abonnement Unibet Coolblue
pi_171808604
Jebaited
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 12:20:50 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171809687
Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen

http://www.dumpert.nl/med(...)dat_kaartje_kan.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 13:05:17 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171810423
Blijkbaar gaat dat soort volk alleen met de trein en niet met de bus. Ik heb ze tenminste nooit in mijn bus :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171810705
In de bus heb je die kaart tohc niet nodig jonge
  Redactie Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 13:30:14 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171810857
Zonder kaartje kom je bij mij de bus niet in hoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171811057
Daarom zie jij ze ook nooit eah
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 14:26:06 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171812012
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 14:30:41 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171812114
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Excuus. De nieuwe Aventra's gaan de 455's en 707's vervangen.
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:33:02 #109
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_171812162
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:
quote:
It was reported in March 2017 that the trains are to be rejected by the new franchise operator, South Western Railway, so they will be replaced in 2019 when newer stock is built.
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707

Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:42:03 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171812359
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Dat kan zelfs de Fyra niet zeggen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:38:03 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171813497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_707

Oh en het is niet alsof ze makkelijk ergens anders ingezet kunnen worden, want het is Third Rail voeding: http://www.bbc.com/news/uk-england-39445714
Ja, inderdaad. De geruchten gaan zelfs dat ze helemaal nooit in dienst gaan komen in Wessex: de toelating heeft vertraging opgelopen (softwareproblemen) en de nieuwe franchisenemer wil ze dus niet.

Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.

De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
pi_171813576
Door wie zijn ze ooit gekocht?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:00:17 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171815277
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:42 schreef b2py het volgende:
Door wie zijn ze ooit gekocht?
Ze zijn gekocht door leasebedrijf Angel Trains in opdracht van Stagecoach South West Trains en met goedkeuring van het Department for Transport.

De Bombardiertreinen worden gekocht door nieuwkomer Rock Rail, dat eerder al orders voor Govia Thameslink Railway en voor Abellio Greater Anglia financierde.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 17:04:53 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171815363
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:38 schreef James1988 het volgende:

[..]


Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.

De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.

KLM heeft daarom volgens mij ook erg lang door gevlogen met de MD11: gunstige lease ondanks hoge brandstofkosten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:01:45 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171816387
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.
De Britse treinenleasemarkt heeft de laatste jaren juist een opleving gehad. Vroeger waren er 3 ROSCO's (Porterbrook, Angel Trains, Evershort Rail) die konden vragen wat ze wilden, omdat DfT een dikke vinger in de pap wilde hebben met het bepalen van welke treinen waar zouden rijden. Daarom rijden treinen uit de jaren '70 en '80 nog steeds rond.

Tegenwoordig hebben vervoerders wat meer vrijheid gekregen, en hierop zijn nieuwe leasemaatschappijen zoals Rock Rail en Beacon ingesprongen. Er komt hierdoor wat meer risico te liggen bij leasemaatschappijen, wat leidt tot gekke uitwassen zoals de Class 707's die dus misschien nooit in Wessex zullen gaan rijden.

Het omgekeerde gebeurt nu ook: een paar jaar geleden heeft leasemaatschappij Porterbrook een speculatieve order van 20 stuks Class 387 geplaatst bij Bombardier. Hoewel er nog geen klanten waren besloot Porterbrook om deze treinen tóch te kopen.

En met succes: enige tijd later had c2c interesse in 6 stuks, en GWR klopte een paar weken later aan om de resterende 14 treinen te leasen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:51 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171816577
Aanvulling: de 707's zijn sowieso niet meer geschikt voor Wessex. In hun franchisebelofte heeft First/MTR aangegeven dat alle treinen zullen zijn voorzien van toiletten, iets wat niet het geval is bij de 707's.

Hoewel de Desiro City een modulair concept is, valt nog maar te bezien of het achteraf installeren van een toilet tot de mogelijkheden behoort. Als toiletten niet ingebouwd kunnen worden in de bestaande casco's zijn er weliswaar meer opties, maar die zullen de leaseprijs niet lager maken. Integendeel.

De treinen verlengen tot zesjes door een bak met een toilet toe te voegen is alleen mogelijk als dat een motorbak wordt, anders hebben de treinen niet genoeg vermogen om de rijtijden te halen. En dan moet het nog maar passen, op de routes waar de 707's zouden moeten gaan rijden is 10 rijtuigen het maximum op sommige stations.

Een andere optie is om bakken te vervangen voor varianten met toilet, maar dan blijft de leasemaatschappij zitten met 30 ongebruikte tussenbakken. Dan zou er natuurlijk opdracht gegeven kunnen worden aan Siemens om nog eens 15 nieuwe treinstellen te bouwen gebruikmakende van de bestaande tussenbakken, maar dan moet er wel behoefte zijn aan die stellen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:34:33 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171817957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef James1988 het volgende:
SLT SLT [..] SLT SLT
Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 juni 2017 @ 19:36:54 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171817995
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik lees hier iets wat me bekend voorkomt :+
Daar kan het met het verstevigen van het frame wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:40:23 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171818048
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting". Tamelijk bizar wel, zulke dingen. We hebben het niet over een kauwgombal van een kwartje. Er wordt gewoon hersenloos met miljonenen gegooid en het moet nog lijken alsof dat normaal is ook 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171819236
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting".
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 20:40:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171819467
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 20:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt
Dat moet ook verboden worden natuurlijk 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171821126
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 21:29:42 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171821134
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 21:34:41 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171821306
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is weer een E-GTW op weg naar Zwolle. De Jeroen Krabbé komt net langs :)
Niets bijzonders toch, spul heeft onderhoud in Zutphen toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 21:54:30 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171822080
Ja klopt :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')