Wat houd het precies in dan? kan je er je rijbewijs mee halen of hoe gaat zoiets in zijn werk?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:03 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik heb me rijtest van 4 september ook maar ff in de OP gezet, voelt toch wel een beetje als een examenMoet toch laten zien of ik veilig kan autorijden of niet
Nee, het is geen echt examen, dus kan me rijbewijs niet halen. Maar ze gaan onderzoeken hoe ik in het verkeer ben, of ik er wel veilig aan deel kan nemen ( omdat ik dus al 4 keer gezakt ben omdat ik geen inzicht heb/ verkeerde inschattingen maak) En aan de hand van die rijtest gaan ze dus beslissen of ik toch gewoon weer examen kan doen, of dat er verder neurologisch onderzoek nodig isquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:08 schreef aaipod het volgende:
[..]
Wat houd het precies in dan? kan je er je rijbewijs mee halen of hoe gaat zoiets in zijn werk?
lekker dagje jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:32 schreef mirelia het volgende:
Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!
Dat zijn er al 2
Hoe laat moest Faithy eigenlijk??
27 Juli : Faithy, Rijswijk - jaaajaaa... uur (AVB - Motor)quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:32 schreef mirelia het volgende:
Hoe laat moest Faithy eigenlijk??
Hoi Faithy!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:57 schreef Knuffelslet het volgende:
ehm... zijn jullie nou echt zoooooo dom?![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:05 schreef NiekieW. het volgende:
Ik ben bijna 18, hoop dat ik mijn rijbewijs voor oud/nieuw heb. Zal wel moeten lukken denk ik.
is het zo erg dan ? Mss, ga ik ook zon 10 daagse cursus bij anwb doen als ik tijd heb. Moet nog even zien.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:42 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jij kent de traagheid van het CBR nog niet
Tja als je rijschool niks heeft ingekocht ben je de lulquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:51 schreef NiekieW. het volgende:
[..]
is het zo erg dan ? Mss, ga ik ook zon 10 daagse cursus bij anwb doen als ik tijd heb. Moet nog even zien.
Ach, mijn rijschool heeft ook pas halverwege de cursus (na 15 lessen ongeveer) het examen ingekocht en ik ben nu ook binnen 4 maanden klaar. Geluk is wel een factor denkkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:52 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Tja als je rijschool niks heeft ingekocht ben je de lulAnders kan het heel erg meevallen.
gezelligquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:03 schreef jna het volgende:
toch maar een tvp'tje, ik blijf nog even hangen hier
Bedenk me net dat 3000 misschien wat aan de hoge kant isquote:Op zondag 30 juli 2006 12:06 schreef jna het volgende:
Bedankt, waarschijnlijk dalijk voor het eerst in een benzine auto rijden.
Ik zal op de heenweg (in een diesel) eens opletten op het toerental.
Ligt er ook maar net aan wat voor auto het is. Japanners moet je vaak in de toeren houden om een beetje vooruit te komen. Laatst had ik per ongeluk de 7000 toeren aangetikt, foutje.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:16 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bedenk me net dat 3000 misschien wat aan de hoge kant isdas meer voor doorrijden in een niet al te snelle auto zegmaar
Hebt u dan wel de Wikipagina zelf aangepast? Zoja,dan kom je er in het volgende topic wel inquote:Op maandag 31 juli 2006 15:26 schreef ivetje het volgende:
Ik zou ook graag in de OP willen als lesser
Wachttijd voor theorie is er bijna niet, ik kon al een datum kiezen voor een week later. Voor je theorie-examen krijg je geen vrij als je het mij vraagt. Buitenschoolse activiteit.
Ik moet overigens morgen voor mijn theorie!! Om half 11 ben ik de sjors
heb je een geheim cbr ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 15:26 schreef ivetje het volgende:
Ik zou ook graag in de OP willen als lesser
Wachttijd voor theorie is er bijna niet, ik kon al een datum kiezen voor een week later. Voor je theorie-examen krijg je geen vrij als je het mij vraagt. Buitenschoolse activiteit.
Ik moet overigens morgen voor mijn theorie!! Om half 11 ben ik de sjors
De wat?? Explain ffquote:Op maandag 31 juli 2006 15:29 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Hebt u dan wel de Wikipagina zelf aangepast? Zoja,dan kom je er in het volgende topic wel in
Dat is toch alleen bij praktijk? Theorie bel je naar zo'n computer die een aantal data opnoemt en die moet je dan zelf kiezen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:37 schreef jna het volgende:
Hangt er ook vanaf of je rijschool plaatsen inkoopt.
Ik quote even uit de OP:quote:Op maandag 31 juli 2006 15:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
De wat?? Explain ff
Ik zit in Utrecht, was er echt zo doorheen met die theorie. Zat alleen mijn vakantie tussen, dus vandaar dat ik morgen pas ga, maar ik had echt genoeg keus aan data en tijden.
quote:Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent
Mijn rijschool kocht ook theorieplaatsen, ik kon binnen een week theorie doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat is toch alleen bij praktijk? Theorie bel je naar zo'n computer die een aantal data opnoemt en die moet je dan zelf kiezen.
In mijn eerste les moest ik sturen en gasgeven, dat was alles. En dat ging meteen al prima eigenlijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
Vandaag om 14:00 was het zover. oei da's moeilijker dan ik dacht.
Er ging veel fout : Sturen, koppeling, remmen, etc.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2.
Was het bij jullie ook zo ??
Alvast bedankt.
p.s. het leek wel of ik een beetje bang was ofzo, is dit vreemd ?
Dat doen ze bij mij niet...ik moet theorie op eigen houtje regelen enzo, als hun aangeven dat het zo'n beetje tijd ervoor wordt.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:59 schreef jna het volgende:
[..]
Mijn rijschool kocht ook theorieplaatsen, ik kon binnen een week theorie doen.
met een paar lessen heb je dat wel onder de knie. ik had bij de eerste les niet zo'n problemen met de handeling schakelen. ik durfde het alleen niet, omdat ik dan teveel tegelijk moest doenquote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Alvast bedankt.
Mwa wel redelijk herkenbaar in iets mindere mate. Na de 5de a 6de les begon het bij mij wel automatisme te worden. En dat bang zijn.. Kan me er wel iets bij voorstellen. Zo'n ding van 1000 kilo onder je reet. Heel wat breder dan je scootertje. Kan meer misgaan. Al dat verkeer. Ik had het ook wel een beetje denk ik. Maar je instructeur grijpt (meestal) wel in als er iets fout gaat hoor. En wettelijk gezien is hij de bestuurder. Dus als jij ergens tegenop knalt is het nog zijn schuld. Denk daar maar aan volgende rijles. En succes!quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Alvast bedankt.
Je 1e les pas.... logisch dat er dan nog dingen fout gaan, en dat je het moeilijk vindt en bang bent. Ik heb nu 3 weken mijn rijbewijs en sinds 4 dagen een auto en ben nog steeds soms bang en ook nu gaan er nog steeds dingetjes fout. Dus maak je er nu al niet te druk over, en gewoon rustig lessen, pas als het bij les 20 ofzo nog niet goed gaat, dan moet je je zorgen gaan maken.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2
Alvast bedankt.
Als je stil staat, altijd terug in z'n 1 zetten. In z'n 3 slaat ie uit. En vaak willen ze bij een brug dat je de motor helemaal afzet, maar dat hoeft niet. En fouten maken is nu echt niet erg hoor...daar leer je alleen maar van. En het hobbelen is gewoon wat meer je koppeling los en wat extra gas.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef Londemanmp het volgende:
Top, bedankt voor de goede reacties.
Ik rij in een toyota corolla ( nieuw model ) , verder mocht de muziek gewoon aan en we hebben het eerst getest op een rustige weg. dus niet direct in het volle autogebied ( snelweg ).
Straks in les 2 krijg ik : remmen, helingproof + stukje snelweg.
Wat moet je nou precies doen als je staat te wachten voor een brug, moet je hem dan weer terug schakelen naar z'n 1 of 2 , of blijf je in 3 staan ??
Voor de rest is het een bezine moter, en 5 versnellingen.
Schakelen ging wel goed ( blind ) maar als je de koppeling langzaam op laat komen en dan er een beetje gas bij geven, dan hobbelt die nog wel wat.
voor de rest heb ik een b weggetje gehad, en moest ook een rotonde doen maar die ging dus echt helemaal fout. alle kanten op etc.
Zolang je de koppeling maar inhoudt kan je hem ook in de vijfde versnelling laten staan. Ik zet em altijd gewoon in z'n vrij, hoef je niet de hele tijd je voet op de koppeling te houden. Zodra je ziet dat je bijna door kan rijden kan je'm rustig in de eerste versnelling zetten.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:13 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als je stil staat, altijd terug in z'n 1 zetten. In z'n 3 slaat ie uit. En vaak willen ze bij een brug dat je de motor helemaal afzet, maar dat hoeft niet. En fouten maken is nu echt niet erg hoor...daar leer je alleen maar van. En het hobbelen is gewoon wat meer je koppeling los en wat extra gas.
behalve als het glad isquote:Op maandag 31 juli 2006 19:42 schreef Robin__ het volgende:
De versnelling ligt niet aan de situatie maar aan de snelheid die je daar bij kiest.
Wegrijden gewoon altijd in 1
Een diesel is daarin wat relaxter. Een benzine-auto reageert daar veel direkter op. Een diesel kan je meeestal ook helemaal op de koppeling weg laten rijden zonder gas bij te geven.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb dat nog steeds wel af en toe, dat de auto wat schokt bij het schakelen, vooral als ik mijn schoenen met lange punt draag. Mijn voet blijft dan nog wel eens steken lijkt het, waardoor ik de koppeling niet goed kan laten opkomen. Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harkenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:46 schreef crossover het volgende:
[..]
Zolang je de koppeling maar inhoudt kan je hem ook in de vijfde versnelling laten staan. Ik zet em altijd gewoon in z'n vrij, hoef je niet de hele tijd je voet op de koppeling te houden. Zodra je ziet dat je bijna door kan rijden kan je'm rustig in de eerste versnelling zetten.
Dat maatk wel wat uit, een dieselauto kan wat meer hebben.. een benzinemotor is wat gevoelliger.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb dat nog steeds wel af en toe, dat de auto wat schokt bij het schakelen, vooral als ik mijn schoenen met lange punt draag. Mijn voet blijft dan nog wel eens steken lijkt het, waardoor ik de koppeling niet goed kan laten opkomen. Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Je mag toch wel je voet laten rustenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harken
Weinig.. al zal bij een diesel auto het verschil tussen de snelheid van de 2 koppelingsplaten kleiner zijn dan bij een bezine auto, daarom zou het theoretisch bij een benzine auto wat moeilijker zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Ik doe het ook wel eens hoor.. maar tijdens rijles mocht het niet (trillend bovenbeen somsquote:Op maandag 31 juli 2006 19:55 schreef crossover het volgende:
[..]
Je mag toch wel je voet laten rustenEn zolang je oplet maakt het niks uit want je ziet dat altijd van ver aankomen wanneer je moet aanrijden.
Het is alleen af te raden wanneer je vooraan de rij staat.
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:10 schreef izzypizzy het volgende:
K heb alweer een nieuwe datum waarop ik weeeeeeeer mag afrijden...en k kan gewoon voor ik op vakantie ga nog!!!![]()
Deze keer ga ik maar aan de valeriaan tegen de zenuwen...en dan hopen dat ik slaag en anders lekker een BNOR doen...
Ik had van8 wel meteen een nachtmerrie over t afrijden, nadat ik gisteravond m'n nieuwe datum te horen had gekregen...![]()
volgens mij was er bij mij vandaag plaats voor 10 reserves in de zaal. voor het examen werd nog verteld dat er 17 mensen niet inkonden. maw: hopen op een reserve plekje die dag was redelijk kansloosquote:Op maandag 31 juli 2006 21:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Had vandaag theorie-examen, dus kwam vrolijk aan bij het CBR met mijn documenten. Bleek dat m'n uitreksel van het bevolkingsregister te zijn verlopenDus werd niet toegelaten tot het examen.
Volgende weer maandag mag ik komen als reserve![]()
Iemand weleens reserve geweest? Zoja, was er plaats voor diegene, en hoeveel minuten voor het examen was je aanwezig?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Succes alvast Izzypizzy!quote:Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:
[..]
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?
Suc6!
\Knuffelslet heeft met beide auto's al aardig wat gladheid doorstaan dankzij de tweede versnellingquote:Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:
[..]
En knuffelslet![]()
heeft gelijk.. maar heb nog niet met gladheid gereden
Ik ben er aan het denken om gewoon voor de gein een paar motorlessen te gaan volgen. Gewoon kijken of het iets voor mij is, want het lijkt me wel heel gaaf.quote:
Dat moet je dus zelf doen op de Wiki zoals uitgelegd in de OPquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Vrijdag 15:30 eerste les![]()
![]()
Dus zet mij ook maar bij de lessers
doe het zelfquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Vrijdag 15:30 eerste les![]()
![]()
Dus zet mij ook maar bij de lessers
ik heb ook gemerkt dat de 18 uur die ik heb gereden bijgedragen hebben aan mijn kennis. alleen vreemd dat mijn instructeur me dingen heeft verteld die niet in mijn boekje stondenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
Thanx, ja het was ook eigenlijk de bedoeling dat ik er meer aan zou doenMaar ik ben niet echt iemand die goed uit een boek kan leren enzo, heb daar echt een hekel aan. Ik oefen ook vaak met mijn vriend de verkeersborden etc. als we in de auto zitten. En wie er voorrang heeft enzo. Dat scheelt ook denk ik. En in de praktijk leer je toch ook al aardig wat theorie vind ik
Thanx en Shirley ook!!quote:Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:
[..]
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?
Suc6!
Heb je t ook gebruikt?? Je wordt er toch niet wazig van ofzo he want ik vraag me echt af wat je dan voelt zeg maar...Maargoed dan moet ik binnekort dus maar gaan beginnen met opbouwenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:45 schreef Knuffelslet het volgende:
je moet met met valeriaan rustig opbouwen zeg maar
dus als je donderdag af moet rijden ofzo, zaterdag al beginnen met 1 keer per dag, dan maandag 2 keer per dag ofzo, en dan woensdag en donderdag 3 keer per daghet moet namelijk even inwerken
Yup.. gewoon lekker op de 23e..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef aaipod het volgende:
Anyway, ik kan kiezen of ik 23 augustus om kwart voor 11 wil afrijden of 24 augustus om kwart voor 3. Ik zat zelf te denken aan de 23ste. Woensdagochtend lijkt me beter dan donderdagmiddag. Iemand een andere mening?
Ik kreeg een cd-rom van mn instructeur, en heb daarbij het boek van de ANWB gebruikt. Heb nu men theorie gehaald met 3 fouten... hadden er 2 kunnen zijn als ik wat beter had opgelet naja, ben allang blij dat ik m heb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:50 schreef bakayarou het volgende:
Even een vraagje... Hoe leren jullie je theorie en uit welk boek (merk), cd-rom
Ik bel morgen mijn lesinstructeur wel, mischien weet die iemandquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gewoon op sites van rijscholen bij jou in de buurt, Knoekie?
Op de site van het CBR is dit het enige wat ik kan vinden, verder. http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=130
Thanks, ja straks naar de gemeente en even kijken wanneer ik m'n papiertje krijg. Waarschijnlijk morgenquote:
Ik zou nu gaanquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Dickies het volgende:
[..]
Thanks, ja straks naar de gemeente en even kijken wanneer ik m'n papiertje krijg. Waarschijnlijk morgen![]()
Verschilt per gemeente.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef Robin__ het volgende:
Als ze open zijn krijgt je m met 15 minuutjes mee
Ik moet 2 pasfoto's hebben en heb er nog maar 1. M'n vriendin heeft er nog 1 ergens op haar kamer, die ga ik jattenquote:
Toen ik was geslaagd, toen wilde ik ook me rijbewijs meteen hebben. Echter ik zat nog om kwart voor 3 bij het Cbr en moest toen naar de Gemeente, die tot 3 uur open waren. kwam ik daar om 14:59 binnen, had ik nog net mijn rijbewijsquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef Robin__ het volgende:
Nieuwe maak je in 3 minutenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:17 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ik moet 2 pasfoto's hebben en heb er nog maar 1. M'n vriendin heeft er nog 1 ergens op haar kamer, die ga ik jattenAnders moet ik weer nieuwe gaan maken
Dus ze komt zo hierheen en dan gaan we
![]()
Dan zijn ze ook langzaam daarquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef Robin__ het volgende:
Ja maar kost ook weer geldquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:19 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Nieuwe maak je in 3 minuten, niets is leuker dan zo'n roze papiertje in je handen hebben
![]()
Nee, die 7,95 maakt dan ook echt uitquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:21 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ja maar kost ook weer geldStudent he.
Die wil ik juist nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:22 schreef jna het volgende:
OF je wacht tot oktober en krijgt zo'n mooi nieuw rijbewijs in de vorm van een pasje
Whahahaha, na al dat geld voor die rijlessenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:21 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ja maar kost ook weer geldStudent he.
Ja juist daaromquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Whahahaha, na al dat geld voor die rijlessen
Feli in elk geval.
Zoveelquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:27 schreef superheist het volgende:
Heeft iemand tips voor rijscholen waar ik binnen twee weken m'n rijbewijs kan halen. Ik heb sinds November 18 lessen gevolgd, en heb het dus absoluut niet regelmatig gedaan. Nu wil ik het het liefst deze vakantie nog afsluiten, er zijn verschillende rijscholen die lessen binnen 10 dagen aanbieden, zou ik zo'n korte termijn er al aan kunnen beginnen? Hebben mensen ervaring met zo'n 'spoedcursus' ? alvast bedankt
Denk niet dat er 'per direct' plaats is bij je rijschool, hoor.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:13 schreef superheist het volgende:
Ik ben de komende twee weken in Purmerend (regio waterland.) Daarna in Maastricht.
nee ok, moet ik het maar een andere keer doen als ik veel vrije tijd heb. Maar heb je nog tips over het 'spoedcursus'/binnen 10 dagen rijbewijs zelf?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Denk niet dat er 'per direct' plaats is bij je rijschool, hoor.
Ik moest destijds drie weken van tevoren bellen, mocht ik willen beginnen op m'n verjaardag.
Natuurlijk, of dacht je werkelijk dat je nu al kan rijden ofzo?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:50 schreef Londemanmp het volgende:
Zojuist mijn 2e les gehad bij mijn rijschool.
Ging wel iets beter dan de 1ste les, maar toch nog wel veel fouten.
01. Remmen - FOUT !
02. Hellingproof - FOUT !
03. Koppeling rustig laten opkomen en dan een beetje gas erbij - FOUT !
Donderdag mag ik les 3 volgen, en dan moet ik ook iemand naar huis rijden want dan heb ik nog niet gehad omdat we zijn begonnen met een rustig stukje.
Ik hoop dat het dan wel goed gaat.
Wie herkent ( de ) dit bij zijn 2e les ??
b.t.w. Gemeente Groningen.
Joh, je tweede les, tuurlijk gaat er vanalles fout. Dacht je dat je meteen een volleerd rijder zou zijn? In het begin gaat het gewoon kut, maar elke les zal het iets beter gaan. Al hebben de meesten rond hun 5/6 les even een terugval, maar dat is heel gewoon. Gewoon rustig dooroefenen, op den duur lukt het vanzelf.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:50 schreef Londemanmp het volgende:
(...)
Ik hoop dat het dan wel goed gaat.
Wie herkent ( de ) dit bij zijn 2e les ??
ik heb een paar weken 2x 2 uur gelest. bevalt prima. gaat lekker snel op die manierquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:44 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoeveel hebben/hadden de meeste mensen hier per week?
in het begin 2 keer per week en later (tijdens school) 1 keer per week. Heb er dan ook wel lang over gedaan omdat er ook maanden tussen zaten waar ik helemaal niet reed.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:44 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoeveel hebben/hadden de meeste mensen hier per week?
Lees post boven jequote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:58 schreef crossover het volgende:
Ik had 7 weken lang een les van 2.5 uur, en twee van anderhalf uur. Erg goed bevallen. ik snap ook nog niet waarom er mensen zijn die maar 1 les per week hebbendan ben je dus bezig tot je bejaard bent.
Ik maakte gewoon tijd voor rijles... Kon met m'n werk wat later beginnen op zaterdagmorgen, en met school gewoon snel naar huis. En dan tot een uur of 6/7 rijles.quote:
Ik heb ook 2 uur les per weekquote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:58 schreef crossover het volgende:
Ik had 7 weken lang een les van 2.5 uur, en twee van anderhalf uur. Erg goed bevallen. ik snap ook nog niet waarom er mensen zijn die maar 1 les per week hebbendan ben je dus bezig tot je bejaard bent.
Als je vrijstelling krijgt tijdens een TTT hoef je die op je examen niet te doen.quote:je krijgt vrijstellen voor bijzondere verrichtingen (op een examen toch niet?)
Kom op, je moet wel heel slecht zijn met de auto wil je echt zakken op die bijzondere verrichtingen. Ze hoeven niet perfect hoor. De belangrijke dingen als kijken (wat dus ook bij die bijzonder v. het belangrijkste is), voorrang, plaats op de weg e.d. daar gaat het veel meer om.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Als je vrijstelling krijgt tijdens een TTT hoef je die op je examen niet te doen.
Die krijg je idd dus niet bij een examen! Maar zak je tijdens je examen dan verlies je je vrijstellingen!
Inderdaadquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:45 schreef Dickies het volgende:
[..]
Kom op, je moet wel heel slecht zijn met de auto wil je echt zakken op die bijzondere verrichtingen. Ze hoeven niet perfect hoor. De belangrijke dingen als kijken (wat dus ook bij die bijzonder v. het belangrijkste is), voorrang, plaats op de weg e.d. daar gaat het veel meer om.
Ik heb een TTT gedaan! En ik kan je zeggen: "Was dat mens die ik had maar zo soepel bij mij" !quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:45 schreef Dickies het volgende:
[..]
Kom op, je moet wel heel slecht zijn met de auto wil je echt zakken op die bijzondere verrichtingen. Ze hoeven niet perfect hoor. De belangrijke dingen als kijken (wat dus ook bij die bijzonder v. het belangrijkste is), voorrang, plaats op de weg e.d. daar gaat het veel meer om.
Succesquote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:37 schreef FritsFluitketel het volgende:
Morgen afrijden voor de eerste keer.. heb er een goed gevoel over
Nouja je kunt het natuurlijk altijd proberen (zie de reactie hierboven) maar het is maar net hoeveel plaats en beschikbaarheid er is bij je rijschool.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:07 schreef superheist het volgende:
[..]
nee ok, moet ik het maar een andere keer doen als ik veel vrije tijd heb. Maar heb je nog tips over het 'spoedcursus'/binnen 10 dagen rijbewijs zelf?
iets van 40 euro volgens mij...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:51 schreef TheTh1ng het volgende:
Ben gisteren geslaagd, dolle pret
Maar vroeg me af hoeveel je bij de gemeente ongeveer moet betalen voor het ophalen..
26 euro heb ik gisteren moeten betalen.quote:
owww dat valt wel mee!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:53 schreef Dickies het volgende:
[..]
26 euro heb ik gisteren moeten betalen.
Ik betaal ook rond de 1100 euro voor 30 lessen, ttt en examen. En dat in de randstad!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef ivetje het volgende:
Wow, da's wel goedkoop. Ik heb voor zo'n zelfde pakket 1600 betaald
Ik heb maar even de ANWB gebeld, spoedcursus zit vol tot begin octoberquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Nouja je kunt het natuurlijk altijd proberen (zie de reactie hierboven) maar het is maar net hoeveel plaats en beschikbaarheid er is bij je rijschool.
Ikzelf heb mijn rijbewijs gehaald in 15 maandendus dat was niet bepaald een spoedcursus
!
Maar anderen hier wel!Lees anders eens terug, desnoods 't vorige deeltje er ook even bij pakken!
Dat zijn ook redelijk gebruikelijke prijzen hier in de buurt, deze rijschool was echter goedkoper. Slagingspercentage voor de eerste keer lag ietsje lager, maar zelfs met een her zou ik goedkoper uit zijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef ivetje het volgende:
Wow, da's wel goedkoop. Ik heb voor zo'n zelfde pakket 1600 betaald
Ik zit in regio Utrecht en heb een hele goede rijschool. Slagingspercentage ligt vrij hoog en bij mijn vriend thuis heeft iedereen bij deze rijschool gereden en is de 1e keer geslaagd. Heb er dus het geld wel voor overquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:25 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
Dat zijn ook redelijk gebruikelijke prijzen hier in de buurt, deze rijschool was echter goedkoper. Slagingspercentage voor de eerste keer lag ietsje lager, maar zelfs met een her zou ik goedkoper uit zijn. Maargoed ben erg benieuwd!
70 euroquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef aaipod het volgende:
Hm heb net redelijk aangeschoten gereden. Had feestje tot 5 uur en zat om 8 uur op de weg. Niet slim maar ik had 2 uur en geen zin om me 70 euro te verneuke. Ging wel goed ook. Alleen niet slim maar ja
Rond 1970? Waar les je dan? Ik betaal zo'n 34 geloof ikquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:13 schreef Dickies het volgende:
[..]
70 euroIk betaalde 50 per 2 (volle) uren.
Ik ben gisteren geslaagd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:19 schreef aaipod het volgende:
[..]
Rond 1970? Waar les je dan? Ik betaal zo'n 34 geloof ik
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:21 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
En ik heb hem!
In één keer
Ik betaal 86 euro voor 2 urenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:13 schreef Dickies het volgende:
[..]
70 euroIk betaalde 50 per 2 (volle) uren.
Nog niet eens een rijbewijs en het begint alquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:26 schreef aaipod het volgende:
Hm heb net redelijk aangeschoten gereden. Had feestje tot 5 uur en zat om 8 uur op de weg. Niet slim maar ik had 2 uur en geen zin om me 70 euro te verneuke. Ging wel goed ook. Alleen niet slim maar ja
T zal wel weer lichtelijk overdreven worden hequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
Dat was ook mijn idee...beetje zielig om al voor je je rijbewijs hebt met teveel op achter het stuur te gaan zitten
Vooral dat nakijken hequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:24 schreef A_L_N_F het volgende:
nou, ik ga gezellig beginnen met motor-rijles.
heb donderdag mijn eerste les.
ben heel benieuwd en heb veel zin.
als ik racers zie rijden keek ik altijd jaloers ze na maar dat is binnenkort verleden tijd
ja dat is ook wel eens frustrerend.quote:
quote:ik zegt:
over 2 maanden met de motor toeren
ik zegt:
heb donderdag mijn eerste les
vriend zegt:
aha, dat zullen we dan via de rouwkaart wel merken
Ja vond het leuker dan ik had verwacht eerlijk gezegdquote:Op zondag 6 augustus 2006 03:01 schreef Robin__ het volgende:
Je MOET volgende keer zelf naar huis rijden! Niet uitstellen maar gelijk doen als hij je de kans geeft.
Die koppeling komt wel goed, dat duurt even, sturen en remmen enzo heb je snel genoeg door
Vond je het wel leuk trouwens? Das wel mooi meegenomen
quote:Dinsdag 8 augustus de intest (1,5 uur) van 10 tot 11.30 uur, gevolgd door:
Woensdag 9,
Donderdag 10,
Vrijdag 11,
Maandag 14,
Woensdag 16,
Vrijdag 18,
Maandag 21,
Woensdag 23,
Vrijdag 25,
Maandag 28 augustus
Dinsdag 29 Augustus 8:45-9:45 en dan praktijkexamen in Emmeloord om 9:50.
Alle data zijn in augustus alle lessen beginnen om 10.00 uur tot 12.00 uur
Vandaar die avatarquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:20 schreef Robbiej het volgende:
Morgen ben ik 18 jaar!en dan dinsdag beginnen met rijlessen!!
(en 29 augustus afrijden)
quote:
wanneer ga je je theorie halen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:22 schreef Robbiej het volgende:
[..]heb ff mn voorlopige planning toegeëdit.
Als je normaal leert, ik ken genoeg mensen die het pas na 4 keer hebben gehaaldquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef Yankee_One het volgende:
theorie is echt een eitje
had het idee dat leren geeneens echt nodig was. als je vragen krijgt over trams en voorrang (tja, dat weet je na één keer lezen/horen) of standaardregels als rechts gaat voor, uitrit, korte bocht voor lange bocht kan je toch al niet meer zakkenquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:34 schreef jna het volgende:
[..]
Als je normaal leert, ik ken genoeg mensen die het pas na 4 keer hebben gehaald, en nee het waren geen domme mensen.
Je brengt het nu wel heel gemakkelijk, een theorie examen is meer dan dat.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:41 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
had het idee dat leren geeneens echt nodig was. als je vragen krijgt over trams en voorrang (tja, dat weet je na één keer lezen/horen) of standaardregels als rechts gaat voor, uitrit, korte bocht voor lange bocht kan je toch al niet meer zakken
Zoiets had ik ook maar sommige mensen moeten blijkbaar toch redelijk goed leren. Ik heb zelf 1 keer het theorieboek doorgelezen (dus echt doorgelezen, niet doorgekeken) en daarna alleen oefen examens maken. Haalde het de eerste keerquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:41 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
had het idee dat leren geeneens echt nodig was. als je vragen krijgt over trams en voorrang (tja, dat weet je na één keer lezen/horen) of standaardregels als rechts gaat voor, uitrit, korte bocht voor lange bocht kan je toch al niet meer zakken
succesquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Morgen weer op:D om 15.50 uur..
een hele leuke vraag die ik nooit zal vergeten: ''aan welke kant van de weg zie je witte reflectoren staan? ''quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:47 schreef Robbiej het volgende:
Mja. je krijgt namelijk ook vragen over lengtes e.d
bijv dat een lading na 1 meter uitsteek een markeringsbord moet
en dat een lading op een aanhangwagen max 5m van de wielas mag uitsteken mits het onverdeelde lading is
max 20cm aan links en rechts mag uitsteken.
de auto niet hoger dan 4m mag zijn
dat je niet binnen 12m bij de bushalte mag parkeren.
een auto max 18 meter lang mag zijn incl aanhanger en lading
een vrachtauto met oplegger mag niet langer dan 16.5m zijn.
lading na het stuurhart mag niet langer uitsteken dan 3.5m
rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand
uitrit moet altijd voorrang verlenen aan al het VERKEER.
verhard wegdek gaat voor onverhard etc noem maar op.
Succesquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Morgen weer op:D om 15.50 uur..
nou? ;')quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:54 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
een hele leuke vraag die ik nooit zal vergeten: ''aan welke kant van de weg zie je witte reflectoren staan? ''![]()
mja rechts toch? ze bedoelen die paaltjes om de 50 meter neem ik aan?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:34 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
ja dat antwoord weet jij vast wel![]()
En wat zijn die metalen hoekjes die op het paaltje zitten, onder de reflector meestal?quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:43 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mja rechts toch? ze bedoelen die paaltjes om de 50 meter neem ik aan?
dat zijn trouwens rode reflectoren op witte paaltjes
ja, die dingen komen ook langs. alleen niet bij mijn examenquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:47 schreef Robbiej het volgende:
Mja. je krijgt namelijk ook vragen over lengtes e.d
bijv dat een lading na 1 meter uitsteek een markeringsbord moet
en dat een lading op een aanhangwagen max 5m van de wielas mag uitsteken mits het onverdeelde lading is
max 20cm aan links en rechts mag uitsteken.
de auto niet hoger dan 4m mag zijn
dat je niet binnen 12m bij de bushalte mag parkeren.
een auto max 18 meter lang mag zijn incl aanhanger en lading
een vrachtauto met oplegger mag niet langer dan 16.5m 18m zijn.
lading na het stuurhart mag niet langer uitsteken dan 3.5m
rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand
uitrit moet altijd voorrang verlenen aan al het VERKEER.
verhard wegdek gaat voor onverhard etc noem maar op.
johhhhquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:43 schreef Robbiej het volgende:
[..]
mja rechts toch? ze bedoelen die paaltjes om de 50 meter neem ik aan?
dat zijn trouwens rode reflectoren op witte paaltjes
Mooiquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:36 schreef Shirley het volgende:
Hoi allemaal... ik kwam even mijn mooie autootje showen, als het mag.
Er gaat veel geld in zitten,maar dan heb je ook wat! Zie hier, mijn metallicblauwe Fiat Punto uit '97!
[afbeelding]
Is het geen plaatje?
soooooooooo echt een leuk wagentje!!!quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:36 schreef Shirley het volgende:
Hoi allemaal... ik kwam even mijn mooie autootje showen, als het mag.
Er gaat veel geld in zitten,maar dan heb je ook wat! Zie hier, mijn metallicblauwe Fiat Punto uit '97!
[afbeelding]
Is het geen plaatje?
Ja, ben echt zo blij ermee! Gister autoradiootje inlaten bouwen, vandaag nieuwe wieldoppen eronder..quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:40 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
soooooooooo echt een leuk wagentje!!!![]()
heb je daar een bijgaande foto bij? kan me er zo even niks mee voorstellen eigenlijk..quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:35 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
johhhh
dus de witte reflectoren zitten................ links
dank me maar als je die vraag krijgt!![]()
dat bedoel ik maar net...dus ga er maar vanuit dat het theorie examen echt niet zo makkelijk is...er zitten best wat tricky vragen tussen hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:51 schreef Robbiej het volgende:
[..]
heb je daar een bijgaande foto bij? kan me er zo even niks mee voorstellen eigenlijk..
Yupquote:Op maandag 7 augustus 2006 00:13 schreef bakayarou het volgende:
Is dat niet om wilde dieren te laten schrikken? Dat is mij verteld.
Jij woont in ijsselmonde toch? moest je op voor je praktijk?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik was vanochtend weer op. Het ging gewoon goed, niet zenuwachtig geen ingrepen. Krijg ik het verwijt van haar dat ik te laat kijkdonder op kut mens.. Ik keek heel de tijd en echt niet pas op het kruispunt. Instructeur reed mee, en vond me goed rijden. Dat kijken, nooit eerder bij de vorige keren zeiden ze daar wat over.
![]()
wat lullig zeg dat je weer gezakt bent!!! Hoeveelste x was dit nou van jou????quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik was vanochtend weer op. Het ging gewoon goed, niet zenuwachtig geen ingrepen. Krijg ik het verwijt van haar dat ik te laat kijkdonder op kut mens.. Ik keek heel de tijd en echt niet pas op het kruispunt. Instructeur reed mee, en vond me goed rijden. Dat kijken, nooit eerder bij de vorige keren zeiden ze daar wat over.
![]()
4equote:Op maandag 7 augustus 2006 13:56 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
wat lullig zeg dat je weer gezakt bent!!! Hoeveelste x was dit nou van jou????Ik moet morgen weer voor de 4e keer maar ik zie het ook helemaal niet meer zitten, helemaal niet als ik dit soort dingen lees!!!
Ik heb btw ook een vrouw...mevrouw Monster...maar ze schijnt wel aardig te zijn, en aangezien ik in noord afrijd denk ik dat jullie een andere vrouw hadden...
die had ik voor de ttt vondt haar wel aardig, vandaad had ik een aardige vrouw zeeuw was de naam.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:53 schreef Sentry het volgende:
Lakeman - Dullaart ofzo heette ze Jorien kale knikkert. Dik vatsig wijf. Ze is zelfs ex stewart geweest bij feyenoord feyenoord..... Misschien dat ik daarom gezakt ben
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2&examenplaats=26&x=10&y=6quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:16 schreef Robbiej het volgende:
Echt lullig Sentry. altijd jammer om te lezen dat mensen gewoon zakken op de idiootste dingen.. stond laatst toch ook een groot stuk over in de krant over dat het verschil tussen veel examinatoren te groot is? en toch maar geld blijven innen krijg je het idee dan...
hoop dat ik het in 1x haal in Emmeloord. schijnt een goede stad te zijn om af te rijden. of niet?
Dat meen je nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:12 schreef FranticDJ het volgende:
Pff cbr bewijst weer een maal een trieste bedoening te zijn..
Examinator komt naar me toe: ik eh.. eh ik ben ziek.. je zult een andere datum aan moeten vragen..
En omdat ik als allerlaatste was op de dag (twintig over 4..), kon ik niet meer bij een andere examinator terecht..
- hand op de handremquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:06 schreef Londemanmp het volgende:
Nou de les ging weer lekker, niet dus...
Versnelling en remmen ging op het einde wel goed, hellingproof 2 x afgeslagen.
Donderdag les 4.
Ik twijfel nu dus zwaar of ik hier verder ga.. Of om in rotterdam verder te gaan..quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:44 schreef jna het volgende:
[..]
Dat meen je nietWat een schande is dit zeg
![]()
Komop man het is pas je 3e lesquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:06 schreef Londemanmp het volgende:
Nou de les ging weer lekker, niet dus...
Versnelling en remmen ging op het einde wel goed, hellingproof 2 x afgeslagen.
Donderdag les 4.
Na de 3 x keer ging het wel goed, maar de volgende keer gaan we dit weer doen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
- hand op de handrem
- beetje gas geven en op 1 niveau vast houden
- koppeling iets op laten komen (heeeeel rustig doen in het begin, je voelt dat ie iets gaat trillen.. en je zal je toeren iets zien terugzakken als je op de toerenteller kijkt)
- Beide pedalen zo vast houden
- Handrem dr af (je blijft nu stil staan op de helling)
- misschien nog iets meer gas (zeker niet minder) en koppeling heel langzaam laten opkomen en dan rijd je zo weg![]()
Doe dit de eerste keer gewoon echt rustig.. nee inderdaad niet goed voor koppeling en blabla, maar lekker belangrijk, die is toch niet van jou.. volgende keren zal het toch steeds makkelijker gaan
Verder nog een hoop gespiegel en knipperlichten.. maar dat hoor je wel van instructeur, ze willen het toch allemaal net ff andersdat is iniedergeval de basis.
Tja.. dat is ook wel zo, maar met wat gas dr bij is het toch wat makkelijker.. als je net begint ben je toch nog niet zo soepel met de koppeling dus dan compenseert dat een beetje. Ik moest m iig met handrem doen, volgens mij is dat ook enige manier die het cbr toestaat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:51 schreef aaipod het volgende:
Als je een beetje zwaardere motor hebt zoals ik in mijn lesauto. 1.9 TDI is gasgeven niet eens nodig. Ik rij zo weg op de koppeling en op flinke hellingen zelfs.
Ik vind het trouwens 10 keer makkelijker zonder handrem te gebruiken. Gewoon rechtervoet op de rem. Koppeling op laten komen tot je de auto voelt trillen en dan je voet van de rem en de koppeling verder (rustig) op laten komen. Suc6!
In die wagen les ik ook, rijd wel fijn en trekt goed doorquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:52 schreef Londemanmp het volgende:
[..]
Na de 3 x keer ging het wel goed, maar de volgende keer gaan we dit weer doen.
Ook als hij zegt : stopt bij de volgende paal. dan rij is toch iets door, koppeling in gedrukt houden gas eraf en dan remmen. maar ik druk de rem rustig in en dan hard als ik er bijna ben en het moet dus net anders om.
Ik les in trouwens in een diesel. ( rijdt wel lekker .. )
[afbeelding]
Ik voel me er wel fijn bij. Bij andere scholen begrijp ik dat je gelijk bij de 1e les al mag schakelen, maar het op deze manier langzaamaan opbouwen vind ik wel prettig. Ik voel me nu tenminste volledig op me gemak in de auto, alles gaat al vanzelf bij wijze van spreken. Als ik gelijk had moeten schakelen, gassen, sturen en remmen bij me eerste les was 't niet zo goed gedaan denk ikquote:
De enige manier waarop je het ooit zal leren is door het te doen (en willen).quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:02 schreef Noud_ het volgende:
[..]
Ik voel me er wel fijn bij. Bij andere scholen begrijp ik dat je gelijk bij de 1e les al mag schakelen, maar het op deze manier langzaamaan opbouwen vind ik wel prettig. Ik voel me nu tenminste volledig op me gemak in de auto, alles gaat al vanzelf bij wijze van spreken. Als ik gelijk had moeten schakelen, gassen, sturen en remmen bij me eerste les was 't niet zo goed gedaan denk ik.
Zo moeilijk is dat nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:02 schreef Noud_ het volgende:
[..]
Ik voel me er wel fijn bij. Bij andere scholen begrijp ik dat je gelijk bij de 1e les al mag schakelen, maar het op deze manier langzaamaan opbouwen vind ik wel prettig. Ik voel me nu tenminste volledig op me gemak in de auto, alles gaat al vanzelf bij wijze van spreken. Als ik gelijk had moeten schakelen, gassen, sturen en remmen bij me eerste les was 't niet zo goed gedaan denk ik.
zoveel handelingen voor de bediening hoef je niet tegelijkertijd uit te voeren. schakelen en dus het koppelen doe je bijvoorbeeld niet bij het sturen (rotondes, bochten ed...)quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:02 schreef Noud_ het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |