Bedenk me net dat 3000 misschien wat aan de hoge kant isquote:Op zondag 30 juli 2006 12:06 schreef jna het volgende:
Bedankt, waarschijnlijk dalijk voor het eerst in een benzine auto rijden.
Ik zal op de heenweg (in een diesel) eens opletten op het toerental.
Ligt er ook maar net aan wat voor auto het is. Japanners moet je vaak in de toeren houden om een beetje vooruit te komen. Laatst had ik per ongeluk de 7000 toeren aangetikt, foutje.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:16 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bedenk me net dat 3000 misschien wat aan de hoge kant isdas meer voor doorrijden in een niet al te snelle auto zegmaar
Hebt u dan wel de Wikipagina zelf aangepast? Zoja,dan kom je er in het volgende topic wel inquote:Op maandag 31 juli 2006 15:26 schreef ivetje het volgende:
Ik zou ook graag in de OP willen als lesser
Wachttijd voor theorie is er bijna niet, ik kon al een datum kiezen voor een week later. Voor je theorie-examen krijg je geen vrij als je het mij vraagt. Buitenschoolse activiteit.
Ik moet overigens morgen voor mijn theorie!! Om half 11 ben ik de sjors
heb je een geheim cbr ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 15:26 schreef ivetje het volgende:
Ik zou ook graag in de OP willen als lesser
Wachttijd voor theorie is er bijna niet, ik kon al een datum kiezen voor een week later. Voor je theorie-examen krijg je geen vrij als je het mij vraagt. Buitenschoolse activiteit.
Ik moet overigens morgen voor mijn theorie!! Om half 11 ben ik de sjors
De wat?? Explain ffquote:Op maandag 31 juli 2006 15:29 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Hebt u dan wel de Wikipagina zelf aangepast? Zoja,dan kom je er in het volgende topic wel in
Dat is toch alleen bij praktijk? Theorie bel je naar zo'n computer die een aantal data opnoemt en die moet je dan zelf kiezen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:37 schreef jna het volgende:
Hangt er ook vanaf of je rijschool plaatsen inkoopt.
Ik quote even uit de OP:quote:Op maandag 31 juli 2006 15:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
De wat?? Explain ff
Ik zit in Utrecht, was er echt zo doorheen met die theorie. Zat alleen mijn vakantie tussen, dus vandaar dat ik morgen pas ga, maar ik had echt genoeg keus aan data en tijden.
quote:Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier terug gevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent
Mijn rijschool kocht ook theorieplaatsen, ik kon binnen een week theorie doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:50 schreef ivetje het volgende:
[..]
Dat is toch alleen bij praktijk? Theorie bel je naar zo'n computer die een aantal data opnoemt en die moet je dan zelf kiezen.
In mijn eerste les moest ik sturen en gasgeven, dat was alles. En dat ging meteen al prima eigenlijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
Vandaag om 14:00 was het zover. oei da's moeilijker dan ik dacht.
Er ging veel fout : Sturen, koppeling, remmen, etc.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2.
Was het bij jullie ook zo ??
Alvast bedankt.
p.s. het leek wel of ik een beetje bang was ofzo, is dit vreemd ?
Dat doen ze bij mij niet...ik moet theorie op eigen houtje regelen enzo, als hun aangeven dat het zo'n beetje tijd ervoor wordt.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:59 schreef jna het volgende:
[..]
Mijn rijschool kocht ook theorieplaatsen, ik kon binnen een week theorie doen.
met een paar lessen heb je dat wel onder de knie. ik had bij de eerste les niet zo'n problemen met de handeling schakelen. ik durfde het alleen niet, omdat ik dan teveel tegelijk moest doenquote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
Vandaag om 14:00 was het zover. oei da's moeilijker dan ik dacht.
Er ging veel fout : Sturen, koppeling, remmen, etc.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2.
Was het bij jullie ook zo ??
Alvast bedankt.
p.s. het leek wel of ik een beetje bang was ofzo, is dit vreemd ?
Mwa wel redelijk herkenbaar in iets mindere mate. Na de 5de a 6de les begon het bij mij wel automatisme te worden. En dat bang zijn.. Kan me er wel iets bij voorstellen. Zo'n ding van 1000 kilo onder je reet. Heel wat breder dan je scootertje. Kan meer misgaan. Al dat verkeer. Ik had het ook wel een beetje denk ik. Maar je instructeur grijpt (meestal) wel in als er iets fout gaat hoor. En wettelijk gezien is hij de bestuurder. Dus als jij ergens tegenop knalt is het nog zijn schuld. Denk daar maar aan volgende rijles. En succes!quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
Vandaag om 14:00 was het zover. oei da's moeilijker dan ik dacht.
Er ging veel fout : Sturen, koppeling, remmen, etc.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2.
Was het bij jullie ook zo ??
Alvast bedankt.
p.s. het leek wel of ik een beetje bang was ofzo, is dit vreemd ?
Je 1e les pas.... logisch dat er dan nog dingen fout gaan, en dat je het moeilijk vindt en bang bent. Ik heb nu 3 weken mijn rijbewijs en sinds 4 dagen een auto en ben nog steeds soms bang en ook nu gaan er nog steeds dingetjes fout. Dus maak je er nu al niet te druk over, en gewoon rustig lessen, pas als het bij les 20 ofzo nog niet goed gaat, dan moet je je zorgen gaan maken.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:58 schreef Londemanmp het volgende:
Zo ik had afgelopen donderdag ff een rij school gebeld omdat ik een rijbewijs wil hebben.
Vandaag om 14:00 was het zover. oei da's moeilijker dan ik dacht.
Er ging veel fout : Sturen, koppeling, remmen, etc.
wat ik zelf moeilijk vind is dat je als je +/- 40 rijdt dan in de 3e versnelling moet zetten en dan eerst koppeling helemaal intrappen en dan in de juiste versnelling zetten en dan koppeling rustig weer op laten komen en een beetje gas erbij geven.
Zelf ben ik gewend om +/- 45 km per uur te rijden omdat mijn brommer niet harder kan. dus 80 of 100 wordt best vreemd.
Ook sturen is vaag maar jah, donderdag heb ik les 2
Was het bij jullie ook zo ??
Alvast bedankt.
p.s. het leek wel of ik een beetje bang was ofzo, is dit vreemd ?
Als je stil staat, altijd terug in z'n 1 zetten. In z'n 3 slaat ie uit. En vaak willen ze bij een brug dat je de motor helemaal afzet, maar dat hoeft niet. En fouten maken is nu echt niet erg hoor...daar leer je alleen maar van. En het hobbelen is gewoon wat meer je koppeling los en wat extra gas.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:00 schreef Londemanmp het volgende:
Top, bedankt voor de goede reacties.
Ik rij in een toyota corolla ( nieuw model ) , verder mocht de muziek gewoon aan en we hebben het eerst getest op een rustige weg. dus niet direct in het volle autogebied ( snelweg ).
Straks in les 2 krijg ik : remmen, helingproof + stukje snelweg.
Wat moet je nou precies doen als je staat te wachten voor een brug, moet je hem dan weer terug schakelen naar z'n 1 of 2 , of blijf je in 3 staan ??
Voor de rest is het een bezine moter, en 5 versnellingen.
Schakelen ging wel goed ( blind ) maar als je de koppeling langzaam op laat komen en dan er een beetje gas bij geven, dan hobbelt die nog wel wat.
voor de rest heb ik een b weggetje gehad, en moest ook een rotonde doen maar die ging dus echt helemaal fout. alle kanten op etc.
Zolang je de koppeling maar inhoudt kan je hem ook in de vijfde versnelling laten staan. Ik zet em altijd gewoon in z'n vrij, hoef je niet de hele tijd je voet op de koppeling te houden. Zodra je ziet dat je bijna door kan rijden kan je'm rustig in de eerste versnelling zetten.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:13 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als je stil staat, altijd terug in z'n 1 zetten. In z'n 3 slaat ie uit. En vaak willen ze bij een brug dat je de motor helemaal afzet, maar dat hoeft niet. En fouten maken is nu echt niet erg hoor...daar leer je alleen maar van. En het hobbelen is gewoon wat meer je koppeling los en wat extra gas.
behalve als het glad isquote:Op maandag 31 juli 2006 19:42 schreef Robin__ het volgende:
De versnelling ligt niet aan de situatie maar aan de snelheid die je daar bij kiest.
Wegrijden gewoon altijd in 1
Een diesel is daarin wat relaxter. Een benzine-auto reageert daar veel direkter op. Een diesel kan je meeestal ook helemaal op de koppeling weg laten rijden zonder gas bij te geven.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb dat nog steeds wel af en toe, dat de auto wat schokt bij het schakelen, vooral als ik mijn schoenen met lange punt draag. Mijn voet blijft dan nog wel eens steken lijkt het, waardoor ik de koppeling niet goed kan laten opkomen. Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |