quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:Het ging echt fantastisch
![]()
Invoegen ging
![]()
Grote rotonde ging
![]()
Gewone rotondes gingen
![]()
Kruispunten gingen
![]()
Vooruit kijken ging
![]()
Bijzondere verrichtingen ging
![]()
Geen ingrepen gehad
![]()
Had er echt een goed gevoel over, zo goed had ik nog nooit gereden
![]()
Maarja, dan heb je een pietlut als examninator
![]()
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
![]()
Ik ga me theorieboeken dus maar weer opzoeken
![]()
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen... En, om de woorden van mijn meerijdende instructrice te gebruiken: "ik mag het misschien niet zeggen, maar het is ook wel een eikel". En toen ik zei dat ik bij 95% waarschijnlijk wel geslaagd was, sprak ze me niet tegen. Enige verschil is dat mijn examinator gewoon begon met "ik vond het nog niet goed genoeg"
Just my luck: een eikel als examinator.
Ik was al wel voorbereid: bij mijn les van afgelopen vrijdag had ze al gezegd, dat hij niet zo aardig was en dat hij een altijd hetzelfde stokpaardje bereed: rondkijken, dode hoek, straat in kijken, spiegels, achter je... de mythologische
Argus zou bij hem waarschijnlijk nog gezakt zijn. En dat ging allemaal echt goed. Sterker nog, in de les voor het examen aan had ik zo overdreven rond gekeken dat ik zelfs last van mijn nek had
![]()
En dan begin je... laat je de auto direct (let wel: DIRECT!) afslaan en op de uitrit van de CBR nog eens
![]()
En het was dus echt maanden geleden dat dat me voor de laatste keer was gebeurd dus er moet toch ergens iets van zenuwen gesluimerd hebben.
Rijden we later door een wijk, geeft hij voor mijn gevoel vrij laat aan dat we rechtsaf moeten, waardoor ik vergeet terug te schakelen van de 3 naar de 2. We komen de uitritconstructie nog best wel netjes over, maar omdat het zo logisch is dat je hem na een uitrit in zijn 2 hebt staan komt het ook niet bij me op dat ie nog steeds in zijn 3 staat!
![]()
Pas als we al een meter of 50, 60 verder zijn heb ik zoiets dat de auto er met me vandoor wil en schakel ik pas terug... En speciale verrichtingen: tsja... ik gebruikte iets teveel van de stoep bij zowel draaien als fileparkeren. Beetje jammer, want in de les vlak voor het examen had ik het nog geoefend en daar ging het vlekkeloos. En bij het fileparkeren vond hij dat ik teveel uitzwierde toen ik de weg weer op wilde... Sorry hoor, maar als je dat soort dingen aan moet halen om iemand niet te laten slagen, dan schep je volgens mij gewoon plezier in teleurgestelde gezichten.
Nu noem ik de slechte dingen en lijkt het net alsof er heel veel fout ging. Maar het waren echt kleine dingetjes hoor. Hij heeft ook verschillende routes die hij vaak gebruikt en er moeten zoveel mogelijk 'instinkers' (lastige kruispunten, plotselinge baanverschuivingen, een onoverzichtelijke bocht in een afrit) in zitten. En die instinkers heb allemaal keurig gepareerd!
![]()
En ook voor andere situaties heb ik echt complimenten gekregen van mijn instructrice: "Die ene fietser daar, hield je echt keurig rekening mee" "Echt goed dat je wachtte op die fietser en tegelijk ook rekening hield met de bus die weer kon vertrekken van de bushalte" "Goed snelheid terug genomen toen er vlak na die bocht een kar dwars over de weg stond" Maar ja, het is maar hoe je in het leven staat... en deze examinator keek vooral naar de dingen die 'verkeerd' gingen...
[ Bericht 11% gewijzigd door captain.lefteye op 29-05-2006 17:46:29 ]