Amarcord Beamer, 8/10
Het grote nadeel van deze DVD-uitvoering was dat ie blijkbaar géén Italiaans geluid had! We moesten het dus met Engels doen en dat was aardig vervelend. De film werd er niet slechter op, maar de kijkbeleving helaas wel. Toch was het een leuke film, barstend van grappige personages, situaties en gesprekken. Het was een energieke film zonder echt een verhaal of zelfs duidelijke hoofdpersonen te hebben. Daarnaast totaal anders dan Otto e Mezzo. Fellini was alles behalve een prutser, that's for sure.
The Shining DVD, 8/10
Deze film heb ik weliswaar in een ver verleden al eens gezien, een jaar of tien geleden, maar het was eens nodig tijd voor een herkijkbeurt. Veel details kon ik me niet of nauwelijks herinneren, maar de hoofdlijn wist ik wel en weer andere zaken herinnerde ik me toen ik ze terugzag. De film is wel beter dan ik me herinnerde, dat idee kreeg ik al bij de begincredits. Erg eng is deze film niet bepaald, maar wel boeiend en meeslepend. Allemaal te danken aan een of andere knakker die Stanley Kubrick heet, een dikke 8 voor weer een goede film van zijn hand.
The Magdalene Sisters TV, 8/10
Aardig geslaagde film met als grootste kracht het waargebeurde verhaal wat erachter ligt. Schandalige praktijken, zonder meer. Ik ben te rebels voor dit soort doorgedraaide gehoorzaamheid. De hypocricie druipt van de Katholieke kerk af als tranen van hun slachtoffers. Arme meisjes. De film zelf was o.k., heel aardig geacteerd en verstandig om meerdere gevallen te behandelen. Het einde deed het 'm bij mij, daardoor net genoeg voor een 8.
Yojimbo DVD, 8/10
Mijn derde film van Kurosawa, in mijn ogen iets beter dan Rashomon, maar zeker niet tippend aan Shichinin no Samurai. Het verhaal an sich is niet per se geniaal, doet denken aan een western, maar de manier waarop het weergegeven wordt is goed. Mifune is simpelweg een goed acteur, ik zou hem wel eens een karakter willen zien spelen dat niet samurai-achtig is. 
The Outlaw Josey Wales DVD, 8/10
Western van en met ons aller Clint Eastwood. Aanvankelijk een typisch wraak-verhaal, maar door de film heen verdwijnen de wraakzuchtige motieven enigszins naar de achtergrond. De film kijkt lekker weg en Clint is nu eenmaal geweldig als cowboy. Een aantal actie-scènes waren me iets te onrealistisch, zelfs voor een western, maar dat mag de pret niet drukken en dat deed het ook niet echt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 12-03-2006 21:04:56 (typo) ]

What's it going to be then, eh?