dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 14:05 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 14:34 |
Dennis ouwe lapohunter | |
dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 14:37 |
Ik was al aan het typen toen Maegrim zijn post plaatste. | |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 14:37 |
Dat SchöneFerienTicket lijkt alleen geldig te zijn voor 6- tot 20-jarigen? " Zum Erwerb von SchöneFerienTickets NRW sind Personen ab 6 Jahre bis einschließlich 20 Jahren berechtigt. Da es sich um ein persönliches Ticket handelt, muß sich der Inhaber auf Nachfrage ausweisen können." | |
dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 14:37 |
Klopt, maar hij had het ook over een Duitse versie van de Tienertoer. En die is ook niet voor 20+'ers | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 14:41 |
Maar je zat te wachten om deze TT te kunnen maken | |
Adrie072 | zaterdag 24 december 2016 @ 14:42 |
HOORN Op zo'n 50 meter voor het station van Hoorn is vanavond een trein gestrand. De passagiers zaten bijna twee uur opgesloten. De trein vanuit Sloterdijk richting Hoorn viel rond 20.10 uur stil vanwege een kapotte pneumatische leiding. De Hoornse Annemarie (44) was na haar werk op weg naar huis toen de trein strandde. "We dachten eerst dat iemand aan de noodrem had getrokken", vertelt ze NH. "Op een gegeven moment viel ook alle stroom uit en was het helemaal donker." Volgens Annemarie was de sfeer in de trein gelaten. "Sommigen zaten wat te kletsen, anderen keken een beetje voor zich uit. Maar iedereen wilde toch vooral lekker naar huis." Rond 22.00 uur werd er aan de voorzijde van de trein een trap geplaatst. Op die manier konden de passagiers van boord. "Via het gras en door de modder zijn we naar een benzinestation gelopen en nu eindelijk naar huis!" Vertraging, door de defecte trein rijden er geen treinen tussen Zaandam en heerhugowaard. De extra reistijd is meer dan 60 minuten. Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren. Zullen we het nog even over de bijsturing hebben | |
dennistd | zaterdag 24 december 2016 @ 14:43 |
Ik wou eigenlijk 'Boem is ho' doen maar toen bedacht ik tijdens het typen dat ho-ho-ho toch toepasselijker zou zijn | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 14:46 |
HOE DAN?! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 24 december 2016 @ 14:53 |
Iets voor onze Essen (Ruhr) party, Fles? | |
Adrie072 | zaterdag 24 december 2016 @ 14:56 |
Ja precies, de sporen van NS zijn ondoorgrondelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 14:57 |
Mwoa, lijkt me niet. Jij komt de 31ste pas aan, 1 jan liggen we uit te brakken en 2 jan gaan we alweer weg. | |
Zolderkamer | zaterdag 24 december 2016 @ 15:01 |
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)e-Voslaan-weggehaald | |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 15:06 |
Want jij bent ineens 20? | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 15:07 |
Holland op z'n smalst weer hoor En dat uitgerekend in het dunstbevolkte gebied van heel Nederland [ Bericht 58% gewijzigd door Dr_Flash op 24-12-2016 15:27:18 ] | |
Salatrel | zaterdag 24 december 2016 @ 15:29 |
ipv verkeersregelaar bij de overweg een beveiligerom de bordjes te bewaken? | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2016 @ 16:13 |
Vanochtend op Milaan Centrale [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 16:16:34 ] | |
Adrie072 | zaterdag 24 december 2016 @ 16:26 |
Strakke plaat! | |
Peterselieman | zaterdag 24 december 2016 @ 16:41 |
Kijk, daar hebben ze mooi materieel. Kunnen wij in Nederland nog wat van leren. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 24 december 2016 @ 16:44 |
daarom wilde die tunersier ernaar toe natuurlijk | |
Darkwing_Duck | zaterdag 24 december 2016 @ 16:56 |
Oh, wacht | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 17:03 |
Kijk toch eens wat een geweldige treinen AnsaldoFapfap maakt | |
Doc__Zenith | zaterdag 24 december 2016 @ 19:46 |
Ze durven er ook behoorlijke hard(er) mee te rijden. Wel geinig, zal er eens gaan kijken | |
Zelfscanner | zaterdag 24 december 2016 @ 20:23 |
Ja sorry, maar na een half uur zou ik toch zelf de trein uitgegaan zijn. (Ik neem aan dat het bij DDZ ook gewoon mogelijk is de deur open te slopen?) Vooral als je 50 meter van het station verwijderd bent | |
Salatrel | zaterdag 24 december 2016 @ 21:05 |
| |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 21:14 |
Fijne kerst | |
MTL | zaterdag 24 december 2016 @ 21:36 |
Die leven echt nog in de 19e eeuw daar. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 21:39 |
| |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 december 2016 @ 21:39 |
Hoe laat gaat hier op oudejaarsavond de laatste trein? | |
Frozen-assassin | zaterdag 24 december 2016 @ 21:40 |
Whut | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 december 2016 @ 21:42 |
Ik was in 2013 (geloof ik?) met b2py in Berlijn van de 24e t/m de 28e en daar was ook echt bi-zar veel dicht op kerstavond en 1e kerstdag. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 21:50 |
Ja in Duitsland waren tot voor kort zelfs winkelopenstellingen op zaterdag soms nog een probleem. Meeste zaterdagen waren de winkels alleen 's ochtends open, hooguit tot 14:00. Met ééns per maand een "Langer Samstag" tot 18:00. Dat kun je je in Nederland ook niet voorstellen. | |
Maegrim | zaterdag 24 december 2016 @ 21:50 |
Rond acht uur vertrekken de laatsten, 21:25 moet ik nog een ICd naar de watergraafsmeer brengen | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 december 2016 @ 21:51 |
Precies en dan ook vaak warme bakkers enzo die op zondagochtend voor de dienst nog open waren. Met kraakvers hemels smakend brood <3 | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 21:54 |
Dat dan weer wel | |
derLudolf | zaterdag 24 december 2016 @ 22:00 |
"Vroeger tot 14U open" Man, omgeving Nordhorn hebben ze nu om 12u al Feierabend De bakker in het dorpje bij mijn tante deed es gek, waren vandaag tot 12:30 geopend Ach ja, het is ook een kwestie van gewenning denk ik. Vroeger lukte het ook. Net als dat sommige mensen in paniek raken als ze ergens niet kunnen pinnen ofzo. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 24 december 2016 @ 22:02 |
Ik heb liever geen contant geld bij me. Niet kunnen pinnen is dan erg lastig. Ben ondertussen gewend om het in de VS zonder te kunnen doen. En in India in mindere mate. Voor Denemarken en Zweden neem ik niet eens meer de moeite om geld te gaan wisselen. Als het echt nodig is trek ik het wel uit de muur maar dat is zo zelden nodig. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 22:04 |
Vroeger werd het bij wet afgedwongen. Tegenwoordig is het wat vrijer allemaal. Zo staat het de mensen in Nordhorn en omgeving volledig vrij om zich als een totale retard te gedragen. | |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 22:13 |
Hier zijn de supermarkten morgen gewoon de hele dag open... | |
Zelfscanner | zaterdag 24 december 2016 @ 22:21 |
Jup. Gewoon 365 dagen. Dan zijn wij erg verwend vergeleken met de buurlanden. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 22:27 |
Mijn Plus van 10 tot 16 uur. Ik verwacht geen topdrukte | |
derLudolf | zaterdag 24 december 2016 @ 22:32 |
90% cash, maar dat is ook gewoon een principekwestie omdat ik vind dat niemand het ook maar iets aangaat of ik mijn geld nou uitgeef aan dure kleding of aan lekker eten of dat ik elke veertien dagen bij wijze van een hoer bezoek
| |
James1988 | zaterdag 24 december 2016 @ 22:49 |
In het eurogebied heb ik eigenlijk amper contant geld bij me. Daarbuiten wel, maar dat is meer omdat geld opnemen en contant betalen vaak gunstiger is dan alles met bankpas of creditcard betalen vanwege de wisselkoersen en vreemde valuta-toeslagen. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 december 2016 @ 22:54 |
Je begrijpt zeker wel dat e.e.a. met elkaar in tegenspraak is hè? | |
derLudolf | zaterdag 24 december 2016 @ 23:10 |
100% anonimiteit bestaat ook niet meer. De bankbiljetten die je bij de bank opneemt zijn sowieso geregistreerd dacht ik. Wie zegt dat de overige invoer biljetten zijn die van mij zijn. Of misschien ruil ik week met een winkelier voor x-bedrag biljetten. | |
GlenSpey | zaterdag 24 december 2016 @ 23:52 |
Jij wou toch bij het spoor komen? Moet je wel het goede voorbeeld geven | |
bork | zaterdag 24 december 2016 @ 23:57 |
vandaag reden de trams vanaf 14.30 in Freiburg al zondagsdiensten | |
bork | zaterdag 24 december 2016 @ 23:59 |
Duitsers houden van cash, deze week probeer ik iedere keer contactloos te pinnen (zo'n golfjes icoon) waar het kan en schrikken dat ze doen en willen afpakken van me, lachen man, afgelopen zomer werkte het nog niet btw daar. Ook gewoon zonder blikken of blozen 100 euro uit je Goldesel halen om 15 euro af te rekenen, schitterend allemaal vooral vrouwen die inkopen doen bij de supermarkt, doen dat. | |
Zelfscanner | zondag 25 december 2016 @ 00:28 |
Jaa Maar tot die tijd gewoon netjes klagen | |
James1988 | zondag 25 december 2016 @ 00:33 |
"You have to put your card in the machine!" Ehh nee, ik heb al betaald? | |
Gutz | zondag 25 december 2016 @ 01:50 |
Dat is meer omdat de fees voor duitse ondernemers gigantisch hoog zijn, als ze kaartbetalingen aannemen. Dit loopt op tot 15%, dus duitse winkels/ bedrijven accepteren liever cash dan pinbetalingen. | |
bork | zondag 25 december 2016 @ 09:26 |
Interessant, wist ik niet, ik heb ook en artikel gelezen dat ze graag contant betalen wegens controle van hun (financiele) gangen, ze zijn uberhaupt (what's in the name) erg gesteld op hun privacy. | |
GlenSpey | zondag 25 december 2016 @ 11:01 |
Heb je al een keuze kunnen maken tussen de interne NS opleiding of de ROC opleiding? | |
DeaDLocK2K | zondag 25 december 2016 @ 11:06 |
Vrolijk Kerstfeest lieve treinenvriendjes | |
Dr_Flash | zondag 25 december 2016 @ 11:10 |
Wat hij zegt | |
derLudolf | zondag 25 december 2016 @ 11:22 |
Dat combineert lekker met het feit dat ze in D straks geen contante betalingen meer mogen accepteren van ¤5000 of meer. Dat loopt dan lekker in de papieren. | |
derLudolf | zondag 25 december 2016 @ 11:23 |
Frohes Weihnachten | |
b2py | zondag 25 december 2016 @ 12:29 |
Joe | |
Zelfscanner | zondag 25 december 2016 @ 18:22 |
Ik denk toch aan de interne opleiding. Maarrr, Als er geen vacatures open staan, heb je dan bij voorbaat al pech en kan je het maar beter bij ROC Amsterdam gaan proberen? Ik woon namelijk in Noord-Holland (Haarlem/Amsterdam). En volgens de NS website is Eindhoven het dichtsbijzijnde. Uiteraard duurt het nog even voordat het Juni is en zou er plek beschikbaar kunnen komen. | |
Salatrel | zondag 25 december 2016 @ 19:00 |
job alertje aanmaken op werkenbijns.nl er zijn diverse standplaatsen in de buurt bijvoorbeeld amsterdam & haarlem maar ook Hoofddorp en alkmaar zijn wellicht een optie? Vacatures zijn er best vaak maar de response is hoog en dus sluiten de vacatures ook weer snel. Via ROC kun je weliswaar je bevoegdheid halen maar een baangarantie zit er volgens mij niet aan vast... | |
Dr_Flash | zondag 25 december 2016 @ 19:03 |
Welkom in de echte wereld: Dat is overal zo. | |
Salatrel | zondag 25 december 2016 @ 19:26 |
ja maar in dit geval een belangrijk verschil. NS neemt je aan en stuurt je naar de opleiding. Zakken is geen verlenging en slagen is blijven tenzij je het om een andere reden verpest... Als ROC stagiair heb je geen enkele zekerheid | |
Salatrel | zondag 25 december 2016 @ 19:29 |
Oh en de opleiding via NS is korter en je krijgt een volledig salaris ipv dat je schoolgeld moet betalen | |
Zelfscanner | zondag 25 december 2016 @ 19:54 |
Ja dit dus. En als je al testen zo leest lijkt het net alsof je van een andere planeet moet komen | |
Salatrel | zondag 25 december 2016 @ 20:00 |
Valt we mee ik heb het tenslotte ook gehaald en nu ga ik home slome kijken | |
Maegrim | zondag 25 december 2016 @ 21:08 |
Veel plezier slome | |
James1988 | zondag 25 december 2016 @ 21:50 |
Vrolijk Kerssemis | |
Peterselieman | zondag 25 december 2016 @ 21:56 |
Vrolijke Kerstdagen allemaal | |
GlenSpey | zondag 25 december 2016 @ 22:11 |
Een harde baangarantie niet nee. Maar toch... iedereen is tot nog toe gewoon aan het werk gekomen in de spoorwereld. Bij iedere lichting komt in het tweede lesjaar de NS een praatje houden voor de klas met de mededeling dat er een X aantal vacatures voor ROC'ers wordt vastgehouden (vacatures die je niet bij werkenbijns.nl gaat aantreffen). Voor welke standplaatsen de vacatures zijn verschilt per jaar maar wat ik ervan heb gehoord is dat er ''rekening wordt gehouden met je komst''. Oftewel als jij netjes je opleiding doorloopt en je tijdens je stage goed profileert dan heb je 99% zekerheid. En mocht je meer geinteresseerd zijn in een baan bij een goederenboer of regionale vervoerder dan is dat uiteraard ook tijdens de opleiding al te bespreken, weet dat met name de regionalen erg graag ROC'ers in dienst willen nemen. Maarja, vanaf dag 1 heeft de opleiding wel een geel-blauw kleurtje dus bijna niemand die daarvoor kiest... Voor interne vacatures geldt trouwens dat je kansen bijzonder klein zijn als je niet binnen een bepaald aantal kilometers van de standplaats waarvoor je solliciteert woont. Heb dat in het verleden ook een paar keer geprobeerd maar werd helaas afgewezen met de mededeling dat ik te ver weg woonde. En gezien er ook telkens een overweldigende hoeveelheid respons komt per vacature heb ik besloten niet te gokken en te wachten of dat er ooit vacatures bij mij voor de deur kwamen. Als je dat in gedachten neemt dan zou ik zeggen dat de kans op een baan juist groter is via het ROC dan via intern, maarja de weg ernaartoe is idd een stuk langer [ Bericht 14% gewijzigd door GlenSpey op 25-12-2016 22:16:26 ] | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 00:03 |
Dat is trouwens ook echt zo | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 00:03 |
Ja julie ook allemaal heuj | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 00:12 |
WAAROM STA JE DAN DAAR | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 00:23 |
Alles doormekaar gefr0mm0lt | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 00:26 |
Dat kankerding ook ff weg. | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 00:28 |
ALLES GODVERREDOMT NAAR BENEJE | |
Duvel | maandag 26 december 2016 @ 09:11 |
Ah, the festive spirit. | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 11:08 |
Hai duuf Hoe gaat het met je huisch? | |
hierissieweer | maandag 26 december 2016 @ 12:02 |
Iemand ervaring met een hele rondreis-vakantie met de trein? Zoiets als dit ofzo: http://www.treinreiswinke(...)t-langs-ahr-en-rhein | |
Darkwing_Duck | maandag 26 december 2016 @ 12:14 |
Vrije Vertaling: Beste Mijnheer Duck, Het kan ons geen ene tyfus schelen dat u op kerstavond 3 uur geblokkeerd heeft gezeten op station Orleans en nee u krijgt u geld niet terug... Groetjes Mr Pain du Stoque | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 12:17 |
Nee, ze vinden het jammer maar ze beroepen zich op overmacht. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 december 2016 @ 12:18 |
Maar dat is toch van de pot gerukt? | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 12:18 |
C'est trés dommage! | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 12:20 |
Ik moet zeggen, NS is daar meestal wel coulant mee. Dat zegt niet dat SNCF dat ook moet zijn natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 12:22 |
De Geld Terug Bij Vertragingsregeling die NS hanteert is een factor duizend beter dan wat EU-directieven voorschrijven. En factor duizend omdat geld terug bij vertraging van 30 minuten gewoon 10 keer beter is dan bij een uur, en dat is 100 keer beter dan bij 2 uur (want dat gebeurt relatief zo weinig). | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 12:46 |
Ja. Miljoenmiljardontelbaar! | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2016 @ 13:29 |
Alleen doen als je zelf regelen te lastig vindt en/of als je graag teveel betaald. | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 13:30 |
Waar is dat meldpunt volle treinen? Ik ben het nu behoorlijk zat aan het worden. Hoere NS | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 13:31 |
+ | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2016 @ 13:32 |
Is dit de kerstrebus? | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2016 @ 13:33 |
In de app bij je reisadvies. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 december 2016 @ 13:37 |
Wat nou weer? | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 13:38 |
Grammaticaal advies denk ik | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 13:40 |
Sinds de nieuwe dienstregeling rijdt alles standaard met halve capaciteit. Want dat is goedkoper. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 13:41 |
Ik had Jaap alleen moeten spiegelen, dan had hij naar de fout geloensd | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2016 @ 13:48 |
Het is geloensTtttt hoor, s zit in het kofschip. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 13:49 |
Ja, maar de z niet. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 december 2016 @ 13:49 |
Oh schijnbaar is het met een s. Nou, kijk, dat is nou humor. Eerst iemand furbeteren en daarna zelf net zo'n domme fout maken. Hah. Dijenkletser. | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2016 @ 13:50 |
Ik zit ook in een trein, hoop dat ik Flash tegenkom. | |
Darkwing_Duck | maandag 26 december 2016 @ 13:52 |
Gaat niet lukken, gezien die trein van Fles zo vol zit dat verder kijken dan je buurman niet mogenlijk is... | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 14:00 |
Vast niet. Er rijden ZO VEEL TREINEN tegenwoordig | |
b2py | maandag 26 december 2016 @ 17:20 |
Ik zag rond een uur of kwart voor vier 10 bakken VIRM onderweg vanuit Utrecht naar Amsterdam. Wat nou korte treinen | |
Duvel | maandag 26 december 2016 @ 18:12 |
De spitsstrook op de A12 was open. | |
b2py | maandag 26 december 2016 @ 18:36 |
Op de A28 en A9 ook! | |
bork | maandag 26 december 2016 @ 18:54 |
Wat ik jammer vind is dat er na meer dan een week geen verbetering is bij de communicatie tussen reizigers, ICE personeel en de toko die de omroeper op Utrecht CS aanstuurt. Er wordt nog altijd uitgegaan van 1 treinstel om 8.33 en niet twee, vanaf 11 december notabene, de omroeper roept nog altijd dat de eerste klas achter in de trein zitten, wat is achter? De wagons totaal niet stoppen op de aangeven plekken van de monitoren op perron 18, zo moeilijk is dat allemaal toch niet??? | |
Peterselieman | maandag 26 december 2016 @ 19:09 |
Een kerstplaatje: Treinstel 10231 klaar voor een ritje naar Roodeschool. De soortgenoot ernaast stond klaar voor de rit naar Delfzijl en werd vlak na het nemen van de foto ook nog voorzien van een kersttekst, evenals treinstel 10347 die achter mij te vinden was en een sneltrein naar Leeuwarden zou gaan rijden. | |
James1988 | maandag 26 december 2016 @ 20:09 |
Occitanië (de voormalige regio's Languedoc-Roussillon en Midi-Pyrenées) heeft het voor elkaar gekregen dat de nachttrein Parijs - Port-Bou weer gaat rijden. Deze nachttrein werd geschrapt met ingang van dienstregeling 2017, omdat de dienst zwaar verlieslatend was. https://www.change.org/p/ouiautraindenuit/u/18882974 | |
stavromulabeta | maandag 26 december 2016 @ 20:14 |
Kan een trein ook met de frontseinen aan de verkeerde kant rijden? Zou toch zweren dat ik een half uurtje geleden bij Nuth 3 gele frontseinen de bocht om zag verdwijnen. | |
Salatrel | maandag 26 december 2016 @ 20:15 |
dat kan | |
GlenSpey | maandag 26 december 2016 @ 21:39 |
SLT en Flirt niet, overige treinen kunnen het wel. Wel een erg domme fout, overigens... | |
Basekid_NZ | maandag 26 december 2016 @ 21:42 |
Lekkende ketelwagen in Sittard.. En dan staan we daar maar in roermond tot who know's when | |
Salatrel | maandag 26 december 2016 @ 21:51 |
want die hebben geen gele frontseinen hi ha ho | |
James1988 | maandag 26 december 2016 @ 21:53 |
| |
Wertha | maandag 26 december 2016 @ 21:58 |
Oh man... | |
b2py | maandag 26 december 2016 @ 22:10 |
Shoppen! | |
Zelfscanner | maandag 26 december 2016 @ 22:42 |
Dat komt doordat Venlo/Heerlen tegenwoordig aan elkaar zitten tot/vanaf Eindhoven. Dus dat is sowieso 8 bakken VIRM, maar meestal ook 10 of 12 | |
Dr_Flash | maandag 26 december 2016 @ 22:46 |
Afgelopen donderdag had de IC Enschede - Schiphol een single ICM-3 stel, in de spits. En er werd in Deventer ook niks voorgebracht. Elke trein waar ik sinds de Fahrplanwechsel in gezeten heb, was veel te kort. KUT NS. | |
b2py | maandag 26 december 2016 @ 22:50 |
Ohja, scherp. Had ik kunnen weten, zie ze dagelijks voorbij scheuren | |
Basekid_NZ | maandag 26 december 2016 @ 23:37 |
Gvd nog steeds in roermond | |
b2py | dinsdag 27 december 2016 @ 08:38 |
Je dagelijkse dosis wtf | |
Salatrel | dinsdag 27 december 2016 @ 10:12 |
lang zat voor een dergelijk traject. vanaf komend wijzigingsblad SGMmII | |
Salatrel | dinsdag 27 december 2016 @ 10:13 |
die zijn over want morgen gaan er als er goed is weer een vrachtwagenlading flirtjes bijkomen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 december 2016 @ 10:18 |
Zeg, een Kaartje Essen HBF , Vlaardingen Oost kan ik wel op de bonnenfooi kopen he Zoveel voordeel kleeft daar niet aan toch op voorhand? | |
Dr_Flash | dinsdag 27 december 2016 @ 11:03 |
Gast Je gaat IC's met SGMm rijden? Serieus? | |
MTL | dinsdag 27 december 2016 @ 11:13 |
Uiteraard, zo toon je dat de reizigers de pot op kunnen... Oh wacht, er zit geen toilet in SGM-2 | |
Salatrel | dinsdag 27 december 2016 @ 11:14 |
"vroeger" toen ik nog HC was werd de laatste 8800 binnendoor van Utrecht naar Leiden met een SgmmII gereden want die ging vervolgens leeg naar Leidschendam was qua capaciteit overigens ook meer dan genoeg en makkelijk ingangscontrole houden | |
Maegrim | dinsdag 27 december 2016 @ 11:17 |
inb4 sgm2 mag niet solo rijden | |
Salatrel | dinsdag 27 december 2016 @ 11:32 |
dat zal binnenkort ook wel weer afgelopen zijn als het dat niet al in | |
b2py | dinsdag 27 december 2016 @ 11:48 |
Cannot compute | |
Dr_Flash | dinsdag 27 december 2016 @ 11:54 |
Tuurlijk wel. Als je meer reizigers kunt duperen door halve capaciteit te gaan rijden, dan mag dat Over vijf jaar mogen de bakken van SGM2 ook los rijden | |
Zelfscanner | dinsdag 27 december 2016 @ 12:06 |
De nacht IC van Haarlem-Amsterdam is ook een leuke. Gewoon een SGM3. Vast onder het mom van 'als je wat sloopt doe dan maar deze' Maar zet dan geen IC maar gewoon sprinter neer. | |
Maegrim | dinsdag 27 december 2016 @ 12:12 |
psst | |
DutchTrain | dinsdag 27 december 2016 @ 12:55 |
Scheelt je minimaal 20 euro als je het 90 dagen van tevoren koopt (19¤ met ICE vooraf of 40¤ met stoptreinen op dag zelf) | |
GlenSpey | dinsdag 27 december 2016 @ 13:03 |
Kan een mooie opstap zijn. Maar mcn bb/rangeerder is wel wezenlijk anders dan mcn vb, vind ik | |
Maegrim | dinsdag 27 december 2016 @ 13:05 |
d'r zijn er net 4 dat traject uit, eentje is inmiddels al in opleiding bij NSR met een flinke boete op zak, dat wel | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 december 2016 @ 13:28 |
Thx, nee t is is voor 1 of 2 januari [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2016 13:44:26 ] | |
Peterselieman | dinsdag 27 december 2016 @ 14:06 |
Jup. Op Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Eindhoven - Deurne Vorige week heeft een gekoppeld setje al enkele slagen in dienst gereden | |
Dr_Flash | dinsdag 27 december 2016 @ 14:34 |
Komt die niet vanaf Zutphen? | |
derLudolf | dinsdag 27 december 2016 @ 14:38 |
Volgens mij ook. In Arnhem of Nijmegen wisselt ie dan van treinnummer toch? | |
_JdM_ | dinsdag 27 december 2016 @ 14:42 |
Nee, het is Zutphen-Wijchen en Arnhem-DenBosch [treinnummerwissel] DenBosch-Deurne | |
Dr_Flash | dinsdag 27 december 2016 @ 15:09 |
Vind ik stom. | |
Peterselieman | dinsdag 27 december 2016 @ 15:23 |
Maak er misbaar over | |
Dr_Flash | dinsdag 27 december 2016 @ 15:26 |
Alweer? Work moe van. | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 15:38 |
Nieuws over de fietsenmaker op FlesPilsStad Colmschate: http://www.rtvoost.nl/nie(...)18&cat=1#prettyPhoto | |
De_Hertog | dinsdag 27 december 2016 @ 16:31 |
ProRail vroeg miljoenen te veel voor gebruik spoor
| |
MTL | dinsdag 27 december 2016 @ 17:40 |
Interessante soap met België: Mensen die momenteel met zogenaamde grensabbonementen over de Belgische grens rijden kunnen daar problemen mee krijgen met de Belgen. Er schijnt momenteel een nieuwe instructie te lopen waardoor de Belgen het Nederlandse grensabbonement niet meer accepteert en de reizigers boetes geeft voor zwart reizen. Voorbeeldje: de reiziger heeft een grensabonnement voor het traject Dordrecht - Roosendaal/Essen grens en een NMBS abonnement voor het stuk Essen/Roosendaal grens tot Antwerpen. De reiziger moet nog in Roosendaal zijn, dus in plaats van de doorgaande IC richting Antwerpen en Brussel neemt hij vanaf Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen. De Belgische treinbegeleider/conducteur accepteert nu de geldigheid van Roosendaal naar Roosendaal grens opeens niet meer, dus wordt er een boete opgelegd voor het stuk naar de grens. NS is nu in overleg met de Belgen om dit probleem te verhelpen, maar de Belgen zouden problemen hebben met het feit dat zijn geen geschikte apparatuur hebben voor het uitlezen van de Nederlandse OV Chipkaarten waar het grensabbonement op staat en dus niet zouden kunnen controleren of iemand wel echt een grensabonnement heeft. Op de IC Brussel speelt het probleem minder, omdat daar ook binnenlands gecontroleerd moet kunnen worden (dus die hebben als het goed is de benodigde apparatuur) en ze ook natuurlijk de frequente reizigers herkennen. Klinkt weer echt alsof er goed overleg is tussen de NS en NMBS. In plaats van dat de NMBS het probleem bij NS aankaart, gaan ze gewoon maar hun treinbegeleiders instrueren om de reizigers met een geldig abonnement op de bon te slingeren | |
Kansenjongere | dinsdag 27 december 2016 @ 17:47 |
Dit had zo eenvoudig voorkomen kunnen worden als de NS, net zoals voorheen het geval was, bij grens- en trajectabonnementen gewoon het afgekochte traject was blijven vermelden in plaats van iedereen hetzelfde nietszeggende plastic vodje te geven... | |
Zelfscanner | dinsdag 27 december 2016 @ 18:09 |
Of in brussel een OV paal planten. Dat geklooi voor dat stukje grens tot Brussel. | |
James1988 | dinsdag 27 december 2016 @ 18:10 |
Het lijkt me dat dit probleem ook speelt op de treinen naar Duitsland? Een mogelijke oplossing is dat de kaartautomaat / Mijn NS een printje uitspuugt waarop het traject en de geldigheid staan, zodat de reiziger dat bij controle kan laten zien. QR-code erop zodat de conducteur kan zien dat het printje authentiek is, en klaar. | |
MTL | dinsdag 27 december 2016 @ 18:28 |
Geen idee. Dan zou dat volgens mij alleen bij de treinen van Venlo naar Duitsland zijn, aangezien de andere treinen met NS personeel respectievelijk Arriva personeel gereden wordt (of mis ik er nog een?). Voor België is het balletje gaan rollen nadat een reiziger die al jaren van deze abonnementen gebruik maakte van de een op de andere dag een waarschuwing voor zwart reizen kreeg van een treinbegeleider over de nieuwe werkwijze. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 december 2016 @ 18:32 |
Haha James denkt dat ze in België weten wat QR-codes zijn. | |
James1988 | dinsdag 27 december 2016 @ 18:36 |
| |
Peter | dinsdag 27 december 2016 @ 18:39 |
Een handgeschreven invulveld op een vodje dan | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 18:42 |
Geen idee hoe het zit met de geldigheid op Enschede-Gronau, al zal de conducteur daar toch inmiddels ook wel een chipkaartlezer hebben vanwege het binnenlandse stuk tot Glanerbrug. | |
MTL | dinsdag 27 december 2016 @ 18:50 |
Oh ja, die was er ook nog. Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met het stuk Heerlen - Aachen? Wordt dat nog steeds door NS/DB gedaan of is dat inmiddels naar Arriva? | |
Litpho | dinsdag 27 december 2016 @ 18:54 |
Of nog beter, een handgeschreven QR-code. | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 18:55 |
Dat is tegenwoordig een pendeldienst Heerlen-Herzogenrath met slechts één omloop. | |
b2py | dinsdag 27 december 2016 @ 18:59 |
Daar hebben ze inmiddels een OVC lezer, daar is grootschalig zwartreizen voorbij. Collegemaat van mij ziet er dagelijks nog mensen op de bon geslingerd worden Schijnt echt een nazi schaffner aan bord te zijn tegenwoordig | |
_serial_ | dinsdag 27 december 2016 @ 19:20 |
Het is natuurlijk ook niet sinds gisteren dan die abonnementen verchipt zijn... | |
derLudolf | dinsdag 27 december 2016 @ 19:23 |
Als we de ovc eeln alle poortjes gewoon verwoesten zijn we van een hoop gezeik af | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 december 2016 @ 19:24 |
Laatste dag in Nederland, kom je monopoly tegen in de kroeg. Ook dat nog! | |
derLudolf | dinsdag 27 december 2016 @ 19:25 |
In café Geerd? | |
Peterselieman | dinsdag 27 december 2016 @ 19:29 |
en terecht natuurlijk | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 december 2016 @ 20:00 |
Nee, een Irish Pub in Zwolle | |
boriq | dinsdag 27 december 2016 @ 21:23 |
Ja, op Enschede - Gronau lopen er inderdaad een paar bij met de 40-45-mentaliteit | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 21:44 |
Van Boxtel heeft een soort van klap van de molenwieken gehad: http://nieuws.ns.nl/presi(...)zonder-te-vervuilen/ | |
b2py | dinsdag 27 december 2016 @ 21:46 |
Hier Dennis, langzamerd | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 21:49 |
Toen sliep ik nog | |
derLudolf | dinsdag 27 december 2016 @ 21:55 |
Lamme 'ond | |
James1988 | dinsdag 27 december 2016 @ 21:57 |
Toen ik nog op m'n vorige project zat stond ik vrij vaak pas rond die tijd op | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 22:07 |
Na drie dagen tot 25.30u werken (en daarna nog anderhalf uur naar huis rijden) mocht dat wel vind ik... | |
Duvel | dinsdag 27 december 2016 @ 22:15 |
Hoe bevalt het verkeer in het westen? | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 22:23 |
Weinig problemen mee tot nu toe. Zaterdag trouwens alweer de laatste dienst daar: vanaf het nieuwe jaar heb ik een contract in Twente (dus niet meer via het uitzendbureau). | |
James1988 | dinsdag 27 december 2016 @ 22:25 |
Gefeliciteerd! | |
Peterselieman | dinsdag 27 december 2016 @ 22:26 |
Gefeliciteerd | |
James1988 | dinsdag 27 december 2016 @ 22:29 |
Gelukkig, vingerverven is niet voorbehouden aan Nederlanders
| |
Duvel | dinsdag 27 december 2016 @ 22:47 |
Congrats! | |
Anne | dinsdag 27 december 2016 @ 22:49 |
Hoera ! Gefeliciteerd! | |
dennistd | dinsdag 27 december 2016 @ 22:57 |
Thanks! Ik vier het zaterdagmorgen van 11.15u tot 11.45u op busstation Soestdijk Noord Vertrek van de feestbus is om 10.56u uit Hilversum. Ik zeg niet wat we gaan doen maar neem je zwemspullen mee | |
b2py | dinsdag 27 december 2016 @ 23:21 |
Gefeliciteerd Dennis!! | |
bork | woensdag 28 december 2016 @ 00:07 |
Heel fijn Dennis, van Harte! | |
Dr_Flash | woensdag 28 december 2016 @ 00:46 |
Je vraagt je toch af wat nou het doel van zoiets is. "Kijk, we hebben weer eens een klapviool eersteklas aan de top staan" "Zeventiende-eeuwse techniek is zo gek nog niet" "Kijk, deze doet het WEL als het waait" Wat? | |
Dr_Flash | woensdag 28 december 2016 @ 00:47 |
Gefeliciteerd Dennis Contract is goed | |
b2py | woensdag 28 december 2016 @ 07:37 |
Een HC en drie koeien van IPSOS, ook hallo NS! | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 december 2016 @ 07:42 |
Ik vind het maar vroeg om in de trein te zitten. | |
Dr_Flash | woensdag 28 december 2016 @ 08:03 |
Ja, want als tienduizend man klagen dat de treinen te kort zijn, dan hoef je dat niet te geloven natuurlijk | |
JDude | woensdag 28 december 2016 @ 08:10 |
Zo eens kijken hoe uitgestorven de ICD is hedenochtend. En even naar James zwaaien. | |
b2py | woensdag 28 december 2016 @ 08:12 |
Twee daagjes, dan weer een weekje niet | |
Fiorano | woensdag 28 december 2016 @ 08:40 |
Top ook om zo'n IPSOS onderzoek in de vakantie te doen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 28 december 2016 @ 09:15 |
Opzich wil je weten wat het verschil is tussen de vakantie en normaal. | |
Dr_Flash | woensdag 28 december 2016 @ 09:25 |
ALS je de intentie hebt om op ook maar één van beide situaties je aanbod aan te passen. Maar ja | |
derLudolf | woensdag 28 december 2016 @ 09:53 |
Op 'een willekeurige woensdag' is een SGMm II voldoende gebleken voor Deventer-Schiphol. Bereid je maar voor | |
Salatrel | woensdag 28 december 2016 @ 10:30 |
dat klopt wel... hij is van D66 | |
Salatrel | woensdag 28 december 2016 @ 10:31 |
eerstvolgende wijzigingsblad dat zei ik toch? | |
derLudolf | woensdag 28 december 2016 @ 10:40 |
En, reed de icd? | |
derLudolf | woensdag 28 december 2016 @ 10:44 |
Het zij je vergeven Gefeliciteerd met je contact trouwens | |
Kansenjongere | woensdag 28 december 2016 @ 10:45 |
Wel lekker makkelijk om je te verdedigen als je klachten krijgt over te korte treinen. "Uit onderzoek tijdens een willekeurige woensdagochtendspits is gebleken dat het allemaal best wat minder kan". | |
MTL | woensdag 28 december 2016 @ 10:57 |
SGMm-II ftw | |
Salatrel | woensdag 28 december 2016 @ 11:03 |
de abi deed het weer fantastisch gisteren bij Rijswijk | |
MTL | woensdag 28 december 2016 @ 11:08 |
Psst, psst, psst | |
greavy | woensdag 28 december 2016 @ 11:12 |
Kent u het verhaal van instructie Flirt in Zutphen die deze week zou gebeuren voor een aantal machinisten? Nou, die is er niet, 'want er is geen treinstel beschikbaar'. Personeel was uitgeroosterd om te rijden ed, maar dit waren zw vergeten. | |
Fred | woensdag 28 december 2016 @ 11:24 |
En het personeel naar de locatie brengen waar wél een Flirt stond behoorde niet tot de opties? | |
GlenSpey | woensdag 28 december 2016 @ 11:33 |
Van wat ik heb gelezen is de instructiedag van gisteren gewoon doorgegaan... | |
MTL | woensdag 28 december 2016 @ 11:40 |
Vandaag zijn de drietjes die op Zutphen voor de instructie stonden ingezet in de reizigersdienst, omdat de viertjes nog een inzetbeperking hebben op een specifiek deel van het traject Arnhem - Deurne. Dus moeten alle drietjes opeens aan de bak, waar gepland was ook met de viertjes te rijden. Shit happens. Er zal ongetwijfeld in Eindhoven nog wel een viertje staan te niksen voor instructie. [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 28-12-2016 12:19:13 ] | |
_serial_ | woensdag 28 december 2016 @ 13:13 |
bij de buren van S***a las ik al zoiets, ik vraag me af wat er zo specifiek is aan dit deel van het traject dat een 4tje niet zou mogen rijden. | |
GlenSpey | woensdag 28 december 2016 @ 13:28 |
S***a = ? | |
dennistd | woensdag 28 december 2016 @ 13:33 |
Somda | |
GlenSpey | woensdag 28 december 2016 @ 14:47 |
O haha, en van Somda zijn jullie geen fan begrijp ik? | |
Peterselieman | woensdag 28 december 2016 @ 14:57 |
Er gaat daar een gerucht over het spoor tussen Boxtel en Eindhoven dat het FLIRT viertje niet over het betonnen spoorgedeelte mag rijden, maar dat is al lang weggehaald, dus het zou iets anders moeten zijn ... | |
Litpho | woensdag 28 december 2016 @ 14:59 |
Top. Gefeliciteerd . | |
JDude | woensdag 28 december 2016 @ 15:00 |
Keurig op tijd, zitplaats zat. Alleen dat bijdehante omroepje over de toeslag mogen ze best achterwege laten als het toch teveel gevraagd is om even een rondje door de trein te maken. In de aansluitende trein naar Bijlmer Arena ook geen gebrek aan plek met 12 bakken VIRM. | |
Salatrel | woensdag 28 december 2016 @ 15:21 |
er is dus helemaal geen capaciteitsprobleem en flash is gewoon een zeurpiet | |
b2py | woensdag 28 december 2016 @ 16:51 |
Dat wisten we toch al? | |
_serial_ | woensdag 28 december 2016 @ 19:37 |
Gefeliciteerd ! | |
Peterselieman | woensdag 28 december 2016 @ 19:50 |
De inwoners van Winsum en omstreken kunnen weer rustig gaan slapen, want de machinisten van Arriva mogen bij de Voslaan alleen nog toeteren in het geval van slechte weersomstandigheden of wanneer er gevaar dreigt http://www.dvhn.nl/gronin(...)reinen-21881547.html | |
Gutz | woensdag 28 december 2016 @ 21:48 |
Iemand nog een creatieve treinroute om 22 feb in Florence (IT) te komen en de 24e terug? | |
Duvel | woensdag 28 december 2016 @ 21:50 |
De trein naar Schiphol lijkt me uitdaging genoeg. | |
Peterselieman | woensdag 28 december 2016 @ 21:53 |
Waar rijden ze met mat van Ansaldo? | |
James1988 | woensdag 28 december 2016 @ 22:08 |
Heen via Zaragoza, terug via Kiev en Stockholm? | |
_serial_ | woensdag 28 december 2016 @ 22:11 |
Amsterdam - Keulen Keulen - Basel Basel - Milano Milano - S. Maria Novella Zoiets? | |
b2py | woensdag 28 december 2016 @ 22:14 |
ICE 105 rijdt in 1 keer van Amsterdam naar Basel? | |
_serial_ | woensdag 28 december 2016 @ 22:17 |
We hadden het over een creative route toch ? | |
b2py | woensdag 28 december 2016 @ 22:19 |
Weinig creatief aan.. | |
GlennQuagmire | woensdag 28 december 2016 @ 22:33 |
heen via de berninapas, terug via de cote d'azur? (geen idee of dit uberhaupt in 1 dag te doen is maar gewoon maar iets bedacht) | |
Gutz | woensdag 28 december 2016 @ 22:43 |
Thnx voor de inspiratie, ik ga eens knutselen. | |
GlennQuagmire | woensdag 28 december 2016 @ 22:44 |
Hmm, toch maar niet | |
James1988 | donderdag 29 december 2016 @ 00:11 |
Amsterdam - Lille - Parijs - Irun (via Bordeaux) - Barcelona - Lyon - Milaan - Florence - Innsbruck - Hamburg - Kopenhagen - Stockholm - Narvik - (bus) Bodø - Oslo - Kopenhagen - Hamburg - Osnabrück - Amsterdam? | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 december 2016 @ 00:38 |
Of je nou overstapt of niet, die route verandert niet echt. | |
b2py | donderdag 29 december 2016 @ 07:20 |
Doe dan via Finland, nu reis je een flink stuk Hamburg - Kopenhagen dubbel | |
Fred | donderdag 29 december 2016 @ 09:23 |
Interessesante move van de IC tussen Rotterdam en Delft: bij de wissels van Delft Zuid naar linkerspoor en gelijk weer terug. Extra schommelen in een schommelboot. | |
DeaDLocK2K | donderdag 29 december 2016 @ 10:43 |
Roestrijden. | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 11:28 |
Wordt lastig, Tornio - Haparanda is cargo-only. Al rijdt er wel een bus. | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 december 2016 @ 11:59 |
Bij het lezen van dit soort verhalen zie ik altijd een schuimbekkende Fles op weg naar Den Helder voor mij... | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 12:08 |
Ja, dat komt doordat prorailers gewoon genetisch gemankeerde neukfouten zijn, die rustig een trein met 600 reizigers duperen voor een spelletje. | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 12:09 |
Hee maar Dennis, heb je de nieuwe kalender al bekeken? Er is een pagina ondersteboven afgedrukt bij mij | |
dennistd | donderdag 29 december 2016 @ 12:28 |
Nog niet in detail. Welke pagina is het? | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 12:51 |
mei/juni | |
Duvel | donderdag 29 december 2016 @ 12:53 |
Welke kalender? | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 13:03 |
De kalender van het Nederlands Verbond voor Blinddammers en -Schakers. | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 14:19 |
De dagen worden langer Langer blijft het licht! Op naar de oliebollen Het vuurwerk is in zicht! Het jaar is bijna om, tijd voor het gebruikelijke jaaroverzicht 1. Deventer, 10 januari. Een omgeleide ICE die over spoor 3 verwacht werd, duikt plotseling op aan de andere kant van het perron. 2. Newcastle-upon-Tyne (Engeland), 29 februari. Vanwege het schrikkeljaar was er een spotgoedkope aanbieding om met de ferry naar Newcastle te gaan, wat ik dus met een maat van me gedaan heb. Vanaf het dak van Castle Keep heb je hier mooi zich op de treinen, zoals deze Virgin Express unit die staat te wachten om het station (rechts van de foto) te mogen binnenrijden. 3. Modane (Frankrijk), 26 maart. Vanaf dit station is in december 1917 een soldatentrein vertrokken richting Lyon, die even verderop de ernstigste treinramp in de Europese geschiedenis veroorzaakte. Voor wie daar meer over wil weten heb ik ergens anders een uitgebreid verhaal daarover geschreven. Tegenwoordig ligt Modane er prachtig bij, midden tussen de Alpen. 4. Geerdijk, 29 april. Voor het laatst wordt de halte Geerdijk bediend. Bij deze gelegenheid was er een reünie van alle reizigers die hier ooit in of uit een trein zijn gestapt. Bij wijze van spreken dan. Nog dezelfde nacht werd de ontmanteling ter hand genomen. 5. Deventer, 13 mei. Loc 1752 aan kop van de Pimpel-Expres naar Berlin Ostbahnhof. 6. Fulpmes (Oostenrijk), 27 juni. Tram 326 van de Stubaitalbahn is aangekomen op zijn eindpunt. Nadat de fotograaf in alle rust een pot bier genuttigd had om dit feit te vieren, spoedden beiden zich weer terug naar Innsbruck. 7. Leipzig (Duitsland), 31 juli. Eén van de nieuwe dubbeldeks Intercity-stammen van DB staat klaar om naar Norddeich Mole te vertrekken. 8. Trondheim (Noorwegen), 25 augustus. Loc 16 2211 van CargoNet rijdt met een goederentrein Trondheim Sentralstasjon binnen. 9. Delft Zuid, 10 september. Twee willekeurige gooi-en-smijt-virms op weg naar zuidelijker oorden. 10. Zutphen, 24 oktober. Twee van de nieuwe FLIRT2-stellen van NSR die gisteren officieel in première gegaan zijn, staan te wachten op personeel voor een instructierit. 11. Enschede (ook bijna Duitsland), 15 november. Talentje van DB Regio komt binnen uit Gronau (Westfalen). 12. Zutphen, 19 december. Een Vossloh MaK G2000 op het rangeerterrein. De IJsselbruggen zijn in de mist verdwenen. Prettige jaarwisseling en tot volgend jaar! Previous versions: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 | |
Salatrel | donderdag 29 december 2016 @ 14:32 |
mooi hoor die VIRM | |
GlenSpey | donderdag 29 december 2016 @ 14:33 |
Mooie plaatjes | |
Salatrel | donderdag 29 december 2016 @ 14:35 |
http://nos.nl/artikel/215(...)nters-van-de-ns.htmlWat ze willen zeggen is dat je eigenlijk net zo goed kunt gaan lopen. blijven er ook weer meer zitplaatsen over voor de overige reizigers. win win situatie | |
Duvel | donderdag 29 december 2016 @ 15:13 |
Oh! Die heb ik ook! Geen drukfout kunnen ontdekken. | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 december 2016 @ 15:53 |
| |
spectrumanalyser | donderdag 29 december 2016 @ 15:53 |
hier ook geen fout kunnen ontdekken | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 15:58 |
Jij hebt niet dit? | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 december 2016 @ 16:03 |
Treinen onder de rails zijn geen bijzonderheid meer.... | |
b2py | donderdag 29 december 2016 @ 16:28 |
Mooi overzicht Fles! | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 16:46 |
Dank dank | |
Duvel | donderdag 29 december 2016 @ 16:55 |
Nee, bij mij klopt ie wel. | |
Fred | donderdag 29 december 2016 @ 16:56 |
Roestrijden ben ik wel gewend, maar dan wel met de eerste of laatste trein van de dienstregeling. Dit was nog net in de spits | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 16:59 |
Ik heb een zeldzaamheid Gaat miljoenen opbrengen! | |
derLudolf | donderdag 29 december 2016 @ 17:00 |
Mooi overzicht Fles. Guten Rutsch ins Neues Jahr | |
hierissieweer | donderdag 29 december 2016 @ 17:58 |
Hoe kun je een mooie treinreis vanuit Nederland door Duitslands/Oosterdijk/Zwitserland (allen een mogelijkheid) plannen? Wat zijn goede websites voor info, boeken etc? | |
b2py | donderdag 29 december 2016 @ 18:00 |
B-europe of ØBB | |
Darkwing_Duck | donderdag 29 december 2016 @ 18:22 |
Is er godverdomme nergens een site waar ik gewoon kan zien wat de verkeersdagen van een trein zijn Ieder jaar t zelfde gekloot | |
James1988 | donderdag 29 december 2016 @ 18:57 |
Treinreiswinkel kan je ook wel helpen met je zoektocht. | |
b2py | donderdag 29 december 2016 @ 18:57 |
Plan je reis dan ook kort voor vertrek! | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 19:57 |
Omdat ze het zelf op de ochtend zelf ook nog niet weten | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2016 @ 20:03 |
Ondertussen in Baku http://www.gva.be/cnt/dmf(...)in-op-drukke-snelweg | |
Salatrel | donderdag 29 december 2016 @ 20:24 |
In Winsum toetert de tram tenminste nog even | |
Duvel | donderdag 29 december 2016 @ 20:56 |
En vier weken ergernis. | |
Zelfscanner | donderdag 29 december 2016 @ 21:00 |
Tram | |
Peter | donderdag 29 december 2016 @ 21:32 |
Leuk ritje.. is nog eens wat anders dan railfietsen . | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2016 @ 22:15 |
Welnee | |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 december 2016 @ 12:22 |
Er schijnen ergens tussen Parijs en Brussel Thalyssen stil te staan vanwege de kou | |
Dr_Flash | vrijdag 30 december 2016 @ 12:35 |
Ik zit inmiddels in de S3 in Oberhausen. Behalve een statiegeldraper die commentaar heeft op het feit dat ik foto's maak, gaat alles volgens plan. Over een klein uurtje verwacht ik volledig geïnstalleerd te zijn in het hotel. | |
MTL | vrijdag 30 december 2016 @ 12:36 |
@ Duck: Ah, vandaar de vertraging van 3 respectievelijk 2 uur De eerste trein 's ochtends (zeker op de HSL) is op dit soort ochtenden één grote blauwe vonk door alle rijp en ijzel. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 december 2016 @ 12:58 |
Laat even weten hoe t hotel is, als t niks is boek ik alsnog om naar mn stamhotel | |
DeaDLocK2K | vrijdag 30 december 2016 @ 14:03 |
Nou en? | |
Dr_Flash | vrijdag 30 december 2016 @ 14:10 |
Ook lekker gezellig ja. Het is prima. Eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er. En het is een leuke buurt met winkels en kroegjes | |
James1988 | vrijdag 30 december 2016 @ 14:38 |
Spoorwegovergang Winsum per direct dicht | |
Peterselieman | vrijdag 30 december 2016 @ 14:45 |
ja, verdorie. Nu moeten de zeurende Winsummers een andere hobby zoeken ... | |
Dr_Flash | vrijdag 30 december 2016 @ 14:48 |
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 30 december 2016 @ 15:05 |
Daarom, Ruettenscheid FTW | |
Kansenjongere | vrijdag 30 december 2016 @ 17:00 |
De verwende ventjes (M/V) hebben een nieuwe datum geprikt om reizigers te gaan pesten. Er is nu voor 11 januari een staking die ze eufemistisch werkoverleg noemen aangekondigd: http://www.treinreiziger.(...)_januari_2017-147859 | |
Jules123 | vrijdag 30 december 2016 @ 22:40 |
Die nieuwe sprinter maakt steeds puf geluidjes, alsof er continue een soort luchtdruk vrij komt.. | |
Zug-Chef | vrijdag 30 december 2016 @ 23:32 |
Ik vind die tekst to speech maar niks in die Flirts, klinkt gewoon 3x kut en wat win je er nu mee. Tuffie was zo slecht nog niet. | |
Zug-Chef | vrijdag 30 december 2016 @ 23:32 |
Voor mij was 2016 in een aantal opzichten een heel bijzonder jaar. Ik trouwde met mijn vriendin en we kochten een huis. Op hobbygebied bleek 2016 een sterk afwisselend jaar, met een aantal fotoloze maanden, drie buitenland trips en de herontdekking van hobbyen in de achtertuin. Door de fotoloze maanden koos ik 3 bonusfoto's. Januari In Januari kwam ik m'n hometown niet uit en dus is er geen foto om te tonen. Februari In februari stond ik naar verhouding vaak langs de spoorbaan. Het weer was vaak nog niet om over naar huis te schrijven, maar ook met grijs weer kunnen prima plaatjes gemaakt worden. Toch valt de keuze op een plaatje uit de achtertuin bij het dorpje Deinum aan de lijn Leeuwarden-Harlingen Haven. Maart In maart kon ik eindelijk weer eens wat goederentreinen platen op de Groningse nevenlijnen. Na vier uur wachten op 16 maart door DB Cargo lok 6414 op in Winsum met een trein uit de Eemshaven naar Amersfoort Vlasakkers. April In April was het ouderwets een weekend omleidingen afwachten in Venlo, al is de schwung er eigenlijk al jaren vanaf. De twee hoogtepunten daar waren, naast de bediening van Kaldenkirchen (staalrollen) de úren vertraagde BLS Melzo op zaterdag en deze omgeleide DuKo-shuttle van Rheincargo op zondagmorgen. Mei De eerste hobbytrip als getrouwd man ging op vrijdagmiddag naar Loenersloot, want Railpromo zou met haar fraaie 1215/1251 de wekelijkse dinertrein moeten gaan rijden. Rurtalbahn smaakte als voorgerecht overigens ook prima. Juni In juni stond de jaarlijkse hoogzomer-trip op het programma, wederom naar de KBS 300 tussen Braunschweig en Magdeburg met als afsluiter nog een dag bij Woltorf. Ondanks dat ik er o.a. een vol weekend+maandag was, leverde het toch een enorme berg aan mooie treinen op. Hiervan was deze HSL 151 een van de betere. Juli In juli stond de zomervakantie voor de deur, die dit jaar naar het Griekse eiland Rhodos ging. De tweede vakantie met schoonouders naar Berlijn waar ook nog enkele spoorse zaken gefotografeerd konden worden, zoals de nachttrein Berlijn-Malmö met Holzroller. Augustus Al jaren wilde ik de dieselloks rond Praag op de foto zetten en toen de weersgoden eind augustus eindelijk een lange periode van mooi weer aankondigden besloot ik er meteen maar een lange week van te maken. De laatste foto bleek de mooiste, namelijk de enige nog planmatig rond Praag rondrijdende Bardotka: de 749 006 bij L¨tení op 28 augustus 2016. September In september werd slechts 1 dag gefotografeerd en kwam ik met slechts 2 foto's thuis, waarvan naast de afscheidsrit van het Plan V dit de andere was. Omgeleide Berlijntrein bij Harculo. Oktober, november en december zorgden voor een overvolle werkagenda en werkweken van vaak meer dan 60 uur waardoor er bijna geen foto's meer gemaakt zijn, behalve de GSMR-meetritten in november. November Volkerrail 203-1 met motorpost Jules en 203-5 rijden Leeuwarden binnen op zondag 13 november. Samen met januari blijven er 3 fotoloze maanden over, waardoor ik hier nog drie bonusfoto's laat zien: Bonus 1: Mei Begin mei bleek er een lange periode van zeer mooi weer te zijn, waardoor ook het tweede weekend gefotografeerd werd. De zondag werd begonnen in Limburg met eindigde in Twente met misschien wel mijn afscheidsplaat van de serie 1600 bij DB Cargo: de styreentrein uit Auschwitz naar de Botlek bij Zenderen op 8 mei. Bonus 2: Augustus Een gelukje, toen drie HVLE loks een koolstoftrein voorbij de ingraving bij Ovelgünne in oostelijke richting trokken op 24 augustus. Bonus 3: Augustus Naast het dieselgeweld op de diesellijnen rond Praag in het weekend reed er op de zaterdag dat ik hier was ook een stoomtrein die slechts 3x per jaar deze route rijdt. De vreugde was groot. Via deze weg wens ik iedereen een goed uiteinde en een gezond en hobbyrijk 2017! | |
GlenSpey | vrijdag 30 december 2016 @ 23:47 |
Mooi, Zug-Chef! | |
derLudolf | vrijdag 30 december 2016 @ 23:49 |
Het is toch sowieso niet teveel gevraagd tussen het sudokuen door wat plaatsnamen te noemen... | |
GlenSpey | vrijdag 30 december 2016 @ 23:53 |
Ik verwacht eigenlijk dat die Flirt omroep op termijn nog wel wordt aangepast. Zitten ook gewoon teveel fouten in de opsommingen van de diverse plaatsnamen. | |
James1988 | vrijdag 30 december 2016 @ 23:59 |
Yep
| |
hemarookworst | zaterdag 31 december 2016 @ 00:34 |
Het treinverkeer rond Schiphol was vandaag (of beter gezegd gisteren) plaat. Hoe moet men handelen met plate treinverkeer? Zowel de link, twitter en kop van artikel zegt dat het plaat is http://www.telegraaf.nl/b(...)l_deels_plaat__.html? | |
James1988 | zaterdag 31 december 2016 @ 00:35 |
Niet om het één of ander, maar met wat voor aardappel surf jij op het internet? Die letters zien eruit alsof ze uit 1998 komen | |
hemarookworst | zaterdag 31 december 2016 @ 00:41 |
Alleen tweede afbeelding toch? Ik heb echt alleen last van op telegraaf site. En mijn laptop is best oud ja, 2009/2010 met 1366 x 768 15,6" scherm Maar zolang die krachtig genoeg is om te posten hier is ie voldoende | |
James1988 | zaterdag 31 december 2016 @ 00:43 |
Maar dan nog, wat draai je erop? Windows XP? Zet anti-aliasing en ClearType toch eens aan, dat leest zo veel fijner... | |
hemarookworst | zaterdag 31 december 2016 @ 00:51 |
O, daar ga ik eens naar kijken. Heb sinds laatste paar versie van chrome last van die lettertypes, met Telegraaf op z'n ergst. En ik draai Win10 Pro | |
b2py | zaterdag 31 december 2016 @ 08:06 |
Automatische Blokkeer Inrichting, soort ABS voor treinen | |
b2py | zaterdag 31 december 2016 @ 08:35 |
Mooi Zug | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 09:49 |
Waarom kon dat nou niet gelijk in 1 keer goed? | |
Duvel | zaterdag 31 december 2016 @ 10:58 |
Omdat misschien de levertijd het belangrijkste criterium was, en het aanpassen van de omroep dat had vertraagd? Ik heb geen idee, maar kan me er iets bij voorstellen. | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 31 december 2016 @ 11:05 |
Nieuwe sprinters zijn om te huilen. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 11:38 |
kom op hee, het is toch geen raketwetenschap of wat? | |
Duvel | zaterdag 31 december 2016 @ 11:41 |
Het lijkt meer op een trein ja. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 31 december 2016 @ 11:46 |
London Underground is best wel gaaf. Nou British Airways uitknijpen voor wat ze me gisteren geflikt hebben. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 12:33 |
Ook al te moeilijk voor ze blijkbaar. | |
Peterselieman | zaterdag 31 december 2016 @ 16:31 |
Mooie overzichten, Fles en Zug | |
Peterselieman | zaterdag 31 december 2016 @ 16:33 |
Daar zijn we in het noorden al lang aan gewend. Ik meen me te herinneren dat het een drupje olie voor de smering is die er dan vrij komt. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2016 @ 16:40 |
Mooi overzicht Zug! | |
GlenSpey | zaterdag 31 december 2016 @ 16:42 |
Vol |