Ook laatst gezien, wel oke film vond ik zelf.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef o-fiel het volgende:
V for Vendetta
MI2 is een slappe filmquote:Op zondag 28 mei 2006 22:22 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren nog een groot deel van Underworld meegekregen, wat toch vermakelijke pulp blijft. Iets wat ik over MI2 niet kan zeggen. Wat een over the top gekloot zeg..
En die kon er wel om lachen?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Scary Movie 4, wat een baggerzooi (mn vriendin wilde het kijken)
Vond het begin juist wel sterk. Introductie van wat maffe karakters, gave beelden en mooie humor. Sowieso gaaf filmpje natuurlijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Morrigun99 het volgende:
Calvaire
Waalse film in de trant van Misery. Begint oninteressant, maar bouwt langzaam op naar een sterke climax.
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Metallica: Some Kind of Monster (2004)
Ik hoop nooit iets gehad met Metalllica. Maar deze docu stond goed aangeschreven en wilde hem dus wel zien.
En het is idd een verschrikkelijk mooie documentaire geworden. Je krijgt als kijker echt het gevoel alsof je bij alle opnames aanwezig bent. Terwijl de bandleden je hun diepste geheimen, twijfels, gedachtes en emoties delen.
cijfer: 8.5
Ik ook. James Hetfield en Lars Ullrich die elkaar voor van alles uitmaken onder het mom van therapie.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.
Het plaatje wekt mijn interessequote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef Durbin het volgende:
When a Stranger Calls (2006, USA)
[afbeelding]
Jill wordt gevraagd als oppas voor de kinderen van een echtpaar in een afgelegen huis. Vanaf het begin ontvangt ze talloze telefoontjes, totdat ze plots ook een telefoontje krijgt van een onbekende man. Wanneer deze steeds vaker belt en dreigender wordt, raakt Jill steeds meer in paniek. Een remake van de gelijknamige versie uit 1979, welke ik overigens tot op het heden nog niet heb gezien, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Maar de remake op zich viel me zeker niet tegen. Ondanks een beperkt aantal elementen; het huis, het meisje en de dreigende telefoontjes, weet men de aandacht goed vast te houden. De beloofde plottwist is daarentegen geen echte plottwist en een climax blijft enigzins uit. Mocht ik cijfers gaan geven, een krappe 7.
Dat is toch wel duidelijk?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef dolle_hond het volgende:
maar juist essentiele zaken, als waarom het meisje zo'n hekel aan het kindje heeft, waren misschien de film wel ten goede gekomen.
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:43 schreef RuneRose het volgende:
Probeer het niet te 'begrijpen', probeer het eens echt te voelen, en dan kan je de film het best ervaren. Hierdoor heeft de film voor iedereen een verschillende betekenis en kan iedereen er iets mee. En daar ligt ook de kracht van Tarkovsky, hij wist prachtige diepgaande films te maken, maar omdat het puur op gevoel gaat is het niet alleen voor de elite, maar voor iedereen. 10/10
Dat kan ik dus niet. Als ik er geen verklaring aan kan geven (al is het mijn eigen foutieve verklaring), dan reken ik dat de film aan en gaat de waardering omlaag. Al moet ik zeggen dat ik daar bij Stalker geen problemen mee had, maar bij een Mulholland Dr. bijvoorbeeld stoort zoiets me enorm.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:17 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.![]()
Die twee alleen al in dezelfde zin noemen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:46 schreef Sokolsky het volgende:
"Audrey Hepburnesque lekker" vind ik een vreemde omschrijving Lonewolf. "Lekker" is van toepassing op snolletjes als JLH, niet op Audrey.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The more debt, the better
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:21 schreef Sai het volgende:
[..]
Die twee alleen al in dezelfde zin noemen..
Ze zou eens Hepburn moeten spelen. In een TV-film of iets dergelijks.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zou eens Hepburn moeten spelen. In een TV-film of iets dergelijks.
Ik vermoed dat hij 5.6 zou halen op IMDb. Ik ben er wel zeker van eigenlijk. Ik zou de nog iets jongere Hepburn dan laten spelen door Emmy Rossum.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat zou idd een goed idee zijn. Zeker omdat ze er zo op lijkt (imo)ik maak hier vast geen vrienden mee
Dat lijkt me ook goed mogelijk. Zeker als er 642 votes zijn. Steven Robman lijkt me wel een goede regisseur voor dit klusje.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij 5.6 zou halen op IMDb. Ik ben er wel zeker van eigenlijk. Ik zou de nog iets jongere Hepburn dan laten spelen door Emmy Rossum.
Zullen we deze discussie verplaatsen naar het 'Kevin Spacey is een beroerd acteur'-topic?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:18 schreef Sai het volgende:
Factual errors: The real Audrey Hepburn didn't have huge tits.
Heel duidelijk dus .. wie het boek gelezen heeft is de film slecht en zo niet dan is het goed.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:19 schreef FallenAngel666 het volgende:
The Da Vinci Code
Vooropgesteld dat ik het boek niet gelezen heb vond ik de film erg goed!
Intrigerend verhaal.
Vanwege je referentiekader ?!quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:30 schreef Sai het volgende:
Jeepers Creepers
Toen ik vijftien was wou ik hem heel graag zien, maar om mij onbekende redenen is dat toen niet gebeurd. Nu, vijf jaar later, wou ik dat ik hem toen had gezien, misschien dat ik er dan nog wat aan had gevonden. 4,5.
Ja.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:59 schreef Mirri het volgende:
Ik heb eeb film, en die is echt geweldig. Sweet November, een film met Keanu Reeves en Charlize Theron. Kennen jullie die film??
Ik heb het boek ook niet gelezen en vind de film weinig aan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel duidelijk dus .. wie het boek gelezen heeft is de film slecht en zo niet dan is het goed.
maar Watts is dan ook een hele goede actrice.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Film met Naomi Watts die één van die duizende wannabe actrices speelt. Naomi is heel goed en volledig in staat deze film te dragen.
* o-fiel heeft 'm ook gezienquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:55 schreef mrsj het volgende:
The Da Vinci Code
Prima film, alleen jammer dat de film op bepaalde momenten achterblijft wat betreft't boek.
vond het boek dan ook iets beter.
al met al een hele dikke 8,5.
In hetzelfde lijstje staat Cutting Moments uit 1997. In principe is het een korte film van een krappe 30 minuten, maar ik heb de gelijknamige film gezien, waarbij Cutting Moments is aangevuld met vier andere korte filmpjes. Alle vijf verhalen hebben als gemeenschappelijk element dat de hoofdpersoon met een of andere psychose dient te leven. Bij de eerste vier filmpjes komt er geen spatje bloed aan te pas en zijn de verhalen over het algemeen inhoudsloos of flauw, één filmpje van een paar minuten daarop uitgezonderd. Het laatste gedeelte van de film, het daadwerkelijke Cutting Moments, is echter veel meer expliciet dan zijn voorgangers. We volgen de vader en moeder van een klein jongetje, waarvan de vader is veroordeeld voor seksueel misbruik van zijn zoon. De vrouw probeert op verschillende manieren het vroegere leven weer op te pakken en in een wanhoopspoging begint ze haar mond te schrobben, om vervolgens haar boven- en onderlip met een schaar af te knippen. De man is plotseling weer geïnteresseerd in zijn vrouw en het knip- en plakspel zet zich nog even in de slaapkamer voort. Voor de reguliere filmliefhebber zal de schaarscene wellicht redelijk aanstootgevend zijn, maar een derde plaats in de top 10 sickest movies ever is het in ieder geval niet waard. Zoals SOK ook al aangaf, er zijn erger. Overigens het lijstje :quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aftermath/Genesis
Het zijn 2 kortverhalen. Ik heb ze bekeken omdat Aftermath op 2 staat in de top 10 van de 10 sickest movies ever.
quote:10. Irrevesible
09. Men Behind The Sun
08. Salo: 120 Days of Sodom
07. Ichi The Killer
06. Murder Set Peices
05. Guinea Pig: Flower of Flesh and Blood
04. Cannibal Holocaust
03. Cutting Moments (Short Film)
02. Aftermath (Short Film)
01. August Underground's Mordum
Vond je niet dat heel erg complex doen om het complex doen was? Dat vond ik het irritantste aan de film. Guy Ritchie die zo verschrikkelijk graag een intelligente film met een moeilijk plot wil maken.quote:Op zondag 4 juni 2006 20:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb Revolver gezien van Ritchie en die was verrassend goed, de verwachtingen lagen dan ook erg laag. Maar ik vond hem eigenlijk even leuk als Snatch en Lock..... al is het een volledig andere film. Ik kan wel begrijpen dat sommigen het maar niets vinden.
Daarom juist, want het wil wel complex zijn.quote:Op zondag 4 juni 2006 20:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond het geen complexe film. Het wordt allemaal 10 keer uitgelegd.
Niet liegen. Die film is erg slecht.quote:Op zondag 4 juni 2006 17:35 schreef Durbin het volgende:
The Locals (2003, New Zealand)
[afbeelding]
*knip*
Uiteraard.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef ChRoNiC het volgende:
Houden jullie de films die jullie kijken ergens in bij ofzo? Dat je van die eindlijstjes per maand maakt?
yep anders moet ik te langen zoeken in mijn collectie als ik ze weer wil vinden/kijken.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:04 schreef ChRoNiC het volgende:
Houden jullie de films die jullie kijken ergens in bij ofzo? Dat je van die eindlijstjes per maand maakt?
Ja ik ben ook op zoek naar zoiets, waar houden jullie het mee bij?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:48 schreef flyguy het volgende:
[..]
yep anders moet ik te langen zoeken in mijn collectie als ik ze weer wil vinden/kijken.
PS
In een excelsheetje. En op mijn blog.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:40 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik ben ook op zoek naar zoiets, waar houden jullie het mee bij?
Ik hou alleen bij welke films ik gezien heb, maar niet wanneer.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:40 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja ik ben ook op zoek naar zoiets, waar houden jullie het mee bij?
IMDB hou ik ze ook bij nu, maar ik vind dat niet echt ideaal moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:32 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik hou alleen bij welke films ik gezien heb, maar niet wanneer.
Dit doe ik op IMDb door daar votes te geven en in access heb ik een hele database.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:45 schreef Sai het volgende:
Op een schaal van één tot tien, waarbij de één staat voor eXXXtreme Anal Bondage en de tien staat voor Tortured Blondes 4: Whip 'em Red geef ik The Passion of the Christ een vijf. Ik werd er wel redelijk geil van, maar die zweepjes zijn zó jaren negentig.
Ik vond vooral de muziek eronder erg opvallend. Volgens mij heeft QT deze film ook gezien voor hij Kill Bill ging maken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:30 schreef flyguy het volgende:
Samurai Fiction
Leuke film over Samurai's. Wel leuk met enkele cliches. Ook boeiend is het feit dat de film volledig in zwart-wit is geschoten. Voor mensen die van de oude Japanse meesters houden is dit wel een leuk tussendoortje
6,7/10
inderdaad en af en toe de kleurenbeelden er doorheen maakte het wel een mooi geheel..quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik vond vooral de muziek eronder erg opvallend. Volgens mij heeft QT deze film ook gezien voor hij Kill Bill ging maken.
epische filmsquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:37 schreef Sai het volgende:
Soms heeft een genre niet echt een naam, maar als je een paar films opnoemt begrijpt iedereen wel wat je bedoelt:
Glory, Dances With Wolves, Troy, Braveheart en The Last Samurai.
Nu zag ik The Patriot, en die hoort tot datzelfde genre. Ik hou niet van dat genre. Bah.
Ik vind Kurosawa's en dingen als de Lord of the Rings-films wél tof. Iets als Gone With the Wind zou je ook als episch kunnen omschrijven, en ook die vind ik best hip. Ik omschreef het een topic terug als 'Amerikaanse jarenlange semi-pretentieuze epische actiefilms', en dat is iets te lang, maar het klopt wel aardig.quote:
Oorlogsfilms?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:37 schreef Sai het volgende:
Soms heeft een genre niet echt een naam, maar als je een paar films opnoemt begrijpt iedereen wel wat je bedoelt:
Dat.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opgeklopte B-film met hoofdrolspeler van de a-list.
Matthew Broderick a-list?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opgeklopte B-film met hoofdrolspeler van de a-list.
Denzel speelt stiekem de hoofdrol.quote:
Die was toen ook nog geen a-list.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Denzel speelt stiekem de hoofdrol.
Stiekem wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:15 schreef California het volgende:
[..]
Die was toen ook nog geen a-list.
(Ah, those good old days.)
En voor er iemand anders voor deze onzin valt: neus eens rond op deze site.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:34 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]
Beschikbaar op Google Video; klik op de link om de film te zien.
Je posts zijn echt humor enzo, maar vind je Braveheart gewoon serieus niet tof??!?!?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:37 schreef Sai het volgende:
Nu zag ik The Patriot, en die hoort tot datzelfde genre. Ik hou niet van dat genre. Bah.
Of anders: http://www.911myths.com/index.htmlquote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:13 schreef Sai het volgende:
[..]
En voor er iemand anders voor deze onzin valt: neus eens rond op deze site.
Ik zou je eerst willen vragen om de film te zien, voordat je bepaalt dat de inhoud ervan al weerlegd zou zijn. De film probeert na drie jaar research antwoord te geven op vragen die vooraanstaande media nooit hebben gesteld en ik vind het wel verbazingwekkend om te zien hoe discutabel de feiten zijn die ons jarenlang zijn voorgehouden. Dat sommige mensen er een sport van hebben gemaakt om dit aan te tonen is wel duidelijk; toch is Loose Change een aardige uitzondering.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 01:40 schreef NoSigar het volgende:
Het grappige is dat mensen vaak beginnen met een zin als : Normaal heb ik niets met complottheorieën, maar..." en dan volgt er vaak een of andere allang weerlegde complottheorie die alleen dankzij het Internet nog voorteeft.
MC?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Une affaire privée
Franse film noir-achtige thriller over een privé-detective die de verdwijning van een meisje onderzoekt. Allemaal clichéwerk hier, de held van dienst is gescheiden, nors en wordt geregeld in elkaar getrapt. Uiteraard is niets wat het lijkt en is er ook nog wel ergens een femme fatale op te duikelen. Het wordt nergens erg bijzonder en het einde is nogal vreemd, alsof ik ergens een twist had gemist. Maar toch wilde ik deze film erg graag zien, de reden daarvoor is te vinden door op het linkje te klikken (voor wie mijn smaak kent).
quote:Op zondag 18 juni 2006 08:58 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Sorry voor de offtopic post, maar Butters is echt...![]()
![]()
Ik heb bij Braveheart nog wat jeugdsentiment, en daardoor vind ik het wel de beste van het rijtje.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:15 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Je posts zijn echt humor enzo, maar vind je Braveheart gewoon serieus niet tof??!?!?![]()
Alle anderen die je opnoemt vind ik overigens ook prut.
1 is ook niet echt een "cult" film in de zin van dat het zo slecht is, dat het grappig wordt. Deel 1 is eigenlijk gewoon een goede degelijke enge horror met erg goedkope effecten.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:49 schreef flyguy het volgende:
Over The Hedge
Niet bijzonder, niet speciaal, maar wel een vermakelijke animatiefilm. Stemmen van enkele celebs, maar de karakters blazen ze niet echt veel leven in. En zoals zo vaak is het verhaal o zo voorspelbaar...
6/10
The Evil Dead
Cultfilm. Had een hele slechte film verwacht maar viel nog best wel mee. De goedkope schrikeffecten zie je ongeveer 379 km van te voren aankomen dus dat is wel slecht voor een horrorfilm en van verkrachtingen door bomen wordt ik ook niet echt warm. Maar al met al is het wel leuk en vloeit het bloed rijkelijk en daarom keek ik hem
7/10
Waarom heb je niet Loose change 2 gekeken. De oneindigheid aan niet kloppende feiten (volgens de officiele lezing) gaat maar door.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:34 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]
Kun je je nog herinneren dat er op 11 september 2001 grote wrakstukken van een Boeing 757 in het Pentagon lagen....?
Waarschijnlijk niet....
Want die lagen er ook niet....
Ik heb me eigenlijk nooit serieus geinteresseerd voor complottheoriën achter de gebeurtenissen op 9-11, tot ik gisteren bij toeval LOOSE CHANGE zag. En of ik nou trek had in meer docu's rond het hele drama of niet; naar dit indrukwekkend stukje research heb ik met aandacht zitten kijken. Erg interessant!
Beschikbaar op Google Video; klik op de link om de film te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een aantal dingen die ik niet prettig vond. In de scene aan het eind is duidelijk te zien dat het normaal is opgenomen en versneld wordt afgespeeld. Tevens zit er aan het eind ook een fout in de montage. Tijdens de muziek hoor je ineens twee "cuts", het klinken als klikjes maar je merkt wel dat daar geknipt is, iig in de muziek. Tevens was het geluid van de conversaties om te huilen. Soms hoorde je er echt bijna niks van. Ik weet niet of dit aan de bioscoop ligt want de rest van de geluiden waren top en je voelde je stoel trillen op sommige momenten. Bij de vorige film in dezelfde zaal (V For Vendetta) waren er geen problemen met het geluid van de conversaties.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
Die ga ik nog niet eens BIJNA kijken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:33 schreef Jaguarized het volgende:
The Fast And The Furious: Tokyo Drift
Oh, dan lijkt 'ie erg op Innocence, want daar is ook geen zak aan. Zal wel aan de taal liggen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:57 schreef RuneRose het volgende:
Gisteren in de bios L'Ivresse du pouvoir en ik vond er geen zak aan.![]()
quote:The Edukators is een origineel en brutaal vertelde film over drie jonge wereldverbeteraars. De twee jongens Jan en Peter maken naam als mysterieuze daders van geweldloze en creatieve akties. Onder de naam 'Edukators' breken ze in in villa's en herschikken ze het meubilair, waarbij ze niets stelen maar de boodschappen 'de vette jaren zijn voorbij', of 'u heeft teveel geld', achterlaten. Peters vriendinnetje Jule maakt de zaken gecompliceerd door verliefd te worden op Jan. en Jan zet zijn vriendschap met Peter nog meer op het spel door met Jule een villa volgens de Edukators stijl onder handen te nemen, waarbij ze op heterdaad betrapt worden door de eigenaar. Roekeloze keuzes resulteren uiteindelijk in een ongewilde kidnapping die de drie idealisten confronteren met de normen en waarden van hun machtige tegenstanders. Politiek activisme is ineens moeilijker dan gedacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. herkent meteen andere films als METROPOLIS, DARK CITY, NINETEEN EIGHTY-FOUR, THE MATRIX, EQUILIBRIUM en mischien zelfs wel INVASION OF THE BODYSNATCHERS. Uitstekend sociaal kritische film en met name de casting van John Hurt is natuurlijk een regelrechte dijenkletser ivmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is er ZE-KER één voor in de collectie!!![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:24 schreef kinky_queen het volgende:
V FOR VENDETTA
De filmfanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. herkent meteen andere films als METROPOLIS, DARK CITY, NINETEEN EIGHTY-FOUR, THE MATRIX, EQUILIBRIUM en mischien zelfs wel INVASION OF THE BODYSNATCHERS. Uitstekend sociaal kritische film en met name de casting van John Hurt is natuurlijk een regelrechte dijenkletser ivmIk vond overduidelijk een sneer naar het 9/11 gebeuren in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is er ZE-KER één voor in de collectie!!Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Raar alleen dan dat het verhaal al in de jaren 80 geschreven is. Dat het door 9/11 weer actueel is geworden, bewijst de tijdloosheid van het verhaal alleen maar.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vond overduidelijk een sneer naar het 9/11 gebeuren in zit.
Nou nee, althans dat is de schrijver hartgrondig met je oneens. Zie ook:quote:Op maandag 26 juni 2006 20:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Raar alleen dan dat het verhaal al in de jaren 80 geschreven is. Dat het door 9/11 weer actueel is geworden, bewijst de tijdloosheid van het verhaal alleen maar.
Join the club.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:20 schreef Sai het volgende:
Tevens haat ik nu mijn generatie.
En die muziek is nu verdwenenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:48 schreef flyguy het volgende:
vroeger hadden ze muziek........
ja oke maar ik kan niet naar een optreden van The Doors en zo......... maar die stonden ook weer niet op woodstockquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En die muziek is nu verdwenenVroeger moest je wachten tot al die muziek gemaakt was, nu bestaat het allemaal en kan je er heel makkelijk gratis aankomen.
Eens. Ik heb hem een paar keer gezien en moest om sommige scènes heus wel gniffelen. Maar de opvallend grote populariteit onder de kenners lijkt me eerder een kwestie van elkaar napraten en vooral niet de indruk wekken dat je 'm niet begrijpt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:23 schreef hornage het volgende:
#19 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
om nou te zeggen dat dit een van de meest komische films is vind ik ook wat te hoog gegrepen
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:48 schreef NoSigar het volgende:
Hij is ook zo moeilijk te begrijpen.
De op 18 na beste film ter wereld, dat riekt naar napraterij ja.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:51 schreef NoSigar het volgende:
Het is dus een spontaan complot van mensen die niet durven toe te geven er niks Dr. Strangelove te vinden. En alleen bepaalde onafhankelijke en zeer ter zaken kundige individuen doorzien dit en wijzen op de nieuwe kleren van de keizer.
Dat zou natuurlijk kunnen.
Zeg eens welke er dan wel op 19 moet staan, The Hunchback of Notre Dame of zo?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
De op 18 na beste film ter wereld, dat riekt naar napraterij ja.
Die moet op #1, duhquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zeg eens welke er dan wel op 19 moet staan, The Hunchback of Notre Dame of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Dan heb je Cars nog niet gezien .. als ik eerlijk ben vind ik de graphics van over the edge een beetje gedateerd uit te zien. hoekerig en als ik de 'wereld' zo zie in Cars dan is de lat weer een tree hoger gelegd en weer door Pixar.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:01 schreef hornage het volgende:
Over The Hedge
Deze net in de sneak gezien. Ik had de trailer er al van gezien en het leek me een aardige film dus ik was blij dat ik deze te zien kreeg. Aan het begin van de film is al duidelijk dat de film technisch zeer goed is. Alles ziet er echt supermooi uit in deze film. Dan maak je kennis met alle figuurtjes in de film die bijna een voor een hilarisch zijn. Gelukkig is er niet al teveel ruimte voor moraal in deze film en moet je het vooral hebben van de ene bizarre actie na de andere. Ik vond de humor echt super. Ik heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen. Kijk, het verhaal is wel een beetje vlak, diepte vind je niet en het verhaal is wel een beetje cliche. Pratende dieren in CGI begint ook wel wat standaard te worden maar toch vind ik dit een prima uitvoering in dit genre. Een 8 van mij.
Ik heb Cars nog niet gezien nee, maar ik vind bijvoorbeeld ook de kwaliteit van het hoe het eruit ziet niet het belangrijkste, zo vond ik bijvoorbeeld Hoodwinked vermakelijker dan The Incredibles. Simpelweg omdat The Incredibles ook weer niet zo hilarisch is. Het ziet er zeker mooi uit, op een gegeven moment zag je gewoon nergens meer aan dat het allemaal CGI is, maar humor etc vind ik ook belangrijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:14 schreef Lambiekje het volgende:
Dan heb je Cars nog niet gezien .. als ik eerlijk ben vind ik de graphics van over the edge een beetje gedateerd uit te zien. hoekerig en als ik de 'wereld' zo zie in Cars dan is de lat weer een tree hoger gelegd en weer door Pixar.
Qua verhaal vind ik het weer een another Madagascar
Eigenlijk vind ik technisch/grafisch gezien de niet-Pixar films als Dreamworks en ook 20th Century Fox Animation achter de feiten aan lopen. Geen vernieuwde hoogstandjes.
En de verhaaltjes zijn ook meestal niet bijster origineel, afgezien van Shrek.
Moet je na gaan dat Cars dus nog weer hoger ligt dan Incredibles.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:18 schreef hornage het volgende:
[..]
Ik heb Cars nog niet gezien nee, maar ik vind bijvoorbeeld ook de kwaliteit van het hoe het eruit ziet niet het belangrijkste, zo vond ik bijvoorbeeld Hoodwinked vermakelijker dan The Incredibles. Simpelweg omdat The Incredibles ook weer niet zo hilarisch is. Het ziet er zeker mooi uit, op een gegeven moment zag je gewoon nergens meer aan dat het allemaal CGI is, maar humor etc vind ik ook belangrijk.
Waar haal je de tijd toch steeds vandaanquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:02 schreef flyguy het volgende:
Monsters Inc
film van pixar dus is sowieso goed
8/10
Imagine me and you
Wist van te voren niet waar deze film over zou gaan dus maar gewoon aangedrukt.... na 5 minuten denk ik dat deze film nummer 678334663 uit de officele lijst van romcoms is. Maar wat blijkt het blijkt een film te zijn over lesbisch! en dat met Piper Perabo en 1 of andere lekkere Engelse wiens naam ik alweer ben vergeten. Als dat geen......... wordt........... dus wachten wachten en nog eens wachten, maar als de teller laat zien dat ik al 57 minuten en 47 seconden in de film zit lijkt die scene toch te komen..... oh wacht toch niet...... en uiteindelijk loopt alles goed af........... en dat is kut
6/10
geen ideequote:Op woensdag 28 juni 2006 15:01 schreef Doff het volgende:
[..]
Waar haal je de tijd toch steeds vandaan.
Bij Unleashed en The Punisher bedoel je.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:11 schreef Sokolsky het volgende:
Ik kan me lage waarderingen bij die twee films wel goed voorstellen hoor.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:12 schreef Doff het volgende:
[..]
Bij Unleashed en The Punisher bedoel je.
Dat ook, maar ook bij Pi en Mulholland Dr. Zelf vind ik Pi gewoon een vervelende film. Mulholland Dr vind ik geweldig, maar er zijn ook mensen die liever iets van een lineair plot zien. En dat is hun goed recht.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:12 schreef Doff het volgende:
[..]
Bij Unleashed en The Punisher bedoel je.
david lynch doet daar niet aanquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:41 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat ook, maar ook bij Pi en Mulholland Dr. Zelf vind ik Pi gewoon een vervelende film. Mulholland Dr vind ik geweldig, maar er zijn ook mensen die liever iets van een lineair plot zien. En dat is hun goed recht.
doe nou niet zo preciesquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Lineare verhalen?
Drie woorden: The Straight Story.
Om maar een voorbeeld te noemen.
Welke is dan de beste Pixar? En wat bedoel je verder met bovenstaande?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:27 schreef Timo20 het volgende:
Maar jammer genoeg zitten ook de onvermijdelijke moralen en cliches aanwezig. Dat is wat minder maar wel van te voren te verwachten.
Vond `m niet de beste Pixar maar het was wel weer erg vermakelijk.
de beste Pixar? moeilijk te zeggen: A Bug`s Life heb ik nog niet gezien, de rest wel. Waarschijnlijk de 2 Toy Story`s en Monster`s Inc.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:53 schreef donroyco het volgende:
[..]
Welke is dan de beste Pixar? En wat bedoel je verder met bovenstaande?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:44 schreef pascalheister het volgende:
een 9,5 zozo
maar ff downen danquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
ik zou zeggen: ga `m zien en oordeel zelf![]()
quote:
idd. een meesterwerk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ha een medestander
Echt een meesterwerkZat je ook in Pathe de Kuip?
daar kom ik nog maar zeldenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
![]()
![]()
gewoon in de bios gaan zien natuurlijk
[..]
dacht ik alquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |