nog ff wat aftikken:
The Miracle Woman![]()
BS speelt een jonge vrouw, wiens vader een dominee is. als haar vader sterft, wordt ze opgevangen door Hornsby, een buitenstaander. hij belooft haar te helpen met wraakneming op de dorpsgemeenschap. ze wordt sister fallon, een soort jomanda.
ze is er echter zelf niet gelukkig mee en wordt uitgebuit. Hornsby vindt het dan ook helemaal niks dat sister Fallon verliefd wordt op een blinde man. zeker omdat hij haar wil hebben.
best leuke film, alhoewel de religieuze scenes wat langdradig zijn. desondanks zit er een anti-kerkelijke achtergrond in, maar ook een pro-god aspect. het laveren tussen deze 2 kanten wordt goed naar voren gebracht, mede dankzij het sterke spel van BS.
Brutti, Sporchi e Cattivi![]()
chaotisch, hilarische film over een gezin in Rome dat met zo'n 30 personen in een 1kamer huisje in een ghettowijk woont. eigenlijk heeft de hele familie een hekel aan de vader, Giacinte , die een fortuin van de verzekering heeft gekregen wegens een ongeluk, waardoor hij aan 1 oog blind is.
iedereen wil zijn geld roven, maar Giacinte verstopt het elke dag ergens anders.
als vader ergens een hoer opduikelt en die mee naar huis neemt, beraamt de moeder des huizes de moord op haar man.
heel leuke film, die bitterheid met humor goed weet te combineren. ik was er best veel van vergeten, geloof dat ik m 25 jaar geleden had gezien.
Der Totmacher![]()
waarin Gotz Georg laat zien wat een geweldig acteur hij is. hij speelt Fritz Haarmann, die minstens 17 jongens heeft vermoord. de film speelt zich in 1 ruimte af, maar je voelt daarin geen beperking. in tegendeel. je voelt als het ware de speelruimte die hij krijgt van de ondervrager, die moet bepalen of FH gek is of niet.
de manier waarop FH daar mee speelt, is fascinerend. deze tweede keer eigenlijk meer dan de vorige keer dat ik de film zag. aangezien de vraag wat er gaat gebeuren niet meer aanwezig is, ligt de focus meer op het spel van GG. en het viel me nu meer op dan de andere keren, dat dit wellicht zijn beste acteerprestatie is.
Eierdiebe![]()
een duitse student zakt ineens in elkaar van de pijn. diagnose: teelbalkanker. na de 1e operatie, blijken er uitzaaiingen te zijn. de arts wil opereren, maar hij kiest zelf voor chemokuur. ondertussen groeit zijn twijfel over de kwaliteit van het ziekenhuis, over de oprechtheid van de bedoelingen. daarnaast ontmoet hij suzanne, een patiente op wie hij verliefd wordt. zijn twee kamergenoten, nickel en harry, zijn fervente horrorfanaten. toch ontstaat er een verbondenheid, omdat ze lotgenoten zijn.
prachtig mooie zwarte komedie. de cast is goed op dreef, zowel de patienten als de verplegers, als de familie. ook steekt het verhaal goed in elkaar en zijn de komische, spannende en dramatische elementen goed op elkaar afgestemd.
en dat van de regisseur van Flightplan.