het is ook vele malen goedkoper dan viersporigheid denk ik. Bij viersporigheid heb je bijna dezelfde hoeveelheid materieel nodig als bij PHS en veel meer investeringen in infra, helemaal bij deze spoorlijn die op zoveel plekken achterlijk kunstmatig hoog ligt, alhoewel je dan wel gelijk de maximumsnelheid kan aanpakken en op 200-250km/u kan flikkeren. Maar dan nog, dat kan nu ook en tegen lagere kosten. Verlengen van perrons kan ook heel kostbaar zijn. Ik denk dat PHS met wat beveiligingsaanpassingen en kleinere investeringen in infra een goede én betaalbare oplossing zou kunnen zijn. En ik ben heel benieuwd of het NS dit keer wel lukt. Ik geef ze het te doen als eerste en ik denk dat een aantal van de grote struikelblokken in infra nu wel zijn aangepakt in tegenstelling tot de vorige proeven. | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 22:01 |
Aan viersporigheid ontkom je op termijn toch niet. Ja dat gaan jij en ik nog meemaken. Zo niet ligt het aan een kabinet dat te laf is om er zijn vingers aan te branden. Maar komen moet het er hoe dan ook/ | |
DeaDLocK2K | woensdag 21 juni 2017 @ 22:17 |
Ik hoop het oprecht want ik denk dat het daar écht nodig is. Evenals driesporigheid naar Amersfoort vanaf Utrecht en Weesp. | |
b2py | woensdag 21 juni 2017 @ 23:11 |
Ik zat meer te denken aan een spitsversterker Tilburg - Den Bosch - Utrecht zoals meerdere malen voorgesteld door Klaasje | |
GlenSpey | woensdag 21 juni 2017 @ 23:15 |
Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep... | |
James1988 | woensdag 21 juni 2017 @ 23:15 |
Laat een paar ritten van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) met DDZ12 rijden en koppel in Den Bosch een stel af dat je naar Utrecht stuurt, in de avondspits doe je het omgekeerde. Ik reis al een aantal maanden dagelijks op het traject Breda - Utrecht en ik zie best wel veel mensen overstappen van de 3600 op de 800 en vice versa. Reden voor verlengen van de 3600 is dat het geen extra paden kost op Breda - Tilburg v.v. | |
Dr_Flash | woensdag 21 juni 2017 @ 23:19 |
Volgens jou 46 miljard datapunten. Maar volgens jou is het wat anders. Nou, nee hoor | |
dennistd | donderdag 22 juni 2017 @ 00:52 |
Geheel viersporig wordt een duur geintje daar met twee bruggen, maar viersporigheid tussen de bruggen zou een goede oplossing kunnen zijn: door de drie stops onderweg daar kun je zonder oponthoud met de IC de sprinter inhalen. | |
Peterselieman | donderdag 22 juni 2017 @ 00:56 |
ideale plek voor viersporigheid zou Elst zijn, maar ik geloof dat de gemeente op een deel van het beoogde terrein plannen heeft. Daarnaast is dat huidige kopspoor een onding. Trek het door naar het noorden, zodat Arriva rijdend in kan takken ipv op het hoofdspoor een stop maken. | |
James1988 | donderdag 22 juni 2017 @ 01:01 |
Dat kopspoor is gebouwd om plannen te realiseren die alweer waren veranderd toen het kopspoor werd opgeleverd | |
Peterselieman | donderdag 22 juni 2017 @ 01:04 |
Het komt van pas als Arnhem - Nijmegen vanwege werkzaamheden eruit ligt. Dan hoef je de oostelijke Betuwelijn niet geheel te verbussen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 07:34 |
Daar moet de overheid sowieso een stokje voor steken want als het over 20 jaar nodig is dan kijk je tegen peperdure onteigeningen aan. | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 08:24 |
Ze hebben dat toch zelfs al volgebouwd met oa een parkeergarage? | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 16:04 |
Morgen staking Arnhem: http://www.omroepgelderla(...)-Arnhem-door-staking | |
De_Hertog | donderdag 22 juni 2017 @ 16:23 |
Is idd nogal dicht op het spoor: | |
Yreal | donderdag 22 juni 2017 @ 16:32 |
Railjet te Wien hbf. | |
Dr_Flash | donderdag 22 juni 2017 @ 19:24 |
Gaat lekker he Blikseminslag 3 Seinstoring 2 Wisselstoring 1 Stroomstoring 1 Defecte bovenleiding 1 en dan moet het staken nog beginnen | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 20:35 |
T'is allemaal wat he | |
ReisT | donderdag 22 juni 2017 @ 20:38 |
Ze gaan nu maar in één standplaats staken, op de rustige ochtend van de week... Daar merkt dus bijna niemand wat van! Lekker handig. | |
Mr_Klaasje | donderdag 22 juni 2017 @ 20:39 |
Onweer is zo ongeveer het meest lullige weer voor het spoor. Er valt ook minder tegen te doen dan tegen sneeuw. | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:16 |
Bliksemafleiders? | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 21:17 |
Spoor isoleren van weersomstandigheden door het overal, samen met A-wegen, te vertunnelen. | |
James1988 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:21 |
En het uitzicht dan? | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:25 |
Dan ga je maar fietsen | |
James1988 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:38 |
Ga zelf fietsen | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:41 |
Doe ik toch jonge, eckte hollander, inb4 kut brabo's | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 21:42 |
Kutbrabo's is één woord. | |
liesje1979 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:43 |
Maar ik kan wel gewoon van Den Haag naar Schiphol komen toch? Er zijn bussen las ik? | |
James1988 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:44 |
Iedereen weet dat het onder de rivieren een stuk beter toeven is dan erboven. Ja, Limburg telt mee. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 21:44 |
Limburg is de beste van alle provincies die met een L beginnen. | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:45 |
Wanneer? Staking is in Arnhem morgen | |
derLudolf | donderdag 22 juni 2017 @ 21:45 |
Wat is het toch een gave loc/trein. | |
liesje1979 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:46 |
Vannacht. Er is blikseminslag? | |
derLudolf | donderdag 22 juni 2017 @ 21:46 |
en een pleonasme | |
Peterselieman | donderdag 22 juni 2017 @ 21:46 |
Als je van veel warmte houdt wel ja. Afgelopen dagen was het daar niet uit te houden, in tegenstelling tot het noorden | |
James1988 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:48 |
Prognose is 0:15, maar dat kan alle kanten op. Blikseminslag kan nare gevolgen hebben door zwerfstromen enzo. Volgens de NS-app is er vervangend vervoer. | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:48 |
Dan is er vast wel een bus, houdt de storingenpagina in de gaten en ga desnoods eerder op reis. Eventueel contact met @NS_Online is ook wel de moeite, die kunnen best wat betekenen | |
Salatrel | donderdag 22 juni 2017 @ 21:51 |
derLudolf | donderdag 22 juni 2017 @ 21:52 |
Die titel klinkt als satire. | |
liesje1979 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:52 |
Okay, thanks, ga wel rond 12 uur hier weg, ik vlieg om 6 uur. | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:53 |
Net zo goed als de Laidel | |
b2py | donderdag 22 juni 2017 @ 21:53 |
Sterkte, dat moet je zeker wel kunnen redden! | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 21:57 |
Waar ga je een magneetje van scoren? | |
liesje1979 | donderdag 22 juni 2017 @ 21:59 |
Er ligt hier nog steeds 1 in een enveloppe. Albanie. | |
DeaDLocK2K | donderdag 22 juni 2017 @ 22:00 |
Fucking vet! Veel plezier | |
Dr_Flash | donderdag 22 juni 2017 @ 22:08 |
Veel plezier Liesj0n! | |
dennistd | donderdag 22 juni 2017 @ 23:51 |
DB heeft op verschillende stations op Hamburg-Bremen en Hamburg-Hannover treinen neergezet waar gestrande reizigers de nacht door kunnen brengen:
| |
_serial_ | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01 |
Wethouder Vlaardingen: 'vertraging oplevering Hoekse Lijn' | |
DeaDLocK2K | vrijdag 23 juni 2017 @ 00:17 |
We schrijven 1 juli 2023. Schaarsgeklede burgemeester Fleur Agema van Rotterdam opent feestelijk de nieuwe lightrail van Rotterdam naar Hoek van Holland! Nooit was Rotterdam nog langzamer dan Amsterdam in het bouwen van iets dat er al was! | |
derLudolf | vrijdag 23 juni 2017 @ 01:06 |
Waaruit zullen die 'Hotelzuge' bestaan? IC materiaal of hadden ze toevallig nog oud CNL spul in de buurt? Of is dat allemaal naar ÖBB gegaan? | |
dennistd | vrijdag 23 juni 2017 @ 01:44 |
Gewoon zitrijtuigen aldus ICE Treff: http://www.ice-treff.de/index.php?id=481474 | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 01:58 |
De trein NS gisteravond was een ongenadige bende. Treinen van Utrecht konden niet meer naar het noorden. De trein naar Den Bosch stopt 3 meter voor de Maas, en in zijn achteruit naar Zaltbommel. Vanaf Eindhoven naar het zuiden ging ook niet meer. Alles was kapot. Dat mag toch niet kunnen? Van Utrecht naar Zaltbommel achteraf duurde al 2.5 uur. Niks in het nieuws. Ik denk dat wel 100.000 reizigers vast zaten. Als het niet veel VEEL meer is. Waanzin. Staan gewoon 2000 mensen op Zaltbommel. Wat nou bus? Er is geen bus. Urenlang. Wat een puinzooi. Bliksem; elk bliksem net vangt dat op via geleiders. Bij de NS meteen op 3 plekken plat op 1 traject. Kan toch niet.... Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik ben opgehaald door me pa. De held. [ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 23-06-2017 02:04:25 ] | |
liesje1979 | vrijdag 23 juni 2017 @ 02:04 |
Ik moest een uur op de bus wachten op leiden, gelukkig kwam er nog 1 bij, daardoor konden er 100 mensen mee. Denk dat er ongeveer 20 bleven staan, bussen vol. | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 02:09 |
Wat een waanzin joh, een uur valt nog mee, Ik denk dat de vertraging naar bv Maastricht, als je er al komt (weet ik niet, misschien zit Utrecht CS nu wel vol), zeker 5 uur had gekost vanaf Utrecht. Mensen met een vliegtuig missen zeker elke vlucht al ga je 2 uur te vroeg. | |
liesje1979 | vrijdag 23 juni 2017 @ 02:12 |
Ja las met verbazing je verhaal, heftig! Ben wel blij though, want ik wil mijn vlucht niet missen. Maar heel erg balen voor alle gestrande mensen. | |
liesje1979 | vrijdag 23 juni 2017 @ 02:14 |
ik las thuis gelukkig al over de inslag op schiphol, liep hier om 24 uur de deur uit en vlieg om 6 uur dus dat red ik wel.vanaf Den Haag trouwens, vanuit elders heb je qel echt een probleem denk ik | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 02:32 |
Andere trajecten lagen dus ook plat. Waanzin hoe compleet plat de NS gaat. Haal je vlucht! [ Bericht 22% gewijzigd door PluggieOD op 23-06-2017 02:46:54 ] | |
liesje1979 | vrijdag 23 juni 2017 @ 03:15 |
Ik ben al op Schiphol. | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 03:18 |
Top! | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 03:44 |
Waar ga je heen? | |
derLudolf | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:15 |
Albanië | |
Salatrel | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:30 |
De Thalys naar Lille vertrok gisteren met de Nederlandse atletiekploeg met 2 uur vertraging uit Rotterdam. Gelukkig kon Churandy Martina er wel om lachen.... | |
derLudolf | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:31 |
Dat zegt vrij weinig | |
Dr_Flash | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:06 |
| |
Peterselieman | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:34 |
Als die zelfs al niet op tijd komen ... | |
PluggieOD | vrijdag 23 juni 2017 @ 10:34 |
De hoofdrolspelers zijn net weggelopen bij Koefnoen: Wilbert, Mirna en Thomas. Wilbert heeft het helemaal gehad met zijn Renault met al dat stoom altijd uit de radiator. Mirna komt altijd te laat. Zelfs bij de film. Thomas heeft de allerbelangrijkste presentatie in zijn leven. | |
Salatrel | vrijdag 23 juni 2017 @ 12:54 |
nouja hij was al te laat uit België gekomen wegens een aanrijding in Brussel oid. Hij reed uiteindelijk gecombineerd met een Thalys later naar Parijs. Maar vanwege werkzaamheden op de hsl werd ie al omgeleid via Gouda en daar reed alles ook al met vertraging | |
James1988 | vrijdag 23 juni 2017 @ 15:40 |
En meevallertje voor DSB: ze hebben 15 IC2's weten te verkopen aan een anonieme koper voor een onbekend bedrag. Van de 8 IC2-stellen die in Denemarken overblijven gaat er 1 naar het museum, en 7 naar de plaatselijke conservenblikjesfabrikant. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 juni 2017 @ 16:28 |
Wie had die dingen gebouwd dan? | |
James1988 | vrijdag 23 juni 2017 @ 16:36 |
AnsaldoLlanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch | |
Dr_Flash | vrijdag 23 juni 2017 @ 16:39 |
Lekkere tent man | |
b2py | vrijdag 23 juni 2017 @ 16:42 |
Goeie persco's hebben ze daar, windows update alles | |
Peterselieman | vrijdag 23 juni 2017 @ 17:28 |
Wie zou die troep willen hebben. Ben er wel benieuwd naar eigenlijk | |
Adrie072 | vrijdag 23 juni 2017 @ 17:32 |
ALKMAAR - Rond middernacht op de trein stappen en dan binnen 24 uur zoveel mogelijk kilometers afleggen in Nederland. Dat is de opdracht van een wedstrijd waaraan de 27-jarige Ari Fijan uit Alkmaar komende nacht gaat meedoen. Het huidige record, dat in 2015 werd gevestigd, staat op bijna 1600 kilometer. Ari verwacht ruim 1900 kilometer te kunnen afleggen binnen een dag. De Alkmaarder maakt de reis samen met een vriend. "24 uur is behoorlijk lang. Als je samen gaat, heb je aanspraak en minder kans om in slaap te vallen." Al weken zijn de twee bezig om routes uit te stippelen. De vrienden hebben besloten om te beginnen in Nijmegen. Ze pakken vanuit daar de trein naar Utrecht van acht minuten na middernacht. Daarna stappen de heren over op het nachtnet. Sprinters worden zoveel mogelijk overgeslagen, die rijden te langzaam en stoppen te vaak. Met werkzaamheden hebben ze in de planning rekening gehouden, maar andere eventuele vertragingen zijn niet ingecalculeerd. Als er iets misgaat, is het dus improviseren. Ari maakt zich daar overigens niet erg veel zorgen om. Twee jaar geleden deden hij en zijn vriend ook al mee aan de wedstrijd. "Toen heb ik mijn planning tot op de minuut nauwkeurig kunnen uitvoeren." Spanning Maar waarom zou je voor je lol 24 uur in een trein gaan zitten? "Vanwege het wedstrijdelement, de planning vooraf en het logische inzicht. Het is een uitdaging die ik mooi vind", beluit Ari. Zondag is duidelijk wie de winnaar is. Dat moet blijken uit het reisschema en selfies die onderweg door deelnemers worden gemaakt. http://www.nhnieuws.nl/ni(...)d-bij-treinwedstrijd | |
ReisT | vrijdag 23 juni 2017 @ 18:05 |
Wel onder voorbehoud hè, alleen als ze toegelaten worden in waar-dat-dan-ook-moge-wezië. | |
Dr_Flash | vrijdag 23 juni 2017 @ 19:53 |
Altijd weer geinig zoiets | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 00:57 |
Liveblog: http://www.treinreiziger.nl/live-kilometer-kampioen-2017/ | |
Dr_Flash | zaterdag 24 juni 2017 @ 00:59 |
Gele shirts, hoe origineel | |
Adrie072 | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:39 |
Gezellige, vrolijke boel zo te zien, top! | |
Salatrel | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:58 |
Mind the gap! | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:17 |
Mind your step! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:31 |
Dit is toch niet op Schiphol joh! | |
Dr_Flash | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:33 |
de enige tekst die ik kan lezen in die foto suggereert toch wel degelijk "Schiphol Airport" | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:35 |
Mooi nieuw plafond wel! | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:37 |
Heb je wel op de bestemmingsaanwijzer gekeken? | |
greavy | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:37 |
Den Bosch? | |
Wertha | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:52 |
Dit geintje flikken ze in Weert op spoor 3 ook wel eens. Nét niet ver genoeg doorrijden. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:56 |
Als ik in Zwolle naar de trein naar Schiphol aan het kijken ben ben ik dus al op Schiphol Goed om te weten, kan ik zaterdag uitslapen <3 | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57 |
Nee die gaat naar Den Haag | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:58 |
Hopelijk dan wel, vandaag kom je niet veel verder dan Almere zo te zien | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 15:46 |
Kut NS | |
Adrie072 | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:18 |
| |
derLudolf | zaterdag 24 juni 2017 @ 18:22 |
Net op Discovery, gaaf bruggetje http://californiathroughmylens.com/goat-canyon-trestle | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 20:15 |
b2py, Mr_Klaasje en anderen; is er al een dienstregeling voor Zwolle-Enschede voor na december bekend? Ik ben heel benieuwd of de laatste reismogelijkheid vanaf Enschede nog steeds 23:04 is dan. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 24 juni 2017 @ 21:19 |
Intern Prorail en vervoerders wel. Wellicht weet het Rocov Overijssel het ook wel (dat lijkt mij tenminste wel de bedoeling). Ik zelf weet het niet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 21:20 |
Ah, Syntus doet dat niet publiek? Jammer, is wel belastinggeld. | |
Piles | zaterdag 24 juni 2017 @ 21:36 |
Toffe aflevering ja Vond die in Pennsylvania ook heel cool. | |
James1988 | zaterdag 24 juni 2017 @ 22:06 |
Ik ben al de hele dag op pad geweest in NRW, dat ging allemaal prima. Toffe dag gehad, lekker veel gezien en goed gegeten bij Gaffel am Dom. En welke aansluiting gaat de mist in? Precies, de overstap in Eindhoven van de IC uit Venlo op de IC naar Breda en verder. De laatste reed weg zodra de IC uit Venlo binnenkwam. +30 nu. Bedankt NS, falend kutbedrijf. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 24-06-2017 22:13:34 ] | |
Duvel | zaterdag 24 juni 2017 @ 22:10 |
Er worden wel meer dingen gedaan met belastinggeld die je niet te zien krijgt. | |
dennistd | zaterdag 24 juni 2017 @ 22:10 |
Dat doet vrijwel geen enkele vervoerder. Alleen bij het Rocov wordt het voorgelegd, maar die publiceren over het algemeen niet zoveel (sowieso die in Twente niet). | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 22:13 |
Soms als ik gepoept heb dan heb ik zelf moeite met de lucht. Net zo relevant. Daar moet dan maar eens verandering in komen. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 24 juni 2017 @ 23:03 |
De besluitvorming is ongeveer een half jaar voor de start afgerond maar het personeel moet ook nog wat horen en de communicatie moet nog worden voorbereid. Veelal staat het dus ook een maandje of twee van te voren in de reisplanners. Op zich vroeg genoeg als je een reis wilt plannen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 juni 2017 @ 23:33 |
Niet bepaald. Het gaat om publiek besteedde gelden en daarbij is het zeer belangrijk dat het volledige proces 100% transparant is zodat er achteraf geen gezeik kan zijn over waar-m'n-belastingcenten-aan-uitgegeven-worden. | |
James1988 | zaterdag 24 juni 2017 @ 23:52 |
Hier nog een paar foto's van treintj0ns. Geen hoge kwaliteit foto's, want het was een dagje lol trappen en geen fotomaakdagje Een geinig bakkie dat aan een rail hangt, en ETCS gebruikt voor treinbeveiliging. De balises zitten bovenop de rail gemonteerd en de lezer zit op het draaistel. Een draaistel van de Wuppertaler Schwebebahn. Rechts vooraan zit de ETCS-baliselezer (het rechthoekige schuin gemonteerde ding waar een draadje uitkomt). Een geinig bakkie (Bombardier Talent 2) van National Express Een schitterende anaalplaat van een BR 423 waar er zandkorrelduizend van zijn. En Kölsch. Geen vol glas meer, want ik had dorst. | |
b2py | zaterdag 24 juni 2017 @ 23:53 |
Dienstregeling 2018 is nog niet definitief maar ik gok dat die wel blijft, misschien wel 30 min later wordt | |
DeaDLocK2K | zondag 25 juni 2017 @ 00:02 |
Daar hoop ik echt heel erg op. Net als toch stiekem 6 minuten versnelling want dan kan ik de bus van 10 minuten eerder halen en dan ben ik gemiddeld een dikke tien minuten eerder op m'n werk. | |
dennistd | zondag 25 juni 2017 @ 06:14 |
Een versnelling van 6 minuten zal er niet in zitten denk ik: je zit vast aan je kruising in Heino en Nijverdal, je moet in Wierden achter de IC invoegen en in Hengelo wil je in de knoop zitten. Totaal heb je op Zwolle-Enschede misschien een minuut of 2 winst. | |
Dr_Flash | zondag 25 juni 2017 @ 09:06 |
Jeeej foto's | |
Bitlord | zondag 25 juni 2017 @ 11:57 |
Na vanmorgen vertrokken te zijn uit een land zonder spoorwegen.. | |
Bitlord | zondag 25 juni 2017 @ 11:59 |
...Wil ik zometeen de openingspost hebben heren. | |
Salatrel | zondag 25 juni 2017 @ 12:00 |
pak hem dan | |
DeaDLocK2K | zondag 25 juni 2017 @ 12:00 |
4 was er beloofd ze gaan ook harder rijden en alles mimimimiimimi |