abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:12:49 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123450
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat begrijp jij niet aan in?

Voor de zoveelste keer overigens.
Ik begrijp ook niet wat jij niet snapt van:

Er staat wel degelijk "lua" in bebouwd gebied.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123451
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Denk dat hij namelijk gewoon dit soort taferelen bedoelt:

pi_221123454
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.

Je hebt bebouwd gebied, en alles wat zich daarin bevind, bevind zich in bebouwd gebied.

Of het zich binnen dat bebouwd gebied nou op straat bevind, op of een verhoging, of op een dak, allemaal in bebouwd gebied.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:18:59 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123457
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:15 schreef TwenteFC het volgende:
Wat bedoel jij dan met in AchJa? Pantsirs die door een open zolderraam schieten?
Denk dat hij namelijk gewoon dit soort taferelen bedoelt:

[ afbeelding ]
En die Pantsir staat daar helemaal niks te doen idd. Is gewoon klaar om te rijden en staat niet in stelling als in klaar om te vuren. En dat gaat op die positie ook niks worden.

Dat die op een gebouw getakeld wordt hadden we het al over gehad, en ook dat gebeurt vnl aan de buitenste randen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-06-2026 01:28:43 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:20:35 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221123460
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zou een mooie moving the goalpost zijn.

Je hebt bebouwd gebied, en alles wat zich daarin bevind, bevind zich in bebouwd gebied.

Of het zich binnen dat bebouwd gebied nou op straat bevind, op of een verhoging, of op een dak, allemaal in bebouwd gebied.
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":

AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels

Ik doe hem er voor de zekerheid nog even bij:

quote:
Earlier it was reported that the Russian military is shaping a layered air defense system around Moscow against the background of growing threats from Ukraine. According to satellite images, in 2025, 43 towers with Pantsirs were additionally installed near the city. In total, since 2023, more than 100 air defense systems have been deployed around the capital, Radio Liberty has calculated.


[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 23-06-2026 01:25:46 ]
pi_221123477
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lees deze anders nog een keer rustig door met je "goalpost":

AchJa in NWS / Oorlog in Oekraïne #1290 - wokkels

Ik doe hem er voor de zekerheid nog even bij:
[..]

Ja, en er is ook niks veranderd sinds die tijd wil je zeggen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221123485
Dan ligt het ook wel een beetje aan hoe anaal je wil doen. AA op civiele flatgebouwen aan de rand van een park midden in moskou.. en van dat soort dingen als ik snel even google. Dat kan je beide kanten op draaien inderdaad.

De russen zullen er wel op gokken dat mochten die terecht worden beschoten dat ze er altijd nog nuttige PR uit halen.

https://meduza.io/en/news(...)-high-rise-in-moscow
https://en.defence-ua.com(...)an_drones-18660.html
https://united24media.com(...)r-drone-attack-19756
https://english.elpais.co(...)defensive-rings.html
  dinsdag 23 juni 2026 @ 01:41:42 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221123491
Je kan ook gewoon een flakturm bouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221123955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 01:41 schreef Red_85 het volgende:
Je kan ook gewoon een flakturm bouwen.
In soviet russia, flakturm is YOU!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:38:27 #11
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221124105
Tip: Je zou ook de discussie over wel of geen bebouwde kom kunnen staken. Dat is vast beter voor de algehele energie en het welbevinden van zo ongeveer iedereen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 08:44:51 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221124145
Er is ook een thermal plant geraakt in Kerch

https://www.reddit.com/r/(...)as_hit_this_morning/

Nu die brug nog...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221124198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 08:38 schreef Perox het volgende:
Tip: Je zou ook de discussie over wel of geen bebouwde kom kunnen staken. Dat is vast beter voor de algehele energie en het welbevinden van zo ongeveer iedereen.
Jamaar waar moeten we het dan over hebben? Er gebeurt zo weinig.

/s
pi_221124292
Ziet er goed uit. De terugkeer van de sovjet unie is op schema.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221124543
https://www.nu.nl/spannin(...)reiden-zich-uit.html

Blijft toch knap om te zien dat een land zonder kaarten 40% van het Russische olieraffinage capaciteit weet uit schakelen met waarschijnlijk nog een hoger percentage in het verschiet.
pi_221124597
Dit paard ziet het allemaal al aankomen en denkt: f*ck this shit, I'm out.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 09:59:41 #17
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221124639
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:16 schreef ExTec het volgende:
Ziet er goed uit. De terugkeer van de sovjet unie is op schema.

[ x ]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221124673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja klopt, dat wil Poetin ook erg graag, grote bedrijven afpakken van de eigenaren, alle macht naar de staat "lees Poetin" , staatswinkels openen en meer landen dwingen om bij de failliete club te komen
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.

twitter
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 10:06:09 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221124749
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
De banktegoeden van burgers, die worden ook al ge-eyeballed.

[ x ]
straks gaat ie de hypotheken ook afschaffen dan wordt iedere stinkflat weer eigendom van de USSR en zonder enig onderhoud , kapotte liften en enkel glas

Dan is er nog maar een bank de Poetin bank

Dan is de linkse socialistische droom werkelijkheid geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221124903
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 00:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb op zijn minst het lef om mij te taggen dan. Als ik een post like is dat omdat ik het er mee eens ben. En ja, het is een opsec flater van jewelste.

En verder gooien de mods topics niet zonder reden op slot. Dat ligt echt aan het gedrag hier van een aantal lieden.
Joh, ik ben niet zo'n standaard tagger. Het is niet alsof ik het in het geheime forum heb gepost waar niemand komt he.

Goedemorgen.

Mijn post was ook meer bedoeld als constatering dat jij en @PluggieOD ( B-) ) soms nogal twee handen op één buik zijn, zoals nu ook met de Nova Poshta-kwestie en toch een klasse apart zijn in dit topic. Snel erbij om enige euforie te stoppen, wat ook OK is, want forum. Jullie zien alles wat meer van de militaire kant, strooien ook met afkortingen die wij niet gebruiken en soms niet eens kennen. We zijn toch elkaars publiek en moeten het een beetje toegankelijk voor elkaar houden.

Dat hier lieden de boel aan het verstoren waren was zwaar bagger, maar om telkens een +1 te geven als het topic dicht is, vind ik jammer.

Tot slot mijn pleidooi, waar dit mee begon: Er was dus een foto van een vermeende Nova Poshta trailer die als lanceerplatform werd gebruikt.

Punt 1: Ik herken geen Nova Poshta in de tekst op de truck. Er staat hooguit een woord dat op "Transport" lijkt, aldus AI-analyse. Ook als ik Google Lens gebruik op de afbeelding of google naar termen als "nova poshta truck drone launcher", vind ik niks. Als er bewijs is dat dit een Nova Poshta-truck was, sta ik er absoluut voor open. Op dit moment is het enige argument wat ik heb gehoord van Pluggie, dat russische kanalen dat hebben gezegd. En dat is geen bron. Hij lijkt een beetje in de russische propaganda-fuik te zitten. Zoals wij uiteraard in de Oekraïense versie ervan zitten.

Punt 2: Laten we, for the sake of discussion, zeggen dat dit inderdaad een Nova Poshta-truck was. Misschien komt er ook nog bewijs van. Pluggie zegt letterlijk dat dit daarom een goede reden is voor rusland om postsorteercentra aan te vallen. Jij ook? (Niet zeker, oprechte vraag). Beide landen gebruiken trucktrailers van commerciële bedrijven om drones te lanceren. Ik neem aan dat deze geconfisceerd zijn en ze om practische redenen niet worden omgeverfd tot militaire voertuigen en het makkelijker maakt deze onopgemerkt te verplaatsen. Voor beide zijden zou dat volgens mij de Geneefse conventie overtreden en ze zullen zich hier na de oorlog ook voor moeten verantwoorden.

Ik zie desalniettemin niet waarom het oorspronkelijke bedrijf van een geconfisceerde vrachtwagen een legitiem doelwit wordt. Het bedrijf vormt geen bedreiging, alleen hun geconfisceerde voertuig. Als een takelwagen van de ANWB door het Nederlandse leger zou worden gebruikt om drones van te lanceren, is dan het hoofdkwartier van de ANWB een geldig doelwit? Voor mij komt dit over als goedkoop goedpraten door russen. En daar is de lat al laag.

Ja, OPSEC-technisch was dit niet handig. Maar Pluggie komt als een boze schoolmeester binnen om iedereen te zeggen "Ja, Oekraïne heeft het verdiend, want russen zeggen dat het een Nova Poshta-truck was en omdat jullie daar allemaal duimpjes om hebben gegeven moeten jullie je in het vervolg maar stil houden". Dat is in ieder geval de vibe die ik van zijn post kreeg. Nog los van het feit dat Pluggie helemaal uitflipte, omdat ik hem erop aansprak.

Zo, c_/ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')