abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221915843
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 09:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
De enorme Estse dreiging waar ze zo voor vrezen.
Rusland wil niet onderhandelen, Rusland wil domineren. Maar dat wil er niet in bij de Vredesbeweging. Ze hebben ook nog niet op de toespraak van Poetin in Valdai gereageerd, waarschijnlijk omdat het onmogelijk in hun narratief past
pi_221915930
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
De NAVO die haar afschrikking verhoogt = escalatie.

Aldus Ewald.
Ewald Engelen is compleet van het padje.
  maandag 5 oktober 2026 @ 10:25:59 #278
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221915972
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2026 22:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

quote:
We helpen Oekraïne wel degelijk. Zonder steun was Oekraïne nu volledig bezet geweest door Rusland.
100% eens. Vooral de hulp van de Amerikanen in de eerste dagen is van niet te onderschatten waarde geweest.

quote:
Die steun is geen liefdadigheid, daar zitten ook gewoon keiharde geopolitieke belangen achter. Oekraïne financieren en bewapenen plus de oostflank versterken is pure noodzaak om Rusland op afstand te houden.
Klopt geen liefdadigheid. De oorlog in Oekraine is vanuit het EU perspectief een strijd om de liberale hegemonie te behouden, tot voor kort bepaalde het Westen wat goed en kwaad was. Wie er wel of niet gesanctioneerd werd. Hoe cultuur en het leven geleefd zou moeten worden.
Ik ga echter niet met jou mee dat we de 'Russen op afstand moeten houden' om de dood eenvoudige reden dat Rusland in de basis helemaal niet in staat is om Europa te veroveren. Dat vind ik ook een van de grootste inconsistente conclusies uit dit topic hier, namelijk.

1. Oekraine doet het fantastisch, er is perspectief op gehele ontzetting van de Russen in bezette gebieden én Rusland kan in elkaar zijgen.
2. Als Oekraine verliest dan zijn landen X, Y, en Z de volgende. Alsof de Russen morgen in Berlijn zouden staan :')

Sorry, maar ik heb dat van meet af aan potsierlijk gevonden. Rusland die wel even Europa gaat bezetten.
Wel denk ik dat Rusland, als zij het écht wel in staat is om Oekraine er onder te krijgen.

quote:
Zelfs als Rusland uiteindelijk de Donbas mag houden zal het een Pyrrusoverwinning zijn. Rusland zit dan met allerlei guerrillagroeperingen in een gebied dat volledig in puin ligt en waarvoor geen geld is om het op te lappen. Het is een molensteen voor Rusland. Die hele oorlog is een gruwelijke strategische nederlaag voor Rusland gebleken. Poetin weet ook wel dat hij militair niet kan winnen, dus probeert hij het via escalatie, nucleaire chantage en imperialistische prietpraat die in 1870 thuishoort.
Ik snap wat je bedoelt met Pyrrusoverwinning, ik sluit mij daar ook deels bij aan. IN de bezette gebieden is de schade enorm, en een deel van de bevolking vermoedelijk definitief gemigreerd. Hetzelfde geldt ook voor Oekraine. van de 41 miljoen inwoners zijn er nog 25 miljoen over. Dat is een catastrofe. Als je daar nog bovenop telt dat de gemiddelde vrouw minder dat één kind baart dan is de situatie nog somberder. En dat schrijf ik geheel op konto van de EU en haar liberale imperiale manier van dit conflict 'managen'.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 5 oktober 2026 @ 10:27:06 #279
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221915978
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 08:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
De NAVO die haar afschrikking verhoogt = escalatie.

Aldus Ewald.
De Russen staan binnen 3 dagen in Talinn. Als ze dat willen. Dat willen ze blijkbaar niet, want ze staan er niet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221916005
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2026 10:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De Russen staan binnen 3 dagen in Talinn. Als ze dat willen. Dat willen ze blijkbaar niet, want ze staan er niet.
Ja en de Polen staan binnen 3 dagen in Kaliningrad. Als ze dat willen.

Beide acties zouden zeer onverstandig zijn.
  maandag 5 oktober 2026 @ 10:35:15 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221916020
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2026 10:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja en de Polen staan binnen 3 dagen in Kaliningrad. Als ze dat willen.

Beide acties zouden zeer onverstandig zijn.
Wat jij zegt klopt, de Polen kunnen dat doen.
Hopelijk staat de wind dan niet teveel naar het zuiden omdat de nucleaire fall-out dan ook onze kant op waait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')