abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2006 @ 12:57:49 #218
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35937452
In This World
Duizendpoot Michael Winterbottom had zijn feestdocudrama 24 party people net ingeblikt toen hij vertrok naar Pakistan voor zijn docudrama In this world, een uit de hand geschoten digitale film over de levensechte verschrikkingen van vluchtelingen. Het verhaal volgt twee jonge Afghanen die vanuit een immens Pakistaans vluchtelingenkamp per vrachtwagen, bus en schip naar het Westen vertrekken. Een wekenlange tocht die hen confronteert met mensensmokkelaars en verstikkende laadruimten tot Italiaanse koffie en Engelse horecabaantjes.

81/2/10
The Big Combo
Mooie, maar geweldadige film noir over rechercheur Leonard Diamond (Wilde) die met alle macht misdaadleider Mr. Brown (Conte) wil opsluiten en diens liefje (Wallace) wil veroveren. The Big Combo is om bepaalde redenen zijn tijd vooruit. Bijvoorbeeld vanwege de scène waarin Leonard door Brown gemarteld wordt en door de wijze waarop cinematograaf John Alton (An American in Paris) meehelpt met het gebied tussen goed/kwaad en liefde/haat grijs te houden. Ook zijn er opmerkelijke bijrollen van Lee Van Cleef en Earl Holliman als homoseksuele sadisten.
8+
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:04:13 #219
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35937630
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 08:27 schreef Sokolsky het volgende:
Dit is 'm toch gewoon he?
Volgens mij hebben we hier te maken met een kloon van iemand.
pi_35937776
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 13:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we hier te maken met een kloon van iemand.
pi_35938073
Ik zat ook al te kijken, het moet haast wel: Ruben!
Helpt waar hij kan!
pi_35939043
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:21 schreef VikingGold het volgende:

[..]

Mee eens, ik ben er vanavond geweest. Het is echt een film waar je uren over na kan denken. Het deed me een beetje denken aan Simon, de bizarre humor soms gecombineerd met de ernstige kanten van het leven. Hele mooie film.
ik heb hem gisteren ook gezien. Op zich een goede film. Maar in vergelijking met Simon blijft deze ver achter. Zeker qua humor....
pi_35939064
2010: The Year We Make Contact

De opvolger van 2001, waarin veel van de mysteries uit de voorganger verklaard worden.
Ergens is dit wat ontnuchterend, maar er staat in ieder geval tegenover dat ik 2001 weer snel wil kijken, wat natuurlijk altijd een goeie zaak is.

Daarnaast is de film op zichzelf ook zeker de moeite en vind ik het vreemd dat 'ie zo relatief onbekend is gebleven. Zeker aan te raden voor liefhebbers van het origineel, alhoewel geen moment de klasse van de voorganger wordt benaderd, maar dit had ik dan ook niet verwacht, waardoor ik er zeker van heb kunnen genieten. Alleen het einde vond ik een beetje té maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:02:35 #224
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35940687
Cache

De nieuwe film van Michael Haneke. Ik kan zijn films steeds beter verteren. Ik heb dan ook het idee dat ze iets minder naar worden. Van Funny Games kreeg ik een nogal funny gevoel in mijn buik, La Pianiste vond ik prachtig en ook Cache is erg goed. Daniel Arteuil en Juliette Binoche spelen mooie rollen als rijk, schijnbaar gelukkig echtpaar dat toch nog enkele geheimen achterhoudt. Bij tijd en wijlen erg spannend en een tikje eng. Het open einde was een beetje frustrerend.
A spoonful of sugar...
pi_35961445
shichinin no samurai
deze staat op #7 in de imdb top250 en op nummer 12 van de entertainment weekly eeuwige honderd lijst. genoemd als eerste moderne actiefilm, een van de meesterwerken van Kurosawa. Hij duurt drie en een half uur en gaat over zeven samoerai die een klein boerendorpje beschermen tegen bandieten. Niet voor roem of rijkdom, maar voor de boeren.
Ik ben verwend met moderne gechoreografeerde actie met bloed. Dit was niet realistisch, maar ik hou het jaartal en de daarmee verbonden (ongeschreven) wetten in gedachten. Iets wat nooit veranderd, karakterbouw, was uitstekend. Echt heerlijk zijn mifune en shimura (dat zijn de namen van de acteurs) waarvan de laatste bij mij een beeld van morgan freeman opriep. Ik kan begrijpen dat dit een meesterwerk is waar in zijn eigen tijd nooit iemand van had durven dromen maar met deze stelling begrijp je al, lezer, dat ik niet ben overweldigd.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_35961562
Brokeback Mountain
Prachtige, trieste film. Ik vond de beelden en de muziek vooral erg mooi. Het acteren van Heath Ledger vond ik tegenvallen, zijn accent was te overduidelijk nep. Michelle Williams vond ik geweldig in haar rol als zijn vrouw, wat had ik medelijden met haar zeg, vooral het moment dat ze er achter kwam Ik vond hem alleen een beetje langdradig, maar het was niet vervelend of zo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_35961897
Mind Game
Japanse Animatiefilm over een verlegen jongen (Nishi) die in een cafe wordt neergeschoten. Hij belandt in een plek tussen hemel en aarde en daar besluit Nishi om toch maar weer terug te gaan. De film behandeld de keuzes in het leven, en hoe deze het verdere verloop van het leven in grote mate kunnen beinvloeden. De tekenstijl is surrealistisch, een mix van 3d-animatie/lelijke tekeningen/prachtige tekeningen/collages/krasserige tekeningen/ ga zo maar door. De absurde Japanse humor ontbreekt ook niet. Prachtige film! 9/10
pi_35964884
The Magdalene Sisters,

Erg Mooie film om te zien. Dat zulke helse praktijken nog konden bestaan tegen het eind van 1996!
Geen saai moment in de hele film, erg van genoten.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35965000
quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:47 schreef steeg het volgende:
shichinin no samurai
Ik kan begrijpen dat dit een meesterwerk is waar in zijn eigen tijd nooit iemand van had durven dromen maar met deze stelling begrijp je al, lezer, dat ik niet ben overweldigd.
Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.
Helpt waar hij kan!
  zondag 12 maart 2006 @ 14:53:28 #230
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35965398
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:40 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Ik vind hem gewoon te lang duren, imho zijn er betere Kurosawa zoals Rashomon.
Blasfemie! Blasfemie!

zondag 12 maart 2006 @ 14:59:43 #231
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_35965577
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:36 schreef Dandilion het volgende:
The Magdalene Sisters,

Erg Mooie film om te zien. Dat zulke helse praktijken nog konden bestaan tegen het eind van 1996!
Geen saai moment in de hele film, erg van genoten.
Erger nog, soortgelijke praktijken vinden nog plaats bijvoorbeeld in Amerika, in christelijke 'heropvoedingskampen'.

www.isaccorp.com
www.thestraights.com

Vond het ook een goede film, maar ook weer niet erg bijzonder.
pi_35966058
ja dan noem je ook een land ook!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35967505
quote:
Op zondag 12 maart 2006 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Blasfemie! Blasfemie!

Smaak en inzicht! Smaak en inzicht!
Helpt waar hij kan!
  zondag 12 maart 2006 @ 16:08:06 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35967670
Natural Born Killers (1994)
Weer zo'n film waarvan ik in een ver verleden wel eens een stukjes zag op tv, maar nog nooit helemaal achter elkaar van begin tot eind.
De film begint meteen goed met Leonard Cohen's Waiting for a Miracle. En de soundtrack behoudt dit niveau voor de rest van de film. Verder is de film eigenlijk het best te omschrijven als Fear and Loathing in Las Vegas meets Quentin Tarantino (wat niet gek is aangezien hij het script heeft geschreven) met een handvol Oliver Stone, die een boodschap onder de film legt. En die mix slaagt erg aardig imo. Woody Harrelson speelt één van zijn gaafste rollen ooit. En Juliette Lewis behoort misschien niet tot de beste actrices op aarde, maar als er één ding is dat ze kan als geen ander is het white trash spelen.
cijfer: 8.5

Salinui chueok (Memories of Murder) (2003)
Deze film is een zeer goede thriller over een massamoordenaar. Maar is daarnaast ook een analyse over het effect dat een onoplosbare zaak heeft op de detectives die het onderzoeken. Vooral de langzame groei van wanhoop en verlies van geduld bij de jonge detective is mooi in beeld gebracht.
cijfer: 8

The Squid and the Whale (2005)
Deze film die erg lijkt op een Wes Anderson film (wat niet zo gek is aangezien hij hem heeft geproduceerd) vertelt het ware verhaal over het effect dat een scheiding heeft op twee broers. Net zoals bij een Wes Anderson film zit het met het overbrengen en nacreeeren van het juiste gevoel van het tijdperk helemaal goed. Jeff Daniels speelt weer eens buitengewoon sterk. En het zelfde geldt voor Laura Linney. Maar de echte sterren van de film zijn Jesse Eisenberg en Owen Kline.
cijfer: 8
  zondag 12 maart 2006 @ 21:00:51 #235
67089 Gillingham
The horror...
pi_35971905
Amarcord Beamer, 8/10
Het grote nadeel van deze DVD-uitvoering was dat ie blijkbaar géén Italiaans geluid had! We moesten het dus met Engels doen en dat was aardig vervelend. De film werd er niet slechter op, maar de kijkbeleving helaas wel. Toch was het een leuke film, barstend van grappige personages, situaties en gesprekken. Het was een energieke film zonder echt een verhaal of zelfs duidelijke hoofdpersonen te hebben. Daarnaast totaal anders dan Otto e Mezzo. Fellini was alles behalve een prutser, that's for sure.

The Shining DVD, 8/10
Deze film heb ik weliswaar in een ver verleden al eens gezien, een jaar of tien geleden, maar het was eens nodig tijd voor een herkijkbeurt. Veel details kon ik me niet of nauwelijks herinneren, maar de hoofdlijn wist ik wel en weer andere zaken herinnerde ik me toen ik ze terugzag. De film is wel beter dan ik me herinnerde, dat idee kreeg ik al bij de begincredits. Erg eng is deze film niet bepaald, maar wel boeiend en meeslepend. Allemaal te danken aan een of andere knakker die Stanley Kubrick heet, een dikke 8 voor weer een goede film van zijn hand.

The Magdalene Sisters TV, 8/10
Aardig geslaagde film met als grootste kracht het waargebeurde verhaal wat erachter ligt. Schandalige praktijken, zonder meer. Ik ben te rebels voor dit soort doorgedraaide gehoorzaamheid. De hypocricie druipt van de Katholieke kerk af als tranen van hun slachtoffers. Arme meisjes. De film zelf was o.k., heel aardig geacteerd en verstandig om meerdere gevallen te behandelen. Het einde deed het 'm bij mij, daardoor net genoeg voor een 8.

Yojimbo DVD, 8/10
Mijn derde film van Kurosawa, in mijn ogen iets beter dan Rashomon, maar zeker niet tippend aan Shichinin no Samurai. Het verhaal an sich is niet per se geniaal, doet denken aan een western, maar de manier waarop het weergegeven wordt is goed. Mifune is simpelweg een goed acteur, ik zou hem wel eens een karakter willen zien spelen dat niet samurai-achtig is.

The Outlaw Josey Wales DVD, 8/10
Western van en met ons aller Clint Eastwood. Aanvankelijk een typisch wraak-verhaal, maar door de film heen verdwijnen de wraakzuchtige motieven enigszins naar de achtergrond. De film kijkt lekker weg en Clint is nu eenmaal geweldig als cowboy. Een aantal actie-scènes waren me iets te onrealistisch, zelfs voor een western, maar dat mag de pret niet drukken en dat deed het ook niet echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 12-03-2006 21:04:56 (typo) ]
What's it going to be then, eh?
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 21:03:38 #236
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35972030
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:00 schreef Gillingham het volgende:
Mifune is simpelweg een goed acteur, ik zou hem wel eens een karakter willen zien speclen dat niet samurai-achtig is.
Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.
Sheridana +1
  zondag 12 maart 2006 @ 21:09:16 #237
40664 Durbin
Who knows..
pi_35972287
Scum (1977, UK)
Een documentaire-achtige film over een aantal jeugdcriminelen in een zeer strenge inrichting. Dit is de originele versie gemaakt voor de BBC, maar door hen nooit uitgezonden aangezien het teveel geweld zou bevatten. Nou staat de BBC wel vrij bekend om hun censuur, maar ik kan me wel voorstellen dat ze uitzending van deze film destijds niet aan hebben gedurfd. Desalniettemin is de film alweer flink gedateerd en zal men hier nauwelijks nog geshockeerd van raken. Maar het is zeker een film om eens gezien te hebben.

Crocodile (2000, USA)

Een aantal jongeren vieren hun vakantie in een moeras (uiteraard) en stuiten daarbij op een gigantische krokodil. Deze is nogal geïrriteerd aangezien een deugniet haar eieren heeft vernield. Het is allemaal best aardig, maar de krokodil ziet er wel érg onrealistisch en af en toe lachwekkend uit. Alleen voor de echte liefhebber. Overigens is deze film van de hand van Tobe Hooper en die staat ook niet echt bekend om veelvoudig kwalitatief hoogstaand werk.

Monster Mountain (aka McCullough's Mountain) (1976, USA)

Een tijdje terug heb ik een reeks obscure horror-/cultfilms op VHS gekocht, waarvan dit eentje was. Blijkbaar is dit eigenlijk Legend Of Blood Mountain uit 1965 met een aantal toegevoegde scenes van het monster. De film bestaat uit documentaire-achtige beelden en interviews, afgewisseld met een verhaallijn over een sukkelige loopjongen die droomt van een loopbaan als journalist. Hij ziet het verhaal rond Big Foot als zijn doorbraak en gaat naar Monster Mountain om het monster op te zoeken. De scenes waarin feitelijk het monster voorkomt zijn helaas op één hand te tellen. Oordeel : mwoah, ach.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 12 maart 2006 @ 21:12:32 #238
67089 Gillingham
The horror...
pi_35972447
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:03 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ruime keus! Drunken Angel vind ik in die categorie de sterkste. Maar ook High & Low, Stray Dog, The Bad Sleep Well en Red Beard mogen er zijn.
Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.

Wel handig trouwens dat er users zijn die daadwerkelijk post in deze thread lezen en er zelfs op reageren.
What's it going to be then, eh?
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 21:35:12 #239
4571 Sokolsky
pi_35973333
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:12 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Uiteraard allemaal Kurosawa's. Mooi ook trouwens dat Takashi Shimura in al (?) die films meedoet, die vond ik namelijk geweldig in Shichinin no Samurai. Jammer dat hij in Yojimbo zo'n kleine rol had.

Wel handig trouwens dat er users zijn die daadwerkelijk post in deze thread lezen en er zelfs op reageren.
Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru
Sheridana +1
  zondag 12 maart 2006 @ 21:47:54 #240
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35973838
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Mifune heeft wel rollen in films van andere regisseurs, maar dat zijn dan weer bijna allemaal samurairollen. Met uitzondering van Mizoguchi's Life of Oharu, maar die moet ik nog zien. Shimura vind ik persoonlijk nog een betere acteur... Ikiru
shimura is idd bijna net zo goed als EGR

mifune speelt ook sterk in bv hell in the pacific
  zondag 12 maart 2006 @ 21:48:19 #241
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35973861
Amadeus
Prachtig epos over het leven en de dood van Wolfgang Amadeus Mozart. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Antonio Salieri (een geweldige rol van F. Murray Abraham) en is in feite 1 grote flashback. De film duurt bijna drie uur maar verveelt niet, wat komt door de prachtig mooie muziek die door de hele film zit. Die is op een geweldige manier gemonteerd met de beelden. Zo krijg je een spoed cursus muziek- en sound editing. Heel sterk. Het acteerwerk is heel erg goed, alhoewel het lachje van Mozart op den duur wel op de zenuwen gaat werken. Verder zijn de kostuums en de decors prachtig en is het laatste half uur werkelijk briljant te noemen.
Na One Flew Over The Cuckoo`s Nest wederom een meesterwerk van Milos Forman

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 12 maart 2006 @ 21:54:08 #242
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35974104
Die Drei Mädels von der Tankstelle

dit zie je niet vaak:

verder is dit leuk:

maar de film over een ventje die allergisch voor vrouwen is en toch verliefd wordt is verder vermakelijk en erg flauw
pi_35974136
the machinist
Fight club 2: the insomnia returns. Bale is zo mager als een kerkrat, ziet dingen die er niet zijn en heeft al een jaar niet geslapen naar eigen zeggen. Is hij gek of is de rest van de wereld een complot aan het spannen tegen hem? Is het schizofrenie (let op: schizofrenie betekend niet meerdere persoonlijkheden!) of schuld? Is michael Ironside nog altijd een ijzervreter: ja.
Ik zal je inlichten over een oud bijgeloof: vroeger stond links voor slecht, je gebruikte hiervoor het woord sinister. Kijk goed welke keuzes Bale neemt en wat voor invloeden dit heeft op het verhaal.
Ik zie vaak de nieuwe donkere filmstijl die ook hier weer wordt gebruikt, een soort klinische weergave van de wereld. Koud emotieloos en obsceen. dit maakt de sfeer donker en dreigender. Mijn echte punt is: meer gimmicks dan een ijzersterk verhaal. Daarom wel onderhoudend maar niet verbluffend.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_35975291
Capote

Mooie film, Hoffman speelt een geweldige rol als Truman Capote, terechte oscar.

Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005)

Geweldig leuke film, prachtige uitgewerkte animatie, leuke grappen, genieten geblazen

† In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 23:00:24 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_35976867
Requiem for a dream
Ik had deze film nog nooit gezien, maar op aanraden van anderen heb ik het toch maar gekeken.
Wat een goede film, erg sfeervol samen met de muziek. Ik leefde echt met de personages mee, vooral dat moedertje. Aan het eind van de film voelde ik me best wel kut.
Goede film dus, maar ik zal hem niet snel nog een keer kijken.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 12 maart 2006 @ 23:21:13 #246
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35977512
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:35 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

In Life of Oharu is hij vrijwel onherkenbaar, ik had hem niet herkend. Er zijn zelfs van die urban legends die beweren dat hij het niet is. Maar ik dacht dat hij ook daar een samurai was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:48:29 #247
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_35978408
Filmnachtje:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Over het boek veel gehoord tijdens mijn opleiding informatica. In het eerste jaar als verplichte kost gesteld door mijn docent programmeren. Hierdoor toch blij dat er na 4 jaar een verfilming is die ik gisteren heb gekeken. Hopelijk kon ik op die manier er dan toch achterkomen welk geniaal iets in the Hitchhiker's Guide To The Galaxy zat. Na het bekijken van deze film kon ik voornamelijk concluderen dat er mafheid in zit. Er geen regels waar je je aan hoeft te houden. Alles is mogelijk. In de film volgen we dan ook onze anti held hoofdpersoon in een doldwaze rit door de ruimte. Onderweg gebeuren er maffe dingen die zeker niet allemaal te geniaal bedacht zijn maar toch erg vermakelijk. De film heeft het commercieel volgens mij niet heel goed gedaan en ik snap ook wel waarom, dit is niets kost voor iedereen. Ik geef de film een 7,5.

Memoirs of a Geisha
Met de oscars veel langs zien komen dus ik was zeer benieuwd. De oscars die deze film had ontvangen waren voornamelijk gericht op het uiterlijk van de film. Dit was vanaf het begin al duidelijk te zien waarom. Er is heel veel aandacht besteed aan sfeer en vormgeving om je zo goed mogelijk in het verhaal te trekken. Alles is echt supermooi. De film is 2 en een half uur lang maar dat merkte ik zeker niet. Het verhaal verveelt nergens. Het grote minpunt aan de film is denk ik ook het grote pluspunt van de film. Japanners en Chinezen die de hoofdrol spelen. Met westerse acteurs was het natuurlijk geen gezicht, maar het engels van de meeste acteurs komt er wel heel slecht uit waardoor er weinig emotie inzit. De film had gewoon in het japans of mandarijns gemoeten natuurlijk! Maarja, dat vinden amerikanen niet leuk. Zeker een 8 voor deze film. Ik heb er zeer van genoten.

Doom
Toen was het tijd voor hersenloos vermaak. Ik heb zelf alle delen van doom flink gespeeld dus ik was benieuwd wat we voor een filmversie kregen. Resident Evil vond ik zelf een erg fijne gameverfilming en ik hoopte dat het ongeveer die sfeer ging krijgen. Uiteindelijk viel dit wat tegen. De film begint gelijk goed en bouwt zich lekker snel op. Niet al teveel tijd openlaten om eerst allemaal karakteropbouw te doen ofzo, gewoon gelijk erin. Hierna gaat uiteraard het kan knallen van geweren gedurende de film vorderd telkens harder, meer, bruter en beter totdat er aan het einde nog maar 3 mensen op hun eigen benen staan. Was verwacht, breng een groot team mee, dan kunnen er veel dood Tussendoor wordt soms geprobeerd wat karakterbouw te doen maar de acteurs wisten denk ik ook dat ze meededen als voer voor de monsters. Wat je dus hebt is een grappige film die lekker loopt en zichzelf gelukkig niet al te serieus wilt nemen. Lekker wegkijkertje dus. Een 6.

Tamara
En als laatste rond 0500 hebben we deze gestart. Ik had hem gedownload omdat ik de trailer wel bruut vond klinken. De film begint lekker standaard en het is ook wel duidelijk dat we hier met een clichefilmpje te maken krijgen. Desalniettemin weet de film net zoals zijn voorganger als slasher zeker te vermaken. Het moet ff op gang komen maar dan gaat onze hoofdrolspeelster Tamara revived from the death lekker bruut en sensuaal aan het moorden. De eerste vond ik ook gelijk de leukste. De nurd snijdt wat lichaamsdelen af voor de camera zodat de hele school mee mag kijken. Voor de rest gewoon grappig om te zien. Een 6,5 door onverwachte bruutheid in sommige gevallen.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 00:14:48 #248
4571 Sokolsky
pi_35979252
Ik dacht na Inherit the Wind (bliksemrecensie: 7,5) vanmiddag de hele IMDB Top 250 weer eens gezien te hebben, maar nu blijkt Out of the Past ineens op 250 te staan. Zucht. Maar dat schijnt wel een goede film te zijn, dus snel maar eens opzoeken. Ook Wuthering Heights ('39) gezien en die vond ik heel leuk. Achtje.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')