abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:37:12 #51
149645 Mahsun
Feyenoord Rotterdam
pi_38174283
yo bedankt allemaal
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:38:23 #52
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_38174336
Ik heb een vraag. Ik heb dus afgelopen vrijdag in 1x mijn rijbewijs gehaald, maar ik kan pas over 2 weken gaan rijden, want dan krijg ik de auto van mijn pa. Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met rijlessen en veel lessen gehad (zo'n 100), maar dus wel in 1x geslaagd.

Ik moet dus 2 weken wachten met rijden, ik weet dat ik moet onderhouden, maar dat kan dus pas over 2 weken. Is dat niet slecht om 2 weken te wachten? Verslijt de rijvaardigheid dan??
pi_38174431
Mahsun, Gefeliciteerd!!!! Ben je in Rotterdam afgereden? Noord of Zuid en als je op Zuid heb gereden, wie was jouw examinator?

Brrr t gaat zo hard, maar niet hard genoeg ik wil een auto kopen!! Heel veel succes alvast Sylvana. Ik hoop dat je het haalt, geeft mij ook hoop voor dinsdag hahaha. Ben zo benieuwd. Valt me op dat het een goede week is trouwens voor de afrijders!

Ik weet nu trouwens bij wie ik ga afrijden dinsdag, mijn instructrice kent de examinator helaas niet, hopen maar dat het een beetje relaxte vent is.
;)
pi_38174444
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:38 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb dus afgelopen vrijdag in 1x mijn rijbewijs gehaald, maar ik kan pas over 2 weken gaan rijden, want dan krijg ik de auto van mijn pa. Ik heb behoorlijk wat moeite gehad met rijlessen en veel lessen gehad (zo'n 100), maar dus wel in 1x geslaagd.

Ik moet dus 2 weken wachten met rijden, ik weet dat ik moet onderhouden, maar dat kan dus pas over 2 weken. Is dat niet slecht om 2 weken te wachten? Verslijt de rijvaardigheid dan??
nee joh, dat verleer je echt niet hoor zeker niet na 100 lessen.. je zit toch niet elke les te denken van: ehmmmm hoe ging het ook alweer? dat is nu echt wel automatisme bij je hoor, geen zorgen
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:41:22 #55
88233 Steve
Still the best.
pi_38174450
Zo'n vaart zal het niet lopen IceHeat, 2 weken is echt niet veel hoor.
Je hebt nu zoveel gereden dat je echt wel een soort automatisme hebt. En anders zit je er na 5 minuten wel weer helemaal in.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:27:01 #56
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38176472
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:38 schreef IceHeat het volgende:

Ik denk inderdaad ook dat je zodra je weer even in de auto zit het weer te pakken hebt Misschien voor je eigen gevoel in het begin nog fijn om te rijden met iemand naast je.
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:51:37 #57
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38184849
morgen om 08.30 lessen :S
pi_38188756
Vanavond m'n eerste les gehad, ging best goed! Mocht al zelf schakelen enzo, we reden zowel in de bebouwde kom als op de buitenwegen, dus het gas erop Ik les trouwens in een Peugeot 407 2.0 HDi, fucking snelle bak!
pi_38188863
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:27 schreef zijle het volgende:
Vanavond m'n eerste les gehad, ging best goed! Mocht al zelf schakelen enzo, we reden zowel in de bebouwde kom als op de buitenwegen, dus het gas erop Ik les trouwens in een Peugeot 407 2.0 HDi, fucking snelle bak!
ja, fucking snel? leuk hoor

heb je al planning enzo voor je examen of hoeveel lessen je nodig hebt?

Welkom bij het kluppie
pi_38189105
Volgens mijn instructeur is een pakket van 20 lessen wel voldoende, ik wil em ongeveer begin/half augustus hebben
pi_38192804
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 03:07 schreef zijle het volgende:
Volgens mijn instructeur is een pakket van 20 lessen wel voldoende, ik wil em ongeveer begin/half augustus hebben
Nouja, met die wachttijden bij het CBR hoop ik het ook, maar ben bang dat het niet gaat lukken, aangezien de wachttijd in de meeste plaatsen al bijna 3 maanden is

Maar veel plezier met lessen iig!
pi_38192866
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 03:07 schreef zijle het volgende:
ik wil hem het liefst ook voor september hebben. volgende week ff overleggen met de instructeur. hoop dat 20-25 lessen voldoende moet zijn
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_38192915
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja, met die wachttijden bij het CBR hoop ik het ook, maar ben bang dat het niet gaat lukken, aangezien de wachttijd in de meeste plaatsen al bijna 3 maanden is

Maar veel plezier met lessen iig!
3 maanden

ik dacht dat het in arnhem 8 weken was, tiel weet ik niet...
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:51:33 #64
139407 jorienvdherik
pi_38192957
lessen ging wel goed, verrichtingen voor donderdag (ttt) gingen goed. alleen keer met hellingproof viel de motor uit. en gelijk in begin met wegrijden ook, moest ff wennen
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:54:55 #65
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38193071
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:51 schreef jorienvdherik het volgende:
lessen ging wel goed, verrichtingen voor donderdag (ttt) gingen goed. alleen keer met hellingproof viel de motor uit. en gelijk in begin met wegrijden ook, moest ff wennen
Ben je nu wel hellingproof?
Ik ben gisteren naar medische keuring geweest voor groot rijbewijs, en alles is in orde, dus ik mag officieel beginnen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_38193983
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:49 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

3 maanden

ik dacht dat het in arnhem 8 weken was, tiel weet ik niet...
In leusden kun je als je nu zakt pas in september weer

en bij andere cbr's is wachttijd tussen 8 en 12 weken, maar 12 weken is dus geen uitzondering
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:24:51 #67
87694 Robin__
letitredno
pi_38194029
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:27 schreef zijle het volgende:
Ik les trouwens in een Peugeot 407 2.0 HDi, fucking snelle bak!
Oeh mooie bak, en zeker snel genoeg om in te lessen

Heb mezelf de vorige keer nogal vergist in de snelheid van mijn lesauto (eveneens 2 liter turbo diesel)

Op de oprit naar de snelweg, erg scherp, je moest zeg maar een half rondje, maar in het midden een stukje rechtuit.. ook de invoeg strook daarna is redelijk kort (dacht ik dan.. viel mee, dacht dat ik ergens anders was ) dus ik trok even wat verder door in zn 3.. die twee bochtjes kon je nemen met 50-60 ofzo. zonder turbo trekt ie al lekker.. maar dan boven de 3000rpm gaat het nog ff een stuk harder denk dat ik met 80+ die 2e bocht invloog.. ging gelukkig allemaal goed, het gevaar was dat als jenog net ff wat harder gaat je gelijk door kan schieten de rechterbaan van de snelweg op

dat doe ik dus niet meer (gelijk ook zo'n beetej de enige belevenis tijdens heel die les.. en we hebben gerard joling gespot in laren )
pi_38194724
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef Robin__ het volgende:
dat doe ik dus niet meer (gelijk ook zo'n beetej de enige belevenis tijdens heel die les.. en we hebben gerard joling gespot in laren )
toeristenroute genomen
pi_38194892
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:24 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Oeh mooie bak, en zeker snel genoeg om in te lessen

Heb mezelf de vorige keer nogal vergist in de snelheid van mijn lesauto (eveneens 2 liter turbo diesel)

Op de oprit naar de snelweg, erg scherp, je moest zeg maar een half rondje, maar in het midden een stukje rechtuit.. ook de invoeg strook daarna is redelijk kort (dacht ik dan.. viel mee, dacht dat ik ergens anders was ) dus ik trok even wat verder door in zn 3.. die twee bochtjes kon je nemen met 50-60 ofzo. zonder turbo trekt ie al lekker.. maar dan boven de 3000rpm gaat het nog ff een stuk harder denk dat ik met 80+ die 2e bocht invloog.. ging gelukkig allemaal goed, het gevaar was dat als jenog net ff wat harder gaat je gelijk door kan schieten de rechterbaan van de snelweg op

Ik moest ook wel een aantal keer op mn snelheid letten, voor je het weet rijd je te snel. Vooral als je van buiten de stad weer de stad in rijdt, dus van 80 naar 50. Lijkt echt een slakkengangetje dan
  donderdag 25 mei 2006 @ 12:50:31 #70
87694 Robin__
letitredno
pi_38194960
Nah gewoon rondje Laren.. veel onoverzichtelijke kruispunten enzo vandaar dat we erheen gingen. Laren is echt een typisch oud dorpje, grote huizen, omringt door groen, rustig, in het gooi.. dus gaan veel 'bn-ers' er wonen.. zitten ook paar omroepen waaronder talpa Ziet dr altijd ook veel dikke autos (niet dat die netjes rijden) en soms gerard joling in dat roze clowns pak van m
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:06:13 #71
87694 Robin__
letitredno
pi_38195541
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:48 schreef zijle het volgende:

[..]

Ik moest ook wel een aantal keer op mn snelheid letten, voor je het weet rijd je te snel. Vooral als je van buiten de stad weer de stad in rijdt, dus van 80 naar 50. Lijkt echt een slakkengangetje dan
Ja.. heb ik ook best veel moeite mee gehad in het begin.. laat ik het zo zeggen, je went eraan (en na een tijdje, als je wat meer gereden hebt, word het weer wat moeilijker merk ik) wees blij dat je het een slakkengangetje vind, rustig kijken en goed overzicht houden (een vriendin van mij vond het doodeng om harder als 50 te rijden, en 20 in woonwijken, alles ging te snel zei ze )

Toch is het wel fijn om een auto te hebben met wat 'reserves', zeker op de snelweg enzo, mocht er eens een keer iets niet zo lekker uitkomen kan je en snel versnellen en snel afremmen (dat kan met iedere auto wel) Heb ook wel eens les gehad in een wat mindere auto, je kan wel lekker doortrappen over het algemeen, zonder dat je echt snel te hard gaat, maar op de snelweg vond ik 110 wel hard genoeg..

Veel plezier met lessen wanneer mag je weer?
pi_38196243
Dankjewel, ik ben blij dat ik nu eindelijk mag beginnen! Volgende week mag ik gelijk 2 keer, dinsdagmorgen en vrijdagmorgen
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:37:08 #73
139407 jorienvdherik
pi_38196655
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:54 schreef JosvG het volgende:

[..]

Ben je nu wel hellingproof?
Ik ben gisteren naar medische keuring geweest voor groot rijbewijs, en alles is in orde, dus ik mag officieel beginnen
normaal gaat wel goed
pi_38204550
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maargoed.

Ik wil m'n C (en C-E) gaan halen. Is er iemand die mij precies kan vertellen hoe het zit met dat ccv-b?
Ik heb op verschillende sites gekeken, maar ik weet nu niet of het verplicht is of niet.
Ik ga nog niet bij een transportbedrijf aan de slag ofzo.

En wat zijn de kosten voor de complete opleiding? (ruwe schatting)
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_38204560
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:44 schreef Ridocar het volgende:
Ben er een tijdje tussenuit geweest, maargoed.

Ik wil m'n C (en C-E) gaan halen. Is er iemand die mij precies kan vertellen hoe het zit met dat ccv-b?
Ik heb op verschillende sites gekeken, maar ik weet nu niet of het verplicht is of niet.
Ik ga nog niet bij een transportbedrijf aan de slag ofzo.

En wat zijn de kosten voor de complete opleiding? (ruwe schatting)
JosvG is hier net aan begonnen! Dus ik zou zeggen vraag het hem!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')