Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harkenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:46 schreef crossover het volgende:
[..]
Zolang je de koppeling maar inhoudt kan je hem ook in de vijfde versnelling laten staan. Ik zet em altijd gewoon in z'n vrij, hoef je niet de hele tijd je voet op de koppeling te houden. Zodra je ziet dat je bijna door kan rijden kan je'm rustig in de eerste versnelling zetten.
Dat maatk wel wat uit, een dieselauto kan wat meer hebben.. een benzinemotor is wat gevoelliger.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb dat nog steeds wel af en toe, dat de auto wat schokt bij het schakelen, vooral als ik mijn schoenen met lange punt draag. Mijn voet blijft dan nog wel eens steken lijkt het, waardoor ik de koppeling niet goed kan laten opkomen. Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Je mag toch wel je voet laten rustenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mag vast niet tijdens rijles (ik mocht dat iig niet) het is trouwens ook fucking irritant als mensen pas op het moment dat ze zelf moetne gaan bewegen in die versnellingsbak aan harken
Weinig.. al zal bij een diesel auto het verschil tussen de snelheid van de 2 koppelingsplaten kleiner zijn dan bij een bezine auto, daarom zou het theoretisch bij een benzine auto wat moeilijker zijn.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:48 schreef Cheesecake het volgende:
Ik weet ook niet of het hierbij uitmaakt of je in een benzineauto of een dieselauto rijdt.
Ik doe het ook wel eens hoor.. maar tijdens rijles mocht het niet (trillend bovenbeen somsquote:Op maandag 31 juli 2006 19:55 schreef crossover het volgende:
[..]
Je mag toch wel je voet laten rustenEn zolang je oplet maakt het niks uit want je ziet dat altijd van ver aankomen wanneer je moet aanrijden.
Het is alleen af te raden wanneer je vooraan de rij staat.
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 20:10 schreef izzypizzy het volgende:
K heb alweer een nieuwe datum waarop ik weeeeeeeer mag afrijden...en k kan gewoon voor ik op vakantie ga nog!!!![]()
Deze keer ga ik maar aan de valeriaan tegen de zenuwen...en dan hopen dat ik slaag en anders lekker een BNOR doen...
Ik had van8 wel meteen een nachtmerrie over t afrijden, nadat ik gisteravond m'n nieuwe datum te horen had gekregen...![]()
volgens mij was er bij mij vandaag plaats voor 10 reserves in de zaal. voor het examen werd nog verteld dat er 17 mensen niet inkonden. maw: hopen op een reserve plekje die dag was redelijk kansloosquote:Op maandag 31 juli 2006 21:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Had vandaag theorie-examen, dus kwam vrolijk aan bij het CBR met mijn documenten. Bleek dat m'n uitreksel van het bevolkingsregister te zijn verlopenDus werd niet toegelaten tot het examen.
Volgende weer maandag mag ik komen als reserve![]()
Iemand weleens reserve geweest? Zoja, was er plaats voor diegene, en hoeveel minuten voor het examen was je aanwezig?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Succes alvast Izzypizzy!quote:Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:
[..]
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?
Suc6!
\Knuffelslet heeft met beide auto's al aardig wat gladheid doorstaan dankzij de tweede versnellingquote:Op maandag 31 juli 2006 19:54 schreef Robin__ het volgende:
[..]
En knuffelslet![]()
heeft gelijk.. maar heb nog niet met gladheid gereden
Ik ben er aan het denken om gewoon voor de gein een paar motorlessen te gaan volgen. Gewoon kijken of het iets voor mij is, want het lijkt me wel heel gaaf.quote:
Dat moet je dus zelf doen op de Wiki zoals uitgelegd in de OPquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Vrijdag 15:30 eerste les![]()
![]()
Dus zet mij ook maar bij de lessers
doe het zelfquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Vrijdag 15:30 eerste les![]()
![]()
Dus zet mij ook maar bij de lessers
ik heb ook gemerkt dat de 18 uur die ik heb gereden bijgedragen hebben aan mijn kennis. alleen vreemd dat mijn instructeur me dingen heeft verteld die niet in mijn boekje stondenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef ivetje het volgende:
Thanx, ja het was ook eigenlijk de bedoeling dat ik er meer aan zou doenMaar ik ben niet echt iemand die goed uit een boek kan leren enzo, heb daar echt een hekel aan. Ik oefen ook vaak met mijn vriend de verkeersborden etc. als we in de auto zitten. En wie er voorrang heeft enzo. Dat scheelt ook denk ik. En in de praktijk leer je toch ook al aardig wat theorie vind ik
Thanx en Shirley ook!!quote:Op maandag 31 juli 2006 20:49 schreef blup het volgende:
[..]
Komt goed, lekker relaxen en ontspannen voor 't afrijden. Waar maak je je druk om? Dat rijbewijs komt er toch wel, toch?
Suc6!
Heb je t ook gebruikt?? Je wordt er toch niet wazig van ofzo he want ik vraag me echt af wat je dan voelt zeg maar...Maargoed dan moet ik binnekort dus maar gaan beginnen met opbouwenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:45 schreef Knuffelslet het volgende:
je moet met met valeriaan rustig opbouwen zeg maar
dus als je donderdag af moet rijden ofzo, zaterdag al beginnen met 1 keer per dag, dan maandag 2 keer per dag ofzo, en dan woensdag en donderdag 3 keer per daghet moet namelijk even inwerken
Yup.. gewoon lekker op de 23e..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:12 schreef aaipod het volgende:
Anyway, ik kan kiezen of ik 23 augustus om kwart voor 11 wil afrijden of 24 augustus om kwart voor 3. Ik zat zelf te denken aan de 23ste. Woensdagochtend lijkt me beter dan donderdagmiddag. Iemand een andere mening?
Ik kreeg een cd-rom van mn instructeur, en heb daarbij het boek van de ANWB gebruikt. Heb nu men theorie gehaald met 3 fouten... hadden er 2 kunnen zijn als ik wat beter had opgelet naja, ben allang blij dat ik m heb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:50 schreef bakayarou het volgende:
Even een vraagje... Hoe leren jullie je theorie en uit welk boek (merk), cd-rom
Ik bel morgen mijn lesinstructeur wel, mischien weet die iemandquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:51 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Gewoon op sites van rijscholen bij jou in de buurt, Knoekie?
Op de site van het CBR is dit het enige wat ik kan vinden, verder. http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=130
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |