Een film uit '99 een oudje noemen en dan ook nog die term "maar", wat een tegenstelling inhoudt (dus films uit '99 zijn normaal gesproken niet de moeite van het kijken waard?quote:Op maandag 27 februari 2006 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Val je nou over dat ie zegt "alweer een oudje inmiddels"? Ieder z'n eigen interpretatie.
The Green Mile is wel een puur meesterwerk
quote:Hedendaagse indrukwekkende klassieker naar een verhaal van Stephen King en door regisseur Frank Darabont tot een magistraal scenario bewerkt. Als de oude Paul Edgecomb (Dabbs Greer) in het bejaardenhuis naar een oude Fred Astaire/Ginger Rogers-film kijkt komen de droevige herinneringen aan het jaar 1935 weer naar boven. Als gevangenbewaarder in de dodencellen (Blok E) van de Cold Mountain gevangenis in Louisiana maakt hij kennis met de ten onrechte ter dood veroordeelde John Coffey (Michael Clarke Duncan), een reus van een kerel maar met 'n kinderlijk verstand. Sinds zijn komst zal het alledaagse leven van de gevangenen en bewaarders nooit meer hetzelfde zijn, zeker als blijkt dat hij over speciale gaven beschikt waarmee hij zijn medemensen (en dieren) wil helpen. Zijn eigen lot ligt echter in de handen van anderen... Meesterlijk meesterwerk met wederom een schitterende Tom Hanks als de jonge Paul Edgecomb. Alle rollen zijn perfect ingevuld waarbij ik speciaal noem David Morse als Brutus 'Brutal' Howell, Michael Jeter als Eduard 'Del' Delacroix, Doug Hutchison (die de grootste etter uit de filmgeschiedenis speelt) als de gluiperd Percy Wetmore en natuurlijk de prachtige vertolking van Michael Clarke Duncan als de goedmoedige zwarte reus. Niet vergeten mag worden Spunk de muis als Mr.Jingles, die een meer dan belangrijke rol speelt in het verhaal. De film doet een behoorlijke aanslag op de verschillende emoties die een mens ten toon kan spreiden. Humor, horror, drama en droefenis worden in een prima tempo afgewisseld en slingert je als kijker van de ene in de andere emotie. Op de achtergrond speelt ook het omstreden onderwerp (met zijn voor en tegenstanders) van de doodstraf, welke tot op de dag van vandaag in Amerika nog altijd in veelvoud wordt toegepast. Deze productie drukt ons allen met de neus op de feiten hoe onmenselijk de doodstraf (met alle weerzinwekkende dingen die erbij horen zoals het 'galgenmaal' enz) in feite in werkelijkheid is en een inktzwarte smet is op het land dat er prat op gaat de 'grootste en beste democratie' te herbergen. Als een aanklacht tegen de doodstraf is deze film denk ik echter niet bedoeld, hoewel de gruwelijkheden op de electrische stoel ('The Old Sparky') tot in detail getoond worden. Prachtige fotografie van David Tattersall en een schitterende muzikale score van Thomas Newman. Deze drie uur durende productie verveelt geen seconde en houdt de liefhebber van de ware cinema aan zijn/haar stoel gekluisterd. Ongelofelijk maar waar werd deze film totaal over het hoofd gezien bij de Academy Awards! "The Green Mile" is een schitterende diamant toevertrouwd aan het celluloid. Wow!!
ja, dus?? waar heb je t over?quote:Op maandag 27 februari 2006 12:45 schreef steeg het volgende:
je schrijft negenenveertig niet als IL maar als XLIX, schande!
quote:Match Point
Aardige thriller van Woody Allen, waarbij het plot voor mij opeens wel een erg aparte wending krijgt, die niet door iedereen gewaardeerd zal worden. Afgezien van het verhaal is het natuurlijk sowieso geen straf om twee uur naar Scarlett Johansson te kijken.
Wat ik zelf redelijk ver vond gaan wasquote:Op maandag 27 februari 2006 13:16 schreef steeg het volgende:
[..]
hij volgt het boek misdaad en straf van dostojewski heel erg. Hij veranderd natuurlijk wel enkele dingen en stopt er onder andere de factor geluk bij. Maar ik moet zeggen, de film was meer te begrijpen als je weet dat woody graag laat zien dat hij een intellectueel is (net als bij crimes and misdemeanors : klassieke allen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De factor 'geluk' vond ik trouwens wel weer tof uitgewerkt.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Does the name Dr Pavlov ring a bell?
moie film idd.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sunset Blvd. (1950)
[afbeelding]
Uit 1950 dus al een oudje, maar nog steeds de moeite van het kijken waard. Het verhaal is door zijn (naar onze huidige maatstaven) simpelheid juist zo erg krachtig. De voice-over zijn erg hip en werken goed. Gloria Swanson is door haar overacting heel overtuigend. Erich von Stroheim zet een sterke bijrol neer. En ook William Holden vond ik goed. Deze film maakt zijn naam als klassieker voor mij waard.
cijfer: 9
Dat heb ik ook gehoord, maar ik weet niet of het een gerucht of een feit is...quote:Op maandag 27 februari 2006 13:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
Charly and the chocolate factory, leuke film wel,
maar kan iemand mij vertellen of het personage willy wonka is gebaseerd op Michael jackson?
Dan moet je toch echt eerst In The Mood For Love zienquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef Gillingham het volgende:
2046 DVD 7/10
Het beste aspect van deze film vond ik de muziek, die was prachtig. De film zelf daarentegen vond ik een stuk minder geniaal. De sfeer en de beelden waren mooi, maar het verhaal en de monologen/dialogen konden me niet echt bekoren. Nu heb ik In the Mood for Love niet gezien, misschien dat dat scheelt, maar ik had vernomen dat dat niet nodig was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Morpheus2002 op 01-03-2006 08:25:47 ]Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik voel me persoonlijk beledigd en in mijn frontaalkwab verkracht door dit schandalig stuk celluloid.
IMDB: 6.7
terechte cijfer: 2 (er is een scene waarin totaal ongeloofwaardig monica potter (of misschien was het iemand anders) aan ryan phillipe voorstelt hem te verwennen, tijdens het werk. dat was echt fantastisch en ik hoop dat ik dat ook ooit mag meemaken)Does the name Dr Pavlov ring a bell?
Cool een film van Nick Cave. Die wil ik wel zien. En die docu klinkt ook erg goed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:50 schreef Gorro het volgende:
Darwin's Nightmare (Hubert Sauper, 2004)
Ontluisterende documentaire die de mensonterende situatie in Afrika in het daglicht stelt. Al het fatsoenlijk "vlees" van de vissen wordt verwerkt en naar Europa verscheept terwijl de lokale bevolking loopt te creperen. Vooral het moment dat de directeur van de visfabriek doodleuk loopt te vertellen dat wanneer de rijstvoorraden opraken door de droogte er voedsel geïmporteerd wordt in plaats van de vis voor de bevolking beschikbaar te stellen is indrukwekkend. Ook het moment waarop een oorlogsveteraan vertelt dat een hoop mensen in Tanzania hopen op een burgeroorlog is schrikbarend. ****
The Proposition (John Hillcoat, 2005)
Toffe Australische western geschreven door Nick Cave. Dat betekent ook meteen dat het met de muziek wel snor zit. De film bevat een redelijke dosis grafisch geweld, maar het past zeker binnen het verhaal. De mooie cinematografie van de Australisch outback is een ander sterk punt van de film. ****
Klinkt allebei erg interessant. Van de film van Nick Cave had ik al wat gehoord, maar dacht dat die nog moest verschijnen. Mooie cast ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:50 schreef Gorro het volgende:
Darwin's Nightmare (Hubert Sauper, 2004)
Ontluisterende documentaire die de mensonterende situatie in Afrika in het daglicht stelt. Al het fatsoenlijk "vlees" van de vissen wordt verwerkt en naar Europa verscheept terwijl de lokale bevolking loopt te creperen. Vooral het moment dat de directeur van de visfabriek doodleuk loopt te vertellen dat wanneer de rijstvoorraden opraken door de droogte er voedsel geïmporteerd wordt in plaats van de vis voor de bevolking beschikbaar te stellen is indrukwekkend. Ook het moment waarop een oorlogsveteraan vertelt dat een hoop mensen in Tanzania hopen op een burgeroorlog is schrikbarend. ****
The Proposition (John Hillcoat, 2005)
Toffe Australische western geschreven door Nick Cave. Dat betekent ook meteen dat het met de muziek wel snor zit. De film bevat een redelijke dosis grafisch geweld, maar het past zeker binnen het verhaal. De mooie cinematografie van de Australisch outback is een ander sterk punt van de film. ****
Ik heb daar stukjes van gezien op t.v. Nou, dat die man opgegeten is heeft hij aan zichzelf te danken. Wat een knurft was dat. Dat ie niet eerder opgevreten werd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:36 schreef One_of_the_few het volgende:
The grizzly man
Mooie film over een man die 13 jaar tussen grizzly beren leeft. Het laatste jaar gaat het mis. Hij wordt opgegeten. In die 13 jaar heeft hij zelf veel video gemaakt. Daaruit bestaat de film vooral.
Ik vond hem erg interressant en een aanrader. Hij draait niet veel en meestal in de kleinere filmhuizen.
Bezig met de IMDb top 250?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef Gillingham het volgende:
Maandlijstje februari:
Ik heb in 25 films gezien die ik nog nooit gezien had. Stalker was de beste en Lemony Snicket’s a Series of Unfortunate Events het slechtste.
Top 10:
1. Stalker
2. Once Upon a Time in America
3. Manderlay
4. Patton
5. Fargo
6. Idi I Smotri
7. Strangers on a Train
8. Nuevo Cinema Paradiso
9. The Elephant Man
10. Sideways
eens is de 1e keerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben Jojo, ik ben 27 jaar oud en heb gisterenmiddag voor het eerst The Godfather gezien.Erg goed, al weet ik niet of ik de 9.1 op IMDB echt verdiend vind. Vanavond deel 2 denk ik.
quote:Comedy veterans and co-creators Penn Jillette and Paul Provenza capitalize on their insider status and invite over 100 of their closest friends--who happen to be some of the biggest names in entertainment, from George Carlin, Whoopi Goldberg and Drew Carey to Gilbert Gottfried, Bob Saget, Paul Reiser and Sarah Silverman--to reminisce, analyze, deconstruct and deliver their own versions of the world's dirtiest joke, an old burlesque too extreme to be performed in public, called "The Aristocrats."
http://www.imdb.com/title/tt0436078/quote:This is a documentary about a joke. It is a joke only told by comedians to other comedians. The outline of the joke is that a man goes into an agent's office and says he has a family act. He then either acts out or describes the most obscene acts possible. The stunned agent says, "And what do you call yourselves?" and the man answers, "The Aristocrats." Each comedian describes how he tells the story.
Kijk dan zeker een keer Amateur, of Simple Man.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef lot3 het volgende:
The Unbelievable Truth, van Hal Hartley 1989
http://www.imdb.com/title/tt0100842/
ook met Robert John Burke
In een Amerikaans dorp keert na 15 jaar een man terug. Hij wordt door iedereen met argwaan bekeken, behalve door een bloedmooi meisje, dat niets van zijn verleden weet.
promote hierbij de regisseur Hal Hartley eens
[afbeelding]
Nee, niet specifiek. Meer met film in het algemeen. Regisseurs ontdekken, verder kijken dan jaren 80/90/00 en dan Hollywood. Maar stiekem wil ik uiteindelijk ook wel de gehele top 250 hebben gezien uiteraard.quote:
Maar wel een 8quote:Op zondag 5 maart 2006 19:45 schreef Gillingham het volgende:
En Passion DVD, 8/10
Dit is pas mijn tweede Bergman, maar kan nu wel al met zekerheid zeggen dat Bergman nooit mijn favoriete regisseur zal worden en ik hem tot nu toe ook niet zo geniaal vind als soms wordt beweerd. Maar ik zal nog niet te veel conclusies trekken, de man heeft immers veel meer films gemaakt. Deze film vond ik beter dan Det Sjunde Inseglet en hield me wel geboeid. De personen waren aardig interessant, zo ook de gesprekken en situaties. Vooral naarmate de film depressiever werd, werd ik meegetrokken. De intervallen met echte interviews vond ik niet heel veel toevoegen, had beter gekund.
Your english is quite impressive!quote:Op zondag 5 maart 2006 01:56 schreef Xennia het volgende:
Crash
[afbeelding]
Plot Outline: Several characters of different racial backgrounds collide in one incident, The different stereotypes society has created for those backgrounds affect their judgment, beliefs and actions, This in turn causes problems for each of them.
Intrigerende film met boeiende karakters.
Ik vond het een goede film, maar niet geniaal. Dat depressieve ondertoontje vond ik heel erg goed overkomen. Overigens is deze 8 iets rond de 7.5 en niet richting de 8.5. Die punten zijn enkel een richtlijn. In feite vind ik ook dat ik nog geen punt kan geven vlak nadat ik een film heb gezien.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Maar wel een 8Ik reken Bergman wel tot mijn favoriete regisseurs, maar En Passion haalt dat bij mij niet.
Probeer Smultronstället eens.
Die zang van JP is een keuze. Óf je laat hem zelf zingen, óf je laat hem playbacken op de echte Cash. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen. Ik vind het iig. niet storend, ik hoor liever de acteur zelf zingen dan wanneer hij plots begint te zingen met een stem die té overduidelijk van iemand anders is.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:56 schreef dolle_hond het volgende:
Walk the line
biopic over johnny cash. daar zit imho ook het grote minpunt, aangezien JP en zijn zang te weinig op JC lijkt. verder is het prima, zowel spel als verhaal. maar de geloofwaardigheid is hier veel minder dan bv bij Ray.
Ik had het er gister nog met iemand over. Als ik er aan denk beginnen de tranen al te rollen.quote:Op maandag 6 maart 2006 15:02 schreef steeg het volgende:
platvoet en z'n maten
tranen met tuiten heb ik gehuild, een prachtige tekenfilm voor kleine kinderen. Na zoveel jaren weer gekeken en weer ontroerd. Ook de tekenstijl vind ik nog steeds heerlijk samen met de lichtklassieke muziek is het een juweeltje.
Mwah, ik vind dat-ie het heel knap gedaan heeft. Vooral als je hoort hoe hij normaal gesproken praat, mogen we niet klagen over het resultaat van zijn zangkunsten denk ik!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
En de stem van JP lijkt niet echt op Cash, maar het punt blijft wel hetzelfde. Ze kunnen namelijk beiden niet echt briljant zingen.
Is dat goed of niet? Ik vond Night Watch namelijk erg tof.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:38 schreef kinky_queen het volgende:
DNEVNOY DOZOR
DAY WATCH
TERINGTYPHUSROOIEKUTKLOTEPLEURIS&^%*&!!!
mmmm ... die film heb ik nooit kunnen uitkijken ... elke keer viel ik in slaap. dus tja wauw. mmmmmmmquote:
Mwa, de film was wel goed. Maar ik moest steeds denken aan 2001: A Space Odyssey. Zelfde kalmte, zelfde opzet, zelfde camerakunstjes... schijnbaar wilde Sodderbergh een cinematografische "tribute" aan Kubrick maken?quote:
Simple Man heb ik gezien, dat is de enige die je bestellen kunt, voor zover ik weet; ik ga de films van Hal Hartley één voor één bekijken. Er is moeilijk aan te komen, alleen via de videotheek en dan nog op video.quote:Op zondag 5 maart 2006 03:19 schreef RASEVEN het volgende:
[..]
Kijk dan zeker een keer Amateur, of Simple Man.
http://www.imdb.com/title/tt0069293/quote:Op dinsdag 7 maart 2006 01:28 schreef Clashback het volgende:
[..]
Mwa, de film was wel goed. Maar ik moest steeds denken aan 2001: A Space Odyssey. Zelfde kalmte, zelfde opzet, zelfde camerakunstjes... schijnbaar wilde Sodderbergh een cinematografische "tribute" aan Kubrick maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
heb je geen foutje gemaakt en heb je het niet 48576838465254236532ste keer gezienquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:11 schreef birdydontfly het volgende:
Fear and loathing in las vegas
voor de 48576837465254236532ste keer![]()
oh shit ja je hebt gelijk, hoe kon ik zo dom zijnquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
heb je geen foutje gemaakt en heb je het niet 48576838465254236532ste keer gezien![]()
Omdat het niet uitmaakt dat die uit 1939 komt en niet uit 2006. Dat daar niet het minpunt ligt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:02 schreef Sokolsky het volgende:
Waarom is het dan tijdloos en een klassieker Lonewolf?
Carice van Houten speelt Samarinde. Voor de rest snap ik je reactie niet preciesquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:51 schreef Sokolsky het volgende:
Ben ik de enige die moet grinniken om de twee totaal verschillende recensies van Ik Omhels je Met Duizend Armen? Ik hoop dat Carice van Houten de moeder speelt, anders kan ik geen overeenkomsten ontdekken.
Ik begrijp je redenering wel, maar kun je een paar films noemen die wél slecht zijn omdat ze uit **** komen? Ik kan er namelijk niet zo snel één bedenken, afgezien van de 'KIJK! EEN TREIN! OP EEN SCHERM! AAAHH!'-filmpjes.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Omdat het niet uitmaakt dat die uit 1939 komt en niet uit 2006. Dat daar niet het minpunt ligt.
Ik vond bijvoorbeeld Sabotage van Hitchcock ouderwets en achterhaald. Bij die film speelde de oudheid de film partten, want aan de regie en het acteerwerk lag het niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:13 schreef Sai het volgende:
[..]
Ik begrijp je redenering wel, maar kun je een paar films noemen die wél slecht zijn omdat ze uit **** komen? Ik kan er namelijk niet zo snel één bedenken, afgezien van de 'KIJK! EEN TREIN! OP EEN SCHERM! AAAHH!'-filmpjes.
Sabotage was met dat jochie in de bus toch? Sterke filmquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik vond bijvoorbeeld Sabotage van Hitchcock ouderwets en achterhaald. Bij die film speelde de oudheid de film partten, want aan de regie en het acteerwerk lag het niet.
Lees eerst Gorro's stukje eens en dan de jouwe... en bedenk je dan dat jullie het over dezelfde film hebbenquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:11 schreef hornage het volgende:
[..]
Carice van Houten speelt Samarinde. Voor de rest snap ik je reactie niet precies
Ja.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:26 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Sabotage was met dat jochie in de bus toch? Sterke film![]()
[..]
Bij de FMT-vraag keek ik al wat raar op, maar er is dus nog een oudere Helen of Troy. Deze bestaat ook, en vond ik eigenlijk ook beter dan die van WP.quote:
[disclaimer]Dat Mike niet meer wist waarover het ging, lag niet aan de kwaliteit van de film.[/disclaimer]quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nou ja, ik vond hem erg sterk. Mike zou bijvoorbeeld niet meer weten waarover het ging.
Maar aan de hoeveelheden alcohol die Mike genuttigd had?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
[disclaimer]Dat Mike niet meer wist waarover het ging, lag niet aan de kwaliteit van de film.[/disclaimer]
Maar des te meer aan Jane Greer?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
[disclaimer]Dat Mike niet meer wist waarover het ging, lag niet aan de kwaliteit van de film.[/disclaimer]
He, die heb ik ook gezien. Wel aardig, niet geweldig, nee. Een doorsnee coming of age/coming out drama.quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:17 schreef dolle_hond het volgende:
Krámpack
[afbeelding]
dani, de jongen rechts, heeft net geprobeerd de vriendin van het meisje links te neuken. maar berta was ziek. in de woonkamer ziet hij dat nico en elena zwaar aan t zoenen zijn. maar hij gaat er lekker bij zitten en ff later gaat hij de erectie van nico strelen.
evt. wil dani wel een triootje doen met eleni.
waarom kijk ik dit
![]()
waarom heeft deze film zo'n hoge waardering
![]()
Ah, eindelijk een scherpe analyse van Rachel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb Rachel McAdams gezien. In een film die The Family Stone of iets dergelijks heette. Het ging over mensen die dingen deden en zo. En dat gebeurde er iets. En dan weer iets anders. En toen zei die ene wat waardoor die andere dan weer iets dacht. Je weet wel, zo'n typische film. Ach....
Rachel.
quote:Wat een intens slechte film, zeg. Ik had er best wat van verwacht aangezien Tarantino z'n naam eraan heeft verbonden, maar het viel extreem tegen. De eerste helft van de film is van een amateurisme dat je niet eens bij C-films ziet...een slechte versie van Eurotrip. De tweede helft heeft dan wat actie, maar spannend of schokkend wordt het nooit. Het verhaal is slecht, er wordt belabberd geacteerd en ik kan me onderhand ook kapot ergeren aan die Amerikanen die denken dat alle Nederlanders Duits tegen elkaar praten.
Eli Roth leverde met Cabin Fever al een wanproduct af, maar dit is echt een nieuw dieptepunt. Hostel wordt soms qua vorm vergeleken met Saw, maar die film is echt een meesterwerk vergeleken met dit wanprodukt.
Ik denk dat dat er niet zo toe doet. Damn, alleen die slotzin is al een 8 waardquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:18 schreef victorinox het volgende:
Some Like It Hot #71
Leuke grappen en grollen, maar het komt mij totaal niet geloofwaardig over dat niemand ziet dat de 2 hoofdpersonen mannen zijn.
7/10
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:07 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag ook wat filmpjes gezien. Eerst Donzoko, dat is een Kurosawa waarin gebeatboxed wordt. En fanatiek ook. Aparte ervaring. Qua thematiek lijkt het wat op Dodeskaden, maar die heeft enkele zeer sterke scènes, Donzoko alleen een paar grappige. Wel veel leuke personages. 7. Paradise Now is niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik had verwacht dat misschien een klein beetje duidelijk gemaakt zou worden wat nou precies de lol is van jezelf laten ontploffen in een bus, maar nee. Wat is nu de boodschap? Wraak is gerechtvaardigd, tenzij een knappe meid je vertelt dat dat niet zo is? Goed dat we het een keer van deze kant zien, maar het had vast beter gekund. 6. Je trekt het of je trekt het niet, die films van Solondz. Ik vond Palindromes wel oké. Hier en daar fantastische zwarte humor, de titel mooi verwerkt in het verhaal, interessant foefje met de actrices, heel origineel allemaal. Dikke 7. Origineel, dat was nu het enige wat Lagaan: Once upon a time in India níet was. Het verhaal barst uit z'n voegen van de clichés en voorspelbare plottwists. Maar toch heb je er bijna 4 uur (!) naar zitten kijken, zonder de neiging om 'm af te zetten. Het ziet er namelijk erg leuk uit en dat compenseert de kartonnen personages en de hoofdrolspeelster, die geen functie in het verhaal heeft maar wel een beetje kan zingen. Dus dan moet het maar een 6 worden. Een beetje jammer dat ik de briljante BBC-miniserie van Pride & Prejudice al gezien heb, want dan is dat Knightley-vehikel een beetje een afknapper. Alleen Judi Dench en hier en daar een leuk landschap zijn een verbetering, de rest is allemaal stukken minder. Met name de hoofdrollen van Knightley en MacFadyen zijn veel zwakker dan die van Jennifer Ehle en Colin Firth tien jaar geleden. Waar de briljante Ehle een heerlijk gevatte en sarcastische vrouw neerzette, is Knightley meer een giebelend meisje. Maar dat waren die zussen al, daar hoeven we er niet nog een van. Een heel mager zesje, omdat het an sich niet slecht is, maar allemaal veel beter gedaan is. En tenslotte Match Point, uiteindelijk toch een beetje het hoogtepunt. Leuk thema en een sterke cast, waaronder een zeer apetijtelijke Scarlett. Eigenlijk wist ik vooraf helemaal niks over het plot en dat is maar goed ook. Dialogen waren zeer scherp; veel subtiliteiten gingen verloren in de ondertiteling. En de verwijzingen naar van alles en nog wat, zo komt een klassieke opleiding nog van pas. 8.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:25 schreef Mike het volgende:
Even een crosspost, want er moeten zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden voor ze het idee krijgen deze film in de bios te gaan zien.
Hostel
[..]
Mee eens, ik ben er vanavond geweest. Het is echt een film waar je uren over na kan denken. Het deed me een beetje denken aan Simon, de bizarre humor soms gecombineerd met de ernstige kanten van het leven. Hele mooie film.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:53 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik omhels je met duizend armen
Prima Nederlandse film. Eigenlijk kan ik geen grote minpunten noemen. Alle hoofdrol acteurs zetten een prima rol neer, waarbij met name de rollen van Carice van Houten (Samarinde) en Catherine ten Bruggencate (Lottie, de moeder) prachtig zijn neergezet. De film maakt een hele professionele indruk en kent een strakke regie. Wat mij betreft een van de betere Nederlandse film van de afgelopen jaren.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:27 schreef Sokolsky het volgende:
Dit is 'm toch gewoon he?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we hier te maken met een kloon van iemand.
![]()
ik heb hem gisteren ook gezien. Op zich een goede film. Maar in vergelijking met Simon blijft deze ver achter. Zeker qua humor....quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:21 schreef VikingGold het volgende:
[..]
Mee eens, ik ben er vanavond geweest. Het is echt een film waar je uren over na kan denken. Het deed me een beetje denken aan Simon, de bizarre humor soms gecombineerd met de ernstige kanten van het leven. Hele mooie film.
Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.quote:Op zondag 12 maart 2006 10:47 schreef steeg het volgende:
shichinin no samurai
Ik kan begrijpen dat dit een meesterwerk is waar in zijn eigen tijd nooit iemand van had durven dromen maar met deze stelling begrijp je al, lezer, dat ik niet ben overweldigd.
Blasfemie! Blasfemie!quote:Op zondag 12 maart 2006 14:40 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.
Erger nog, soortgelijke praktijken vinden nog plaats bijvoorbeeld in Amerika, in christelijke 'heropvoedingskampen'.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:36 schreef Dandilion het volgende:
The Magdalene Sisters,
![]()
Erg Mooie film om te zien. Dat zulke helse praktijken nog konden bestaan tegen het eind van 1996!
Geen saai moment in de hele film, erg van genoten.
Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:00 schreef Gillingham het volgende:
Mifune is simpelweg een goed acteur, ik zou hem wel eens een karakter willen zien speclen dat niet samurai-achtig is.
Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiruquote:Op zondag 12 maart 2006 21:12 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.
Wel handig trouwens dat er users zijn die daadwerkelijk post in deze thread lezen en er zelfs op reageren.
shimura is idd bijna net zo goed als EGRquote:Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru![]()
In Life of Oharu is hij vrijwel onherkenbaar, ik had hem niet herkend. Er zijn zelfs van die urban legends die beweren dat hij het niet is. Maar ik dacht dat hij ook daar een samurai was.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru![]()
MIchelle Williamsquote:Op maandag 13 maart 2006 02:23 schreef Sai het volgende:
Bovendien had het naakt van twee fantastisch mooie mannen èn van het meisje uit The Princess Diaries (!!!!! ) en dat meisje uit Dawson's Creek dat niet Katie Holmes is! Hoe geweldig kan een film zijn? 9.
Er zijn verschillende verklaringen en ik weet niet eens zeker of de juiste er wel tussen zitquote:Ik had de remake natuurlijk al gezien in mijn kutpuberjaren, maar nu kan ik overtuigd bevestigen dat de eerste versie van The Haunting ontiegelijk veel beter is. Het gebruikt alle flauwe filmische truukjes ooit, van een gedachten-voice-over tot een overdosis scheefgeschoten beelden (ik wil nog steeds weten waarom dat een 'dutch angle' heet),
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef Sasandra het volgende:
Cache
De nieuwe film van Michael Haneke. Ik kan zijn films steeds beter verteren. Ik heb dan ook het idee dat ze iets minder naar worden. Van Funny Games kreeg ik een nogal funny gevoel in mijn buik, La Pianiste vond ik prachtig en ook Cache is erg goed. Daniel Arteuil en Juliette Binoche spelen mooie rollen als rijk, schijnbaar gelukkig echtpaar dat toch nog enkele geheimen achterhoudt. Bij tijd en wijlen erg spannend en een tikje eng. Het open einde was een beetje frustrerend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:08 schreef Arcee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good night and good luck
Ik had toch wel wat meer van deze film verwacht. Hij was wel aardig, maar op sommige momenten bepaald slaapverwekkend. David Strathairn had een erg mooie rol, maar deze film blijft bij mij echt niet hangen.
![]()
[ Bericht 29% gewijzigd door Sasandra op 14-03-2006 08:20:12 ]A spoonful of sugar...
Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:28 schreef RuneRose het volgende:
Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10
Jezus. Wat gaaf dat je dat allemaal in de bios kan zien! Dat zou ik ook wel willen, helaas gaat dat hier niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:49 schreef JelleS het volgende:
[..]
Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.
Gister naar Manhatten van Woody Allen geweest. Inleiding werd gedaan door mijn held Herman Brusselmans. Dat was al zo geweldig dat de film haast niet beter kon zijn. Maar dat was die wel, geweldige filmavond. 9/10
Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:36 schreef Sai het volgende:
Ik ben de laatste weken vooral mijn must-see lijstje aan het verdunnen, en dat zorgt ervoor dat ik in topics als deze maar weinig te zeggen heb.
Nou ja, ik kan wel zeggen dat ik dus bijvoorbeeld Le Salaire de la Peur erg goed vond, maar dat voegt niet echt iets toe aan de kennis van wie dan ook. Als ik het nou onverwachts een schijterige zuigfilm had gevonden, dan had ik er iets nieuws over kunnen zeggen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:44 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?
'Met een 2,4 op IMDB? Hm.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:44 schreef tonks het volgende:
Get Rich Or Die Trying
Het is niet echt mijn soort film, maar vond het toch wel een leuke film. het acteer werk van Curtis '50 Cent' Jackson vond ik niet echt super. Maar het acteerwerk van Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mr.Eko uit Lost) vond ik erg goed! kortom een leuke film om eens te kijken
7/10
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens.quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:05 schreef Sokolsky het volgende:
Oké, duidelijk. Dan hoef ik dus ook niks over Ningen no joken I te zeggen.
En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:
[..]
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens..
quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige grote nadeel van de film was dat ik ongelovelijk zin in Chinees er door kreeg.![]()
Cijfer: 7,5
Nou eh... die was goedquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens..
Gewoon via de gebruikelijke kanalen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:11 schreef dolle_hond het volgende:
Akira
animatiefilm, die handelt over tokyo, 30 jaar na een atoomoorlog.
tetsuo is lid van een motorbende en loopt tijdens een gevecht met de clowns zware verwondingen op. hij wordt gered door enkele vage figuren, die hem als soort van experiment oplappen.
hij krijgt echter te veel kracht.
wat een shitfilm. er was niet veel wat ik op zijn minst redelijk vond aan deze film, eigenlijk gewoon niks. het is niet mooi getekend, het verhaal zuigt, ik snap niet waarom deze film zo'n hoge imdb - score heeft (nou snap ik dat van wel meer sf niet trouwens, maar zelfs blade runner is nog 100 keer beter dan dit.)
....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Sai het volgende:
Ik heb zojuist de trailer van de aankomende blockbuster Snakes on a Plane gezien, en ik kan veilig stellen dat ik nu met een gerust hart kan sterven. Beter dan dit wordt het niet.
quote:Date Movie
Film is van de makers van Scary Movie, soort zelfde film ook. Het acteer werk is niet echt super en het verhaal ook niet echt, maar de film heeft niet echt een verhaal ofzo. Maar heeft wel z'n grappige momenten
6/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |