Ook laatst gezien, wel oke film vond ik zelf.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef o-fiel het volgende:
V for Vendetta
MI2 is een slappe filmquote:Op zondag 28 mei 2006 22:22 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren nog een groot deel van Underworld meegekregen, wat toch vermakelijke pulp blijft. Iets wat ik over MI2 niet kan zeggen. Wat een over the top gekloot zeg..
En die kon er wel om lachen?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:12 schreef ChRoNiC het volgende:
Scary Movie 4, wat een baggerzooi (mn vriendin wilde het kijken)
Vond het begin juist wel sterk. Introductie van wat maffe karakters, gave beelden en mooie humor. Sowieso gaaf filmpje natuurlijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:30 schreef Morrigun99 het volgende:
Calvaire
Waalse film in de trant van Misery. Begint oninteressant, maar bouwt langzaam op naar een sterke climax.
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Metallica: Some Kind of Monster (2004)
Ik hoop nooit iets gehad met Metalllica. Maar deze docu stond goed aangeschreven en wilde hem dus wel zien.
En het is idd een verschrikkelijk mooie documentaire geworden. Je krijgt als kijker echt het gevoel alsof je bij alle opnames aanwezig bent. Terwijl de bandleden je hun diepste geheimen, twijfels, gedachtes en emoties delen.
cijfer: 8.5
Ik ook. James Hetfield en Lars Ullrich die elkaar voor van alles uitmaken onder het mom van therapie.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:12 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Heb 'em gisteravond ook met veel plezier herkeken.
Het plaatje wekt mijn interessequote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef Durbin het volgende:
When a Stranger Calls (2006, USA)
[afbeelding]
Jill wordt gevraagd als oppas voor de kinderen van een echtpaar in een afgelegen huis. Vanaf het begin ontvangt ze talloze telefoontjes, totdat ze plots ook een telefoontje krijgt van een onbekende man. Wanneer deze steeds vaker belt en dreigender wordt, raakt Jill steeds meer in paniek. Een remake van de gelijknamige versie uit 1979, welke ik overigens tot op het heden nog niet heb gezien, dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Maar de remake op zich viel me zeker niet tegen. Ondanks een beperkt aantal elementen; het huis, het meisje en de dreigende telefoontjes, weet men de aandacht goed vast te houden. De beloofde plottwist is daarentegen geen echte plottwist en een climax blijft enigzins uit. Mocht ik cijfers gaan geven, een krappe 7.
Dat is toch wel duidelijk?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef dolle_hond het volgende:
maar juist essentiele zaken, als waarom het meisje zo'n hekel aan het kindje heeft, waren misschien de film wel ten goede gekomen.
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:43 schreef RuneRose het volgende:
Probeer het niet te 'begrijpen', probeer het eens echt te voelen, en dan kan je de film het best ervaren. Hierdoor heeft de film voor iedereen een verschillende betekenis en kan iedereen er iets mee. En daar ligt ook de kracht van Tarkovsky, hij wist prachtige diepgaande films te maken, maar omdat het puur op gevoel gaat is het niet alleen voor de elite, maar voor iedereen. 10/10
Dat kan ik dus niet. Als ik er geen verklaring aan kan geven (al is het mijn eigen foutieve verklaring), dan reken ik dat de film aan en gaat de waardering omlaag. Al moet ik zeggen dat ik daar bij Stalker geen problemen mee had, maar bij een Mulholland Dr. bijvoorbeeld stoort zoiets me enorm.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:17 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat duurt bij mij altijd even na het zien van een film; dat ik accepteer dat ik het niet moet gaan proberen te verklaren allemaal.![]()
Die twee alleen al in dezelfde zin noemen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:46 schreef Sokolsky het volgende:
"Audrey Hepburnesque lekker" vind ik een vreemde omschrijving Lonewolf. "Lekker" is van toepassing op snolletjes als JLH, niet op Audrey.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The more debt, the better
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:21 schreef Sai het volgende:
[..]
Die twee alleen al in dezelfde zin noemen..
Ze zou eens Hepburn moeten spelen. In een TV-film of iets dergelijks.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zou eens Hepburn moeten spelen. In een TV-film of iets dergelijks.
Ik vermoed dat hij 5.6 zou halen op IMDb. Ik ben er wel zeker van eigenlijk. Ik zou de nog iets jongere Hepburn dan laten spelen door Emmy Rossum.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat zou idd een goed idee zijn. Zeker omdat ze er zo op lijkt (imo)ik maak hier vast geen vrienden mee
Dat lijkt me ook goed mogelijk. Zeker als er 642 votes zijn. Steven Robman lijkt me wel een goede regisseur voor dit klusje.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij 5.6 zou halen op IMDb. Ik ben er wel zeker van eigenlijk. Ik zou de nog iets jongere Hepburn dan laten spelen door Emmy Rossum.
Zullen we deze discussie verplaatsen naar het 'Kevin Spacey is een beroerd acteur'-topic?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ze lijkt er gewoon heel erg op imo. En zeker in deze film, waar ze ook af en toe van die grote brillen draagt lijkt ze net op Audrey in Breakfast at Tiffany's.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:18 schreef Sai het volgende:
Factual errors: The real Audrey Hepburn didn't have huge tits.
Heel duidelijk dus .. wie het boek gelezen heeft is de film slecht en zo niet dan is het goed.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:19 schreef FallenAngel666 het volgende:
The Da Vinci Code
Vooropgesteld dat ik het boek niet gelezen heb vond ik de film erg goed!
Intrigerend verhaal.
Vanwege je referentiekader ?!quote:Op donderdag 1 juni 2006 01:30 schreef Sai het volgende:
Jeepers Creepers
Toen ik vijftien was wou ik hem heel graag zien, maar om mij onbekende redenen is dat toen niet gebeurd. Nu, vijf jaar later, wou ik dat ik hem toen had gezien, misschien dat ik er dan nog wat aan had gevonden. 4,5.
Ja.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:59 schreef Mirri het volgende:
Ik heb eeb film, en die is echt geweldig. Sweet November, een film met Keanu Reeves en Charlize Theron. Kennen jullie die film??
Ik heb het boek ook niet gelezen en vind de film weinig aan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heel duidelijk dus .. wie het boek gelezen heeft is de film slecht en zo niet dan is het goed.
maar Watts is dan ook een hele goede actrice.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Film met Naomi Watts die één van die duizende wannabe actrices speelt. Naomi is heel goed en volledig in staat deze film te dragen.
* o-fiel heeft 'm ook gezienquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:55 schreef mrsj het volgende:
The Da Vinci Code
Prima film, alleen jammer dat de film op bepaalde momenten achterblijft wat betreft't boek.
vond het boek dan ook iets beter.
al met al een hele dikke 8,5.
In hetzelfde lijstje staat Cutting Moments uit 1997. In principe is het een korte film van een krappe 30 minuten, maar ik heb de gelijknamige film gezien, waarbij Cutting Moments is aangevuld met vier andere korte filmpjes. Alle vijf verhalen hebben als gemeenschappelijk element dat de hoofdpersoon met een of andere psychose dient te leven. Bij de eerste vier filmpjes komt er geen spatje bloed aan te pas en zijn de verhalen over het algemeen inhoudsloos of flauw, één filmpje van een paar minuten daarop uitgezonderd. Het laatste gedeelte van de film, het daadwerkelijke Cutting Moments, is echter veel meer expliciet dan zijn voorgangers. We volgen de vader en moeder van een klein jongetje, waarvan de vader is veroordeeld voor seksueel misbruik van zijn zoon. De vrouw probeert op verschillende manieren het vroegere leven weer op te pakken en in een wanhoopspoging begint ze haar mond te schrobben, om vervolgens haar boven- en onderlip met een schaar af te knippen. De man is plotseling weer geïnteresseerd in zijn vrouw en het knip- en plakspel zet zich nog even in de slaapkamer voort. Voor de reguliere filmliefhebber zal de schaarscene wellicht redelijk aanstootgevend zijn, maar een derde plaats in de top 10 sickest movies ever is het in ieder geval niet waard. Zoals SOK ook al aangaf, er zijn erger. Overigens het lijstje :quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aftermath/Genesis
Het zijn 2 kortverhalen. Ik heb ze bekeken omdat Aftermath op 2 staat in de top 10 van de 10 sickest movies ever.
quote:10. Irrevesible
09. Men Behind The Sun
08. Salo: 120 Days of Sodom
07. Ichi The Killer
06. Murder Set Peices
05. Guinea Pig: Flower of Flesh and Blood
04. Cannibal Holocaust
03. Cutting Moments (Short Film)
02. Aftermath (Short Film)
01. August Underground's Mordum
Forum Opties | |
---|---|