abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221130318
Daarover gesproken ik moest nog wel lachen dat Mikeytt ze probeerde wijs te maken/heeft gemaakt dat 'Ruzzia' een verbastering was alsof ze niet met elke Russische officiële gelegenheid ter decoratie overal de Z's ophangen en het haast standaard is geworden op hun aanvalskit.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:24:37 #152
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130350
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:22 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Russen die er na 2014 zijn komen wonen terug te dwingen richting Rusland. Als De Krim dan ooit in Oekraïense handen komt, dan heb je daar geen last meer van.
Ja ok, maar zo iets is pas relevant als er daadwerkelijk een invasie van de Krim mogelijk is. Dat is momenteel ondenkbaar, dus in principe kunnen ze de brug wel degelijk vernietigen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221130369
twitter
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:26:54 #154
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130389
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Die mod is er niet meer.
Jammerlijk, maar dan nog zou het mooi zijn als we elkaar niet direct gaan uitschelden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:28:08 #155
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jammerlijk, maar dan nog zou het mooi zijn als we elkaar niet direct gaan uitschelden.
Ik heb verder geen lelijke woorden gebruikt maar dat woord (immoreel) kun je buiten de hele discussie houden gezien de agressor. Verder zal ik het netjes houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 23-06-2026 20:58:18 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:29:36 #156
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:25 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:

The 2022 Peace FrameworkIn March and April 2022, both sides discussed a draft peace treaty that outlined the following proposed compromises:

Ukrainian Neutrality: Ukraine would abandon its bid to join NATO and declare a permanent neutral status, prohibiting foreign military bases or forces on its territory.

Security Guarantees: In exchange for neutrality, Ukraine would receive legally binding security guarantees from several international powers (such as the US, UK, France, Russia, and China).

Disarmament: Limits were proposed on the size and capabilities of the Ukrainian Armed Forces, though the West would retain the right to continue supplying defensive weaponry.

Territorial Status: Crimea would remain de facto under Russian control while the fate of the occupied Donbas regions would be decided later in direct meetings between the Ukrainian and Russian presidents.

quote:
"Russia is ready for peace negotiations with Ukraine. Ready on the basis of the agreements that were reached in Istanbul and, let me remind you, that were initialled by the Ukrainian delegation. So they were satisfied with everything at the time. I see no reason for us to move away from those agreements.

On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
@https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:30:37 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:28 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik heb verder geen lelijke woorden gebruikt maar dat woord kun je buiten de hele discussie houden gezien de agressor. Verder zal ik het netjes houden.
Ik ben geen mod natuurlijk, maar ik waardeer dit zeker van je.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221130493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:
Onzin,
Je wereldvreemde geneuzel act begint te vermoeien.

Akkoorden van rus zijn het papier waar ze op staan niet waard, neutraliteit en een limieten op hoeveelheid troepen en materiel garanderen dat als het kremlin het volgende keer weer probeert, net zoals tjetjenie, ze zo doorwandelen.

Het betekent overgave, lekker belangrijk dat het er niet staat.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 20:34:39 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221130498
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:21 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Die mod is er niet meer.
Zijn mening werd vrij breed gedragen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221130508
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:

The 2022 Peace FrameworkIn March and April 2022, both sides discussed a draft peace treaty that outlined the following proposed compromises:

Ukrainian Neutrality: Ukraine would abandon its bid to join NATO and declare a permanent neutral status, prohibiting foreign military bases or forces on its territory.

Security Guarantees: In exchange for neutrality, Ukraine would receive legally binding security guarantees from several international powers (such as the US, UK, France, Russia, and China).

Disarmament: Limits were proposed on the size and capabilities of the Ukrainian Armed Forces, though the West would retain the right to continue supplying defensive weaponry.

Territorial Status: Crimea would remain de facto under Russian control while the fate of the occupied Donbas regions would be decided later in direct meetings between the Ukrainian and Russian presidents.
[..]
@:https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
Capitulatie dus.
pi_221130522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:
Geen enkele concessie van Russische zijde terwijl Oekraïne land moet afstaan en het leger moet inkrimpen zodat Rusland over een paar jaar een nieuwe invasie kan beginnen. Dit is defacto capitulatie.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:45:38 #162
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:35 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Capitulatie dus.
Nee, een capitulatie is als men zich overgeeft en het vaststellen van de eisen naderhand aan Rusland overlaat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:46:45 #163
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Geen enkele concessie van Russische zijde terwijl Oekraïne land moet afstaan en het leger moet inkrimpen zodat Rusland over een paar jaar een nieuwe invasie kan beginnen. Dit is defacto capitulatie.
Je bent het dus niet eens met punt 3. Maar wat denk je van punt 1,2 en 4?

Het gaat er ook om dat het uitgangspunt van de gesprekken deze punten zijn. Niet dat dit de precieze overeenkomst is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator dinsdag 23 juni 2026 @ 20:50:18 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221130733
Punt 1 zou ik mee kunnen leven als punt 2 niet compleet waardeloos was gebleken punt 4 is wmb prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221130735
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, een capitulatie is als men zich overgeeft en het vaststellen van de eisen naderhand aan Rusland overlaat.
Nee dat noemt men een onvoorwaardelijke capitulatie.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:55:33 #166
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee dat noemt men een onvoorwaardelijke capitulatie.
Capitulatie, ook wel overgave, is internationaalrechtelijk een verklaring dat een partij de strijd staakt tijdens een oorlog. De partij die zich overgeeft kan variëren van enkele troepen tot een totale overgave van een groep van landen. Een bekende manier van overgave gedurende een oorlog is het hijsen van een witte vlag.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Capitulatie_(overgave)
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:58:03 #167
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:50 schreef sp3c het volgende:
Punt 1 zou ik mee kunnen leven als punt 2 niet compleet waardeloos was gebleken punt 4 is wmb prima
Punt 2 en ook zeker 3 lijken me inderdaad nogal problematisch, een maximum aan de Oekraïnse strijdkrachten lijkt me geen goed plan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:00:37 #168
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130863
Probleem is zolang Putin en zijn opvolgers niks veranderen staan ze over 10 jaar weer voor de deur.
pi_221130866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Capitulatie, ook wel overgave, is internationaalrechtelijk een verklaring dat een partij de strijd staakt tijdens een oorlog. De partij die zich overgeeft kan variëren van enkele troepen tot een totale overgave van een groep van landen. Een bekende manier van overgave gedurende een oorlog is het hijsen van een witte vlag.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Capitulatie_(overgave)
Heel goed ja, en die capitulatie kan op vooraf afgesproken voorwaarde, zoals Rusland voorstelt (voorwaardelijke capitulatie) en op voorwaarde die achteraf komen (onvoorwaardelijke capitulatie), wat de strengste vorm van capituleren is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Onvoorwaardelijke_overgave
pi_221130880
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja ok, maar zo iets is pas relevant als er daadwerkelijk een invasie van de Krim mogelijk is. Dat is momenteel ondenkbaar, dus in principe kunnen ze de brug wel degelijk vernietigen.
Natuurlijk niet. Al die illegale Russische migranten op de Krim zullen het intussen steeds heter onder hun voeten krijgen en steeds meer twijfelen of een verhuizing naar die prachtige Krim wel zo'n goed idee was.
Brandstof tekorten, lege winkels, stroomuitval. En vele drone aanvallen. Het kan de burger aldaar niet ontgaan zijn dat de 3-daagse speciale operatie intussen iets minder voortvarend verloopt dan de Russische staatsmedia hen proberen wijs te maken.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:03:42 #171
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130901
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:00 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Heel goed ja, en die capitulatie kan op vooraf afgesproken voorwaarde, zoals Rusland voorstelt (voorwaardelijke capitulatie) en op voorwaarde die achteraf komen (onvoorwaardelijke capitulatie), wat de strengste vorm van capituleren is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Onvoorwaardelijke_overgave
Hetgeen in Istanbul besproken is behelst geen overgave en al zeker geen onvoorwaardelijke overgave.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:04:27 #172
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:02 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Al die illegale Russische migranten op de Krim zullen het intussen steeds heter onder hun voeten krijgen en steeds meer twijfelen of een verhuizing naar die prachtige Krim wel zo'n goed idee was.
Brandstof tekorten, lege winkels, stroomuitval. En vele drone aanvallen. Het kan de burger aldaar niet ontgaan zijn dat de 3-daagse speciale operatie intussen iets minder voortvarend verloopt dan de Russische staatsmedia hen proberen wijs te maken.
Daar waren die mensen natuurlijk al lang achter. De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221130927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hetgeen in Istanbul besproken is behelst geen overgave en al zeker geen onvoorwaardelijke overgave.
Onvoorwaardelijk niet nee.

Maar Rusland dicteert toch echt aan Oekraïne welk land ze mogen houden, hoe groot hun leger mag zijn en met wie ze vriendjes mogen zijn. In welke zin is dat geen overgave?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:06:13 #174
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130933
Weet je wat het ergste is dat ik iedere keer weer nieuwe fpv drone-kill beelden te zien krijg. Niet zoals met andere shit dat je steeds dezelfde beelden ziet :'( Iedere keer verse feeds.

Ik bedoel die arme rotzakken die daar in die ruïnes rondlopen, met takken naar een onvermijdbare dood te meppen... voor wat?

Uitgemergelde halve zombies in no-mans land, die door speelgoed worden opgeblazen.

Wat een glorie voor Rusland.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:07:44 #175
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221130947
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
ik reageer niet graag op je bagger, maar je bent echt een vuile, gore, hypocriete klootzak.

:r :r

Van hetzelfde bedenkelijke niveau als mikey. Ben er vooral trots op.
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221130957
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar waren die mensen natuurlijk al lang achter. De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Voor een snelle aftocht is een brug handiger. Die heeft een veel grotere capaciteit.

Het enige wat Oekraïne in de tussentijd moet doen is het (vracht)verkeer wat richting de Krim gaat zoveel mogelijk limiteren zodat de bevoorrading van brandstof, wapens en munitie blijft haperen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:09:11 #177
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130965
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Focus je daar maar weer op terwijl de rest vrij civiel is. Wederom zo zwak...En de stromannen kun je in je kast laten vriend.
pi_221130968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Zwemmen?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:09:58 #179
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221130970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:05 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Onvoorwaardelijk niet nee.

Maar Rusland dicteert toch echt aan Oekraïne welk land ze mogen houden, hoe groot hun leger mag zijn en met wie ze vriendjes mogen zijn. In welke zin is dat geen overgave?
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.
Een dictaat en basis voor onderhandelingen zijn verschillende zaken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:11:43 #180
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221130983
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:16:45 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221131014
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.

quote:
bron: RT: “If necessary, we are ready to take the full range of measures provided for by the treaty to ensure the security of our ally and, of course, the security of the Union State,” Lavrov said.
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:16:45 #182
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:17:39 #183
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221131026
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out ik Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
nee hoor ga maar een jaar of 10 minimaal verder terug voordat we het over een acceptabel voorstel hebben.
pi_221131036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.

Ja, daar hadden armenie en syrie ook goede ervaring mee.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:19:09 #185
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221131037
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Trump met die Iran Deal _O-
pi_221131044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.
Een dictaat en basis voor onderhandelingen zijn verschillende zaken.
Ik zou het artikel lezen als ik jou was, dat staat er namelijk wel. Het zijn geen punten om verder over te onderhandelen maar de uitkomst van de onderhandelingen toen (Toen Rusland praktisch buiten Kyiv stond) die Oekraïne nu eerst moet accepteren voordat men over de rest kan gaan praten.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:20:01 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221131048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.
[..]
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.
De vraag is ook of Lukashenko iets gaat doen met de bedreigingen van Oekraine. Is daar een beeld van?
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:22:30 #188
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131054
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Trump met die Iran Deal _O-
Die heeft zijn verlies genomen. Heb ik wel respect voor.
Oekraïne loopt demografische leeg, er blijft niks van over zo.
We moeten een partieel verlies nemen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221131056
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
We moeten een partieel verlies nemen.
"We" moeten niks.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221131079
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Trump met die Iran Deal _O-
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.

1. Straat van Hormuz weer open, iedereen weer olie.
2. Langzaam en subtiel niet meer afhankelijk zijn van de straat van Hormuz (duurt 3-5 jaar).
3. Iran heeft geen chantagemiddel meer maar ook als er geen nieuw Iran aanval komt, zijn we in ieder geval niet meer afhankelijk van dat terroristisch extremistisch regime en hebben we een veel sterkere onderhandelingspositie voor in de toekomst.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 21:27:14 #191
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221131081
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
"We" moeten niks.
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.
Laat Oekraine toch met rust.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221131088
neem gewoon je verlies en stop met deze act :')
pi_221131091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:26 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.

1. Straat van Hormuz weer open, iedereen weer olie.
2. Langzaam en subtiel niet meer afhankelijk zijn van de straat van Hormuz (duurt 3-5 jaar).
3. Iran heeft geen chantagemiddel meer maar ook als er geen nieuw Iran aanval komt, zijn we in ieder geval niet meer afhankelijk van dat terroristisch extremistisch regime en hebben we een veel sterkere onderhandelingspositie voor in de toekomst.
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…
pi_221131094
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.
Laat Oekraine toch met rust.
Mss moet jij dat doen.

Ik pretendeer niet te weten wat goed voor ze is. Jij blijkbaar wel.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221131146
Oekraine heeft weer een soort onbekende nieuwe drones, kijk hoe bizar deze kwaliteit en controle is:

twitter
pi_221131162
twitter


quote:
SSO publiceerden een video van de vernietiging van de brug over het Noord-Krimkanaal in de Krim.

«Dit was een strategische militair-logistieke ader van de bezetters. Het object maakte deel uit van een transportcorridor voor het verplaatsen van goederen, middelen en militair-materiële hulpmiddelen in twee sleuteldirecties: van het grondgebied van de rf via de Krim – om de troepengroep op de zuidelijke richting te bevoorraden, en ook binnen het schiereiland – om het functioneren van de Krimse militaire infrastructuur te ondersteunen».

Het vernietigde spoorwegdek, er vond ook een instorting plaats van een van de overspanningen.
pi_221131170
Bekijk deze YouTube-video

quote:
[UA] :pepefp1:
The night of June 23 was fiery in Crimea.
🔥 Deep reconnaissance and strike drones "Orion" - 3 units, carriers of guided aerial bombs and small cruise missiles, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 Oil reservoirs at the Kerch (Kamysh-Burun) Thermal Power Plant, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 "Pantsir-S1" anti-aircraft missile and gun system, settlement of Bagerove, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 S-300 launcher, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 "Nebo-U" radar station, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 ZU-23-3 anti-aircraft gun, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS

🔥 Electrical substation PS 330/110 kV "Zakhidno-Krymska" (West Crimean), settlement of Karierne, Autonomous Republic of Crimea, 427th Separate Brigade of the SBS "Rarog", 413th Separate Regiment of the SBS "Raid"

🔥 UAV pilots' training ground of the 4th Separate Motorized Rifle Brigade, settlement of Debaltseve, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"

🔥 "Simferopol" gas distribution station, settlement of Trudove, 1st Operational Center of the SBS

🔥 POLtank, settlement of Horlivka, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"

🔥 Enemy logistics transport, settlement of Pryazovske, Zaporizhzhia region, 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis"

🔥 Enemy logistics transport, Autonomous Republic of Crimea, Donetsk, Luhansk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, detachment "13" of the 414th Separate Brigade of the SBS "Madyar's Birds", 20th Separate Brigade of the SBS "K-2", 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis", 1st Operational Center of the SBS
pi_221131422
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.

Dan heb je het eerder over een horizon van 30-50 jaar.
pi_221131447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.

Dan heb je het eerder over een horizon van 30-50 jaar.
Hier heb je een punt. Maar aan de andere kant hebben we onze afhankelijkheid van Rusland rapper af weten te bouwen (hoewel we er nog niet zijn…).
pi_221131476
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Bekijk deze YouTube-video


er was geen weg uit. Poetin is geradicaliseerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')