Waarom vraag jij dan naar telefoonnummers?quote:
Tja. Niet helemaal verrassend na "the Passion of the Christ".quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:29 schreef opinionr het volgende:
We hebben er ook een nieuwe Anti Semiet bij.
Mel Gibson
Toen hij gisteren werd gearresteerd wegens drunk and drive (zie frontpage) ging hij op een rampage.. zo meldt tmz.com
"The report says Gibson then launched into a barrage of anti-Semitic statements: "F*****g Jews... The Jews are responsible for all the wars in the world." Gibson then asked the deputy, "Are you a Jew?"
Hij is helemaal door het lint gegaan :S
De agent die de arrestatie verrichte heeft de hele conversatie opgenomen.
Hele verhaal.
http://www.tmz.com/2006/0(...)de-alleged-cover-up/
moet dat mijn tel nr zijn, dat van jou zelf, mischien van Nasrallah himself, of van Cruella de Ville Gretta Duisenberg, of probeer je het RIAG te bereiken?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik verzin die OP toch niet.en waar bemoei je je mee
![]()
Mel Gibson moet zich de ogen uit zijn kop schamen. Niet alleen voor het onder invloed rijden, maar ook voor zijn antisemitische uitlatingen (als het inderdaad waar is). Buitengewoon ongepast voor een goed christen. Erg spijtig dat een begenadigd acteur en regisseur die zich ook als christen wil profileren zich zo laat gaan. Valt mij vies van hem tegen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
en dat terwijl ik de Mad Max films altijd zo gaaf heb gevonden![]()
true, true..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:44 schreef PLAE@ het volgende:
De kans is nog steeds groter om dood te gaan bij een auto-ongeluk daar dan te worden geraakt door een raketje
De laatste schieten ze waarschijnlijk niet af omdat ze dan ook Jordanie zullen raken.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:43 schreef venomsnake het volgende:
De raketten van Hizbollah:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
tvp
dag Generaalquote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:50 schreef Thorical het volgende:
[..]
De laatste schieten ze waarschijnlijk niet af omdat ze dan ook Jordanie zullen raken.
Van Mel Gibson is bekend dat hij een conservatieve "hardline" katholiek is.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mel Gibson moet zich de ogen uit zijn kop schamen. Niet alleen voor het onder invloed rijden, maar ook voor zijn antisemitische uitlatingen (als het inderdaad waar is). Buitengewoon ongepast voor een goed christen. Erg spijtig dat een begenadigd acteur en regisseur die zich ook als christen wil profileren zich zo laat gaan. Valt mij vies van hem tegen.
Dat mag dan wel zo zijn, maar een goed christen is geen antisemiet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:53 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Van Mel Gibson is bekend dat hij een conservatieve "hardline" katholiek is.
Dan gaan er nog meer mensen inzien dat bijbelse profetie voor onze ogen uitkomt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:53 schreef rutger05 het volgende:
Stel je voor dat de terroristen de rotskoepelmoskee zouden raken met 1 van hun raketten. Wat zou er dan gebeuren?
Dan zouden ze zeggen dat Israel het zooitje opgeblazen heeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:53 schreef rutger05 het volgende:
Stel je voor dat de terroristen de rotskoepelmoskee zouden raken met 1 van hun raketten. Wat zou er dan gebeuren?
Over een tel nr of over Gibson mekkeren , komkommertijd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:53 schreef PLAE@ het volgende:
wtf loopt iedereen hier over Gibson te mekkeren![]()
Ik acht de terroristen voor niets te min, dus dat zal dan waarschijnlijk wel gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:59 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dan zouden ze zeggen dat Israel het zooitje opgeblazen heeft.
En laat die Israelies dat dan maar bewijzen na 2 weken onderzoek. De hele M wereld zal op z'n kop staan en naar de uitslag van een onderzoek zal niet geluisterd worden.
Wat een onzin. Het Christendom kent al eeuwenlang interne stromingen met tradities van anti-semitisme. Voor sommige Christenen kan dat dus (nog steeds) buitengewoon goed hand in hand gaan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mel Gibson moet zich de ogen uit zijn kop schamen. Niet alleen voor het onder invloed rijden, maar ook voor zijn antisemitische uitlatingen (als het inderdaad waar is). Buitengewoon ongepast voor een goed christen.
Antisemitisme is niet in overeenstemming met het christelijke geloof. Een goed christen is dus dan ook geen antisemiet. Wat niet wil zeggen dat (zogenaamde) 'christenen' zich niet schuldig hebben gemaakt aan antisemitisme en sommige 'christenen' zich daar nog steeds schuldig aan maken. Wat is trouwens de onzin?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:01 schreef Agag het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het Christendom kent al eeuwenlang interne stromingen met tradities van anti-semitisme. Voor sommige Christenen kan dat dus (nog steeds) buitengewoon goed hand in hand gaan.
Heb je ook dezelfde onverdraagzame mening over de Joodse religie en de islam?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:06 schreef PLAE@ het volgende:
De enige goeie christen is een dooie christen dus bespaar me de onzin verder over het beloofde land, gods volkie etc.
ja, vrijwel elke religie.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb je ook dezelfde onverdraagzame mening over de Joodse religie en de islam?
Wees er dankbaar voor met die hitte.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:08 schreef venomsnake het volgende:
ai, alleen die term al: ''Een goed christen''![]()
*ril* *ril*
Ga je eerst eens verdiepen in het Christelijke geloof. Dan zul je er al weldra achter komen dat er niet zo iets als één stroming. En wie bepaald wie een goed Christen is? Jij zeker?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Antisemitisme is niet in overeenstemming met het christelijke geloof. Een goed christen is dus dan ook geen antisemiet. Wat niet wil zeggen dat (zogenaamde) 'christenen' zich niet schuldig hebben gemaakt aan antisemitisme en sommige 'christenen' zich daar nog steeds schuldig aan maken. Wat is trouwens de onzin?
Inderdaad offtopic en daarom zal ik er niet verder op in gaan. Je hoeft mij trouwens niets te vertellen over het, de geschiedenis en de stromingen binnen het christendom. Wel zal ik nog voor de duidelijkheid stellen dat antisemitisme geen plaats behoort te hebben binnen het christelijke geloof en daarmee in tegenspraak is.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:09 schreef Agag het volgende:
[..]
Ga je eerst eens verdiepen in het Christelijke geloof. Dan zul je er al weldra achter komen dat er niet zo iets als één stroming. En wie bepaald wie een goed Christen is? Jij zeker?
Ik vind deze discussie verder te onnozel voor woorden, en te veel offtopic, om er verder op in te gaan.
Geen plaats behoort te hebben?Wie bepaalt dat? Jij? Andere Christenen denk daar blijkbaar anders over. Anders open gerust even een topic in hiervoor bestemd forum, dan discussiëren we daar verder.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad offtopic en daarom zal ik er niet verder op in gaan. Je hoeft mij trouwens niets te vertellen over het, de geschiedenis en de stromingen binnen het christendom. Wel zal ik nog voor de duidelijkheid stellen dat antisemitisme geen plaats behoort te hebben binnen het christelijke geloof en daarmee in tegenspraak is.
Onzin voor je leven!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Agag het volgende:
[..]
Geen plaats behoort te hebben?Wie bepaalt dat? Jij? Andere Christenen denk daar blijkbaar anders over. Anders open gerust even een topic in hiervoor bestemd forum, dan discussiëren we daar verder.
Nog 1 keer hierop een reactie dan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Agag het volgende:
[..]
Geen plaats behoort te hebben?Wie bepaalt dat? Jij? Andere Christenen denk daar blijkbaar anders over. Anders open gerust even een topic in hiervoor bestemd forum, dan discussiëren we daar verder.
Maar jij bent er ook van overtuigd dat er een god is. Je laat je leven leiden door een boek van eeuwen oud etc.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:22 schreef rutger05 het volgende:
Voor mij is het in elk geval overduidelijk dat antisemitisme in tegenspraak is met het christelijke geloof en ik heb er geen zin in om een zinloze discussie daarover te voeren in een ander topic.
Ik vind dat grote flauwekul. Als je zo'n instelling al hebt dan is het misschien moeilijk om met jou serieus te discussiëren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Maar jij bent er ook van overtuigd dat er een god is. Je laat je leven leiden door een boek van eeuwen oud etc.
Dan is er toch ook moeilijk serieus met je over wat dan ook te praten. Maar helemaal over dingen op dit gebied.
Benk het zowaar een keer met je eens.quote:
zit wat in. Maar ik vind mensen die beredeneren vanuit een geloof ontoerekeningsvatbaar. Dat zie je ook in het Midden-Oosten waar dit topic uiteindelijk over gaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat grote flauwekul. Als je zo'n instelling al hebt dan is het misschien moeilijk om met jou serieus te discussiëren.
Jammer. Als is het sowieso geen sinecure om een inhoudelijke discussie te voeren over een sprookjesboek en wat daar zoal uit ontsproten is.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nog 1 keer hierop een reactie dan.
God en dat is te lezen in de bijbel. Dat er mensen zijn in het heden en verleden die zich 'christenen' hebben genoemd en noemen doet er niets aan af dat antisemitisme in tegenspraak is met het christelijke geloof. Het christendom is wel vaker misbruikt voor doeleinden die niets met het christendom te maken hebben en in tegenspraak zijn met het christelijke geloof. Voor mij is het in elk geval overduidelijk dat antisemitisme in tegenspraak is met het christelijke geloof en ik heb er geen zin in om een zinloze discussie daarover te voeren in een ander topic.
Mensen die redeneren vanuit een andere (levensbeschouwelijke) visie dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
zit wat in. Maar ik vind mensen die beredeneren vanuit een geloof ontoerekeningsvatbaar. Dat zie je ook in het Midden-Oosten waar dit topic uiteindelijk over gaat.
Of ik daar nu zo blij mee moet zijn..quote:
quote:Two Islamic Jihad militants were killed by Israel Defense Forces in the West Bank -- one of them the head of the military wing of the group, Palestinian sources told CNN.
Voor de goede orde zal ik nog even melden dat als ik geen christen zou zijn, ik dezelfde standpunten zou hebben ingenomen.quote:
Dat weet ik wel. Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou weten. Ik ben overigens jarenlang atheïst geweest.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:47 schreef PLAE@ het volgende:
Dat weet je helaas niet.
Als ik een overtuigd Christen was had ik vast jouw standpunt ingenomen.
Who gives a fuck? Sprookjesboeken uit een tijd dat de aarde nog plat was en kleurlingen beesten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:31 schreef Agag het volgende:
Even nog inhaken op het feit dat god bepaald wie een goed Christen is. Maak je dat op uit de schrijfsels uit de Tenach. Uit de 10 geboden? Of toch uit het nieuwe testament?
Ha Meki. Ik dacht dat je dit stadium voorbij was. Je zou toch ook vragen naar de doden veroorzaakt door Hezbollah?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:05 schreef Meki het volgende:
hoeveel burgers heeft Israel gemaakt in deze week
en hoeveel kinderen heeft de moordende Israel dood gemaakt
oow Hezbollah heeft vandaag niemand dood gemaaktquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:06 schreef klez het volgende:
[..]
Ha Meki. Ik dacht dat je dit stadium voorbij was. Je zou toch ook vragen naar de doden veroorzaakt door Hezbollah?
En dan te bedenken dat Hezbollah dat allemaal had kunnen voorkomen door die 2 soldaten vrij te laten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:10 schreef Meki het volgende:
[..]
oow Hezbollah heeft vandaag niemand dood gemaakt
Israel heeft een opa dood gemaakt en een vrouw met 6 kinderen vermoord
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:05 schreef Meki het volgende:
hoeveel burgers heeft Israel gemaakt in deze week
en hoeveel kinderen heeft de moordende Israel dood gemaakt
Btw, hebbie het een beetje naar je zin daar in de zon..?quote:Lebanon toll on the rise
Eight bodies have been found on the roads of southern Lebanon as Israel continues its wave of air raids on the area.
The eight dead included a couple and their three children found in their car which had been destroyed by a missile near the southern city of Tyre.
The three other civilians were killed by shrapnel, their bodies also found on roads near Tyre, the civil defence chief in southern Lebanon, Salam Daher, said.
At least 438 people have been killed, including 367 civilians, in Lebanon by the Israeli military offensive so far.
Rescue workers say dozens more civilians, including a large number of children, are still buried underneath the rubble of houses destroyed in attacks around Tyre.
The Lebanese health minister has said the recovery of bodies in the south could take the toll to more than 600.
Ach is dat zo, ik denk dat Hezbollah alle burgers van Israel maar al te graag zou willen vermoorden, oud of jong, als de terroristen van Hezbollah de kans kregen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:10 schreef Meki het volgende:
[..]
oow Hezbollah heeft vandaag niemand dood gemaakt
dat te bedenken dat Israel 400 kinderen niet moest vrijlatenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:13 schreef klez het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Hezbollah dat allemaal had kunnen voorkomen door die 2 soldaten vrij te laten.
ik vermaak me erg prima hier in het zuiden van Marokkoquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ach is dat zo, ik denk dat Hezbollah alle burgers van Israel maar al te graag zou willen vermoorden, oud of jong, als de terroristen van Hezbollah de kans kregen.
Vermaak je je trouwens nog een beetje op je vakantie? Heb je al iets leuks gedaan of meegemaakt?
Ik heb ook een Israëliër in mijn buurt wonen. Hij schepte in mijn tuin een zak vol grond weg. Ik riep nog tegen hem 'dat is mijn grond', maar hij liep gewoon door met mijn grond.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
dat te bedenken dat Israel 400 kinderen niet moest vrijlaten
en geen huizen kapot maken en geen grond stelen van Palestijnen
Blijk je jouw hele vakantie op 1 plek of trek je Marokko nog door? Ga je bijjvoorbeeld nog naar de hoofdstad?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
ik vermaak me erg prima hier in het zuiden van Marokko
ik ben nu helemaal bruin van de brandende zon hier in het zuiden![]()
dat moet je verzetten tegen die meneerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb ook een Israëliër in mijn buurt wonen. Hij schepte in mijn tuin een zak vol grond weg. Ik riep nog tegen hem 'dat is mijn grond', maar hij liep gewoon door met mijn grond.![]()
ik was eerst in noorden nu in zuidenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Blijk je jouw hele vakantie op 1 plek of trek je Marokko nog door? Ga je bijjvoorbeeld nog naar de hoofdstad?
Vooral het soort Christenen die het geen enkel probleem vinden dat er honderden mensen omkomen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
zit wat in. Maar ik vind mensen die beredeneren vanuit een geloof ontoerekeningsvatbaar. Dat zie je ook in het Midden-Oosten waar dit topic uiteindelijk over gaat.
Dat maakt dit topic ook bijzondr. Er komen vooral vanaf pro-Israelische zijde veel strengelovigen op af.
Nou...nee hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:30 schreef PLAE@ het volgende:
Er komen vooral vanaf pro-Israelische zijde veel strengelovigen op af.
Laatste zin even gemist. Zag de zin opeens in een quote van NorthernStar. Is ook grote flauwekul. Er komen trouwens van anti- Israëlische zijde ook bepaalde islamitische gelovigen op het topic af. Er zijn trouwens ook veel christenen die zich inzetten voor Palestina, zowel op het gebied van hun 'rechten' als op het gebied van de verbetering van hun leefomstandigheden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat maakt dit topic ook bijzondr. Er komen vooral vanaf pro-Israelische zijde veel strengelovigen op af.
ik ben anti-israel omdat ik niet kan toezien dat ze burgers dood makenquote:
Dat is zeker waar. Het lijkt alsof daar bij moslims vooral "eigen volk eerst" geldt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:26 schreef rutger05 het volgende:
Er zijn trouwens ook veel christenen die zich inzetten voor Palestina, zowel op het gebied van hun 'rechten' als op het gebied van de verbetering van hun leefomstandigheden.
bedanktquote:
Iemand van de Verenigde Naties zei het vandaag wel treffend.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
[..]
bedankt
hier in Marokko is iedere inwoner erg woedend over Israel
de Taxi chauffeur was erg woedend op Israel
dat bedoel ik. Israel vermoordt burgers en iedereen keert zich tegen Israel
Israel heeft zichzelf te danken
jepquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iemand van de Verenigde Naties zei het vandaag wel treffend.
"Er is iets fundamenteel fout aan een oorlog waarbij meer kinderen dan gewapende strijders gedood worden"
De meeste mensen die ik spreek zijn Israel ook helemaal zat. Sommigen zijn alleen verward omdat ze al 5 jaar ingeprent wordt dat moslims slecht en terrorist zijn. En nu zien ze hoe een moslimbevolking (die niet alleen uit moslims bestaat trouwens, ook christenen oa.) wordt gebombardeerd en opgejaagd. Dat klopt niet met hun beeld.
Als de Hezbollah Israël niet zou hebben aangevallen, zou Israël dan de Hezbollah hebben aangevallen? Blijft de Hezbollah niet gewoon doelbewust en doelgericht doorgaan met hun aanvallen, terwijl zij weten dat hun aanvallen ten koste gaan van de Libanese burgers? Kiest de Hezbollah niet doelbewust voor dekking van burgers door te opereren vanuit woonwijken en dorpen en nabij VN - posten? Is het voor Libanon en haar burgers op de een of andere manier noodzakelijk om Israël en haar burgers aan te vallen? Is Hezbollah niet de directe oorzaak en direct verantwoordelijk dat Libanon dat het vrij goed deed de laatste tijd, nu veel ellende moet ervaren? Is het de Hezbollah niet die de islamitische religie weerzinwekkend misbruikt voor haar terroristische doeleinden? Zou het niet veel beter zijn voor Libanon en haar burgers als de Hezbollah voorgoed uit Libanon zou verdwijnen? Zou het beter zijn voor Libanon als Hezbollah, die een islamitische staatsinrichting voorstaat als Iran, nooit aan de macht zou komen? Zou het zelfs niet zo zijn dat als Hezbollah ooit aan de macht komt in Libanon, dat de Libanese burgers daardoor nog veel meer ellende zullen ondervinden dan de huidige zelfverdedigingacties van Israël?quote:
noem mij een arabisch land die wel positief is over israel?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
jep
ik heb tot nu alleen mensen gehoord die allemaal negatief waren over Israel vanwege de burgersslachtoffers
Marokko die geen standpunt heeft overgenomen in deze zaakquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:46 schreef B4CO het volgende:
[..]
noem mij een arabisch land die wel positief is over israel?
lekker belangrijk trouwens wat die landen vinden, boeiend....
Welke aanval van Hezbollah op Israël?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Als de Hezbollah Israël niet zou hebben aangevallen, zou Israël dan de Hezbollah hebben aangevallen?
En toen ging er geen lichtje branden bij die persoon van de VN?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iemand van de Verenigde Naties zei het vandaag wel treffend.
"Er is iets fundamenteel fout aan een oorlog waarbij meer kinderen dan gewapende strijders gedood worden"
De meeste mensen die ik spreek zijn Israel ook helemaal zat. Sommigen zijn alleen verward omdat ze al 5 jaar ingeprent wordt dat moslims slecht en terrorist zijn. En nu zien ze hoe een moslimbevolking (die niet alleen uit moslims bestaat trouwens, ook christenen oa.) wordt gebombardeerd en opgejaagd. Dat klopt niet met hun beeld.
Als je dat niet weet, dan snap ik echt niet wat je hier doet NS...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Welke aanval van Hezbollah op Israël?
Die honderden raketten die afgevuurd zijn in de richting van Israel de afgelopen jaren, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Welke aanval van Hezbollah op Israël?
laat israel ook die raketten afvurenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:55 schreef klez het volgende:
[..]
Die honderden raketten die afgevuurd zijn in de richting van Israel de afgelopen jaren, bijvoorbeeld.
Zeg Israel zal nooit een atoombom op Libanon gooien gek..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
laat israel ook die raketten afvuren
in plaats van bijan atoombommen
Bull! Kom maar met de nieuwsberichten van die "honderden raketten".quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:55 schreef klez het volgende:
[..]
Die honderden raketten die afgevuurd zijn in de richting van Israel de afgelopen jaren, bijvoorbeeld.
Dan moet je hun handvest ook lezen. Hezbollah wil de vernietiging van de staat Israël en wil een islamitische staatsinrichting zoals in Iran in Libanon.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef Radegast het volgende:
Ik snap Hezbollah niet zo.
Ik heb nog wel een blogje hier en daar die dat bevestigd, maar ik ben te moe. Maar gezien het feit dat die raketten en hun bereik redelijk bekend waren ( vandaar de verbazing dat ze nog verder gingen ) kunnen we gewoon aannemen dat die DIY raketjes gewoon al eerder werden afgeschoten op Israelisch grondgebied.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bull! Kom maar met de nieuwsberichten van die "honderden raketten".
Ik dacht dat Hezbollah toch vooral was opgericht om de Israeliers te verdrijven uit Zuid-Libanon.quote:Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan moet je hun handvest ook lezen. Hezbollah wil de vernietiging van de staat Israël en wil een islamitische staatsinrichting zoals in Iran in Libanon.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:42 schreef NorthernStar het volgende:
De meeste mensen die ik spreek zijn Israel ook helemaal zat.
Psalm 83:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:33 schreef Meki het volgende:
hier in Marokko is iedere inwoner erg woedend over Israel
de Taxi chauffeur was erg woedend op Israel
dat bedoel ik. Israel vermoordt burgers en iedereen keert zich tegen Israel
Israel heeft zichzelf te danken
Makkelijk inderdaad.. en onmogelijk als je de bijbel niet eens gelezen. Ik vind dat iedereen die een grote bek over "heilige geschriften" heeft het eerst zou moeten lezen.quote:Op zondag 30 juli 2006 01:01 schreef opinionr het volgende:
Goed.. ik zal nu stoppen jullie er mee lastig te vallen, maar het zou toch mooi zijn als jullie eerst iets onderzoeken voordat je het uitspuugd en afdoet als sprookje.. Dat is namelijk wel heel makkelijk.
Nee meer "Weer zo'n christen die de woorden van Christus zelf kennelijk vergeet"quote:Op zondag 30 juli 2006 01:01 schreef opinionr het volgende:
[..]
"Weer zo'n christen die zijn geloof uit een oude sprookjesboek komt opdringen"
Bijbelcitaten zijn zooo leuk.quote:Ik ken uw verdrukking en armoede doch gij zijt rijk en de lastering der mensen die zeggen dat zij Joden zijn, en zij zijn het niet, maar zij zijn een Synagoge van den Satan.
Zie, ik stel in uw hand enigen van hen die tot de Synagoge van den Satan behoren, die zeggen Joden te zijn en het niet zijn, maar zij liegen het. Zie, ik zal maken dat zij komen en voor uw voeten neervallen; zij zullen weten dat ik u heb liefgehad.
"The theoretical Khazar contribution to the bloodline of modern Ashkenazi Jews proposed by some historians is politically sensitive."quote:Op zondag 30 juli 2006 02:37 schreef Apropos het volgende:
Ach, de Khazaren komen ook weer om de hoek kijken. Het ene foute geloof tegen het andere.
''Politically sensitive'' is nog niet ''scientifically accurate''.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"The theoretical Khazar contribution to the bloodline of modern Ashkenazi Jews proposed by some historians is politically sensitive."
Ik begrijp je pijn Apropos.
Imo is het ook irrelevant en heb geen behoefte om mensen niet in hun waarde te laten mbt tot afkomst. Iedereen mag geloven wat hij of zij, dat geldt ook voor afstamming.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Politically sensitive'' is nog niet ''scientifically accurate''.
Maar goed, ik ben tegen de inmenging van religie met politiek, dus de precieze afstamming van de hedendaagse Joden is naar mijn mening irrelevant voor het huidige conflict. Laten we ons dus concentreren op de huidige gebeurtenissen en er geen Bijbelteksten bijhalen. (Algemene opmerking.)
quote:Op zondag 30 juli 2006 09:41 schreef Vow het volgende:
BBC News heeft het over meer dan twintig dode kinderen.
Het was het enige grote huis in het dorp met een kelder. De mensen dachten dat ze daar veilig waren daarom schuilden vooral de vrouwen, ouderen en kinderen daar. Precies dat gebouw heeft Israel beschoten.
en dat betwijfel ik. Ik hoop overigens wel dat je voordat je in jouw ogen atheist was géén christen was. Je weet het hé, de doodzonde, de twijfel aan de heilige geest is onvergevelijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou weten. Ik ben overigens jarenlang atheïst geweest.
Zuivere terreur is hetquote:Op zondag 30 juli 2006 10:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
ps: Al-Jazeera heeft er beelden van.. verschikkelijk, hoop kinderen totaal aan flarden![]()
Doe niet zo raar mafkees, ''niet treuren om het aantal doden''quote:Op zondag 30 juli 2006 10:37 schreef lionsguy18 het volgende:
De schuld van het conflict ligt bij Hizbollah.
Dus nu niet treuren om het aantal doden.
Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 10:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Jij begrijpt er helemaal niets van.
Ik moet er niet aan denken dat het werkelijk zo is dat jij het wel begrijpt.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat wordt ook het moeilijke: wie wil er in een guerilla-oorlog geraken met Hezbollah? Liever Israël, denkt men.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
en heeft zich al iemand beschikbaar gesteld voor die "internationale troepenmacht"? Duitsland wil in ieder geval niet, en ik betwijfel dat er met het oog op Irak ook maar één land is dat trek heeft in een dergelijke zelfmoordmissie.
Jij begrijpt er iig ook weinig van. Als Israel dat wilde bestond het Palestijnse probleem allang niet meer; dan hadden ze een voorbeeld aan hun Arabische broeders genomen.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:55 schreef Mikado het volgende:
En welk doel heeft Olmert dan? Heb je Israel al op een einddoel betrapt of is dat stiekem toch genocide?
Nee jij hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 10:44 schreef lionsguy18 het volgende:
Het IDF begaat opvallende blunders; zoveel is zeker.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:07 schreef Monidique het volgende:
Moge de proportionaliteit zegevieren, zoals het vandaag zijn fijnste dag had.
Niet alleen dat, als het Israël niet effectief genoeg gaat, wordt je als VN macht nog gebombardeerd, omdat er Hezbollah in de buurt zit.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:09 schreef Monidique het volgende:
Dat wordt ook het moeilijke: wie wil er in een guerilla-oorlog geraken met Hezbollah? Liever Israël, denkt men.
De VN wordt het sowieso niet; NAVO is een optie voor Israel. Ik mag hopen dat Israel 2 keer nadenkt voor ze de NAVO onder vuur nemen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Niet alleen dat, als het Israël niet effectief genoeg gaat, wordt je als VN macht nog gebombardeerd, omdat er Hezbollah in de buurt zit.
Ik vraag me af wie er namens de NAVO wil deelnemen. En dan doel ik op een of meerdere landen die er ook wat kunnen betekenen, immers als je Hezbollah laat leven, wordt je zelf kanonnenvlees.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:13 schreef klez het volgende:
De VN wordt het sowieso niet; NAVO is een optie voor Israel. Ik mag hopen dat Israel 2 keer nadenkt voor ze de NAVO onder vuur nemen.
Geen optie. Alleen indien Syrie en Iran openlijk proberen israel van de kaart te vegen. Maar dan moet Israel het doen voor de schurkenstaten over atoomwapens beschikken.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:13 schreef dancemacabre het volgende:
trouwens heel dit geschil is met een paar tactische nucleaire projectielen afgelopen, voorgoed.
'tuurlijk. Gewoon een kernfysisch cadeautje op de ka'aba en de hele shit is voorbij, nietwaar?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:13 schreef dancemacabre het volgende:
Hizbullah heeft Israël uitgenodigd.
Moet je geen terreurbeweging machtiger maken dan je eigen regering, trouwens heel dit geschil is met een paar tactische nucleaire projectielen afgelopen, voorgoed.
Blijf je in herhalingen vallen?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:13 schreef Monidique het volgende:
Maar dit klopt allemaal, immers, zo redeneert Israël, alles in het zuiden is De Vijand en elke constructie, alle mensen, ieder kind is Vijandelijk. Schande dat hier schande van wordt gesproken, zo bezien, Israël -komt-ie dan, hè, komt-ie dan- verdedigt zich toch slechts...
Kennelijk moet dit gewoon gebeuren. Libanon durfde het probleem niet op te lossen, Israël heeft lang genoeg raketten geincasseerd, Hezbollah (evenals Hamas) blijken het niet zonder wapens te kunnen en verder de eeuwige vraag : wil er iemand daar wel vrede.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:21 schreef Denewar het volgende:
...
Maar hoe zou dit opgelost kunnen worden. Het enige is als beide partijen water bij de wjin doen, maar gaat dat gebeuren?
...
"Schuld van Hezbollah"quote:Op zondag 30 juli 2006 11:21 schreef Denewar het volgende:
en daar gaat het VN gebouw in vlammen op in Beiroet! Chaos in Beiroet!
Ik denk dat de hele operatie met de onvermijdelijke val al een idioot idee was van Israël, maar dit, na het aanvallen van VN-posten en de dood van -wat zal het zijn- duizend Libanezen, zal deVerenigde Naties en de al veroordelende internationale gemeenschap weinig meer doen. Nou ja, als ze het goed utibuiten misschien.quote:Ongeacht partij te trekken voor één van de twee is de aanval van vanochtend een ramp ik denk nog meer voor Israel dan voor Hizbollah. Dit is koren op de molen voor hen, zie wat er nu gebeurd in Beiroet.
Humor. Altijd lachen met die mensen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:26 schreef venomsnake het volgende:
BBC: reuters: Rice calls for immediate ceasefire.
Haha.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef LuukBes het volgende:
De Jood deugt gewoon niet, blijkt telkens maar weer.
Israel gewoon lossnijden van het land, en de zee in drijven. Opgelost.
triest he, dat het weer van haar moet afhangen ipv al die Europeanen die het beter weten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Humor. Altijd lachen met die mensen.
Oh ik dacht dat je zo begaan bent met slachtoffers.quote:
Gezien de underdog positie van het land is dat natuurlijk ook wel voor te stellen; als ze niet (buiten?)proportioneel reageren dan loopt het hele Midden Oosten ze met veel plezier onder de voet.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat Israël altijd wel weer de overtreffende trap weet uit te hangen met hun reactie's ....
Eindelijk, de VN is pro islamities.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:28 schreef venomsnake het volgende:
mensen zijn inmiddels binnen in het VN gebouw en zijn de boel behoorlijk aan te slopen, beelden op BBC World...
Het is niet echt triest. De enige die Israël in kan tomen is Amerika, dat is al decennia zo. Europa heeft daar geen invloed. Zo is het. Helaas gebruiken ze het sinds de Idiot-in-Chief aan de macht is op een zodanige wijze dat men zowat echt nog gaat geloven dat ze, de semi-stalinisten in Washington, ons daadwerkelijk de Eindtijd nu gunnen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:28 schreef klez het volgende:
[..]
triest he, dat het weer van haar moet afhangen ipv al die Europeanen die het beter weten.
Ja. Alleen Arabieren. Arabieren zijn tof. Joden zijn niet zo dope.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:29 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je zo begaan bent met slachtoffers.
Alleen met zielige arabiertjes?
Dat ligt grotendeels aan Europa zelf. Er zijn genoeg mensen in het Midden-Oosten en daarbuiten die op een Europees geluid zitten te wachten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet echt triest. De enige die Israël in kan tomen is Amerika, dat is al decennia zo. Europa heeft daar geen invloed. Zo is het.
Valt best mee. Alleen de uitvoering rammelt nogal eens.quote:Helaas gebruiken ze het sinds de Idiot-in-Chief op een zodanige wijze dat men zowat echt nog gaat geloven dat ze, de semi-stalinisten in Washington, ons daadwerkelijk de Eindtijd nu willen gunnen.
No shit.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:33 schreef klez het volgende:
Valt best mee. Alleen de uitvoering rammelt nogal eens.
quote:Op zondag 30 juli 2006 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Alleen Arabieren. Arabieren zijn tof. Joden zijn niet zo dope.
Van het AD.quote:Olmert: Inwoners Qana waren gewaarschuwd
QANA - De inwoners van het dorp Qana in Zuid-Libanon waren gewaarschuwd weg te gaan voordat Israël luchtaanvallen op de plaats zou uitvoeren. Dat zei de Israëlische premier Ehud Olmert zondag na de luchtacties op Qana, waardoor tientallen mensen om het leven kwamen.
Israël heeft opnieuw tientallen doelen in het zuiden van Libanon onder vuur genomen. Een aanval op een gebouw in de plaats Qana kostte aan tientallen mensen het leven.
Olmert zei dat geen bevel was gegeven om te schieten op burgers. ,,We hebben geen beleid om onschuldige mensen te doden'', aldus de premier. Olmert stelde dat de militante Libanese beweging Hezbollah vanuit Qana en de nabije omgeving honderden raketten heeft afgevuurd.
Eerder op de dag liet Olmert weten dat Israël geen haast maakt om een bestand te bereiken. Hij zei dat ,,het diplomatieke proces nog moet rijpen'' en dat ook nog tijd nodig is voor het voorbereiden van de komst van een internationale troepenmacht.
51 burgers
Door een Israëlische luchtaanval op een gebouw in de plaats Qana in Zuid-Libanon in de nacht van zaterdag op zondag zijn zeker 51 burgers gedood. Onder hen zijn 22 kinderen. Dat heeft Salam Daher, hoofd van de reddingsdiensten in het gebied, zondag laten weten.
In het getroffen gebouw van drie verdiepingen waren ongeveer honderd mensen aanwezig. Onder hen waren families die voor de Israëlische bombardementen uit hun dorpen waren gevlucht. Volgens getuigen zijn bij de luchtaanval ook verscheidene andere gebouwen in Qana verwoest of beschadigd.
Dertig doelen
Israëlische gevechtsvliegtuigen en artillerie hebben zondag, de negentiende dag van gevechten tegen Hezbollah-strijders, de Zuid-Libanese plaats Khaim gebombardeerd. Dat hebben Libanese veiligheidsbronnen gemeld. In totaal viel de luchtmacht volgens Israëlische media dertig doelen aan in zuidelijk Libanon.
De Libanese premier Fouad Siniora eist een onmiddellijk bestand tussen Israël en de militante [Libanese beweging Hezbollah. Pas na een staakt-het-vuren wil Libanon deelnemen aan vredesbesprekingen. Dat zei Siniora zondag in een reactie op Israëlische bombardementen op de Libanese plaats Qana. Siniora sprak van ,,oorlogsmisdaden'' door Israël. Hij eiste een internationaal onderzoek naar de ,,massamoorden'' in Libanon.
Oóó. Niets aan het met bloed besmeurde, ingewanden behangen, in hersenen gedoopte, in een feest van kinderarmpjes en kinderbeentjes gezellig ronddansende, lachende soldaten, toeters om de overwinning, vuurpijlen als teken van vrede, men drinkt het bloed van de gedode hezbollahpeuters, Libanezen en Israëliërs, samen zo vrolijk, handje dus.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:38 schreef LuukBes het volgende:
QANA - De inwoners van het dorp Qana in Zuid-Libanon waren gewaarschuwd weg te gaan voordat Israël luchtaanvallen op de plaats zou uitvoeren. Dat zei de Israëlische premier Ehud Olmert zondag na de luchtacties op Qana, waardoor tientallen mensen om het leven kwamen.
Kijken of ze nu ook Baklava uitdelen in de straten van Beiroet zoals wanneer in Haifa onschuldige slachtoffers vallen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oóó. Niets aan het met bloed besmeurde, ingewanden behangen, in hersenen gedoopte, in een feest van kinderarmpjes en kinderbeentjes gezellig ronddansende, lachende soldaten, toeters om de overwinning, vuurpijlen als teken van vrede, men drinkt het bloed van de gedode hezbollahpeuters, Libanezen en Israëliërs, samen zo vrolijk, handje dus.
Zonder meer. D-Day, daar werd ook feestelijk kennis van genomen in Berlijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef klez het volgende:
[..]
Kijken of ze nu ook Baklava uitdelen in de straten van Beiroet zoals wanneer in Haifa onschuldige slachtoffers vallen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 10:37 schreef lionsguy18 het volgende:
De schuld van het conflict ligt bij Hizbollah.
Dus nu niet treuren om het aantal doden.
Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
Wie is er hier por-Hezbollah ? En wat doe jij hier als je geen kwaad over Israël (én Hezbollah) wilt aanhoren ?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om met pro Hizbollah idioten ter discussieren.
Ik zou zeggen toon je solidair en trek je burka aan.
Daar was toch een term voor, die vergelijkingen met WO2?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zonder meer. D-Day, daar werd ook feestelijk kennis van genomen in Berlijn.
Ja. Und?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:47 schreef klez het volgende:
[..]
Daar was toch een term voor, die vergelijkingen met WO2?
Ik denk dat het anders had moeten worden opgelost, maar dan moet men wel over de situatie wíllen praten. Daar dat kennelijk niet kan, is dit kennelijk nodig, zoals ik al eerder zei. Maar ik heb niet het idee dat het er beter op wordt en ik zie voorlopig nog geen eind aan die tunnel.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:29 schreef Jalu het volgende:
Gezien de underdog positie van het land is dat natuurlijk ook wel voor te stellen; als ze niet (buiten?)proportioneel reageren dan loopt het hele Midden Oosten ze met veel plezier onder de voet.
Niets. Ik vroeg me alleen af wat de term ook al weer was. Ik maak ze zelf ook graag, die vergelijkingen.quote:
De oplossing is duidelijk. Maar Europa zal wel weer niet over de brug komen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders had moeten worden opgelost, maar dan moet men wel over de situatie wíllen praten. Daar dat kennelijk niet kan, is dit kennelijk nodig, zoals ik al eerder zei. Maar ik heb niet het idee dat het er beter op wordt en ik zie voorlopig nog geen eind aan die tunnel.
Nu ja, dat kun je Europa aanrekenen, maar wat kunnen die er precies aan doen dan ? Volgens mij ligt het probleem volledig in het MO, niet in Europa, niet in de VS.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
De oplossing is duidelijk. Maar Europa zal wel weer niet over de brug komen.
Nou ja. Het zou sowieso Beiroet vergelijken met Berlijn, Hezbollah met nazi's, sympathisanten met collaborateurs en het moge bekend zijn dat ik, hoewel geen overtuigd aanhanger van de sji'ietische militie op z'n zachtst gezegd, niet van mening ben dat het hier de democratische bevrijding van de vuige nazimoslimbeesten betreft. Oftewel, een snelle overpeinzing moet al duidelijk maken dat het hier uiteraard niet zo'n vergelijikng, in zo'n geval, gemaakt wordt. Duidelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
[..]
Niets. Ik vroeg me alleen af wat de term ook al weer was. Ik maak ze zelf ook graag, die vergelijkingen.
Goh. Vreemd dat juist in die regio heel vaak onschuldigen, ook baby's, worden opgeblazen door diegenen die nu het hardst roepen over hoe schandalig Israel wel niet zich gedraagt.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:48 schreef LuukBes het volgende:
Kwestie van tijd dat Syrie zich er mee gaat bemoeien. Men houdt niet zo van babykillers in die regio.
het enige wat je zegt is dat Israel zich inhoudt. Maar je zegt niet hoe Israel een einddoel ziet. Maar je suggereert dat Israel zich wel eens niet zou gaan inhouden en voor een endlosung kan gaan. Want dat is de implicatie.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:09 schreef klez het volgende:
[..]
Jij begrijpt er iig ook weinig van. Als Israel dat wilde bestond het Palestijnse probleem allang niet meer; dan hadden ze een voorbeeld aan hun Arabische broeders genomen.
Black September in Jordan
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nu ja, dat kun je Europa aanrekenen, maar wat kunnen die er precies aan doen dan ? Volgens mij ligt het probleem volledig in het MO, niet in Europa, niet in de VS.
Een soort Neutral Zone rondom Israel? Maar dan los je nog het interne probleem met de Palestijnen niet op...quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef klez het volgende:
[..]
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.
Geeft wel weer hoe die lui denken.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Hamas vows to retaliate the Israeli attack on Qana.
Shit, echt wel. Vergelding? Wat een barbaren! Onwesters, onvrij, onmenselijk! Onmensen, dat is duidelijk. Ze moeten dood. Nee, niet dood, dood gaan mensen, ze moeten vernietigd worden, uitgewist.quote:
Zoals ik schrijf: dat biedt de mogelijkheid tot.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een soort Neutral Zone rondom Israel? Maar dan los je nog het interne probleem met de Palestijnen niet op...
Ik vond 'm redelijker voordat je 'm bewerkte.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Shit, echt wel. Vergelding? Wat een barbaren! Onwesters, onvrij, onmenselijk! Onmensen, dat is duidelijk. Ze moeten dood. Nee, niet dood, dood gaan mensen, ze moeten vernietigd worden, uitgewist.
Ah, ik vond 'm wat kracht missen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:00 schreef klez het volgende:
[..]
Ik vond 'm redelijker voordat je 'm bewerkte.
Maar waarom zou Europa die verantwoordelijkheid wíllen nemen, los van je laatste deel, wat natuurlijk helemaal waar is. De VS heeft er inderdaad niets te zoeken, maar voor Europa is het ook niet het makkelijkste punt om aan te pakken, gezien hun eigen oost-west incidentjes in eigen land.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef klez het volgende:
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.
Ah, wat lief. Dat maakt het vermoorden van Libanese kinderen door Amerikaanse bommen, die met spoed zijn geleverd aan Israël, meteen goed. Wat een gevoel heeft die vrouw. Bedroefd! Wel vreemd, bedroefd zijn om terroristen, maar dat zal de nieuwe PR-campagne van het Kremlin wel zijn.quote:De Amerikaanse minister Rice zei bedroefd te zijn over de luchtaanval.
Precies. Ze hebben er geen fuck mee te maken, denken er alleen een slaatje uit te kunnen slaan voor hun "vernietig Israel" campagne.quote:
Duidelijk. Maar het blijft jammer. En wij zijn Europeanen; bescheidenheid past ons als we de pogingen van de VS beoordelen om positie te nemen in dit conflict. Zelf bakken we er niets van en leveren óók geld en wapens aan de strijdende partijen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar waarom zou Europa die verantwoordelijkheid wíllen nemen, los van je laatste deel, wat natuurlijk helemaal waar is. De VS heeft er inderdaad niets te zoeken, maar voor Europa is het ook niet het makkelijkste punt om aan te pakken, gezien hun eigen oost-west incidentjes in eigen land.
Natuurlijk kan Europa er het beste heen en het zou een mooie kans zijn om te laten zien 'hoe ver' Europa is, maar stiekum weten we allemaal wel dat we hier helemaal niet ver zijn en dat het nooit een daadkrachtige macht zal worden daar. Duitsland heeft al aangegeven niet deel te willen nemen meen ik, evenals Nederland, Frankrijk krijgt er een intern probleem bij als ze gaan.
Wie moet je er heen sturen ? Spanje ? Polen ? Italië ? Turkije ? Ik zie het niet zo 1-2-3 gebeuren eigenlijk.
Schrijft iemand die Israel wil laten afdrijven in zee.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
Dit is toch een belachelijk circus met stuk voor stuk infantiele mensen die de volwassenheid in denken nog niet eens benadert hebben.
Is wel de oplossing. Afdrijven is niet afzinken he...quote:Op zondag 30 juli 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Schrijft iemand die Israel wil laten afdrijven in zee.![]()
Gezien Israel deze onzin niet begonnen is, lijkt het me duidelijk dat ze zichzelf moeten kunnen verdedigen. Je kunt het de VS niet kwalijk nemen dat ze een bondgenoot daarmee helpen, ongeacht hoe extreem Israel dat "recht tot zelfverdediging" toepast.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, wat lief. Dat maakt het vermoorden van Libanese kinderen door Amerikaanse bommen, die met spoed zijn geleverd aan Israël, meteen goed. Wat een gevoel heeft die vrouw. Bedroefd! Wel vreemd, bedroefd zijn om terroristen, maar dat zal de nieuwe PR-campagne van het Kremlin wel zijn.
Natuurlijk wel, voor zulke zaken hebben we the Dutch toch?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:12 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Is wel de oplossing. Afdrijven is niet afzinken he...
Maak er maar een autonoom eiland van. Is meteen landje-pik gezeik afgelopen. En voor het geval dat je denkt dat ik serieus was of ben : nee dat is niet realistisch utivoerbaar.
Logischquote:Op zondag 30 juli 2006 12:01 schreef Nyrem het volgende:
30 Juli 2006 11:45
Libanezen bestormen VN-kantoor
Honderden woedende Libanezen hebben in Beirut het kantoor van de Verenigde Naties bestormd. Zij hebben vlaggen van de VN en van de Verenigde Staten verbrand. De woede-uitbarsting volgde op de Israelische aanval op Qana.
Bullshit.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gezien Israel deze onzin niet begonnen is
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.quote:, lijkt het me duidelijk dat ze zichzelf moeten kunnen verdedigen.
O, je kunt het Amerika héél goed kwalijk nemen dat ze versneld bommen leveren aan een oorlogszuchtige bondgenoot.quote:Je kunt het de VS niet kwalijk nemen dat ze een bondgenoot daarmee helpen, ongeacht hoe extreem Israel dat "recht tot zelfverdediging" toepast.
Nee, maar dat is ook goed. De enige jood...quote:Daarnaast is wapenhandel gewoon handel, ik hoor je ook niet over de leveranciers van de Katyusha's die met honderden per dag gericht op burgerdoelen regenen.
Verrek. Het poldermodel uit de kast halen, en inpolderen. Markerwaard II, The Jew Story.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, voor zulke zaken hebben we the Dutch toch?
Uhm, hoe kom je erbij dat Israel deze oorlog is begonnen? En ben je even vergeten dat sinds (en ook wel eens daarvoor trouwens) het begin al duizenden hezbollah raketten bewust zijn afgevuurd op Israelische burgerdoelen?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat een gruwelijke beelden weer van die dode kinderen die weggedragen worden, ik snap nog steeds niet waarom Israël die oorlog is begonnen en door de gruwelijke raketaanval van afgelopen nacht hebben ze het helemaal verpest, echt een weerzinwekkende misdaad...
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.
Jazeker wel als je moeder/familie net gedood is door israelisch oorlogsgeweld/misdaden.quote:
De oplossing ligt voor handen, inderdaad. Maar goed, ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat oorlogsmisdaden niet kunnen worden goedgepraat door het stugge karakter van De Vijand.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:20 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.
Stopt Amerika dan ook met de 3.5 miljard dollar steun (voornamelijk wapens) aan Israël?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:20 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.
quote:
Oh, verlicht ons, hoe anders kan Israel verdere agressie van Hezbollah voorkomen? Voorover bukken en het in de reet nemen elke keer dat die gekken de held willen uithangen?quote:[..]
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.
Ik niet.quote:[..]
O, je kunt het Amerika héél goed kwalijk nemen dat ze versneld bommen leveren aan een oorlogszuchtige bondgenoot.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt, althans, dat hoop ik.quote:[..]
Nee, maar dat is ook goed. De enige jood...
Hoe kan Hezbollah het geweld van Israël voorkomen? Voorover bukken...bla bla blaquote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
[..]
Oh, verlicht ons, hoe anders kan Israel verdere agressie van Hezbollah voorkomen? Voorover bukken en het in de reet nemen elke keer dat die gekken de held willen uithangen?
Vind jij misschien, ik denk toch dat op een gegeven moment vrijwel alles geoorloofd is, anders komt er nooit een einde aan een oorlog natuurlijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor handen, inderdaad. Maar goed, ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat oorlogsmisdaden niet kunnen worden goedgepraat door het stugge karakter van De Vijand.
Ik vind het allebei walgelijk. Ik haat oorlog of terreur. En ik haat iedereen die dat als enige oplossing ziet zonder de wil dat normaal op te lossen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Goh. Vreemd dat juist in die regio heel vaak onschuldigen, ook baby's, worden opgeblazen door diegenen die nu het hardst roepen over hoe schandalig Israel wel niet zich gedraagt.
Als Syrie zich er echt mee gaat bemoeien dan loopt het pas echt uit de hand, overigens.
Ach, kom op. Het "ze moeten heel Libanon wel vernietigen, of moeten ze soms samen in de moskee theedrinken"-dilemmaspelletje ga ik niet spelen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Oh, verlicht ons, hoe anders kan Israel verdere agressie van Hezbollah voorkomen? Voorover bukken en het in de reet nemen elke keer dat die gekken de held willen uithangen?
Ik bedoelde uiteraard: de enige jood is een dode jood. Als we het toch over belachelijke uitspraken gaan hebben...quote:Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt, althans, dat hoop ik.
En het aanvallen van een UN-kantoor in Beirout is...?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:30 schreef Nyrem het volgende:
Israël is nu gewoon te ver gegaan. Simpel.
Het slachten van UN medewerkers was al een schande.
Nazistisch!quote:Op zondag 30 juli 2006 12:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En het aanvallen van een UN-kantoor in Beirout is...?
Egypte krijgt net zo veel steun hoor.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Stopt Amerika dan ook met de 3.5 miljard dollar steun (voornamelijk wapens) aan Israël?
Ik bedoel gelijk oversteken enzo.
(nadat Israël alle geannexeerde gebieden heeft teruggegeven uiteraard)
ps: als je dit geweld verstandig acht of zelfs wel goed, dan zit er echt een steekje los
aanvallen = bestormen. Wel ff duidelijk blijven. Het enige dat sneuvelt is glas.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
uitbarsting van woede.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
volgens mij zijn er geen problemen met Egypte dus dat doet niet echt terzakequote:Op zondag 30 juli 2006 12:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Egypte krijgt net zo veel steun hoor.
Dat is de hele oorlog eigenlijk al zo. We zien voornamelijk alleen schone, lieve beelden uit Beiroet, maar uit Tyrus kwamen aanvankelijk geen beelden en de rest van het zuiden van Libanon is al helemaal onbekend. Israël daarentegen wordt helemaal mediaal bestreken. Haïfa, Tiberias, Nahariya. De tanks bij de grens. Een boer hier. Een bange familie daar. Terreur, te wijten aan raketten. We zien het allemaal, de hele dag. En terecht. Maar het moge wel duidelijk zijn dat niet alleen Israël buitenproportioneel reageert, maar dat het land ook nog eens relatief veel media-aandacht krijgt.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:36 schreef LuukBes het volgende:
Pff CNN. Erg leuk dat ze daar nu achteraf ook achterkomen. Alsof er ooits een oorlog van op deze geweld-schaal is geweest zonder onschuldige slachtoffers. Die NOVA gast eergisteren, die embedded tussen de Israeliers zat een aantal weken lang, heeft duizenden artillerie bombardementen geteld. Aleen omdat geen camera aan de andere kant durft te staan daar in het Zuiden, is iedereen nog zo goedgelovig naief om te denken dat die allemaal keurig terechtkomen op de badguys.
Al-jazeera zend wel de gruwelijkheden van oorlog uit. van beide kanten overigens, alleen zijn de beelden die uit Libanon komen momenteel iets gruwelijker.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is de hele oorlog eigenlijk al zo. We zien voornamelijk alleen schone, lieve beelden uit Beiroet, maar uit Tyrus kwamen aanvankelijk geen beelden en de rest van het zuiden van Libanon is al helemaal onbekend
Maar Al-Jazeera zien wij hier niet. Nauwelijks.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Al-jazeera zend wel de gruwelijkheden van oorlog uit. van beide kanten overigens, alleen zijn de beelden die uit Libanon komen momenteel iets gruwelijker.
Op Al Jazeera zie je dus gewoon verkoolde kinderlijkjes, vrouwen zonder ledematen ed..
Waarom moeten de Arabieren de gebieden die ze verloren zijn met zelf gestarte oorlogen terugkrijgen? Zowel in de Westerse als de Arabische wereld is dat niet gebruikelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Stopt Amerika dan ook met de 3.5 miljard dollar steun (voornamelijk wapens) aan Israël?
Ik bedoel gelijk oversteken enzo.
(nadat Israël alle geannexeerde gebieden heeft teruggegeven uiteraard)
* venomsnake heeft al-jazeeraquote:Op zondag 30 juli 2006 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar Al-Jazeera zien wij hier niet. Nauwelijks.
Waarom zaten die mensen daar nog als Israel gewaarschuwd heeft van tevoren dat er een aanval zou plaatsvinden?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
* venomsnake heeft al-jazeera![]()
digitale tv
Maar die beelden zijn echt te gruwelijk,![]()
Hezbollah kan je nauwelijks vergelijken met porselein, aangezien zij overeen formidabele militaire en tactische kracht beschikt. In grondgevechten heeft Israël haar meerdere moeten erkennen rondom het plaatsje Bint Jbeil waarbij meerdere Israëlische slachtoffers vielen. Voor dit conflict genoot Hezbollah de aanhang van bijna veertig procent van de Libanese bevolking, de Libanese politiek en verschillende Arabische landen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
Het probleem ligt voornamelijk bij Israel. Die moeten niet als een olifant door die porseleinenkast heengaan voor 2 gekidnapte nerds, en een ratio van 1 op 30 nastreven voor elke onschuldige Israelier.
Hoeveel onschuldige Israeliers zijn er nou omgekomen, en hoeveel aan de andere kant ? Wat is dit voor disproportioneel oorlogsgeweld. 5 tegen 500 sinds die oorlog ? 20 tegen 300 ? Als ze mijn broer naar de kloten schieten hier in NL, ga ik toch ook niet de complete familie + aanhang van de daders uitroeien.
Alleen omdat dat krupuul in het Witte Huis dit gedoogd en normaal vindt, kan dit allemaal doorgang vinden. Zo'n Rice, die met dat vies smoelwerk van haar nog op TV durft te verkondigen over hoe zeer de VS betrokken en bezorgd is over de situatie, maar wel voorlopig geen staakt het vuren wil, en niet weet hoe snel de veto's in de VN weer uit de kast gehaald moeten worden, zo iemand en zo'n land kan toch geen moment meer serieus genomen worden.
Ik zou niet weten hoe overtreffender hypocriet je kunt zijn. Is mij een raadsel waarom ze zo'n wijf niet in haar gezicht uitlachen als er weer een stroom tegenstrijdige onzin uitkomt bij die persconferentie's. Ik zou me kapot lachen om die clowns-sfeer en de inhoud, als aanwezige journalist. Dit is toch een belachelijk circus met stuk voor stuk infantiele mensen die de volwassenheid in denken nog niet eens benadert hebben.
Omdat veel arme mensen niet de middelen hebben om zomaar weg te gaan..quote:Op zondag 30 juli 2006 12:52 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zaten die mensen daar nog als Israel gewaarschuwd heeft van tevoren dat er een aanval zou plaatsvinden?
Dit is een vraag, geen "vergoeilijking van de aanval".
Deze strikes op dat flatgebouw was gewoon in de relatieve semi-oorlog zone, waar de artillerie niet toe reikt of (nog) niet op gericht is. Dit was een vliegtuigbom of raket.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is de hele oorlog eigenlijk al zo. We zien voornamelijk alleen schone, lieve beelden uit Beiroet, maar uit Tyrus kwamen aanvankelijk geen beelden en de rest van het zuiden van Libanon is al helemaal onbekend. Israël daarentegen wordt helemaal mediaal bestreken. Haïfa, Tiberias, Nahariya. De tanks bij de grens. Een boer hier. Een bange familie daar. Terreur, te wijten aan raketten. We zien het allemaal, de hele dag. En terecht. Maar het moge wel duidelijk zijn dat niet alleen Israël buitenproportioneel reageert, maar dat het land ook nog eens relatief veel media-aandacht krijgt.
Of heeft Hezbollah er iets mee te maken, dat die mensen daar nog zaten?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat veel arme mensen niet de middelen hebben om zomaar weg te gaan..
Die mensen dachten dat ze in de enige schuilkelder in Qana wel veilig zaten..
Israel is op de vernietiging van Libanon uit. Als je van tevoren waarschuwt dan waarschuw je immers ook de vijand, niet dan? Israel kon niet minder geven om de gedode Goyims, kan de wereld alvast "wennen" aan de komende Holocaust tegen de bevolking van Iran.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:52 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zaten die mensen daar nog als Israel gewaarschuwd heeft van tevoren dat er een aanval zou plaatsvinden?
En dan vallen ze een... VN-kantoor aan. Logisch. Kan jij het uitleggen?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:32 schreef Nyrem het volgende:
[..]
aanvallen = bestormen. Wel ff duidelijk blijven. Het enige dat sneuvelt is glas.
Zeer begrijpelijk. Zijn gewonen mensen die het zat zijn. Neutrale libanezen (christenen voornamelijk die niks met Hezbollah te maken hebben).
Ik dacht dat het een vraag was, maar kennelijk is het gewoon een insinuatie. Israël kan er niets aan doen, want Hezbollah hield die arme burgers daar als menselijke schilden. Mogelijk, trouwens.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:57 schreef klez het volgende:
[..]
Of heeft Hezbollah er iets mee te maken, dat die mensen daar nog zaten?
Dat suggereert Israel, maar volgens verslaggevers ter plaatse is dat niet waar.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:57 schreef klez het volgende:
[..]
Schuilkelder? Als ik de (nederlandse) berichtgeving zo zie lijkt het om een appartementecomplex te gaan waar een boel vluchtelingen zaten. Even erg, daar niet van.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat het in ditgeval wel zo simpel zat als [...eeehhh bovenstaande] zegt. De middelen om te vluchten evenals de route zelf liggen natuurlijk flink in puin. Maar Hezbollah zou Hezbollah niet zijn als ze daar dankbaar gebruik van maken.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:57 schreef klez het volgende:
Maar die waren er wel. Maar die zijn opgelost sinds Egypte heeft beloofd normaal te doen en sindsdien hebben beide landen goede betrekkingen. Hezbollah echter houdt zich aan geen enkel bestand...quote:Op zondag 30 juli 2006 12:33 schreef Nyrem het volgende:
[..]
volgens mij zijn er geen problemen met Egypte dus dat doet niet echt terzake
Volgens mij zat er een kelder onder dat complex, het gebouw is óp die schuilkelder ingestort.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:02 schreef kratovsk het volgende:
Schuilkelder? Als ik de (nederlandse) berichtgeving zo zie lijkt het om een appartementecomplex te gaan waar een boel vluchtelingen zaten. Even erg, daar niet van.
Simpel: ze hadden zich de afgelopen 6 jaar aan het bestand moeten houden. Israel heeft dat gedaan, Hezbollah bleef het dagelijks verbreken door raketten te schieten.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Hoe kan Hezbollah het geweld van Israël voorkomen?
Hadden ze maar weg moeten gaan, zegt Israël. Schuld van Hezbollah, zegt Israël. Hadden die Bosniërs en Hoetoe's en Afrikaanse Soedanezen en Cambodjaanse intellectuelen ook maar moeten doen. Eigen schuld, denk ik.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Volgens mij zat er een kelder onder dat complex, het gebouw is óp die schuilkelder ingestort.
Ik weet niet of dat de reactie van Israël is. Ik reken het vooral de Hezbollah aan dat ze elke keer tussen de bevolking kruipen als ze worden aangevallen. De vraag is dan of je als Israël zijnde elke keer je verlies moet nemen, of maar een keer moet doorstoten. Best cru.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:06 schreef Monidique het volgende:
Hadden ze maar weg moeten gaan, zegt Israël. Schuld van Hezbollah, zegt Israël. Hadden die Bosniërs en Hoetoe's en Afrikaanse Soedanezen en Cambodjaanse intellectuelen ook maar moeten doen. Eigen schuld, denk ik.
Welnee joh, Dominique heeft gelijk, dat weet je toch.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de reactie van Israël is. Ik reken het vooral de Hezbollah aan dat ze elke keer tussen de bevolking kruipen als ze worden aangevallen. De vraag is dan of je als Israël zijnde elke keer je verlies moet nemen, of maar een keer moet doorstoten. Best cru..
Ik vraag me dan altijd af of Israël alleen bij Libanon heeft aangeklopt van 'los je porbleem op, anders doen wij het' of dat ze hebben aangeboden het samen aan te pakken. Al vrees ik het eerste, misschien had het tweede iets meer opgelost (zal wel weer onmogelijk zijn).quote:Op zondag 30 juli 2006 13:05 schreef -IksRee- het volgende:
Simpel: ze hadden zich de afgelopen 6 jaar aan het bestand moeten houden. Israel heeft dat gedaan, Hezbollah bleef het dagelijks verbreken door raketten te schieten.
Doe het maar lekker zo af. Je gelul dat Israël zich aan een of ander staakt-het-vuren heeft gehouden is gewoon... gelul. Je lult. Niet alleen nu, maar ook vaker. Om even duidelijk te maken, Israël heeft bomaanslagen gepleegd op Hezbollah-leiders en onlangs is er nog een spionagenetwerk opgedoekt in Beiroet.quote:
Ja, dat heb je heel goed, Raymond.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:09 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Welnee joh, Dominique heeft gelijk, dat weet je toch.
Nee, het is geen gelul. Israel heeft zich teruggetrokken zoals beloofd en welke concessie heeft Hezbollah gedaan? 0,0.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doe het maar lekker zo af. Je gelul dat Israël zich aan een of ander staakt-het-vuren heeft gehouden is gewoon... gelul. Je lult. Niet alleen nu, maar ook vaker. Om even duidelijk te maken, Israël heeft bomaanslagen gepleegd op Hezbollah-leiders en onlangs is er nog een spionagenetwerk opgedoekt in Beiroet.
Ooit in een schuilkelder ether-TV of radio proberen te ontvangen, danwel je mobiele telefoon proberen te gebruiken. Geen ontvangst. The poor guys maybe didn't know what was coming.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:52 schreef klez het volgende:
[..]
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al? Kennelijk vind jij dat Israël en Hezbollah gelijkwaardig zijn. Ik vind van niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, het is geen gelul. Israel heeft zich teruggetrokken zoals beloofd en welke concessie heeft Hezbollah gedaan? 0,0.
Ja, dat spionagenetwerk zal wel de hele dag hebben zitten krijten ofzo.quote:En oeh.... een spionagenetwerk... nou, dat is echt een overtreding van het staakt het vuren. Geen enkel land heeft spionen in andere landen. Aanvallen dat Belgie, zeg ik je.
Ik ook niet. Maar ik vind wel dat Israel Hezbollah mag uitschakelen. Het lijkt er nu alleen op dat ze zich misrekend hebben in de oorlogsvoering van de tegenstander. Net zoals de Amerikanen in Irak.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al? Kennelijk vind jij dat Israël en Hezbollah gelijkwaardig zijn. Ik vind van niet.
Nee, Hezbollah is volgens de EU geen terreurorganisatie, wist je dat al?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al?
Verder had de Libaneze regering Hezbollah in toom moeten houden, maar dat kunnen en willen ze niet. Tja, dan moet Israel het wel zelf doen. Maar jij kan nu wel je schoolplein 'zij begonnen' verhaaltjes erop los laten maar in de realiteit daar schoten Hezbollah om de haverklap raketten op Israelische steden af. Wat verwacht je dan? Oh eh.. nou Hezbollah is een terreurorganisatie en wij niet dus we doen maar niets hoor.quote:De Hezbollah wordt door Israël, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Canada als een terroristische organisatie gezien. De Europese Unie doet dit niet, maar beschouwt wel Imad Mugniyah (Hezbollah's hoogste Inlichtingenofficier) als terrorist.
De facto, schat.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:19 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, Hezbollah is volgens de EU geen terreurorganisatie, wist je dat al?
[..]
Nee hoor. Ik weet wel bijna zeker dat Hezbollah geen fuck om burgers geeft als ze Israel maar een hak kunnen zetten. Of dat in dit geval ook gebeurd is, weet ik niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een vraag was, maar kennelijk is het gewoon een insinuatie.
Ga toch weg, het was gewoon geen vraag van je.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:21 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik weet wel bijna zeker dat Hezbollah geen fuck om burgers geeft als ze Israel maar een hak kunnen zetten. Of dat in dit geval ook gebeurd is, weet ik niet.
Nee, hij wilde eigenlijk zeggen dat alle moslims dood moeten. Dat heb je goed gelezen tussen de regels door.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga toch weg, het was gewoon geen vraag van je.
Waarom ook niet?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, hij wilde eigenlijk zeggen dat alle moslims dood moeten. Dat heb je goed gelezen tussen de regels door.
Juist.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef Godslasteraar het volgende:
Het lot van die kinderen is inderdaad wel buitengewoon triest, je zult maar zulke waardeloze ouders hebben, en meegesleurd worden in een volstrekt overbodige oorlog door een stel godsdienstwaanzinnigen, om over de rol van Assad, die lelijkerd in Iran en alle mede-moslims nog maar te zwijgen. Waarna, hypocrisie ten top, er luidkeels geweeklaagd wordt als zo'n kind sterft.
Ja Libanezen, 6 jaar geleden werd er vrede gesloten met Israel, inclusief allerlei VN verdragen en de hele meuk, maar nee, jullie willen oorlog en terreur. En nu slaat jullie bloeddorstigheid als een boemerang terug, en sterfen ook jullie eigen kinderen ipv die van "ongelovigen".
What goes around comes around.
Zondagochtend, hè?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef -IksRee- het volgende:
Ik geloof dat Dominiqueje boos is.
Leuk maar wat je er niet bij verteld is dat :quote:
wel lief blijven voor Monidique hoor, hij is nog wat jong en idealistisch. Maar dat gaat goed komen! Nog een paar jaar en ook Monidique is door een lange reeks teleurstellingen een echte ijzervreter gewordenquote:Op zondag 30 juli 2006 13:21 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh, nu is het opeens de facto. Aha. Dus het is het niet, maar toch wel. Duidelijk.
Dan moet ie eerst maar eens beginnen z'n voordeur uit te komen en de grote boze mensenwereld in te stappen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:26 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wel lief blijven voor Monidique hoor, hij is nog wat jong en idealistisch. Maar dat gaat goed komen! Nog een paar jaar en ook Monidique is door een lange reeks teleurstellingen een echte ijzervreter geworden![]()
Spionage is niet iets exclusiefs dat enkel aan Israël besteed is.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
Ja, dat spionagenetwerk zal wel de hele dag hebben zitten krijten ofzo.
mooi excuusquote:Op zondag 30 juli 2006 12:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat veel arme mensen niet de middelen hebben om zomaar weg te gaan..
Het is ook geen oorlogshandeling. Ieder land spioneert overal. Zelfs onze buurlanden hebben bij ons spionnen zitten. Het was dan ook een waardeloos voorbeeld.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Spionage is niet iets exclusiefs dat enkel aan Israël besteed is.
Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijder omdat hij lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoord heeft en de kogel verdiend). Over willekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:53 schreef damian5700 het volgende:
Een evenredig aantal slachtoffers is geen maatstaf om dit conflict te doen laten beslechten en de slachtoffers aan beide zijden zijn te betreuren. Het zou een vreemde beredenatie zijn, dat de doden aan Libanese zijde erger te betreuren zijn dan de slachteroffers aan Israëlische kant.
Mindreader...quote:Op zondag 30 juli 2006 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ga toch weg, het was gewoon geen vraag van je.
De vijanden van zowel de VS als Israel maken veel meer slachtoffers. Dus daar ga je al de mist in met jouw redenering.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:32 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijdfer omdat hiuj lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoor dheeft). Ove rwillekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.
Ik draag dus nogmaals de stelling voor : als mijn broer in NL vermoord wordt, en ik vermoord op mijn beurt de dader, zijn familie en aanhang-familie, ben ik dan gezond in mijn hoofd ? Ben je uberhaupt gezond in je hoofd als je oog om oog, tand om tand leefprincipes erop nahoudt. Waarom gelden de principes van beschaafdheid die de moderne burger geacht wordt na te leven (namelijk niet fysiek wraak nemen op criminelen en het heft in eigen handen nemen) niet voor politieke grootgewichten en landen.
Volgens de VS is preventief moorden legaal, en dus mag hun maatje Israel het ook. 3000 WTC doden, waren 200.000 onschuldige doden waard in Irak en Afghanistan. Volgens hen zelf althans, als ik hen zo hoor. En nog meer zelfs, want we zijn nog niet klaar daar met de bodybags.
Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort redenatie's op basis van wraak zijn de mijne niet, en zal ik nooit snappen, ook omdat het nog nooit gewerkt heeft. Op zich snap ze wel, maar alleen als ik rekening houdt dat diegene die hier achter staat in een zwaar beveiligd gevang-gesticht behoort, net zoals ik daarin zou moeten als ik die familie uitmoord.
Dat ben ik volkomen eens. Er werd de indruk gewekt of de Mossad twee weken geleden is opgericht en dat Israël geen satellieten heeft.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:30 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is ook geen oorlogshandeling. Ieder land spioneert overal. Zelfs onze buurlanden hebben bij ons spionnen zitten. Het was dan ook een waardeloos voorbeeld.
Ik vind dat je er een rare manier van redeneren op nahoud. Israel heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor een diplomatieke oplossing in het midden-oosten. Vredesverdragen werden ondertekend, nederzettingen ontruimd, óók als dat tegen het zere been van de eigen bevolking was.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:32 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijder omdat hij lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoord heeft en de kogel verdiend). Over willekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.
Ik draag dus nogmaals de stelling voor : als mijn broer in NL vermoord wordt, en ik vermoord op mijn beurt de dader, zijn familie en aanhang-familie, ben ik dan gezond in mijn hoofd ? Ben je uberhaupt gezond in je hoofd als je oog om oog, tand om tand leefprincipes erop nahoudt. Waarom gelden de principes van beschaafdheid die de moderne burger geacht wordt na te leven (namelijk niet fysiek wraak nemen op criminelen en het heft in eigen handen nemen) niet voor politieke grootgewichten en landen.
Volgens de VS is preventief moorden legaal, en dus mag hun maatje Israel het ook. 3000 WTC doden, waren 200.000 onschuldige doden waard in Irak en Afghanistan. Volgens hen zelf althans, als ik hen zo hoor. En nog meer zelfs, want we zijn nog niet klaar daar met de bodybags.
Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort redenatie's op basis van wraak zijn de mijne niet, en zal ik nooit snappen, ook omdat het nog nooit gewerkt heeft. Op zich snap ze wel, maar alleen als ik rekening houdt dat diegene die hier achter staat in een zwaar beveiligd gevang-gesticht behoort, net zoals ik daarin zou moeten als ik die familie uitmoord.
philip freriks in je ava?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef klez het volgende:
[..]
De vijanden van zowel de VS als Israel maken veel meer slachtoffers. Dus daar ga je al de mist in met jouw redenering.
een turning point wellicht?quote:Analysis: A second Qana Massacre?
By Martin Asser
BBC News, Beirut
The southern Lebanese town of Qana is known for two events in history, and there could soon be a third as news comes in of rising civilian casualties from an Israeli air strike there.
In realms of biblical narrative, some believe it to be the scene of Jesus Christ's first miracle, turning water into wine during the wedding at Cana of Galilee.
In modern times, it was the scene of one of the bloodiest events of the modern Arab-Israeli conflict, the Israeli shelling of a UN base sheltering Lebanese civilians 10 years ago.
International shock at those deaths - more than 100, and another 100 injured - led to huge pressure for a ceasefire deal bringing an end to Israel's last sustained military operation against Hezbollah militants, codenamed Operation Grapes of Wrath.
The Qana Massacre, as it is known in Lebanon, remains a powerful symbol for Lebanese people of what they say is Israel's indiscriminate and disproportionate response to Hezbollah's rocket attacks.
'No accident'
Israel still insists the 1996 shelling was an accident and that its forces had a legitimate militant target - a Hezbollah military unit that had fired mortars and rockets from near the Qana base.
Then, as now, Israel accused Hezbollah of using the civilian population as human shields when they launched their attacks.
However, a UN investigation reported in May 1996 that the deaths at the Qana base were unlikely to have been the result of an accident as claimed by the Israelis.
The UN report cited the repeated use of airburst shells over the small UN compound, which sent down a deadly torrent of shrapnel that caused terrible injuries among the unprotected civilians.
The UN also noted the presence of Israeli helicopters and a drone in the skies over Qana which must have witnessed the bloodbath.
Strategic location
In the current round of Israel's bombardment, Qana has again been in the news - the scene of several incidents, such as the bombing by Israel of two Lebanese Red Cross ambulances and the death of a young Lebanese photojournalist, Layal Nejib, also in an air strike on her car.
Looking at the map, it is not hard to see why Qana is never far from the headlines when Israel bombards southern Lebanon.
It lies at the northern edge of the Lebanon's southern uplands which border Israel and also at the confluence of five strategic roads in the hinterland south-east of the southern city of Tyre.
Qana and the villages surrounding it are a strong pro-Hezbollah area and Israel says it has repeatedly been used to fire rockets over the border about 10km (six miles) to the south.
Israeli officials say leaflets had been dropped in the area warning civilians to leave their homes so it could conduct more anti-Hezbollah operations.
However, it seems clear that, with the number of civilian cars and convoys which have been bombed on the roads heading to Tyre, many residents chose to ignore the Israeli warnings.
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/5228554.stm
Published: 2006/07/30 10:30:53 GMT
© BBC MMVI
Geintje. Maar het is niet Freriks...quote:
marijnissen?quote:
owww het leger had ze al gevraagd om weg te gaan. Nou dan is het logisch dat ze uiteindelijk weggebombardeerd worden.quote:***************************************
Doden in Libanon na luchtaanval
` Bij een Israëlische luchtaanval op
Qana zijn volgens de Libanese politie
veel doden en gewonden gevallen.Onder
de tientallen slachtoffers zouden veel
kinderen zijn.
Tijdens de Israëlische luchtaanval werd
een appartementencomplex geraakt waar
volgens de Libanese politie zo'n 100
vluchtelingen uit andere delen van het
land verbleven.Het complex is voor een
groot deel verwoest.
Hezbollah zou de afgelopen dagen vanuit
Qana Noord-Israël met raketten hebben
bestookt.De burgers in Qana is een paar
dagen geleden gevraagd om die plaats zo
snel mogelijk te verlaten.
uiteraard, eigen schuld dikke bult...quote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
owww het leger had ze al gevraagd om weg te gaan. Nou dan is het logisch dat ze uiteindelijk weggebombardeerd worden.
toch?
Nou, als ze 1 werkende hersencel hadden was het slim geweest om gehoor te geven aan die oproep ja.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
owww het leger had ze al gevraagd om weg te gaan. Nou dan is het logisch dat ze uiteindelijk weggebombardeerd worden.
toch?
dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn postquote:Op zondag 30 juli 2006 13:51 schreef Incomplete het volgende:
De burger is wederom het slachtoffer. Foutje van Israel zoals ze zelf
ook toegeven. Triest.
Anderzijds mag je jezelf ook afvragen waarom daar gebombardeerd werd.
De reden van het IDF, er zouden vanuit dat gebied katoesja's afgevuurd worden,
is in mijn ogen plausibel.
dat is de rechtvaardiging inderdaadquote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
toch?
Ja lekker, alsof dat het enige punt is en je daarmee alles kan afwimpelen. Ik ga dit niet in een slachtoffer-count discussie maken, daar is te weinig betrouwbaar materiaal over geregistreerd. Het gaat mij juist om de geschifte denkwijze zodra men op het punt is aangekomen dat men oorlog wil gaan voeren voor 'iets'. Dus omdat Saddam een hekel had aan humaan beleid, en hij dus volgens jou de vijand was van de VS (ook al was daar geen directe aanleiding toe ondanks de leugencampagne over connectie's tussen Al Qaida etc), mag de VS een heel end dezelfde schurkentactieken hanteren en diezelfde grote aantallen slachtoffer-burgers maken in een oorlog die eigenlijk maar op 1 man gericht was. Dan ben je toch totaal niet geloofwaardig meer.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef klez het volgende:
[..]
De vijanden van zowel de VS als Israel maken veel meer slachtoffers. Dus daar ga je al de mist in met jouw redenering.
Kom kom zeg. Er zijn al zat beelden geweest van die katoesjas die vanuit huizen, naast ziekenhuizen, vanuit tuinen en ga zo maar door afgevoerd werden. Het zal heus ook wel zo zijn geweest dat Hezbollah naast dat gebouw raketten heeft staan afvuren. En daarom is Hezbollah ook in 1e instantie verantwoordelijk. Het is net zoals met de Palestijnen die tussen kinderen gaan staan en dan gaan schieten:quote:Op zondag 30 juli 2006 14:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn post, 7 urr lang achtereen de omgeving bombarderen en als er dan een mortier valt op het complex: ja sorry het was een ongeluk
![]()
hoe dan ook katoesjas worden niet afgevuurd vanaf flatgebouwen en ik denk ook niet dat de hezbollah luchtafweergeschut had geplaatst op die flatgebouw, "ja maar er werd vanuit de regio geschoten" ja sorry hoor maar dan moet je echt beter richten, het probleem is dat het israel niet al te veel uitmaakt of er eventueel burgers worden getroffen, dit is gewoon een strafcampange tegen libanon, omdat ze de hezbollah niet hebben kunnen ontwapenen
En ik vind dat jij dan naief bent en denkt dat er met iedereen wel te praten is. Face it: sommige mensen willen niets anders als jou dood hebben en daar valt niet mee te praten.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Dus omdat de Taliban een hekel had aan humaan beleid en zogenaamd cellen huisveste, is het okay hun 'aus te radieren' met daarbij een hele hoop onschuldige burgers mee te nemen. Ik vindt dat gewoon niet kunnen in deze nieuwe eeuw, en achterhaald denken. Gebasseerd op een gebrek aan de wil eruit te komen via normale wegen. Allemaal koppige mensen met eigen agenda's en belangen. .
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef LuukBes het volgende:
Ik vindt dat gewoon niet kunnen in deze nieuwe eeuw, en achterhaald denken.
ook al zou dat het geval zijn, als die katoesjas daar niet meer staan wat is het nut ervan om daar te gaan bombarderen?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:06 schreef -IksRee- het volgende:
Kom kom zeg. Er zijn al zat beelden geweest van die katoesjas die vanuit huizen, naast ziekenhuizen, vanuit tuinen en ga zo maar door afgevoerd werden. Het zal heus ook wel zo zijn geweest dat Hezbollah naast dat gebouw raketten heeft staan afvuren. En daarom is Hezbollah ook in 1e instantie verantwoordelijk. Het is net zoals met de Palestijnen die tussen kinderen gaan staan en dan gaan schieten:
Een vakkundig gemonteerde propaganda-video....quote:Op zondag 30 juli 2006 14:02 schreef ilona-scuderia het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=8686436805958401993&q=Lebanon
Volgens mij wordt er wel degelijk gekeken wat er beschoten wordt, al is het alleenquote:Op zondag 30 juli 2006 14:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
[quote]dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn post, 7 urr lang achtereen de omgeving bombarderen en als er dan een mortier valt op het complex: ja sorry het was een ongeluk
![]()
Heel fijn voor je dat je gedachten kan lezen, maar ik analyseer evengoed en kom tot een andere conclusie.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:32 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijder omdat hij lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoord heeft en de kogel verdiend). Over willekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.
Dit conflict is té complex om het te vergelijken met sociale kwesties op het niveau van verwanten.quote:Ik draag dus nogmaals de stelling voor : als mijn broer in NL vermoord wordt, en ik vermoord op mijn beurt de dader, zijn familie en aanhang-familie, ben ik dan gezond in mijn hoofd ? Ben je uberhaupt gezond in je hoofd als je oog om oog, tand om tand leefprincipes erop nahoudt. Waarom gelden de principes van beschaafdheid die de moderne burger geacht wordt na te leven (namelijk niet fysiek wraak nemen op criminelen en het heft in eigen handen nemen) niet voor politieke grootgewichten en landen.
Het ontmantelen van Hezbollah had natuurlijk meteen na de aanname van resolutie 1559 moeten voltrekken. De Fransen echter vonden dat in het belang van de democratiseringsproces in Libanon belangrijk Hezbollah ook in de politiek te betrekken en na de Syrische terugtrekking resulteerde dat in de uitbreiding van haar machtsbasis in het zuiden. Niet in de laatse plaats door de lobby en veto's van Hezbollah's parlementsleden en ministers.quote:Volgens de VS is preventief moorden legaal, en dus mag hun maatje Israel het ook. 3000 WTC doden, waren 200.000 onschuldige doden waard in Irak en Afghanistan. Volgens hen zelf althans, als ik hen zo hoor. En nog meer zelfs, want we zijn nog niet klaar daar met de bodybags.
Dat is de taal die in het Midden-Oosten gesproken wordt. De Palestijnen hebben daar ook ervaring in. Ook zij waren dicht bij een oplossing voor hun conflict met Israël, maar Arafat koos destijds een andere weg.quote:Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort redenatie's op basis van wraak zijn de mijne niet, en zal ik nooit snappen, ook omdat het nog nooit gewerkt heeft. Op zich snap ze wel, maar alleen als ik rekening houdt dat diegene die hier achter staat in een zwaar beveiligd gevang-gesticht behoort, net zoals ik daarin zou moeten als ik die familie uitmoord.
Libanon wil al tijden praten, geen gehoor, Israel wil eerst karwei afmaken. Vredesproces met de Palestijnen en de Roadmap to peace : Israel zet het in de ijskast en vind telkens wel een reden niet aan tafel te gaan. De Taliban wou praten, zelfs over uitlevering van Bin Laden (Bush wimpelde het af en wou wraak). En Saddam wou praten voor de deadline verstreek, en werd weggehoond. Het is allemaal niet of nauwelijks geprobeerd. Dat leert mij dat onschuldig leven geen cent waard is voor die betrokken mensen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En ik vind dat jij dan naief bent en denkt dat er met iedereen wel te praten is. Face it: sommige mensen willen niets anders als jou dood hebben en daar valt niet mee te praten.
israelische steden kan je in dit conflict moeilijk vergelijken met libanesche stedenquote:Op zondag 30 juli 2006 14:12 schreef manhattan het volgende:
[..]
Een vakkundig gemonteerde propaganda-video....
Ik mis alleen Hezbollah, die vanuit de bergen op Israelische steden vuurt.
dat de Libaneze medemens geen zier om ze geeft... ik zou zeggen regel een bus.. hoe moeilijk is hetquote:Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is de rechtvaardiging inderdaad, dat niet iedereen de middelen heeft om weg te gaan doet er dan natuurlijk ook niet toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |