Maar had ik je verteld, over die scheid, die niet komt en niet de oorlog af gaat blazen....?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is momenteel nogal onder dispuut om het mild uit te drukken.
ik was niet serieusquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
poetin is stalin
wil je dat historie zich gaat herhalen??
met de holomodor
neem ik aan anders dan ga je naar de goelag archipel ,wegen aanleggen door de Siberische ijswoestijnquote:
quote:AI-overzicht
De term Goelag verwijst naar het beruchte stelsel van Sovjet-strafkampen.
Schrijver Aleksandr Solzjenitsyn beschreef dit systeem in zijn beroemde werk De Goelag Archipel als een keten van 'eilanden' van terreur, waar miljoenen dwangarbeiders onder onmenselijke omstandigheden werden ingezet voor zware infrastructuurwerken.
De aanleg van wegen en spoorlijnen door de Siberische ijswoestijn en toendra, bevolkt door Goelag-gevangenen, kende twee iconische en dodelijke projecten:
1. De Kolyma Highway / De Weg der Botten (R504)
Locatie: De regio Kolyma in Oost-Siberië, van Jakoetsk naar Magadan.
Het Project: Een 2.031 kilometer lange weg door de meest meedogenloze kou op aarde (tot -50°C), gebouwd tussen 1932 en 1953 om de goud- en tinmijnen in het gebied te ontsluiten.
De Tol: Omdat de weg door ondoordringbare permafrost werd aangelegd, was het begraven van overleden arbeiders in de bevroren grond vaak te lastig.
Hierdoor zijn de lichamen van naar schatting honderdduizenden tot één miljoen dwangarbeiders die stierven aan honger, uitputting en kou, in of direct onder het wegdek verwerkt.
De weg staat sindsdien bekend als de Road of Bones.
goh...quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is momenteel nogal onder dispuut om het mild uit te drukken.
Prima hoor. Maar ik zie deze oorlog graag tot een eind komen. En wat is een beter moment om om het tafeltje te gaan met de Russen dan wanneer zij hun post 2025 oorlogsdoelen halen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar had ik je verteld, over die scheid, die niet komt en niet de oorlog af gaat blazen....?
die muur om de USSR die gaat Poetin wel weer aanleggen, de digitale muur heeft ie al gemaakquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik zie deze oorlog graag tot een eind komen. En wat is een beter moment om om het tafeltje te gaan met de Russen dan wanneer zij hun post 2025 oorlogsdoelen halen?
Van Oekraïne is helemaal niets meer over. Kerkhoven vol met jongemannen, bevolking zit vaak in de kou, economie is niet-bestaand. En ze hangen aan de dikke tieten van de EU.
Met wat overtuiging in de onderhandelingen kun je de frontlinie wellicht bevriezen bij de Dnjepr. En aldaar een nieuwe muur optrekken.
Welke USSR heb je het over? Zelfs met de Donbas is Rusland historisch nog niet "compleet". Novorossiya strekt namelijk veel verder.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die muur om de USSR die gaat Poetin wel weer aanleggen, de digitale muur heeft ie al gemaakt
een muur om Oekraïne heen dat zou ie dan wel vast aan kunnen leggen, Polen nog niet , Oost Duitsland ook nietquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke USSR heb je het over? Zelfs met de Donbas is Rusland historisch nog niet "compleet". Novorossiya strekt namelijk veel verder.
Laat staan het herstellen van de USSR.
Zie liever wat meer initiatief vanuit westerse kant voor zo'n oplossing. Die Russen zijn niet bepaald trustworthy.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een muur om Oekraïne heen dat zou ie dan wel vast aan kunnen leggen
Tja, je zou als Rusland ook eerder aan de onderhandelingstafel kunnen komen in plaats van nog maanden/jaren doormodderen om het laatste stukje Donbas in handen te krijgen met een paar meter per dag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik zie deze oorlog graag tot een eind komen. En wat is een beter moment om om het tafeltje te gaan met de Russen dan wanneer zij hun post 2025 oorlogsdoelen halen?
Van Oekraïne is helemaal niets meer over. Kerkhoven vol met jongemannen, bevolking zit vaak in de kou, economie is niet-bestaand. En ze hangen aan de dikke tieten van de EU.
Met wat overtuiging in de onderhandelingen kun je de frontlinie wellicht bevriezen bij de Dnjepr. En aldaar een nieuwe muur optrekken.
Ruzzia moet terug naar huis gaan , uit de Krim en dan pratenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zie liever wat meer initiatief vanuit westerse kant voor zo'n oplossing. Die Russen zijn niet bepaald trustworthy.
Eens. Hoewel ze natuurlijk ook onacceptabele eisen ter tafel brachten vorig jaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Tja, je zou als Rusland ook eerder aan de onderhandelingstafel kunnen komen in plaats van nog maanden/jaren doormodderen om het laatste stukje Donbas in handen te krijgen met een paar meter per dag.
Ehmmmm, bv het moment dat ze niet meer te vreten hebben?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik zie deze oorlog graag tot een eind komen. En wat is een beter moment om om het tafeltje te gaan met de Russen dan wanneer zij hun post 2025 oorlogsdoelen halen?
Dat je een echte hardliner bent dat wist ik al. Realiteit heeft het echter weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmmm, bv het moment dat ze niet meer te vreten hebben?
Je concern trolling zal ik voor de gelegenheid negeren.
In realiteit zijn ze hard op weg. Brandstof tekorten, overal. Boeren die klagen dat het ook hun raakt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat je een echte hardliner bent dat wist ik al. Realiteit heeft het echter weinig mee te maken.
Dat pakje lurpak is geen boter. Het is slechts een boter-bereiding.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En in UK is er genoeg boter! Immer de schappen liggen vol!
[ afbeelding ]
Alles wat thuis gestookt wordt is niet in de cijfers terug te vinden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niks mis met een borrel op z'n tijd.
En het valt allemaal nog wel mee qua alcohol consumptie:
[ afbeelding ]
Er is geen discussie met die user, alleen getroll.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke misinformatie? Brand maar los, wij wachten wel!
En dat zijn me de nodige liters aardappelwodka.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alles wat thuis gestookt wordt is niet in de cijfers terug te vinden.
Dus dat. En niemand trekt zich dat aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar ik zie deze oorlog graag tot een eind komen. En wat is een beter moment om om het tafeltje te gaan met de Russen dan wanneer zij hun post 2025 oorlogsdoelen halen?
Van Oekraïne is helemaal niets meer over. Kerkhoven vol met jongemannen, bevolking zit vaak in de kou, economie is niet-bestaand. En ze hangen aan de dikke tieten van de EU.
Met wat overtuiging in de onderhandelingen kun je de frontlinie wellicht bevriezen bij de Dnjepr. En aldaar een nieuwe muur optrekken.
Houdt het woord immoreel uit je gore bek.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus dat. En niemand trekt zich dat aan.
Immoreel om een land zo voor de bus te gooien om het de Russen fractioneel lastiger te maken.
Als er toch niks meer van over is kan Rusland zich net zo goed terugtrekken natuurlijk. Is ook beter voor de Oekraïners waar je o-zo-bezorgd om bent.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus dat. En niemand trekt zich dat aan.
Immoreel om een land zo voor de bus te gooien om het de Russen fractioneel lastiger te maken.
Ik zou die bron ook niet vertrouwen als ik jou was. Niet de eerste keer dat meneer php met de meest vage bronnen op komt dragen omdat het zo heerlijk in z'n straatje past.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alles wat thuis gestookt wordt is niet in de cijfers terug te vinden.
Klopt, on te verifiëren of het nog steeds gebeurt. It does.quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:22 schreef michaelmoore het volgende:
https://unn.ua/en/news/ru(...)elow-30percent-media
[ afbeelding ]
De enige die een land voor de bus gooit is Poetin, niet NL of de EU. Feiten in het nadeel van slachtoffers spinnen en het dan over moraliteit hebben lol.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus dat. En niemand trekt zich dat aan.
Immoreel om een land zo voor de bus te gooien om het de Russen fractioneel lastiger te maken.
Dat topic herinner ik me nog ookquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch knap dat je 4(!) jaar oude plaatjes hebt gevonden waarvan er eentje zelfs helemaal niks met schappen te maken heeft.
quote:Op maandag 5 juni 2023 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is een Lurpak topic aan het worden
en wek land is het volgende land dat voor de bus gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus dat. En niemand trekt zich dat aan.
Immoreel om een land zo voor de bus te gooien om het de Russen fractioneel lastiger te maken.
Rusland is een van de corruptste landen op aarde.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je ziet hoe hij Rusland verbouwd heeft in de periode tussen 1999 en 2026 dan heb ik die sympathie ook wel. Stijging van de levensverwachting, enorme economische groei, corruptie bestrijding, een leger opgebouwd waardoor dag-na-dag elke talkshow tafel hier is gevuld met experts die sidderen voor de Russen. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
daarom is het voor zwaar corrupte landen ook zo moeilijk om oorlog te voerenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Rusland is een van de corruptste landen op aarde.
Als Rusland voor de Derde Wereldoorlog zorgt, betalen de volksverraders hier daar de ultieme prijs voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wek land is het volgende land dat voor de bus gaat
Estland ?
Polen
Finland
Bekijk deze YouTube-video
Intussen zit hij lekker te genieten van de reakties hier op zn getroll, hoe meer hoe beter......quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou die bron ook niet vertrouwen als ik jou was. Niet de eerste keer dat meneer php met de meest vage bronnen op komt dragen omdat het zo heerlijk in z'n straatje past.
russen die smeren hem , naar het buitenland er valt in Oekraïne niets te halen dan de doodquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
. Alleen het geboortesaldo, maar daar is Poetin al mee aan de slag gegaan. Maar dat moet echt omhoog!
Waar gaan de Russen naartoe dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen die smeren hem , naar het buitenland er valt daar voor hen niets te halen dan de dood
het erge is dat er ook geen werknemers meer zijn, die moeten allemaal het leger in de dood tegemoet
Naar de Zuidpool.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar gaan de Russen naartoe dan?
Het Westen, vooral It'ers. Zijn best gewild en slim genoeg om Poetin te doorzien.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar gaan de Russen naartoe dan?
Volgens mij worden Russen met de nek aangekeken in de westerse wereld of hebben ze met een spionnenstigma te maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:07 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het Westen, vooral It'ers. Zijn best gewild en slim genoeg om Poetin te doorzien.
Nee hoor als je je gedraagt en Poetin uitspuugt ben je meer dan welkom. Je zal niet echt in gevoelige informatiebranches werken maar werk zat hoor. En Russen zijn prima lui als ze geen oorlog aan het voeren zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij worden Russen met de nek aangekeken in de westerse wereld of hebben ze met een spionnenstigma te maken.
met de auto of Bus is Armenië de mooiste route, Kazachstan is te verquote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waar gaan de Russen naartoe dan?
quote:AI-overzicht Russen die de oorlog ontvluchten, zijn vanwege gesloten luchtruimen grotendeels aangewezen op transitvluchten via niet-westerse landen.
Populaire en courante vluchtroutes lopen via Turkije (Istanbul), Armenië (Jerevan), Servië (Belgrado), Kazachstan en de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai).
Vanuit deze knooppunten reizen zij vaak door naar definitieve bestemmingen.
De meest gebruikte en haalbare vluchtroutes en opties voor emigratie zijn als volgt ingedeeld:
Belangrijkste overstaplanden (Visumvrij):
Turkije: De belangrijkste hub voor Russen.
Steden als Istanbul en Antalya zijn bereikbaar via maatschappijen als Turkish Airlines en Pegasus. Vanuit hier vliegen veel Russen door naar Europa, Latijns-Amerika of Azië.Armenië en Georgië:
Vanuit grote Russische steden gaan er veel vluchten direct naar Jerevan.
Vanuit Armenië steken veel Russen bijvoorbeeld door naar Georgië.
Servië: Belgrado fungeert als een van de weinige directe luchtbruggen tussen Europa en Rusland (via Air Serbia).
Verenigde Arabische Emiraten: Vluchten naar Dubai zijn populair voor Russen met meer financiële middelen.
quote:AI-overzicht Rusland hanteert een strikt onderscheid tussen twee hoofdtypen paspoorten: het binnenlands paspoort (voor identificatie binnen het land) en het buitenlands paspoort (voor internationale reizen).
De twee documenten functioneren als volgt:
Het binnenlands paspoort
Dit is het belangrijkste identiteitsbewijs van een Rus, vergelijkbaar met een nationale identiteitskaart.
Het wordt gebruikt voor alle dagelijkse zaken binnen Rusland, zoals het openen van een bankrekening, het kopen van treinkaartjes of het huren van een woning.
Het buitenlands paspoort
Dit paspoort is uitsluitend bedoeld om de landsgrenzen over te steken.
Zonder dit document kan een Russische staatsburger niet naar het buitenland reizen.
quote:AI-overzicht
De belangrijkste busroute van Rusland naar Armenië voor het ontvluchten van de oorlog verloopt via de Georgische Militaire Weg.
De route voert vanuit steden als Moskou of Vladikavkaz via de grensovergang
Verchni Lars - Dariali door de Kaukasus naar Tbilisi, om vervolgens door te reizen naar de Armeense hoofdstad Jerevan.
De Krim zit echt volledig in de tang. Dat kan niet lang goed gaan zo.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:36 schreef Parafernalia het volgende:
Oekraïne vernietigt belangrijke spoorbrug op bezette Krim - https://nos.nl/l/2619940
Je lijkt Bontebal wel.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:42 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Houdt het woord immoreel uit je gore bek.
De olieprijs was bijzonder goed in mei, de situatie in juni is anders. Zie oilprice.com, Urals noteerde in mei ruim boven de 100 per vat, de verwachting voor juni ligt een stuk lager, ik denk dat ~60-70 realistischer is.quote:
Misschien is het beter de boel zo ver mogelijk af te knijpen, maar de brug wel begaanbaar te laten. Op die manier kunnen zo veel mogelijk mensen weg uit De Krim richting Rusland.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Kers op de taart blijft de Kerch Brug. Als die neergaat is de Krim in ieder geval symbolisch fucked.
Welk nut heeft dat voor Oekraïne?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Misschien is het beter de boel zo ver mogelijk af te knijpen, maar de brug wel begaanbaar te laten. Op die manier kunnen zo veel mogelijk mensen weg uit De Krim richting Rusland.
Russen die er na 2014 zijn komen wonen terug te dwingen richting Rusland. Als De Krim dan ooit in Oekraïense handen komt, dan heb je daar geen last meer van.quote:
Ja ok, maar zo iets is pas relevant als er daadwerkelijk een invasie van de Krim mogelijk is. Dat is momenteel ondenkbaar, dus in principe kunnen ze de brug wel degelijk vernietigen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Russen die er na 2014 zijn komen wonen terug te dwingen richting Rusland. Als De Krim dan ooit in Oekraïense handen komt, dan heb je daar geen last meer van.
Jammerlijk, maar dan nog zou het mooi zijn als we elkaar niet direct gaan uitschelden.quote:
Ik heb verder geen lelijke woorden gebruikt maar dat woord (immoreel) kun je buiten de hele discussie houden gezien de agressor. Verder zal ik het netjes houden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Jammerlijk, maar dan nog zou het mooi zijn als we elkaar niet direct gaan uitschelden.
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:quote:
@https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/quote:"Russia is ready for peace negotiations with Ukraine. Ready on the basis of the agreements that were reached in Istanbul and, let me remind you, that were initialled by the Ukrainian delegation. So they were satisfied with everything at the time. I see no reason for us to move away from those agreements.
On the basis of the agreements reached in Istanbul, on the basis of the modalities discussed in Anchorage and, most importantly, on the basis of the realities on the ground, as well as the principles I outlined several years ago during my address at the Ministry of Foreign Affairs."
Ik ben geen mod natuurlijk, maar ik waardeer dit zeker van je.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik heb verder geen lelijke woorden gebruikt maar dat woord kun je buiten de hele discussie houden gezien de agressor. Verder zal ik het netjes houden.
Je wereldvreemde geneuzel act begint te vermoeien.quote:
Zijn mening werd vrij breed gedragen ...quote:
Capitulatie dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:
The 2022 Peace FrameworkIn March and April 2022, both sides discussed a draft peace treaty that outlined the following proposed compromises:
Ukrainian Neutrality: Ukraine would abandon its bid to join NATO and declare a permanent neutral status, prohibiting foreign military bases or forces on its territory.
Security Guarantees: In exchange for neutrality, Ukraine would receive legally binding security guarantees from several international powers (such as the US, UK, France, Russia, and China).
Disarmament: Limits were proposed on the size and capabilities of the Ukrainian Armed Forces, though the West would retain the right to continue supplying defensive weaponry.
Territorial Status: Crimea would remain de facto under Russian control while the fate of the occupied Donbas regions would be decided later in direct meetings between the Ukrainian and Russian presidents.
[..]
@:https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/06/23/8040766/
Geen enkele concessie van Russische zijde terwijl Oekraïne land moet afstaan en het leger moet inkrimpen zodat Rusland over een paar jaar een nieuwe invasie kan beginnen. Dit is defacto capitulatie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, je kan zo op de ai uitzoeken wat die akkoorden inhouden:
Nee, een capitulatie is als men zich overgeeft en het vaststellen van de eisen naderhand aan Rusland overlaat.quote:
Je bent het dus niet eens met punt 3. Maar wat denk je van punt 1,2 en 4?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Geen enkele concessie van Russische zijde terwijl Oekraïne land moet afstaan en het leger moet inkrimpen zodat Rusland over een paar jaar een nieuwe invasie kan beginnen. Dit is defacto capitulatie.
Nee dat noemt men een onvoorwaardelijke capitulatie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, een capitulatie is als men zich overgeeft en het vaststellen van de eisen naderhand aan Rusland overlaat.
Capitulatie, ook wel overgave, is internationaalrechtelijk een verklaring dat een partij de strijd staakt tijdens een oorlog. De partij die zich overgeeft kan variëren van enkele troepen tot een totale overgave van een groep van landen. Een bekende manier van overgave gedurende een oorlog is het hijsen van een witte vlag.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee dat noemt men een onvoorwaardelijke capitulatie.
Punt 2 en ook zeker 3 lijken me inderdaad nogal problematisch, een maximum aan de Oekraïnse strijdkrachten lijkt me geen goed plan.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:50 schreef sp3c het volgende:
Punt 1 zou ik mee kunnen leven als punt 2 niet compleet waardeloos was gebleken punt 4 is wmb prima
Heel goed ja, en die capitulatie kan op vooraf afgesproken voorwaarde, zoals Rusland voorstelt (voorwaardelijke capitulatie) en op voorwaarde die achteraf komen (onvoorwaardelijke capitulatie), wat de strengste vorm van capituleren is.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Capitulatie, ook wel overgave, is internationaalrechtelijk een verklaring dat een partij de strijd staakt tijdens een oorlog. De partij die zich overgeeft kan variëren van enkele troepen tot een totale overgave van een groep van landen. Een bekende manier van overgave gedurende een oorlog is het hijsen van een witte vlag.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Capitulatie_(overgave)
Natuurlijk niet. Al die illegale Russische migranten op de Krim zullen het intussen steeds heter onder hun voeten krijgen en steeds meer twijfelen of een verhuizing naar die prachtige Krim wel zo'n goed idee was.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja ok, maar zo iets is pas relevant als er daadwerkelijk een invasie van de Krim mogelijk is. Dat is momenteel ondenkbaar, dus in principe kunnen ze de brug wel degelijk vernietigen.
Hetgeen in Istanbul besproken is behelst geen overgave en al zeker geen onvoorwaardelijke overgave.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:00 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Heel goed ja, en die capitulatie kan op vooraf afgesproken voorwaarde, zoals Rusland voorstelt (voorwaardelijke capitulatie) en op voorwaarde die achteraf komen (onvoorwaardelijke capitulatie), wat de strengste vorm van capituleren is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Onvoorwaardelijke_overgave
Daar waren die mensen natuurlijk al lang achter. De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:02 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Al die illegale Russische migranten op de Krim zullen het intussen steeds heter onder hun voeten krijgen en steeds meer twijfelen of een verhuizing naar die prachtige Krim wel zo'n goed idee was.
Brandstof tekorten, lege winkels, stroomuitval. En vele drone aanvallen. Het kan de burger aldaar niet ontgaan zijn dat de 3-daagse speciale operatie intussen iets minder voortvarend verloopt dan de Russische staatsmedia hen proberen wijs te maken.
Onvoorwaardelijk niet nee.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hetgeen in Istanbul besproken is behelst geen overgave en al zeker geen onvoorwaardelijke overgave.
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:35 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
ik reageer niet graag op je bagger, maar je bent echt een vuile, gore, hypocriete klootzak.
![]()
Van hetzelfde bedenkelijke niveau als mikey. Ben er vooral trots op.
Voor een snelle aftocht is een brug handiger. Die heeft een veel grotere capaciteit.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar waren die mensen natuurlijk al lang achter. De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Focus je daar maar weer op terwijl de rest vrij civiel is. Wederom zo zwak...En de stromannen kun je in je kast laten vriend.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Zwemmen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:04 schreef BlaZ het volgende:
De vraag is of je ze moeten dwingen om de Krim per veerpont of per brug te verlaten.
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijk niet nee.
Maar Rusland dicteert toch echt aan Oekraïne welk land ze mogen houden, hoe groot hun leger mag zijn en met wie ze vriendjes mogen zijn. In welke zin is dat geen overgave?
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze post zegt veel over het bedenkelijke niveau van de pro-Oekraïne fundamentalisten.
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.quote:bron: RT: “If necessary, we are ready to take the full range of measures provided for by the treaty to ensure the security of our ally and, of course, the security of the Union State,” Lavrov said.
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:11 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Wij zijn tegen oorlog. Rusland is die begonnen. Daar kan heel snel een einde aan komen maar dat wil Poetin niet. Dus rot op met je pro-Oekraine fundamentalistisch geneuzel a.u.b.
nee hoor ga maar een jaar of 10 minimaal verder terug voordat we het over een acceptabel voorstel hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out ik Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Ja, daar hadden armenie en syrie ook goede ervaring mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.
Trump met die Iran Dealquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
Ik zou het artikel lezen als ik jou was, dat staat er namelijk wel. Het zijn geen punten om verder over te onderhandelen maar de uitkomst van de onderhandelingen toen (Toen Rusland praktisch buiten Kyiv stond) die Oekraïne nu eerst moet accepteren voordat men over de rest kan gaan praten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet? Er staat dat het de basis is voor de onderhandelingen, ik heb het er niet voor niks als quote bij gezet. Zo stond het ook in de Oekraïnse dagbladen.
Een dictaat en basis voor onderhandelingen zijn verschillende zaken.
De vraag is ook of Lukashenko iets gaat doen met de bedreigingen van Oekraine. Is daar een beeld van?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef Vallon het volgende:
De komende week gaat duidelijk worden of Oekraïne doelen in Belarus gaat aanvallen omdat die aan de grens ondersteunende voorzieningen biedt aan Rusland. Met Belarus heeft Rusland afspraken om haar te verdedigen indien het land wordt aangevallen.
[..]
Best gevaarlijk als escalatie omdat Rusland omgekeerd hetzelfde kan zeggen/doen aan/voor/bij de (NATO) buurlanden die immers vanuit hun contreinen volop actieve defensiesteun bieden aan Oekraïne.
Die heeft zijn verlies genomen. Heb ik wel respect voor.quote:
"We" moeten niks.quote:
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.quote:
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.quote:
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tactisch zeer goed gedaan van Trump. Je mag hem misschien niet, maar dit is precies wat hij moest doen.
1. Straat van Hormuz weer open, iedereen weer olie.
2. Langzaam en subtiel niet meer afhankelijk zijn van de straat van Hormuz (duurt 3-5 jaar).
3. Iran heeft geen chantagemiddel meer maar ook als er geen nieuw Iran aanval komt, zijn we in ieder geval niet meer afhankelijk van dat terroristisch extremistisch regime en hebben we een veel sterkere onderhandelingspositie voor in de toekomst.
Mss moet jij dat doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee heel Oekraïne opofferen voor het Europese altaar.
Laat Oekraine toch met rust.
quote:SSO publiceerden een video van de vernietiging van de brug over het Noord-Krimkanaal in de Krim.
«Dit was een strategische militair-logistieke ader van de bezetters. Het object maakte deel uit van een transportcorridor voor het verplaatsen van goederen, middelen en militair-materiële hulpmiddelen in twee sleuteldirecties: van het grondgebied van de rf via de Krim – om de troepengroep op de zuidelijke richting te bevoorraden, en ook binnen het schiereiland – om het functioneren van de Krimse militaire infrastructuur te ondersteunen».
Het vernietigde spoorwegdek, er vond ook een instorting plaats van een van de overspanningen.
quote:[UA] :pepefp1:
The night of June 23 was fiery in Crimea.
🔥 Deep reconnaissance and strike drones "Orion" - 3 units, carriers of guided aerial bombs and small cruise missiles, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 Oil reservoirs at the Kerch (Kamysh-Burun) Thermal Power Plant, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 "Pantsir-S1" anti-aircraft missile and gun system, settlement of Bagerove, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 S-300 launcher, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 "Nebo-U" radar station, settlement of Kerch, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 ZU-23-3 anti-aircraft gun, settlement of Kurortne, Autonomous Republic of Crimea, 1st Operational Center of the SBS
🔥 Electrical substation PS 330/110 kV "Zakhidno-Krymska" (West Crimean), settlement of Karierne, Autonomous Republic of Crimea, 427th Separate Brigade of the SBS "Rarog", 413th Separate Regiment of the SBS "Raid"
🔥 UAV pilots' training ground of the 4th Separate Motorized Rifle Brigade, settlement of Debaltseve, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"
🔥 "Simferopol" gas distribution station, settlement of Trudove, 1st Operational Center of the SBS
🔥 POLtank, settlement of Horlivka, Donetsk region, 20th Separate Brigade of the SBS "K-2"
🔥 Enemy logistics transport, settlement of Pryazovske, Zaporizhzhia region, 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis"
🔥 Enemy logistics transport, Autonomous Republic of Crimea, Donetsk, Luhansk, Zaporizhzhia, and Kherson regions, detachment "13" of the 414th Separate Brigade of the SBS "Madyar's Birds", 20th Separate Brigade of the SBS "K-2", 412th Separate Brigade of the SBS "Nemesis", 1st Operational Center of the SBS
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat er in de praktijk nog altijd niet echt een deal is…
Hier heb je een punt. Maar aan de andere kant hebben we onze afhankelijkheid van Rusland rapper af weten te bouwen (hoewel we er nog niet zijn…).quote:Op dinsdag 23 juni 2026 22:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En dat het onwaarschijnlijk is dat we over 3-5 jaar niet meer afhankelijk zijn van de olie die door de Straat van Hormuz gaat.
Dan heb je het eerder over een horizon van 30-50 jaar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 23 juni 2026 21:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er was een way out in Istanbul 03-0222. Maar dat hebben de eu liberalen geblokkeerd. Een grote fout.
Maar kijk naar Trump, je kan ook op je schreden terugkomen en alsnog een deal sluiten. Dat is wat Oekraïne moet doen. Gewoon je verlies nemen.
En op termijn zullen de oorlogshitsers zich moeten verantwoorden voor een tijdelijk gerechtsinstantie bijzonder rechtspraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |