abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40569254
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
Weet ik niet. Wat is jouw reactie ('vette shit' buiten beschouwing gelaten)?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40569289
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
de uitzending is van 21 februari 2006.

En zoals gezegd, het dring toch niet door, en dus geen reacties.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:51:20 #83
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40569414
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.

Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 12:57:03 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40569588
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Hallulama het volgende:
Is het al vrede?
paar dagen, geen weken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40569679
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.

Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:02:14 #86
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40569736
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:

In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 13:04:38 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40569807
quote:

nu ja echt veel problemen hebben we niet met moslims, ja relmarokkaantjes die op auto's springen enzo maar daar kan ik me niet zo heel erg druk om maken, gewoon oppakken en een dag in de cel smijten

het is een soort clash of civilizations

de radicalere moslims zijn niet zo gediend van het vrije en blije wat wij hier kennen met gaypride, meisjes die in hun ondergoed over straat gaan etc. en het westen (en dus het vrije en blije) dringt zich steeds verder op aan de rest van de wereld en dus ook de moslimwereld en dat willen ze tegen gaan, radicalen in onze samenleving (Wilders bv) willen hun normen en waarden (of dat terecht is laat ik in het midden) ook niet accepteren en schoppen er zo hard mogelijk tegenop.

zijn verder niet zulke grote groepen dus als we het gewoon op zijn oerhollands zouden negeren dan zouden we heel wat minder problemen hebben, dus geen koude oorlog tegen Islam en ook geen allochtonenknuffelarij meer
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:05:58 #88
3542 Gia
User under construction
pi_40569860
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
Qana is nooit gebeurd. In Libanon sterven geen kinderen, alleen Hezbollah en aanhangers van Hezbollah.
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.

Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 13:06:03 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40569863
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!

Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
we kunnen beginnen met niet elke keer 50 topics vol te blaten als een moslim weer is wat gedaan heeft, oppakken -> cel insmijten -> niet meer aan denken
pi_40569879
quote:

Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
quote:
.......... Na de golf van fanatisme in Andalusië aan het eind van de twaalfde eeuw werd Averroes verbannen naar een geïsoleerde plaats dichtbij Cordoba. Veel van zijn werken in de logica en metafysica zijn permanent verloren gegaan als gevolg van censuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)

Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
quote:
Solimon:
Of een boek is in overeenstemming met de koran, en dan is het overbodig.
Of een boek is in tegenspraak met de koran, en dan is het gevaarlijk.
Zie hier, de essentie van de islam in twee regels
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 13:07:30 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40569916
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
wij ook
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 13:09:27 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40569985
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.

Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.

ik kan zo 1000 redenen bedenken waarom niet iedereen vertrekt
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:11:49 #93
3542 Gia
User under construction
pi_40570059
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.

ik kan zo 1000 redenen bedenken waarom niet iedereen vertrekt
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.

Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:13:29 #94
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570105
quote:

Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
Ik zag in de driedelige documentaire Islam, Empire of Faith, juist dat men heel stellig de scheiding maakte in die tijd tussen wetenschap en religie, en dat deze twee niet per se botsten volgens hen. Maar op een gegeven moment zijn er een zooi fanatiekelingen opgestaan zeg je? Ik lees dat Averroes' carriere werd beeindigd door Almohad, een Berber? En orthodox? M.a.w. de orthodoxen gooiden roet in het eten, zoals orthodoxen altijd al deden en nog steeds doen, in iedere cultuur?
pi_40570107
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.

Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
Nee, die zitten in schuilkelders.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:15:15 #96
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570160
quote:

Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
De ware moslims? Zoals bijvoorbeeld de Paus de ware christen is?

Hmmm...

Er zijn een hoop ware moslims en ware christenen die dat zullen ontkennen, vermoed ik.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:17:49 #97
3542 Gia
User under construction
pi_40570235
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, die zitten in schuilkelders.
In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.
pi_40570237
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

wij ook
Ik weet niet of je hier op doelt, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.

En dat is op spectaculaire wijze mislukt

De kerk, en met name de katholieke kerk in samenwerking met de adel, is het nooit gelukt om definitief greep te krijgen op de gewone man. En dat is het fundamentele verschil tussen het Westen en het Midden Oosten.
In het Midden Oosten is het de gewone man die fanatiek en intolerant is, en juist de heersers die door hun macht ruimte creeeren voor wetenschappers en filosofen. Dat was bij Avicenna zo, en ook bij Averroes. Die zijn jaren en jaren beschermd door machthebbers tegen het gepeupel en de priesters. totdat ook zij daartoe niet meer in staat waren.
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:18:00 #99
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570239
WAAR is een damian5700 als je hem NODIG hebt?
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:20:35 #100
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40570324
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Godslasteraar het volgende:

Ik weet niet of je hier op doeld, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.

En dat is op spectaculaire wijze mislukt
Met dank aan de Moslim wereld! Zij hielpen ons de Renaissance van de grond te krijgen! Omdat ZIJ het oude spul van de Grieken etc., juist allemaal bewaard hadden, gekopieerd, verwerkt, verrijkt, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')