Ook laatst gezien, wel oke film vond ik zelf.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef o-fiel het volgende:
V for Vendetta
MI2 is een slappe filmquote:Op zondag 28 mei 2006 22:22 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren nog een groot deel van Underworld meegekregen, wat toch vermakelijke pulp blijft. Iets wat ik over MI2 niet kan zeggen. Wat een over the top gekloot zeg..
En die kon er wel om lachen?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Scary Movie 4, wat een baggerzooi (mn vriendin wilde het kijken)
Vond het begin juist wel sterk. Introductie van wat maffe karakters, gave beelden en mooie humor. Sowieso gaaf filmpje natuurlijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Morrigun99 het volgende:
Calvaire
Waalse film in de trant van Misery. Begint oninteressant, maar bouwt langzaam op naar een sterke climax.
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Metallica: Some Kind of Monster (2004)
Ik hoop nooit iets gehad met Metalllica. Maar deze docu stond goed aangeschreven en wilde hem dus wel zien.
En het is idd een verschrikkelijk mooie documentaire geworden. Je krijgt als kijker echt het gevoel alsof je bij alle opnames aanwezig bent. Terwijl de bandleden je hun diepste geheimen, twijfels, gedachtes en emoties delen.
cijfer: 8.5
Ik ook. James Hetfield en Lars Ullrich die elkaar voor van alles uitmaken onder het mom van therapie.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.
Het plaatje wekt mijn interessequote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef Durbin het volgende:
When a Stranger Calls (2006, USA)
[afbeelding]
Jill wordt gevraagd als oppas voor de kinderen van een echtpaar in een afgelegen huis. Vanaf het begin ontvangt ze talloze telefoontjes, totdat ze plots ook een telefoontje krijgt van een onbekende man. Wanneer deze steeds vaker belt en dreigender wordt, raakt Jill steeds meer in paniek. Een remake van de gelijknamige versie uit 1979, welke ik overigens tot op het heden nog niet heb gezien, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Maar de remake op zich viel me zeker niet tegen. Ondanks een beperkt aantal elementen; het huis, het meisje en de dreigende telefoontjes, weet men de aandacht goed vast te houden. De beloofde plottwist is daarentegen geen echte plottwist en een climax blijft enigzins uit. Mocht ik cijfers gaan geven, een krappe 7.
Dat is toch wel duidelijk?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef dolle_hond het volgende:
maar juist essentiele zaken, als waarom het meisje zo'n hekel aan het kindje heeft, waren misschien de film wel ten goede gekomen.
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:43 schreef RuneRose het volgende:
Probeer het niet te 'begrijpen', probeer het eens echt te voelen, en dan kan je de film het best ervaren. Hierdoor heeft de film voor iedereen een verschillende betekenis en kan iedereen er iets mee. En daar ligt ook de kracht van Tarkovsky, hij wist prachtige diepgaande films te maken, maar omdat het puur op gevoel gaat is het niet alleen voor de elite, maar voor iedereen. 10/10
Dat kan ik dus niet. Als ik er geen verklaring aan kan geven (al is het mijn eigen foutieve verklaring), dan reken ik dat de film aan en gaat de waardering omlaag. Al moet ik zeggen dat ik daar bij Stalker geen problemen mee had, maar bij een Mulholland Dr. bijvoorbeeld stoort zoiets me enorm.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:17 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |