Dat verklaart ook waarom ik SGMm heb ipv SLT.quote:Op maandag 20 december 2010 08:51 schreef greavy het volgende:
Er staan op dit moment 13 SLeTjes stil op de Cartesiusweg vanwege defecte statische omzetter..
En zo zullen er elders ook wel defecte SLeTjes staan.
De trein met vertrek van 8.24 rijdt met slechts een SGMm-tweetjequote:En de trein die uit Utrecht aankomt in Breda om 8:35 reed met 5 bakken SGMm.
Die rijdt vandaag met een losse ICMm-III, het viertje is spoorloos.quote:En de trein die jij met ICMm zag rijden, is planmatig. Volgens mij 7 bakken ICMm.
MDWDV-- 3626 ICM
"Stremming tussen Utrecht en Den Bosch" aldus NS op Twitter, ben benieuwd of ik wel vanuit Den Bosch naar Utrecht kan. Zal wel niet?quote:En bij Culemborg staat een SLeT defect.
Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.quote:Op maandag 20 december 2010 10:34 schreef greavy het volgende:
Zeker wel, maar in de Klimaatkamer word er niet met sneeuw getest.
Het probleem is meer dat er lucht naar binnen gezogen wordt om de electronica te koelen. Alleen met de lucht die naar binnen gezogen wordt wordt er ook (stuif)sneeuw meegezogen. Deze sneeuw vormt het probleem. En de sneeuwfilters lijken dus niet goed te werken.quote:Op maandag 20 december 2010 10:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat die testen daar aardig incompleet zijn. Sneeuw kan toch aardig ontwrichtend werken voor electronica. Zeker als die steeds vaker op het dak wordt gemonteerd.
Maar het is en blijft toch vd gekke dat wij in NL elk jaar maar toelaten dat bij het minste geringste alles gelijk ontregelt wordt en die bedrijven die daarvoor verantwoordelijk zijn ermee wegkomen en op de koop toe onder het mom van wij kunnen niet anders de kosten voor de burger weer omhoog gooien?quote:Op maandag 20 december 2010 11:42 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Daar duurt de sneeuwperiode een half jaar. Dus dan wordt er meer rekening mee gehouden en meer in geïnvesteerd in voorzieningen tegen de sneeuw.
Nog mooier is dat deze nog 100% bedrijfsvaardig is. Dit omdat hij als reserve staat als de nieuwe kapot is.quote:Op maandag 20 december 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
Deze is nog mooier trouwens, de stoomversie:
X-ROTquote:Op maandag 20 december 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
Deze is nog mooier trouwens, de stoomversie:
Dat ziet er toch prachtig uit, zo met die sneeuw. Maar eigenlijk is heel Nederland even mooi nu.quote:Op maandag 20 december 2010 15:06 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Driebergen/Zeist, gisterenmiddag, trein naar Arnhem.
Stel 4247 zeker? Zat eerst nog een drietje aan, maar die staat defect in Dordrecht.quote:Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef KapiteinT het volgende:
Een enkele ICM IV is niet echt genoeg als sneltrein Dordrecht - Amsterdam... Op Schiedam stond ie net bijna 10 minuten stil om iedereen in te laten stappen, maar uiteindelijk kon maar de helft van de reizigers mee. Ik had een plekje op de tweede treeplank (heeft dat ding een naam?) bemachtigd, maar dat mocht helaas niet van de conducteur.
En wat blijft het toch moeilijk voor de meeste mensen om even op te schuiven in het gangpad...
Ik zit in de 901 op een klapstoeltje op het balkon. Op Utrecht CS een beetje op het zijraampje gekrabbeld in de condens (mijn avatar, Alstom-fanboy die ik ben) en dat is inmiddels gewoon bevrorenquote:Op maandag 20 december 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Betreft trein 865 met de 932 + 453 + 901
Dan valt wachten voor een loket in België nog erg meequote:
Zo'n ding heet een hondekop.quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
Leuk, bedankt voor de tip.quote:Op maandag 20 december 2010 20:02 schreef greavy het volgende:
Fyra 1x/uur. Rijdt daardoor wel toeslagvrij!!!
En dat mag zeker wel op Somda?quote:Op maandag 20 december 2010 20:01 schreef greavy het volgende:
Een Victor ook wel het Vee oftewel Plan V. Ken de gebruikte bijnamen
Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.quote:Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe regel op Somda, bedrijven en treinen mag je niet bij een bijnaam noemen
Gelukkig kan ik het hier nog gewoon hebben over sletjes en stofzuigers.
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast bij Raad de Smiley/Posticon.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, een hondekop is Mat'54. Plan U / DE3 is Rode Duivel. Plan V is ook wel Apekop
ik ben er tochquote:Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies en dat maakt het ook veel leuker hier, al mis ik Fles en Duvel nu wel hier.
Wat ik heb begrepen is dat ze die hebben. En naar het schijnt is er een opleverdatum bekend (ik weet alleen niet wanneer...) en rijdt het spul ook wel aardig.quote:Op maandag 20 december 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eind dit jaar. Weet niet of ze al verlenging hebben
En ik moest op de fiets naar het werk.quote:
ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ...quote:Op maandag 20 december 2010 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Over de stofzuiger gesproken: deze heeft de klimaatkamer in Wenen wonderwel goed doorstaan. Ben benieuwd over hoeveel jaar de stellen de definitieve toelating zullen krijgen.
Maar kort gezegd heb je daar als reiziger geen ene flikker aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:35 schreef greavy het volgende:
reisplanner heeft momenteel meel storingen die ook al bekend zijn bij NS.
Zeker tussen Purmerend en Zaandam?quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Nu je het over ICMm hebt - bij de driedelige stellen werd de elektrische installatie aangepast, waardoor ook het typische 'koplopergeluid' bij het optrekken weg was. Maar de vierdelige ICMm klinken nog steeds net als vroeger, kan dat kloppen? Heeft men daar de elektrische installatie niet of op een andere manier aangepast?quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:26 schreef V2 het volgende:
[..]
ICMm doorstond de klimaatkamer ook heel goed, en we weten hoe dat is afgelopen ...
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:56 schreef Fixers het volgende:
Koplopergeluid, je bedoelt die plof en dan dat futuristische gezoem. Jah, da's wel bekend.
Ook zien? Kijk hierquote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
remlof
tliciouz
rene90
Duvel
vergeetmewelletje
4EverBlackEyed
Harajuku.
donroyco
Greys
greavy
Peterselieman
Federer-fan
Adelante
GimmeGore
Vork
Pisces29
Michhas
Sally
Crientj
douche-eendje
James1988
_Loki
Nonneke
zoeperzazke
oh-oh
Viking84
CherryLips
Sylvana
dennistd
Ofyles2
Geqxon
Miss_S
Cat22
Bob-B
Outpost76
DeZwabber
Qwea
Walter_Sobchak
Pien85
Socios
Jarno
pgrferrari
Mr.Noodle
De_Hertog
Schunckelstar
morgane
JoMo0
Swetsenegger
Automatic_Rock
Ja, da's een interessante vraag. Ik weet het ook niet precies. Met name die 'plof' is intrigerend, ik dacht eerst dat 't de mg-rem was, maar dat kan niet, want soms hoor je het ook als de trein nog rolt en weer optrekt ...quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Dr_Flash
Duvel
Peterselieman
James1988
dennistd
Socios
Ascendancy
Ireyon
Yreal
MarkoAlmelo
Guppyfriend
ziggyziggyziggy
Crientj
KapiteinT
Ofyles2
bork
Fixers
RubenK
Igen
V2
Zug-Chef
ReisT
Peter
De_Hertog
Eix
Temlin
trainfreak
Palmboom313
Cothen
Stefanovic83
STTSJT
Brembo
Scarlet_Dragonfly
Bitlord
TeringHenkie
Darkwing_Duck
knars
RealZeus
Kankerkachelsverkopert
JDude
davidov2009
von_Preussen
dan13lv
thats-me
IntercityAPT
Hr-Flip
spectrumanalyser
Lord_Brett_Sinclair
FredvZ
Christiaan
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op mijn hele FOK!historie:
Nuongirl
dennistd
Sj0rSz
Tackleberry
RedFever007
sanger
Sally
Spooky4u
JJdJ1984
TJDoornbos
Peterselieman
Svensational
Magneet
Sokolsky
Falco
Light
Fir3fly
Lonewolf2003
SaintOfKillers
Dr_Flash
jozef444
RenikNL
Breuls
Curchulain
WeebI
Ared
cwk
mbn
Hammer20
Baraja
steenz
Duvel
dolle_hond
Doff
donroyco
iteejer
Eilanden
WEST
Jump
Sheridana
Mike
Patch
Danny
greavy
Dubbeldrank
Nolius
Veerboot
sportfreak
RayMania
sbientje
Volgens mij wordt gewoon gekeken wie in dezelfde topics post.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik sta in Durk zn lijstje![]()
Waar worden die lijstjes op gebaseerd? Ik heb geen vriendjesverzoeken gedaan voor zover ik weet..
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Rijd die trein weer? Ik moet straks van Schiphol naar Purmerend.. maar ik geloof dat ik beter via Amsterdam CS en daarna de bus kan pakken.... Of wordt de dienstregeling weer normaal op het traject Amsterdam CS - Enkhuizen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)
Kijk daar heb ik wat aan. Hoef ik niet urenlang hoopvol op een koud station te staan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op het jaar 2010:
bork
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
Ascendancy
Balisto
James1988
chufi
junkiexp
ziggyziggyziggy
JDude
Igen
Peter
MarkoAlmelo
Yreal
KapiteinT
tdrone
kahaarin
Mercer
Socios
Drassss
Guppyfriend
Ofyles2
JusT_M
Jor_Dii
Ireyon
Nober
Bitlord
Scarlet_Dragonfly
Infection
Crientj
Fixers
Googolplexian
Fredo55
INViCTuS
lezzer
Eyjafjallajoekull
Bart
horned_reaper
kepler
Its-Jojo-4you
SpeedyGJ
TheKC
Zug-Chef
Leandra
StateOfMind
V2
roelofjan
Tarado
Eix
Ligt eraan hoe groot de schade is natuurlijk. Maar je kan wel op één of twee dagdelen rekenen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Bovenleiding naar beneden betekent meestal minstens 24 uur lang geen treinverkeer mogelijk, zie gedoe bij Heerenveen vorige week donderdag/vrijdag..
Alle treinen die in de aangepaste dienstregeling niet rijden zouden toch allemaal allang uit de reisplanner moeten zijn gehaald?quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:28 schreef greavy het volgende:
Serie 3500 (IC Eindhoven-Schiphol) is opgeheven Eindhoven-Utrecht, en dat is al sinds de winter dienstregeling.
En die vertrekt normaal ri Utrecht om x.08 en x.38.
quote:Mijn forumvriendjes gebaseerd op het afgelopen jaar:
Dr_Flash
greavy
Peterselieman
James1988
Ascendancy
Duvel
dennistd
Socios
Yreal
Ireyon
ziggyziggyziggy
Crientj
Guppyfriend
Ofyles2
bork
MarkoAlmelo
Igen
V2
Peter
Fixers
ReisT
RubenK
De_Hertog
Zug-Chef
Temlin
RealZeus
Scarlet_Dragonfly
Cothen
trainfreak
Eix
Brembo
Stefanovic83
DenS
Zyron
Bitlord
Sjoegerd
Palmboom313
SHERMAN
Irritatie100
von_Preussen
Geerd
Ploertendoder
spectrumanalyser
thats-me
lezut
FredvZ
davidov2009
juxtaposition
TeringHenkie
Boschkabouter
Jep, we reden op dat moment. Voorpagina's van o.a. NU.nl en Telegraaf.nlquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
En jullie rijden nu zeker (getrokken door een loc?)
Dat is knapquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:56 schreef Lemjur het volgende:
V-IRM 8713 heeft een afgebroken panto en staat stil in een weiland.
Helaas zit ik er in, op weg naar m'n werk.
Is volgens mij deels nog wel aanwezig bij de driedelige ICMm. Vergeet niet dat de 4011-4050 tractie met weerstanden hebben en vanaf de 4051 alles met choppers uitgevoerd is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, en ik vraag me dus af waarom dat in de driedelige ICMm niet meer aanwezig is, maar in de vierdelige ICMm wel. Op bijvoorbeeld Wikipedia staat daarover niks.
Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doenquote:Op dinsdag 21 december 2010 18:27 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels sta ik in een goedgevulde VIRM. De eerstvolgende conducteur die mijn vervoerbewijs wilt zien krijgt 'm gewoon niet, onder het motto "ik moet jullie geloven dat jullie winterklaar zijn, dan moeten jullie mij maar eerlijk geloven dat ik een kaartje heb".
Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die conducteur kan er ook zo lekker veel aan doen. Laat die beste man gewoon zijn werk doen![]()
Hij hoeft niet te boeten voor de marketing van de NS.
Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ookquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, het is goed. Als mijn collega's er een zooi van maken krijg ik dat ook te horen, dus omgekeerd mag dat ook best.
Ja het is goed met jou. Ik heb net ook nog eens een rolstoel over m'n tenen gekregen door een paar hulpverleners (niets tegen die mensen of mensen in een rolstoel) maar het was wel de spreekwoordelijke druppel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Lekkere wereld leef jij in. Als hij het mag, mag ik het ook![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat dat gedrag na het 16e levensjaar toch wel afgeleerd was.
Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging haddenquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
- totaal vertraging van 65 minuten (25 en 40)
Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)quote:- compleet onjuiste reisinformatie via NS.nl, m.NS.nl, de apps en zelfs Twitter
En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet wordenquote:- Veevervoer (veel te kleine treinen)
Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?quote:- wederom een gebrek aan informatie, pas toen een trein Den Bosch binnenrolde werd de spoorwijziging überhaupt de borden gezet
Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.quote:- rolstoel over m'n tenen
Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservicequote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen.
Ach man, leer toch eens lezen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:19 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik een kutdag heb ga ik eens lekker op IT-consultanten inslaan. Dat schijnt prima te helpen.
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:22 schreef Igen het volgende:
Ik weet zeker dat James1988 ook best z'n frustraties zou willen africhten op degene bij NS die heeft besloten om treinen te kopen die het in de winter niet doen etc.
Dus vertel maar hoe je diegene te spreken kan krijgen.
Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach man, leer toch eens lezen.
Verder, wat Igen zegt. Ik zou diegene graag eens ontmoeten, net als de rest van forenzend Nederland vermoed ik. Ik ben wel benieuwd wat degene die dat spul bestelt zoal denkt.
En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een schriftelijke brief (desnoods een mail, liever schriftelijk) sturen naar NS klantenservice
Ik bedoelde natuurlijk met woorden, misschien wat onhandige woordkeus.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
En wordt die dan gelezen door de verantwoordelijke persoon? En niet met een standaard-reply afgedaan door de klantenservice of een of andere secretaresse?
Oh, dat valt dan weer mee.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatst zeker niet. Ik kreeg een uitgebreide reply terug over een kwestie. Ik kon toen ook bellen, en heb telefonisch diezelfde medewerker gesproken.
En die werkte niet bij de Klantenservice.
Dus omdat een ander vier uur in een weiland heeft gestaan doet de vertraging die ik heb opgelopen er niet meer toe?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat is weinig. Waren vandaag reizigers die wel meer vertraging hadden
Technische storingen kunnen voorkomen, maar NS roept steeds om "raadpleeg NS.nl voor actuele reisinformatie en voor u op reis gaat". Als ze me vervolgens ook via Twitter nog eens een verkeerd reisadvies geven is het toch echt een probleem van NS.quote:Dat was gister ook al bekend dat er fouten in de planner zitten door deze aangepaste DRGL. En dat werd op Twitter ook gemeld (bijv. NS_online en dor mij!!)
Ja, dat kan zijn, ook niet bepaald mijn schuld is het wel?quote:En dat is een probleem door vele defecten waardoor materieel elders ingezet moet worden
kan gebeuren, maar dat is dan wel heel erg laat en ook wederom niet mijn schuld. Gelukkig was het cross platform en niet 3 perroneilanden verderop.quote:Trdl kan het pas last-minute gewijzigd hebben, who knows?
Ik ging al aan de kant, maar zij mogen ook wel een beetje uitkijken waar ze zo'n rolstoel heen duwen!!!quote:Moet je aan de kant gaan, hun moeten er ook langs.
Wie heeft het hier nou weer over in elkaar slaan? Ik ben gewoon benieuwd naar een eerlijke verklaring voor de problemen nu en waarom destijds bepaalde keuzes zijn gemaakt. Waarom jij steeds denkt dat ik NS'ers in elkaar wil slaan weet ik niet, dat is niet zo!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Om hem in mekaar te slaan? Jeetje, wat een niveau hier mensen. Leer er eerst eens het fijne van, en realiseer je ook dat het contract is afgesloten in een tijd dat er al jaren geen sneeuw was.
Het is simpel: ik ben de klant, de conducteur is in deze het gezicht van het bedrijf. Op mijn werk ben ík het gezicht van mijn bedrijf.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik lees prima, maar die conducteur heeft geen ene flikker met jou gezeik te maken. Net zoals jij als consultant geen ene flikker te maken hebt wanneer ik een kutdag zou hebben. Dus wat is dan volgens jou het verschil? En sinds wanneer lost agressie ook maar iets op?
Conducteur is het visitekaartje van het bedrijf..quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:13 schreef Ascendancy het volgende:
Er is een groot verschil tussen een conducteur en een consultant.
Jij bent de directe vertegenwoordiging van de directie, een conducteur is dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |