Nee hoor. Ik plaats geen smileys bij berichten van Israelische overwinningen. Overigens, nogmaals: ik geloof niet dat dit een overwinning van Hezbollah betreft. Israel heeft uitgesproken deze steden niet te willen bezetten, dus zou een terugtrekking hoe dan ook plaats moeten vinden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Genieten, of lachen om je reactie. Of geniet jij ook van dode arabische kinderen, gezien je reacties? Zelfde achterlijke vraag.
ach, die figuren hebben toch al bijzondere opvattingen over winnen en verliezen, denk aan de Moeder Aller Overwinningen van Saddam. En straks kan ook Hezbollah weer een grote overwinning vieren, op de puinhopen van Libanon.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:19 schreef klez het volgende:
[..]
Genieten moet dat zijn, gezien je smiley. Hezbollah wint.
Israel heeft geen vertrouwen in de VN. Terecht.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VN wilt een staakt het vuren voor 3 dagen, Israel heeft dit afgewezen omdat ze het "onnodig" vond. De reden voor de VN om een staakt het vuren aan te vragen is omdat ze de burgers van Libanon willen helpen. Israel is echter zo menselijk dat ze dat weigert.
Ik zeg nergens dat er sprake is van een overwinning van Hezbollah bij dit dorpje. Wat ik wel zeg is dat er sprake is van een terugtrekking van Israel en dat er totaal geen sprake is van een "overwinning" van Israel, zoals jij melde. Niet voor niets mijden ze het dorp en vechten ze eromheen door.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:27 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik plaats geen smileys bij berichten van Israelische overwinningen. Overigens, nogmaals: ik geloof niet dat dit een overwinning van Hezbollah betreft. Israel heeft uitgesproken deze steden niet te willen bezetten, dus zou een terugtrekking hoe dan ook plaats moeten vinden.
Dat het zo snel komt lijkt me eerder te wijten aan diplomatieke ontwikkelingen.
Wat bedoel je met "die figuren". Je vind het kennelijk wel leuk (gezien je smilie) dat Libanon platgebombardeerd wordt? Geil je erop dat kinderen en vrouwen afgeslacht worden?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:28 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ach, die figuren hebben toch al bijzondere opvattingen over winnen en verliezen, denk aan de Moeder Aller Overwinningen van Saddam. En straks kan ook Hezbollah weer een grote overwinning vieren, op de puinhopen van Libanon.![]()
Zo zou je het kunnen lezen. Laten we maar ff wachten tot we meer weten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat er sprake is van een overwinning van Hezbollah bij dit dorpje. Wat ik wel zeg is dat er sprake is van een terugtrekking van Israel en dat er totaal geen sprake is van een "overwinning" van Israel, zoals jij melde. Niet voor niets mijden ze het dorp en vechten ze eromheen door.
Precies, reageer dan niet met "het is een Israelische overwinning"..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:32 schreef klez het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen lezen. Laten we maar ff wachten tot we meer weten.
Klopt, had Israel wat goodwill mee kunnen kweken, verder is het natuurlijk hard nodig want er dreigt gewoon een vreselijke humanitaire ramp. totaal geen hygiene meer waardoor de kans op ziektes enorm is.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VN wilt een staakt het vuren voor 3 dagen, Israel heeft dit afgewezen omdat ze het "onnodig" vond. De reden voor de VN om een staakt het vuren aan te vragen is omdat ze de burgers van Libanon willen helpen. Israel is echter zo menselijk dat ze dat weigert.
Er is door Israel duidelijk aangegeven waarom niet. Er is er al een corridor waar hulp doorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was slechts een reactie op iemands anders voorbarige conclusie dat het een Hezbollah overwinning is. Beide opties zijn nog steeds mogelijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, reageer dan niet met "het is een Israelische overwinning"..
Je hebt vast wel een bron waaruit blijkt dat Hezbollah die corridor blokkeert?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:37 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Er is door Israel duidelijk aangegeven waarom niet. Er is er al een corridor waar hulp door
kan. Dat diezelfde doorgang door hezbollah geblokkeerd wordt is weer een ander verhaal.
ik zit al twee weken met een tent in m'n broek achter de computerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "die figuren". Je vind het kennelijk wel leuk (gezien je smilie) dat Libanon platgebombardeerd wordt? Geil je erop dat kinderen en vrouwen afgeslacht worden?
NOS journaal van 18.00u.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een bron waaruit blijkt dat Hezbollah die corridor blokkeert?
Nou, gezien je reacties geil jij ook wel op dit conflict. Ideaal om je neurose een soort van uiting te geven nietwaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ik zit al twee weken met een tent in m'n broek achter de computer![]()
maar in dit geval wou ik vooral klez eens een pleziertje doen![]()
en met "die figuren" bedoel ik al die baardjes met hun schaapjes in de (intellectuele) woestijn. Overigens zie ik vooral die Nasrallah veel glimlachen, als je nu iemand zoekt die het naar ze zin heeft moet je bij hem zijn.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ik zit al twee weken met een tent in m'n broek achter de computer![]()
maar in dit geval wou ik vooral klez eens een pleziertje doen![]()
Nee dat is betrouwbaarquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:40 schreef Incomplete het volgende:
[..]
NOS journaal van 18.00u.
Woordvoerder Israelische regering.![]()
Nee. Jij zult wel gelijk hebben. Hezbollah zou dat nooit doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is betrouwbaarAls hezbollah daadwerkelijk een corridor blokkeerde had de VN dat allang vernomen. Aangezien het om VN hulp gaat.
Ja, dat zeg ik! Niet dus.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:43 schreef klez het volgende:
[..]
Nee. Jij zult wel gelijk hebben. Hezbollah zou dat nooit doen.![]()
Als ze zo zelfverzekerd op hun punt blijven staan zou het zo maar waar kunnenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat is betrouwbaarAls hezbollah daadwerkelijk een corridor blokkeerde had de VN dat allang vernomen. Aangezien het om VN hulp gaat.
Extremistische baardmannen hebben niet eens gereageerd. Dus je enige bron is een Israelische woordvoerder, dat je die dan meteen gelooft, zegt wat over hoe snel je dingen aanneemt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:46 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Als ze zo zelfverzekerd op hun punt blijven staan zou het zo maar waar kunnen
zijn. Anders is het propaganda en zullen we dat snel in de pers vernemen.
Tot die tijd geloof ik eerder Israel dan extremistische baarmannen.![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaf trouwens geen antwoord op mijn vraag, als hezbollah de corridor blokkeerde, zou de VN daar dan niets over zeggen?
quote:Anders is het propaganda en zullen we dat snel in de pers vernemen
neuroses doe ik niet aan, daar ben ik te lui voor. Maar wat betreft al die slachtoffers aan Libanese zijde, dat hebben ze aan hun eigen verworden mentaliteit te danken. Het conflict tussen Libanon en Israel werd al 6 jaar geleden beeindigd, maar blijkbaar wíllen de shiiten een conflict, guerilla, oorlog, en die hebben ze nu dan daadwerkelijk gekregen, op verzoek van Hezbollah.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, gezien je reacties geil jij ook wel op dit conflict. Ideaal om je neurose een soort van uiting te geven nietwaar.
Interessant, wil ik ook graag weten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:43 schreef Hallulama het volgende:
Ik heb trouwens NIETS kunnen vinden betreffende het referendum in Palestina dat op afgelopen 26 juli stond gepland, iemand?
Wacht, ik kom net dit tegen, heel bizar:
"Haniyah zei verder dat het eerder aangekondigde Palestijns referendum over de toekomst van een Palestijnse staat naast Israël van de baan is. Volgens de premier is de volksraadpleging, die voorzien was voor 26 juli, niet meer nodig omdat de grootste Palestijnse facties deze week een akkoord hebben gesloten. Dit akkoord betekent dat Hamas het bestaan van de staat Israël impliciet erkent."
Weet iemand daar meer van? De bron is dagblad Trouw, de datum van het artikel is 30-06-2006.
Dat zou nogal wat zijn, als Hamas het bestaan van de staat Israël impliciet erkent, maar verder heb ik hier niets over gehoord, how come?
Ja. Wie weet worden er dan wel echt raketten op Israel afgevuurd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:07 schreef remlof het volgende:
Echt een geweldige actie van Israel
Net op NOS journaal: "als er nu verkiezingen zouden zijn in Libanon zou Hezbollah 3x zoveel stemmen krijgen"
Is ook afhankelijk van aan wie je het vraagt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:07 schreef remlof het volgende:
Echt een geweldige actie van Israel
Net op NOS journaal: "als er nu verkiezingen zouden zijn in Libanon zou Hezbollah 3x zoveel stemmen krijgen"
ik zou het bijna gaan hopenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef klez het volgende:
[..]
Ja. Wie weet worden er dan wel echt raketten op Israel afgevuurd.![]()
Het was sarcastisch bedoeld.quote:
Ik vraag me sowieso af wat die waarnemers daar nog doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:41 schreef buachaille het volgende:
Dit is nog wel aardig om te lezen: http://www.canada.com/ott(...)1d-84a9-7f94d5fc6d50
Hezbollah gebruikte de VN-post als schild tegen de Israëlisch. Werpt weer een ander licht op de tragische dood van de 4 waarnemers.
Ik denk alleen dat ze met dit soort acties een nieuwe generatie wannabe-martelaren kweken...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:28 schreef klez het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld.
Je denkt toch niet serieus dat ik vind dat Israel zich moet laten beschieten door Hezbollah om de Arabieren te vriend houden?![]()
Gekken heb je altijd en overal.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat ze met dit soort acties een nieuwe generatie wannabe-martelaren kweken...
Helemaal niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat ze met dit soort acties een nieuwe generatie wannabe-martelaren kweken...
Oh? Hoeveel zelfmoordaanslagen hebben we hier in Nederland gehad de laatste tijd?quote:
we zijn op de goede weg dusquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:23 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Een tegemoetkoming van de zijde van Israel tbv een staakt het vuren.
Hezbollah is nu ook accoord gegaan met een int. troepenmacht.
Ze haten Israel omdat ze onrechtmatig uit hun land verdreven zijn en omdat het geen eerlijke strijd is omdat Israel de onvoorwaardelijke steun van de VS heeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:55 schreef typtypo het volgende:
[..]
Helemaal niet.
Ze haten israel en de joden zo wie zo.
Daar hebben ze geen aanmoediging voor nodig.
Ik denk dat er eerder een paar zich achter de oren gaan krabben en zich afvragen of ze het risico wel zullen nemen om door israel gedood te worden door bij de hezbollah te gaan.
Ach, er is beweging. Diplomatie werkt net zo snel als onze ambtenaren geloof ik,quote:
Hezbollah?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze haten Israel omdat ze onrechtmatig uit hun land verdreven zijn
In Londen of Madrid hebben we ze gezien, toch redelijk dichtbij. En de daders maakten op mij geen wanhopige indruk, eerder die van godsdienstfanaticus.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh? Hoeveel zelfmoordaanslagen hebben we hier in Nederland gehad de laatste tijd?
Ze haten Israel omdat Israel het volk van God is.. en omdat ze God haten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze haten Israel omdat ze onrechtmatig uit hun land verdreven zijn en omdat het geen eerlijke strijd is omdat Israel de onvoorwaardelijke steun van de VS heeft.
Ze haten de joden al sinds de islam bestaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze haten Israel omdat ze onrechtmatig uit hun land verdreven zijn en omdat het geen eerlijke strijd is omdat Israel de onvoorwaardelijke steun van de VS heeft.
Israël, Libanon/Gaza, oorlog #39quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
en heeft zich al iemand beschikbaar gesteld voor die "internationale troepenmacht"? Duitsland wil in ieder geval niet, en ik betwijfel dat er met het oog op Irak ook maar één land is dat trek heeft in een dergelijke zelfmoordmissie.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:07 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ze haten de joden al sinds de islam bestaat.
De joden zouden immers de proleet hebben willen vergiftigen, bovendien hebben ze nooit kunnen verkroppen dat joden nooit de islam als enige waarheid hebben aanvaard.
Dus het heeft niets met israel te maken. Israel is een schietschijf waar ze hun woede op kunnen richten.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |