blablablaquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Allemaal conspiracy![]()
Natuurlijk het hangt allemaal samen. Olie, water, controle en macht.
Vroeger was de leus in Israel "The Arabs may have the oil, we've got the matches".
Die willen ze veranderen in "The Arabs may have the oil, we've got the pipelines".
Bijvoorbeeld de recente ontdekking van het gasveld voor Gaza. Dus natuurlijk kregen de Palestijnen geen zelfbestuur over de kustwaters. Inmiddels is Israel begonnen met het boren.
Of het willen maken van olie uit shale, een soort olie-steen. Daar is er zat van in Israel alleen duurt het even voordat het rendabel is en daarvoor moet de olieprijs eerst flink omhoog, wat inmiddels door allerlei factoren gebeurd is. etc.
Vieze spelletjes. Bleh!
quote:Italy: IDF Hostages Alive, Not in 'Great' Condition 21:50 Aug 21, '06 / 27 Av 5766
by Hana Levi Julian
An Italian official said Monday that two IDF soldiers kidnapped by Hizbullah terrorists on the northern border are still alive but not in “great” condition.
The head of the Italian Senate Defense Committee, Sergio de Gregorio, told the Reuters news service that Iran wants Italy to negotiate with Hizbullah for the release of the hostages.
De Gregorio said that Iranian national security director Ali Larijani promised he would personally ask Hizbullah to negotiate with Italy over the prisoners. Hizbullah is heavily supported by Iran and Syria. Italy is one of Iran’s biggest trade customers. “Italy has excellent relations with Israel and good relations with Iran, as we are the top trade partner.”
The two IDF reservists, Eldad Regev and Ehud Goldwasser have been held hostage by Hizbullah since their kidnap on July 12th, an incident that sparked a full-fledged war between Israel and Hizbullah in southern Lebanon.
“It appears that they are in good condition, but not great,” said de Gregorio. “They are alive.” He did not give further details, other than to say that Larijani told him that “he will ask Hizbullah to negotiate only with the Italians.”
A third soldier, IDF Corporal Gilad Shalit was abducted three weeks earlier by Hamas terrorists who attacked an IDF base at the Kerem Shalom border crossing with Gaza and Egypt. His whereabouts remain unknown.
One week ago, a ceasefire agreement was implemented without the return of the captives, despite prior assurances by U.S. officials as well as Israeli leaders that the war would not end until all hostages were returned safely.
We zijn opweg naar vrede,quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
is er nu vrede ??
hoe kunnen ze vrede daar hebben als er 1100 burgers zijn omgekomen ??
en 300 kinderen ??? dan is er toch geen vrede
Het enige wat die 1.3 miljard van die 5 miljoen gevraagd heeft is een eerlijke en rechtvaardige samenleving met de oorsprongkelijke bewoners.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:53 schreef dancemacabre het volgende:
hou deze eenzijdige gedachte vast en er komt nooit vrede, zeker niet na de glorieuze overwinning van de havik van Baalbek en zijn partij van God.
Waarom zou er vrede moeten komen, tenslotte zijn de krijgskansen gekeerd en zijn de Arabieren aan zet, de 5 mio Joden zijn eindelijk in de verdrukking dankzij de krijgshaftige regimes en 1.3 miljard onderworpenen van de Islam, het geloof van de vrede behoudens vergissing van me.
En de onvoorwaardelijke vernietiging van alle Joden in Israelquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het enige wat die 1.3 miljard van die 5 miljoen gevraagd heeft is een eerlijke en rechtvaardige samenleving met de oorsprongkelijke bewoners.
Er woonden toen het giebied over ging van het Ottomaanse rijk naar Brtis Mandaats-gebied idd maar 100.000 mensen. Wie al die "pallesteinen" zijn die beweren er al eeuwen te wonen weet niemand.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 02:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Israël heeft geen "oorspronkelijke" inwoners. Als je uit gaat van historische claims op het gebied kunnen de Italianen, de Engelsen, de Joden, de Arabieren en de Turken het gebied opeisen. Totaal onwerkbaar.
Nee G-B moet deze elementen verwijderen, naar het paradijs van het geloof van de vrede.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:51 schreef Monidique het volgende:
Nu moet Israël ook nog eens Groot-Brittanië aanvallen......
Ik (Europeaan) zie het nog altijd als hún conflict. En ik denk dat het gros van de regeringen best willen deelnemen, maar ze moeten het ook aan hun achterban verkopen als er doden vallen (in eenconflict wat niet de hunne is).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:05 schreef CANARIS het volgende:
Niemand wil zijn jongens naar die apen van de Hisbollah of Hamas sturen omdat men weet dat dat doorgeknalde idioten zijn.
Grappig dat Israel uberhaupt iets te zeggen heeft over troepen die in Libanon gestationeerd worden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:21 schreef dancemacabre het volgende:
Ik hoorde trouwens dat Israël moeite heeft met Indonesië en hun deelname zelfs heeft afgewezen omdat het een Islamitisch land is ?
Dat Israël van de kaart wil vegen.
Indonesië en Maleisië hebben Israël nooit erkend en onderhouden geen diplomatieke betrekkingen met Israël. Het lijkt mij daarom niet meer dan logisch om deze islamitische landen niet deel uit te laten van de internationale troepenmacht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:21 schreef dancemacabre het volgende:
Ik hoorde trouwens dat Israël moeite heeft met Indonesië en hun deelname zelfs heeft afgewezen omdat het een Islamitisch land is ?
Dat Israël van de kaart wil vegen.
Zo denk/dacht ik er ook over, maar als ik die reactie onder je zie, dan snap ik het wel weer :quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:33 schreef NorthernStar het volgende:
Grappig dat Israel uberhaupt iets te zeggen heeft over troepen die in Libanon gestationeerd worden.
In de resolutie stond toch duidelijk dat het aan de regering van Libanon is welke troepen toegang tot hun grondgebied krijgen.
Toch handig zo'n Bolton in de veiligheidsraad.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:44 schreef rutger05 het volgende:
Indonesië en Maleisië hebben Israël nooit erkend en onderhouden geen diplomatieke betrekkingen met Israël. Het lijkt mij daarom niet meer dan logisch om deze islamitische landen niet deel uit te laten van de internationale troepenmacht.
Grappig, want in de resolutie stond in elk geval duidelijk dat er ten zuiden van de Litani rivier geen paramilitaire groeperingen zich mogen vestigen. Toch wel handig een aantal leden van Hezbollah in de Libanese regering.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Grappig dat Israel uberhaupt iets te zeggen heeft over troepen die in Libanon gestationeerd worden.
In de resolutie stond toch duidelijk dat het aan de regering van Libanon is welke troepen toegang tot hun grondgebied krijgen.
Toch handig zo'n Bolton in de veiligheidsraad.
Kan zijn maar Israel heeft formeel niks te zeggen over de invulling van de troepenmacht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:51 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zo denk/dacht ik er ook over, maar als ik die reactie onder je zie, dan snap ik het wel weer :
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |