Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me daar eindeloos over opwinden~30 jaar geleden lag de wereld aan onze voeten in Europa. Nu zijn we de onderdanige knurftjes. Hoe de fuck krijgen we dat voor elkaar man.
Trump zorgt dat het conservatieve denken vleugels krijgt en meer geaccepteerd wordt. Daarnaast maakt hij het soms te wild waardoor andere conservatieve die normaler doen meer speelruimte hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat niet meer dan terecht is. Wat wel vreemd is is dat de conservatieve wereld Trump ook niet hard aanpakt maar in plaats daarvan zijn aars kust. Want Trump is immers zo min conservatief als dat hij liberaal is.
Volgens mij verwar je Witkoff met Rutte.quote:Op woensdag 26 november 2025 11:56 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-benaderen-van-trump
Witlof heeft 'diep respect voor putin'
Wat n smerig mannetje is die witlof toch
Andere landen binnenvallen waar je niks te zoeken hebtquote:Op woensdag 26 november 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
Naamsverbasteringen…
We leren het nooit.
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:quote:Op woensdag 26 november 2025 13:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Als je kijkt naar hoe Biden en Trump met deze oorlog omgaan, dan doen we het nog niet zo slecht. Het is zelfs mogelijk dat Biden nog slapper tegen was rusland dan Trump. Zie ook de terugtrekking uit Afghanistan, over knurften gesproken.
En rusland kan niet eens een landoorlog winnen met de kleine buren, ondanks de gigantische financiele en materiele reserves. En het gigantische inkomen. En de hulp van andere landen.
De EU doet het relatief nog niet zo slecht, vergeleken met de US. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik blij ben met de EU.
Dar zoekt de CIA wel goed uit.quote:
Hier mogen '- populisten die zand in de raderen strooien en die helemaal geen sterk Europa willen' ook wel bij imho.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je kijkt naar behaalde voordelen of doelstellingen dan vind ik dat de VS het beter doet dan de EU:
- Opblazen Nordstream en veel minder Russisch gas was een belangrijke doelstelling van de VS, is behaald
- Verkoop overtollig LNG aan Europa zijn veel inkomsten
- Verkoop wapens aan Europa is werkgelegenheid en export
- Rusland wordt precies klein genoeg gehouden. Niet te groot als dreiging maar ook niet te klein om weg te vallen
Europa:
- Heeft veel last van hoge energieprijzen, industrie loopt terug
- Is afhankeljker van één aanbieder van energie dan voorheen
- Moet schulden maken om US-wapens aan te schaffen voor Oekraine
- Toont geen eenheid, de scheuren in de EU worden zichtbaar
- Moet ook nog opvang vluchtelingen betalen
- Is niet in staat bijna 4 jaar oorlog op eigen continent te containen
- Is regie verloren op een conflict op haar eigen continent. Dat hebben Rusland en de VS nu.
- Verder verlies aan vertrouwen door eigen bevolking door zwabberend narratief
Oekraïne ligt niet in Europa?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:27 schreef fietsie het volgende:
Ik begin toch langzaam het gevoel te krijgen dat 'onze' politici in Europa het echt niet begrijpen; 'de bevolking van de EU' zit echt niet te wachten op een niet-europees land als lid van de EU, en ook niet als NAVO lid waardoor wij nog meer verplichtingen krijgen dan die we al hadden.
Hoezo, dat moet toch resoneren bij jou. In het kremlin doen ze niet anders.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:28 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is ook dat media en politici niet vam narratief veranderen. Het gaat altijd goed, nooit verloren.
Omdat zijn definitie van vrede anders is dan die in Europa. Zijn definitie van vrede is 'gehoorzamend aan de Russische overheid'.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
“Poetin wilde altijd al vrede”. Waarom start hij dan een oorlog? Wat is dit voor fucking for virginity-logica
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne ligt niet in Europa?![]()
![]()
[ afbeelding ]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oekraïne ligt niet in Europa?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Vreemd criteria. Zelfs belgen zijn qua volksaard al radicaal anders dan wij NL'ers.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
De Europa-definitie van Aardrijkskunde zegt niets over de volksaard.
Ach erm, Ruslandpropaganda ja ? We hebben het over een land met een eeuwenlange interne stammenstrijd die na de koude oorlog nooit gestopt zijn met intern bakkeleien.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Joh, laat deze user, die nog nooit eerder in dit topic is geweest, toch even z'n Ruslandpropaganda droppen. Altijd meteen maar weer met echte argumenten ertegenin gaan.
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.quote:
Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.
Dan horen we hier in NL ze in brussel lachen.
Europees zijn is een voorwaarde. Zie: marokko.quote:Op woensdag 26 november 2025 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja daarom is dat geografische gelul over Europa ook onzin. Dat wordt alleen toegepast als het uitkomt.
Jeltsin wilde dat toch?quote:Op woensdag 26 november 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moskou mag best vragen of ze lid mogen worden van de EU.
Dan horen we hier in NL ze in brussel lachen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |