Tja, dat doen die Russen nou eenmaal.quote:
Wat?? Is het nou zo onduidelijk dat ik iemand ken en gesproken heb die hier mee kwam.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:04 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dus jou is dit overkomen?
Beetje ongeloofwaardig zeg maar.
quote:Op zondag 15 juni 2025 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje een probleem dat we vaak uit het oog verliezen: Oekraine staat ook op plaats 100+ van meest corrupte landen en er is nog veel oude sovjet-cultuur in hun leger. Treurig, want het beeld had zoveel beter kunnen zijn als ze naast inventiviteit en doorzettingsvermogen ook een goede capabele legerstructuur hadden gehad zonder corruptie en oude Sovjet-macho mannetjes.
quote:That's one of the reasons I decided to shut down Chosen Company. It goes against my beliefs and values to lead people to slaughter for no reason. It goes against my principles to fight without proper information. And it goes against my essence to send people into battle without all the information they need to complete the mission.
This problem has existed in Ukraine since 2022. Officers often care more about awards, about personal gain, about anything but the task at hand: to enter the battle, destroy and defeat the enemy. While I have met worthy commanders at some levels, there have always been those who not only did not improve the situation, but also put people at risk of death - or sooner or later will do so.
The problem in Ukraine is not a lack of people. The main problem is the "untouchable caste" status we have given to officers and the power they have. If an officer does not understand the basics - who, what, when, where, why (5W) - before any combat mission, be it defensive or offensive, then he should not be in office.
Very often the blame is placed on the privates, when in reality the responsibility lies with the command. No soldier will fight for an officer in whom he does not believe. No soldier will go forward, knowing that the command will not cover him. This is a war of attrition. And it is the privates who are of greater value than the officers, any day of the week, because it is we who occupy the trenches, the basements, the fighting positions.
It is time to solve these problems.
Dan ben jij niet de bron, maar iemand die je kent is jou bron. Jij geeft aan dat jij de bron bent.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat?? Is het nou zo onduidelijk dat ik iemand ken en gesproken heb die hier mee kwam.
Ik bedoelde ik heb wat gedeeld was gescreenshot, maar oninteressant om hier semantisch over te gaan doen.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:12 schreef Shotty het volgende:
[..]
Dan ben jij niet de bron, maar iemand die je kent is jou bron. Jij geeft aan dat jij de bron bent.
De bron is waar het vandaan komt. Als jij de bron bent, ben jij met het verhaal gekomen.
Maar is het verhaal van jou bron direct van hem, of heeft hij het ook weer van een ander?
Oftewel, waar komt dit verhaal oorspronkelijk vandaan? Is er enige waarheidsvinding tegen gedaan, of enig ondersteunend bewijs?
In dit soort oorlogen is het eerste slachtoffer de waarheid. Voordat ik iets geloof wil ik wel graag weten waar het vandaan komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals gezegd veel mensen kennen hem al jaren. Maar als iemand het niet wil geloven is het natuurlijk prima. Het is gewoon om aan te geven dat er helaas veel nog via de Soviet stijl gaat, op heel veel manieren in het Oekraiens leger.
quote:Op maandag 16 juni 2025 16:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik bedoelde ik heb wat gedeeld was gescreenshot, maar oninteressant om hier semantisch over te gaan doen.
En nee, direct van hem.Gaat er veel op de "sovietstijl" of is het een werkschuwe snowflake die eindelijk zijn handjes eens uit de mouwen moet steken nu het land onder aanval is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals gezegd veel mensen kennen hem al jaren. Maar als iemand het niet wil geloven is het natuurlijk prima. Het is gewoon om aan te geven dat er helaas veel nog via de Soviet stijl gaat, op heel veel manieren in het Oekraiens leger.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Hij is zelf het leger in gegaan, nadat hij al 3 jaar drones aan het bouwen was. Ook omdat hij bij een drone unit terecht kon komen.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat er veel op de "sovietstijl" of is het een werkschuwe snowflake die eindelijk zijn handjes eens uit de mouwen moet steken nu het land onder aanval is?
Dat meneer inslagenreuring vanuit zijn rukhoekje op fok trouwens iemand gaat beschuldigen dat het een werkschuwe snowflake is die " zijn handjes uit de mouwen moet steken"quote:Op maandag 16 juni 2025 16:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gaat er veel op de "sovietstijl" of is het een werkschuwe snowflake die eindelijk zijn handjes eens uit de mouwen moet steken nu het land onder aanval is?
Op veilige afstand drones besturen wil iedereen wel.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij is zelf het leger in gegaan, nadat hij al 3 jaar drones aan het bouwen was. Ook omdat hij bij een drone unit terecht kon komen.
Als je vervolgens niet je basis training krijgt, maar 16 a 20 uur moet werken voor een marine brigade en hoort dat je daarna naar hun infanterie wordt gestuurd ipv de beloofde drone eenheid en dat alles volgens het boekje wordt geschonden dan snap ik de paniek.
Ik verwoord het inderdaad wat gechargeerd en ongezouten. Mea culpa.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat meneer inslagenreuring vanuit zijn rukhoekje op fok trouwens iemand gaat beschuldigen dat het een werkschuwe snowflake is die " zijn handjes uit de mouwen moet steken"
Is toch wel van zo een belachlijk laag niveau. Eigenlijk de moeite niet meer waard om ooit nog op te reageren, niet dat je dat al was.
Prima, ik overreageerde ook wat. Maar ik ken deze knul ook daadwerkelijk 3 jaar en ik weet dat hij geen werkschuwe draftdodger is, zoals gezegd hij is vrijwillig gegaan. En daar zit ook een beetje een probleem dat Oekraine heeft met mensen die zich niet meer zo snel aanmelden, als ze een taak kunnen vinden gebaseerd op hun expertise is de kans groot dat ze toc hineens in een loopgraaf belanden. Er is heel veel wantrouwen wat dat betreft. Daarom zie je ook dat de meeste mensen zich liever aanmelden voor Azov o fiets soortsgelijks die hun eigen systeem hebben.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik verwoord het inderdaad wat gechargeerd en ongezouten. Mea culpa.
Die coalitie was er om het staak het vuren te controleren, die nooit is ingegaan.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:11 schreef Joppiez het volgende:
Nog nieuws trouwens van de coalition of the willing? Lijkt er een beetje op alsof haar kandidaten zich een beetje terugtrekken.
Áls er een wapenstilstand is, maar die komt naar niet, en aangezien denk ik nu duidelijk is geworden dat we zoiets toch amper kunnen is het een beetje verwaterd. Ach ja, kleine geruststellingsmacht gaat misschien wel komen.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:11 schreef Joppiez het volgende:
Nog nieuws trouwens van de coalition of the willing? Lijkt er een beetje op alsof haar kandidaten zich een beetje terugtrekken.
Zonde als ze nuttige mensen moeten opstoken in de loopgraven. Dat zag je bij Duitsland in beide wereldoorlogen op het laatst ook. Toen werden gymnasten in groepen richting de Britse mitrailleurs gestuurd. Wat heb je dan nog aan jarenlang latijn en Grieks?quote:Op maandag 16 juni 2025 17:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Prima, ik overreageerde ook wat. Maar ik ken deze knul ook daadwerkelijk 3 jaar en ik weet dat hij geen werkschuwe draftdodger is, zoals gezegd hij is vrijwillig gegaan. En daar zit ook een beetje een probleem dat Oekraine heeft met mensen die zich niet meer zo snel aanmelden, als ze een taak kunnen vinden gebaseerd op hun expertise is de kans groot dat ze toc hineens in een loopgraaf belanden. Er is heel veel wantrouwen wat dat betreft. Daarom zie je ook dat de meeste mensen zich liever aanmelden voor Azov o fiets soortsgelijks die hun eigen systeem hebben.
Die drone piloten zijn ongeveer de meest gewilde targets aan het front.quote:Op maandag 16 juni 2025 16:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Op veilige afstand drones besturen wil iedereen wel.
20 uurtjes aardappelen schillen, een week geen telefoon. En het mooiste nog "i am ill, nobody gives a fuck". Tjah wat verwacht je dan dat je CO je ieder uurtje een kop citroenthee brengt?
Het komt allemaal weinig schrikbarend op me over in oorlogstijd.
Ok. Dan is je bron dus een Oekrainse gozer die je kent. Duidelijkquote:Op maandag 16 juni 2025 15:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken die gozer van toen hij nog niet naar het leger ging. Achja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |