Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef Kaalhei het volgende:
Als dat het argument is, is deze flauwekul in een halve dag voorbij.
Om tot zoveel mogelijk impact te komen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Boomstam het volgende:
Mja ik probeerde me in te leven in de hezbollah strijders.
geen enkel ander ieder waarom zoiets gedaan zou worden
gammaquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Om tot zoveel mogelijk impact te komen.
Blijkbaar is er steeds volk dat in wiki aan die OP gaat kloten.. dat moet je dan weer allemaal repareren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Je hebt een opmaak foutje in de OP
(TVP)
De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:53 schreef dancemacabre het volgende:
De publieke opinie is ondergeschikt gemaakt aan het socialitische ideaalbeeld van de multiculturele visie waarbij moslims vanzelf in een islamidolatie uitkomen, alleszins politiek correct.
De overweldigende maatschappelijke bijdrage door de eeuwen heen van het Joodse volk aan de christelijke samenleving wordt voor dit ideaal opzij geschoven met een gemak dat aan de gewillige collaberatie van enige decennia doet denken.
6 mio Israëlis tegen miljarden zelfverklaarde achtergestelde moslims.
Steun Israël financiëel opdat het landje genoeg Belgische FN granaten voor de M 107, M109 en M110 kan kopen om door de lopen van het Duitse Rheinmetal te jagen.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:
De "eenvoudige" zin "dat wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
Yep, maar aan die emotionele aspecten valt dus wat te doen, alleen is de wereld er nog niet aan toe om dat te begrijpen blijkbaar, hoewel de wetenschap het wel al door heeft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:07 schreef venomsnake het volgende:
![]()
helaas is de werkelijkheid anders, haat, wraak, eer, en een hoop andere (emotionele) aspecten spelen een grote rol.
Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De enige visie die er toe doet is normaal omgaan met elkaar.
wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ikquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Incomplete het volgende:
Ik vind deze uitspraak wel "aandoenlijk". (nofi)
Dit baseer ik op een uitspraak van jou eerder deze week betreffende jouw
kijk op de mens. Ik zeg daarmee niet dat je ongelijk hebt maar toch, aandoenlijk.........
![]()
Human Rights Watch heeft beide partijen al tot de orde gemaand, die snappen het tenminste. Ze doen uitspraken op basis van gebeurtenissen, niet op basis van partijen, en stellen niet dat een partij fout is, maar dat de gebeurtenis niet kan, en veroordelen de partij vanwege die specifieke gebeurtenis.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Appiekoets het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen het prima vindt dat Hezbollah raketten gooit op burgers? Human Rights Watch heeft Hezbollah nu bestempeld als oorlogsmisdadigers.
Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toequote:Op zondag 6 augustus 2006 22:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Och, je wil niet WETEN hoe simpel het uiteindelijk allemaal is, zo ontzettend simpel, dat niemand 't snapt, gok ik
ik kan je dingen laten zien, lezen, horen, waardoor je dezelfde vasthoudendheid zal realiseren, simpelweg omdat je ziet dat 't klopt, en er dus in gelooft, EchtGaaf snapt 't inmiddels ook al aardig, zie discussies in Mad or Bad: wanneer is iemand ontoerekeningsvatbaar ? of in Waar is Johan Frederik Stellingwerf?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:26 schreef Incomplete het volgende:
Ik wil het niet WETEN??? Oh ja, zeker wel en er zijn momenten dat ik het ook snap.(af en toe)
Ik vrees dat het nog wel enige generaties zal vergen voordat "we" als mensheid
zover zijn maar ik bewonder je vasthoudendheid in deze.
![]()
Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:18 schreef Hallulama het volgende:
Dus, als iemand je een lul noemt, haal je je schouders op, en loop je vrolijk fluitend verder, of misschien, als je nieuwsgierig bent, vraag je hem of haar nog even waarom hij/zij je een lul noemt.
Maar goed, jezelf ontmantelen is doodeng natuurlijk, er bestaat simpelweg niets engers dan open en eerlijk in de spiegel kijken, vooral als je ooit een mening had die niet langer gestaafd kan worden, je zal het maar moeten toegeven tegenover jezelf "Ik was fout, ik had ongelijk, ik zat er naast.", brrr!
quote:Arabs: Finish off Nasrallah
Dozens of Haifa residents gather near hospital where relatives were taken after rocket attack
Het is dan ook blijkbaar nog geen basisschool materiaal. Maar dit zal spoedig goedkomen. Zelfs Donner doet al steeds meer aan preventie naast repressie. En hoe meer wij er allen over praten, hoe beter.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:
Het is allemaal waarheid als een koe, ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:28 schreef venomsnake het volgende:
Het is allemaal waarheid als een koe, alleen ik zie het helaas de komende x-aantal jaren niet in de praktijk gebeuren bij de massa in die regio.
dan ben ik blij dat ik het anders ziet.quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, OH, in DIE regio bedoel je, eeh, ja, dat wordt een taaie klus.
We hebben wel een soort van verantwoordelijkheid na het bovenstaande inzicht, vind ik.
Daarom vind ik Israël ook de meest verantwoordelijke partij in deze, ik vind dat een land als Israël dergelijke zaken zou moeten begrijpen, en meen ik dat een eerste goede stap van hun kant zou moeten komen. Ik denk tevens dat een cultuur zoals de Arabische in dat opzicht achter loopt, met alle gevolgen van dien, het manifesteert zich natuurlijk op vreselijke manieren.
Maar ja, de Joden hebben natuurlijk weer die vreselijke mentaliteit van oog-om-oog, tand-om-tand, da's dan wel weer jammer, ik weet niet of dat de ultieme rechtvaardigheid is namelijk. De ultieme rechtvaardigheid is de andere partij zover krijgen dat ze inkeer tonen, en berouw, en het voortaan beter kunnen, willen, durven.
Arabieren gaan voor wraak op wraak op wraak op wraak, maar de Israëliërs doen daar helaas aan mee. Van de Arabieren begrijp ik het, wat dat betreft zijn het holbewoners, van de Israëliërs had ik beter verwacht.
quote:Does anyone, for example, believe this maniquin with its wedding dress -- serving as a symbol of hope for the future now obliterated by Israeli bombs -- just happened to be blown out of the bomb-impact zone and land perfectly upon its feet?
quote:Well! I guess a foreign Muslim photographer just got lucky again to find the inciting, dramatic picture of a burning Koran after an Israeli air strike, huh? It's the perfect visual metaphor for the Islamist cause -- the Jews destroying the Koran itself -- and I just suppose he happened to luck upon a bomb site where one was conveniently still aflame. I would imagine a book would either stop burning, or be completely burned (and hence not burning) 99% of the time you visited a scene two hours after an attack, but this phographer just got lucky once again, right?
quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:20 schreef Appiekoets het volgende:
Het lijkt wel alsof iedereen het prima vindt dat Hezbollah raketten gooit op burgers? Human Rights Watch heeft Hezbollah nu bestempeld als oorlogsmisdadigers.
Zo'n raket op Haifa spuugt bij neerkomen een paar duizend kogeltjes uit, waardoor bijvoorbeeld je armen van je lichaam worden gerukt, je voet opeens weg is of een deel van je ingewanden eruit ligt.
Volgens de Geneefse conventie mag je geen burgers onder vuur nemen.
Maar volgens de Baardmannen is iedere Israelier een soldaat, dus oma van 80 mag ook een raket op haar kop krijgen.
Ondertussen is inmiddels wel bekend dat het Qana bloedbad een opzetje was. Hezbollah had daar geestelijk gehandicapten een gebouw ingejagd en er een raketlanceerinstallatie op gezet. Toen het gebouw niet wilde instorten na de Israelische luchtaanval hebben ze het zelf maar opgeblazen. Vervolgens wat lijken extra aanvoeren en hopla. Koffie en Rice hevig boos.
Als dit een normale oorlog was geweest dan waren er in Libanon allang duizenden doden geweest (platgooien). De Israeliers houden zich in.
De mazzel, Appie
hoi mekiquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe houdt Israel zich in ???
Hezbollah heeft geen 300 kinderen doodgemaakt of wel ???
Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Samir_Kuntarquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:38 schreef Meki het volgende:
ik blijf hier
ik zit hier tog 10 sec van huis
deze man moet doodgeschoten worden die is een terrorist in woorden en dadenquote:Op zondag 6 augustus 2006 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Samir_Kuntar
Het gaat om een weerzinwekkende terrorist die in Israël o.a. een vader voor de ogen van zijn dochtertje van vier jaar oud heeft doodgeschoten en daarna het dochtertje heeft vermoord door de schedel van het kind op een rots te verbrijzelen. De Hezbollah wil deze man vrij zien. Hij wordt gezien als een held door de Hezbollah en hun aanhangers en ook in Palestina. De leider van de Hezbollah Nasrallah heeft beloofd dat hij ervoor zal zorgen dat deze man vrij gaat komen door een gevangenenruil. Een goed voorbeeld om te zien hoe weerzinwekkend Hezbollah en haar aanhangers in werkelijkheid zijn.
Yep, Samir is gek, en Hezbollah ziet zijn actie als een heldendaad. Belachelijk. En zo zijn er wel meer belachelijke dingen op de wereld. Can we move on now, please?quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:51 schreef rutger05 het volgende:
Het gaat om een weerzinwekkende terrorist die in Israël o.a. een vader voor de ogen van zijn dochtertje van vier jaar oud heeft doodgeschoten en daarna het dochtertje heeft vermoord door de schedel van het kind op een rots te verbrijzelen. De Hezbollah wil deze man vrij zien. Hij wordt gezien als een held door de Hezbollah en hun aanhangers en ook in Palestina. De leider van de Hezbollah Nasrallah heeft beloofd dat hij ervoor zal zorgen dat deze man vrij gaat komen door een gevangenenruil. Een goed voorbeeld om te zien hoe weerzinwekkend Hezbollah en haar aanhangers in werkelijkheid zijn.
Hoe vaak ga je dit nog herhalen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nog steeds van mening dat Hezbollah superieur is aan het IDF?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit nog herhalen?
zolang het nodig is totdat jij hezbollah verafschuwtquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hoelang wil jij het nog ontkennen? Wil jij nu wel of niet ontkennen dat de Hezbollah deze man vrij wil zien? Zie daarvoor jouw eigen reactie [upd] 'Hezbollah begaat oorlogsmisdaden' :quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
zolang het ook voor jou nodig is als jij Israel verafschuwtquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:38 schreef Boomstam het volgende:
[..]
zolang het nodig is totdat jij hezbollah verafschuwt
dus een hezbollah terrorist blijven linken tot dat ik israel verafschuw? nee logica hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
zolang het ook voor jou nodig is als jij Israel verafschuwt
Ik denk dat het andersom veel sneller gaat lukken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:39 schreef Meki het volgende:
[..]
zolang het ook voor jou nodig is als jij Israel verafschuwt
Ik denk dat iedereen al lang weet dat dat de manier van werken is van Hezbollah.quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:26 schreef Refragmental het volgende:
Of dit filmpje waarin duidelijk te zien is dat Hezbollah raketten afvuurt middenin woonwijken en hun lanceerinstallaties daarna gaan verstoppen IN burger gebouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8HwUUh6mA4&mode=related&search=
Meki? Iemand?
Jank dan ook niet zo dat er burgerslachtoffers vallenquote:Op maandag 7 augustus 2006 01:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen al lang weet dat dat de manier van werken is van Hezbollah.
We hebben het fenomeen asymmetrische oorlogsvoering al zo'n 50 topics terug besproken.
Dat vergoeilijkt in mijn morele opvatting de daden (misdaden tegen de menselijkheid, door drugs- en wapenhandel gefinanciërde zelfmoordterreur) van Hezbollah geenszins, maar wanneer iemand, op welke wijze dan ook, enige sympathie op kan brengen voor een fundamentalistische terreurgroepering is dat voor zijn/haar rekening.quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen al lang weet dat dat de manier van werken is van Hezbollah.
We hebben het fenomeen asymmetrische oorlogsvoering al zo'n 50 topics terug besproken.
grondtroepen inzetten, daar zijn ze goed in, hadden ze meteen moeten doenquote:Op maandag 7 augustus 2006 01:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jank dan ook niet zo dat er burgerslachtoffers vallen
En geef vooral niet Israel de schuld... maar de Hezbollah.
Wat zou Israel anders moeten doen??
Onnodig risico lopen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
grondtroepen inzetten, daar zijn ze goed in, hadden ze meteen moeten doen
Is het niet zo dat het militair strategisch verantwoord is om eerst de luchtmacht tegen stellingen in te zetten om de verdediging te verzwakken opdat de grondtroepen dan enigszins ontzien worden?quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:06 schreef sp3c het volgende:
ze zijn nu toch ook met grondtroepen bezig, is dat risico nu na 4 weken bombarderen minder groot dan???
besides als je geen risico wil lopen moet je geen oorlog gaan voeren![]()
de doelen moeten gehaald worden en dat is in dit geval niet mogelijk met enkel luchtaanvallen
Tsja...quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:04 schreef Godslasteraar het volgende:
Vandaag naar een interview op BBC radio zitten luisteren met o.a. een Libanese minister. Het merkwaardige was dat die man, en ook de nodige bellers en andere commentatoren, aan een geweldige zelfoverschatting leed. Libanon wordt langzaam maar zeker gedemonteerd, en meneer heeft nog praatjes ookZou dat nu het "Meki-syndroom" zijn?
Die kerel dacht allerlei eisen te kunnen stellen. Nou jongen, ik wens je er succes mee.
Sjonge jonge wat een bord voor het hoofd. Het wordt tijd dat die het tot die man doordringt dat hij niets te vertellen heeft, niets te willen, maar alleen maar te luisteren en te gehoorzamen![]()
Ik ben niet echt verbaasd. Zoals ik al eerder heb gezegd, heeft Hezbollah de totale Libanese politiek gegijzeld. De eisen van Sinorai en zijn kabinet om tot een staakt-het-vuren te komen zijn dezelfde als de eisen van Hezbollah.quote:Earlier, the Lebanese parliamentary speaker, a Shiite who has been negotiating on behalf of Hizbullah, also rejected the U.S.-French draft U.N. cease-fire resolution because it did not include the government's plan for ending the fighting.
According to AFP, Nabih Berri stated Lebanon would not accept any terms that did not include a government plan calling for an immediate cease-fire and withdrawal of Israeli troops. "Lebanon, all of Lebanon, rejects any talks or any draft resolution that does not include the seven-point government framework," Berri said at a news conference in Beirut
Totdat iedereen de waarheid ziet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
En Hezbollah vuurt geen raketten op steden af, met de bedoeling burgers te doden?quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:01 schreef Meki het volgende:
het wordt voor mij moeilijk om Hezbollah niet te steunen omdat Israel burgers uitmoordt dan heb ik weinig geduld
nee Israel wordt aangevallen en slaat terug, Iran heeft er op zich verder niets mee te maken die vinden dit ook cool ongetwijfeldquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:26 schreef Godslasteraar het volgende:
Is dit nu een echte preamptive strike? Israel bepaalt nu zelf wanneer er gevochten wordt aan de grens met Libanon, en niet Iran. Je zou zelfs kunnen beweren dat Iran een stukje grens met Israel gekocht heeft door middel van Hezbollah. En zo wordt de onvermijdelijke oorlog met Hezbollah op het door Israel gewenste tijdstip uitgevochten, veel vroeger dan Hezbollah gewild zou hebben.
Israel wordt al sinds 6 jaar aangevallen door hezbollah, en Israel had ook deze keer zo kunnen reageren als de vorige keren. Ik denk alleen dat men in Israel tot de conclusie gekomen is dat ergens in de toekomst een confrontatie met hezbollah onvermijdelijk was, en dan kun je beter die confrontatie aangaan wanneer het jezelf schikt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee Israel wordt aangevallen en slaat terug, Iran heeft er op zich verder niets mee te maken die vinden dit ook cool ongetwijfeld
Dat zou ik je geschiedenislessen maar eens updaten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:44 schreef A_L_N_F het volgende:
hezbollah-strijders en aanhangers zijn nog erger dan SS soldaten.
de nazi's vochten over het algemeen wel eerlijk en open tegen de geallieerden.
Mission accompliced.quote:
Gegijzeld? Misschien willen ze gewoon, net als Hezbollah inderdaad, dat Israël stopt met het bombarderen van Libanon en wanneer een land jou de oorlog verklaart, wat Israël gedaan heeft in feite, dan zul je niet zo vriendelijk meer zijn. Toppertje, zeg maar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tsja...
[..]
Ik ben niet echt verbaasd. Zoals ik al eerder heb gezegd, heeft Hezbollah de totale Libanese politiek gegijzeld. De eisen van Sinorai en zijn kabinet om tot een staakt-het-vuren te komen zijn dezelfde als de eisen van Hezbollah.
bron
Dat is wel waar. "O, right, net als die foto van Beiroet zeker?"quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mission accompliced.
Na Qana heeft men er alles aan gedaan om het af te zwakken, twijfel te zaaien en alles en iedereen die getuige was in discridiet brengen.
Echte iedere n00b kan zien dat er met die foto geknoeid is.
[afbeelding]
Dus, waarom brengen ze die dan naar buiten?
“We have never had it so good. The hasbara [propaganda] effort is a well-oiled machine." [cbs]
Qana is nooit gebeurd, daar komt het ongeveer op neer.
Geen wonder dat de journalist die de Israelische kinderen fotografeerde terwijl ze "with love" op granaten schreven ondergedoken is.
Van wie is Reuters eigenlijk?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:53 schreef Drugshond het volgende:
Blijf het wel typerend vinden... dat zelfs Reuters (en dat is al een heel behoorlijke naam met veel credits) ligt te knoeien met foto's en dergelijke. Daar zullen ze nu heel veel spijt van hebben.
Ik vind het wel een beetje raar hoe je reageert op deze feiten. Om tien voor twaalf zeg je nog 'Qana is nooit gebeurd, daar komt het ongeveer op neer' (dat is al een heel vreemde conclusie aan de hand van deze feiten, maar toen dacht ik allèz) en om tien overr twaalf laat je de appendix gewoon weg. Nu is het simpelweg een feit, dat deze feiten bedoeld zijn als ontkenning op het incident in Qana? Dat vind ik wel erg gechargeerd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Van wie is Reuters eigenlijk?
Zo wordt het spel gespeeld Drugshond. Het gaat niet om 'waarheid' en zulke 'foutjes' hebben een reden.
Over de fotograaf van deze photoshop:
"He was among several photographers from the main international news agencies whose images of a dead child being held up by a rescuer in the village of Qana, south Lebanon, after an Israeli air strike on July 30 have been challenged by blogs critical of the mainstream media's coverage of the Middle East conflict."
Qana is nooit gebeurd. In Libanon sterven geen kinderen, alleen Hezbollah en aanhangers van Hezbollah.
Het is ook een spel..... het spel van de freelancers. Maar een persbureau moet wel de uiteindelijke selectie maken. Je merkt het nu op blogs e.d. dat de geprojecteerde waarheid defects bevatten. En als je alle remmingen loslaat zul je zien dat beide partijen hier schuldig aan maken. (infowars).quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zo wordt het spel gespeeld Drugshond. Het gaat niet om 'waarheid' en zulke 'foutjes' hebben een reden.
"He was among several photographers from the main international news agencies whose images of a dead child being held up by a rescuer in the village of Qana, south Lebanon, after an Israeli air strike on July 30 have been challenged by blogs critical of the mainstream media's coverage of the Middle East conflict."
Qana is nooit gebeurd. In Libanon sterven geen kinderen, alleen Hezbollah en aanhangers van Hezbollah.
bla bla bla blaquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Misschien...quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gegijzeld? Misschien willen ze gewoon, net als Hezbollah inderdaad, dat Israël stopt met het bombarderen van Libanon en wanneer een land jou de oorlog verklaart, wat Israël gedaan heeft in feite, dan zul je niet zo vriendelijk meer zijn. Toppertje, zeg maar.
ik vrees dat het vergeefse moeite is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef damian5700 het volgende:
Wel als we iedereen zouden indoctrineren met dit.
Het is een waarheid als een koe. Dubbelzinnig bedoeld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik vrees dat het vergeefse moeite is.
Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef damian5700 het volgende:
Wel als we iedereen zouden indoctrineren met dit.
Weet ik niet. Wat is jouw reactie ('vette shit' buiten beschouwing gelaten)?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
de uitzending is van 21 februari 2006.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
paar dagen, geen wekenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Hallulama het volgende:
Is het al vrede?
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.
Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
nu ja echt veel problemen hebben we niet met moslims, ja relmarokkaantjes die op auto's springen enzo maar daar kan ik me niet zo heel erg druk om maken, gewoon oppakken en een dag in de cel smijtenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.
Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
we kunnen beginnen met niet elke keer 50 topics vol te blaten als een moslim weer is wat gedaan heeft, oppakken -> cel insmijten -> niet meer aan denkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!
Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)quote:.......... Na de golf van fanatisme in Andalusië aan het eind van de twaalfde eeuw werd Averroes verbannen naar een geïsoleerde plaats dichtbij Cordoba. Veel van zijn werken in de logica en metafysica zijn permanent verloren gegaan als gevolg van censuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
Zie hier, de essentie van de islam in twee regelsquote:Solimon:
Of een boek is in overeenstemming met de koran, en dan is het overbodig.
Of een boek is in tegenspraak met de koran, en dan is het gevaarlijk.
wij ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.
Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.
ik kan zo 1000 redenen bedenken waarom niet iedereen vertrekt
Ik zag in de driedelige documentaire Islam, Empire of Faith, juist dat men heel stellig de scheiding maakte in die tijd tussen wetenschap en religie, en dat deze twee niet per se botsten volgens hen. Maar op een gegeven moment zijn er een zooi fanatiekelingen opgestaan zeg je? Ik lees dat Averroes' carriere werd beeindigd door Almohad, een Berber? En orthodox? M.a.w. de orthodoxen gooiden roet in het eten, zoals orthodoxen altijd al deden en nog steeds doen, in iedere cultuur?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
Nee, die zitten in schuilkelders.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.
Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
De ware moslims? Zoals bijvoorbeeld de Paus de ware christen is?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die zitten in schuilkelders.
Ik weet niet of je hier op doelt, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.quote:
Met dank aan de Moslim wereld! Zij hielpen ons de Renaissance van de grond te krijgen! Omdat ZIJ het oude spul van de Grieken etc., juist allemaal bewaard hadden, gekopieerd, verwerkt, verrijkt, etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik weet niet of je hier op doeld, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.
En dat is op spectaculaire wijze mislukt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |