Neequote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd.
Oekraïne moest militair inbinden en neutraal worden. Dat zou gewoon einde Oekraïne betekenen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Denk dat het psychologisch ook wel goed kan werken om ze helemaal af te sluiten. Wat angst bij de lokale bevolking creeeren, waarop het Kremlim weer in een lastige hoek gedrukt word. + Ik vermoed dat je Poetin daar wel persoonlijk mee raakt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien is het beter de boel zo ver mogelijk af te knijpen, maar de brug wel begaanbaar te laten. Op die manier kunnen zo veel mogelijk mensen weg uit De Krim richting Rusland.
Ga je die nu de hele tijd posten?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
er was geen weg uit. Poetin is geradicaliseerd.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk dat het psychologisch ook wel goed kan werken om ze helemaal af te sluiten. Wat angst bij de lokale bevolking creeeren, waarop het Kremlim weer in een lastige hoek gedrukt word. + Ik vermoed dat je Poetin daar wel persoonlijk mee raakt.
Wanneer hij er geen last van heeft inderdaad, maar ik denk wel dat hij bang is voor (grote) opstand/onvrede.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.
Toch lullig wanneer je op vakantie naar de Krim of op een Moskou's terras je dranje wilt doen en je je wat zorgen moet maken om mogelijk inkomende drones en hoe te tanken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Poetin geeft geen ruk om zijn volk. Zolang de Poetin-gezinde elite het maar goed heeft.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik zou het artikel lezen als ik jou was, dat staat er namelijk wel. Het zijn geen punten om verder over te onderhandelen maar de uitkomst van de onderhandelingen toen (Toen Rusland praktisch buiten Kyiv stond) die Oekraïne nu eerst moet accepteren voordat men over de rest kan gaan praten.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/quote:On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
https://www.kyivpost.com/post/78813quote:Kremlin leader Vladimir Putin told a government meeting that Moscow is ready for negotiations with Ukraine “on the basis of the agreements” discussed in Istanbul in 2022, claiming those terms once suited Kyiv. He simultaneously described Ukraine’s leadership as a “neo-Nazi” regime, while arguing that battlefield realities favor Russia. Kyiv has insisted any talks must align with Ukraine’s territorial integrity.
Afhankelijk van de mate waarin ze gehersenspoeld zijn de door de Russische staatspropaganda denken ze dat Poetin hier geen of maar een heel klein beetje schuld aan heeft.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel bizar veel filmpjes over zielige mensen op De Krim. Die moeder die haar kind naar een zomerkamp op De Krim had gestuurd en nu is het lastig om haar terug te laten keren naar Rusland.
Wat denken die mensen?
Ja. zeker, slaat gelijk alle rusland talking points plat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ga je die nu de hele tijd posten?
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja. zeker, slaat gelijk alle rusland talking points plat.
Want rusland is niet uit op stabiliteit, Poetin is uit op dominantie.
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
[..]
https://www.kyivpost.com/post/78813
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/quote:On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
Even voor je gefixed.quote:Kremlin leader Vladimir Putin told a government meeting that Moscow is ready for negotiations with Ukraine “on the basis of the agreements” discussed in Istanbul in 2022, claiming those terms once suited Kyiv. He simultaneously described Ukraine’s leadership as a “neo-Nazi” regime, while arguing that battlefield realities favor Russia. Kyiv has insisted any talks must align with Ukraine’s territorial integrity.
Toch hoor je dat niet veel. Meerendeel van het volk op dat soort filmpjes doet verbaast. En heeft het tactisch niet over de schuld.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de mate waarin ze gehersenspoeld zijn de door de Russische staatspropaganda denken ze dat Poetin hier geen of maar een heel klein beetje schuld aan heeft.
De Krim is volgens hen rechtmatig Russisch grondgebied, dus hoe durft Oekraïne toch om daar de boel aan te vallen en plat te leggen!
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
[..]
https://www.kyivpost.com/post/78813
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.quote:The Istanbul talks that took place in 2022, in the early weeks of Russia’s full-scale invasion, produced only draft ideas on Ukrainian neutrality and security guarantees before collapsing amid battlefield changes and public outrage over Russian atrocities.
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.quote:In exchange, Russia, the US, the UK, France, and China would provide security guarantees. At the same time, Moscow would withdraw from occupied territories except Crimea, with the status of parts of the Donetsk and Luhansk regions left for separate negotiations
Heb je moeite met feiten?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Er zit blijkbaar niets anders op dan Rusland volledig de moeder te bombarderen. .quote:
Goede argumenten wederom eerwaarde.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Een andere taal spreken ze niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zit blijkbaar niets anders op dan Rusland volledig de moeder te bombarderen. .
Tsjetsjenië weet daar alles van.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een andere taal spreken ze niet.
Als je het militair niet kan of wil afdwingen dan zijn onderhandelingen en een akkoord compleet zinloos gewauwel waarmee er bij de eerste de beste gelegenheid de kont wordt afgeveegd als de schurken in het Kremlin dat opportuun achten.
Ja, snel ff checken in welk gat er nu weer yuri's opgeofferd zijn voor vlaggetjes photo ops, zodat je daarna kan pontificeren dat het heus een kwestie van tijd is.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We danken Beatrice en Bontehol voor de duiding en gaan over tot de orde van de dag.
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, snel ff checken in welk gat er nu weer yuri's opgeofferd zijn voor vlaggetjes photo ops, zodat je daarna kan pontificeren dat het heus een kwestie van tijd is.
ik heb veel op goresites gezeten. 6 maanden geleden was het nog half en half. (veel mobiliteits close combat spul waar russen wonnen) Nu is het 90% Dode russen icm drones. Ik bedoel.. jullie beeldmateriaal droogt uit en Oekraine kan niet genoeg verschilende YT kanalen opzetten om nieuwe beelden te laten zien. Best triest.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
Geen idee vertel? Daarbij heb je het over jaren terug, ondertussen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
Dat zou best kunnen. De Russen hebben met name de snelweg tussen Konstiantinyvka en Druzhkivka constant onder vuur. Die ligt dan ook bezaaid met kapot materieel, quads en soldaten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik heb veel op goresites gezeten. 6 maanden geleden was het nog half en half. (veel mobiliteits close combat spul waar russen wonnen) Nu is het 90% Dode russen icm drones. Ik bedoel.. jullie beeldmateriaal droogt uit en Oekraine kan niet genoeg verschilende YT kanalen opzetten om nieuwe beelden te laten zien. Best triest.
ik kijk ze ook niet allemaal maar het is wel een indicator.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. De Russen hebben met name de snelweg tussen Konstiantinyvka en Druzhkivka constant onder vuur. Die ligt dan ook bezaaid met kapot materieel, quads en soldaten.
Maar dat haal ik vanuit tactische analyses en mondiale media. "Gorevideos" kan ik mezelf nooit zo voor enthousiasmeren.
Laten we het feestje niet bederven.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee vertel? Daarbij heb je het over jaren terug, ondertussen.
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:44 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
ik kijk ze ook niet allemaal maar het is wel een indicator.
Prima. We horen morgen wel weer wat de volgende talkingpoints van het kremlin zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laten we het feestje niet bederven.
Nee die waren echt heel evenredig een jaar of 2 geleden. inclusief de verschillende groepen posters en hun taalgebruik. maar laatste half jaar is het enkel nog nieuw footage vanuit Ukraine fpv'squote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.
En wat heeft dat er mee van doen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.
Rusland is nooit serieus geweest, aangezien ze volledig doorgingen met oorlog voeren.
[..]
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.
ik post nogmaals het filmpje;
Bekijk deze YouTube-video
Kijk het. beargumenteert precies de situatie waar wij nu in zitten.
Poetin is geradicaliseerd, al heel lang.
Hij zegt dat groot rusland weer terug te willen, hij doet alles er aan.
Het enige wat hij nu probeert is dat Oekraine stopt met hun sancties in rusland zelf.
Rusland heeft niets geleerd van het vreselijke Stalinisme dat in een catastrofe eindigdequote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Deze houding ken ik van je toen andere "insignificante gaten" op vallen stonden.
Benieuwd hoe gek je dan weer gaat reageren.
quote:AI-overzicht
Schaaklegende en Kremlin-criticus Garry Kasparov beschouwt Vladimir Poetin als een gevaarlijke eenmansdictator die streeft naar herstel van de Sovjet-grenzen.
Hij stelt dat Poetins ambitie verder reikt dan Oekraïne en dat de Russische president, als hij niet gestopt wordt, westerse NAVO-landen zal bedreigen.
Kasparovs visie op Poetin omvat de volgende kernpunten:
Herovering Sovjet-Unie:
Volgens Kasparov droomt Poetin al decennialang van het terugbrengen van de oude grenzen van het Sovjetrijk en het tsarenrijk, waarbij ook de Baltische staten en Polen in de Russische invloedssfeer moeten vallen.
Macht als enige taal:
Kasparov benadrukt dat Poetin een dictator is die alleen de taal van macht begrijpt.
Hij pleit daarom al jaren voor harde sancties, zoals het effectief bevriezen en aanvallen van de bankrekeningen van Russische oligarchen.
Kritiek op het Westen:
De schaakgrootmeester heeft het Westen herhaaldelijk verweten te laks te zijn.
Hij stelde dat Europa de oorlogskas van Poetin indirect spekt zolang er grote sommen geld naar Russische olie- en gasbedrijven blijven vloeien.
Cruciale rol van Oekraïne:
Kasparov ziet de strijd in Oekraïne als een cruciaal schild voor de rest van Europa.
Hij waarschuwt dat het mislukken van de Oekraïense verdediging zou leiden tot directe Russische incursies op NAVO-grondgebied om de paraatheid van het bondgenootschap te testen.
Punt 3 zal best onderhandelbaar zijn mits het twee kanten op werktquote:Op woensdag 24 juni 2026 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En wat heeft dat er mee van doen?
Dat dit niet serieus is van Rusland zou best kunnen, dat is verder niet echt de discussie waar het over ging. Ik denk ook dat punt 2 en nog belangrijker 3 van de onderhandelingen in Istanbul niet acceptabel zijn voor Oekraïne.
Een mooi extra kaartje voor het land zonder kaarten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:31 schreef MaxMark het volgende:
Eerste beelden van de eerste KAB's voor Oekraïne. Beter laat dan nooit - hopelijk kan het net zo veel invloed hebben op het slagveld als de russische versie.
[ x ]
Nice dat Nederland al zo actief op drone oorlogsvoering aan het trainen is.quote:Key Points
· Exercise Fighter Lion involves nearly 7,000 Dutch troops training near Bergen-Hohne, Germany, through early July 2026, the Netherlands' largest army exercise in twenty years.
· Dutch forces integrated Ukrainian-derived anti-drone tunnels and drone warfare teams into the exercise scenario for the first time, training under constant simulated drone and electronic warfare threats.
Af en toe is er zeer plaatselijk weer licht:quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een deel van de krim zit zonder stroom lees ik?
Benieuws naar de videos van dames met opgespoten lippen.
Bedanlt voor de video, ben hem nu aan het zien.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
[..]
Toen kwamen de beelden van Bakhmut.
Rusland is nooit serieus geweest, aangezien ze volledig doorgingen met oorlog voeren.
[..]
Omvervolgens wetten aan te nemen dat die gebieden russische zijn.
ik post nogmaals het filmpje;
Bekijk deze YouTube-video
Kijk het. beargumenteert precies de situatie waar wij nu in zitten.
Poetin is geradicaliseerd, al heel lang.
Hij zegt dat groot rusland weer terug te willen, hij doet alles er aan.
Het enige wat hij nu probeert is dat Oekraine stopt met hun sancties in rusland zelf.
Er zijn er heel veel (helaas). Nouja op telegram dan. Maar ook op twitter die dat reposten, mocht iemand dat echt willen opzoeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn weinig kanalen die zulke video's vanuit Russisch perspectief aanbieden naar mijn weten.
Alleen het Rubicon kanaal en het 50e varyag bataljon (nieuwe Rubicon equivalent) posten elke dag al bij elkaar bijna 10 minuten aan compilates van vernietigd materiaal/infanterie. En dan zijn er nog tientallen andere kanalen die beeldmateriaal posten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 23:49 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee die waren echt heel evenredig een jaar of 2 geleden. inclusief de verschillende groepen posters en hun taalgebruik. maar laatste half jaar is het enkel nog nieuw footage vanuit Ukraine fpv's
Dit bleek helaas uit 2022 te zijnquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Af en toe is er zeer plaatselijk weer licht:
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |