abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 december 2010 @ 21:45:45 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90145993

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

==========================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 december 2010 @ 21:48:11 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90146179
Onder de keu?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 19 december 2010 @ 21:48:19 #3
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90146191
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90147013

NS Regio 3401 heeft een korte stop op station Apeldoorn de Maten gemaakt en vertrekt hier als trein 17840 uit Zutphen verder naar de eindbestemming station Apeldoorn. Zondag 19 december 2010


En toen was het bos in Venlo helemaal wit! Onder andere door de winterse omstandigheden in Europa, lopen diverse treinen aanzienlijke vertraging op. Zo ook de Mortara-shuttle, die vijfmaal per week tussen het Italiaanse Mortara en de Rotterdamse Waalhaven en v.v. rijdt en op de prachtige 17 december zon 9 uur later vertrok. Vlak na aankomst per fiets vertrok de rode Crossrail 185 595 met de zeer goed beladen trein 40145 uit Venlo richting Zwitserland en Italië.

Meer sneeuw-foto's van deze week staan op http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm onder Foto's 2010 - week 50
pi_90147121
Leuke foto's
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90148178
Is 'Geel blauw houdt niet van wit' geen goede titel? :P
  zondag 19 december 2010 @ 22:29:25 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90149443
Station Baarn heeft (tijdelijk) aggregaten gekregen: Problemen met de stroomvoorziening op het station...
pi_90149648
TT aangepast.
pi_90149763
Hehehe.... wel passend. Jammer dat ik geen camera bij had vandaag. Koplopers met ijspegels langs het front, wielen en al de rest zien er best tof uit.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 december 2010 @ 22:36:53 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90150071
Mooie platen, Zug-Chef ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90151925

Vandaag deze foto nog net voor het donker gemaakt tussen Tegelen en Venlo tijdens mijn fotorondje voor mijn blog. Mooi is vooral de gigantische sneeuwwolk die achter de trein aankomt. :P Sneeuwhoogte was op dat moment zo'n 15 cm.
pi_90158231
Er staat wéér een trein in de fik in de Schipholtunnel. Meer info ontbreekt er op dit moment.

Edit: Oke niets aan de hand, eerste berichtgeving was origineel ook het bovenstaande. :')

http://www.powned.tv/nieu(...)and_in_schiphol.html

[ Bericht 67% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 20-12-2010 01:19:49 ]
pi_90158691
Gaat lekker in de Schipholtunnel, met al die branden die er niet zijn.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 07:04:51 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_90163195
Brrr...!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 december 2010 @ 08:25:39 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90163697


20 december 2010 Op deze koude maandagochtend moet de sprinter van Breda naar Den Bosch het stellen met minder materieel. Waar normaalgesproken SLT wordt ingezet, moet de trein van 8.24 het stellen met een los SGMm-tweetje. Ook de intercity Roosendaal - Zwolle, vertrek vanaf Breda om 8.10, was karig toebedeeld: er reed een ICMm-III i.p.v. het ICRm-7 of VIRM-VI wat er normaal rijdt.

Let op de ingesneeuwde koppeling aan de voorzijde van dit treinstel, waardoor het langs deze kant combineren met een ander treinstel een lastige opgave wordt.


Kijk greavy, geen sluitseinen! :+
  maandag 20 december 2010 @ 08:51:06 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90163980
Er staan op dit moment 13 SLeTjes stil op de Cartesiusweg vanwege defecte statische omzetter..
En zo zullen er elders ook wel defecte SLeTjes staan.

En de trein die uit Utrecht aankomt in Breda om 8:35 reed met 5 bakken SGMm.

En de trein die jij met ICMm zag rijden, is planmatig. Volgens mij 7 bakken ICMm.
MDWDV-- 3626 ICM

En bij Culemborg staat een SLeT defect.
pi_90164011
Ik had echt een camera bij moeten hebben voor bevroren treinfoto's. De Virm waar ik nu in sta heeft een klont sneeuw en ijs aan de bioreactor hangen die tot een cm of 5 boven de rails rijkt.
  Moderator maandag 20 december 2010 @ 08:56:50 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_90164065
Ik zit in een mini-VIRM :D zo vol
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 december 2010 @ 08:57:35 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90164077
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 08:51 schreef greavy het volgende:
Er staan op dit moment 13 SLeTjes stil op de Cartesiusweg vanwege defecte statische omzetter..
En zo zullen er elders ook wel defecte SLeTjes staan.
Dat verklaart ook waarom ik SGMm heb ipv SLT.
quote:
En de trein die uit Utrecht aankomt in Breda om 8:35 reed met 5 bakken SGMm.
De trein met vertrek van 8.24 rijdt met slechts een SGMm-tweetje
quote:
En de trein die jij met ICMm zag rijden, is planmatig. Volgens mij 7 bakken ICMm.
MDWDV-- 3626 ICM
Die rijdt vandaag met een losse ICMm-III, het viertje is spoorloos.
quote:
En bij Culemborg staat een SLeT defect.
"Stremming tussen Utrecht en Den Bosch" aldus NS op Twitter, ben benieuwd of ik wel vanuit Den Bosch naar Utrecht kan. Zal wel niet?
  maandag 20 december 2010 @ 09:01:06 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90164116
Treinverkeer gestremd. NS adviseert via Nijmegen te reizen. Maar de verstoringen melden nu helemaal niks meer hier over...

Intercity's rijden volgens AV wel, maar stoptreinen uit ri Tiel/Den Bosch tot Geldermalsen
pi_90164313
De mannen van het schoonmaakbedrijf doen hun best om de treeplanken ijsvrij te krijgen. ^O^ Aan de herrie te horen is dat hard werken. Nu nog personeel om de trein te laten rijden...
  maandag 20 december 2010 @ 09:21:34 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90164443
Ik baal als de pest.. Ik ben ZIEK in de vakantie :? En dan ligt er nog een pak sneeuw ook. Zou leuke foto's kunnen opleveren.. Maarja, nu vanuit huis alles goed aanschouwen :P
pi_90166214
Zijn die SLeTjes nooit de klimaatkamer in geweest?
For great justice!
  maandag 20 december 2010 @ 10:34:13 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90166252
Zeker wel, maar in de Klimaatkamer word er niet met sneeuw getest.
pi_90166414
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 10:34 schreef greavy het volgende:
Zeker wel, maar in de Klimaatkamer word er niet met sneeuw getest.
Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.
For great justice!
pi_90166427
Maar goed, de sneeuw geeft wel mooie plaatjes. :7
For great justice!
  maandag 20 december 2010 @ 10:57:51 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90166895
Maar gelukkig hebben de nieuwe V250's de proeven in de klimaatkamer glansrijk doorstaan, en moeten het dus wel goede treinen zijn! (aldus iemand die dicht op het vuur zit) :')
  maandag 20 december 2010 @ 11:00:50 #28
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90166991
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 10:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.
Het probleem is meer dat er lucht naar binnen gezogen wordt om de electronica te koelen. Alleen met de lucht die naar binnen gezogen wordt wordt er ook (stuif)sneeuw meegezogen. Deze sneeuw vormt het probleem. En de sneeuwfilters lijken dus niet goed te werken.

Maar Mat '54 had vroeger ook vele problemen met sneeuw, het is dus niet iets van deze tijd, de motor die daar in zat zoog ook sneeuw aan en daar konden ze ook slecht tegen. Daarnaast ging er allemaal sneeuw in de behuizing van de schuifdeuren zitten zodat deze ook vast zaten.
Om dit probleem te voorkomen zijn de huidige naar buiten klap deuren geintroduceerd.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90168252
Beschikken ze in landen als Oostenrijk en Zwitserland dan over betere filters?
For great justice!
  maandag 20 december 2010 @ 11:42:46 #30
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90168666
Daar duurt de sneeuwperiode een half jaar. Dus dan wordt er meer rekening mee gehouden en meer in geïnvesteerd in voorzieningen tegen de sneeuw.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 20 december 2010 @ 12:05:03 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  maandag 20 december 2010 @ 12:48:51 #32
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90171527
Damn greavy :D vet!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 20 december 2010 @ 12:54:32 #33
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90171743
Sneeuwploeg 2 is wel effectiever in veel sneeuw.. je kan niet alles aan de kant blijven schuiven.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 20 december 2010 @ 13:16:14 #34
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90172633
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_90173168
quote:
7s.gif Op maandag 20 december 2010 11:42 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Daar duurt de sneeuwperiode een half jaar. Dus dan wordt er meer rekening mee gehouden en meer in geïnvesteerd in voorzieningen tegen de sneeuw.
Maar het is en blijft toch vd gekke dat wij in NL elk jaar maar toelaten dat bij het minste geringste alles gelijk ontregelt wordt en die bedrijven die daarvoor verantwoordelijk zijn ermee wegkomen en op de koop toe onder het mom van wij kunnen niet anders de kosten voor de burger weer omhoog gooien? }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 20 december 2010 @ 13:39:57 #36
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90173802
quote:
Nog mooier is dat deze nog 100% bedrijfsvaardig is. Dit omdat hij als reserve staat als de nieuwe kapot is.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90174578
quote:
X-ROT _O_
Enkele weken geleden een film over deze gezien, SUPER!
pi_90175012
Stoer hoor!
For great justice!
pi_90178315
Vandaag lijkt het toch heel aardig te gaan, terwijl ook nu nog steeds grote sneeuwwolken met de trein mee waaien.

Nog niet helemaal perfect, zo kon de IC waar ik zostraks in zat bij Weesp niet de stoptrein voorbij, ik gok omdat de wissel het niet deed. Maar met alle ellende van vrijdag en het weekend in het achterhoofd valt dat natuurlijk nog reuze mee. :)
  maandag 20 december 2010 @ 15:02:26 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90178348

Lekkere wachtrij daar...
  maandag 20 december 2010 @ 15:06:26 #41
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90178552


Driebergen/Zeist, gisterenmiddag, trein naar Arnhem.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90181226
Misschien een leuk weetje: vandaag is het dag op dag 44 jaar geleden dat in België de laatste commerciële reizigerstrein met stoomtractie werd verzekerd. In de goederendienst reden ze nog tot in het voorjaar van 1967, en ook op fabrieksnetten werd vaak met stoom gereden.

De 29.013 trok deze trein, vandaar dat deze loc ook bewaard is gebleven.
pi_90181951
quote:
11s.gif Op maandag 20 december 2010 15:06 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Driebergen/Zeist, gisterenmiddag, trein naar Arnhem.
Dat ziet er toch prachtig uit, zo met die sneeuw. Maar eigenlijk is heel Nederland even mooi nu. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 16:03:58 ]
  maandag 20 december 2010 @ 17:45:00 #44
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_90187336
Stiekem vind ik reizen met de trein leuk, dus moest ik hier eventjes gepost hebben
pi_90188655
Een enkele ICM IV is niet echt genoeg als sneltrein Dordrecht - Amsterdam... Op Schiedam stond ie net bijna 10 minuten stil om iedereen in te laten stappen, maar uiteindelijk kon maar de helft van de reizigers mee. Ik had een plekje op de tweede treeplank (heeft dat ding een naam?) bemachtigd, maar dat mocht helaas niet van de conducteur.

En wat blijft het toch moeilijk voor de meeste mensen om even op te schuiven in het gangpad...
  maandag 20 december 2010 @ 18:20:15 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90188861
Plan V in de 800 (IC Alkmaar - Heerlen/Maastricht) X_X
  maandag 20 december 2010 @ 18:20:56 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90188891
Betreft trein 865 met de 932 + 453 + 901
  maandag 20 december 2010 @ 18:21:56 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90188939
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef KapiteinT het volgende:
Een enkele ICM IV is niet echt genoeg als sneltrein Dordrecht - Amsterdam... Op Schiedam stond ie net bijna 10 minuten stil om iedereen in te laten stappen, maar uiteindelijk kon maar de helft van de reizigers mee. Ik had een plekje op de tweede treeplank (heeft dat ding een naam?) bemachtigd, maar dat mocht helaas niet van de conducteur.

En wat blijft het toch moeilijk voor de meeste mensen om even op te schuiven in het gangpad...
Stel 4247 zeker? Zat eerst nog een drietje aan, maar die staat defect in Dordrecht.
  maandag 20 december 2010 @ 18:25:41 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90189091
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Betreft trein 865 met de 932 + 453 + 901
Ik zit in de 901 op een klapstoeltje op het balkon. Op Utrecht CS een beetje op het zijraampje gekrabbeld in de condens (mijn avatar, Alstom-fanboy die ik ben) en dat is inmiddels gewoon bevroren :o
pi_90190271
In hilversum is het ook weer bal. De IC Almere-Utrecht is natuurlijk eruit gegooid. de stopper naar utrecht van 18.31 rijd ook niet. wordt er vrolijk omgeroepen dat de eerstvolgende mogelijkheid de 18.44 zal zijn. Die dus ook niet rijd, dan maar een ommetje via Amersfoort. Zit ik weer eventjes warm. Dat uur vertraging (tot houten!!) Heb ik toch alweer.

Edit:
In amersfoort is de puinhoop zo mogelijk nog groter. Treinen die zonder aankondiging of omroep of wat dan ook van de borden verdwijnen. Andere die ineens opdoemen en zoals gebruikelijk geven de cta's, de omroep en m.ns.nl volledig tegenstrijdige informatie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Fixers op 20-12-2010 19:12:11 ]
  maandag 20 december 2010 @ 19:10:18 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90191185
Vanmiddag een bijzondere gebeurtenis op het Amstelstation: er stopte om 17:30 een VIRM op spoor 4 maar dit bleek niet een trein naar Utrecht te zijn (normaal geldt hier toch de regel: VIRM = IC naar Utrecht).
Het was stiekem toch de Sprinter naar Rotterdam
  maandag 20 december 2010 @ 19:15:38 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90191483
Zitten 3 omlopen VIRM in de sprinter Rotterdam-Uitgeest, maar ook DDAR, Plan V en een enkele SLT vandAAG.
pi_90191768
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:02 schreef greavy het volgende:

Lekkere wachtrij daar...
Dan valt wachten voor een loket in België nog erg mee :X
dag
pi_90192639
Waarom kan mijn trein nu al 3 dagen niet meer dan een uursdienst rijden. :r
Wel mooi voor de rest om al die bizarre omlopen te zien.
Plan V is geniaal als IC.
Vorig jaar zat het in de 1900. Herrie maken dat het deed op Rotterdam-Dordrecht, waar het vol gas mag. :D
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 20 december 2010 @ 19:39:38 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90192844
En wat is "jouw" trein?

Edit: Vast de MLL. Die rijdt beperkt door onder andere rijp op de bovenleiding. De E-GTW kan dat slecht weg werken. Eigenlijk zou een Victor een retourtje over de MLL moeten doen, en de problemen zijn voorbij, althans, die kans is zeer groot.

[ Bericht 44% gewijzigd door greavy op 20-12-2010 19:47:32 ]
  maandag 20 december 2010 @ 19:51:00 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90193458
Een Victor? :D

Gast... :')
pi_90193768
Hij heeft koorts, laat hem ;)
dag
  maandag 20 december 2010 @ 20:01:27 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90194153
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
  maandag 20 december 2010 @ 20:02:10 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90194198
Oh. NS heeft aangegeven tot 2 januari een aangepaste WinterDRGL te rijden:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ntie?p=1160724828566

Fyra 1x/uur. Rijdt daardoor wel toeslagvrij!!!
pi_90194587
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
Zo'n ding heet een hondekop. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2010 20:08:07 ]
pi_90194655
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef greavy het volgende:
Fyra 1x/uur. Rijdt daardoor wel toeslagvrij!!!
Leuk, bedankt voor de tip. :)
  maandag 20 december 2010 @ 20:18:47 #62
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90195345
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2010 20:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo'n ding heet een hondekop. :P
Nee, een hondekop is Mat'54. Plan U / DE3 is Rode Duivel. Plan V is ook wel Apekop
pi_90195491
quote:
Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen :)
En dat mag zeker wel op Somda? :')
  maandag 20 december 2010 @ 20:22:27 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90195600
Nieuwe regel op Somda, bedrijven en treinen mag je niet bij een bijnaam noemen :')

Gelukkig kan ik het hier nog gewoon hebben over sletjes en stofzuigers. :D
pi_90195604
We zitten niet op SOMDA schatjes :*
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 december 2010 @ 20:24:12 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90195733
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe regel op Somda, bedrijven en treinen mag je niet bij een bijnaam noemen :')

Gelukkig kan ik het hier nog gewoon hebben over sletjes en stofzuigers. :D
Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 december 2010 @ 20:25:14 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90195800
Ik mis ze ook, Socios en Ofyles2 zie ik ook te weinig.
  maandag 20 december 2010 @ 20:27:03 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90195945
Ja, dat klopt. Fles en Duvel lijken hem wel gepeerd te zijn.. Zullen toch nog wel terugkomen?
  maandag 20 december 2010 @ 20:27:37 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90195986
Vast wel, al dan niet gebracht door een Fail250.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 december 2010 @ 20:30:09 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90196191
Over de stofzuiger gesproken: deze heeft de klimaatkamer in Wenen wonderwel goed doorstaan. Ben benieuwd over hoeveel jaar de stellen de definitieve toelating zullen krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90196310
Wanneer verliep de test-toelating? :@
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 december 2010 @ 20:32:34 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90196364
Eind dit jaar. Weet niet of ze al verlenging hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90196374
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, een hondekop is Mat'54. Plan U / DE3 is Rode Duivel. Plan V is ook wel Apekop
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast bij Raad de Smiley/Posticon. ;)
pi_90198369
quote:
2s.gif Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.
ik ben er toch ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90198539
Ik ga komende week de Fyra dan toch eens uitproberen denk ik. :-)
Weet iemand trouwens wat de Alpen Express vanochtend deed in Tilburg West? Hij stond op de opstelsporen en de NS1750 stond er 100 meter voor.
  maandag 20 december 2010 @ 21:04:39 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90198622
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eind dit jaar. Weet niet of ze al verlenging hebben
Wat ik heb begrepen is dat ze die hebben. En naar het schijnt is er een opleverdatum bekend (ik weet alleen niet wanneer...) en rijdt het spul ook wel aardig.
  maandag 20 december 2010 @ 21:20:26 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90199758
Zal wel weinig ruimte zijn in de Watergraafsmeer.. Maar dan nog is het vreemd.
pi_90211323


Ook al is het WK al bijna een halfjaar geleden afgelopen; geel en blauw houden nog altijd van oranje.
  dinsdag 21 december 2010 @ 05:18:57 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90220129
Fuck, wat is het koud.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90220451

-8/-9 daar jah... brrr!
dag
  dinsdag 21 december 2010 @ 07:08:45 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90220493
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 06:54 schreef Peter het volgende:
[ afbeelding ]
-8/-9 daar jah... brrr!
En ik moest op de fiets naar het werk. :(
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 21 december 2010 @ 07:26:06 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90220566
"Dames en heren, hier volgt een waarschuwing. Let op bij het verlaten van de trein, de perrons kunnen glad zijn." zei de vrouwenstem in een SLT. Ondertussen maakt de stroomafnemer van die SLT een mooie lichtshow.
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:17:11 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90220991
De reisinformatie is weer eens waardeloos. Voor vertrek de reisplanner geraadpleegd die aangaf dat als ik om 6.54 zou vertrekken vanaf Breda ik om 7.38 in Den Bosch een IC naar Utrecht te pakken. 2 minuten voor aankomst gekeken en die trein stond gewoon in de planner.

Uitgestapt, even rondgelopen, en toen zag ik op een CTA ineens "7.38 Intercity Schiphol rijdt vandaag niet" staan, ondertussen vertrok de sprinter alweer. Eerstvolgende reismogelijkheid, de IC van 7.53, had +10 en dat liep nog iets verder op ook, maar volgens m.ns.nl reed alles gewoon keurig op tijd.

Stelletje prutsers!!!

/rant
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:28:33 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90221108
Serie 3500 (IC Eindhoven-Schiphol) is opgeheven Eindhoven-Utrecht, en dat is al sinds de winter dienstregeling.
En die vertrekt normaal ri Utrecht om x.08 en x.38.
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:30:49 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90221137
Dat kan zijn, maar dat boeit mij niet. Ik als reiziger wil gewoon actuele reisinformatie, als een treinserie om welke reden dan ook niet rijdt moet de reisplanner me geen reis adviseren met een trein uit die serie!
  dinsdag 21 december 2010 @ 08:35:01 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90221191
reisplanner heeft momenteel meel storingen die ook al bekend zijn bij NS.
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:12:16 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90221694
Pantograaf afgebroken van een IC ri Venlo vanochtend. Treinverkeer ontregeld.

[ Bericht 46% gewijzigd door greavy op 21-12-2010 10:04:38 ]
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:26:53 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90222003
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Over de stofzuiger gesproken: deze heeft de klimaatkamer in Wenen wonderwel goed doorstaan. Ben benieuwd over hoeveel jaar de stellen de definitieve toelating zullen krijgen.
ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ... ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:30:02 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90222040
Een voordeel van de V250 is dat hij in het Tsjechische Velim geweest is om te testen in hevige sneeuw. Dat heeft hij ook succesvol volbracht.
Ander NS-mat is er nooit geweest.

Tijdje geleden is SLT 2601 er heen gestuurd om te testen in de sneeuw, maar is door een Elok (die best snel reed) enorm vernield aan één zijde: Moet óf een nieuwe kopbak op of kan worden afgeschreven worden.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 09:35:24 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_90222147
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:35 schreef greavy het volgende:
reisplanner heeft momenteel meel storingen die ook al bekend zijn bij NS.
Maar kort gezegd heb je daar als reiziger geen ene flikker aan.

We leven in 2010 en we kunnen niet eens een reisplanner up to date houden :N
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90222688
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:58:35 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90222727
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Zeker tussen Purmerend en Zaandam?
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:04:02 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90222864
Er komt nu een schouwtrein. Onderdelen van de afgebroken pantograaf worden ook bijelkaar gezocht. Prognose verstoring is 15:00.

De afgebroken pantograaf tussen Deurne en Horst-Sevenum hopen ze de problemen rond 14:00 opgelost te hebben.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:19:50 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90223247
En die verstoring blijft even doorgaan. Er worden bussen geregeld voor de passagiers, en een dieselloc uit Beverwijk. Specialisten uit Alkmaar voor onderzoek, dus dat blijft daar voorlopig een bende.
pi_90223966
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:26 schreef V2 het volgende:

[..]

ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ... ;)
Nu je het over ICMm hebt - bij de driedelige stellen werd de elektrische installatie aangepast, waardoor ook het typische 'koplopergeluid' bij het optrekken weg was. Maar de vierdelige ICMm klinken nog steeds net als vroeger, kan dat kloppen? Heeft men daar de elektrische installatie niet of op een andere manier aangepast?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 10:47:10 ]
pi_90224285
Koplopergeluid, je bedoelt die plof en dan dat futuristische gezoem. Jah, da's wel bekend.

Geen treinen voor mij vandaag, mijn euh.. interne dienstregeling is ontregeld en ik ga het niet wagen om in een trein zonder toilet terecht te komen.
pi_90224506
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:56 schreef Fixers het volgende:
Koplopergeluid, je bedoelt die plof en dan dat futuristische gezoem. Jah, da's wel bekend.
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 11:04:42 ]
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 11:27:29 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_90225266
M'n collega komt net binnen, die is vanaf half 8 bezig geweest om vanuit Deventer naar Utrecht te komen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90225537
Blij om thuis te blijven :D
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 11:35:25 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_90225613
Fles fles fles!! Jij bent mijn nummer 1 forumvriendje *O*

quote:
Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
remlof
tliciouz
rene90
Duvel
vergeetmewelletje
4EverBlackEyed
Harajuku.
donroyco
Greys
greavy
Peterselieman
Federer-fan
Adelante
GimmeGore
Vork
Pisces29
Michhas
Sally
Crientj
douche-eendje
James1988
_Loki
Nonneke
zoeperzazke
oh-oh
Viking84
CherryLips
Sylvana
dennistd
Ofyles2
Geqxon
Miss_S
Cat22
Bob-B
Outpost76
DeZwabber
Qwea
Walter_Sobchak
Pien85
Socios
Jarno
pgrferrari
Mr.Noodle
De_Hertog
Schunckelstar
morgane
JoMo0
Swetsenegger
Automatic_Rock
Ook zien? Kijk hier :D http://www.fok.nl/gm/forumvriendjes.php
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:45 #101
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90225893
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
Ja, da's een interessante vraag. Ik weet het ook niet precies. Met name die 'plof' is intrigerend, ik dacht eerst dat 't de mg-rem was, maar dat kan niet, want soms hoor je het ook als de trein nog rolt en weer optrekt ...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 21 december 2010 @ 11:46:39 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90226097
@Gupps, ik kom ook met Fles boven aan :P

quote:
Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
Duvel
Peterselieman
James1988
dennistd
Socios
Ascendancy
Ireyon
Yreal
MarkoAlmelo
Guppyfriend
ziggyziggyziggy
Crientj
KapiteinT
Ofyles2
bork
Fixers
RubenK
Igen
V2
Zug-Chef
ReisT
Peter
De_Hertog
Eix
Temlin
trainfreak
Palmboom313
Cothen
Stefanovic83
STTSJT
Brembo
Scarlet_Dragonfly
Bitlord
TeringHenkie
Darkwing_Duck
knars
RealZeus
Kankerkachelsverkopert
JDude
davidov2009
von_Preussen
dan13lv
thats-me
IntercityAPT
Hr-Flip
spectrumanalyser
Lord_Brett_Sinclair
FredvZ
Christiaan
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:01:48 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90226750
Mijn lijst wordt vooral bepaald door mijn crewperiode, zo te zien...

quote:
Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Nuongirl
dennistd
Sj0rSz
Tackleberry
RedFever007
sanger
Sally
Spooky4u
JJdJ1984
TJDoornbos
Peterselieman
Svensational
Magneet
Sokolsky
Falco
Light
Fir3fly
Lonewolf2003
SaintOfKillers
Dr_Flash
jozef444
RenikNL
Breuls
Curchulain
WeebI
Ared
cwk
mbn
Hammer20
Baraja
steenz
Duvel
dolle_hond
Doff
donroyco
iteejer
Eilanden
WEST
Jump
Sheridana
Mike
Patch
Danny
greavy
Dubbeldrank
Nolius
Veerboot
sportfreak
RayMania
sbientje
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90227314
Ik sta in Durk zn lijstje *;

Waar worden die lijstjes op gebaseerd? Ik heb geen vriendjesverzoeken gedaan voor zover ik weet.. :D
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:16:47 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90227387
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 12:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik sta in Durk zn lijstje *;

Waar worden die lijstjes op gebaseerd? Ik heb geen vriendjesverzoeken gedaan voor zover ik weet.. :D
Volgens mij wordt gewoon gekeken wie in dezelfde topics post.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator dinsdag 21 december 2010 @ 12:16:56 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_90227391
Ik ontdekte het in dit topic Wie zijn je forumvriendjes? (ctrl-f topic) #4 maar het fijne weet ik er niet van
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 12:17:09 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90227399
Dat vraag ik mij ook af, maar heeft te maken met posthistorie als ik het zo lees. Maarja, dat kan heel uitgebreid zijn.
pi_90227508
zal idd wel obv topics zijn, ik heb alleen maar mensen van hier hehe
pi_90227509
Moet je voor de grap is op ns reisplanner intypen van zwolle naar Rotterdam. Trein van: 14:16 tot 16:11 rijden gewoon niet.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:25:21 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90230451
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?) :P
pi_90230778
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:

[..]

En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?) :P
Rijd die trein weer? Ik moet straks van Schiphol naar Purmerend.. maar ik geloof dat ik beter via Amsterdam CS en daarna de bus kan pakken.... Of wordt de dienstregeling weer normaal op het traject Amsterdam CS - Enkhuizen?
pi_90230853
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
pi_90231172
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
Kijk daar heb ik wat aan. Hoef ik niet urenlang hoopvol op een koud station te staan...
pi_90231198
quote:
Mijn forumvriendjes gebaseerd op het jaar 2010:
bork
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
Ascendancy
Balisto
James1988
chufi
junkiexp
ziggyziggyziggy
JDude
Igen
Peter
MarkoAlmelo
Yreal
KapiteinT
tdrone
kahaarin
Mercer
Socios
Drassss
Guppyfriend
Ofyles2
JusT_M
Jor_Dii
Ireyon
Nober
Bitlord
Scarlet_Dragonfly
Infection
Crientj
Fixers
Googolplexian
Fredo55
INViCTuS
lezzer
Eyjafjallajoekull
Bart
horned_reaper
kepler
Its-Jojo-4you
SpeedyGJ
TheKC
Zug-Chef
Leandra
StateOfMind
V2
roelofjan
Tarado
Eix
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:42:10 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90231218
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
Ligt eraan hoe groot de schade is natuurlijk. Maar je kan wel op één of twee dagdelen rekenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:43:22 #116
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90231271
Oh ja, bij Beilen is de bovenleiding ook aan gort.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 21 december 2010 @ 13:50:29 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90231670
Dit pas gezien is al wat dagen oud maar dat moet toch wel een winterproof treintje zijn daar in die contereien.



http://nl.wikipedia.org/wiki/VR_Sm_6
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:01:17 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90232281
De storing tussen Deurne en Horst-Sevenum door de pantograaf die er af ligt is alweer bijgesteld naar 16u.
Die tussen Zaandam en Purmerend inmiddels al 17u.
pi_90233038
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:28 schreef greavy het volgende:
Serie 3500 (IC Eindhoven-Schiphol) is opgeheven Eindhoven-Utrecht, en dat is al sinds de winter dienstregeling.
En die vertrekt normaal ri Utrecht om x.08 en x.38.
Alle treinen die in de aangepaste dienstregeling niet rijden zouden toch allemaal allang uit de reisplanner moeten zijn gehaald? :?

Ik post alleen in het treinentopic, dus de actiefste treinentopicers zijn:
quote:
Mijn forumvriendjes gebaseerd op het afgelopen jaar:
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
James1988
Ascendancy
Duvel
dennistd
Socios
Yreal
Ireyon
ziggyziggyziggy
Crientj
Guppyfriend
Ofyles2
bork
MarkoAlmelo
Igen
V2
Peter
Fixers
ReisT
RubenK
De_Hertog
Zug-Chef
Temlin
RealZeus
Scarlet_Dragonfly
Cothen
trainfreak
Eix
Brembo
Stefanovic83
DenS
Zyron
Bitlord
Sjoegerd
Palmboom313
SHERMAN
Irritatie100
von_Preussen
Geerd
Ploertendoder
spectrumanalyser
thats-me
lezut
FredvZ
davidov2009
juxtaposition
TeringHenkie
Boschkabouter
pi_90233818
Gisteren:


Terwijl de zon op deze prachtige maar rustige maandag 20 december langzaam ondergaat, komt in het open veld bij Heukelom de mist/nevel langzaam op. Op dit moment vielen letterlijk de puzzelstukjes op hun plaats, als de flink vertraagde TXL 189 202 met de lege Sigarettentrein 45708 uit Italië in het laatste zonlicht passeert naar Philip Morris te Bergen op Zoom.
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:02:35 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90235569
@Zug chef, mooi plaatje!
pi_90237354
Vanochtend voor het eerst sinds een tijd weer met de trein naar Amsterdam....nou :') Reed nauwelijks en was compleet afgeladen.
Morgen voorspellen ze ook weer chaos...ga wel mooi in de file staan, kan ik me in elk geval nog bewegen :+
Too much is never enough!
pi_90239984
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:

[..]

En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?) :P
Jep, we reden op dat moment. Voorpagina's van o.a. NU.nl en Telegraaf.nl :') gehaald. Jolige stemming aan boord. Zo'n stremming is eigenlijk helemaal niet zo erg :D
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 december 2010 @ 17:00:18 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90241614
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Dat is knap :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
Is volgens mij deels nog wel aanwezig bij de driedelige ICMm. Vergeet niet dat de 4011-4050 tractie met weerstanden hebben en vanaf de 4051 alles met choppers uitgevoerd is.

Misschien dat het minder opvalt, omdat er een wasmachinegeluid te horen is bij de ICMm's

Leuke weetjes hier trouwens: http://s9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90242019
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 17:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is knap :P
Blijkbaar niet alleen een gebroken pantograaf, maar ook een flinke ontsporing. :P
pi_90244002
Lekker geregeld. Als je meer dan 2 uur vooruit plant in de reisplanner, staan de treinen die niet rijden ivm de winterdienstregeling er gewoon in. :N
  dinsdag 21 december 2010 @ 18:27:38 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90245535
En inmiddels sta ik in een goedgevulde VIRM. De eerstvolgende conducteur die mijn vervoerbewijs wilt zien krijgt 'm gewoon niet, onder het motto "ik moet jullie geloven dat jullie winterklaar zijn, dan moeten jullie mij maar eerlijk geloven dat ik een kaartje heb".
pi_90247003
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels sta ik in een goedgevulde VIRM. De eerstvolgende conducteur die mijn vervoerbewijs wilt zien krijgt 'm gewoon niet, onder het motto "ik moet jullie geloven dat jullie winterklaar zijn, dan moeten jullie mij maar eerlijk geloven dat ik een kaartje heb".
Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doen :{w
Hij hoeft niet te boeten voor de marketing van de NS.
Waarom kunnen eigenlijk niet alle wissels inmiddels sneeuwvrij gemaakt zijn als het helemaal niet sneeuwt?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:04:28 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90247175
Wissels zijn de grootste problemen ook niet. Er staat teveel materieel defect (67 % van alle SLT bijvoorbeeld!)
pi_90247266
Ja, en voor de rest alleen VIRM-1. Dat is geen reden om de dienstregeling te halveren en alles met vertraging te laten rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:06:29 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90247277
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 18:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doen :{w
Hij hoeft niet te boeten voor de marketing van de NS.
Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.
pi_90247326
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.
Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ook :'( :'( :'(
Ik dacht dat dat gedrag na het 16e levensjaar toch wel afgeleerd was.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:14:15 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90247636
En ik geef Ascendancy gelijk. Ik zou als HC jou gelijk een prent geven, en er het liefst bij eerst volgende station uitflikkeren. NS lukt het door de hoge defectenstand en andere storingen gewoon niet beter op dit moment. Respecteer dat of ga lekker in de auto zitten en je ergeren aan files!
pi_90247813
Zo ver wil ik niet gaan, maar als je op je 22 nog niet het respect kan opbrengen om normaal met je medemens, die gewoon zijn werk doet, om te gaan, dan is het wel treurig.
Ik weet niet wat voor werk jij voor de rest doet James, maar in dit geval is het treurig.

Net als mensen die de buschauffeur gaan uitschelden dat ie een half uur te laat is, terwijl hij zich met veel moeite door 45 kilometer file weet te worselen, waarvoor zo'n vent respect dient te krijgen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90247824
Ruziemaken met conducteurs inderdaad alleen wanneer de conducteur het verdient. 'k Zat ooit 1ste Klas in een overvolle VIRM. Komt de conducteur langs en het eerste wat-ie zegt; Ik snap dat het druk is, maar als ik jou was zou ik toch heel gauw naar de 2de klas gaan voordat ik je een boete geef. Niet "goedemiddag, vervoersbewijs alstublieft" of iets in die trend, gewoon een verkapte "oprotten, kutstudent". Toen heb 'k hem toch goed laten weten wat een ongelofelijke mongool hij was :7
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:18:22 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90247855
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ook :'( :'( :'(
Ik dacht dat dat gedrag na het 16e levensjaar toch wel afgeleerd was.
Ja het is goed met jou. Ik heb net ook nog eens een rolstoel over m'n tenen gekregen door een paar hulpverleners (niets tegen die mensen of mensen in een rolstoel) maar het was wel de spreekwoordelijke druppel.

De ergernissen van vandaag alleen al:
- totaal vertraging van 65 minuten (25 en 40)
- compleet onjuiste reisinformatie via NS.nl, m.NS.nl, de apps en zelfs Twitter
- Veevervoer (veel te kleine treinen)
- wederom een gebrek aan informatie, pas toen een trein Den Bosch binnenrolde werd de spoorwijziging überhaupt de borden gezet
- rolstoel over m'n tenen

En gisteren was ook al zo'n rampdag. Morgen nog, en dan vakantie. Dan pas in het nieuwe jaar weer, hopelijk is het dan beter. Je zult mij niet snel horen klagen wanneer ik vertraging heb of er een trein uitvalt, maar er is simpelweg een grens. En mijn forenzengeduld is best wel heel erg enorm op.

(GtbV is inmiddels al ingevuld)


Oh, en wie heeft bedacht dat ik die conducteur dan maar meteen de huid vol ga schelden weet ik niet, ik weet ook heus wel dat dat niet de bedoeling is. Maar ik weiger simpelweg om als een mak schaap m'n kaartje te laten zien en verder m'n bek te houden. Dat punt is voor nu gepasseerd.
pi_90247922
Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik een kutdag heb ga ik eens lekker op IT-consultanten inslaan. Dat schijnt prima te helpen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90248057
Ik weet zeker dat James1988 ook best z'n frustraties zou willen africhten op degene bij NS die heeft besloten om treinen te kopen die het in de winter niet doen etc.

Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 19:23:18 ]
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:23:25 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90248097
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:18 schreef James1988 het volgende:

[..]
- totaal vertraging van 65 minuten (25 en 40)
Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging hadden
quote:
- compleet onjuiste reisinformatie via NS.nl, m.NS.nl, de apps en zelfs Twitter
Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)
quote:
- Veevervoer (veel te kleine treinen)
En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet worden
quote:
- wederom een gebrek aan informatie, pas toen een trein Den Bosch binnenrolde werd de spoorwijziging überhaupt de borden gezet
Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?
quote:
- rolstoel over m'n tenen
Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:24:29 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90248147
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen. ;)
Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservice
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:24:33 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90248154
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik een kutdag heb ga ik eens lekker op IT-consultanten inslaan. Dat schijnt prima te helpen.
Ach man, leer toch eens lezen.

Verder, wat Igen zegt. Ik zou diegene graag eens ontmoeten, net als de rest van forenzend Nederland vermoed ik. Ik ben wel benieuwd wat degene die dat spul bestelt zoal denkt.
pi_90248172
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Ik weet zeker dat James1988 ook best z'n frustraties zou willen africhten op degene bij NS die heeft besloten om treinen te kopen die het in de winter niet doen etc.

Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen. ;)
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90248275
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ach man, leer toch eens lezen.

Verder, wat Igen zegt. Ik zou diegene graag eens ontmoeten, net als de rest van forenzend Nederland vermoed ik. Ik ben wel benieuwd wat degene die dat spul bestelt zoal denkt.
Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90248314
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservice
En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?
pi_90248406
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Ik bedoelde natuurlijk met woorden, misschien wat onhandige woordkeus. :@
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:29:03 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90248420
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]

En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?
Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.
En die werkte niet bij de Klantenservice.
pi_90249641
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.
En die werkte niet bij de Klantenservice.
Oh, dat valt dan weer mee. :)

Maar goed, eerlijk gezegd heb ik tot nu toe ook nog nooit met de klantenservice te maken gehad, omdat ik gelukkig ook nog nooit in al te grote puinhopen terecht ben gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2010 19:50:46 ]
  dinsdag 21 december 2010 @ 19:54:44 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90249885
Ik een hele tijd geleden wel. Misschien kennen jullie dit bericht nog: Treinentopic #222.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:10:28 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90250809
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging hadden

Dus omdat een ander vier uur in een weiland heeft gestaan doet de vertraging die ik heb opgelopen er niet meer toe?
quote:
Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)

Technische storingen kunnen voorkomen, maar NS roept steeds om "raadpleeg NS.nl voor actuele reisinformatie en voor u op reis gaat". Als ze me vervolgens ook via Twitter nog eens een verkeerd reisadvies geven is het toch echt een probleem van NS.
quote:
En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet worden

Ja, dat kan zijn, ook niet bepaald mijn schuld is het wel?
quote:
Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?

kan gebeuren, maar dat is dan wel heel erg laat en ook wederom niet mijn schuld. Gelukkig was het cross platform en niet 3 perroneilanden verderop.
quote:
Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.
Ik ging al aan de kant, maar zij mogen ook wel een beetje uitkijken waar ze zo'n rolstoel heen duwen!!!
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Wie heeft het hier nou weer over in elkaar slaan? Ik ben gewoon benieuwd naar een eerlijke verklaring voor de problemen nu en waarom destijds bepaalde keuzes zijn gemaakt. Waarom jij steeds denkt dat ik NS'ers in elkaar wil slaan weet ik niet, dat is niet zo!
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 19:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?
Het is simpel: ik ben de klant, de conducteur is in deze het gezicht van het bedrijf. Op mijn werk ben ík het gezicht van mijn bedrijf.

Als we op mijn werk prutswerk opleveren, krijg ik dat te horen, ook al is het niet rechtstreeks mijn werk. Ik geef dit dan weer door aan mijn collega's zodat zij het kunnen fixen. Nu levert NS enorm prutswerk, dan is het niet meer dan normaal dat ik dat, als netjes betalende klant (dat ben ik gewoon), dat ook laat merken.
pi_90250970
Er is een groot verschil tussen een conducteur en een consultant.
Jij bent de directe vertegenwoordiging van de directie, een conducteur is dat niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90251169
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 20:13 schreef Ascendancy het volgende:
Er is een groot verschil tussen een conducteur en een consultant.
Jij bent de directe vertegenwoordiging van de directie, een conducteur is dat niet.
Conducteur is het visitekaartje van het bedrijf..
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')