hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:43 schreef FritsFluitketel het volgende:
Oja en kan als het goed is begin augustus m'n afrijden

Ach, dan kan je in ieder geval op een leeg circuit rijdenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegen
ik hoop eind augustus, begin september ook wel klaar te zijn. dinsdag bij de eerste rijles vond de instructeur dat ik het snel oppikte. autorijden dan.
met de snelheid, borden, medeverkeersgangers hield ik even geen rekening![]()

Bedenk dat het misschien wel automatisme is, maar dat het er niet uitkwam. Dit klinkt een beetje vergezocht, maar bij mij werkt het soms wel zo. Mijn lessen gaan altijd met ups en downs, les goed, les minder, les beter, waarbij ik in mijn mindere lessen ook rijd alsof het de eerste rijles is. Vaak zit het er de les daarna dan weer in, waardoor het weer goed gaat. Ook al zei je instructeur dat je reed alsof het de eerste les was, je hebt echt wel veel dingen geleerd in de tussentijd! Ga ervoor op je examen, wees continu bewust van wat je doet... Dan maak je echt kans om te slagen. Echt waarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
Waarom wil het na 1,5 jaar gewoon nog niet lukken?
Vandaag laatste rijles voor me 3e examen en het gaat gewoon nog steeds totaal niet goedProbleem is dat ik nog steeds geen inzicht heb, niet ver genoeg vooruit kijk en dat ik niet onthou waar ik gereden heb, waardoor elke situatie weer "nieuw" voor me is, ik overal weer moet kijken hoe iets precies zit, en het dus gewoon na 1,5 jaar nog steeds geen automatisme is geworden
En ik maak nog steeds zulke stomme fouten, en dan niet af en toe, nee de hele tijd
Heb er dus ook echt totaal geen vertrouwen meer in. na 1,5 jaar gewoon nog zo slecht rijden, me instructeur zei ook dat het wel leek alsof ik weer met me 1e rijles bezig was
![]()
Ik vraag me soms echt af waar ik aan begonnen ben, echt frustrerend dit![]()

Ik ben het hier wel mee eens. Natuurlijk moet je een goede basis hebben om niet als wegpiraat te starten, maar rijles is in vergelijking met het rijden met rijbewijs echt onnatuurlijk. Je weet nu al dagen van tevoren dat je dan en dan op exact dat tijdstip in de auto stapt, met iemand naast je die regelmatig wat op te merken heeft (dat kan ook aan mijn rijden liggen natuurlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:58 schreef rena het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik je beterIk vind het lastig om over zoiets te oordelen. Want in principe kun je alles wel leren denk ik, ook door ervaring opdoen en zo, en het echte rijden begint pas na je examen zegt iedereen. Niet dat ik altijd af ga op wat iedereen zegt.
![]()

Bedanktquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:05 schreef JosvG het volgende:
[..]
CCV-B is je chauffeursdiploma, kortweg hetzelfde als theorie voor je auto. Het is verplicht voordat je ook maar mag beginnen met lessen, en het bestaat uit 3 onderdelen, verkeer (hetzelfde als theorie eigenlijk, gewoon de regeltjes) + adminstratie + techniek. Die laatste 2 spreken ook wel voor zich denk ik.
De 3 onderdelen moet je cursussen voor volgen, en ook 3 examens voor maken. Een normale cursus duurt 6 weken in de avond per onderdeel, maar bij je rijschool moet je maar informeren hoe dat zit. Ik doe bijvoorbeeld (bij uitzondering, normaal niet mogelijk!) een snelcursus van 3 weken.
Dan moet je nog beginnen met het lessen als je dat klaar hebt. Ik heb hier een prijslijst liggen van mijn rijschool, ik zal even de prijzen overtypen:
[..]
Zoals je ziet is het een stuk duurder dan B rijbewijs, maar je moet voor jouw prijzen maar bij je eigen rijschool informeren

Iets van 10 weken had hij het over, hij zou van de week meteen bellen iigquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
hoe lang is de wachtrij in apeldoorn? als die net als in arnhem 8 weken is, mag je instructeur binnenkort wel een belletje plegen
ik hoop eind augustus, begin september ook wel klaar te zijn. dinsdag bij de eerste rijles vond de instructeur dat ik het snel oppikte. autorijden dan.
met de snelheid, borden, medeverkeersgangers hield ik even geen rekening![]()

Hee popje, niet van dat negatieve gezeur, je moet eens even goed naar mij luisterenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:34 schreef Sylvana het volgende:![]()
![]()
Waarom wil het na 1,5 jaar gewoon nog niet lukken?
Vandaag laatste rijles voor me 3e examen en het gaat gewoon nog steeds totaal niet goedProbleem is dat ik nog steeds geen inzicht heb, niet ver genoeg vooruit kijk en dat ik niet onthou waar ik gereden heb, waardoor elke situatie weer "nieuw" voor me is, ik overal weer moet kijken hoe iets precies zit, en het dus gewoon na 1,5 jaar nog steeds geen automatisme is geworden
En ik maak nog steeds zulke stomme fouten, en dan niet af en toe, nee de hele tijd
Heb er dus ook echt totaal geen vertrouwen meer in. na 1,5 jaar gewoon nog zo slecht rijden, me instructeur zei ook dat het wel leek alsof ik weer met me 1e rijles bezig was
![]()
Ik vraag me soms echt af waar ik aan begonnen ben, echt frustrerend dit![]()

1. Techniek is 1 jaar geldig, verkeer en administratie 2 jaar.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bedankt, Ik ben een stuk wijzer geworden van bovenstaande dan van 3 uur googlen.
Nog een paar kleine vraagjes.
1. Als ik het goed begrepen heb, mag je niet lessen voor je je CCV-B hebt. Hoelang zijn die onderdelen geldig? maw, hoelang mag ik dan over m'n C doen?
2. Hoeveel lessen is het gemiddeld tot het examen?

Idd, ga ervoor, want het zit in je! Succes!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:48 schreef rena het volgende:
Sylvana, alvast heel veel succes morgen![]()
Ik ga super hard voor je duimen meid
!

Bij deze.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:43 schreef bravo het volgende:
Kom op jongens! Allemaal sylvana suc6 wensen!!!!
SUC6!!!!!!!!!!!!!!

Als ze geslaagd isquote:Op zondag 28 mei 2006 22:49 schreef Yankee_One het volgende:
Volgens mij leest ze dit topic morgen half 10 pas weer

Ik rij in een Mercedes Benz A170, oftewel de baby Benz. Ik vind het een lekker compact wagentje die lekker rijdt.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:18 schreef Jaguarized het volgende:
Succes!![]()
![]()
In wat voor auto rijden jullie nou allemaal? En is het soort/type auto belangrijk vind je?

Nee, geen ervaring mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:41 schreef its_me_ het volgende:
Heeft iemand al ervaring met deze rijschool: http://www.nul-zes.nu/index.htm
De prijzen zijn zeer laag, alleen lijkt het mij alsof er een addertje onder het gras zit?

23 euro voor 45 minuten.quote:Op zondag 28 mei 2006 23:41 schreef its_me_ het volgende:
Nou Sylvana, veel succes morgen!
Heeft iemand al ervaring met deze rijschool: http://www.nul-zes.nu/index.htm
De prijzen zijn zeer laag, alleen lijkt het mij alsof er een addertje onder het gras zit?

quote:Op maandag 29 mei 2006 00:12 schreef IceHeat het volgende:
Succes Sylvana!
Ik dacht ook net als jij dat ook ik het nooit kon, maar kon het toch!! Als ik het kan, kan jij het ook

Nee hoor, kom toch nog ff snel kijkenquote:Op zondag 28 mei 2006 22:49 schreef Yankee_One het volgende:
Volgens mij leest ze dit topic morgen half 10 pas weer

quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Het ging echt fantastisch![]()
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Bijzondere verrichtingen ging
Geen ingrepen gehad
Had er echt een goed gevoel over, zo goed had ik nog nooit gereden
Maarja, dan heb je een pietlut als examninator
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden
Ik ga me theorieboeken dus maar weer opzoeken

Damn, ik had echt serieus verwacht dat je geslaagd zou zijn, en zo te zien heb je ook supergoed gereden. Als je hiermee je zelfvertrouwen terughebt is dat in ieder geval 1 punt. Laten we dan maar zeggen dat je het in ieder geval de volgende keer haalt als je zo goed kunt rijdenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad
Die dan na afloop eerst even 100.000 complimenten geeft en dan zegt " ja, maar in die woonwijk met aan beide kanten geparkeerde auto's 1 km per uur zachter moeten rijden

kan niet woar wezenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad

Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?quote:Op maandag 29 mei 2006 11:49 schreef Blapiet het volgende:
Vrijdag geslaagd voor m'n speciale verrichtingen![]()
Vanmiddag 15:00 theorie, goed geleerd, moet lukken.
Als ik die binnen heb hoef ik alleen nog maar praktijkexamen te doen![]()

Das idd wel vreemd ja, want met je TTT moet je je theorie al hebbenquote:Op maandag 29 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?
Hoe dan ook,gefeliciteerd en succes vanmiddag

Mag je dan wel vast een intest doen?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
1. Techniek is 1 jaar geldig, verkeer en administratie 2 jaar.
2. Mij is verteld dat het gemiddelde 24 lessen is, maar dat verschild heel erg veel per stad. Zo is het in Amsterdam veel meer dan in Eindhoven (waar ik zit).
Ik zou zeggen, als je begint doe dan eerst een intest, dan weten ze op hoeveel lessen je ongeveer moet rekenen.

Ik denk dat het om een motorrijbewijs gaat.quote:Op maandag 29 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Is dat onderdeel van het nieuwe lessenprogramma ofzo, kunnen slagen voor speciale verrichtingen (soort van TTT?), voordat je je theorie hebt gehaald?
Hoe dan ook,gefeliciteerd en succes vanmiddag

Hmm, dat is een goede vraag, dat weet ik zo niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Mag je dan wel vast een intest doen?
Of moet je dan ook eerst je 'theorie' hebben?

Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staatquote:Op maandag 29 mei 2006 16:01 schreef Scharrelkip het volgende:
Ff een vraagje: Midden juli ga ik verhuizen en nou is het ws zo dat ik mijn theorie haal als ik nog op mijn oude adres woon en mijn praktijk op mijn nieuwe adres. Weet iemand hoe dat in zn werk gaat? Moet ik dan weer een nieuwe GBA aanvragen bij de gemeente ofzo?
Hoe zit dat überhaupt met verhuizen en je rijbewijs, want daar staat toch je adres op?

Balen dat je zo'n examinator had! Maar je hebt wel gemerkt dat je het kan. Met een examinator moet iedereen een beetje geluk hebben, volgende keer gaat het zeker lukken!quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad

dat is om je niet helemaal meteen af te krakenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:

Okee dankquote:Op maandag 29 mei 2006 16:08 schreef Faithy het volgende:
[..]
Je mag afrijden waar je maar wilt, theorie in Groningen, praktijk in Maastricht, maar je moet je rijbewijs afhalen/aan laten vullen in de gemeente waar je op dat moment ingeschreven staat![]()

Weet ik.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...

dat ligt aan de rijschool natuurlijk..quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen en aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?

Ik twee weken!quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Faithy het volgende:
nou ja, ik heb nu bijna twee jaar mn autorijbewijs, en het is gewoon té tricky om zoiets over het hoofd te zien, omdat je bij die ene rotonde wel goed terugschakelde.. zeg maar..

Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen... En, om de woorden van mijn meerijdende instructrice te gebruiken: "ik mag het misschien niet zeggen, maar het is ook wel een eikel". En toen ik zei dat ik bij 95% waarschijnlijk wel geslaagd was, sprak ze me niet tegen. Enige verschil is dat mijn examinator gewoon begon met "ik vond het nog niet goed genoeg"quote:Op maandag 29 mei 2006 09:39 schreef Sylvana het volgende:
![]()
Invoegen ging
Grote rotonde ging
Gewone rotondes gingen
Kruispunten gingen
Vooruit kijken ging
Geen ingrepen gehad

balen dat jij ook gezakt bentquote:Op maandag 29 mei 2006 17:39 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Rij jij toevallig in Groningen? En was je examiator Hörster? Want ik ben dus ook net gezakt voor mijn examen...

maandag aangemeld, woensdag eerste lesquote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik ga over enkele weken beginnen met rijlessen, ben nu eerst wat info aan het verzamelen wat de prijzen zijn en de slagingspercentages aan het vergelijken.
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?

Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staanquote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef Faithy het volgende:
nou ja, belachelijke reden.. in de woonwijk gebeuren de meeste ongelukken met kinderen ed.
Als je daar niet goed doorheen weet te rijdenja, kut, maar wel een kriterium...

gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:
* Rembooo heeft roze papiertje in de pocket

Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.quote:Op maandag 29 mei 2006 17:11 schreef Sjengdanny het volgende:
Wel heb ik een vraagje: Hoelang is de tijd tussen het aanmelden bij een rijschool en het beginnen met rijlessen?

Precies. Mevrouw denkt het allemaal beter te weten.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()
Hahaha... optimistje.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:02 schreef Yankee_One het volgende:
Morgen mag ik voor de 2e keer rijden![]()
Hopen dat ik de stad uit mag
Als het goed is krijg ik morgen de theorie boeken, kunnen we daar over 2/3 weken examen in doen. Ik zal ook eens vragen hoeveel lessen hij denkt dat ik nodig heb, kunnen we examen al plannen.
* Zin in![]()

Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:

misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!quote:Op maandag 29 mei 2006 19:29 schreef Shirley het volgende:
[..]
Hahaha... optimistje.Theorie leren is opzich een makkie, maar het is raadzaam om pas na een les of 10 theorie te gaan doen, puur omdat je dan de meeste situaties al hebt meegemaakt, wat het makkelijker maakt om je theorie examen te maken. En praktijkexamen zou ik helemaal mee wachten als ik jou was.
Je hebt morgen pas je tweede les, en je moet nog zoveel leren, als je nu een examen zou plannen die bv. over 2 maanden is, heb je grote kans dat je er nog helemaal niet klaar voor bent, en dan zak je geheid. Maar goed, dit is een tip van mij, wat je uiteindelijk doet moet je zelf weten.

Ik ben in augustus begonnen en leste ook twee keer per week totdat ik examen ging doen. In februari theorie gehaald en n april kon ik pas voor het eerst afrijden. Dus tot april 2 keer per week gelest, en ik had het vrij snel onder de knie, dacht ook dat ik het zo zou halen, ook erg gemotiveerd enzovoorts. Ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar hou rekening ermee dat je langer bezig zult zijn.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:47 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
misschien ben ik wel overoptimistisch, maar ben ook enorm gemotiveerd!
praktijkexamen wil ik begin september ongeveer doen = 14 weken - minus vakanties. mimimaal 2x per week lessen, moet lukken toch?
bedankt voor je advies, maar theorie ga ik toch zo snel mogelijk halen. ik heb ook verschillende keren gelezen dat je sneller leert wanneer je aan het autorijden bent en je beheerst de regels, vandaar

gefeliciteerdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:32 schreef Rembooo het volgende:

Precies ja, ik heb dat ook altijdquote:Op maandag 29 mei 2006 18:47 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
Misschien dat een dergelijke reactie verklaart waarom relatief veel FOK!kers "een of andere faithy" niet uit kunnen staan![]()

En ik kan haar ook al niet uitstaanquote:

Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bentquote:Op maandag 29 mei 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En ik kan haar ook al niet uitstaan
Maar dat is nit alleen hier op Fok, dat was al begonnnen op fastfw, toen ze mij voor arrogant begon uit te maken

eindelijk!!!!!quote:Op maandag 29 mei 2006 20:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij is er maar 1 van jullie 2 arrogant, en ik kan je de kleine hint geven dat jij dat niet bent
Ik geloof dat ze ooit een weddenschap wilde houden hoe vaak ik zou zakken, voordat ik was begonnen met lessen, omdat ze het schijnbaar beter wist [/hap]

Dat is niet (altijd) waar, ik rij ook bij een kleine rijschool (alleen mijn instructrice) en zij koopt steeds ruim van te voren zoveel mogelijk plaatsen in, als ze geen leerlingen voor die plaatsen heeft verkoopt ze ze weer aan andere rijscholen. Ik ben 2 weken geleden gezakt en morgen ga ik voor de herkansing. Het is gewoon persoonsafhankelijk, hoe hard wil de instructeur voor zijn leerlingen lopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:49 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ligt er aan bij wat voor rijschool je gaat natuurlijk. Toen ik met lessen begon heb ik opgebeld, en werd ik gevraagd of ik de volgende dag om 11 uur kon. "uh... ja" Terwijl voor een grote rijschool je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komt. Voordeel van een grote rijschool is by the way dat je korter van te voren je examen kan plannen. Een grote rijschool koopt gewoon *tig examenplekken in, terwijl een kleine rijschool dat heel gericht moet doen, en dus ook een grotere kans op 'nare' tijden heeft.

Wat was de naam van de examinator?quote:Op maandag 29 mei 2006 18:19 schreef Sylvana het volgende:
[..]
balen dat jij ook gezakt bentEn nee, ik rij niet in Groningen, maar in Amersfoort, dus das niet echt in de buurt

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |