Cool een film van Nick Cave. Die wil ik wel zien. En die docu klinkt ook erg goed.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:50 schreef Gorro het volgende:
Darwin's Nightmare (Hubert Sauper, 2004)
Ontluisterende documentaire die de mensonterende situatie in Afrika in het daglicht stelt. Al het fatsoenlijk "vlees" van de vissen wordt verwerkt en naar Europa verscheept terwijl de lokale bevolking loopt te creperen. Vooral het moment dat de directeur van de visfabriek doodleuk loopt te vertellen dat wanneer de rijstvoorraden opraken door de droogte er voedsel geïmporteerd wordt in plaats van de vis voor de bevolking beschikbaar te stellen is indrukwekkend. Ook het moment waarop een oorlogsveteraan vertelt dat een hoop mensen in Tanzania hopen op een burgeroorlog is schrikbarend. ****
The Proposition (John Hillcoat, 2005)
Toffe Australische western geschreven door Nick Cave. Dat betekent ook meteen dat het met de muziek wel snor zit. De film bevat een redelijke dosis grafisch geweld, maar het past zeker binnen het verhaal. De mooie cinematografie van de Australisch outback is een ander sterk punt van de film. ****
Klinkt allebei erg interessant. Van de film van Nick Cave had ik al wat gehoord, maar dacht dat die nog moest verschijnen. Mooie cast ook.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:50 schreef Gorro het volgende:
Darwin's Nightmare (Hubert Sauper, 2004)
Ontluisterende documentaire die de mensonterende situatie in Afrika in het daglicht stelt. Al het fatsoenlijk "vlees" van de vissen wordt verwerkt en naar Europa verscheept terwijl de lokale bevolking loopt te creperen. Vooral het moment dat de directeur van de visfabriek doodleuk loopt te vertellen dat wanneer de rijstvoorraden opraken door de droogte er voedsel geïmporteerd wordt in plaats van de vis voor de bevolking beschikbaar te stellen is indrukwekkend. Ook het moment waarop een oorlogsveteraan vertelt dat een hoop mensen in Tanzania hopen op een burgeroorlog is schrikbarend. ****
The Proposition (John Hillcoat, 2005)
Toffe Australische western geschreven door Nick Cave. Dat betekent ook meteen dat het met de muziek wel snor zit. De film bevat een redelijke dosis grafisch geweld, maar het past zeker binnen het verhaal. De mooie cinematografie van de Australisch outback is een ander sterk punt van de film. ****
Ik heb daar stukjes van gezien op t.v. Nou, dat die man opgegeten is heeft hij aan zichzelf te danken. Wat een knurft was dat. Dat ie niet eerder opgevreten werd.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:36 schreef One_of_the_few het volgende:
The grizzly man
Mooie film over een man die 13 jaar tussen grizzly beren leeft. Het laatste jaar gaat het mis. Hij wordt opgegeten. In die 13 jaar heeft hij zelf veel video gemaakt. Daaruit bestaat de film vooral.
Ik vond hem erg interressant en een aanrader. Hij draait niet veel en meestal in de kleinere filmhuizen.
Bezig met de IMDb top 250?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef Gillingham het volgende:
Maandlijstje februari:
Ik heb in 25 films gezien die ik nog nooit gezien had. Stalker was de beste en Lemony Snicket’s a Series of Unfortunate Events het slechtste.
Top 10:
1. Stalker
2. Once Upon a Time in America
3. Manderlay
4. Patton
5. Fargo
6. Idi I Smotri
7. Strangers on a Train
8. Nuevo Cinema Paradiso
9. The Elephant Man
10. Sideways
eens is de 1e keerquote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben Jojo, ik ben 27 jaar oud en heb gisterenmiddag voor het eerst The Godfather gezien.Erg goed, al weet ik niet of ik de 9.1 op IMDB echt verdiend vind. Vanavond deel 2 denk ik.
quote:Comedy veterans and co-creators Penn Jillette and Paul Provenza capitalize on their insider status and invite over 100 of their closest friends--who happen to be some of the biggest names in entertainment, from George Carlin, Whoopi Goldberg and Drew Carey to Gilbert Gottfried, Bob Saget, Paul Reiser and Sarah Silverman--to reminisce, analyze, deconstruct and deliver their own versions of the world's dirtiest joke, an old burlesque too extreme to be performed in public, called "The Aristocrats."
http://www.imdb.com/title/tt0436078/quote:This is a documentary about a joke. It is a joke only told by comedians to other comedians. The outline of the joke is that a man goes into an agent's office and says he has a family act. He then either acts out or describes the most obscene acts possible. The stunned agent says, "And what do you call yourselves?" and the man answers, "The Aristocrats." Each comedian describes how he tells the story.
Kijk dan zeker een keer Amateur, of Simple Man.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef lot3 het volgende:
The Unbelievable Truth, van Hal Hartley 1989
http://www.imdb.com/title/tt0100842/
ook met Robert John Burke
In een Amerikaans dorp keert na 15 jaar een man terug. Hij wordt door iedereen met argwaan bekeken, behalve door een bloedmooi meisje, dat niets van zijn verleden weet.
promote hierbij de regisseur Hal Hartley eens
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |