abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40361495
Denk dat ik over een paar daagjes ook begin
Net een rijschool gebeld om een paar dingen te vragen maar het leek hem makkelijker dat hij even langs kwam om dingen te bespreken [14.gif]
  maandag 31 juli 2006 @ 19:54:59 #82
87694 Robin__
letitredno
pi_40361505
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:46 schreef crossover het volgende:

[..]

Zolang je de koppeling maar inhoudt kan je hem ook in de vijfde versnelling laten staan. Ik zet em altijd gewoon in z'n vrij, hoef je niet de hele tijd je voet op de koppeling te houden. Zodra je ziet dat je bijna door kan rijden kan je'm rustig in de eerste versnelling zetten.
Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harken

En knuffelslet heeft gelijk.. maar heb nog niet met gladheid gereden
pi_40361520
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb dat nog steeds wel af en toe, dat de auto wat schokt bij het schakelen, vooral als ik mijn schoenen met lange punt draag. Mijn voet blijft dan nog wel eens steken lijkt het, waardoor ik de koppeling niet goed kan laten opkomen. Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Dat maatk wel wat uit, een dieselauto kan wat meer hebben.. een benzinemotor is wat gevoelliger.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harken
Je mag toch wel je voet laten rusten En zolang je oplet maakt het niks uit want je ziet dat altijd van ver aankomen wanneer je moet aanrijden.
Het is alleen af te raden wanneer je vooraan de rij staat.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 31 juli 2006 @ 19:57:23 #84
87694 Robin__
letitredno
pi_40361578
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Weinig.. al zal bij een diesel auto het verschil tussen de snelheid van de 2 koppelingsplaten kleiner zijn dan bij een bezine auto, daarom zou het theoretisch bij een benzine auto wat moeilijker zijn.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:59:03 #85
87694 Robin__
letitredno
pi_40361627
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:55 schreef crossover het volgende:
[..]

Je mag toch wel je voet laten rusten En zolang je oplet maakt het niks uit want je ziet dat altijd van ver aankomen wanneer je moet aanrijden.
Het is alleen af te raden wanneer je vooraan de rij staat.
Ik doe het ook wel eens hoor.. maar tijdens rijles mocht het niet (trillend bovenbeen soms )

Op het moment dat je denkt dat je de volgende bent die mag gaan rijden kan je m t beste al in zn versnelling zetten, desnoods haal je m dr maar weer ff uit ofzo
  maandag 31 juli 2006 @ 20:10:46 #86
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_40362047
K heb alweer een nieuwe datum waarop ik weeeeeeeer mag afrijden...en k kan gewoon voor ik op vakantie ga nog!!!

Deze keer ga ik maar aan de valeriaan tegen de zenuwen...en dan hopen dat ik slaag en anders lekker een BNOR doen...

Ik had van8 wel meteen een nachtmerrie over t afrijden, nadat ik gisteravond m'n nieuwe datum te horen had gekregen...
Oh yes i did!
  maandag 31 juli 2006 @ 20:49:48 #87
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_40363529
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:10 schreef izzypizzy het volgende:
K heb alweer een nieuwe datum waarop ik weeeeeeeer mag afrijden...en k kan gewoon voor ik op vakantie ga nog!!!

Deze keer ga ik maar aan de valeriaan tegen de zenuwen...en dan hopen dat ik slaag en anders lekker een BNOR doen...

Ik had van8 wel meteen een nachtmerrie over t afrijden, nadat ik gisteravond m'n nieuwe datum te horen had gekregen...
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?

Suc6!
  maandag 31 juli 2006 @ 21:11:16 #88
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_40364417
Had vandaag theorie-examen, dus kwam vrolijk aan bij het CBR met mijn documenten. Bleek dat m'n uitreksel van het bevolkingsregister te zijn verlopen Dus werd niet toegelaten tot het examen.
Volgende weer maandag mag ik komen als reserve
Iemand weleens reserve geweest? Zoja, was er plaats voor diegene, en hoeveel minuten voor het examen was je aanwezig?
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_40367136
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Had vandaag theorie-examen, dus kwam vrolijk aan bij het CBR met mijn documenten. Bleek dat m'n uitreksel van het bevolkingsregister te zijn verlopen Dus werd niet toegelaten tot het examen.
Volgende weer maandag mag ik komen als reserve
Iemand weleens reserve geweest? Zoja, was er plaats voor diegene, en hoeveel minuten voor het examen was je aanwezig?
volgens mij was er bij mij vandaag plaats voor 10 reserves in de zaal. voor het examen werd nog verteld dat er 17 mensen niet inkonden. maw: hopen op een reserve plekje die dag was redelijk kansloos
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_40367723
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:

[..]

Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?

Suc6!
Hier ben ik het helemaal mee eens. Succes alvast Izzypizzy!

Nou, mijn auto is weer gemaakt en ben net even voor het eerst echt alleen 2 uur wezen rijden, beetje overal en nergens heen. Heerlijk! Geen gezeik aan m'n kop, geen commentaar, gewoon ik en de auto.
Wat is dit heerlijk!
Back in business.
pi_40369568
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:

[..]

En knuffelslet heeft gelijk.. maar heb nog niet met gladheid gereden
\Knuffelslet heeft met beide auto's al aardig wat gladheid doorstaan dankzij de tweede versnelling
Fragile like a rose on the snow...
pi_40369654
vrijdag weer motorrijden

pi_40373010
Morgen weer les. De 9e (augustus dus) examen. Hopelijk gaat het goed morgen, vorige les ging kuuut en da's niet bepaald fijn zo dicht bij je examen.
Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:44:17 #94
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40380138
Strax om 3 uur weer rondjes tuffen. 2 uur lang nog wel. bah. heb t nou wel gehad hoor . Geef me dat papiertje maar gewoon
pi_40380464
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef Knuffelslet het volgende:
vrijdag weer motorrijden

Ik ben er aan het denken om gewoon voor de gein een paar motorlessen te gaan volgen. Gewoon kijken of het iets voor mij is, want het lijkt me wel heel gaaf.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_40382617
is IS gaaf
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:39:43 #97
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40383722
Ik heb mijn theorie gehaald

Was wel heel irritant, want ze gingen eerst de nummertjes opnoemen die het niet gehaald hadden alleen...lagen deze niet op volgorde!! Grrr, vreselijk want het was nogal een stapel.
Maar goed, ik had eerst het idee dat ik het niet of misschien net gehaald zou hebben. Je klept toch ff met de rest en die hadden wel wat dingen anders dan ik. Zweet brak me al uit. Maar had maar 3 fouten dus heb het prima gedaan voor de eerste keer

Vond het verder trouwens wel meevallen, ik had het boek 1 keer doorgelezen en dat was het. Was ook niet echt zenuwachtig alleen vanmorgen een beetje. En wilde eigenlijk nog leren in de bus maar was mijn boek vergeten
To infinity…and beyond!
pi_40383846
Goedzo!!
Raar dat sommige mensen er zo weinig voor moeten doen en het halen, en anderen zijn juist heel lang bezig en daar lukt het maar niet..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:51:21 #99
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40384047
Thanx, ja het was ook eigenlijk de bedoeling dat ik er meer aan zou doen Maar ik ben niet echt iemand die goed uit een boek kan leren enzo, heb daar echt een hekel aan. Ik oefen ook vaak met mijn vriend de verkeersborden etc. als we in de auto zitten. En wie er voorrang heeft enzo. Dat scheelt ook denk ik. En in de praktijk leer je toch ook al aardig wat theorie vind ik
To infinity…and beyond!
pi_40391481
Vrijdag 15:30 eerste les

Dus zet mij ook maar bij de lessers

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2006 17:58:12 ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:02:11 #101
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40391616
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:

Dat moet je dus zelf doen op de Wiki zoals uitgelegd in de OP
pi_40391631
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:

doe het zelf
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
Thanx, ja het was ook eigenlijk de bedoeling dat ik er meer aan zou doen Maar ik ben niet echt iemand die goed uit een boek kan leren enzo, heb daar echt een hekel aan. Ik oefen ook vaak met mijn vriend de verkeersborden etc. als we in de auto zitten. En wie er voorrang heeft enzo. Dat scheelt ook denk ik. En in de praktijk leer je toch ook al aardig wat theorie vind ik
ik heb ook gemerkt dat de 18 uur die ik heb gereden bijgedragen hebben aan mijn kennis. alleen vreemd dat mijn instructeur me dingen heeft verteld die niet in mijn boekje stonden
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:11:16 #103
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40391833
Hm ik kan de OP blijkbaar ook nie meer aanpassen om 1 of andere reden dus je staat er volgende keer pas bij Max. Ik moet trouwens 23 Augustus afrijden
pi_40403270
Vandaag les 2 en 3 gehad.
Moest meteen het "keizer karel" over, stuk snelweg, en mocht weer alle pedalen bedienen maar dat mocht ik in les 1 al. Verder heeel veeel drempels gezien waar bouwen ze die dingen toch van? Verder heb ik de auto vandaag 3x af laten slaan door te hard remmen zonder koppeling. Nu moet ik 2 weken wachten omdat m'n rijles-mevrouw op vakantie gaat.
pi_40411040
Is er dan geen andere rijles-mevrouw/-meneer die in kan vallen en die je deze 2 weken nog een aantal lesjes kan geven?
En dat af laten slaan is niet erg, gewoon weer starten en doen alsof er niks aan de hand is..
pi_40412036
nog 2 nachtjes en dan mag ik weer
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:32:07 #107
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_40414879
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:

[..]

Suc6!
Thanx en Shirley ook!! Ik ging gister alvast een valeriaanpil slikken voor t lessen maar ik merkte er niks van....is dat dan doordat ik nu totaal niet zenuwachtig was? Denk ik zelf wel, maar nu weet ik dus niet of het me volgende week wat chiller maakt of dat ik beter iets anders kan gaan slikken

Maar misschien moet ik me idd gewoon niet meer druk maken, gewoon denken als ik t niet haal dan mag ik een bnor doen en dan haal ik het wel!!
Oh yes i did!
pi_40415269
je moet met met valeriaan rustig opbouwen zeg maar

dus als je donderdag af moet rijden ofzo, zaterdag al beginnen met 1 keer per dag, dan maandag 2 keer per dag ofzo, en dan woensdag en donderdag 3 keer per dag het moet namelijk even inwerken
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:00:40 #109
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_40415724
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:45 schreef Knuffelslet het volgende:
je moet met met valeriaan rustig opbouwen zeg maar

dus als je donderdag af moet rijden ofzo, zaterdag al beginnen met 1 keer per dag, dan maandag 2 keer per dag ofzo, en dan woensdag en donderdag 3 keer per dag het moet namelijk even inwerken
Heb je t ook gebruikt?? Je wordt er toch niet wazig van ofzo he want ik vraag me echt af wat je dan voelt zeg maar...Maargoed dan moet ik binnekort dus maar gaan beginnen met opbouwen
Oh yes i did!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:12:05 #110
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_40422091
Vandaag een ingreep gehad Serieus die fietsers waren er nog niet voordat ik die bocht omging

Anyway, ik kan kiezen of ik 23 augustus om kwart voor 11 wil afrijden of 24 augustus om kwart voor 3. Ik zat zelf te denken aan de 23ste. Woensdagochtend lijkt me beter dan donderdagmiddag. Iemand een andere mening?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:46:58 #111
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_40427602
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef aaipod het volgende:

Anyway, ik kan kiezen of ik 23 augustus om kwart voor 11 wil afrijden of 24 augustus om kwart voor 3. Ik zat zelf te denken aan de 23ste. Woensdagochtend lijkt me beter dan donderdagmiddag. Iemand een andere mening?
Yup.. gewoon lekker op de 23e..
Dan rij je lekker vroeg, en zit je niet de hele dag tegen het examen aan te hikken!

Heb ik ook gedaan (zat om 7 uur 's ochtends in de auto, en 8 uur reed ik weg bij het CBR om vervolgens daar om kwart voor 9 weer terug te keren (examen duurde erg lang)!

Succes !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_40429680
Even een vraagje... Hoe leren jullie je theorie en uit welk boek (merk), cd-rom
pi_40430347
Binnenkort ga ik weer lessen
pi_40433188
Vandaag weer 2 uurtjes gelest, ben ook naar R'dam toegereden.. Dat is erg wennen zeg, opdringerige mensen en veel drukker dan Dordrecht. Maar ik moet de 24e afrijden om 10 voor 10, volgens mij is het dan lekker rustig op de weg!
Ik ben benieuwd.
pi_40433553
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:50 schreef bakayarou het volgende:
Even een vraagje... Hoe leren jullie je theorie en uit welk boek (merk), cd-rom
Ik kreeg een cd-rom van mn instructeur, en heb daarbij het boek van de ANWB gebruikt. Heb nu men theorie gehaald met 3 fouten... hadden er 2 kunnen zijn als ik wat beter had opgelet naja, ben allang blij dat ik m heb.

Nu nog mn TTT ( Op 5 september )
En mn examen op 3 oktober
pi_40435439
Weet iemand waar ik iets kan vinden over EB rijbewijs/lessen/kosten?

[ Bericht 6% gewijzigd door Knoekie op 03-08-2006 00:44:06 ]
pi_40437753
Wat is B2?

E achter B?
pi_40437823
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:42 schreef Robin__ het volgende:
Wat is B2?

E achter B?
Hmm heb ik ff niet op zitten letten, ik bedoel inderdaad Eb
pi_40437976
Gewoon op sites van rijscholen bij jou in de buurt, Knoekie?

Op de site van het CBR is dit het enige wat ik kan vinden, verder. http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=130
pi_40438089
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gewoon op sites van rijscholen bij jou in de buurt, Knoekie?

Op de site van het CBR is dit het enige wat ik kan vinden, verder. http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=130
Ik bel morgen mijn lesinstructeur wel, mischien weet die iemand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')