abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 07:32:35 #251
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_35981812
quote:
Op maandag 13 maart 2006 02:23 schreef Sai het volgende:
Bovendien had het naakt van twee fantastisch mooie mannen èn van het meisje uit The Princess Diaries ( !!!!! ) en dat meisje uit Dawson's Creek dat niet Katie Holmes is! Hoe geweldig kan een film zijn? 9.
MIchelle Williams
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_35983998
quote:
Ik had de remake natuurlijk al gezien in mijn kutpuberjaren, maar nu kan ik overtuigd bevestigen dat de eerste versie van The Haunting ontiegelijk veel beter is. Het gebruikt alle flauwe filmische truukjes ooit, van een gedachten-voice-over tot een overdosis scheefgeschoten beelden (ik wil nog steeds weten waarom dat een 'dutch angle' heet),
Er zijn verschillende verklaringen en ik weet niet eens zeker of de juiste er wel tussen zit

1. Zo zou de term bijvoorbeeld ontstaan kunnen zijn door de scheve huizen in Amsterdam, die je alleen maar recht op een foto krijgt door de camera scheef te houden
2. Tilted angles were associated with German Expressionism --- I suppose it could be a corruption of "Deutch"...
3.I've been led to believe it comes from when coastal barges were commonly used in trade around and across the English channel. The Dutch barges had keels and the English ones didn't. When moored at low tide, the Dutch barges would lean over.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 13 maart 2006 @ 10:56:36 #253
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35984567
Operation Petticoat (Blake Edwards, 1959)
Sympathieke film met Cary Grant en Tony Curtis. De eerste helft een aardig opmaat naar de leukere tweede helft. Vanaf het moment dat de vrouwen aan boord komen van de onderzeeër wordt de film wat grappiger. Cary Grant is weer erg charismatisch in z'n hoofdrol als kapitein van de onderzeeër, maar ook de hoofdrollen zijn best leuk. ***½

Operette tanuki goten (Princess Raccoon) (Seijun Suzuki, 2005)
Je kunt veel zeggen van de film, origineel is hij in elk geval wel. De decors zien er erg mooi uit, net als alle andere visuele foefjes en prikkels. Het verhaal was nogal lastig te volgen door de onnoemelijk slechte ondertitels, maar ik kreeg de indruk dat dat net zo idioot was als de liedjes die voorbij komen. Van hip-hop tot polonaise-muziek; het zit er allemaal tussen. Geinig, maar nogal rommelig en los zand. ***
  maandag 13 maart 2006 @ 19:01:05 #254
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35998773
The Maltese Falcon #53
Leuk al die mysterie's en intrige's enzo... Alleen jammer dat detective Sam Spade zo gruwelijk nonchalant bezig is, waardoor er totaal geen spanning in de film zit.
6/10

The Apartment #90
Een werknemer van een groot bedrijf laat stafleden gebruik maken van zijn appartement voor buitenechtelijke bezigheden, waardoor hij zelf snel promotie maakt.

Hele grappige film, maar het was een stuk beter geweest als het stukje drama niet in de film zat. Dan had ie van mij een hoger cijfer gekregen.
8/10

12 Angry Men #19
11 juryleden vinden dat een jongen schuldig is aan de dood van zijn vader, eentje twijfelt nog. En daar zijn ze alle twaalf best wel boos over.

Hele mooie film die vrijwel geheel gefilmd is in één ruimte. Ik wist niet dat een film met alleen maar gepraat zo boeiend kon zijn.
9/10

The Omega Man
Charlton Heston die samen met Foxy Brown op albino's aan het jagen is.
Vermakelijk tussendoortje.

[ Bericht 0% gewijzigd door victorinox op 13-03-2006 19:11:56 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 13 maart 2006 @ 20:23:48 #255
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36001979
Confessions of a Nazi Spy

ik had me verheugd op een film met EGR. maar het eerste uur zie je hem nauwelijks en wordt de show gestolen door George Sanders .
maar het verhaal gaat vooral over Karl Schneider. dit is een duitser die in de jaren 20 naar USA emigreerde, daar t leger in ging en toen deserteerde. vervolgens meldde hij zich aan bij de duitse overheid en kreeg allerlei spionage-opdrachten.
deze werden via franz schlager (GS) naar duitsland gestuurd. helaas is Schneider iets te ambitieus en schrijft hij een brief naar t contactadres in schotland.
de britse inlichtendienst slaat de vrouw op dat adres in de boeien en t spionagenetwerk wordt olv EGR opgerold.

een wonderbaarlijke film uit 1939. USA is dan IRL nog niet in oorlog met duitsland, maar het verhaal is zeer sterk anti-fascistisch. er komt ook naar voren dat er ook goede duitsers zijn en het beeld van duitsland op dat moment dat geschetst wordt, is erg goed.
uiteraard was het in 39 nog niet bekend dat de duitsers ook uit waren op de vernietiging van de joden, maar dat het pro-arische gedrag van de duitsers in USA toen nog ok werd bevonden en dat USA dat zelf eigenlijk ook was, komt wel naar voren.
sterke rollen van EGR, GS en Paul Lukas (die enkele jaren later een oscar zou winnen voor best leading actor).
deze film was de eerste anti-nazi film uit Hollywood en veroorzaakte de nodige woede in duitsland.
dus heeft deze film ook nog historische waarde.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:45:19 #256
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36007427
Vanavond gezien:

American Beauty
Volgens alles en iedereen om me heen een geweldige film die ik zo snel mogelijk eens zou moeten gaan bekijken. Dus dan doen we dat maar, en heb `m dus vanavond gezien.
En daar heb ik geen spijt van gekregen. Wat een geweldige, prachtig mooie film . Het verhaal is eigenlijk niet eens zo speciaal, maar het is voor velen vast herkenbaar en het personage dat Kevin Spacey geweldig neerzet komt ons allemaal wel bekend voor. Door 1 gebeurtenis veranderd de hele kijk op je leven en je omgeving. De uitwerking van het verhaal is geweldig, wat wordt versterkt door het fantastische acteerwerk van de voltallige cast. Vooral de scenes waarin Spacey en Bening samen te zien zijn, zijn subliem.
De fotografie is geweldig, met prachtig belichte scenes en gecomposeerde shots. De wat vreemde keuze van muziek kan, wanneer het zou worden overdreven, verkeerd uitpakken maar dat is gelukkig niet het geval. Mendes weet de perfecte balans te vinden tussen drama en humor en wordt nergens cheesy of overdone.
De prachtige paar laatste scenes zorgen voor het kersje op slagroom, het toetje na die geweldige maaltijd en maken Sam Mendes` tour de force compleet.
Een briljante van de bovenste plank die wat mij betreft de status van moderne klassieker verdiend.
Verplichte kost!

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 9,3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 13-03-2006 23:04:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 00:08:48 #257
862 Arcee
Look closer
pi_36010322
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef Sasandra het volgende:
Cache

De nieuwe film van Michael Haneke. Ik kan zijn films steeds beter verteren. Ik heb dan ook het idee dat ze iets minder naar worden. Van Funny Games kreeg ik een nogal funny gevoel in mijn buik, La Pianiste vond ik prachtig en ook Cache is erg goed. Daniel Arteuil en Juliette Binoche spelen mooie rollen als rijk, schijnbaar gelukkig echtpaar dat toch nog enkele geheimen achterhoudt. Bij tijd en wijlen erg spannend en een tikje eng. Het open einde was een beetje frustrerend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:14:41 #258
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36013334
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:08 schreef Arcee het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Good night and good luck
Ik had toch wel wat meer van deze film verwacht. Hij was wel aardig, maar op sommige momenten bepaald slaapverwekkend. David Strathairn had een erg mooie rol, maar deze film blijft bij mij echt niet hangen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sasandra op 14-03-2006 08:20:12 ]
A spoonful of sugar...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:00:17 #259
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_36013890
Dummy (2002)
Adrien Brody is een sukkel die niet echt aan de vrouw kan komen. Als hij dan bij UWV komt wordt hij verliefd op zijn uwv-helper.
Hij wil buikspreker worden...Het lijkt er op dat Brody echt heeft buikgesproken in de film. Maar om eerlijk te zijn wat een wereld van verschil in acteertalent in het zelfde jaar heeft ie ook The Pianist gespeeld. Hier vind ik hem echt niet uit de verf komen (als sul).

Vond dat er nu niet dat verheffende scenes in zitten om te zeggen dat het een goede film is.

imdb 6.8 / cijfer 5.5

mmm de laatste tijd een paar comedies gezien wat op imdb behoorlijke cijfers heeft vind ik eigenlijk behoorlijk tegenvallen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:28:20 #260
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36015546
Nochnoi Dozor - Ja, wel oké. Het zag er mooi uit, soms alleen wel iets te druk, dat stoorde me toch wel een beetje. Voorderest was het allemaal niet zo heel bijzonder vond ik. Maar ik heb me toch nog wel weten te vermaken. 6/10

Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10

[ Bericht 0% gewijzigd door RuneRose op 14-03-2006 10:47:30 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:36:20 #261
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36017319
The River Wild (Curtis Hanson, 1994)
Vermakelijke actie-thriller, waarin vooral de wildwatertocht op het einde voor de nodige spanning zorgt. Het verhaaltje wat er omheen zit heeft niet zo veel te bieden, maar vervelen doet het in elk geval niet.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:46:24 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36017600
Dark City (1998)
Het is allemaal best gaaf, leuk en aardig gedaan, maar ik vond het niks speciaals. Vond het een vrij standaard scifi thriller. Het acteerwerk van Rufus Sewell liet ook veel te wensen over. Al was de rest wel beter.
cijfer: 7.5
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:12:53 #263
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36020009
Saw

Geweldige horror, al had ik hier op Fok! het plot al mogen lezen ( ). Niet te geloven dat ie al voor 7 euro 95 bij de betere dumpzaak ligt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:49:18 #264
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36025242
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:28 schreef RuneRose het volgende:

Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10
Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.

Gister naar Manhatten van Woody Allen geweest. Inleiding werd gedaan door mijn held Herman Brusselmans. Dat was al zo geweldig dat de film haast niet beter kon zijn. Maar dat was die wel, geweldige filmavond. 9/10
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:06:05 #265
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36031134
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:49 schreef JelleS het volgende:

[..]

Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.

Gister naar Manhatten van Woody Allen geweest. Inleiding werd gedaan door mijn held Herman Brusselmans. Dat was al zo geweldig dat de film haast niet beter kon zijn. Maar dat was die wel, geweldige filmavond. 9/10
Jezus. Wat gaaf dat je dat allemaal in de bios kan zien! Dat zou ik ook wel willen, helaas gaat dat hier niet.
pi_36032473

Don Juan de Marco

Een heel ander verhaal dan je waarschijnlijk denkt, Johnny Depp is weer eens een heerlijke debiel
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:58:04 #267
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_36040650
Wedding Crashers
Een komedie die ik had gedownload vooral omdat er lekkere wijven in zouden spelen en omdat de acteurs natuurlijk meestal wel garrant staan voor flink lachen. De film begint eerst lekker met het leven van de twee hoofdrolspelers en hoe die een vak maken van het crashen van weddings. Het lukt ze elke keer om te genieten van de gratis drank en de gewillige vrouwen. Uiteraard worden ze verliefd, gebeuren er allemaal domme dingen die lijken op Meet The Parents, maar dan the family en dan komt alles weer goed. Weinig verrassends, flink voorspelbaar, toch leuk door de maffe familie en machtige situaties. Een 7.

Vet Hard
Een nederlandse actiekomedie. Hebben we al een tijdje niet meer gezien. De film begint wat dom en eigenlijk blijft de film ook dom. Er lopen wat maffe mensen rond die niet echt de slimsten zijn. Ze moeten geld bijeenrapen om het vaderfiguur het leven te redden. Dit proberen ze te doen maar het loopt allemaal natuurlijk mis. Tussendoor wordt iedereen in elkaar geslagen en gemept die maar ff niet doet wat de hoofdfiguur wil. Ik vond de film nogal grof en de humor nogal simpel maar opzich petje af omdat het toch wel een grappig geheel is geworden. Het is echter geen klassieker, daarvoor is de film veels te oppervlakkig. Een 6.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:52:22 #268
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_36047184
Memoirs of a Geisha - Te Amerikaans, dat is eigenlijk het grootste probleem van de film, en dan bedoel ik niet alleen de taal. Het had ook wel drie kwartier korter gemogen (dit heeft verder niets speciaal te maken met het Amerikaans trouwens). Voorderest ziet het er erg mooi uit, maar daar prik je ook vrij snel doorheen, en dan bevindt je je toch in een vervelende leegte. Er zat wel een mooie dansscène in, dat was dan ook het hoogtepunt van de film. 6/10
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:10:01 #269
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_36049161
The Nun's Story (Fred Zinneman, 1959)
Best goede film waarin Audrey Hepburn een goede rol neerzet als non die zich niet helemaal thuisvoelt binnen de strikte disciplinaire regels die het klooster stelt, maar over het algemeen blijft de film wel heel erg op de vlakte, ondanks dat de film bijna twee-en-een-half uur duurt. De innerlijke strijd wordt maar matigjes uitgewerkt, terwijl daar juist heel interessante cinema uit kan komen, zoals bijvoorbeeld in La passion de Jeanne d'Arc. ***½

Pillow Talk (Michael Gordon, 1959)
Als dit inderdaad de beste komedie met Doris Day is, weet ik al dat ik er niet heel veel van ga zien. Het is allemaal wel heel braaf en zoet. Dan waren de screwball-comedy's uit de jaren '30 en '40 heel wat leuker dan dit brave gedoe. Verveelt heb ik me trouwens zeker niet, want er zaten nog best leuke stukjes in. ***

Running Scared (Wayne Kramer, 2006)
Wayne Kramer, onder andere verantwoordelijk voor het slechte script van Mindhunters, wil zoveel in z'n film stoppen dat de film hieraan bezwijkt. Talloze kleine (en grotere) twistjes, te veel toevallige en voor de hoofdpersonen onwenselijke ontmoetingen en vooral het ontbreken van rustmomenten in de film breken de film op, die toch een aantal leuke momenten bevat. Het camerawerk is soms ook over the top met fancy trucjes waar ik niet echt op zat te wachten en die ook niet functioneel waren in mijn ogen. ***
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:33:59 #270
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_36051705
It's a Wonderful Life #30
Een engel gaat terug naar de aarde om een man te laten zien dat het leven te mooi is om weg te gooien.

De film wordt pas interessant als we de engel te zien krijgen, dan hebben we helaas al anderhalf uur naar die man zijn leven zitten kijken. Waarna de veranderingen in zijn leven in het laatste half uurtje snel afgeraffeld worden.
6/10

High Noon #108
Een western zonder aktie is als een western zonder.... aktie.
De hele film wordt er naar één schietpartij toegewerkt en die valt dan ook nog eens zwaar tegen.
Ik zal hem een zes geven omdat Lee van Cleef erin meespeelt. Die er als enige tenminste echt als een slechterik uitziet.
6/10

The Manchurian Candidate #69
Goede thriller over een groepje soldaten die in Zuid-Korea door de communisten gehersenspoeld zijn.
8/10
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:49:24 #271
143470 GinzaGirl
Heart of Yakuza
pi_36052149
The Long Yard,
het was een vermakelijke film, moest er niet om lachen btw..
met Nelly, Adam Sandler en natuurlijk heeft Rob Schneider en dan automatisch ook een minirol in
With love,
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:21:27 #272
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36053228
Matchstick Men
over een oplichter die er op een dag achter komt dat hij bij een ex-vrouw een dochter heeft. zij komt voor korte tijd bij hem inwonen en dat heeft nogal wat gevolgen voor hem, zijn partner in crime en zijn werk.
vermakelijk, maar zonder laatste kwartier was de film echt sterk geweest.
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:34:32 #273
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_36065483
The Party
Door z'n naam op een verkeerde lijst is Peter Sellers uitgenodigd ( hij speelt een Indier) op een feest. Het loopt echt op z'n Sellers uit de hand. Dit was best vermakelijke humor.

imdb 7.4 / cijfer 7.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:48:04 #274
67089 Gillingham
The horror...
pi_36067899
About Schmidt DVD, 8/10

Komische film van de regisseur van onder andere Sideways, maar net niet zo goed als die film. Desondanks zitten er in deze film ook genoeg grappige momenten en is het acteerwerk O.K., maar de echte hilarische momenten ontbreken. Jack Nicholson speelt een karakter dat echt voor hem weggelegd is, hij lijkt het dan ook zonder veel moeite te doen, maar geeft niet net dat beetje extra. De andere rollen zijn van veel minder belang, maar leiden in ieder geval niet af.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:36:20 #275
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36073486
Ik ben de laatste weken vooral mijn must-see lijstje aan het verdunnen, en dat zorgt ervoor dat ik in topics als deze maar weinig te zeggen heb. Natuurlijk is Le Salaire de la Peur een meesterwerk, maar iedereen die een beetje geïnteresseerd is in wat oudere films weet of verwacht dat wel.
Daarom kijk ik soms ook wel naar iets als Just Married. Okay, ook daarvan kent iedereen wel ongeveer de kwaliteit, maar het laat mij ruimte er matige one-liners over te schrijven. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de hele film een verschrikkelijk flauwe versie is van de Périphérique-sketch van Youp van 't Hek. Of dat het best knap is dat een film over misschien wel de twee meest irritante personages uit de filmgeschiedenis zelf 'slechts' ontzettend vervelend is. Of dat dit de eerste film is die - dankzij het begrip 'relatief' - een dikke man met diarree nog best grappig kan laten lijken. Of misschien iets over de schorre hockeyslet-stem van Britanny Murphy? Of iets in de trant dat dit nooit de bioscopen binnen was geslopen als Ashton Kutcher er niet in had gespeeld? Ik zou ook kunnen zeggen dat deze film alleen is gemaakt voor mensen die een enorme hekel aan denken hebben, en dat zelfs de allersaaiste wiskundige statistieken nog een stuk grappiger zijn dan dit wangedrocht. Misschien kan ik ook wel een vergelijking trekken tussen hoe ontzettend grappig de makers het vinden als er iemand valt, en hoe vaak de film zelf op zijn bek gaat. Zoveel tenenkrommende momenten, zoveel mogelijkheden.

Kortom: 3+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  † In Memoriam † woensdag 15 maart 2006 @ 23:44:05 #276
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36073727
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:36 schreef Sai het volgende:
Ik ben de laatste weken vooral mijn must-see lijstje aan het verdunnen, en dat zorgt ervoor dat ik in topics als deze maar weinig te zeggen heb.
Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?
Sheridana +1
pi_36073797
Star Wreck - The Pirkinning
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:50:51 #278
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36073922
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:44 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?
Nou ja, ik kan wel zeggen dat ik dus bijvoorbeeld Le Salaire de la Peur erg goed vond, maar dat voegt niet echt iets toe aan de kennis van wie dan ook. Als ik het nou onverwachts een schijterige zuigfilm had gevonden, dan had ik er iets nieuws over kunnen zeggen.

Maar helaas. .
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 02:05:09 #279
4571 Sokolsky
pi_36075999
Oké, duidelijk. Dan hoef ik dus ook niks over Ningen no joken I te zeggen.
Sheridana +1
pi_36078326
Get Rich Or Die Trying
Het is niet echt mijn soort film, maar vond het toch wel een leuke film . het acteer werk van Curtis '50 Cent' Jackson vond ik niet echt super. Maar het acteerwerk van Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mr.Eko uit Lost) vond ik erg goed! kortom een leuke film om eens te kijken
7/10

Walk the Line
Deze film heb ik gister gezien, vond het een erg leuke film. Mooi verhaal goed gespeeld en goed verteld. De muziek vond ik ook erg leuk! zeker kijken dus .
8/10

Date Movie
Film is van de makers van Scary Movie, soort zelfde film ook. Het acteer werk is niet echt super en het verhaal ook niet echt, maar de film heeft niet echt een verhaal ofzo. Maar heeft wel z'n grappige momenten
6/10

Just Friends
Dit is wel een leuke film over een dikke jongen die in het begin verliefd is op een meisje. Na een paar jaar komt hij terug en dan is hij helemaal slank en dan wil hij dat meisje terug maar dan gaat er van alles mis. Film heeft best grappige momenten, prima film voor de zaterdagavond.
6/10

Dodgeball
Dit vond ik een erg leuke film . zaten veel grappige stukjes in Ben Stiller maakt de film echt heel leuk. Christine Taylor was natuurlijk ook weer leuk .
7/10
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:03:03 #281
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_36078657
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 10:24:36 #282
4571 Sokolsky
pi_36079161
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:44 schreef tonks het volgende:
Get Rich Or Die Trying
Het is niet echt mijn soort film, maar vond het toch wel een leuke film . het acteer werk van Curtis '50 Cent' Jackson vond ik niet echt super. Maar het acteerwerk van Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mr.Eko uit Lost) vond ik erg goed! kortom een leuke film om eens te kijken
7/10
'Met een 2,4 op IMDB? Hm.
Sheridana +1
  donderdag 16 maart 2006 @ 11:39:51 #283
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36081292
Yin shi nan nu (Eat Drink Man Woman) (1994)
Lekkere (no pun intended) film van Ang Lee over een oude chefkok en zijn drie jong volwassen dochters, die allemaal zo hun eigen liefdesperikelen hebben. De film heeft weinig pretenties om meer te zijn dan het is en kijkt daarom gewoon lekker weg. Het enige grote nadeel van de film was dat ik ongelovelijk zin in Chinees er door kreeg.
Cijfer: 7,5
pi_36082512
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:24 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

'Met een 2,4 op IMDB? Hm.
Wat op IMDB staat heeft natuurlijk niets met mij te maken.
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:27:55 #285
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36082577
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 02:05 schreef Sokolsky het volgende:
Oké, duidelijk. Dan hoef ik dus ook niks over Ningen no joken I te zeggen.
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens. .
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:37:40 #286
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36082820
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:

[..]

Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens. .
En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 12:53:55 #287
4571 Sokolsky
pi_36083275
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige grote nadeel van de film was dat ik ongelovelijk zin in Chinees er door kreeg.
Cijfer: 7,5

Heb ook nog nooit een film gezien waar ik zó'n honger van kreeg...
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:
Nou eh... die was goed
Ik ga nog niet voor de volle 10, zoals gebruikelijk schijnt te zijn, maar een 9 is 't wel. Hoofdpersoon Kaji (sterke rol van Nakadai) probeert tijdens WO II te vechten tegen het systeem, maar (geheel tegen het cliché in) heeft daar eigenlijk de kracht niet voor. Daardoor vergaat 't 'm van kwaad tot erger en moet hij enkele onmogelijke keuzes maken. Geen film om vrolijk van te worden, maar wel heel indrukwekkend met enkele zeer aangrijpende scènes. Geweldig anti-oorlogsstatement, waarin met name de uitzichtloosheid van de situatie benadrukt wordt.
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?
Gewoon via de gebruikelijke kanalen.
Sheridana +1
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:39:32 #288
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36084704
Blackmail is de eerste geluidsfilm van Hitch, en dat is er dan ook meteen eigenlijk het leukste aan. Het verhaaltje is weinig bijzonder en de typisch sterke Hitchcock-scènes zijn wat spaarzaam, maar het is interessant om te zien hoe de film een beetje tussen stom en gesproken zweeft, met gedubte, weggelaten en 'echte' dialogen. Oh, en de gebruikelijke Hitch-cameo hoort tot de leuksten die ik van de beste man heb gezien. All in all niet onplezierig. 6.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:11:50 #289
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36087237
Akira
animatiefilm, die handelt over tokyo, 30 jaar na een atoomoorlog.
tetsuo is lid van een motorbende en loopt tijdens een gevecht met de clowns zware verwondingen op. hij wordt gered door enkele vage figuren, die hem als soort van experiment oplappen.
hij krijgt echter te veel kracht.

wat een shitfilm. er was niet veel wat ik op zijn minst redelijk vond aan deze film, eigenlijk gewoon niks. het is niet mooi getekend, het verhaal zuigt, ik snap niet waarom deze film zo'n hoge imdb - score heeft (nou snap ik dat van wel meer sf niet trouwens, maar zelfs blade runner is nog 100 keer beter dan dit.)
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2006 @ 16:36:32 #290
4571 Sokolsky
pi_36089808
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:11 schreef dolle_hond het volgende:
Akira
animatiefilm, die handelt over tokyo, 30 jaar na een atoomoorlog.
tetsuo is lid van een motorbende en loopt tijdens een gevecht met de clowns zware verwondingen op. hij wordt gered door enkele vage figuren, die hem als soort van experiment oplappen.
hij krijgt echter te veel kracht.

wat een shitfilm. er was niet veel wat ik op zijn minst redelijk vond aan deze film, eigenlijk gewoon niks. het is niet mooi getekend, het verhaal zuigt, ik snap niet waarom deze film zo'n hoge imdb - score heeft (nou snap ik dat van wel meer sf niet trouwens, maar zelfs blade runner is nog 100 keer beter dan dit.)

(zelfs de laatste zin ben ik volledig met je eens)
Sheridana +1
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:37:36 #291
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_36091533
Trust, Hal Hartley, 1990
http://www.imdb.com/title/tt0103130/

Ik blijf nog steeds bij de films van Hal Hartley --->een relatiedrama, gewoon door de stijl al de moeite van het zien waard!
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:02:08 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36093793
Gisteren in de bios:

Hostel
Om eerlijk te zijn snap ik niet waar alle commotie over gaat. Het is een leuke om een keertje te zien maar zeker niet meer dan dat. In het eerste gedeelte gebeurd niets noemenswaardig, het gedeelte waar het eigenlijk om gaat duurde eigenlijk te kort en er had best nog wat meer gore in gemogen .
Had er dus meer van verwacht.
Barbara Nedeljakova was erg aangenaam om naar te kijken

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Vandaag gekeken:

Falling Down
Had `m lang niet meer gezien maar wel al een tijdje op dvd liggen. En wederom was ie geweldig, verliest geen kracht als je `m vaker kijkt.
Michael Douglas is geweldig in z`n rol en de dingen waar ie zich om ergerd zijn voor een deel erg herkenbaar. Goede mix van actie en humor. Ook het acteerwerk van de bijrollen is in orde.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Lady And The Tramp
Wederom een mooie en aangename Disney klassieker. Alles wat we van ze gewend zijn van andere films zit ook in deze: leuke liedjes, mooie animaties, een leuk verhaal, geinige personages en een goede portie humor.
Niet Disney`s beste film, maar zeker een goede toevoeging aan ieder Disney collectie

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro)
Wederom een geweldige film van Miyazaki. Een heerlijk fantasie rijk verhaal waarin je helemaal opgaat, prachtig geanimeerd en een mooi scala aan coole personages. Vooral de 2 kleine zusjes waren geweldig, en dan vond ik vooral Mei echt briljant
Na Spirited Away is dit tot nu toe mijn favoriete Miyazaki

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 16-03-2006 19:09:31 ]
pi_36102423
Ugetsu

meesterlijke krachtige film, mooie mix van verschillende sferen verder steekt deze film visueel nog steeds ver boven hedendaagse films uit.

pi_36103299
High Noon

Westernklassieker uit 1952 van Fred Zinnemann.
Een psychopaat op proefverlof bedreigt Gary Cooper, en komt met de trein van 12:00. Cooper is marshall van een dorp dat geen vinger uitsteekt om hem te helpen maar juist verlekkerd toekijkt: iedereen heeft een goede reden om niets te doen. Hij is net getrouwd met de muesli-etende pacifiste Grace Kelly die op het eind tot inkeer komt en iemand in de rug doodschiet.
Gemaakt midden in het McCarthy tijdperk en tevens daarnaar verwijzend, maar desondanks volgens de IMDB de meest vertoonde film in het Witte Huis.
Zelf vond ik de sequentie waarin het High Noon wordt een absoluut hoogtepunt. Ander dingen deden me soms weer aan Blazing Saddles denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 16-03-2006 23:54:07 ]
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:53:19 #295
40664 Durbin
Who knows..
pi_36111943
Dead Meat (2004, Ireland)

De gekke-koeien-ziekte is uitgebroken in Ierland en zorgt er voor dat wanneer iemand door een koe wordt gebeten, diegene in een zombie verandert. De zombies zorgen vervolgens zelf voor een verspreiding van de plaag. Helena heeft net haar man verloren en moet zich staande zien te houden in een verlaten landschap met zombies, op zoek naar een militair fort. Het eerste kwartier doet een beetje amateuristisch aan, maar ziet er desondanks best veelbelovend uit. Helaas verzandt daarna de film al snel in een reeks scenes zonder spanningsopbouw of creativiteit, waardoor zelfs 80 minuten al lang lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 17-03-2006 13:34:47 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_36114531
Inside Man

In de sneak. Heerlijke heist film. Één van de beste popcorn films van de laatste tijd naar mijn mening. Dalton Russel is dé man.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:40:45 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36115214
Once Were Warriors (1994)
Typisch zo'n film waarbij ik na het kijken op mijn blote knieën God bedank dat ik zo'n goed geprivileerd leven heb als rijke blanke. Tenminste als ik zou geloven. Want voor andere mensen kan het leven echt een levende hel zijn.
cijfer: 8

3-4x juugatsu (Boiling Point)(1990)
Weer een semi-yakuza film van TK over een aantal honkballers die ruzie krijgen met wat yakuzi. De film is typisch TK. Er zit een grote dosis geweld in. En heel veel lange shots, waarin niet veel gebeurt en men (bijna) niets zegt. Op enkele ogenblikken in de film zorgt dit voor een absurd komisch effect. Maar voor het grootste gedeelte vond ik dat te veel shots overbodig lang duurde en het tempo uit de film haalde. Bij andere TK films werkt het wel, bij deze niet vond ik.
cijfer: 7
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:50:25 #298
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_36115503
Ik heb zojuist de trailer van de aankomende blockbuster Snakes on a Plane gezien, en ik kan veilig stellen dat ik nu met een gerust hart kan sterven. Beter dan dit wordt het niet.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:52:50 #299
97934 ASroma
Flamboyant
pi_36116498
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Sai het volgende:
Ik heb zojuist de trailer van de aankomende blockbuster Snakes on a Plane gezien, en ik kan veilig stellen dat ik nu met een gerust hart kan sterven. Beter dan dit wordt het niet.
....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')