Suc6!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:56 schreef Sylvana het volgende:
Uhm, dat examen van Giorgio kan er wel uit, is al geweest
Vrijdagochtend om half 8 nog 1 lesje *gaap* en dan maandagochtend om 8 uur weer afrijden
En hopen dat die pilletjes hun werk gedaan hebben dan
Thnx!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Suc6!
Wanneer was je ook alweer begonnen met rijles?
jos zn ava mag ook wel bij de lessers weg.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:56 schreef Sylvana het volgende:
Uhm, dat examen van Giorgio kan er wel uit, is al geweest
Vrijdagochtend om half 8 nog 1 lesje *gaap* en dan maandagochtend om 8 uur weer afrijden
En hopen dat die pilletjes hun werk gedaan hebben dan
gewoon dit zinnetje zoeken:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jos zn ava mag ook wel bij de lessers weg.
En nee ik doe het niet, ik vind de OP veel te ingewikkeld om aan te passen
morgen om 11 uur weer les....
ik leste altijd dinsdag en donderdag om 11 uur, maar tegenwooridg werk ik elke ochtend tot 12:30 dus moet ik alle somzettennaja, het is niet anders....
Nietes, want ik mag weer beginnen met lessen voor mijn groot rijbewijsquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jos zn ava mag ook wel bij de lessers weg.
En nee ik doe het niet, ik vind de OP veel te ingewikkeld om aan te passen
morgen om 11 uur weer les....
ik leste altijd dinsdag en donderdag om 11 uur, maar tegenwooridg werk ik elke ochtend tot 12:30 dus moet ik alle somzettennaja, het is niet anders....
oh ja das waar ookquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:17 schreef JosvG het volgende:
[..]
Nietes, want ik mag weer beginnen met lessen voor mijn groot rijbewijs
Mijn theorie-examens staan ook al vermeld.
En een beetje mijn avatar uit de OP weghalenquote:
* Helemaal mee eens isquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Sylvana, deze keer ga je het halen..
wanneer moet je dan? of wil je dat niet zeggen??quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik hoop in max. deel 55 mijn rijbewijs te hebben!*nagelbijt*
Heel veel succes alvastquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik hoop in max. deel 55 mijn rijbewijs te hebben!*nagelbijt*
Dan quote je 40 keer dezelfde reactie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
en ik ben zo bang dat ik dan 40 x moet uitleggen waarom ik gezakt ben
That would be mequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:23 schreef Robin__ het volgende:
Mijn dank trouwens aan degene die topic 52 en 53 al in de wiki had gezet
je bent niet de enige die daar benieuwd naar isquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:04 schreef crossover het volgende:
TVP. Ben wel benieuwd of Sylvana nou eindelijk slaagt
Moet lukken
Alvast veel succesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:39 schreef Shirley het volgende:
Zo, ik sta wel bijzonder in de lijstErgens in juni...maar wanneer?
Ik denk dat ze bedoelt irl (hier hoef je het iig niet 40 keer te vertellenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dan quote je 40 keer dezelfde reactie..
backquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:43 schreef Thrilled het volgende:
over 10 minuutjes 2 uurtjes rijdenwe gaan straatje keren geloof ik, benieuwd wat we de rest van de les gaan doen hehe
Klinkt goedquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
back
ging wel goed, straatje keren is een eitje, moet nog wel iets rustiger aan doen.. verder snelwegen ge-oefend (in/uitvoegen), eigelijk alles een beetje herhalen.. mn rij-instructeur is tevreden en ik ben goed op weg...
gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef Mahsun het volgende:
Yes geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!
GEFELICITEERDquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef Mahsun het volgende:
Yes geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!In 1 keer.Ben zo blij en opgelucht.Nooit meer rijles.Had het echt gehad daarmee.Examen stelt geen hol voor.Hij vroeg me wat dingen over de auto.Handrem, ruitenwissers etc.Daarna misschien half uurtje rijden.Stukje snel weg en fileparkeren.Ik was zenuwachtig maar dat was echt helemaal niet nodig.Beetje slap zitten ouwehoeren met de examinator die een beetje naar buiten zat te staren heel de tijd.WAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik hoop dat idee over 5 dagen ook te hebbenquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb trouwens precies hetzelfde idee over het examen nu, gewoon ff rondje rijden en dat papiertje halen.
Thnx allemaalquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
GEFELICITEERD![]()
Ik heb trouwens precies hetzelfde idee over het examen nu, gewoon ff rondje rijden en dat papiertje halen.
Daarom zeg ik ook dat ik dat idee nu heb, eerst had ik ook zenuwen hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:47 schreef Mahsun het volgende:
[..]
Thnx allemaal![]()
Ja maarja achteraf praten is altidj makkelijk![]()
Zo lekker hard muziek aan en rondjes rijden![]()
Ik ga wel naar me ouders toe dan van het weekendquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:19 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zo
Word vrijdag 18 en zaterdag m'n eerste rijles, dus iedereen in Apeldoorn en omgeving.. beware
Deventer is niet omgeving Apeldoornquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik ga wel naar me ouders toe dan van het weekend
Veel plezier met je eerste les
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef Mahsun het volgende:
Yes geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!In 1 keer.Ben zo blij en opgelucht.Nooit meer rijles.Had het echt gehad daarmee.Examen stelt geen hol voor.Hij vroeg me wat dingen over de auto.Handrem, ruitenwissers etc.Daarna misschien half uurtje rijden.Stukje snel weg en fileparkeren.Ik was zenuwachtig maar dat was echt helemaal niet nodig.Beetje slap zitten ouwehoeren met de examinator die een beetje naar buiten zat te staren heel de tijd.WAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hmmm feijenoord he.........quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:18 schreef Mahsun het volgende:
nee joh, dat verleer je echt niet hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:38 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb dus afgelopen vrijdag in 1x mijn rijbewijs gehaald, maar ik kan pas over 2 weken gaan rijden, want dan krijg ik de auto van mijn pa. Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met rijlessen en veel lessen gehad (zo'n 100), maar dus wel in 1x geslaagd.
Ik moet dus 2 weken wachten met rijden, ik weet dat ik moet onderhouden, maar dat kan dus pas over 2 weken. Is dat niet slecht om 2 weken te wachten? Verslijt de rijvaardigheid dan??
Ik denk inderdaad ook dat je zodra je weer even in de auto zit het weer te pakken hebtquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:38 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb dus afgelopen vrijdag in 1x mijn rijbewijs gehaald, maar ik kan pas over 2 weken gaan rijden, want dan krijg ik de auto van mijn pa. Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met rijlessen en veel lessen gehad (zo'n 100), maar dus wel in 1x geslaagd.
Ik moet dus 2 weken wachten met rijden, ik weet dat ik moet onderhouden, maar dat kan dus pas over 2 weken. Is dat niet slecht om 2 weken te wachten? Verslijt de rijvaardigheid dan??
ja, fucking snel? leuk hoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 02:27 schreef zijle het volgende:
Vanavond m'n eerste les gehad, ging best goed!Mocht al zelf schakelen enzo, we reden zowel in de bebouwde kom als op de buitenwegen, dus het gas erop
Ik les trouwens in een Peugeot 407 2.0 HDi, fucking snelle bak!
Nouja, met die wachttijden bij het CBR hoop ik het ook, maar ben bang dat het niet gaat lukken, aangezien de wachttijd in de meeste plaatsen al bijna 3 maanden isquote:Op donderdag 25 mei 2006 03:07 schreef zijle het volgende:
Volgens mijn instructeur is een pakket van 20 lessen wel voldoende, ik wil em ongeveer begin/half augustus hebben
ik wil hem het liefst ook voor september hebben. volgende week ff overleggen met de instructeur. hoop dat 20-25 lessen voldoende moet zijnquote:Op donderdag 25 mei 2006 03:07 schreef zijle het volgende:
Volgens mijn instructeur is een pakket van 20 lessen wel voldoende, ik wil em ongeveer begin/half augustus hebben
3 maandenquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja, met die wachttijden bij het CBR hoop ik het ook, maar ben bang dat het niet gaat lukken, aangezien de wachttijd in de meeste plaatsen al bijna 3 maanden is
Maar veel plezier met lessen iig!
Ben je nu wel hellingproof?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:51 schreef jorienvdherik het volgende:
lessen ging wel goed, verrichtingen voor donderdag (ttt) gingen goed. alleen keer met hellingproof viel de motor uit. en gelijk in begin met wegrijden ook, moest ff wennen
In leusden kun je als je nu zakt pas in september weerquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:49 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
3 maanden![]()
ik dacht dat het in arnhem 8 weken was, tiel weet ik niet...
Oeh mooie bak, en zeker snel genoeg om in te lessenquote:Op donderdag 25 mei 2006 02:27 schreef zijle het volgende:
Ik les trouwens in een Peugeot 407 2.0 HDi, fucking snelle bak!
toeristenroute genomenquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef Robin__ het volgende:
dat doe ik dus niet meer (gelijk ook zo'n beetej de enige belevenis tijdens heel die les.. en we hebben gerard joling gespot in laren)
Ik moest ook wel een aantal keer op mn snelheid letten, voor je het weet rijd je te snel. Vooral als je van buiten de stad weer de stad in rijdt, dus van 80 naar 50. Lijkt echt een slakkengangetje danquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Oeh mooie bak, en zeker snel genoeg om in te lessen
Heb mezelf de vorige keer nogal vergist in de snelheid van mijn lesauto (eveneens 2 liter turbo diesel)
Op de oprit naar de snelweg, erg scherp, je moest zeg maar een half rondje, maar in het midden een stukje rechtuit.. ook de invoeg strook daarna is redelijk kort (dacht ik dan.. viel mee, dacht dat ik ergens anders was) dus ik trok even wat verder door in zn 3.. die twee bochtjes kon je nemen met 50-60 ofzo. zonder turbo trekt ie al lekker.. maar dan boven de 3000rpm gaat het nog ff een stuk harder
denk dat ik met 80+ die 2e bocht invloog.. ging gelukkig allemaal goed, het gevaar was dat als jenog net ff wat harder gaat je gelijk door kan schieten de rechterbaan van de snelweg op
![]()
![]()
dat doe ik dus niet meer (gelijk ook zo'n beetej de enige belevenis tijdens heel die les.. en we hebben gerard joling gespot in laren)
Ja.. heb ik ook best veel moeite mee gehad in het begin.. laat ik het zo zeggen, je went eraan (en na een tijdje, als je wat meer gereden hebt, word het weer wat moeilijker merk ik) wees blij dat je het een slakkengangetje vind, rustig kijken en goed overzicht houden (een vriendin van mij vond het doodeng om harder als 50 te rijden, en 20 in woonwijken, alles ging te snel zei zequote:Op donderdag 25 mei 2006 12:48 schreef zijle het volgende:
[..]
Ik moest ook wel een aantal keer op mn snelheid letten, voor je het weet rijd je te snel. Vooral als je van buiten de stad weer de stad in rijdt, dus van 80 naar 50. Lijkt echt een slakkengangetje dan![]()
normaal gaat wel goedquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:54 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ben je nu wel hellingproof?
Ik ben gisteren naar medische keuring geweest voor groot rijbewijs, en alles is in orde, dus ik mag officieel beginnen
JosvG is hier net aan begonnen!quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:44 schreef Ridocar het volgende:
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maargoed.
Ik wil m'n C (en C-E) gaan halen. Is er iemand die mij precies kan vertellen hoe het zit met dat ccv-b?
Ik heb op verschillende sites gekeken, maar ik weet nu niet of het verplicht is of niet.
Ik ga nog niet bij een transportbedrijf aan de slag ofzo.
En wat zijn de kosten voor de complete opleiding? (ruwe schatting)
Zomaar vergeten doe je niet, maar als je niet zeker van jezelf bent, vraag dan iemand om mee te rijden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:38 schreef IceHeat het volgende:
Ik zag het. (nu pas ingelezenquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
JosvG is hier net aan begonnen!Dus ik zou zeggen vraag het hem!
Yup, someone will tag along.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zomaar vergeten doe je niet, maar als je niet zeker van jezelf bent, vraag dan iemand om mee te rijden.
Verder is het als beginnend bestuurder verstandig om zoveel mogelijk voorrangswegen nemen (hoef je het minste niet op alles tegelijk te letten). Als je een beetje vertrouwd bent, kun je eens een kleiner straatje proberen, een 30-km/h-zone, woonwijk enzovoort.
Droom je weleens voorspellend? Dan mag het CBR wel rekening met je houden maandagquote:Op vrijdag 26 mei 2006 06:57 schreef Sylvana het volgende:
OMG, k heb al een leuke droom gehad over het afrijden![]()
![]()
Ik moest afrijden en me instructeur was het vergeten, dus toen gingen me ma, stiefpa en me broertje mee achterin. Nadat ik half uurtje gereden had terug naar het CBR, en daar moesten alle kandidaten in een kring gaan zitten. De examninators vertelden hoe ze het gedaan hadden en daarna kreeg iedereen een briefje met zijn score. Je moest minimaal 40 van de 60 punten hebben en ik had er 43Toen ik helemaal blij buiten kwam stond daar de HELE familie ( dus ook allemaal achter-achter-ooms en tantes me op te wachten ( stuk of 200 man) Die gingen me eerst allemaal feliciteren en daarna gingen we terug naar me ouders huis. Daar stond een grote versierde kar en daar werd ik mee door de stad gereden, terwijl langs de weg allemaal mensen achter dranghekken stonden te juichen en te klappen
![]()
![]()
Zo eerst maar eens rijlessen, k vind het wel erg vroeg hoor
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 06:57 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Ik moest afrijden en me instructeur was het vergeten, dus toen gingen me ma, stiefpa en me broertje mee achterin. Nadat ik half uurtje gereden had terug naar het CBR, en daar moesten alle kandidaten in een kring gaan zitten. De examninators vertelden hoe ze het gedaan hadden en daarna kreeg iedereen een briefje met zijn score. Je moest minimaal 40 van de 60 punten hebben en ik had er 43Toen ik helemaal blij buiten kwam stond daar de HELE familie ( dus ook allemaal achter-achter-ooms en tantes me op te wachten ( stuk of 200 man) Die gingen me eerst allemaal feliciteren en daarna gingen we terug naar me ouders huis. Daar stond een grote versierde kar en daar werd ik mee door de stad gereden, terwijl langs de weg allemaal mensen achter dranghekken stonden te juichen en te klappen
![]()
![]()
Zo eerst maar eens rijlessen, k vind het wel erg vroeg hoor
Dat is idd de enige reden. Een diesel heeft ook bij lage toerentallen een groot koppel en een stuk meer vermogen dan een benzine. Daar staat tegenover dat een benzinemotor een groter toerenbereik en meer vermogen 'bovenin' heeft. Dat komt door de eigenschappen van de brandstoffen. Diesel is olie, benzine (olieprodukt) is erg vluchtig. Benzine ontbrandt ook sneller (vandaar hogere toerentallen tov diesel). Stationair toerental van beide typen motoren ontlopen elkaar niet zoveel. Benzine tussen 800-1000 Diesel tussen 600-900, maar als je een keer probeert om weg te rijden met een diesel of een benzine zonder gas te geven, zul je idd merken dat een diesel onderin sterker is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook begrepen, maar als ik er over nadenk snap ik niet wat die brandstof toevoer er toe doet.. benzine en diesel zijn vandaag de dag allebei injectie motoren, wat ik hoorde dus was dat een benzine injectie motor, op het moment dat je je gas loslaat helemaal geen brandstof meer inspuit (maarja hij moet dan alsnog stationair gaan lopen, dus rond de 1000rpm zou ie zichzelf dan aan moeten houden, door toch brandstof in te gaan spuiten) en dat als je op het moment dat er geen brandstof ingespoten word de koppeling op laat komen zonder gas te geven het snel einde verhaal is.. nou moet je dat sowieso niet doen dus lijkt me niet relevant..(en je kan ook remmen op de motor dus het lijkt me eigenlijk onzin) Het lijkt me niet dat een diesel injectie en benzine injectie motor anders werken wat dat betreft..
Diesel motoren hebben meer koppel bij lage toeren als benzine motoren, dat is gewoon een feit en volgens mij is dat ook gewoon de enige reden waarom hij minder snel af zou slaan (maarja een benzine motor maakt stationair weer meer toeren als een diesel, dus dat zou het verschil enigsinds goed moeten maken)
Hier rijdt een Saab 93 1.8t als leswagen (2.0 benzineorgel met low pressure-turbo) Hij rijdt overigens wel op gas, dus goedkoper. Het is niet de makkelijkste auto, want de wagen is groot en het vergt goed samenspel tussen koppeling en gas bij het rijden, maar de leerlingen krijgen het toch makkelijk aangeleerd.quote:Misschien iemand die dit kan verhelderen? (vannelle weet het vast) trouwens zijn niet alle lesautos diesels, er zijn een aantal scholen met benzine autos (wat onlogisch is, hij slaat waarschijnlijk sneller af tijdens de lessen, hij gebruikt meer, duurdere, brandstof, hij gaan minder lang mee als een diesel en heeft waarschijnlijk meer onderhoud nodig, zeker als ie net zo lang meemoet)
Leuk verhaal.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 06:57 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Oh oke.. enige benzine auto waar ik met regelmaat in zit (passagier) is een oud beestje van een vriend van me.. stationair begint bij hem bij 1200 en gaat dan langzaam omhoog naar de 1700.. en dan weer omlaag.. en dan weer omhoogquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:24 schreef Ridocar het volgende:
Stationair toerental van beide typen motoren ontlopen elkaar niet zoveel. Benzine tussen 800-1000 Diesel tussen 600-900
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:32 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Oh oke.. enige benzine auto waar ik met regelmaat in zit (passagier) is een oud beestje van een vriend van me.. stationair begint bij hem bij 1200 en gaat dan langzaam omhoog naar de 1700.. en dan weer omlaag.. en dan weer omhoog
Bedankt voor je uitleg
CCV-B is je chauffeursdiploma, kortweg hetzelfde als theorie voor je auto. Het is verplicht voordat je ook maar mag beginnen met lessen, en het bestaat uit 3 onderdelen, verkeer (hetzelfde als theorie eigenlijk, gewoon de regeltjes) + adminstratie + techniek. Die laatste 2 spreken ook wel voor zich denk ik.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:44 schreef Ridocar het volgende:
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maargoed.
Ik wil m'n C (en C-E) gaan halen. Is er iemand die mij precies kan vertellen hoe het zit met dat ccv-b?
Ik heb op verschillende sites gekeken, maar ik weet nu niet of het verplicht is of niet.
Ik ga nog niet bij een transportbedrijf aan de slag ofzo.
En wat zijn de kosten voor de complete opleiding? (ruwe schatting)
Zoals je ziet is het een stuk duurder dan B rijbewijs, maar je moet voor jouw prijzen maar bij je eigen rijschool informerenquote:http://www.leeuw-verkeer.nl/
Vrachtwagen (C):
Rijles (60 minuten) -> ¤51,50
Praktijkexamen -> ¤287,50
Intest (120 minuten) -> ¤103,00
Aanhanger / Oplegger achter vrachtwagen (CE):
Rijles (60 minuten) -> ¤62,50
Praktijkexamen -> ¤307,50
Intest (120 minuten) -> ¤125,00
CCV-b cursussen:
Verkeer (BVC/BVD) incl. lesmateriaal en examen -> ¤249
Administratie (BAGV/BAPV) incl. lesmateriaal en examen -> ¤249
Techniek (BTE) incl. lesmateriaal en examen -> ¤249
Algemeen:
Medische keuring -> ¤38,50
Eigen verklaring -> ¤23,00
Alle cursussen zijn BTW-vrij i.v.m. beroepsopleiding
Kom op zeg, je kunt echt dat examen wel halen. Als je nou gewoon overdreven veel in de spiegels kijkt, en even oplet waar je de snelheidsborden ziet staan enzo. Zo veel is het allemaal niet, je moet er de positieve kant van inzien! Je gaat morgen een rondje rijden, je doet zoveel spiegelen dat de examinator er gek van wordt, en je let een beetje op je snelheid. De rest komt dan allemaal vanzelf, als je maar een beetje rustig in die auto zit!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
Waarom wil het na 1,5 jaar gewoon nog niet lukken?
Vandaag laatste rijles voor me 3e examen en het gaat gewoon nog steeds totaal niet goedProbleem is dat ik nog steeds geen inzicht heb, niet ver genoeg vooruit kijk en dat ik niet onthou waar ik gereden heb, waardoor elke situatie weer "nieuw" voor me is, ik overal weer moet kijken hoe iets precies zit, en het dus gewoon na 1,5 jaar nog steeds geen automatisme is geworden
En ik maak nog steeds zulke stomme fouten, en dan niet af en toe, nee de hele tijd
Heb er dus ook echt totaal geen vertrouwen meer in. na 1,5 jaar gewoon nog zo slecht rijden, me instructeur zei ook dat het wel leek alsof ik weer met me 1e rijles bezig was
![]()
Ik vraag me soms echt af waar ik aan begonnen ben, echt frustrerend dit![]()
Gevalletje examenstress?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
Vandaag laatste rijles voor me 3e examen en het gaat gewoon nog steeds totaal niet goedProbleem is dat ik nog steeds geen inzicht heb, niet ver genoeg vooruit kijk en dat ik niet onthou waar ik gereden heb, waardoor elke situatie weer "nieuw" voor me is, ik overal weer moet kijken hoe iets precies zit, en het dus gewoon na 1,5 jaar nog steeds geen automatisme is geworden
En ik maak nog steeds zulke stomme fouten, en dan niet af en toe, nee de hele tijd
Heb er dus ook echt totaal geen vertrouwen meer in. na 1,5 jaar gewoon nog zo slecht rijden, me instructeur zei ook dat het wel leek alsof ik weer met me 1e rijles bezig was
![]()
Dat gevoel heeft denk ik iedereen nog wel eens hoor, alleen maakt je instructeur ook niet echt opbeurende opmerkingen, wat een eikelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
![]()
Kweetniet of het helpt, maar wat ik vaak doe, is "door de voorruit van mijn voorligger" kijken, zodat je de auto die dáár weer voor rijdt, ziet. Dan kun je nog sneller reageren op wat je voorligger doet, immers je weet de situatie gelijktijdig met je voorgangerquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:42 schreef Chr1st1aan het volgende:
Of misschien gaan inzien dat je niet geschikt bent om auto te rijden op een veilige manier?!
Ik lees anders toch echt dat dit niet iets is van de afgelopen les maar dat er gewoon geen verbetering in zit. Dat is helemaal niet negatief dat is gewoon realistisch zijn. En dan kan het misschien spanning zijn door de les voor het examen maargoed, dan moet je het nórmaal gesproken dus wel kunnen. En als je al anderhalf jaar aan het lessen bent...tjah dat vind ík persoonlijk wel heel lang (maargoed daar zijn excusen voor).quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:49 schreef rena het volgende:
[..]Waar slaat dat nou weer op? Ik denk dat als je het even niet meer ziet zitten met autorijden je altijd wel negatief over je eigen kunnen praat, maar ik denk dat Sylvana best kan rijden en dat ze gewoon een tikkie down was vanmiddag.
![]()
Oke, nu snap ik je beterquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:55 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Ik lees anders toch echt dat dit niet iets is van de afgelopen les maar dat er gewoon geen verbetering in zit. Dat is helemaal niet negatief dat is gewoon realistisch zijn. En dan kan het misschien spanning zijn door de les voor het examen maargoed, dan moet je het nórmaal gesproken dus wel kunnen. En als je al anderhalf jaar aan het lessen bent...tjah dat vind ík persoonlijk wel heel lang (maargoed daar zijn excusen voor).
Je doet net of het een schande is om niet goed te kunnen rijden, niet iedereen kan het gewoon klaar, ik zou dan eens naar mezelf gaan kijken of ik het uberhaupt wel kan. En dan kán het natuurlijk zijn dat je het met het examen redelijk doet waardoor je gaat slagen, maar ik zou dan wel steeds met een kut gevoel in de auto zitten wetende dat ik het eigenlijk nog niet goed kan. (vooruit kijken etc.) Zijn toch wel vaak dingen die je heel veel ellende (en schade) kunnen besparen.
hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:43 schreef FritsFluitketel het volgende:
Oja en kan als het goed is begin augustus m'n afrijden
Ach, dan kan je in ieder geval op een leeg circuit rijdenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegen
ik hoop eind augustus, begin september ook wel klaar te zijn. dinsdag bij de eerste rijles vond de instructeur dat ik het snel oppikte. autorijden dan.
met de snelheid, borden, medeverkeersgangers hield ik even geen rekening![]()
Bedenk dat het misschien wel automatisme is, maar dat het er niet uitkwam. Dit klinkt een beetje vergezocht, maar bij mij werkt het soms wel zo. Mijn lessen gaan altijd met ups en downs, les goed, les minder, les beter, waarbij ik in mijn mindere lessen ook rijd alsof het de eerste rijles is. Vaak zit het er de les daarna dan weer in, waardoor het weer goed gaat. Ook al zei je instructeur dat je reed alsof het de eerste les was, je hebt echt wel veel dingen geleerd in de tussentijd! Ga ervoor op je examen, wees continu bewust van wat je doet... Dan maak je echt kans om te slagen. Echt waarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
![]()
Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk moet je een goede basis hebben om niet als wegpiraat te starten, maar rijles is in vergelijking met het rijden met rijbewijs echt onnatuurlijk. Je weet nu al dagen van tevoren dat je dan en dan op exact dat tijdstip in de auto stapt, met iemand naast je die regelmatig wat op te merken heeft (dat kan ook aan mijn rijden liggen natuurlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef rena het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik je beterIk vind het lastig om over zoiets te oordelen. Want in principe kun je alles wel leren denk ik, ook door ervaring opdoen en zo, en het echte rijden begint pas na je examen zegt iedereen. Niet dat ik altijd af ga op wat iedereen zegt.
![]()
Bedanktquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:05 schreef JosvG het volgende:
[..]
CCV-B is je chauffeursdiploma, kortweg hetzelfde als theorie voor je auto. Het is verplicht voordat je ook maar mag beginnen met lessen, en het bestaat uit 3 onderdelen, verkeer (hetzelfde als theorie eigenlijk, gewoon de regeltjes) + adminstratie + techniek. Die laatste 2 spreken ook wel voor zich denk ik.
De 3 onderdelen moet je cursussen voor volgen, en ook 3 examens voor maken. Een normale cursus duurt 6 weken in de avond per onderdeel, maar bij je rijschool moet je maar informeren hoe dat zit. Ik doe bijvoorbeeld (bij uitzondering, normaal niet mogelijk!) een snelcursus van 3 weken.
Dan moet je nog beginnen met het lessen als je dat klaar hebt. Ik heb hier een prijslijst liggen van mijn rijschool, ik zal even de prijzen overtypen:
[..]
Zoals je ziet is het een stuk duurder dan B rijbewijs, maar je moet voor jouw prijzen maar bij je eigen rijschool informeren
Iets van 10 weken had hij het over, hij zou van de week meteen bellen iigquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegen
ik hoop eind augustus, begin september ook wel klaar te zijn. dinsdag bij de eerste rijles vond de instructeur dat ik het snel oppikte. autorijden dan.
met de snelheid, borden, medeverkeersgangers hield ik even geen rekening![]()
Hee popje, niet van dat negatieve gezeur, je moet eens even goed naar mij luisterenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
![]()
1. Techniek is 1 jaar geldig, verkeer en administratie 2 jaar.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bedankt, Ik ben een stuk wijzer geworden van bovenstaande dan van 3 uur googlen.
Nog een paar kleine vraagjes.
1. Als ik het goed begrepen heb, mag je niet lessen voor je je CCV-B hebt. Hoelang zijn die onderdelen geldig? maw, hoelang mag ik dan over m'n C doen?
2. Hoeveel lessen is het gemiddeld tot het examen?
Idd, ga ervoor, want het zit in je! Succes!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:48 schreef rena het volgende:
Sylvana, alvast heel veel succes morgen![]()
Ik ga super hard voor je duimen meid
!
Bij deze.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:43 schreef bravo het volgende:
Kom op jongens! Allemaal sylvana suc6 wensen!!!!
SUC6!!!!!!!!!!!!!!
Als ze geslaagd isquote:Op zondag 28 mei 2006 22:49 schreef Yankee_One het volgende:
Volgens mij leest ze dit topic morgen half 10 pas weer
Ik rij in een Mercedes Benz A170, oftewel de baby Benz. Ik vind het een lekker compact wagentje die lekker rijdt.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:18 schreef Jaguarized het volgende:
Succes!![]()
![]()
In wat voor auto rijden jullie nou allemaal? En is het soort/type auto belangrijk vind je?
Nee, geen ervaring mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:41 schreef its_me_ het volgende:
Heeft iemand al ervaring met deze rijschool: http://www.nul-zes.nu/index.htm
De prijzen zijn zeer laag, alleen lijkt het mij alsof er een addertje onder het gras zit?
23 euro voor 45 minuten.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:41 schreef its_me_ het volgende:
Nou Sylvana, veel succes morgen!
Heeft iemand al ervaring met deze rijschool: http://www.nul-zes.nu/index.htm
De prijzen zijn zeer laag, alleen lijkt het mij alsof er een addertje onder het gras zit?
quote:Op maandag 29 mei 2006 00:12 schreef IceHeat het volgende:
Succes Sylvana!
Ik dacht ook net als jij dat ook ik het nooit kon, maar kon het toch!! Als ik het kan, kan jij het ook
Nee hoor, kom toch nog ff snel kijkenquote:Op zondag 28 mei 2006 22:49 schreef Yankee_One het volgende:
Volgens mij leest ze dit topic morgen half 10 pas weer
quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Het ging echt fantastisch![]()
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Bijzondere verrichtingen ging
Geen ingrepen gehad
Had er echt een goed gevoel over, zo goed had ik nog nooit gereden
Maarja, dan heb je een pietlut als examninator
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
Ik ga me theorieboeken dus maar weer opzoeken
Damn, ik had echt serieus verwacht dat je geslaagd zou zijn, en zo te zien heb je ook supergoed gereden. Als je hiermee je zelfvertrouwen terughebt is dat in ieder geval 1 punt. Laten we dan maar zeggen dat je het in ieder geval de volgende keer haalt als je zo goed kunt rijdenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
kan niet woar wezenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?quote:Op maandag 29 mei 2006 11:49 schreef Blapiet het volgende:
Vrijdag geslaagd voor m'n speciale verrichtingen![]()
Vanmiddag 15:00 theorie, goed geleerd, moet lukken.
Als ik die binnen heb hoef ik alleen nog maar praktijkexamen te doen![]()
Das idd wel vreemd ja, want met je TTT moet je je theorie al hebbenquote:Op maandag 29 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?
Hoe dan ook,gefeliciteerd en succes vanmiddag
Mag je dan wel vast een intest doen?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
1. Techniek is 1 jaar geldig, verkeer en administratie 2 jaar.
2. Mij is verteld dat het gemiddelde 24 lessen is, maar dat verschild heel erg veel per stad. Zo is het in Amsterdam veel meer dan in Eindhoven (waar ik zit).
Ik zou zeggen, als je begint doe dan eerst een intest, dan weten ze op hoeveel lessen je ongeveer moet rekenen.
Ik denk dat het om een motorrijbewijs gaat.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?
Hoe dan ook,gefeliciteerd en succes vanmiddag
Hmm, dat is een goede vraag, dat weet ik zo niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag je dan wel vast een intest doen?
Of moet je dan ook eerst je 'theorie' hebben?
Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staatquote:Op maandag 29 mei 2006 16:01 schreef Scharrelkip het volgende:
Ff een vraagje: Midden juli ga ik verhuizen en nou is het ws zo dat ik mijn theorie haal als ik nog op mijn oude adres woon en mijn praktijk op mijn nieuwe adres. Weet iemand hoe dat in zn werk gaat? Moet ik dan weer een nieuwe GBA aanvragen bij de gemeente ofzo?
Hoe zit dat überhaupt met verhuizen en je rijbewijs, want daar staat toch je adres op?
Balen dat je zo'n examinator had! Maar je hebt wel gemerkt dat je het kan. Met een examinator moet iedereen een beetje geluk hebben, volgende keer gaat het zeker lukken!quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad
dat is om je niet helemaal meteen af te krakenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Okee dankquote:Op maandag 29 mei 2006 16:08 schreef Faithy het volgende:
[..]
Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staat![]()
Weet ik.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...
dat ligt aan de rijschool natuurlijk..quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen en aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Ik twee weken!quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Faithy het volgende:
nou ja, ik heb nu bijna twee jaar mn autorijbewijs, en het is gewoon té tricky om zoiets over het hoofd te zien, omdat je bij die ene rotonde wel goed terugschakelde.. zeg maar..
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen... En, om de woorden van mijn meerijdende instructrice te gebruiken: "ik mag het misschien niet zeggen, maar het is ook wel een eikel". En toen ik zei dat ik bij 95% waarschijnlijk wel geslaagd was, sprak ze me niet tegen. Enige verschil is dat mijn examinator gewoon begon met "ik vond het nog niet goed genoeg"quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad
balen dat jij ook gezakt bentquote:Op maandag 29 mei 2006 17:39 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen...
maandag aangemeld, woensdag eerste lesquote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staanquote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
* Rembooo heeft roze papiertje in de pocket
Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Precies. Mevrouw denkt het allemaal beter te weten.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()
Hahaha... optimistje.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:02 schreef Yankee_One het volgende:
Morgen mag ik voor de 2e keer rijden![]()
Hopen dat ik de stad uit mag
Als het goed is krijg ik morgen de theorie boeken, kunnen we daar over 2/3 weken examen in doen. Ik zal ook eens vragen hoeveel lessen hij denkt dat ik nodig heb, kunnen we examen al plannen.
* Zin in![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!quote:Op maandag 29 mei 2006 19:29 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hahaha... optimistje.Theorie leren is opzich een makkie, maar het is raadzaam om pas na een les of 10 theorie te gaan doen, puur omdat je dan de meeste situaties al hebt meegemaakt, wat het makkelijker maakt om je theorie examen te maken. En praktijkexamen zou ik helemaal mee wachten als ik jou was.
Je hebt morgen pas je tweede les, en je moet nog zoveel leren, als je nu een examen zou plannen die bv. over 2 maanden is, heb je grote kans dat je er nog helemaal niet klaar voor bent, en dan zak je geheid. Maar goed, dit is een tip van mij, wat je uiteindelijk doet moet je zelf weten.
Ik ben in augustus begonnen en leste ook twee keer per week totdat ik examen ging doen. In februari theorie gehaald en n april kon ik pas voor het eerst afrijden. Dus tot april 2 keer per week gelest, en ik had het vrij snel onder de knie, dacht ook dat ik het zo zou halen, ook erg gemotiveerd enzovoorts. Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar hou rekening ermee dat je langer bezig zult zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:47 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!
praktijkexamen wil ik begin september ongeveer doen = 14 weken - minus vakanties. mimimaal 2x per week lessen, moet lukken toch?
bedankt voor je advies, maar theorie ga ik toch zo snel mogelijk halen. ik heb ook verschillende keren gelezen dat je sneller leert wanneer je aan het autorijden bent en je beheerst de regels, vandaar
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
Precies ja, ik heb dat ook altijdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()
En ik kan haar ook al niet uitstaanquote:
Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bentquote:Op maandag 29 mei 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En ik kan haar ook al niet uitstaan
Maar dat is nit alleen hier op Fok, dat was al begonnnen op fastfw, toen ze mij voor arrogant begon uit te maken
eindelijk!!!!!quote:Op maandag 29 mei 2006 20:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bent
Ik geloof dat ze ooit een weddenschap wilde houden hoe vaak ik zou zakken, voordat ik was begonnen met lessen, omdat ze het schijnbaar beter wist [/hap]
Dat is niet (altijd) waar, ik rij ook bij een kleine rijschool (alleen mijn instructrice) en zij koopt steeds ruim van te voren zoveel mogelijk plaatsen in, als ze geen leerlingen voor die plaatsen heeft verkoopt ze ze weer aan andere rijscholen. Ik ben 2 weken geleden gezakt en morgen ga ik voor de herkansing. Het is gewoon persoonsafhankelijk, hoe hard wil de instructeur voor zijn leerlingen lopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:49 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.
Wat was de naam van de examinator?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
balen dat jij ook gezakt bentEn nee, ik rij niet in Groningen, maar in Amersfoort, dus das niet echt in de buurt
waarom heeft het dan toch zo lang geduurd?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik ben in augustus begonnen en leste ook twee keer per week totdat ik examen ging doen. In februari theorie gehaald en n april kon ik pas voor het eerst afrijden. Dus tot april 2 keer per week gelest, en ik had het vrij snel onder de knie, dacht ook dat ik het zo zou halen, ook erg gemotiveerd enzovoorts. Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar hou rekening ermee dat je langer bezig zult zijn.
2e keerquote:
Natuurlijk ga ik door, anders is het helemaal zonde van het geld en heb er nu weer hartstikke veel vertrouwen in. Het ging gewoon zo goed vandaag, nou moet het de volgende keer wel lukkenquote:Op maandag 29 mei 2006 21:50 schreef its_me_ het volgende:
Wat kut Sylvana!
Hoe zie je de toekomst? Ga je wel door?
Ik had echt al wel verwacht dat het bij je examen ineens een stuk beter zou gaan. Ik had ook vlak voor mijn examen nog 2 uur les waar ik echt kut reed. Maar ik kan me niet voorstellen dat je na zoveel lessen als jij gehad had nog niet kunt rijden, dus volgende keer haal je het gewoon makkelijkquote:Op maandag 29 mei 2006 22:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik door, anders is het helemaal zonde van het geld en heb er nu weer hartstikke veel vertrouwen in. Het ging gewoon zo goed vandaag, nou moet het de volgende keer wel lukken( tenzij ik weer zo'n mierenneuker heb natuurlijk
)
Omdat je niet zomaar alles meteen onder de knie krijgt. Gemiddeld heeft iemand 40 á 45 lessen voor ie z'n rijbewijs heeft. Ik heb er nu 51 weg, wel wat meer lesuren weg. Maar toen ik voor de eerste keer afreed had ik 38 lessen gedaan, en moet binnenkort voor de 3e keer op. Natuurlijk verschilt het wel per persoon, maar ik schaar mezelf nu even onder de gemiddelde lesser.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:20 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
waarom heeft het dan toch zo lang geduurd?
grapjasquote:Op maandag 29 mei 2006 23:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Was je verkouden en zei je per ongeluk: "Bôguhh bedeer Beulbeester"?
Die heb ik de eerste keer ook gehad. Best een schappelijke kerel vond ik. Misschien een beetje te precies. Hij is ook de hoofd-examinator.quote:
Rij er de volgende keer overheenquote:Op maandag 29 mei 2006 23:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
grapjas
hou maar op over die man, want ik ben echt in staat om hem te vermoorden
Ook weer een reden waarom ik in de Mercedes C klasse wil.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:29 schreef Rembooo het volgende:
[..]
2e keerEerste keer wel terecht gezakt, had gewoon mijn geadviseerde pakket afgemaakt en toen examen gedaan, maar was er eigenlijk nog niet klaar voor (achteraf gepraat dan, maar toch).
Zojuist voor het eerst in de auto van mn ouders rondgecruised (Saab 95 2.3, oudje, rijdt prima though), is echt ff wennen. Het is een nogal brede, lange, lompe auto in vergelijking met mijn lesauto, maar als je eraan gewend bent rijdt het echt zéér relaxt, je zit minder rond te stuiteren en te schokken dan in zo'n semi-sportief autootje als mijn lesauto (Opel Astra turbodiesel geval).
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
gefeli!
nu ik nog, ik word steeds zenuwachtiger![]()
Dank uquote:
whehe, maak je maar geen zorgen, gewoon goed opletten tijdens je rijles, en doen wat er gezegd wordtquote:
We gingen een beetje door de stad cruisen, vooral op spiegels de nadruk gelegd. Was in het begin even goed nadenken maar verder ging het wel okéquote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:24 schreef Faithy het volgende:
das mooiwat heb je allemaal zelf al mogen doen?
Auto beheersing is ook t makkelijkstequote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:42 schreef zijle het volgende:
[..]
We gingen een beetje door de stad cruisen, vooral op spiegels de nadruk gelegd. Was in het begin even goed nadenken maar verder ging het wel okéDe auto zelf beheers al redelijk goed, koppeling en schakelen enzo. Nu de rest nog
![]()
Ik kom uit almere ja, ik zit bij elmersquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:26 schreef Robin__ het volgende:
Kwam jij niet uit almere? Bij welke rijschool zit je?
Waar rij je mee?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:38 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik kom uit almere ja, ik zit bij elmers
Bij wie rij je?quote:
Ja! Ben de weg al opgeweest, best leuk maar vind het toch wel moeilijk. Alles zo in 1 keer. Maar het schakelen, remmen gassen ging wel aardig.quote:
Je lest toch niet in Hengelo of wel?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:53 schreef Markster het volgende:
[..]
Hij heet Albert. En thx, maar ik ben alweer terug
écht?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:56 schreef Markster het volgende:
[..]
(...) Ja! Ben de weg al opgeweest, (...)
Dit moet je voor het examen idd even afleren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo, net de laatste officiele rijles voor mijn examen gehad
het ging wel ok, ik trap alleen te veel onnodig de koppeling in [verkeerd aangeleerd automatisme], en ik had ergens verkeerd voorgesorteerd voor rechts af slaan
verder ging het wel goed
*nagelbijt*
ik weet de naam van mijn examinator, meneer de vos [leiden]
ben benieuwd, mijn instructeur zei dat het wel een relaxte man was.
probleem met ontkoppelen is dat je A) vooruit kan schieten en B) mensen je niet direct zien (af) remmen...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb hem nooit in de bocht in hoor! laat hem alleen vlak van te voren weer opkomen
en met afremmen ook koppelen, terwijl dat niet hoeft
Feli!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:07 schreef Kroen het volgende:
Hoi
Vorige maand was ik dus gezakt voor rij examen B maar vandaag wel geslaagd!
Denk ik meld 't even
Gefeliciteerd!quote:
En jij ook gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:07 schreef Kroen het volgende:
Hoi
Denk ik meld 't even
In de tijd ertussen nog 3 lessen genomen, m'n instructeur zei dat ik er nog 2 had moeten nemen maar ik had er eigenlijk wel genoeg van. Gelukkig geslaagd!
Totaal 43 lessen gehad.
Jammer! Misschien een kalmeringsmiddeltje nemen volgende keer? Daar is al aardig wat over geschreven in de afgelopen topics. Vanmorgen zag ik Rob Oudkerk (oké, die heeft misschien wat alternatieve dingen gedaan, maar hij is huisarts, daar gaat het nu even omquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef Ms_Furious het volgende:
Om alle blije berichten een beetje naar beneden te halen, ik ben gezakt vanmiddag. Groot gelijk ook van die examinator, ik reed echt als een debiel gewoon. Natuurlijk toen ik wegreed na het examen reed ik wel weer supergoed. Leuk joh examenvrees. Ik ben boos op mezelf![]()
volgende keer beter, johquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef Ms_Furious het volgende:
Om alle blije berichten een beetje naar beneden te halen, ik ben gezakt vanmiddag. Groot gelijk ook van die examinator, ik reed echt als een debiel gewoon. Natuurlijk toen ik wegreed na het examen reed ik wel weer supergoed. Leuk joh examenvrees. Ik ben boos op mezelf![]()
zul je zien gaat het vandaag voor geen meterquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:10 schreef jorienvdherik het volgende:
over 2 uur rijden, ff veel parkeren enzo oefenen voor donderdag
wat moest je doen bij die intakeles dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:18 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zaterdag had ik m'n intakeles, nu zometeen mag ik m'n eerste echte les van 2*50 min
Beginnetje maken met rijden en veel praten over de te nemen lessen enzo, dus wél gereden maar vooral geluldquote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:33 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
wat moest je doen bij die intakeles dan?
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:07 schreef Kroen het volgende:
Hoi
Balen zegquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:41 schreef Ms_Furious het volgende:
10-15 lessen gemiddeld denk ikquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:23 schreef Markster het volgende:
Na hoeveel lessen wordt dat schakel/rem/gas gebeuren eigenlijk een beetje automatisme? Ik vind het behoorlijk veel om te onthouden
idd das wel knap ja! sylvanaquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:23 schreef TNA het volgende:
Sylvana, ik vind het sportief van je dat je ondanks alle rijlesfrustratie die je ongetwijfeld zult hebben toch zo positief bent voor iedereen
thnxquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:23 schreef TNA het volgende:
Sylvana, ik vind het sportief van je dat je ondanks alle rijlesfrustratie die je ongetwijfeld zult hebben toch zo positief bent voor iedereen
Och, maak je niet druk, t komt vanzelf welquote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:23 schreef Markster het volgende:
Na hoeveel lessen wordt dat schakel/rem/gas gebeuren eigenlijk een beetje automatisme? Ik vind het behoorlijk veel om te onthouden
Hm ja dat ben ik ook al vaak vergeten, een keer bij de auto van me pa, de volgende morge was die weer de straat opgeroldquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:51 schreef FritsFluitketel het volgende:
Oja en bij de eerste keer wegrijden stond de handrem er nog op.. maargoed.. dat vergeet ik niet meer
Hoop ik
Dankjequote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:22 schreef TNA het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
En jij ook gefeliciteerdDrie lessen ertussen is wel weinig, ik neem aan dat je de eerste keer op iets lulligs bent gezakt? Hoe lang zat er tussen je eerste en tweede examen?
Dat heb ik dus nooit gehad, geen eens een gewone brommerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:35 schreef 14.gif het volgende:
[..]
Och, maak je niet druk, t komt vanzelf wel
Ik had t vrij snel onder de knie, maar ik had ook het voordeel dat ik al 2 jaar ook gewend ben aan het schakelen enzo op mn brommer
same here hoorquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:12 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat heb ik dus nooit gehad, geen eens een gewone brommer
Nee, gewoon 80 (in z'n 5) en dan terugschakelen naar z'n 2 op een rotonde te nemen, moet bij het op laten komen van de koppeling dan iets bijremmen om niet in één keer naar voren te schieten, verder gaat het lekkerquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:53 schreef 14.gif het volgende:
Hoe hoog is hoge snelheid?
Ben je gelijk de eerste les de snelweg op gegaan?![]()
Het kijken lijkt me het ergstquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
same here hoorhet gewone rijden hd ik al wel vrij snel onder de knie, maarja, de rest heb ik ruim een jaar over gedaan inmiddels
of je laat de koppeling niet zo snel opkomenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:14 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Nee, gewoon 80 (in z'n 5) en dan terugschakelen naar z'n 2 op een rotonde te nemen, moet bij het op laten komen van de koppeling dan iets bijremmen om niet in één keer naar voren te schieten, verder gaat het lekker
Hm, ik rij ook af in Alkmaar, dus ik hoop maar dat ze mijn eventuele herexamen eerder kunnen plannenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:09 schreef Kroen het volgende:
[..]
Best vervelend als ik nu weer was gezakt, want het CBR hier in Alkmaar schijnt echt helemaal vol te zitten. Ik geloof dat het volgende examen dan pas eind juli had gekund
Dan ga je met ingetrapte koppeling de bocht in.. mag ook niet dus eerder terug schakelen, alles rustiger doen. Tenminste ik ga er van uit dat ie gewoon te laat begint met remmen en niet genoeg de tijd neemt.. (heb ik ook wel eens last vanquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:23 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
of je laat de koppeling niet zo snel opkomen
Als je de auto gaat proberen af te remmen door de koppeling langzaam op te laten komen is die zo versleten, je moet van tevoren weten met welke snelheid je in welke versnelling kan zitten, en daar je rem- en schakelgedrag op afstemmen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:23 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
of je laat de koppeling niet zo snel opkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |