Dat verklaart ook waarom ik SGMm heb ipv SLT.quote:Op maandag 20 december 2010 08:51 schreef greavy het volgende:
Er staan op dit moment 13 SLeTjes stil op de Cartesiusweg vanwege defecte statische omzetter..
En zo zullen er elders ook wel defecte SLeTjes staan.
De trein met vertrek van 8.24 rijdt met slechts een SGMm-tweetjequote:En de trein die uit Utrecht aankomt in Breda om 8:35 reed met 5 bakken SGMm.
Die rijdt vandaag met een losse ICMm-III, het viertje is spoorloos.quote:En de trein die jij met ICMm zag rijden, is planmatig. Volgens mij 7 bakken ICMm.
MDWDV-- 3626 ICM
"Stremming tussen Utrecht en Den Bosch" aldus NS op Twitter, ben benieuwd of ik wel vanuit Den Bosch naar Utrecht kan. Zal wel niet?quote:En bij Culemborg staat een SLeT defect.
Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.quote:Op maandag 20 december 2010 10:34 schreef greavy het volgende:
Zeker wel, maar in de Klimaatkamer word er niet met sneeuw getest.
Het probleem is meer dat er lucht naar binnen gezogen wordt om de electronica te koelen. Alleen met de lucht die naar binnen gezogen wordt wordt er ook (stuif)sneeuw meegezogen. Deze sneeuw vormt het probleem. En de sneeuwfilters lijken dus niet goed te werken.quote:Op maandag 20 december 2010 10:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.
Maar het is en blijft toch vd gekke dat wij in NL elk jaar maar toelaten dat bij het minste geringste alles gelijk ontregelt wordt en die bedrijven die daarvoor verantwoordelijk zijn ermee wegkomen en op de koop toe onder het mom van wij kunnen niet anders de kosten voor de burger weer omhoog gooien?quote:Op maandag 20 december 2010 11:42 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Daar duurt de sneeuwperiode een half jaar. Dus dan wordt er meer rekening mee gehouden en meer in geïnvesteerd in voorzieningen tegen de sneeuw.
Nog mooier is dat deze nog 100% bedrijfsvaardig is. Dit omdat hij als reserve staat als de nieuwe kapot is.quote:Op maandag 20 december 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
Deze is nog mooier trouwens, de stoomversie:
X-ROTquote:Op maandag 20 december 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
Deze is nog mooier trouwens, de stoomversie:
Dat ziet er toch prachtig uit, zo met die sneeuw. Maar eigenlijk is heel Nederland even mooi nu.quote:Op maandag 20 december 2010 15:06 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Driebergen/Zeist, gisterenmiddag, trein naar Arnhem.
Stel 4247 zeker? Zat eerst nog een drietje aan, maar die staat defect in Dordrecht.quote:Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef KapiteinT het volgende:
Een enkele ICM IV is niet echt genoeg als sneltrein Dordrecht - Amsterdam... Op Schiedam stond ie net bijna 10 minuten stil om iedereen in te laten stappen, maar uiteindelijk kon maar de helft van de reizigers mee. Ik had een plekje op de tweede treeplank (heeft dat ding een naam?) bemachtigd, maar dat mocht helaas niet van de conducteur.
En wat blijft het toch moeilijk voor de meeste mensen om even op te schuiven in het gangpad...
Ik zit in de 901 op een klapstoeltje op het balkon. Op Utrecht CS een beetje op het zijraampje gekrabbeld in de condens (mijn avatar, Alstom-fanboy die ik ben) en dat is inmiddels gewoon bevrorenquote:Op maandag 20 december 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Betreft trein 865 met de 932 + 453 + 901
Dan valt wachten voor een loket in België nog erg meequote:
Zo'n ding heet een hondekop.quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
Leuk, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef greavy het volgende:
Fyra 1x/uur. Rijdt daardoor wel toeslagvrij!!!
Nee, een hondekop is Mat'54. Plan U / DE3 is Rode Duivel. Plan V is ook wel Apekopquote:
En dat mag zeker wel op Somda?quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.quote:Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe regel op Somda, bedrijven en treinen mag je niet bij een bijnaam noemen
Gelukkig kan ik het hier nog gewoon hebben over sletjes en stofzuigers.
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast bij Raad de Smiley/Posticon.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, een hondekop is Mat'54. Plan U / DE3 is Rode Duivel. Plan V is ook wel Apekop
ik ben er tochquote:Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.
Wat ik heb begrepen is dat ze die hebben. En naar het schijnt is er een opleverdatum bekend (ik weet alleen niet wanneer...) en rijdt het spul ook wel aardig.quote:Op maandag 20 december 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eind dit jaar. Weet niet of ze al verlenging hebben
En ik moest op de fiets naar het werk.quote:
ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ...quote:Op maandag 20 december 2010 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Over de stofzuiger gesproken: deze heeft de klimaatkamer in Wenen wonderwel goed doorstaan. Ben benieuwd over hoeveel jaar de stellen de definitieve toelating zullen krijgen.
Maar kort gezegd heb je daar als reiziger geen ene flikker aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:35 schreef greavy het volgende:
reisplanner heeft momenteel meel storingen die ook al bekend zijn bij NS.
Zeker tussen Purmerend en Zaandam?quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Nu je het over ICMm hebt - bij de driedelige stellen werd de elektrische installatie aangepast, waardoor ook het typische 'koplopergeluid' bij het optrekken weg was. Maar de vierdelige ICMm klinken nog steeds net als vroeger, kan dat kloppen? Heeft men daar de elektrische installatie niet of op een andere manier aangepast?quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:26 schreef V2 het volgende:
[..]
ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ...
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:56 schreef Fixers het volgende:
Koplopergeluid, je bedoelt die plof en dan dat futuristische gezoem. Jah, da's wel bekend.
Ook zien? Kijk hier http://www.fok.nl/gm/forumvriendjes.phpquote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
remlof
tliciouz
rene90
Duvel
vergeetmewelletje
4EverBlackEyed
Harajuku.
donroyco
Greys
greavy
Peterselieman
Federer-fan
Adelante
GimmeGore
Vork
Pisces29
Michhas
Sally
Crientj
douche-eendje
James1988
_Loki
Nonneke
zoeperzazke
oh-oh
Viking84
CherryLips
Sylvana
dennistd
Ofyles2
Geqxon
Miss_S
Cat22
Bob-B
Outpost76
DeZwabber
Qwea
Walter_Sobchak
Pien85
Socios
Jarno
pgrferrari
Mr.Noodle
De_Hertog
Schunckelstar
morgane
JoMo0
Swetsenegger
Automatic_Rock
Ja, da's een interessante vraag. Ik weet het ook niet precies. Met name die 'plof' is intrigerend, ik dacht eerst dat 't de mg-rem was, maar dat kan niet, want soms hoor je het ook als de trein nog rolt en weer optrekt ...quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
Duvel
Peterselieman
James1988
dennistd
Socios
Ascendancy
Ireyon
Yreal
MarkoAlmelo
Guppyfriend
ziggyziggyziggy
Crientj
KapiteinT
Ofyles2
bork
Fixers
RubenK
Igen
V2
Zug-Chef
ReisT
Peter
De_Hertog
Eix
Temlin
trainfreak
Palmboom313
Cothen
Stefanovic83
STTSJT
Brembo
Scarlet_Dragonfly
Bitlord
TeringHenkie
Darkwing_Duck
knars
RealZeus
Kankerkachelsverkopert
JDude
davidov2009
von_Preussen
dan13lv
thats-me
IntercityAPT
Hr-Flip
spectrumanalyser
Lord_Brett_Sinclair
FredvZ
Christiaan
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Nuongirl
dennistd
Sj0rSz
Tackleberry
RedFever007
sanger
Sally
Spooky4u
JJdJ1984
TJDoornbos
Peterselieman
Svensational
Magneet
Sokolsky
Falco
Light
Fir3fly
Lonewolf2003
SaintOfKillers
Dr_Flash
jozef444
RenikNL
Breuls
Curchulain
WeebI
Ared
cwk
mbn
Hammer20
Baraja
steenz
Duvel
dolle_hond
Doff
donroyco
iteejer
Eilanden
WEST
Jump
Sheridana
Mike
Patch
Danny
greavy
Dubbeldrank
Nolius
Veerboot
sportfreak
RayMania
sbientje
Volgens mij wordt gewoon gekeken wie in dezelfde topics post.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik sta in Durk zn lijstje
Waar worden die lijstjes op gebaseerd? Ik heb geen vriendjesverzoeken gedaan voor zover ik weet..
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Rijd die trein weer? Ik moet straks van Schiphol naar Purmerend.. maar ik geloof dat ik beter via Amsterdam CS en daarna de bus kan pakken.... Of wordt de dienstregeling weer normaal op het traject Amsterdam CS - Enkhuizen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)
Kijk daar heb ik wat aan. Hoef ik niet urenlang hoopvol op een koud station te staan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op het jaar 2010:
bork
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
Ascendancy
Balisto
James1988
chufi
junkiexp
ziggyziggyziggy
JDude
Igen
Peter
MarkoAlmelo
Yreal
KapiteinT
tdrone
kahaarin
Mercer
Socios
Drassss
Guppyfriend
Ofyles2
JusT_M
Jor_Dii
Ireyon
Nober
Bitlord
Scarlet_Dragonfly
Infection
Crientj
Fixers
Googolplexian
Fredo55
INViCTuS
lezzer
Eyjafjallajoekull
Bart
horned_reaper
kepler
Its-Jojo-4you
SpeedyGJ
TheKC
Zug-Chef
Leandra
StateOfMind
V2
roelofjan
Tarado
Eix
Ligt eraan hoe groot de schade is natuurlijk. Maar je kan wel op één of twee dagdelen rekenen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
Alle treinen die in de aangepaste dienstregeling niet rijden zouden toch allemaal allang uit de reisplanner moeten zijn gehaald?quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:28 schreef greavy het volgende:
Serie 3500 (IC Eindhoven-Schiphol) is opgeheven Eindhoven-Utrecht, en dat is al sinds de winter dienstregeling.
En die vertrekt normaal ri Utrecht om x.08 en x.38.
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op het afgelopen jaar:
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
James1988
Ascendancy
Duvel
dennistd
Socios
Yreal
Ireyon
ziggyziggyziggy
Crientj
Guppyfriend
Ofyles2
bork
MarkoAlmelo
Igen
V2
Peter
Fixers
ReisT
RubenK
De_Hertog
Zug-Chef
Temlin
RealZeus
Scarlet_Dragonfly
Cothen
trainfreak
Eix
Brembo
Stefanovic83
DenS
Zyron
Bitlord
Sjoegerd
Palmboom313
SHERMAN
Irritatie100
von_Preussen
Geerd
Ploertendoder
spectrumanalyser
thats-me
lezut
FredvZ
davidov2009
juxtaposition
TeringHenkie
Boschkabouter
Jep, we reden op dat moment. Voorpagina's van o.a. NU.nl en Telegraaf.nl gehaald. Jolige stemming aan boord. Zo'n stremming is eigenlijk helemaal niet zo ergquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)
Dat is knapquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Is volgens mij deels nog wel aanwezig bij de driedelige ICMm. Vergeet niet dat de 4011-4050 tractie met weerstanden hebben en vanaf de 4051 alles met choppers uitgevoerd is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doenquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels sta ik in een goedgevulde VIRM. De eerstvolgende conducteur die mijn vervoerbewijs wilt zien krijgt 'm gewoon niet, onder het motto "ik moet jullie geloven dat jullie winterklaar zijn, dan moeten jullie mij maar eerlijk geloven dat ik een kaartje heb".
Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doen
Hij hoeft niet te boeten voor de marketing van de NS.
Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ookquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.
Ja het is goed met jou. Ik heb net ook nog eens een rolstoel over m'n tenen gekregen door een paar hulpverleners (niets tegen die mensen of mensen in een rolstoel) maar het was wel de spreekwoordelijke druppel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ook
Ik dacht dat dat gedrag na het 16e levensjaar toch wel afgeleerd was.
Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging haddenquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
- totaal vertraging van 65 minuten (25 en 40)
Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)quote:- compleet onjuiste reisinformatie via NS.nl, m.NS.nl, de apps en zelfs Twitter
En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet wordenquote:- Veevervoer (veel te kleine treinen)
Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?quote:- wederom een gebrek aan informatie, pas toen een trein Den Bosch binnenrolde werd de spoorwijziging überhaupt de borden gezet
Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.quote:- rolstoel over m'n tenen
Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservicequote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen.
Ach man, leer toch eens lezen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik een kutdag heb ga ik eens lekker op IT-consultanten inslaan. Dat schijnt prima te helpen.
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Ik weet zeker dat James1988 ook best z'n frustraties zou willen africhten op degene bij NS die heeft besloten om treinen te kopen die het in de winter niet doen etc.
Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen.
Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach man, leer toch eens lezen.
Verder, wat Igen zegt. Ik zou diegene graag eens ontmoeten, net als de rest van forenzend Nederland vermoed ik. Ik ben wel benieuwd wat degene die dat spul bestelt zoal denkt.
En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservice
Ik bedoelde natuurlijk met woorden, misschien wat onhandige woordkeus.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?
Oh, dat valt dan weer mee.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.
En die werkte niet bij de Klantenservice.
Dus omdat een ander vier uur in een weiland heeft gestaan doet de vertraging die ik heb opgelopen er niet meer toe?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging hadden
Technische storingen kunnen voorkomen, maar NS roept steeds om "raadpleeg NS.nl voor actuele reisinformatie en voor u op reis gaat". Als ze me vervolgens ook via Twitter nog eens een verkeerd reisadvies geven is het toch echt een probleem van NS.quote:Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)
Ja, dat kan zijn, ook niet bepaald mijn schuld is het wel?quote:En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet worden
kan gebeuren, maar dat is dan wel heel erg laat en ook wederom niet mijn schuld. Gelukkig was het cross platform en niet 3 perroneilanden verderop.quote:Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?
Ik ging al aan de kant, maar zij mogen ook wel een beetje uitkijken waar ze zo'n rolstoel heen duwen!!!quote:Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.
Wie heeft het hier nou weer over in elkaar slaan? Ik ben gewoon benieuwd naar een eerlijke verklaring voor de problemen nu en waarom destijds bepaalde keuzes zijn gemaakt. Waarom jij steeds denkt dat ik NS'ers in elkaar wil slaan weet ik niet, dat is niet zo!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Het is simpel: ik ben de klant, de conducteur is in deze het gezicht van het bedrijf. Op mijn werk ben ík het gezicht van mijn bedrijf.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?
Conducteur is het visitekaartje van het bedrijf..quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:13 schreef Ascendancy het volgende:
Er is een groot verschil tussen een conducteur en een consultant.
Jij bent de directe vertegenwoordiging van de directie, een conducteur is dat niet.
Maar niet de vertegenwoordiger van. Als consultant ben je direct betrokken bij het regelen van de zaken. Een conducteur kan je enkel verwijten dat hij de deuren niet wil sluiten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Conducteur is het visitekaartje van het bedrijf..
hehe idd..quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:27 schreef ghizzer het volgende:
dankzij het winterweer wel weer wat meer variatie op de lijn Deventer - Almelo - Hengelo - Twente. Afgelopen dagen al in een VIRM en een DRM (tenminste.. een 1700-serie met oude dubbeldekkers.. sorry.. ben niet zo into de afkortingen) al gehad.. ook al eea aan Mat64 gezien..
Hebben ze daar ook eens fatsoenlijk matquote:
Inderdaad, relativeren noem je dat. Onder deze omstandigheden valt een half uur vertraging gewoon hartstikke mee, het had véél erger kunnen zijn. Veel reizigers zijn vandaag jaloers op jou! Dus niet zeuren.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus omdat een ander vier uur in een weiland heeft gestaan doet de vertraging die ik heb opgelopen er niet meer toe?
Wat een dooddoener, met zo'n redenatie zou je dus nooit mogen klagen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Inderdaad, relativeren noem je dat. Onder deze omstandigheden valt een half uur vertraging gewoon hartstikke mee, het had véél erger kunnen zijn. Veel reizigers zijn vandaag jaloers op jou! Dus niet zeuren.
"De kinderen in <land A> hebben honger. De kindjes in <land B> hebben ook honger en ook nog eens last van een muggenplaag, dus de kinderen in <land A> moeten maar niet zeuren en tevreden zijn dat ze slechts honger hebben."quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Inderdaad, relativeren noem je dat. Onder deze omstandigheden valt een half uur vertraging gewoon hartstikke mee, het had véél erger kunnen zijn. Veel reizigers zijn vandaag jaloers op jou! Dus niet zeuren.
Ik ben het met beide partijen wel eens. Het had inderdaad erger kunnen zijn, maar dat betekent niet meteen dat het dan meteen minder kut is. Om het zo maar even te zeggen .quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
En eigenlijk kan ik ReisT wel gelijk geven..
Die mogen ze dan wel weer in hun reet stoppen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
"... onze excuses voor het ongemak"
Jah, leuk als je op een station bent met een hokje.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap alleen niet wat er zo erg is aan 45 minuutjes vertraging. Doe wat nuttigs in die tijd, lees de krant, werk documenten door.
Of heb daarom, net als ik, altijd een boek bij je, zodat je lekker kan lezen.
Volledig mee eens. Maar is dat ook in de RB?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:34 schreef James1988 het volgende:
Al is het alleen maar voor het beleefd zijn.
Ik vind de omroepen van Deutsche Bahn erg netjes, misschien een tikje lang maar wel erg netjes. Welkom heten, aansluitingen omroepen, fijne dag wensen, enz. Dat is wel iets heel anders dan "Lent" of "Best" wat er bij ons soms uitgeroggeld wordt.
Maar dat gebeurt langzaamaan ook wel. Bij Zwolle wordt bijvoorbeeld tegenwoordig in de NoordOost regelmatig omgeroepen wat voor aansluitingen er allemaal zijn en van welke perrons die treinen vertrekken. Dat deden ze vroeger nooit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:54 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij wordt het in de RB automatisch omgeroepen, zoals in SGMm ook gebeurt (en in SLT hoort te gebeuren). Vooral in de intercities mag er soms best wel iets meer gezegd worden, als je het mij vraagt.
Dat mag juist wel wat minder. Als ik lekker een muziekje in de trein zit te luisteren, dan heb ik geen behoefte aan ellenlange verhalen over hoe de conducteur heet, dat z'n dochter op blokfluit zit en hoe veel erwten er in de erwtensoep zitten enzo en dan ook nog eens in twee talen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:34 schreef James1988 het volgende:
Al is het alleen maar voor het beleefd zijn.
Ik vind de omroepen van Deutsche Bahn erg netjes, misschien een tikje lang maar wel erg netjes. Welkom heten, aansluitingen omroepen, fijne dag wensen, enz. Dat is wel iets heel anders dan "Lent" of "Best" wat er bij ons soms uitgeroggeld wordt.
Jammer, want die uitgebreide omroepen hebben ook wel wat. Aan de andere kant wel begrijpelijk omdat je op sommige stations anders een muur van omroepen hebt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:11 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval op de stations heeft de DB trouwens iets van een week geleden de omroepen al flink ingekort. In plaats van "Meine Damen und Herren auf Gleis X, es fährt ein der RE nach Y" nu heel kort "Gleis X: Einfahrt RE nach Y".
Moet te doen zijn, vanmiddag gedaan met maar +30.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:12 schreef einzzweidreipolizei het volgende:
Hey Guys, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... ik wil naar Eindhoven vanuit Rotterdam, zou dat te doen zijn zonder vertragingen van meer dan een uur? Of is 't te onvoorspelbaar?
Groeten, einzzweidreipolizei
Waarschijnlijk haal je het wel, zolang de IC venlo-den haag niet voor langere tijd opgeheven wordt, maar kan niets beloven. Check voor je vertrek even met hoeveel vertraging het rijdt en besluit dan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:12 schreef einzzweidreipolizei het volgende:
Hey Guys, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... ik wil naar Eindhoven vanuit Rotterdam, zou dat te doen zijn zonder vertragingen van meer dan een uur? Of is 't te onvoorspelbaar?
Groeten, einzzweidreipolizei
Nee joh, laten we een goed werkende (tijdelijke) oplossing verbieden, zodat alles alsnog volledig in de soep loopt. Top plan!quote:Minister van Verkeer Melanie Schultz van Haegen (VVD) moet afdwingen dat de NS de komende anderhalve week niet met een uitgeklede dienstregeling gaat rijden. Dat stelt de SP.
quote:Op woensdag 22 december 2010 14:22 schreef Ireyon het volgende:
NsHispeed is goed bezig, de Beneluxtrein is eindelijk verlengd
[ afbeelding ]
Dude! Weet je wat voor pokkeneind dat lopen is op station Roosendaal om aan de voorkant te komen van de Beneluxtrein (afgaande dat deze richting Belgie gaat en op 4a is aangekomen)quote:Op woensdag 22 december 2010 14:22 schreef Ireyon het volgende:
NsHispeed is goed bezig, de Beneluxtrein is eindelijk verlengd
[ afbeelding ]
'k Stapte sowieso al uit het eerste rijtuig hè Ga er niet dat pokke-eind voor lopen nee, maar die trein is altijd zo idioot druk dat je alleen voorin fatsoenlijk plek hebt.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:27 schreef Gutz het volgende:
[..]
Dude! Weet je wat voor pokkeneind dat lopen is op station Roosendaal om aan de voorkant te komen van de Beneluxtrein (afgaande dat deze richting Belgie gaat en op 4a is aangekomen)
quote:Op woensdag 22 december 2010 14:22 schreef Ireyon het volgende:
NsHispeed is goed bezig, de Beneluxtrein is eindelijk verlengd
[ afbeelding ]
DD-AR als intercity tussen Nijmegen en Zwollequote:Op woensdag 22 december 2010 17:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Hee, een koploper van Utrecht naar Arnhem een verkante korte, dat wel
Station Arnhem zomer 2011quote:
Rijdt er al de hele dag. Ik zag hem te Rotterdam vandaag al. En had vandaag ook al achterblijvers genoteerd, aangezien hij in een omloop zit waar 2x DDAR in hoort.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:23 schreef James1988 het volgende:
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
Zit hier misschien iets tussen? Ik heb grotere versies. Zijn allemaal echte foto's, paar maanden terug gemaakt.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Op http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/ zullen vast wat leuke foto's staan.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Dat viel opzich wel mee. Men kan namelijk perronafhankelijk omroepen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer, want die uitgebreide omroepen hebben ook wel wat. Aan de andere kant wel begrijpelijk omdat je op sommige stations anders een muur van omroepen hebt.
En wat dacht je van reizigers die de deuren mollen door afval in de mechaniek te proppen.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
En onder agressie wildplassers. In een trein.
Precies. En houd daarbij in het achterhoofd dat treinen als de SLT ontworpen zijn voor eenmansbediening en bijv. in Duitsland dus vaak ook zonder conducteur rondrijden. Scheelt nog tijd ook bij de vertrekprocedure. De hoofdreden dat je op zo'n trein dus überhaupt nog een conducteur inzet, is zijn zichtbaarheid en aanspreekbaarheid.quote:Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet.
Dat is inderdaad een vrij ernstig probleem, en het verbaast me dat het SLT-materieel toelating heeft gekregen met deze euvels, of nog steeds houdt. Het zou me niet verbazen dat, nu dit in de media is gekomen, het IVW de SLT-stellen toch eens wat beter gaat inspecteren.quote:Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
Niet zo verwonderlijk eigenlijk, het SLT heeft immers geen toiletten en niet iedereen is zo beschaafd om het dan maar op te houden of een trein te laten schieten. En er staat me nog een verhaal bij van een SLT die gestrand was in volle baan achter een defecte trein, en daar 2,5 uur heeft gestaan... dat reizigers van ellende hun behoeftes uiteindelijk maar in de vuilnisbakjes zijn gaan doen.quote:En onder agressie wildplassers. In een trein.
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten. Een HC-ruimte vind ik niet het belangrijkste wat er is, dat zeker niet, maar bij SLT heeft echt alles moeten wijken om één of twee extra zitplaatsen te creëren: toiletten, omroep-installatie middenin de trein, HC-ruimte, beenruimte... echt alles.quote:Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet.
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda. Behalve een keertje op hun fluit blazen in Tilburg en mij 'nafluiten' toen ik de trein in Breda verliet. Om de deuren te sluiten natuurlijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten.
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uitenquote:Op woensdag 22 december 2010 23:19 schreef Eix het volgende:
[..]
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda.
Ook wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten
Hoi James, heb lang getwijfeld om hier ook eens te reageren, maar doe het nu toch maar. Zelf werk ik in de 'Ivoren toren' op de Laan van Puntenburg. Het is inderdaad waar dat veel managers niet uit de 'buitenwereld' komen maar rechtstreeks van de universiteit komen. Hierdoor worden veel verkeerde beslissingen gemaakt. Vanuit de planning kan ik je mededelen dat er ook vanuit hier bijzonder veel onvrede is over de gang van zaken.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:28 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel kan er ook niet veel aan doen inderdaad, dat is waar. Het gepruts vindt elders plaats, in die ivoren toren aan de Laan van Puntenburg te Utrecht.
Helaas is het voor de reizigers veel moeilijker om iemand daar te pakken te krijgen en het ongenoegen te delen, dan dat het is om dat tegen een HC of Mcn te vertellen, die de reiziger waarschijnlijk nog gelijk geeft ook.
Ga even proberen je vragen te beantwoordenquote:Op donderdag 23 december 2010 10:04 schreef greavy het volgende:
Hoe wil je reizigers uitleggen dat:
A) Materieel inzetbaar is maar van de managers niet ingezet mag worden? (moet een kleine onderhoudsbeurt krijgen)
B) Je daardoor maar lekker in te korte treinen als sardientjes vervoerd mag worden?
C) Er een uursdienst gereden word op trajecten terwijl de omroep duidelijk meld "ieder halfuur"? (Serie 7000 rijdt bijvoorbeeld nu een uursdienst ipv halfuursdienst..)
D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!quote:Op donderdag 23 december 2010 09:47 schreef greavy het volgende:
Wazaaaaaaaaaaaaa!
Tussen Amersfoort en Zwolle is een DDAR (stel 7868) zomaar gesplitst... Trein staat stil, monteurs zijn onderweg...
Ja.. Er zijn rijtuigen ineens los gegaan (was maar 1 DDAR stelletje..)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:21 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Zomaar gesplitst? pff haha .. wat erg!
En die hebben ook geen problemenquote:Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door
Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:17 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Ga even proberen je vragen te beantwoorden
[knip]
Ze hebben dan ook 80 jaar gehad om die dingen voor te bereiden op de sneeuw.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:29 schreef greavy het volgende:
[..]
En die hebben ook geen problemen
Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah rightquote:De Nederlandse Spoorwegen zijn tevreden over het functioneren van de kerstdienstregeling. Dat heeft een zegsman donderdag gemeld.
Sinds de invoering van deze speciale dienstregeling rijden vrijwel alle treinen op tijd, stelt de NS. Reizigersvereniging Rover betwist deze uitspraken.
''De NS improviseert ter plekke een dienstregeling bij elkaar'', aldus een zegsvrouw. ''De vervoerder geeft geen enkel inzicht in wat er wel of niet zou moeten rijden en roept vervolgens dat het goed gaat.''
Tot en met 2 januari rijden er minder treinen dan normaal omdat er in de kerstvakantie minder reizigers zijn. In de Randstad zijn er daarnaast nog enkele aanpassingen vanwege het winterse weer.
De NS hoopt hiermee voldoende ruimte tussen de treinen te houden zodat mogelijke problemen niet meteen leiden tot een opstopping van treinen op het spoor.
bron:nu.nl
En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:24 schreef James1988 het volgende:
* James1988 zwaait naar Bas242, leuk dat er ook mensen uit Utrecht meelezen hier.
Bedankt voor je input, het bevestigt het beeld wat ik al wel zo'n beetje had: managers die de realiteit uit het oog zijn verloren en daarom besluiten nemen die helemaal niet bij het Nederlandse spoornet en de gemiddelde forens passen.
Of we sturen ze gewoon de laan uit?quote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:
Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
quote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
En dan deden we nog een beetje lacherig over het Belgische alle treinen door brussel beleid. Ik heb net die docu gezien. Kennen jullie het programma 'terug op de werkvloer'. Is een tijdlang door de NPS of RVU gemaakt. Directieleden van grote bedrijven moesten een weekje meewerken onderaan de ladder, gevolgd door een camera. Dingen die jaren neit konden want "te duur" of "niet nodig" of "totale onzin" werden ineens in no time opgelost.
Al die managers die bij de NS en prorail en aanhangende bedrijven werken moeten ze maar eens een weekje de baan op sturen. De ene Bert als service medewerker op Utrecht CS zetten en andere Bert met een gasbrandertje wissels ontdooien. Eigenlijk iets wat ze maar vast moeten doen. Alle witte boorden vast minstens een dag per maand de vloer opsturen.
Plan T doet wat het moet doen: het staat de sloop af te wachten .quote:Op donderdag 23 december 2010 10:22 schreef kebabkever het volgende:
Het grappige is trouwens wel .. dat ik nergens problemen hoor met de Plan V of Plan T... tussen zwolle en emmen rijden ze nog steeds vrolijk door
Deze maand 21 treinreizen gemaakt, waarvan 8 een vertraging van langer dan een half uur opleverden, waaronder 5 keer in de afgelopen week .quote:Op donderdag 23 december 2010 11:17 schreef Mkr het volgende:
[..]
Haha vrijwel alle treinen rijden op tijd.. yeah right
wat een faal.
Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.quote:D) Er een winterdienstregeling geld maar er nu ook een kerstvakantiedienstregeling is vanwege minder reizigers (terwijl de problemen toch echt het materieel is!!!!)
Samenvatting: de afdeling PR faalt enorm.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het verwarrende is vooral dat er twee dingen door elkaar lopen. Een deel van de treinen rijdt niet vanwege de vakantiedienstregeling (omdat er minder reizigers zijn), een ander deel van de treinen rijdt niet vanwegde het winterweer (omdat er minder treinen kunnen rijden). De fout is vooral dat ze die wijzigingen nu allemaal op één hoop hebben gegooid en dit "aangepast kerstvakantiedienstregeling" noemt. Nu is het voor niemand dus meer duidelijk, als een bepaalde trein niet rijdt, om welke van de twee redenen het is.
Met een naief vertrouwen in de politiek heb ik de suggestie maar doorgestuurd naar de diverse tweede kamerfracties.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Geniaal TV-programma was dat ook ja.
In een van de afleveringen ging het overigens over de RET. Erg vermakelijk bijvoorbeeld toen die hoge pief zelf met de chipkaartlezer de kaartjes van reizigers ging checken en ontdekte dat de 6 seconden inleestijd per chipkaart die dat kost toch een stuk irritanter was dan ze in hun ivoren toren dachten.
Vers van de pers, hoogstwaarschijnlijk gaan de DDM-1 stammen ingezet worden vanaf 3 januari (beginnende met 3 stammen voor de 14500)quote:Op donderdag 23 december 2010 10:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Jou antwoorden begrijp ik volledig. Maar er zijn óók genoeg reizigers die langs de Zaanstraat en Dijksgracht en dergelijke komen. Om nog maar te zwijgen over Nijmegen met ICK. Of Maastricht waar veel ICRm stil staat te wachten op wat komen gaat (omdat er "geen" complete stam meer is, terwijl je die met diverse rijtuigen kunt combineren)
Had NS het DDM-1 weer gereactiveerd hadden er plusminus 16 tot 20 DDAR'en vrijgespeeld kunnen worden, op zijn minst. Waarschijnlijk nog wel meer, gezien er 12 DDM-1 stammen zijn.
Grappig. Als je de reisplanner raadpleegt, rijdt er juist een intercity van de Randstad naar Breda en een stoptrein verder naar Eindhoven. Met een gezellige 21 minuten overstap in Breda .quote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef greavy het volgende:
Serie 1900 IC Venlo-Den Haag vervalt op Breda-Den Haag en rijdt alleen Venlo-Breda.
Serie 2200 Sneltrein Amsterdam-Dordrecht/Breda blijft 1x/uur rijden op Breda-Dordrecht
Reizigers die de 1900 naar Dordrecht, Rotterdam of Den Haag hadden kunnen de 2200 nemen.
Lijkt meer op Arnhem-Roosendaal (opgeheven) toch?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:04 schreef greavy het volgende:
Serie 3600 is ook gedeeltelijk opgeheven (volgens mij Breda-Roosendaal)
Eh, nee?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:10 schreef greavy het volgende:
In Tilburg en Den Bosch staat hij wel op de AV.
goede zaak.. tenminste geen mega vertragingen meerquote:Op donderdag 23 december 2010 11:51 schreef greavy het volgende:
NS gaat vanmiddag de Dienstregeling verder uitsplitsen!!!
Concreet:
Serie 6800 Stoptrein Roermond-Maastricht rijdt 1x per uur en rijdt door naar Eindhoven. Reizigers naar Weert reizen mee naar Eindhoven en stappen daar over op de trein naar Weert....
Serie 800 IC Alkmaar-Maastricht vertrekt uit Maastricht alleen om x.56 en rijden tot Eindhoven. Die van x.26 vervallen in het geheel. Vanuit Eindhoven word er weer naar Alkmaar gereden
Serie 1900 IC Venlo-Den Haag vervalt op Breda-Den Haag en rijdt alleen Venlo-Breda.
Serie 2200 Sneltrein Amsterdam-Dordrecht/Breda blijft 1x/uur rijden op Breda-Dordrecht
Reizigers die de 1900 naar Dordrecht, Rotterdam of Den Haag hadden kunnen de 2200 nemen.
Opgeheven of in elk geval gesplitst, vanaf Zwolle rijden ze allemaal niet verder dan Arnhem.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:04 schreef greavy het volgende:
Serie 3600 is ook gedeeltelijk opgeheven (volgens mij Breda-Roosendaal)
zo hebben je haat posts gelezen en pakken je nu terugquote:Op donderdag 23 december 2010 15:35 schreef James1988 het volgende:
Waar is NS mee bezig? De hoeveelheid reismogelijkheden van Utrecht (waar ik nu zit) terug naar Breda is gehalveerd.
Ja, dat vind NS niet erg. Reizigertje pesten vinden ze belangrijker..quote:Op donderdag 23 december 2010 15:35 schreef James1988 het volgende:
Waar is NS mee bezig? De hoeveelheid reismogelijkheden van Utrecht (waar ik nu zit) terug naar Breda is gehalveerd.
.. En het OCCR heeft dit bevestigd. Om die reden moet het spoorwegmuseum vandaag/morgen alles wat op de Zaanstraat in de loods staat van hun weghalen en naar de HTMU loods of Blerick brengen.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:15 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Vers van de pers, hoogstwaarschijnlijk gaan de DDM-1 stammen ingezet worden vanaf 3 januari (beginnende met 3 stammen voor de 14500)
quote:Geachte Fixers,
Via onze afdeling voorlichting heb ik uw suggesties mogen ontvangen met betrekking tot de concessie verlening aan de NS. We zullen er ons voordeel mee doen. Anders dan voor andere partijen is het voor het CDA nog geen uitgemaakte zaak dat de concessie automatisch verlengt wordt.
ter informatie het artikel op nu.nl waarin de andere partijen, ook diegene die nu kritisch zijn op de " winter prestaties" van de NS de concessie zonder discussie willen verlengen.
http://www.nu.nl/politiek(...)-weer-ns-gunnen.html
met vriendelijke groet,
Maarten Haverkamp
Woordvoerder OV namens het CDA
'quote:Op donderdag 23 december 2010 17:20 schreef Fixers het volgende:
Wauw.... wellicht is mijn vertrouwen in de politiek niet helemaal voor niks.
Ik heb eerder vanmiddag naar wat tweede kamer fracties een mailtje gestuurd met de suggestie om in de nieuwe concessieverlening een eis voor een terug op de werkvloer systeem op te nemen. Krijg ik van Maarten Haverkamp (CDA) deze e-mail terug:
[..]
quote:automatisch verlengt wordt.
Vanaf breda houd de bewoonde wereld toch op?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:58 schreef JDude het volgende:
De meeste sneeuw schijnt te gaan vallen in Limburg en een stukje Oost-Brabant, maar kennelijk was het makkelijker om meteen maar heel Brabant vanaf Breda los te koppelen. Aan de actuele vertrektijden in Breda en Den Bosch te zien is de 3600 en passant ook maar geslachtofferd.
Topmanagers uit de kantoren trekken en mee laten werken op de vloer. Denk aan directieleden van de NS die een dag of wat mee moeten met de HC op een trein.quote:
Weet je toevallig ook waarmee het rijdt? 'k Mag hopen niet het standaard V-tje wat in die serie zit.. Naja 'k zie het morgenochtend wel, het zal toch wel ter plekke geïmproviseerd worden zoals overalquote:Op donderdag 23 december 2010 18:57 schreef greavy het volgende:
Serie 5200 Eindhoven-Tilburg Universiteit is doorgetrokken naar Roosendaal omdat de 3600 alleen Zwolle-Arnhem rijdt en Arnhem-Roosendaal opgeheven is.
Wat heeft het spoorwegmuseum er momenteel staan?quote:Op donderdag 23 december 2010 16:27 schreef greavy het volgende:
[..]
.. En het OCCR heeft dit bevestigd. Om die reden moet het spoorwegmuseum vandaag/morgen alles wat op de Zaanstraat in de loods staat van hun weghalen en naar de HTMU loods of Blerick brengen.
NS/NedTrain hebben de sporen nodig (DDM-1 en Plan V reactiveren/SLT manco's verhelpen(Komen Bombardier mensen voor)). En het NSM heeft nergens om op te staan, want hun mochten er staan zolang NS/NT het niet nodig heeft.
de 1856, mP (motorPost), 1312, 386, 273 en de 876(weet ik niet 100% zeker). En of er nog meer staat, dat weet ik niet.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:14 schreef bork het volgende:
[..]
Wat heeft het spoorwegmuseum er momenteel staan?
Wel mooi om te zien dat men SGMm ook benoemt als oud, de media weet zelf vaak genoeg niet waar ze het over hebben. Maar desondanks, wat een chaos allemaal!quote:Op donderdag 23 december 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Net ook een stukje in EenVandaag over de kapotte Sprinters waarbij ze ook in Groningen filmden. Er werd fijntjes opgemerkt dat de Arriva-treinen af en aan rijden
Dat is toch ook oud ?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Wel mooi om te zien dat men SGMm ook benoemt als oud, de media weet zelf vaak genoeg niet waar ze het over hebben.
Ht: 19:49 IC 3669 Roosendaalquote:Op donderdag 23 december 2010 19:36 schreef James1988 het volgende:
D 19:49 + 5 min Roosendaal
Intercity platform 6
Via Tilburg, Breda, Etten-Leur
Aldus m.ns.nl 10 sec terug
Wat is het nou?
Errm. De Actuele Vertrektijden melden allen:quote:Op donderdag 23 december 2010 19:54 schreef Ascendancy het volgende:
Lekker NS, 1900 opheffen vanaf Breda, maar de sneltrein niet verlengen. 1 keer per uur een trein tussen Breda en Dordrecht
Ik probeerde het net te plannen, moet het morgen misschien reizen.quote:Op donderdag 23 december 2010 19:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Errm. De Actuele Vertrektijden melden allen:
20:20 S 2270 Amsterdam Centraal
via Dordrecht, Rotterdam C, Den Haag HS 6
Gewijzigd vertrekspoor
(de normale trein)
20:50 2272 Amsterdam CS 6
Extra Trein
Het andere half uur rijdt hij gewoon door naar/van Breda
En NS heeft nu ook nog de IC Den Haag-Venlo op Den Haag C-Delft rijden... (onder nummer 29700)
Op een andere manier als NS zelf. Maar hoe, durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
Waar halen Gwirken en waarisdetrein hun reisinformatie dan vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |