Ik denk dat het om een motorrijbewijs gaat.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?
Hoe dan ook,gefeliciteerd en succes vanmiddag
Hmm, dat is een goede vraag, dat weet ik zo niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag je dan wel vast een intest doen?
Of moet je dan ook eerst je 'theorie' hebben?
Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staatquote:Op maandag 29 mei 2006 16:01 schreef Scharrelkip het volgende:
Ff een vraagje: Midden juli ga ik verhuizen en nou is het ws zo dat ik mijn theorie haal als ik nog op mijn oude adres woon en mijn praktijk op mijn nieuwe adres. Weet iemand hoe dat in zn werk gaat? Moet ik dan weer een nieuwe GBA aanvragen bij de gemeente ofzo?
Hoe zit dat überhaupt met verhuizen en je rijbewijs, want daar staat toch je adres op?
Balen dat je zo'n examinator had! Maar je hebt wel gemerkt dat je het kan. Met een examinator moet iedereen een beetje geluk hebben, volgende keer gaat het zeker lukken!quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Het ging echt fantastisch![]()
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Bijzondere verrichtingen ging
Geen ingrepen gehad
Had er echt een goed gevoel over, zo goed had ik nog nooit gereden
Maarja, dan heb je een pietlut als examninator
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
Ik ga me theorieboeken dus maar weer opzoeken
dat is om je niet helemaal meteen af te krakenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
Okee dankquote:Op maandag 29 mei 2006 16:08 schreef Faithy het volgende:
[..]
Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staat![]()
Weet ik.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...
dat ligt aan de rijschool natuurlijk..quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen en aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Ik twee weken!quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Faithy het volgende:
nou ja, ik heb nu bijna twee jaar mn autorijbewijs, en het is gewoon té tricky om zoiets over het hoofd te zien, omdat je bij die ene rotonde wel goed terugschakelde.. zeg maar..
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen... En, om de woorden van mijn meerijdende instructrice te gebruiken: "ik mag het misschien niet zeggen, maar het is ook wel een eikel". En toen ik zei dat ik bij 95% waarschijnlijk wel geslaagd was, sprak ze me niet tegen. Enige verschil is dat mijn examinator gewoon begon met "ik vond het nog niet goed genoeg"quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Het ging echt fantastisch![]()
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Bijzondere verrichtingen ging
Geen ingrepen gehad
Had er echt een goed gevoel over, zo goed had ik nog nooit gereden
Maarja, dan heb je een pietlut als examninator
Ik ga me theorieboeken dus maar weer opzoeken
balen dat jij ook gezakt bentquote:Op maandag 29 mei 2006 17:39 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen...
maandag aangemeld, woensdag eerste lesquote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staanquote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
* Rembooo heeft roze papiertje in de pocket
Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?
Precies. Mevrouw denkt het allemaal beter te weten.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()
Hahaha... optimistje.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:02 schreef Yankee_One het volgende:
Morgen mag ik voor de 2e keer rijden![]()
Hopen dat ik de stad uit mag
Als het goed is krijg ik morgen de theorie boeken, kunnen we daar over 2/3 weken examen in doen. Ik zal ook eens vragen hoeveel lessen hij denkt dat ik nodig heb, kunnen we examen al plannen.
* Zin in![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!quote:Op maandag 29 mei 2006 19:29 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hahaha... optimistje.Theorie leren is opzich een makkie, maar het is raadzaam om pas na een les of 10 theorie te gaan doen, puur omdat je dan de meeste situaties al hebt meegemaakt, wat het makkelijker maakt om je theorie examen te maken. En praktijkexamen zou ik helemaal mee wachten als ik jou was.
Je hebt morgen pas je tweede les, en je moet nog zoveel leren, als je nu een examen zou plannen die bv. over 2 maanden is, heb je grote kans dat je er nog helemaal niet klaar voor bent, en dan zak je geheid. Maar goed, dit is een tip van mij, wat je uiteindelijk doet moet je zelf weten.
Ik ben in augustus begonnen en leste ook twee keer per week totdat ik examen ging doen. In februari theorie gehaald en n april kon ik pas voor het eerst afrijden. Dus tot april 2 keer per week gelest, en ik had het vrij snel onder de knie, dacht ook dat ik het zo zou halen, ook erg gemotiveerd enzovoorts. Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar hou rekening ermee dat je langer bezig zult zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:47 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!
praktijkexamen wil ik begin september ongeveer doen = 14 weken - minus vakanties. mimimaal 2x per week lessen, moet lukken toch?
bedankt voor je advies, maar theorie ga ik toch zo snel mogelijk halen. ik heb ook verschillende keren gelezen dat je sneller leert wanneer je aan het autorijden bent en je beheerst de regels, vandaar
gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
Precies ja, ik heb dat ook altijdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()
En ik kan haar ook al niet uitstaanquote:
Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bentquote:Op maandag 29 mei 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En ik kan haar ook al niet uitstaan
Maar dat is nit alleen hier op Fok, dat was al begonnnen op fastfw, toen ze mij voor arrogant begon uit te maken
eindelijk!!!!!quote:Op maandag 29 mei 2006 20:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bent
Ik geloof dat ze ooit een weddenschap wilde houden hoe vaak ik zou zakken, voordat ik was begonnen met lessen, omdat ze het schijnbaar beter wist [/hap]
Dat is niet (altijd) waar, ik rij ook bij een kleine rijschool (alleen mijn instructrice) en zij koopt steeds ruim van te voren zoveel mogelijk plaatsen in, als ze geen leerlingen voor die plaatsen heeft verkoopt ze ze weer aan andere rijscholen. Ik ben 2 weken geleden gezakt en morgen ga ik voor de herkansing. Het is gewoon persoonsafhankelijk, hoe hard wil de instructeur voor zijn leerlingen lopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:49 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.
Wat was de naam van de examinator?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
balen dat jij ook gezakt bentEn nee, ik rij niet in Groningen, maar in Amersfoort, dus das niet echt in de buurt
waarom heeft het dan toch zo lang geduurd?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:58 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik ben in augustus begonnen en leste ook twee keer per week totdat ik examen ging doen. In februari theorie gehaald en n april kon ik pas voor het eerst afrijden. Dus tot april 2 keer per week gelest, en ik had het vrij snel onder de knie, dacht ook dat ik het zo zou halen, ook erg gemotiveerd enzovoorts. Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar hou rekening ermee dat je langer bezig zult zijn.
2e keerquote:
Natuurlijk ga ik door, anders is het helemaal zonde van het geld en heb er nu weer hartstikke veel vertrouwen in. Het ging gewoon zo goed vandaag, nou moet het de volgende keer wel lukkenquote:Op maandag 29 mei 2006 21:50 schreef its_me_ het volgende:
Wat kut Sylvana!
Hoe zie je de toekomst? Ga je wel door?
Ik had echt al wel verwacht dat het bij je examen ineens een stuk beter zou gaan. Ik had ook vlak voor mijn examen nog 2 uur les waar ik echt kut reed. Maar ik kan me niet voorstellen dat je na zoveel lessen als jij gehad had nog niet kunt rijden, dus volgende keer haal je het gewoon makkelijkquote:Op maandag 29 mei 2006 22:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik door, anders is het helemaal zonde van het geld en heb er nu weer hartstikke veel vertrouwen in. Het ging gewoon zo goed vandaag, nou moet het de volgende keer wel lukken( tenzij ik weer zo'n mierenneuker heb natuurlijk
)
Omdat je niet zomaar alles meteen onder de knie krijgt. Gemiddeld heeft iemand 40 á 45 lessen voor ie z'n rijbewijs heeft. Ik heb er nu 51 weg, wel wat meer lesuren weg. Maar toen ik voor de eerste keer afreed had ik 38 lessen gedaan, en moet binnenkort voor de 3e keer op. Natuurlijk verschilt het wel per persoon, maar ik schaar mezelf nu even onder de gemiddelde lesser.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:20 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
waarom heeft het dan toch zo lang geduurd?
grapjasquote:Op maandag 29 mei 2006 23:52 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Was je verkouden en zei je per ongeluk: "Bôguhh bedeer Beulbeester"?
Die heb ik de eerste keer ook gehad. Best een schappelijke kerel vond ik. Misschien een beetje te precies. Hij is ook de hoofd-examinator.quote:
Rij er de volgende keer overheenquote:Op maandag 29 mei 2006 23:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
grapjas
hou maar op over die man, want ik ben echt in staat om hem te vermoorden
Ook weer een reden waarom ik in de Mercedes C klasse wil.quote:Op maandag 29 mei 2006 22:29 schreef Rembooo het volgende:
[..]
2e keerEerste keer wel terecht gezakt, had gewoon mijn geadviseerde pakket afgemaakt en toen examen gedaan, maar was er eigenlijk nog niet klaar voor (achteraf gepraat dan, maar toch).
Zojuist voor het eerst in de auto van mn ouders rondgecruised (Saab 95 2.3, oudje, rijdt prima though), is echt ff wennen. Het is een nogal brede, lange, lompe auto in vergelijking met mijn lesauto, maar als je eraan gewend bent rijdt het echt zéér relaxt, je zit minder rond te stuiteren en te schokken dan in zo'n semi-sportief autootje als mijn lesauto (Opel Astra turbodiesel geval).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |