Neequote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd.
Oekraïne moest militair inbinden en neutraal worden. Dat zou gewoon einde Oekraïne betekenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Denk dat het psychologisch ook wel goed kan werken om ze helemaal af te sluiten. Wat angst bij de lokale bevolking creeeren, waarop het Kremlim weer in een lastige hoek gedrukt word. + Ik vermoed dat je Poetin daar wel persoonlijk mee raakt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien is het beter de boel zo ver mogelijk af te knijpen, maar de brug wel begaanbaar te laten. Op die manier kunnen zo veel mogelijk mensen weg uit De Krim richting Rusland.
Ga je die nu de hele tijd posten?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
er was geen weg uit. Poetin is geradicaliseerd.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat het psychologisch ook wel goed kan werken om ze helemaal af te sluiten. Wat angst bij de lokale bevolking creeeren, waarop het Kremlim weer in een lastige hoek gedrukt word. + Ik vermoed dat je Poetin daar wel persoonlijk mee raakt.
Wanneer hij er geen last van heeft inderdaad, maar ik denk wel dat hij bang is voor (grote) opstand/onvrede.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.
Toch lullig wanneer je op vakantie naar de Krim of op een Moskou's terras je dranje wilt doen en je je wat zorgen moet maken om mogelijk inkomende drones en hoe te tanken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik zou het artikel lezen als ik jou was, dat staat er namelijk wel. Het zijn geen punten om verder over te onderhandelen maar de uitkomst van de onderhandelingen toen (Toen Rusland praktisch buiten Kyiv stond) die Oekraïne nu eerst moet accepteren voordat men over de rest kan gaan praten.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/quote:On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
https://www.kyivpost.com/post/78813quote:Kremlin leader Vladimir Putin told a government meeting that Moscow is ready for negotiations with Ukraine “on the basis of the agreements” discussed in Istanbul in 2022, claiming those terms once suited Kyiv. He simultaneously described Ukraine’s leadership as a “neo-Nazi” regime, while arguing that battlefield realities favor Russia. Kyiv has insisted any talks must align with Ukraine’s territorial integrity.
Afhankelijk van de mate waarin ze gehersenspoeld zijn de door de Russische staatspropaganda denken ze dat Poetin hier geen of maar een heel klein beetje schuld aan heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel bizar veel filmpjes over zielige mensen op De Krim. Die moeder die haar kind naar een zomerkamp op De Krim had gestuurd en nu is het lastig om haar terug te laten keren naar Rusland.
Wat denken die mensen?
Ja. zeker, slaat gelijk alle rusland talking points plat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ga je die nu de hele tijd posten?
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja. zeker, slaat gelijk alle rusland talking points plat.
Want rusland is niet uit op stabiliteit, Poetin is uit op dominantie.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
[..]
https://www.kyivpost.com/post/78813
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/quote:On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
Even voor je gefixed.quote:Kremlin leader Vladimir Putin told a government meeting that Moscow is ready for negotiations with Ukraine “on the basis of the agreements” discussed in Istanbul in 2022, claiming those terms once suited Kyiv. He simultaneously described Ukraine’s leadership as a “neo-Nazi” regime, while arguing that battlefield realities favor Russia. Kyiv has insisted any talks must align with Ukraine’s territorial integrity.
Toch hoor je dat niet veel. Meerendeel van het volk op dat soort filmpjes doet verbaast. En heeft het tactisch niet over de schuld.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de mate waarin ze gehersenspoeld zijn de door de Russische staatspropaganda denken ze dat Poetin hier geen of maar een heel klein beetje schuld aan heeft.
De Krim is volgens hen rechtmatig Russisch grondgebied, dus hoe durft Oekraïne toch om daar de boel aan te vallen en plat te leggen!
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
[..]
https://www.kyivpost.com/post/78813
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.quote:The Istanbul talks that took place in 2022, in the early weeks of Russia’s full-scale invasion, produced only draft ideas on Ukrainian neutrality and security guarantees before collapsing amid battlefield changes and public outrage over Russian atrocities.
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.quote:In exchange, Russia, the US, the UK, France, and China would provide security guarantees. At the same time, Moscow would withdraw from occupied territories except Crimea, with the status of parts of the Donetsk and Luhansk regions left for separate negotiations
Heb je moeite met feiten?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Er zit blijkbaar niets anders op dan Rusland volledig de moeder te bombarderen. .quote:
Goede argumenten wederom eerwaarde.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Een andere taal spreken ze niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zit blijkbaar niets anders op dan Rusland volledig de moeder te bombarderen. .
Tsjetsjenië weet daar alles van.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een andere taal spreken ze niet.
Als je het militair niet kan of wil afdwingen dan zijn onderhandelingen en een akkoord compleet zinloos gewauwel waarmee er bij de eerste de beste gelegenheid de kont wordt afgeveegd als de schurken in het Kremlin dat opportuun achten.
Ja, snel ff checken in welk gat er nu weer yuri's opgeofferd zijn voor vlaggetjes photo ops, zodat je daarna kan pontificeren dat het heus een kwestie van tijd is.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, snel ff checken in welk gat er nu weer yuri's opgeofferd zijn voor vlaggetjes photo ops, zodat je daarna kan pontificeren dat het heus een kwestie van tijd is.
ik heb veel op goresites gezeten. 6 maanden geleden was het nog half en half. (veel mobiliteits close combat spul waar russen wonnen) Nu is het 90% Dode russen icm drones. Ik bedoel.. jullie beeldmateriaal droogt uit en Oekraine kan niet genoeg verschilende YT kanalen opzetten om nieuwe beelden te laten zien. Best triest.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
Geen idee vertel? Daarbij heb je het over jaren terug, ondertussen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
Dat zou best kunnen. De Russen hebben met name de snelweg tussen Konstiantinyvka en Druzhkivka constant onder vuur. Die ligt dan ook bezaaid met kapot materieel, quads en soldaten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik heb veel op goresites gezeten. 6 maanden geleden was het nog half en half. (veel mobiliteits close combat spul waar russen wonnen) Nu is het 90% Dode russen icm drones. Ik bedoel.. jullie beeldmateriaal droogt uit en Oekraine kan niet genoeg verschilende YT kanalen opzetten om nieuwe beelden te laten zien. Best triest.
ik kijk ze ook niet allemaal maar het is wel een indicator.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. De Russen hebben met name de snelweg tussen Konstiantinyvka en Druzhkivka constant onder vuur. Die ligt dan ook bezaaid met kapot materieel, quads en soldaten.
Maar dat haal ik vanuit tactische analyses en mondiale media. "Gorevideos" kan ik mezelf nooit zo voor enthousiasmeren.
Laten we het feestje niet bederven.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee vertel? Daarbij heb je het over jaren terug, ondertussen.
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik kijk ze ook niet allemaal maar het is wel een indicator.
Prima. We horen morgen wel weer wat de volgende talkingpoints van het kremlin zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laten we het feestje niet bederven.
Nee die waren echt heel evenredig een jaar of 2 geleden. inclusief de verschillende groepen posters en hun taalgebruik. maar laatste half jaar is het enkel nog nieuw footage vanuit Ukraine fpv'squote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.
En wat heeft dat er mee van doen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.
Rusland is nooit serieus geweest, aangezien ze volledig doorgingen met oorlog voeren.
[..]
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.
ik post nogmaals het filmpje;
Bekijk deze YouTube-video
Kijk het. beargumenteert precies de situatie waar wij nu in zitten.
Poetin is geradicaliseerd, al heel lang.
Hij zegt dat groot rusland weer terug te willen, hij doet alles er aan.
Het enige wat hij nu probeert is dat Oekraine stopt met hun sancties in rusland zelf.
Rusland heeft niets geleerd van het vreselijke Stalinisme dat in een catastrofe eindigdequote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
quote:AI-overzicht
Schaaklegende en Kremlin-criticus Garry Kasparov beschouwt Vladimir Poetin als een gevaarlijke eenmansdictator die streeft naar herstel van de Sovjet-grenzen.
Hij stelt dat Poetins ambitie verder reikt dan Oekraïne en dat de Russische president, als hij niet gestopt wordt, westerse NAVO-landen zal bedreigen.
Kasparovs visie op Poetin omvat de volgende kernpunten:
Herovering Sovjet-Unie:
Volgens Kasparov droomt Poetin al decennialang van het terugbrengen van de oude grenzen van het Sovjetrijk en het tsarenrijk, waarbij ook de Baltische staten en Polen in de Russische invloedssfeer moeten vallen.
Macht als enige taal:
Kasparov benadrukt dat Poetin een dictator is die alleen de taal van macht begrijpt.
Hij pleit daarom al jaren voor harde sancties, zoals het effectief bevriezen en aanvallen van de bankrekeningen van Russische oligarchen.
Kritiek op het Westen:
De schaakgrootmeester heeft het Westen herhaaldelijk verweten te laks te zijn.
Hij stelde dat Europa de oorlogskas van Poetin indirect spekt zolang er grote sommen geld naar Russische olie- en gasbedrijven blijven vloeien.
Cruciale rol van Oekraïne:
Kasparov ziet de strijd in Oekraïne als een cruciaal schild voor de rest van Europa.
Hij waarschuwt dat het mislukken van de Oekraïense verdediging zou leiden tot directe Russische incursies op NAVO-grondgebied om de paraatheid van het bondgenootschap te testen.
Punt 3 zal best onderhandelbaar zijn mits het twee kanten op werktquote:Op woensdag 24 juni 2026 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat heeft dat er mee van doen?
Dat dit niet serieus is van Rusland zou best kunnen, dat is verder niet echt de discussie waar het over ging. Ik denk ook dat punt 2 en nog belangrijker 3 van de onderhandelingen in Istanbul niet acceptabel zijn voor Oekraïne.
Een mooi extra kaartje voor het land zonder kaarten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:31 schreef MaxMark het volgende:
Eerste beelden van de eerste KAB's voor Oekraïne. Beter laat dan nooit - hopelijk kan het net zo veel invloed hebben op het slagveld als de russische versie.
[ x ]
Nice dat Nederland al zo actief op drone oorlogsvoering aan het trainen is.quote:Key Points
· Exercise Fighter Lion involves nearly 7,000 Dutch troops training near Bergen-Hohne, Germany, through early July 2026, the Netherlands' largest army exercise in twenty years.
· Dutch forces integrated Ukrainian-derived anti-drone tunnels and drone warfare teams into the exercise scenario for the first time, training under constant simulated drone and electronic warfare threats.
Af en toe is er zeer plaatselijk weer licht:quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een deel van de krim zit zonder stroom lees ik?
Benieuws naar de videos van dames met opgespoten lippen.
Bedanlt voor de video, ben hem nu aan het zien.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.
Rusland is nooit serieus geweest, aangezien ze volledig doorgingen met oorlog voeren.
[..]
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.
ik post nogmaals het filmpje;
Bekijk deze YouTube-video
Kijk het. beargumenteert precies de situatie waar wij nu in zitten.
Poetin is geradicaliseerd, al heel lang.
Hij zegt dat groot rusland weer terug te willen, hij doet alles er aan.
Het enige wat hij nu probeert is dat Oekraine stopt met hun sancties in rusland zelf.
Er zijn er heel veel (helaas). Nouja op telegram dan. Maar ook op twitter die dat reposten, mocht iemand dat echt willen opzoeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.
Alleen het Rubicon kanaal en het 50e varyag bataljon (nieuwe Rubicon equivalent) posten elke dag al bij elkaar bijna 10 minuten aan compilates van vernietigd materiaal/infanterie. En dan zijn er nog tientallen andere kanalen die beeldmateriaal posten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee die waren echt heel evenredig een jaar of 2 geleden. inclusief de verschillende groepen posters en hun taalgebruik. maar laatste half jaar is het enkel nog nieuw footage vanuit Ukraine fpv's
Dit bleek helaas uit 2022 te zijnquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Af en toe is er zeer plaatselijk weer licht:
[ x ]
Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit bleek helaas uit 2022 te zijn
[ x ]
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Potver. Ik check altijd tijd van plaatsen en ook de comments, maar die comment kwam pas later.
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik was er vannacht ook hard ingetrapt x)
Hier trapt niemand nog in toch. De Russen willen Istanbul als “uitgangspunt” nemen. Alsof Oekraïne in dit stadium de capitulatie nog tekent.quote:
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:38 schreef MaxMark het volgende:
Wel actueel: Momenteel weer een drone-aanval onderweg en blijkbaar al een raffinaderij geraakt:
[ afbeelding ]
[ x ]
Ja, allemaal van die Nova Poshta trucks.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar wel eigenlijk die bijna constante stroom aan drones. Oekraiene moet flinke infrastructuur hebben opgezet om dit dagelijks te produceren. En waarschijnlijk ook helemaal decentraal.
Maar die bavovnas in Orenburg zijn wel heel interessant, weet evne niet of die al gepost warenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ach, we zijn hier geen OSINT of het nieuws, kan gebeuren.
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?quote:
Atesh is idd de meest bekende al is die vooral actief in de bezette gebiedenquote:Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
https://t.me/soprotivleniye_lsr/547quote:🔥 Gazprom is the property of oligarchs. Ash is the property of the regime.
Oil and gas are not the economy. They are the fuel of Putin's war, the foundation of their luxury yachts, and a resource for poisonous propaganda. And we decided to shut off this valve.
"This isn't a movie. Everything here is real."
Our comrades from the Resistance carried out a complex operation (Bekijk deze YouTube-video) in the deep rear. With targeted strikes, 6 key gas distribution stations were destroyed in the Moscow and Tver regions.
Result:
💥 A loss of $6,000,000 on burnt equipment.
💥 Tens of millions of rubles in losses due to the downtime of pipelines.
💥 Panic of the regime, which realized its vulnerability.
But the most important thing is that the Chekist hounds were left with nothing. Our fighter, who carried out the sentence on the enemy's infrastructure, completely outmaneuvered the FSB system. With the help of the Legion, he was evacuated, crossed the border andis now in complete safety.
Of een tactiek om de Russen te laten denken dat daar een verzetsbeweging is en wantrouwen te zaaien.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Black Spark" had ik nog niet eerder gehoord, meestal lees je over Atesh, de partizanen in bezet gebied. Black Spark zijn dan "echte" russen op russisch grondgebied?
Goeie ouwe popcorndag was dat.quote:Op woensdag 24 juni 2026 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
Poeh, dit is vandaag ook alweer 3 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Van een gas station masquerading as a country naar een parking space masquerading as a country.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens gaat het er hetzelfde aan toe in bijv. het 225e aanvalsregiment van Oekraine. Vreselijk om te lezen.quote:The “Skala” Assault Regiment has combat achievements and excellent equipment. But, according to eyewitnesses, people are also tortured and beaten to death there.
Assault regiments have been the subject of intense debate for quite some time, as both their current role and future remain controversial. There are discussions about creating a separate branch of assault troops, while at the same time people ask: “Why do we need them when regular brigades already lack reinforcements?” Alongside this, questions remain unanswered regarding recruitment, resource allocation within these regiments, and—most controversially—the casualties and treatment of soldiers inside these units. The most criticized of all is the 425th Separate Assault Regiment “Skala,” which is the focus of Babel’s article. In short:
⛰ The 425th Separate Assault Regiment “Skala” is the largest assault regiment in the Armed Forces of Ukraine (unofficially reported to have up to 13,000 personnel). Its history began as a volunteer mobile fire group that had been eliminating Russian forces since the first days of the full-scale invasion. The regiment has fought in some of the war’s hottest battlefields: Izium, Soledar, Bakhmut, Avdiivka, Vuhledar, and Pokrovsk. Assault regiments are not part of any corps and report directly to higher command. The regiment is said to have “space-age” logistical support and modern weaponry.
📍 Journalist Kateryna Lykhohliad also investigated the regiment’s darker side:
She draws attention to numerous deaths in rear areas that were reportedly recorded as “pneumonia.” She recounts the disturbing story of Oleksandr Semenov, who escaped from the regiment’s location and reached a hospital in Kropyvnytskyi with injuries including a battered head, broken fingers, severe abrasions on his lower back, and torn hands. The article also mentions a distribution point nicknamed the “chicken coop,” guarded by “wardens,” where recruits are allegedly subjected to constant abuse, beatings, and exhausting physical punishments for any offense. In short, the article contains a great deal of troubling material.
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegenquote:Op woensdag 24 juni 2026 13:59 schreef Breekfast het volgende:
Normaal zorg je voor decentralisatie en mobiliteit om de kwetsbaarheid voor aanvallen te verminderen. Maar dat is met olieraffinaderijen natuurlijk een onmogelijke optie.
De enige manier voor Rusland (lijkt mij) is dat ze een effectief defensief wapensysteem weten te ontwikkelen om drones uit de lucht te halen.
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
decentralisatie is op zich wel al redelijk zo. Maakt alleen weinig uit als de drones 2000 km vliegen
wat jammer nou voor ze
Rusland is zo'n immens land, met zo veel olieproducerende en -verwerkende industrie, dat ze er wel problemen mee zullen houden.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat we er helaas niet op moet rekenen dat dit drone-voordeel oneindig zal voortduren. Hoewel Rusland in veel opzichten grossiert in onkunde reken ik er wel op dat ze op een gegeven moment met een effectief antwoord komen.
Ze moeten de rus in ieder geval genoeg laten twijfelen zodat ze de luchtverdediging nog meer moeten uitsmeren. Ook doelen zoeken die voornamelijk poetin aan het hart gaan, genoeg dat hij wederom luchtverdediging vanaf het front laat terugtrekken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:19 schreef ExTec het volgende:
Zal niet lang meer duren voor ze meer achter electriciteit aan gaan, en de oliebronnen zelf, ipv alleen maar raffinaderijen en opslag.
quote:Russia is preparing a new wave of mobilization in October, — Tsaplienko, info from Russian media
▫️ It will be held immediately after the elections to State Duma scheduled for September.
▫️ For now, the authorities will officially avoid the term "mobilization".
▫️ In Russia, military training grounds are being prepared to receive tens of thousands of people for accelerated training before being sent to the front.
▫️ Now, as NATO intelligence agencies say, in the first quarter the recruitment rate fell to 800 people per day, which no longer covers losses on the front line.
▫️ The Russian Presidential Administration is considering several "road maps" for replenishing the army, but mobilization is the main hard scenario.
▫️ In parallel, a "softer" option is being discussed, that is, a hidden rotation of "rear-quarters" into assault units.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2069755849711444328
Laten we hopen dat Oekraïne ook precies weet waar die 'tens of thousands' straks lekker ligt te pitten.quote:
Al minimaal 110 jaar.quote:
Naar m'n weten zitten ze meer in Krim. "Atesh" betekent overigens "vuur" in Krim-Turks.quote:
Het maakt Poetin niet uit, hij wil dat de USSR terug komt, landjepik gaat doorquote:1579 days. The Kremlin’s war has now lasted longer than WWI.
Russia doesn’t care that all UN Security Council members call for an end. Doesn’t care that it’s killing 🇺🇦Ukrainian civilians and even 1000 Russian soldiers a day
. It just keeps bombing.
Enough is enough. Time for a ceasefire is now.
Zou wel verklaren waarom Loeki de laatste tijd zo joviaal doet, misschien een "false sense of security" proberen in te boezemen. Aan de andere kant lijkt het me toch wel redelijke zelfmoord om nu Oekraïne aan te vallen. Maar het zou de druk op rusland natuurlijk heel erg verlichten en rusland is wanhopig op dit moment.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
Oppositie bevestigt vrees van Oekraïne: Belarus bereidt zich voor op oorlog
Belarus bereidt zich in hoog tempo voor op een oorlog tegen Oekraïne, waarschuwt de gevluchte oppositie van het land. Die deelde een rapport met Kyiv, waarin onder meer staat dat Belarus de grondwet heeft aangepast en bezig is verdedigingslinies aan te leggen.
https://www.volkskrant.nl(...)-op-oorlog~b9ec9c95/
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:21 schreef sp3c het volgende:
Zelensky zat wel te dreigen laatst, dan snap ik wel dat je je verdediging in gaat richten
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Jaaaaaaaaaa vast.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was echt wel een beetje dom na Lukashenko's handreiking geen oorlog te willen met Oekraïne.
De dames snappen er he-le-maal niks van:quote:
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Onzin natuurlijk. Vecht Nederland ook actief mee omdat er dode Russen vallen door drones?quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Locoshanker vecht actief mee met de russen door te helpen met de bombardementen op Oekrainsche burgerdoelen.
Surequote:Op woensdag 24 juni 2026 17:30 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Kleine nuance: Hij zat te dreigen dat Belarus moet stoppen met het ondersteunen van drone-aanvallen via Belarus door o.a. versterkers op hun grondgebied te hebben. Het dreigement was dat Oekraïne daar iets aan gaat doen, omdat Oekraïeners er door sterven.
Ik heb hier zelf nog geen direct bewijs van gezien. Wel dat russische drones over Belarus' grondgebied vliegen, wat an sich ook al reden genoeg is om er iets aan te doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is ook al aangetoond dat dat zo is dan?
Same. Maar ik weet/wij weten niet hoeveel druk er van rusland op Belarus komt om toch een nieuw front te openen om meer Oekraïense troepen daarheen te krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sure
En dan snap ik dat je je verdediging in gaat richten, ik zie daar nog niet direct in dat de witrussen oekraine binnenkort aan gaan vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |