abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 december 2010 @ 18:39:20 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90299929
Ah :)

Overigens, IRJ (International Railway Journal) meldt dat leasebedrijf Railpool een aantal Vectrons heeft besteld bij Siemens. Vanaf de tweede helft van 2012 zullen deze machines in dienst komen om goederen en/of reizigers te vervoeren in Duitsland en Oostenrijk. Railpool wordt daarmee de eerste Vectron-klant van Siemens.

Vectron:

25 september 2010 Eén van de Vectron-locs tijdens InnoTrans 2010
  woensdag 22 december 2010 @ 19:23:24 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90301850
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
  woensdag 22 december 2010 @ 19:30:54 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90302220
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 19:23 schreef James1988 het volgende:
Er rijdt een los ICMm-drietje in de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam).. da's opvallend. 4049 voor de nummertjesfappers hier.
Rijdt er al de hele dag. Ik zag hem te Rotterdam vandaag al. En had vandaag ook al achterblijvers genoteerd, aangezien hij in een omloop zit waar 2x DDAR in hoort.
Tevens in de 2200 nog een ICMm, de 4223.

Ook reed er een solo Plan V op de Hoekse lijn vandaag, die vanavond vele achterblijvers verzorgde. Ook reed er DDAR en een onverbouwde ICM-IV, de 4235
pi_90304100
Heeft er toevallig iemand een bureaublad waardige foto met een resolutie van 2560x1024 die ik mag gebruiken?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:06:18 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90304173
Foto van wat precies? Wat is je interesse? Baan, treinen, ballast, bovenleiding, wissel, ...?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:25:07 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90305347
Ik heb nu deze als lockscreen voor m'n iPad:


Alstom badge by Alex van Herwijnen, on Flickr
pi_90305512
Een trein, het liefst een "echte"foto.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  woensdag 22 december 2010 @ 20:31:18 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90305785
quote:
Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Zit hier misschien iets tussen? Ik heb grotere versies. Zijn allemaal echte foto's, paar maanden terug gemaakt.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:14:54 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90308822
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Een trein, het liefst een "echte"foto.
Op http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/ zullen vast wat leuke foto's staan.
Origineel (zonder watermerk, en gewenste grootte) kan je mij een Privebericht of mailtje sturen
Morgen ben ik van plan om nog wat leuke sneeuwfoto's te maken.

De mooiste stoomtreinfoto die ik heb vind ik deze:
pi_90309296
Rijdt de ICE nou met pendeltreintjes?
bier
  woensdag 22 december 2010 @ 21:25:24 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90309442
Amsterdam-Emmerich rijdt met Plan V. Emmerich heb ICE's klaar staan./
  woensdag 22 december 2010 @ 21:54:18 #214
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90311339
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 23:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer, want die uitgebreide omroepen hebben ook wel wat. Aan de andere kant wel begrijpelijk omdat je op sommige stations anders een muur van omroepen hebt.
Dat viel opzich wel mee. Men kan namelijk perronafhankelijk omroepen. (8>

Dus die Belgische toestanden waar constant zo'n beetje alle treinen worden omgeroepen door het hele station heb je niet in Duitsland.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 22:23:47 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90313305
Flink lijstje met SLT-problemen volgens het rijdend personeel... Dat is best veel.
  woensdag 22 december 2010 @ 22:43:24 #216
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90314670
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!

En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-

Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_90315676
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!

En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-
En wat dacht je van reizigers die de deuren mollen door afval in de mechaniek te proppen. :')

quote:
Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Precies. En houd daarbij in het achterhoofd dat treinen als de SLT ontworpen zijn voor eenmansbediening en bijv. in Duitsland dus vaak ook zonder conducteur rondrijden. Scheelt nog tijd ook bij de vertrekprocedure. De hoofdreden dat je op zo'n trein dus überhaupt nog een conducteur inzet, is zijn zichtbaarheid en aanspreekbaarheid.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:11:44 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90316635
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 22:43 schreef Eix het volgende:
Met name van de remproblemen schrik ik aardig!
Dat is inderdaad een vrij ernstig probleem, en het verbaast me dat het SLT-materieel toelating heeft gekregen met deze euvels, of nog steeds houdt. Het zou me niet verbazen dat, nu dit in de media is gekomen, het IVW de SLT-stellen toch eens wat beter gaat inspecteren.

De Speno-treinen werden ook aan de ketting gelegd na één incident (wat niet eens aan het materieel lag), dus dat krijgt vast nog wel een staartje.
quote:
En onder agressie wildplassers. In een trein. _O-
Niet zo verwonderlijk eigenlijk, het SLT heeft immers geen toiletten en niet iedereen is zo beschaafd om het dan maar op te houden of een trein te laten schieten. En er staat me nog een verhaal bij van een SLT die gestrand was in volle baan achter een defecte trein, en daar 2,5 uur heeft gestaan... dat reizigers van ellende hun behoeftes uiteindelijk maar in de vuilnisbakjes zijn gaan doen.
quote:
Maar het zeuren over geen privacy voor de HC deel ik dan absoluut niet. Nu is het direct voor de reiziger duidelijk waar'ie zich op houdt en of hij wel zijn werk doet. :)
Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten. Een HC-ruimte vind ik niet het belangrijkste wat er is, dat zeker niet, maar bij SLT heeft echt alles moeten wijken om één of twee extra zitplaatsen te creëren: toiletten, omroep-installatie middenin de trein, HC-ruimte, beenruimte... echt alles.

Dat SLT lijkt echt een enorme miskoop te zijn, ik begrijp ook niet echt waarom NS terwijl de eerste lichting nog niet binnen was, meteen de tweede en derde lichting heeft laten komen. Met alle problemen die nu bekend zijn van het SLT zou ik dat zeer zeker niet hebben gedaan.
  woensdag 22 december 2010 @ 23:19:51 #219
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90317168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:

Het werk van een HC bestaat uit meer dan kaartjes knippen, vertrekprocedure draaien en mensen vertellen waar ze heen moeten.
Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda. Behalve een keertje op hun fluit blazen in Tilburg en mij 'nafluiten' toen ik de trein in Breda verliet. Om de deuren te sluiten natuurlijk.

In België viel me laatst op dat toen mijn intercity met een solo treinstel reed, dat de HC iedere keer bij de nieuwe instappers langs kwam. Hij liet mij met rust na de eerste controle want hij herkende mij. In Antwerpen komt er een nieuwe HC op de trein en weer direct een controle. Goed, dat gaat daar ook niet altijd op en bovendien zijn er in Nederland ook conducteurs die op deze manier controleren maar toch is er voor mijn beeldvorming een duidelijk andere mentaliteit in het buitenland. En aan de (wel) hardwerkende spoormannen en vrouwen van Nederland: trek dit bericht niet persoonlijk aan. ;)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 23:23:44 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90317415
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:19 schreef Eix het volgende:

[..]

Ah ja. Leg eens uit. Wat deden die HC's afgelopen maandag >45 min. in hun hokje tussen Eindhoven en Breda.
Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten :')
  woensdag 22 december 2010 @ 23:25:21 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_90317508
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wegblijven bij de reizigers die hun frustratie op iemand willen uiten :')
Ook wel begrijpelijk. O-)

Maar ondanks die winterellende probeer ik me niet af te kuren op het personeel. Ik heb wel met ze te doen deze kerstdagen. :{
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 22 december 2010 @ 23:28:51 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90317722
Het rijdend personeel kan er ook niet veel aan doen inderdaad, dat is waar. Het gepruts vindt elders plaats, in die ivoren toren aan de Laan van Puntenburg te Utrecht.

Helaas is het voor de reizigers veel moeilijker om iemand daar te pakken te krijgen en het ongenoegen te delen, dan dat het is om dat tegen een HC of Mcn te vertellen, die de reiziger waarschijnlijk nog gelijk geeft ook.
  donderdag 23 december 2010 @ 07:32:46 #223
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90328920
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 23 december 2010 @ 08:58:03 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90329961
En jawel, waar word dat gerepareerd? Juist, in de oude Zaanstraat. Die is tijdelijk weer in gebruik voor deze problemen. Zijn dan maar 2 spoortjes, maar toch.
  donderdag 23 december 2010 @ 09:14:42 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90330259
Omdat NS zo eigenwijs is als de pest wil NS niet DDM-1 weer reactiveren, maar komen er wel weer 26 nieuwe Plan V's in dienst...
Wat ik zou doen: DDM-1 reactiveren en inzetten in de Spitstreinen Amsterdam-Enkhuizen. Daarmee speel je al 6 DDAR en nog wat VIRM vrij. Benodigd: 4 stammen DDM-1.
Desnoods zet je nog DDM-1 in op Amsterdam-Dordrecht/Breda of naar Lelystad in omlopen van 2xDDAR. Dan speel je gewoon erg veel Mat. vrij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')