abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:01:48 #61
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35673161
Red Eye - Pff, dat viel tegen. Ik hoopte op een beetje een lekkere thriller, maar dat kreeg ik helaas nergens. Geen versnelde hartslag, geen vreemd gevoel in je buik, helemaal niets. Het was allemaal heel gewoon, maar dan net iets minder. Cillian Murphey is wel cool, en Rachel McAdams ook. Helaas, pindakaas. 4/10

National Treasure - Dit was leuker. Beetje het gewone verhaal; de held, het meisje, het hulpje en de boeven. Natuurlijk willen beide teams de schat en hebben we twee uur vol geweld, 'slimmigheidjes', vervelende bijkomstigheden en een paar kusjes. Wat gewoontjes, maar doet tenminste z'n werk. 6.5/10
pi_35673843
Old School - Wel aardige film alleen moet je wel in een melige bui zijn en van dat groepje acteurs ( Wilson broers, Will Ferrel, Vince Vaughn) houden. En niet al te veel om verhaal en diepgang geven. Al met al leuk film om met wat vrienden te kijken.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:27:38 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_35673948
Saw

Gisteren op SkyMovies
Lang geleden dat ik zo'n spannende psychologische thriller heb gezien. Verhaal draait om twee mannen die wakker worden in een kelder, vastgeketend aan de muren, tegeover elkaar met tussen hen in een lijk dat een pistool vasthoudt. De dader van dit alles speelt een vies psychologisch spelletje met eenieder die hem ooit wat heeft 'aangedaan'
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_35676953
Oldboy

Ik ben 1 van de laatste die de film heeft mogen zien, ik weet het.
Maar mijn hemel, wat zijn die Koreanen goed bezig de laatste jaren.

Ik ben helemaal gevallen voor de plottwist. Ik had echt geen idee.
En die muziek bij de film is ook weer geweldig.
Ik heb em maar meteen besteld.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:20:52 #65
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35682933
Gisteren in de sneak gezien:
The New World
Te lang, te saai, het verhaal was niet interessant genoeg om me de volle 2uur en 10 minuten te kunnen boeien. Het acteerwerk vond ik nogal matig, ondanks dat het meisje in de hoofdrol het wel redelijk deed. En dat is jammer, want het script biedt genoeg goed materiaal om er iets interessants van te kunnen maken, maar de uitwerking laat dat dus na. Zelfs de soundtrack klonk ongeinspireerd en voegde niets toe aan de film maar werkte eerder irritant. Het zo ongeveer enige positieve aan de film is dat het met het camera werk en de cinematography wel goed zit.. Maar dat is dus bij langena niet genoeg...

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_35686049
Gisteren in de bioscoop : Syriana

Rommelig, saai en voorspelbaar. Ben zelfs een paar keer in slaap gevallen tijdens het kijken. Uit de 3/4 volle zaal kwamen ook nauwelijks reacties op deze film.
pi_35689432
Harold and Kumar go to White Castle

Te gekke film!

http://imdb.com/title/tt0366551/
Straight outta Oss
  vrijdag 3 maart 2006 @ 20:36:53 #68
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35690606
The grizzly man

Mooie film over een man die 13 jaar tussen grizzly beren leeft. Het laatste jaar gaat het mis. Hij wordt opgegeten. In die 13 jaar heeft hij zelf veel video gemaakt. Daaruit bestaat de film vooral.
Ik vond hem erg interressant en een aanrader. Hij draait niet veel en meestal in de kleinere filmhuizen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35692144
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:36 schreef One_of_the_few het volgende:
The grizzly man

Mooie film over een man die 13 jaar tussen grizzly beren leeft. Het laatste jaar gaat het mis. Hij wordt opgegeten. In die 13 jaar heeft hij zelf veel video gemaakt. Daaruit bestaat de film vooral.
Ik vond hem erg interressant en een aanrader. Hij draait niet veel en meestal in de kleinere filmhuizen.
Ik heb daar stukjes van gezien op t.v. Nou, dat die man opgegeten is heeft hij aan zichzelf te danken. Wat een knurft was dat. Dat ie niet eerder opgevreten werd. !

Gezien afgelopen Feb:

- Munich
- Crash
- Weddingcrashers

[ Bericht 0% gewijzigd door shredder op 03-03-2006 22:14:26 ]
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:08:12 #70
67089 Gillingham
The horror...
pi_35693229
Maandlijstje februari:
Ik heb in 25 films gezien die ik nog nooit gezien had. Stalker was de beste en Lemony Snicket’s a Series of Unfortunate Events het slechtste.

Top 10:
1. Stalker
2. Once Upon a Time in America
3. Manderlay
4. Patton
5. Fargo
6. Idi I Smotri
7. Strangers on a Train
8. Nuevo Cinema Paradiso
9. The Elephant Man
10. Sideways

Flop 3:
1. Lemony Snicket’s a Series of Unfortunate Events
2. Team America
3. Kees de Jongen
What's it going to be then, eh?
pi_35695347
Deze week gezien:
Shrek
From Hell
Team America.

Que verhaal vond ik From de mooiste van de drie.
Johnny Depp vond ik erg sterk spelen. En het complot wat hij bedenkt is ook erg leuk gedaan
Ook de bij rollen vind ik allemaal sterk acteren en gewoon een goei film.

Shrek:
Na dat ik al maanden Shrek2 thuis heb waagde ik me nu voor het eerst aan het eerst deel.
Het verhaal is even magisch als deel 1 maar qua grafische kwaliteit zie je toch dat Deel 2 nieuwe is verder een top film met een leuk verhaal.

Team America:
Grappig film. Ik wil hem niet slecht noemen maar mijn favoriete film is het niet.
De personages (poppetjes) worden niet goed uitgediept en dat vind ik erg jammer.
Verder heb ik me wel dood gelachen bij bepaalde scenes en liedjes maar verder is het nog al magertjes.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 3 maart 2006 @ 23:19:50 #72
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35695664
Evil Aliens

Tof filmke voor de fans van Evil Dead, Bad Taste en andere Braindeads . Stelletje aliens besluit de aarde wat aan te vallen, het lokale vee te molesteren en wat vrouwen te bezwangeren. Ze worden echter geconfronteerd met een TV-ploeg, maar vooral met onverstaanbare Welshe boeren. En dan gebeurt er vanalles met het nodige bloed en de nodige vetzakkerij.

Toffe scenes zijn de scene met de bananenschil, de lokale nerd die een alien-dominatrix ontmoet, de stoere alien die uitglijdt in koeienstront en vooral de "vermaal eens wat aliens met een maaidorser"-scene.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35696301
Dodgeball
Vermoeiende film, paar grappige stukjes, Vince Vaughn is ontzettend irritant, Ben Stiller is weer eens op dreef, meer heb ik er ook niet over te zeggen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:54:59 #74
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35698907
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef Gillingham het volgende:
Maandlijstje februari:
Ik heb in 25 films gezien die ik nog nooit gezien had. Stalker was de beste en Lemony Snicket’s a Series of Unfortunate Events het slechtste.

Top 10:
1. Stalker
2. Once Upon a Time in America
3. Manderlay
4. Patton
5. Fargo
6. Idi I Smotri
7. Strangers on a Train
8. Nuevo Cinema Paradiso
9. The Elephant Man
10. Sideways
Bezig met de IMDb top 250?
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_35701252
Brideshead Revisited
Elf uur durende Engels serie over een zeer Brits zeer adelijke gezin en een vriend daarvan (hoofdrolspeler Irons) die kennismaakt met de familie terwijl hij studeert in Oxford.

Beschreven als television's finest hours. Kosten nog moeite zijn in 1981 gespaard om de gelijknamige roman te verfilmen.
Vol acteergeweld van onder andere een geweldige Jeremy Irons, een sympathiekere Anthony Andrews en een nog sympathiekere John Gielgud. Maar ook mensen als Phoebe Nicholls (wie?) spelen memorabele rollen. En ik ben maar één keer eventjes in slaap gevallen. Nietttemin uitstekend.

Nuovo Cinema Paradiso

Prachtige film. Lang geleden al eens gezien. Nu de directors' cut, die lang duurt.
De film is een ode aan een heleboel dingen (en gaat echt niet alleen over film: ook over fijne menselijke sentimenten), maar onder andere ook aan de vroegere bioscopen en Europese cinema. Bioscopen waar films van Visconti en Renoir naast John Wayne gedraaid en gewaardeerd werden.
Er wordt wel een beetje gedaan alsof elke film destijds, na WOII tot ergens in de jaren vijftig, van hoge kwaliteit was. Tenminste we zien de commerciele pulp uit die tijd niet al te nadrukkelijk. (volgens mij helemaal niet zelfs, maar ik herken natuurlijk niet alles).
De film wil me soms iets te graag, is te behaagziek om voor mij helemaal geweldig te zijn.
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 03:09:44 #76
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_35701496
Gore is leuk hoor, daar niet van, maar zonder personages met meer dan één karaktertrek is het toch behoorlijk moeilijk om een goede horrorfilm te maken. Dat is precies waarom Hostel eigenlijk best wel saai is. Naarmate de film vorderde kreeg ik steeds minder medelijden met de personages, en steeds meer met dat arme bejaarde koppel dat in een demente bui per ongeluk de verkeerde bioscoopzaal binnenloopt. En dan praten de Nederlanders in de film ook weer zo'n raar Duits brabbeltaaltje. Mweh. 5.
Toffe personages vind je wél in Mysterious Skin. Dankzij hen weet de film humor en drama af te wisselen zonder ook maar één moment ongeloofwaardig te worden of uit balans te raken. Het plot is absurd maar overtuigend, en dan zijn de acteurs ook nog eens stuk voor stuk goed bezig. Ook leuk om Michelle Trachtenberg eens in een serieuze rol te zien. Als ik dit zo intik klinkt een 8 eigenlijk nog te laag. 8+ dan maar.
Als laatste is er dan nog The Body Snatcher, een typische fourties-horrorfilm. Zoiets heeft geen personages nodig, of in ieder geval niet als Boris Karloff en Bela Lugosi de hoofdrollen bezetten. Zoals hier. Vooral Karloff is uitstekend (arme Lugosi, wederom de lul ), en laat het maar aan vakman Robert Wise over om het allemaal vlotjes en professioneel in beeld te brengen. Sfeervol vermaak. 7.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_35703885
En wat vond je er van?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:18:42 #79
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_35706384
Enron: The Smartest Guys in the Room (Alex Gibney, 2005)
Prima documentaire die meer duidelijkheid verschaft in het Enron schandaal. Ik had er wel van gehoord en wist wel ongeveer waar het over ging, maar waar nou precies de heisa over ging wist ik niet. De makers hebben hun huiswerk goed gedaan en weten een helder beeld te scheppen van de affaire. De film is ook sterk geëdit waardoor de potentieel erg saaie onderwerp, toch levendig gebracht wordt. ****

Memoirs of a Geisha (Rob Marshall, 2005)
Vooral visueel indrukwekkende film. De Oscar-nominaties voor cinematografie, art-direction en kostuums zijn volledig terecht en wat mij betreft mag hij er ook wel een paar winnen. Dat het geen erg goede film geworden is komt vooral door de keuze om Aziatische acteurs Engels te laten spreken. Hierdoor is het acteerwerk niet echt overtuigend en wordt je minder meegesleept in het verhaal. ***½
pi_35707524
weer eens teveel films gekeken

hmmz beetje jmmr dat IMDB eruit ligt op het moment.

King Kong uit 1933 echt geweldig
King Kong uit 2005 beetje te overdone maar wel vemakelijk
The Outsiders Geweldig allemaal bekende acteurs in hun jeugd een 19 Jarige Tom Cruise enzo
House Of Fliyng Daggersvooral veel leuke actiescenes
The Weatherman Vond dit toch wel vrij aparte film heb ook geen id wat ik ervan moet denken.
The JacketVond hem wel ke maar ook beetje tegen vallen had leuke horror verw8 gezien de hoes (lees nooit de achterkant anders hoef je de film nie meer te zien )maar horror bleef uit
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_35711712
28 DAYS LATER

Hele gave film! De sfeer in het verlaten London is heel bizar. Het is gewoon heel erg gaaf om alles verlaten te zien.
Over het algemeen een erg spannende film.
Hele coole (soort van)zombie film.

zaterdag 4 maart 2006 @ 16:13:36 #82
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_35712847
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben Jojo, ik ben 27 jaar oud en heb gisterenmiddag voor het eerst The Godfather gezien. Erg goed, al weet ik niet of ik de 9.1 op IMDB echt verdiend vind. Vanavond deel 2 denk ik.
pi_35713600
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:13 schreef Jojogirl het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben Jojo, ik ben 27 jaar oud en heb gisterenmiddag voor het eerst The Godfather gezien. Erg goed, al weet ik niet of ik de 9.1 op IMDB echt verdiend vind. Vanavond deel 2 denk ik.
eens is de 1e keer

vanmiddag gezien

The African Queen

Leuke film, de chemie tussen Bogart en Hepburn is erg goed, deze 2 totaal verschillende karakters brengen het verhaal een leuke wending met de bijbehorende leuke scenes. Verder mooi camerawerk van de prachtige locaties.

zaterdag 4 maart 2006 @ 17:23:43 #84
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_35714691
Ieri, Oggi, Domani - Drie verhaaltjes met Marcello en Sophia. Lekker luchtig, wel tof. En Sophia. 7
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:33:28 #85
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35715007
The Million Dollar Hotel
In het vervallen Million Dollar Hotel in Los Angeles leven de outcasts en buitenbeentjes van de maatschappij. Wanneer een van de bewoners dood op straat wordt aangetroffen, komt de FBI onder leiding van agent Skinner (Gibson) de zaak onderzoeken. Tot grote verbazing van zijn medebewoners blijkt dat de dode de zoon was van een zeer rijke media-magnaat. Men gaat zich afvragen of er hier sprake was van moord of zelfmoord en ook wat de vreemde bewoners van het hotel hiermee te maken hebben. Het verhaal wordt verteld vanuit de achterlijke Tom Tom (Davies) die vreselijk verliefd is op Eloise (Jovovich). Langzaamaan ontrafelt zich het verhaal aan de kijker, niet per sé dankzij de goede onderzoekstechniek van Skinner.
6 1/2/10
pi_35715167
The Aristocrats
quote:
Comedy veterans and co-creators Penn Jillette and Paul Provenza capitalize on their insider status and invite over 100 of their closest friends--who happen to be some of the biggest names in entertainment, from George Carlin, Whoopi Goldberg and Drew Carey to Gilbert Gottfried, Bob Saget, Paul Reiser and Sarah Silverman--to reminisce, analyze, deconstruct and deliver their own versions of the world's dirtiest joke, an old burlesque too extreme to be performed in public, called "The Aristocrats."
quote:
This is a documentary about a joke. It is a joke only told by comedians to other comedians. The outline of the joke is that a man goes into an agent's office and says he has a family act. He then either acts out or describes the most obscene acts possible. The stunned agent says, "And what do you call yourselves?" and the man answers, "The Aristocrats." Each comedian describes how he tells the story.
http://www.imdb.com/title/tt0436078/

heb me gisteravond doodgelachen toffe film / docu!
you and I ain't done Zeke!
pi_35721061
THE MILPITAS MONSTER

Een monsterfilm volgens de Godzilla formule. Een monster ontstaat uit vuilnis in het dorpje Milpitas en vreet alle vuilnisbakken leeg. De inwoners raken in paniek, wat overigens logisch is want het beestje is ook net zo groot als onze vriend uit Japan, en gaat massaal op jacht.

Aardige monsterfilm waarvan er zat zijn. Niet zo leuk als GODZILLA VS THE HEDORAH/SMOG MONSTER die een soortgelijk monster heeft maar niet uit stop-motion effecten bestaat maar uit een kerel in een rubber pakkie

zaterdag 4 maart 2006 @ 21:25:17 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_35721573
Honkytonk Man (1982)
Clint Eastwood is Countryzanger en gaat met z'n neefje op reis naar Nashville.
Wel mooi verhaal. Clint zingt de liedjes zelf ... klinkt zeker niet onaardig.

geregisseerd door hemzelf. Z'n neefje in de film is overigens z'n echte zoon.

imdb 6.2 / cijfer 7.0

Hurlyburly (1998)
Drama met Sean Penn, Kevin Spacey en Chazz Palminteri.. die in LAwat probleempjes hebben met vrouw en drugs en leven. Sean speelt goed .. maar dat kan de film niet dragen.

imdb 5.5 / cijfer 5.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zaterdag 4 maart 2006 @ 22:34:31 #89
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35723794
Week End (1967)

Die filescène

Helaas weet Godard dat niveau niet vast te houden; hij maakt zijn puntjes, maar naarmate het eind nadert raakt hij enigszins door zijn goede ideeën heen. Of, om het anders te zeggen, de ideeën zijn nog wel goed, maar niet meer zo boeiend. Een 7.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sokolsky op 04-03-2006 22:55:59 ]
Sheridana +1
pi_35725786
FUNERAL HOME

Aardige slasher waarvan ik d8 dat ik ze nu wel onderhand allemaal had gezien, of eigenlijk, jammergenoeg is dit een slasher want de film is aardig totdat het een slasher wordt, maar zelfs als een slasher slecht is issie leuk, dus is dit eigenlijk een goede 'slechteslasher' die nog minder 'goedslecht' had kunnen wezen

Ik neem nog een borrel

pi_35725920
Zojuist gezien: Crash(2004).
Indrukwekkende film over racisme. Waarbij characters uit allerlei "lagen" van de samenleving te maken krijgen met racisme.
cijfer: 8,5
pi_35728939
La Mala Educacion

Destijds, ergens in de jaren tachtig-negentig had ik het wel gehad met de films van Pedro Aldomovar, maar toen revancheerde hij zich ineens zich met Todo sobre mi madra (die pas toen ik hem voor de derde keer zag tegenviel) en maakte met Hable con ella imho zijn meesterwerk (nog geen drie keer gezien).
Met deze film zet hij de lijn voort alleen is het de mindere van de drie.
De film is opmerkelijk genoeg met alle Aldomovar ingrediëdienten (zoals de perfecte art-direction, hoewel dat cultureel-correcte me soms irriteert en soms wat belachelijk wordt: Zo is de ruimte van een travestiet annex heroïne-prostituee beter ingericht dan de meeste wonigen die ik ken), maar uiteindelijk mij kon het allemaal minder boeien. Het zij zo, volgende keer weer beter, anders wellicht weer eventjes een Aldomovar luwte.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 05-03-2006 14:32:57 ]
Helpt waar hij kan!
  zondag 5 maart 2006 @ 01:51:18 #93
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_35729953
CERBERUS

Jammergenoeg geen monsterfilm of horrorflick maar een avonturenfilm die maar matigjes is

zondag 5 maart 2006 @ 01:56:44 #94
82136 Xennia
gekroond
pi_35730068
Crash

Plot Outline: Several characters of different racial backgrounds collide in one incident, The different stereotypes society has created for those backgrounds affect their judgment, beliefs and actions, This in turn causes problems for each of them.

Intrigerende film met boeiende karakters.
  zondag 5 maart 2006 @ 02:00:10 #95
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_35730155
Hostel

3 backpackers are in Amsterdam where they get locked out of their youth hostel. they are invited into a mans house where he tells them of a hostel somewhere in eastern Europe where the women are all incredibly hot and have a taste for American men. when they get there everything is so to good to be true the hostel is "to die for"

Komt erg traag op gang plus de topografische/linguïstische kennis van de producenten e.d. laten te wensen over.
De rest is eerlijk gezegd ook maar ondoordacht/te snel geintroduceerd.

Als popcornfilm wel amusant, maar voor echte doordachte dialogen moet ik je toch echt iets anders aanraden...
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_35731466
Tom Yum Goong, vette film van tony Jaa
"I am an AVATAR from the planet ACTURUS" "Bill Hicks"
pi_35731490
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef lot3 het volgende:
The Unbelievable Truth, van Hal Hartley 1989

http://www.imdb.com/title/tt0100842/

ook met Robert John Burke

In een Amerikaans dorp keert na 15 jaar een man terug. Hij wordt door iedereen met argwaan bekeken, behalve door een bloedmooi meisje, dat niets van zijn verleden weet.

promote hierbij de regisseur Hal Hartley eens

[afbeelding]
Kijk dan zeker een keer Amateur, of Simple Man.
"I am an AVATAR from the planet ACTURUS" "Bill Hicks"
pi_35734561
Syriana
Een film over de toestanden die ontstaan doordat olie de wereldeconomie beheerst. Toen ik de film gisteravond gezien had wist ik er niet zo'n raad mee, maar dit is zo'n verhaal waar je een paar dagen later nóg steeds aan zit te denken. En ik vind het altijd knap als een film dat weet te bewerkstelligen. Hele sterke film.
  zondag 5 maart 2006 @ 13:56:52 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35738897
Hiroshima Mon Amour
Prachtige film met een mooi en pakkend verhaal. Direct vanaf de eerste beelden van de film wordt je vast gepakt en de film ingetrokken, en niet meer losgelaten tot het einde. Dat je gelijk in de film zit, komt mede door de mooie, maar ook vieze beelden die aan het begin te zien zijn van de slachtoffers van de atoombom. Het verhaal is mooi, goed uitgewerkt en je voelt zeker een sympathie voor de hoofdpersonen, en dan natuurlijk vooral voor Elle (Emmanuelle Riva). De film is een aaneenschakeling van prachtig gecomposeerde shots, die een lust voor het oog zijn. De score is prachtig, en dat in combinatie met het hele mooie einde maakt dit alles Hirsohima Mon Amour tot een pareltje!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

En gisteren in de bios:
Syriana
Hele sterke film waarin (zoals bekend) 4 vershillende verhaallijnen met elkaar worden verweven. Dat wordt op zo`n bijzonder goede manier gedaan dat de film tot op het laatste moment spannend blijft. Alle 4 de verhaaltjes zijn ongeveer even interessant en doen zeker niet voor elkaar onder. De zaken die de film aankaart zijn ook nu erg actueel. Vooral het verhaal van Farooq is een aanrader voor Bush en co. om ze te laten zien hoe groot het verschil is (en dan vooral volgens hen zelf) tussen de Arabische en de westerse wereld. Heel sterk.
Het acteerwerk is heel sterk van de voltallige cast, de muziek is prachtig, er zitten een paar hartverscheurende scenes in en het einde is zeer sterk.
Je moet je aandacht er zeker wel bijhouden en de hele film goed blijven opletten, en een paar kijkbeurten is wellicht wel nodig.
Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 5 maart 2006 @ 14:50:31 #100
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_35740859
NOCHNOI DOZOR

NIGHT WATCH

Visueel verbluffende fantasy uit Rusland die het klassieke conflict tussen goed en kwaad nog eens herhaald, maar wat een schitterende film is dit zeg! Niet erg origineel (een eeuwenoude strijd tussen goed en slecht - mensachtigen en vampierachtigen- die in het heden weer opduikelt) maar een prima excuus voor de meest geniale visuele effecten zoals een uil die in een vrouw transformeert en de meest uitzinnige cameratruuks.

Style over substance indeed.

zondag 5 maart 2006 @ 17:38:03 #101
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35746962
The Pink Panther (2006)
Remake/prequel van de gelijknamge film uit 1963.
Voor mij zal Peter Sellers altijd Clouseau blijven en moet niemand hem na gaan doen. Hoewel Steve Martin zeker zijn best doet is dat voor mij niet goed genoeg.
Verdere minpunten zijn het steeds veranderende accent van Kevin Kline en de schaamteloze zelfpromotie van Beyoncé Knowles.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 5 maart 2006 @ 18:45:01 #102
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_35748723
IL MOSTRO DI VENEZIA

THE EMBALMER/THE MONSTER OF VENICE

Charmante poging tot een giallo maar faalt verschrikkelijk waardoor hij erg vermakelijk is. De killer embalmed z'n vrouwelijke slachtoffers zodat hij 'can keep them forever' maar als hij ze tentoonstelt achter glas is het heel duidelijk dat de dames levend zijn en niet achter glas zitten.

Een killer met een duikbril op en een snorkel in z'n gebakkie is nou ook niet echt beangstigend

Zou best eens kunnen zijn dat deze film AMSTERDAMNED heeft beinvloed

Al met al de moeite waard maar alleen voor giallo completists

zondag 5 maart 2006 @ 18:58:42 #103
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_35749110

6/10
  zondag 5 maart 2006 @ 19:05:16 #104
67089 Gillingham
The horror...
pi_35749289
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:54 schreef victorinox het volgende:

[..]

Bezig met de IMDb top 250?
Nee, niet specifiek. Meer met film in het algemeen. Regisseurs ontdekken, verder kijken dan jaren 80/90/00 en dan Hollywood. Maar stiekem wil ik uiteindelijk ook wel de gehele top 250 hebben gezien uiteraard.
pi_35749496
La Marche de l'Empereur (2005)

Prachtige docu/film, geweldig hoe alles in beeld is gebracht, onderwaterbeelden, sneeuwstormscenes etc. Op sommige momente raakte de film toch ook de gevoelige snaar. Voice over van Morgan Freemann vond ik prettig klinken.

The Magdalene Sisters (2002)

Mooie dramafilm, sterk verhaal wat eveneens geldt voor het acteerwerk, verder een mooie uitgewerkte sfeer. Aan het eind zet je dit toch wel weer tot denken, hoe erg het allemaal moet zijn geweest.

zondag 5 maart 2006 @ 19:45:48 #106
67089 Gillingham
The horror...
pi_35750526
This is Spinal Tap PC, 7/10
Redelijke 'rockumentary' over het zogenaamde leven van de band Spinal Tap. De manier waarop dit gedaan is, is best leuk, maar er had meer in gezeten. Soms best grappig, maar wel wat voorspelbaar. Wel aardig.

Virgin Suicides Video, 8/10
Af en toe was deze film erg indrukwekkend, maar op andere momenten weer een beetje nietszeggend. Het onderwerp van de film is niet bepaald vrolijk, maar de film is af en toe zeker wel grappig. Redelijk geslaagd, maar niet heel speciaal.

En Passion DVD, 8/10
Dit is pas mijn tweede Bergman, maar kan nu wel al met zekerheid zeggen dat Bergman nooit mijn favoriete regisseur zal worden en ik hem tot nu toe ook niet zo geniaal vind als soms wordt beweerd. Maar ik zal nog niet te veel conclusies trekken, de man heeft immers veel meer films gemaakt. Deze film vond ik beter dan Det Sjunde Inseglet en hield me wel geboeid. De personen waren aardig interessant, zo ook de gesprekken en situaties. Vooral naarmate de film depressiever werd, werd ik meegetrokken. De intervallen met echte interviews vond ik niet heel veel toevoegen, had beter gekund.

Boogie Nights DVD, 9/10
Hele gave, grappige film van Anderson. De personages zijn wederom geweldig, van Burt Reynolds tot John C. Reilly en van Phillip Seymour Hoffman tot Don Cheadle. Heb best wel een beetje hekel aan disco, maar tijdens deze film vond ik het even helemaal geweldig. Soms is de sex best expliciet, dat had ik in eerste instantie niet verwacht met deze acteurs. Na een tijdje had ik het daadwerkelijke einde totaal niet meer verwacht.
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 20:22:42 #107
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_35751726
quote:
Op zondag 5 maart 2006 19:45 schreef Gillingham het volgende:
En Passion DVD, 8/10
Dit is pas mijn tweede Bergman, maar kan nu wel al met zekerheid zeggen dat Bergman nooit mijn favoriete regisseur zal worden en ik hem tot nu toe ook niet zo geniaal vind als soms wordt beweerd. Maar ik zal nog niet te veel conclusies trekken, de man heeft immers veel meer films gemaakt. Deze film vond ik beter dan Det Sjunde Inseglet en hield me wel geboeid. De personen waren aardig interessant, zo ook de gesprekken en situaties. Vooral naarmate de film depressiever werd, werd ik meegetrokken. De intervallen met echte interviews vond ik niet heel veel toevoegen, had beter gekund.
Maar wel een 8 Ik reken Bergman wel tot mijn favoriete regisseurs, maar En Passion haalt dat bij mij niet.

Probeer Smultronstället eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sokolsky op 05-03-2006 22:20:13 ]
Sheridana +1
  zondag 5 maart 2006 @ 21:25:51 #108
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_35754327
BARBARIAN QUEEN II:THE EMPRESS STRIKES BACK

Er even van uitgaande dat er geen eerste deel is vallen we middenin een verhaal alsof het een 2-parter is uit Married... With Children

Onze heldin is nu prinses en haar borstomvang lijkt wel op miraculeuze wijze verdubbeld tov het eerste deel

Deze aflevering van dezelfde breinen achter de DEATHSTALKER serie is leuker dan de eerste ondanks het feit dat er maar 6 tieten te bewonderen zijn itt de 45 uit het eerste deel

Iedereen heeft er zin in, het tempo zit er lekker in en dus valt er veel te genieten voor iedereen die zin heeft in een hersenloze sword and sandals flick

Hoe je het ook went of keert, tis geniaal

[ Bericht 5% gewijzigd door kinky_queen op 05-03-2006 21:43:36 ]
pi_35754549
Gisteren Hostel Gezien, want een ontzettende kut film was dat zeg. Volle bioscoop zaal, want Tarantino label hangt eraan. De eerste 45 minuten is zo banaal(lees: 3 pubers in Amsterdam), laten we zeggen dat Eurotrip nog een betere kijk op onze hoofdstad gaf. In deze film praten ze duits!!! Nog nooit heb ik een zaal zo graag willen verlaten als gisteren avond, samen met bijna de hele bioscoop. Wat een kutfilm.
pi_35756040
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:56 schreef Xennia het volgende:
Crash

[afbeelding]

Plot Outline: Several characters of different racial backgrounds collide in one incident, The different stereotypes society has created for those backgrounds affect their judgment, beliefs and actions, This in turn causes problems for each of them.

Intrigerende film met boeiende karakters.
Your english is quite impressive!
  zondag 5 maart 2006 @ 22:54:48 #111
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_35758240
Vanmiddag gezien:

Howl`s Moving Castle
Mooie anime van Miyazaki. Zoals altijd fantasie vol, met mooie en leuke karakters maar je hebt wel de nodige fantasie nodig om er van te kunnen genieten. Een mooie soundtrack en prachtige animaties. Op een gegeven moment had ik wel het gevoel dat t een klein beetje te lang gerekt werd, maar ondanks dat heb ik er toch wel degelijk van genoten.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  zondag 5 maart 2006 @ 23:13:23 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35758937
The Breakfast Club (1985)
Ik had deze al heel vaak in stukjes gezien, maar nog nooit helemaal. Nu eindelijk wel. Gelukkig maar, want deze klassieke tienerkomedie uit de jaren 80 is i.t.t die andere klassieke tienerkomedie uit de jaren 80, Ferris Bueller's Day Off, wel leuk en tijdloos. De karakters zijn aardig uitgediept ondanks het allemaal echte typetjes zijn. De grappen zijn leuk. En hij is ook niet heel voorspelbaar.
cijfer: 7.5
  zondag 5 maart 2006 @ 23:16:46 #113
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_35759052
Kheb net ook the breakfastclub gezien. Goede film vind ik, alleen t einde vond ik een beetje cliché.
  zondag 5 maart 2006 @ 23:38:15 #114
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_35759756
DNEVNOY DOZOR

DAY WATCH

TERINGTYPHUSROOIEKUTKLOTEPLEURIS&^%*&!!!
  zondag 5 maart 2006 @ 23:51:06 #115
67089 Gillingham
The horror...
pi_35760220
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Maar wel een 8 Ik reken Bergman wel tot mijn favoriete regisseurs, maar En Passion haalt dat bij mij niet.

Probeer Smultronstället eens.
Ik vond het een goede film, maar niet geniaal. Dat depressieve ondertoontje vond ik heel erg goed overkomen. Overigens is deze 8 iets rond de 7.5 en niet richting de 8.5. Die punten zijn enkel een richtlijn. In feite vind ik ook dat ik nog geen punt kan geven vlak nadat ik een film heb gezien.

Eigenlijk wilde ik Persona zien, maar die hebben ze niet in de cinematheek in Nijmegen. Ook Smultronstället zal nog langskomen, maar nu eventjes niet. Bedankt voor de tip.
  maandag 6 maart 2006 @ 00:17:46 #116
82136 Xennia
gekroond
pi_35761053
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:06 schreef Promovendus het volgende:

[..]

Your english is quite impressive!
Imdb copy/paste
  maandag 6 maart 2006 @ 00:32:51 #117
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35761388
Hostel
Drie rugzaktoeristen reizen naar een jeugdherberg in Slowakije omdat de vrouwtjes daar nogal makkelijk van bil gaan.
Helaas hebben de mensen daar iets anders met hun voor.

Het eerste half uur had niet mis gestaan in een komedie als Road Trip. En was alleen maar leuk om naar te kijken vanwege het vele "functionele" naakt wat er rond liep.
Daarna word de film wat beter en krijg je wat lekkere ranzige zooi te zien.

Het is blijkbaar erg moeilijk om een Nederlander te vinden die eventjes wat zinnetjes voorzegt voor de acteurs. Want hoewel er een aantal keren nederlands gesproken wordt, heb ik met moeite één à twee woordjes kunnen verstaan. Het grootste gedeelte was gewoon duits.
IMDb Vote History
  maandag 6 maart 2006 @ 09:56:24 #118
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35765870
Walk the line

biopic over johnny cash. daar zit imho ook het grote minpunt, aangezien JP en zijn zang te weinig op JC lijkt. verder is het prima, zowel spel als verhaal. maar de geloofwaardigheid is hier veel minder dan bv bij Ray.
zeker de eerste 5 kwartier was de film heel goed te doen en boeiend. daarna zakte t een beetje in, maar dat kan ook komen omdat het toen meer richting liefdesgeschiedenis ging en dat is wel wat droogkloterig standaard gebracht. keurig, dat wel. maar toch ook wel tamelijk "ik-hoop-dat-dit-precies-is-wat-er-nodig-is-voor-een-oscar".
  maandag 6 maart 2006 @ 10:06:47 #119
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_35766083
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:56 schreef dolle_hond het volgende:
Walk the line

biopic over johnny cash. daar zit imho ook het grote minpunt, aangezien JP en zijn zang te weinig op JC lijkt. verder is het prima, zowel spel als verhaal. maar de geloofwaardigheid is hier veel minder dan bv bij Ray.
Die zang van JP is een keuze. Óf je laat hem zelf zingen, óf je laat hem playbacken op de echte Cash. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen. Ik vind het iig. niet storend, ik hoor liever de acteur zelf zingen dan wanneer hij plots begint te zingen met een stem die té overduidelijk van iemand anders is.

En de stem van JP lijkt niet echt op Cash, maar het punt blijft wel hetzelfde. Ze kunnen namelijk beiden niet echt briljant zingen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_35767997
Just Friends
Beetje flauwe film met weinig speciaals, af en toe wel leuk maar vaak te simpel en vooral erg doelloos. Het thema, zorgen dat degene die je wil versieren je niet gaat zien als haar beste vriend, is leuk gevonden maar totaal niet leuk uitgewerkt. En ook al is Amy Smart leuk om naar te kijken, ze kan de show niet redden

Dorian Bluess
Leuke film over een jongen die erachter komt dat hij homo is, en niet helemaal weet wat hij er mee aan moet. Goeie weg gevonden tussen drama en humor, een hoop cliche's die bij het onderwerp komen kijken die goed zijn uitgevoerd, en bij tijden is de film zelfs hilarisch zonder de serieuse toon te verliezen.
Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')