Jij bent de expert hier op dat gebied, dus geef het verlossende woordquote:
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.quote:
Maar op de HSL staat op de stroomkabel al een frequentie van 50Hz als het goed is.quote:Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Een stoppertje naar Sloterdijk rijdt straks niet vanaf Den Haag.quote:Op maandag 19 juni 2017 06:24 schreef ikweetnietwat het volgende:
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.quote:Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Er is kennelijk één of andere maat volquote:Op maandag 19 juni 2017 08:36 schreef ikweetnietwat het volgende:
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoenquote:Op maandag 19 juni 2017 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is kennelijk één of andere maat volHet zal wel
![]()
http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
De 33°C van aanstaande donderdag of denk ik effectieverquote:Op maandag 19 juni 2017 10:28 schreef ReisT het volgende:
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
quote:Rotterdam-Roosendaal
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.
Roosendaal-Antwerpen-Puurs
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Groningen-Delfzijl
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |