Weet ik niet. Wat is jouw reactie ('vette shit' buiten beschouwing gelaten)?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
de uitzending is van 21 februari 2006.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vette shit, zijn er al reacties uit de Moslim wereld?
paar dagen, geen wekenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:33 schreef Hallulama het volgende:
Is het al vrede?
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.
Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef damian5700 het volgende:
In plaats dat mysterie te ontrafelen zou het de wereld dunken wanneer men zich constructief voor de mensheid zou inzetten, lijkt me.
Oja, en een spiegel is voor het proces ook vereist.
nu ja echt veel problemen hebben we niet met moslims, ja relmarokkaantjes die op auto's springen enzo maar daar kan ik me niet zo heel erg druk om maken, gewoon oppakken en een dag in de cel smijtenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
Dat sommige Moslims er een hoop van kunnen leren, maar dat een hoop Moslims het al weten.
Ik vind het trouwens vreemd, wanneer is de ommekeer geweest in de manier hoe sommige Moslims (waarschijnlijk leiders) denken? In hun gouden tijd waren zij juist de wetenschappers, Bagdad was de hoofdstad van de wereld als het ging om kennis, ze haalden overal wetenschappelijke werken vandaan en kopieerde deze, ze waren tolerant, en juist NIET wraakzuchtig. Waarom hebben we pas "last" van "hen" sinds het einde van de tweede wereldoorlog?
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:10 schreef NorthernStar het volgende:
Qana is nooit gebeurd. In Libanon sterven geen kinderen, alleen Hezbollah en aanhangers van Hezbollah.
we kunnen beginnen met niet elke keer 50 topics vol te blaten als een moslim weer is wat gedaan heeft, oppakken -> cel insmijten -> niet meer aan denkenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hand in eigen boezem, prima, ik ben voor!
Maar wat gaan wij dan doen? Wij als in het westen?
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
(voor meer info kuun je beter de engelstalige wiki gebruiken, maar goed)quote:.......... Na de golf van fanatisme in Andalusië aan het eind van de twaalfde eeuw werd Averroes verbannen naar een geïsoleerde plaats dichtbij Cordoba. Veel van zijn werken in de logica en metafysica zijn permanent verloren gegaan als gevolg van censuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
Zie hier, de essentie van de islam in twee regelsquote:Solimon:
Of een boek is in overeenstemming met de koran, en dan is het overbodig.
Of een boek is in tegenspraak met de koran, en dan is het gevaarlijk.
wij ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten ze die kinderen weghalen uit de gevaarlijke zones, samen met alle onschuldige burgers.
Maar nee, die mogen niet weg, want dan krijgen ze lekker veel slachtoffers en kunnen ze fijn in de zo bekende slachtofferrol kruipen.
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
bang, geen geld, ziek, oud, jong etc.
ik kan zo 1000 redenen bedenken waarom niet iedereen vertrekt
Ik zag in de driedelige documentaire Islam, Empire of Faith, juist dat men heel stellig de scheiding maakte in die tijd tussen wetenschap en religie, en dat deze twee niet per se botsten volgens hen. Maar op een gegeven moment zijn er een zooi fanatiekelingen opgestaan zeg je? Ik lees dat Averroes' carriere werd beeindigd door Almohad, een Berber? En orthodox? M.a.w. de orthodoxen gooiden roet in het eten, zoals orthodoxen altijd al deden en nog steeds doen, in iedere cultuur?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Kijk, ik maakte al eerder deze opmerking. Als moslims het hebben over de gouden eeuw dan hebben ze het niet over de tijd van wetenschap en creativiteit, maar over de veroveringen en een gefantaseerde ideale islamitische maatschappij. En in dat ideaal is geen enkele ruimte voor wetenschap en creativiteit.
Dat er een bloeiperiode is geweest is niet dankzij de islam, maar ondanks de islam. En naarmate de islam meer greep kreeg op de mensen verdween de wetenschap en originaliteit. De beroemde wetenschapper en filosoof Averroes is een mooi voorbeeld. Die man is uiteindelijk verbannen onder invloed van islamitische fundamentalisten, en zijn meeste werk is vernietigd, verbrand dóór die fundamentalisten. En dat allemaal in de 12e eeuw.
Nee, die zitten in schuilkelders.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat de belangrijkste reden inderdaad angst is. Maar wel angst voor represailles van hezbollah.
Voor de Israëli's geldt hetzelfde. Ook daar zijn mensen arm, ziek, oud of jong, maar toch vertrekken die allemaal wel.
De ware moslims? Zoals bijvoorbeeld de Paus de ware christen is?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Het zijn de Bin Ladens, de "ware" moslims die zelf een einde gemaakt hebben aan die, in onze ogen bloei van wetenschap en cultuur, en in hun ogen verdervelijke godslastering.
In elk geval in veiligheid. Dat kunnen de libanezen ook doen. Echter heb ik sterk het idee dat hezbollah het zo geweldig vindt dat ze de hele wereld zoveeeeel doden kunnen laten zien, dat ze liever niemand in veiligheid brengen en de mensen verbieden zichzelf in veiligheid te brengen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die zitten in schuilkelders.
Ik weet niet of je hier op doelt, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.quote:
Met dank aan de Moslim wereld! Zij hielpen ons de Renaissance van de grond te krijgen! Omdat ZIJ het oude spul van de Grieken etc., juist allemaal bewaard hadden, gekopieerd, verwerkt, verrijkt, etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik weet niet of je hier op doeld, maar er is zeker ook een tijd geweest in de christelijke wereld waarin gepoogd werd om elke vorm van wetenschap, kunst en cultuur die niet volledig in dienst stond van de kerk de kop in te drukken.
En dat is op spectaculaire wijze mislukt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |