quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:07 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag ook wat filmpjes gezien. Eerst Donzoko, dat is een Kurosawa waarin gebeatboxed wordt. En fanatiek ook. Aparte ervaring. Qua thematiek lijkt het wat op Dodeskaden, maar die heeft enkele zeer sterke scènes, Donzoko alleen een paar grappige. Wel veel leuke personages. 7. Paradise Now is niet helemaal wat ik er van verwacht had. Ik had verwacht dat misschien een klein beetje duidelijk gemaakt zou worden wat nou precies de lol is van jezelf laten ontploffen in een bus, maar nee. Wat is nu de boodschap? Wraak is gerechtvaardigd, tenzij een knappe meid je vertelt dat dat niet zo is? Goed dat we het een keer van deze kant zien, maar het had vast beter gekund. 6. Je trekt het of je trekt het niet, die films van Solondz. Ik vond Palindromes wel oké. Hier en daar fantastische zwarte humor, de titel mooi verwerkt in het verhaal, interessant foefje met de actrices, heel origineel allemaal. Dikke 7. Origineel, dat was nu het enige wat Lagaan: Once upon a time in India níet was. Het verhaal barst uit z'n voegen van de clichés en voorspelbare plottwists. Maar toch heb je er bijna 4 uur (!) naar zitten kijken, zonder de neiging om 'm af te zetten. Het ziet er namelijk erg leuk uit en dat compenseert de kartonnen personages en de hoofdrolspeelster, die geen functie in het verhaal heeft maar wel een beetje kan zingen. Dus dan moet het maar een 6 worden. Een beetje jammer dat ik de briljante BBC-miniserie van Pride & Prejudice al gezien heb, want dan is dat Knightley-vehikel een beetje een afknapper. Alleen Judi Dench en hier en daar een leuk landschap zijn een verbetering, de rest is allemaal stukken minder. Met name de hoofdrollen van Knightley en MacFadyen zijn veel zwakker dan die van Jennifer Ehle en Colin Firth tien jaar geleden. Waar de briljante Ehle een heerlijk gevatte en sarcastische vrouw neerzette, is Knightley meer een giebelend meisje. Maar dat waren die zussen al, daar hoeven we er niet nog een van. Een heel mager zesje, omdat het an sich niet slecht is, maar allemaal veel beter gedaan is. En tenslotte Match Point, uiteindelijk toch een beetje het hoogtepunt. Leuk thema en een sterke cast, waaronder een zeer apetijtelijke Scarlett. Eigenlijk wist ik vooraf helemaal niks over het plot en dat is maar goed ook. Dialogen waren zeer scherp; veel subtiliteiten gingen verloren in de ondertiteling. En de verwijzingen naar van alles en nog wat, zo komt een klassieke opleiding nog van pas. 8.

quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:25 schreef Mike het volgende:
Even een crosspost, want er moeten zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd worden voor ze het idee krijgen deze film in de bios te gaan zien.
Hostel
[..]

Mee eens, ik ben er vanavond geweest. Het is echt een film waar je uren over na kan denken. Het deed me een beetje denken aan Simon, de bizarre humor soms gecombineerd met de ernstige kanten van het leven. Hele mooie film.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:53 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik omhels je met duizend armen
Prima Nederlandse film. Eigenlijk kan ik geen grote minpunten noemen. Alle hoofdrol acteurs zetten een prima rol neer, waarbij met name de rollen van Carice van Houten (Samarinde) en Catherine ten Bruggencate (Lottie, de moeder) prachtig zijn neergezet. De film maakt een hele professionele indruk en kent een strakke regie. Wat mij betreft een van de betere Nederlandse film van de afgelopen jaren.

quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:27 schreef Sokolsky het volgende:
Dit is 'm toch gewoon he?

quote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we hier te maken met een kloon van iemand.
![]()

ik heb hem gisteren ook gezien. Op zich een goede film. Maar in vergelijking met Simon blijft deze ver achter. Zeker qua humor....quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:21 schreef VikingGold het volgende:
[..]
Mee eens, ik ben er vanavond geweest. Het is echt een film waar je uren over na kan denken. Het deed me een beetje denken aan Simon, de bizarre humor soms gecombineerd met de ernstige kanten van het leven. Hele mooie film.

Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.quote:Op zondag 12 maart 2006 10:47 schreef steeg het volgende:
shichinin no samurai
Ik kan begrijpen dat dit een meesterwerk is waar in zijn eigen tijd nooit iemand van had durven dromen maar met deze stelling begrijp je al, lezer, dat ik niet ben overweldigd.

Blasfemie! Blasfemie!quote:Op zondag 12 maart 2006 14:40 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.

Erger nog, soortgelijke praktijken vinden nog plaats bijvoorbeeld in Amerika, in christelijke 'heropvoedingskampen'.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:36 schreef Dandilion het volgende:
The Magdalene Sisters,
![]()
Erg Mooie film om te zien. Dat zulke helse praktijken nog konden bestaan tegen het eind van 1996!
Geen saai moment in de hele film, erg van genoten.

Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:00 schreef Gillingham het volgende:
Mifune is simpelweg een goed acteur, ik zou hem wel eens een karakter willen zien speclen dat niet samurai-achtig is.

Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:03 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.

Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiruquote:Op zondag 12 maart 2006 21:12 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.
Wel handig trouwens dat er users zijn die daadwerkelijk post in deze thread lezen en er zelfs op reageren.

shimura is idd bijna net zo goed als EGRquote:Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru![]()

In Life of Oharu is hij vrijwel onherkenbaar, ik had hem niet herkend. Er zijn zelfs van die urban legends die beweren dat hij het niet is. Maar ik dacht dat hij ook daar een samurai was.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru![]()

MIchelle Williamsquote:Op maandag 13 maart 2006 02:23 schreef Sai het volgende:
Bovendien had het naakt van twee fantastisch mooie mannen èn van het meisje uit The Princess Diaries (!!!!! ) en dat meisje uit Dawson's Creek dat niet Katie Holmes is! Hoe geweldig kan een film zijn? 9.

Er zijn verschillende verklaringen en ik weet niet eens zeker of de juiste er wel tussen zitquote:Ik had de remake natuurlijk al gezien in mijn kutpuberjaren, maar nu kan ik overtuigd bevestigen dat de eerste versie van The Haunting ontiegelijk veel beter is. Het gebruikt alle flauwe filmische truukjes ooit, van een gedachten-voice-over tot een overdosis scheefgeschoten beelden (ik wil nog steeds weten waarom dat een 'dutch angle' heet),

quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:02 schreef Sasandra het volgende:
Cache
De nieuwe film van Michael Haneke. Ik kan zijn films steeds beter verteren. Ik heb dan ook het idee dat ze iets minder naar worden. Van Funny Games kreeg ik een nogal funny gevoel in mijn buik, La Pianiste vond ik prachtig en ook Cache is erg goed. Daniel Arteuil en Juliette Binoche spelen mooie rollen als rijk, schijnbaar gelukkig echtpaar dat toch nog enkele geheimen achterhoudt. Bij tijd en wijlen erg spannend en een tikje eng. Het open einde was een beetje frustrerend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.

quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:08 schreef Arcee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good night and good luck
Ik had toch wel wat meer van deze film verwacht. Hij was wel aardig, maar op sommige momenten bepaald slaapverwekkend. David Strathairn had een erg mooie rol, maar deze film blijft bij mij echt niet hangen.
![]()
[ Bericht 29% gewijzigd door Sasandra op 14-03-2006 08:20:12 ]A spoonful of sugar...

Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:28 schreef RuneRose het volgende:
Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10

Jezus. Wat gaaf dat je dat allemaal in de bios kan zien! Dat zou ik ook wel willen, helaas gaat dat hier niet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:49 schreef JelleS het volgende:
[..]
Sweet, die ga ik donderdag in de bios zien.
Gister naar Manhatten van Woody Allen geweest. Inleiding werd gedaan door mijn held Herman Brusselmans. Dat was al zo geweldig dat de film haast niet beter kon zijn. Maar dat was die wel, geweldige filmavond. 9/10

Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:36 schreef Sai het volgende:
Ik ben de laatste weken vooral mijn must-see lijstje aan het verdunnen, en dat zorgt ervoor dat ik in topics als deze maar weinig te zeggen heb.

Nou ja, ik kan wel zeggen dat ik dus bijvoorbeeld Le Salaire de la Peur erg goed vond, maar dat voegt niet echt iets toe aan de kennis van wie dan ook. Als ik het nou onverwachts een schijterige zuigfilm had gevonden, dan had ik er iets nieuws over kunnen zeggen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:44 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Waarom valt er weinig te zeggen over die must-see's?

'Met een 2,4 op IMDB? Hm.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:44 schreef tonks het volgende:
Get Rich Or Die Trying
Het is niet echt mijn soort film, maar vond het toch wel een leuke film. het acteer werk van Curtis '50 Cent' Jackson vond ik niet echt super. Maar het acteerwerk van Adewale Akinnuoye-Agbaje (Mr.Eko uit Lost) vond ik erg goed! kortom een leuke film om eens te kijken
7/10

Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens.quote:Op donderdag 16 maart 2006 02:05 schreef Sokolsky het volgende:
Oké, duidelijk. Dan hoef ik dus ook niks over Ningen no joken I te zeggen.

En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:
[..]
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens..

quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het enige grote nadeel van de film was dat ik ongelovelijk zin in Chinees er door kreeg.![]()
Cijfer: 7,5
Nou eh... die was goedquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:27 schreef Sai het volgende:
Jawel, want die heb ík niet gezien. En daar ligt de scheidslijn natuurlijk. Dus zeg eens..
Gewoon via de gebruikelijke kanalen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En begin met het belangrijkste: Hoe kom je eraan?

quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:11 schreef dolle_hond het volgende:
Akira
animatiefilm, die handelt over tokyo, 30 jaar na een atoomoorlog.
tetsuo is lid van een motorbende en loopt tijdens een gevecht met de clowns zware verwondingen op. hij wordt gered door enkele vage figuren, die hem als soort van experiment oplappen.
hij krijgt echter te veel kracht.
wat een shitfilm. er was niet veel wat ik op zijn minst redelijk vond aan deze film, eigenlijk gewoon niks. het is niet mooi getekend, het verhaal zuigt, ik snap niet waarom deze film zo'n hoge imdb - score heeft (nou snap ik dat van wel meer sf niet trouwens, maar zelfs blade runner is nog 100 keer beter dan dit.)

....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:50 schreef Sai het volgende:
Ik heb zojuist de trailer van de aankomende blockbuster Snakes on a Plane gezien, en ik kan veilig stellen dat ik nu met een gerust hart kan sterven. Beter dan dit wordt het niet.

quote:Date Movie
Film is van de makers van Scary Movie, soort zelfde film ook. Het acteer werk is niet echt super en het verhaal ook niet echt, maar de film heeft niet echt een verhaal ofzo. Maar heeft wel z'n grappige momenten
6/10
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |